abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113360543
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

[ Bericht 29% gewijzigd door Lois op 18-07-2012 20:31:13 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113360720
Tico, mijn zusje heeft de hele basisschool periode bij een kennis/vriendje gegeten tussen de middag. Ze moest op school genoeg, dat ze dat uurtje "mogen" echt nodig had..
Ik zou na de vakantie maar eens rustig kijken. Misschien dat ze na 6 weken niks even wat beter ertegen kan. Je weet het nooit.. Maar haar hele dagen naar school dwingen, terwijl je ziet dat ze het niet haalt, lijkt me niet echt goed voor het gevoel bij school.
  maandag 25 juni 2012 @ 13:42:12 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113360917
Wat heeft de juf er ook eigenlijk bij te winnen, bij dat pushen? Dat vraag ik me af. Bij ons hebben de kleuters trouwens standaard een hele dag vrij (op maandag of vrijdag, dat mag je als ouder zelf kiezen) en daarbij nog woensdagmiddag. Of een kind 4,5 dag naar school moet of 3,5 dag, dat scheelt ook nog wel behoorlijk.

Trui, het klinkt als de juiste keuze. Wat naar dat Willem het zo lang niet leuk heeft gehad. Ik heb toevallig in de laatste MR-vergadering aan onze directeur gevraagd hoe de school om gaat met kinderen die uit onvrede of gepest vertrekken. Het lijkt me toch ook een signaal aan de school. Niet dat er altijd direct een oplossing is, natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 25 juni 2012 @ 13:45:08 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113361063
ze hebben wel degelijk hun best gedaan een oplossing te vinden hoor, door het husselen van de jaargroep. maar de nieuwe samenstelling bracht ons inziens toch niet echt de verandering die nodig was om Willem uit z'n negatieve spiraal te trekken. we zullen zien of dat via deze weg wel lukt.
in de haak.
  maandag 25 juni 2012 @ 13:47:07 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113361183
livelink ik zag nog een leuk filmpje over een hotwheel-baan. misschien iets voor job! :o
in de haak.
  maandag 25 juni 2012 @ 13:47:27 #6
144006 chacama
Ondernemend!
pi_113361198
Trui, fijn dat de IB-er het wel goed aanvoelde. Duim voor Willem dat hij straks weer met veel plezier naar school gaat.
  maandag 25 juni 2012 @ 13:54:22 #7
37150 livelink
pi_113361603
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 13:47 schreef trui het volgende:
livelink ik zag nog een leuk filmpje over een hotwheel-baan. misschien iets voor job! :o
Ik zal het hem vanmiddag meteen laten zien. Dat zal hij zeker leuk vinden.
Job heeft trouwens maat 34/35, om even terug te komen op jouw vraag uit het stoomafblaastopic.

Willem al maat 38 :o
Het gaat bij mij ook niet lang duren of ik wordt ingehaald door Katja en Job met mijn maat 36. Katja kijkt nu al begerig naar mijn schoenen.
pi_113361633
Trui, ik hoop dat Willem straks weer met plezier naar school gaat en 2 weken voor de volgende vakantie roept... "Nog maar 2 weken, ah jammer..." :*

Tico, ze zetten er wel druk achter zeg.

Livelink, die schoenen ben je straks kwijt vrees ik ;)
Fake it till you make it...
  maandag 25 juni 2012 @ 14:24:49 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113363373
Willem kan mijn schoenen nu dus aan. Soms wel handig, voor reservegymschoenen bijv.
in de haak.
  maandag 25 juni 2012 @ 15:59:37 #10
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_113368400
Jeetje... De juf is toch ook niet gebaad bij een oververmoeide kleuter halverwege de week??
Ik hoop dat ze na de 6 weken zomervakantie net even meer mee kan komen in het schoolritme Tico.
Is een andere school uberhaupt een optie of eigenlijk niet?

Trui wat gaat Willem hard zeg! En veel succes voor hem op zijn nieuwe school straks! Fijn dat de IB-er wel begrip toonde.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 25 juni 2012 @ 20:04:16 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_113380747
Ticootje, ik zou eerder nu gas terugnemen en dan na de zomervakantie alsnog kijken hoeveel dagen ze gaat. Ze is misschien vier, maar ook de wisseling door de week vreet heel veel energie van haar. Ik heb het gevoel dat de juf daar volledig langs gaat.

Beide jongens hier waren met die wisselingen bek- en bekaf (en nu nog, gelukkig minder vaak een wisseling nu). De hele situatie vreet ontzettend veel energie, misschien juist wel omdat haar woordenschat nog niet je van het is: kan ze zich uberhaupt goed uiten over wat er zich in haar hoofdje afspeelt over papa en mama en J. en een baby (waarbij ik er eigenlijk vanuit ga dat ze dat laatste nog niet eens weet, maar dat zal er ook nog bijkomen).

