Ik zal het hem vanmiddag meteen laten zien. Dat zal hij zeker leuk vinden.quote:Op maandag 25 juni 2012 13:47 schreef trui het volgende:
livelink ik zag nog een leuk filmpje over een hotwheel-baan. misschien iets voor job!
Neuh!quote:
Wat een gekke dag?quote:Op maandag 25 juni 2012 21:06 schreef Vicky het volgende:
Nog 8 dagen naar school hier.
Morgen mag Amber afzwemmen!
ja vind ik ook..quote:
Ja, als we die kant op gaan, dan is dat ook voor na schooltijd.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Tico als je aan een go denkt voor tussen de middag kan ze daar dan ook niet na schooltijd heen? Scheelt weer het bso gedoe. Heeft ze na schooltijd ook meer rust.
Hier volgend jaar niet eens meer het plein op, afzetten aan het hekquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:28 schreef chacama het volgende:
Hier ook huilen, maar *klopt af* dat is sinds een week of twee over. Daarvoor inderdaad bijna dagelijk. Heel snel weggaan of ze op de valreep brengen werkt het best hier. Het liefst niet mee de klas in. Tot op de dremel en dan een dikke kus en een kroel en ze naar d'r stoel wijzen; "ga, maar lekker zitten. De *insert naam gastouder* komt je straks halen. Ik zie je vanavond weer bij haar. Hier is het trouwens ook brengen tot in de kring en dan afscheid. Geen boekjes lezen, geen lange rituelen. En volgend jaar.....tot op het plein.....
Nee. Jen is best zuinig op haar jurken. Ook met eten moet een mooie jurk uit.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:32 schreef Troel het volgende:
Hebben jullie kleuters trouwens ook elke dag de shirts onder de verf en stiften zitten?
Mijn moeder gaf aan dat ik dat vroeger ook had, maar ik baal er best wel van
hier kun je niet eerder dan 8.20u de school in. vroeg zat, wat mij betreft.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier brengen we de kleuters in de klas tot 8.20, daarna mag je ze over de drempel schuiven
Lang leve de schooluniformenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:32 schreef Troel het volgende:
Hebben jullie kleuters trouwens ook elke dag de shirts onder de verf en stiften zitten?
Mijn moeder gaf aan dat ik dat vroeger ook had, maar ik baal er best wel van
Chris vindt het juist fijn om er optijd te zijn. Dan kan hij even rustig in de klas acclimatiseren. Als het heel druk is, tegen half 9, dan heeft hij daar meer moeite mee. Meestal is dat dan tussen 8.15 en 8.20(dan zijn er meestal al 3-4 kindjes), en dan blijf ik in de klas/gang hangen tot de juf er is.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:52 schreef trui het volgende:
hier kun je niet eerder dan 8.20u de school in. vroeg zat, wat mij betreft.
Dat was zo ongeveer wat ik wilde gaan typen.... dusuh dit wat DF zegtquote:Op donderdag 28 juni 2012 09:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Rewimo, wat goed![]()
Fijn dat Cato en Job bij hun vertrouwde juffen kunnen blijven.
Jammer van de score van Katja, maar het kan gewoon een incidentje zijn inderdaad. Kan me hier "paniek"in de buurt herinneren eind vorig jaar. Was de cito gewoon zo moeilijk, dat de beste kindjes maar een C of D score hadden, en de rest E's..
Hoe heet dat ook alweer Pavor nocturne ofzo Ff google. Pavor Nocturnus dus. http://www.kinderneurolog(...)p/pavornocturnus.phpquote:Op donderdag 28 juni 2012 17:01 schreef Nijna het volgende:
Kleuter gister om een uur of half 9, huilend en schreeuwend over de babyfoon. Ik naar boven. Ze zag rondjes op de muur, rende erheen, gillend. Kwam weer bij me terug, kon niet zo goed vertellen wat er was, behalve die rondjes. Ogen open en alles, maar volgens mij was ze heel ver weg.
Uiteindelijk samen met oma geprobeerd haar wat wakkerder te krijgen en aan wat leuks te laten denken en toen viel ze wel weer bijna in slaap en zijn we weg gegaan.
Maar ik vind het maar creepy hoor, dat soort dingen... hebben jullie kleuters dat ook?
Zeker fijn!quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:51 schreef livelink het volgende:
Dat kan ik me goed voorstellen, Trui.
Het rapport van Job viel over de hele linie nog mee ook. Technisch lezen en AVI is heel moeizaam. Officieel zat Job nu in groep 4 en op dat punt zit hij op het niveau van eind groep 3.