Voor de rest is ze wellicht een gewone vierjarige, maar dit maakt dat ze het net even een tandje moeilijker heeft dan de anderen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 juni 2012 @ 20:45:44 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_113383058
Trui, ik hoop van harte dat Willem zijn plekje gaat vinden op de nieuwe school. Wat rot dat hij zich twee (!!) jaar lang niet prettig heeft gevoeld... :{ ;( Spannend deze stap, lijkt me. Zowel voor jullie als voor Willem.

Tico, het gaat om jouw kind, toch? Niet om het kind van de juf. Jij kent Jen het beste. En het is ook best veel wat ze in vrij korte tijd allemaal meemaakt, vind ik. Echt hoor, blijf in gesprek met de juf. Step by step.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_113383243
trui, ik hoop van harte dat de overstap heel goed gaat uitpakken voor Willem. Nog maar 2 weken :o hier nog 4 weken en ik tel de dagen echt af bij jongste :{ Al mijn hoop is gevestigd op groep 3 na de zomer.

Tico, het klinkt allemaal niet fijn zo.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 25 juni 2012 @ 20:51:22 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_113383381
Hier nog maar 4 dagen... *O* :P
pi_113383918
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:51 schreef Moonah het volgende:
Hier nog maar 4 dagen... *O* :P
ruilen? :'(
pi_113384350
Nog 8 dagen naar school hier.
Morgen mag Amber afzwemmen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:06:46 #17
11682 Moonah
Jolie femme
pi_113384377
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:59 schreef snoopy het volgende:

[..]

ruilen? :'(
Neuh!
Van ruilen komt... juistem. :'(
pi_113384620
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:06 schreef Vicky het volgende:
Nog 8 dagen naar school hier.
Morgen mag Amber afzwemmen!
Wat een gekke dag?
pi_113384637
Hier ook 4 weken nog, 19 juli is de laatste schooldag. Maar veel gerommel nog. Schoolreisje, eindfeest/vrijmarkt, musicals, wenochtend (iedereen schuift een klas op), dus genoeg afleiding..
pi_113384686
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:10 schreef snoopy het volgende:

[..]

Wat een gekke dag?
ja vind ik ook..
Maar de.zwemvereniging huurt het zwembad. Ws kan dat niet op zaterdag.

19 juli zijn wij al weer een week terug van vakantie..
5 juli is de laatste schooldag, 6 juli zitten we in het vliegtuig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_113384876
Nou ja, dat mag de pret niet drukken. Veel plezier morgen!

Hier ook nog wel wat festiviteiten op school. Oudste gaat morgen op schoolreis, jongste is al geweest. Vandaag met jongste en haar klas meegeweest naar een hele mooie voorstelling in het jeugdtheater.
Verder nog picknicks van beide klassen, en zomerfeest en een thema uitje met oudste. En oh ja, het zomerfeest op de laatste schooldag.
pi_113384997
Thnx!

Wij hebben woensdag slot feest.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 25 juni 2012 @ 21:25:05 #23
37150 livelink
pi_113385459
Al die laatste schooldingen zijn ook nog killing, ja.
Morgen rapportavond voor Job. Van Katja hebben we gek genoeg nog niks gehoord over rapport en zo,

Morgen heeft Katja nog sport- en speldag en woensdag is het eindfeest. Woensdagavond ook het laatste ouderoverleg (dat zal wel een latertje worden)
En dan moet ik nog wat afscheidscadeautjes kopen voor de juffen. Er moet nog heel veel in die twee weken.
pi_113385666
Vreemd dat je niets over een rapport hebt gehoord livelink. Wij hebben een jaaroverzicht waarop dat soort dingen staan.
Sportdag is hier vorige week geweest en vrijdag gaat jongste na school met haar klas bij een vriendinnetje thuis knutselen voor de juffen.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:32:56 #25
37150 livelink
pi_113385838
Net even op de site gekeken en gelezen dat groep 6 het rapport woensdag meekrijgt. En ik denk dat er dan geen rapportbesprekingen meer zijn. Of alleen op verzoek of zoiets. Maar ja, eigenlijk wil ik wel een gesprek hebben nog. Eens kijken hoe we dat nog in kunnen plannen.
  Licht Ontvlambaar maandag 25 juni 2012 @ 21:34:47 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113385959
Rapport komt hier donderdag mee, geloof ik. Bespreken doen we volgend jaar wel weer met nieuwe meester, dit jaar hebben we vrij intensief contact gehad met juffen en dat beviel eigenlijk wel fijn :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 09:13:16 #27
144006 chacama
Ondernemend!
pi_113400498
Een *O* voor mijn kleine meid. Die heeft gisteren met zwemmen voor het eerst zonder kurken om gezwommen. En het ging eigenlijk nog niet eens zo heel slecht. Nu dus elke week een stukje langer zonder en dan kijken wanneer ze sterk genoeg is voor het laatste stapje op weg naar A.

Rapporten zijn hier vorige week al meegegaan. Nu zijn ze op school alleen maar aan het herhalen en opruimen en leuke dingen doen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 09:31:45 #28
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113400892
Ik hoop heel erg dat Willem het plezier weer terug vindt Trui. Hij moet nog zo lang naar de basisschool. En ik vind het zo sneu voor Jen dat ze zo op haar tenen moet lopen doordat de juf dingen van haar eist. Ze is nog niet leerplichtig hè, dus je kan haar gewoon thuis houden, ongeacht wat de juf vind.

Volgens mij moeten we hier nog drie weken? 21 juli in ieder geval. Mijn grote gaat volgende week boeken inleveren als ik hem goed begreep. Ook alweer een derdeklasser daarna :o (wat gaat dat achterlijk snel joh! Die middelbare school)
Mijn kleine heeft ineens een hangup met door 't gat zwemmen' waardoor afzwemmen wederom een enerverende ervaring gaat zijn :X

En met mijn middelste mag ik zometeen afreizen naar de schoolarts. Het groep 7 bezoek. Verder nog op het program: een dagje Floriade voor zijn groep, een extra vrije dag voor de basisschool vrijdag, elke dag een proefwerk en/of SO voor oudste, de eindmusical groep 8, verjaardag middelste, afsluitfeest school, afzwemmen dus, een drummarathon als afsluiting van de lessen en clubkampioenschappen tennis.
Nog drie weken. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_113401285
Trui, Fijn dat Willem een ander plekje heeft volgend jaar!

Buuf, ook nog een hoop te doen zeg..

Goed chaca!!
Bedenk me dat ik Chris ook maar eens moet opgeven. Kan hij mooi na de vakantie beginnen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juni 2012 @ 11:01:36 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113403179
Fijn voor Willem dat hij naar de andere school gaat. Het kan zoveel verschil maken, dat hebben wij met Christan in zijn nieuwe klas al gezien.

Amber, succes met afzwemmen vandaag! ^O^

Christan belde gisteren dat hij vrijdag èn zaterdag voor verjaardagsfeestjes is uitgenodigd. Dat wordt vrijdag dus op een holletje nog cadeautjes halen :D Wij zijn deze week op een familiefeest en hij logeert bij een vriendje
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113403709
Zijn er meer Kleuters die ineens moeten huilen bij het afscheid nemen na het brengen 's morgens?
Het is nou al een week of 2 dat het steeds brullen is, wel gauw weer over ook gelukkig. Maar het is gewoon naar om haar zo weg te brengen.
Afspreken om zonder tranen naar school te gaan lukt niet, ze wil gewoon huilen daar heeft ze zin in zegt ze...
We kunnen niet een reden bedenken dat het opeens zo is, ze is het hele jaar volgens mij met plezier gegaan en ineens is het mis. Fase hopelijk?!
Tips zijn altijd welkom
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 juni 2012 @ 11:25:41 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113403959
Hier ook gehad Nijna, wegbrengen door papa ging beter dan door mij. Afscheid kort houden en door een vriendin aan het raam laten spieken hoe ze in de klas zat (vrolijk meestal :') ), zo hebben wij het aangepakt. Het heeft toch wel een week of vijf/zes geduurd, geloof ik.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:28:59 #33
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113404071
Voor Tico en Nijna;
Mag je geen boekje lezen in de kleuterklas? Wij mochten dat wel, en als de bel dan ging was het boekjes weg. nog even zwaaien naar mama door het raam, en dan gaat mama dus naar huis. Ging hier meestal goed. Oh en misschien helpt het ook wel om te zeggen, 'mama komt je om 12 uur (?) ophalen' ipv 'ik kom je straks ophalen, want ja...wat is straks? Voor kinderen is 'straks' over 5 minuten :P
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:44:21 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_113404646
Ja, maar als ze na schooltijd door moet naar de BSO, dan is het ook zo'n lange tijd verder dat het wellicht ook niet veel zegt.