Maar verder zit hij keurig alles op groep 4-niveau met goede citoscores. Dat valt dus niet tegen en ik vind het ook wel extra knap omdat hij eigenlijk niet echt kan lezen.
Losse woordjes leest hij trouwens wel. Ik had een tas van mijn werk; daar stond aan de ene kant 'verkocht' en aan de andere kant 'te koop' en dat leest hij gewoon zonder er bij na te denken. Maar als hij zinnen moet gaan lezen gaat het fout. Of zoals hij zelf zegt: "dan beginnen mijn hersenen tegen me te schreeuwen dat ik moet stoppen omdat ze er gek van worden".
Verder was alles heel positief; de juf is echt gek op hem. Groot aandachtspunt is zijn faalangst en zijn enorme hang aan de leerkracht. Hij zou eigenlijk voor zijn lezen RT nodig hebben, maar bij een andere leerkracht raakt hij overstuur en loopt hij weg. Daarom extra fijn dat hij nog een jaartje bij haar mag blijven.
Voor welke toets? En je schrijft 'weer verder gekelderd'. Dat impliceert dat haar lijn al langer dalende is. Als dat zo is vind ik de opmerking van de juf wat makkelijk. Natuurlijk kan een toets op een bepaald moment slechter gemaakt worden dan verwacht/passend, maar als dit een trend is die al een poos bezig is, mag je van school best vragen welke hulp zij daarop bieden. Je zou ook bij de IB'er kunnen informeren, als het goed is heeft die daar ook goed zicht op.quote:Helaas waren Katja's citoscores weer verder gekelderd. Eén zelfs van een B naar een E![]()
Ik had de juf gebeld en die zei dat we ons daar geen zorgen over moesten maken. Dat was dan kennelijk een momentopname geweest, maar ik vind het toch zorgelijk.
Als je goed googlet, vind je de placematten. Die kun je afdrukken en lamineren ofzo...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:14 schreef chacama het volgende:
Livelink, ik ga voor de meiden weer een schema maken. Dat geeft houvast. Ik ga het deze keer wel samen met ze maken, omdat ze dan een beetje inbreng hebben in hun dagindeling. Met name voor de dagen dat ze alleen met mijn vader zijn, is dat wel prettig. Zo kan ik ook een uurtje rust inbouwen voor mijn vader na de lunch door de dames tv te laten kijken en dat mijn vader op de bank kan bijtanken. Moet alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen, want de afstandbediening van de dvd speler is kapot.
Amarante, die lijst ga ik opslaan.....
Middelste bedoel je? of oudste op de middelbare?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:10 schreef chacama het volgende:
Dat idee krijg ik ook hoor buuf. Op de middelbare hier was het deze week boeken inleveren. Dus nog een week eerder vrij eigenlijk. 21 juli.... dan hebben wij al gewoon een halve vakantie erop zitten. Ik blijf die vakantiespreiding in Nederland zo overbodig vinden. Gewoon elk jaar 1 juli vakantie en half augustus weer naar school en dan om de 9 weken minimaal één week vakantie. Maar, goed dat is wat mij handig lijkt, daar zal vast niet iedereen het mee eens zijn. Sterkte met het loddsen van je oudste, krijgt ie wel nog wat extra uitdagingen?
haha, nee, minder drukquote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:22 schreef livelink het volgende:
Balen voor je middelste, Buuv.
Zijn de meisjes minder slim dan?
Ik dacht dat midden NL als eerste vakantie had, maar niet dusquote:
Is het dan de bedoeling dat je afstreept wat ze kunnen gebruiken ofzo?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Als je goed googlet, vind je de placematten. Die kun je afdrukken en lamineren ofzo...
Zijn gewoon op a4 formaat.
voila
http://www.amsterdam.nl/@496981/pagina/
Ja, dat is precies de bedoeling. 7 woorden per dag!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Is het dan de bedoeling dat je afstreept wat ze kunnen gebruiken ofzo?
Eens! Die spreiding die gaat vanzelf wel, het is toch niet zo dat iedereen dan direct op 1 juli op vakantie gaat.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:10 schreef chacama het volgende:
Dat idee krijg ik ook hoor buuf. Op de middelbare hier was het deze week boeken inleveren. Dus nog een week eerder vrij eigenlijk. 21 juli.... dan hebben wij al gewoon een halve vakantie erop zitten. Ik blijf die vakantiespreiding in Nederland zo overbodig vinden. Gewoon elk jaar 1 juli vakantie en half augustus weer naar school en dan om de 9 weken minimaal één week vakantie. Maar, goed dat is wat mij handig lijkt, daar zal vast niet iedereen het mee eens zijn. Sterkte met het loddsen van je oudste, krijgt ie wel nog wat extra uitdagingen?