Hier op de basisschool inderdaad ook van kwart over acht tot half negen inloop en dan met de brenger een boekje lezen en na het boekje rustig afscheid nemen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_113405169
Tico als je aan een go denkt voor tussen de middag kan ze daar dan ook niet na schooltijd heen? Scheelt weer het bso gedoe. Heeft ze na schooltijd ook meer rust.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113406141
Hier is het, kleuter tot in de klas brengen, dan kiezen ze een boekje uit en gaan in de kring zitten. Afscheid nemen en dan gaan ze zelf zitten "lezen".
Hier is het verdriet naar wat ik begrepen heb, ook over op het moment dat ik uit het zicht ben zo ongeveer...
We zullen zien, misschien is het na de vakantie wel over.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:28:19 #37
144006 chacama
Ondernemend!
pi_113406651
Hier ook huilen, maar *klopt af* dat is sinds een week of twee over. Daarvoor inderdaad bijna dagelijk. Heel snel weggaan of ze op de valreep brengen werkt het best hier. Het liefst niet mee de klas in. Tot op de dremel en dan een dikke kus en een kroel en ze naar d'r stoel wijzen; "ga, maar lekker zitten. De *insert naam gastouder* komt je straks halen. Ik zie je vanavond weer bij haar. Hier is het trouwens ook brengen tot in de kring en dan afscheid. Geen boekjes lezen, geen lange rituelen. En volgend jaar.....tot op het plein.....
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:34:13 #38
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113406930
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Tico als je aan een go denkt voor tussen de middag kan ze daar dan ook niet na schooltijd heen? Scheelt weer het bso gedoe. Heeft ze na schooltijd ook meer rust.
Ja, als we die kant op gaan, dan is dat ook voor na schooltijd.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 juni 2012 @ 19:47:16 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113425366
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:28 schreef chacama het volgende:
Hier ook huilen, maar *klopt af* dat is sinds een week of twee over. Daarvoor inderdaad bijna dagelijk. Heel snel weggaan of ze op de valreep brengen werkt het best hier. Het liefst niet mee de klas in. Tot op de dremel en dan een dikke kus en een kroel en ze naar d'r stoel wijzen; "ga, maar lekker zitten. De *insert naam gastouder* komt je straks halen. Ik zie je vanavond weer bij haar. Hier is het trouwens ook brengen tot in de kring en dan afscheid. Geen boekjes lezen, geen lange rituelen. En volgend jaar.....tot op het plein.....
Hier volgend jaar niet eens meer het plein op, afzetten aan het hek :P
  dinsdag 26 juni 2012 @ 20:54:00 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_113428816
vroeger liepen we toch ook al veel eerder alleen naar school? ik kan me niet herinneren na de kleuterschool nog gebracht te zijn, afgezien misschien van de 1e keer ofzo. :o maar ook hier worden de meeste kinderen nog gebracht hoor. tot aan de deur van de klas, verder mag 't niet (vanaf groep 3).
in de haak.
pi_113429353
Nijna, hier merk je ook dat meer kinderen onrustig zijn. Het vriendje van Chris weigert nu al een paar weken, en dat begint soms al bij het naar bed gaan. Maar is mama uit beeld, dan is er ook niks meer aan de hand..

Hier brengen we de kleuters in de klas tot 8.20, daarna mag je ze over de drempel schuiven ;)
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:07:13 #42
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113429392
Wij woonden heel dichtbij school. Maar we liepen wel met een groepje en een ouder. Maar idd niet helemaal de school in.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:11:37 #43
37150 livelink
pi_113429575
wij mogen de kinderen tot in de klas brengen. De directeur staat bij de voordeur en groet iedereen die binnenkomt. Dat vind ik wel een fijne gewoonte. Pas sinds kort gaat Katja alleen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 juni 2012 @ 21:31:10 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113430472
Ik weet niet beter dan dat er ouders in school rondliepen, nu werd er heel veel meegeholpen door ouders dus dat kan het beeld vertekenen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:32:50 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_113430567
Hebben jullie kleuters trouwens ook elke dag de shirts onder de verf en stiften zitten?

Mijn moeder gaf aan dat ik dat vroeger ook had, maar ik baal er best wel van :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:40:43 #46
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113431056
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:32 schreef Troel het volgende:
Hebben jullie kleuters trouwens ook elke dag de shirts onder de verf en stiften zitten?

Mijn moeder gaf aan dat ik dat vroeger ook had, maar ik baal er best wel van :{
Nee. Jen is best zuinig op haar jurken. Ook met eten moet een mooie jurk uit.
pi_113434105
En morgen is mijn jongste gewoon 11.... waar is de tijd gebleven ??

11 jaar geleden was het snik heet, heb ik nog een bak mars icecream opgegeten rond een uur of 5 's morgens en om 12.10 was hij er ...
Morgen voor het laatst trakteren...want hij is ook bezig aan zijn laatste weken op de basisschool.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_113434963

It's in da pocket!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_113435076
Meike heeft 1 keer haar schoenen ingekleurd met stift. Verder niet gelukkig.

Hier ook brengen in de klas, meike heeft nooit moeite met afscheid, soms zie je weleens een kindje huilen, dan ontfermt de juf zich daarover.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_113435161
Muks een fijne dag morgen!
Amber wat knap! Goed zo!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')