Met lezen kom je inderdaad al heel ver.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:39 schreef livelink het volgende:
Het doet me denken aan dat spelletje dat je elke dag een nieuw woord uit het woordenboek in een zin ging gebruiken.
Nee, het voelt vreemd om woordenschat op zo'n manier te leren. Ik heb echt het idee dat als een kind maar genoeg leest, het met de woordenschat ook niet echt fout kan gaan. Dus ik ga Katja aan het lezen zetten.
Meimeltje, dat klinkt positief in ieder geval! Zo wordt de overgang naar de nieuwe school wat makkelijker.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Middelste bedoel je? of oudste op de middelbare?
middelste is afgewezen voor de top8. echt heeel erg balen, want als ie een meisje was geweest had ie wel gemogen.maar goed, we maken er maar t beste van.
Oudste gaat lekker. heeft nog extra vakken, (latijn, filosofie, verzwaard engels,) doet technasium en heeft t vooral heeeel erg naar zijn zin. leuke vriendengroep, hele fijne klas, supergoede school! wij zijn nog steeds blij. Hij spant zich nog niet overmatig in helaas, maar merkt nu langzaam wel dat er toch wat moet gebeuren. Volgend jaar natuurlijk helemaal veel vakken, en al die talen.... (dit jaar al Duits, Frans, Engels, Latijn)
quote:Op maandag 2 juli 2012 19:40 schreef Rewimo het volgende:
Christan vertelde vanavond dat hij zo blij is dat hij in zijn nieuwe klas zit. Hij wilde de directeur van de school bedanken dat hij hem heeft overgeplaatst. Toen ik zei: schrijf hem dan een briefje, zei hij dat hij dat van de week al gedaan heeft
Dat klinkt heerlijk Chacaquote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:22 schreef chacama het volgende:
Hier hebben de meiden vanochtend het ware vakantiegevoel gevonden. Tot half negen bij Fleur in bed samen tv gekeken en toen in de pyjama naar beneden om te zien of er nog wat te eten te krijgen was.....
Ja was erg leuk!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh Mrien, je meisje! ook al een kleuter!!!! Was het een leuke dag in de Efteling? En wat krijgt (heeft ze al gekregen?) van jullie?
Ja klopt, natuurlijk krijg je dan "ja maar als je dood gaat dan sta je een paar dagen later toch weer op want dat deed jezus ook?"quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:18 schreef Popples het volgende:
Ik kom even binnenvallen.
Fendy mijn meiden(4 en 5) zijn ook helemaal bezig met de dood(ze zien foto's met de mensen die overleden zijn). Ook het verhaal achter het kruis enz triggert het onderwerp dood(mijn moeder is gelovig en zij leest voor uit de kinderbijbel). Maar heeft school nooit het verhaal dat jezus is opgestaan voor gelezen? Want hierdoor krijgen kinderen natuurlijk wel vragen door.
Dat is het zekerquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:43 schreef livelink het volgende:
Rewimo, wat lief van Christan dat hij zo'n briefje schrijft en wat zal het voor jullie fijn zijn om te horen dat de wissel zo goed heeft uitgepakt. Zal ook wel een pak van je hart zijn.
uiteraard komt 't niet bij elk kind van die leeftijd voor, maar het lijkt me niet raar dat dit onderwerp kinderen bezig kan houden en ze er vragen over stellen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:22 schreef Fendy het volgende:
Maargoed als het bij elk kindje van die leeftijd voorkomt zal het wel normaal zijn.
Ja dat zou zo kunnen. Er is verder in onze direct omgeving nog niemand dood gegaan. Alleen een oom van zijn vader tijdje terug. Die was zwaar gehandicapt, Mikael zijn reactie:Oom J is ook dood maar die was toch al stukquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:45 schreef trui het volgende:
haha, van de rationelen dus. maar vergis je niet, als 't echt dichtbij zou komen kan het natuurlijk heel anders uitpakken. zo reageerde Willem ook vrij nuchter op het overlijden van mijn schoonzus vorig jaar. "dan kan ome M. toch een nieuwe vriendin zoeken?". maar als hij alleen maar denkt aan de mogelijkheid dat onze kat dood zou gaan wordt ie helemaal beroerd.
tegen die tijd zijn ze al weer opgedroogd. Maud had vandaag zwemles en ze (opa en kleinkinderen) waren de tas met de handdoek vergeten. Gelukkig had ze d'r bikini al aan. Tegen de tijd dat ze bij de auto waren, was ze al bijna helemaal droog.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat zou wel tof zijn Chaca.. Ik zie het al voor me, 120 drijfnatte kleuters de bus in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |