Je mag het ook een indigokind noemen, of een nieuwetijdskind.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:18 schreef Marie30 het volgende:
Raar dat dit bij jullie sterrenkinderen genoemd wordt...? In België is een sterrenkindje een overleden kind.
Oh, ik dacht dat dat kinderen met vele sterren in het gezicht getatoeëerd waren.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:18 schreef Marie30 het volgende:
Raar dat dit bij jullie sterrenkinderen genoemd wordt...? In België is een sterrenkindje een overleden kind.
Ook dat is niet de beste manier om je kind slecht gedrag af te leren.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:17 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Ik bedoel ook geen slaan suikersnoesje, ik bedoel een tikje. Althans, onder slaan versta ik een vuist geven
.
Huh, dat is wel raar.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:18 schreef Marie30 het volgende:
Wat dan wel? Hem op de strafstoel zetten?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:20 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ook dat is niet de beste manier om je kind slecht gedrag af te leren.
Moet je de test voor (jong) volwassenen voor de lol eens doen, grote kans dat je ook een indigo bentquote:Op maandag 25 juni 2012 12:15 schreef DeTolk het volgende:
http://www.nieuwetijdskind.com/indigo-test-indigo-eigenschappen/
Zweverig New-Age gedoe.
Je moet toch iets verzinnen om het gedrag van een kind goed te praten.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:19 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Al die benamingen
sterrenkinderen![]()
ja, vast wel![]()
![]()
Zo wordt dat hier ook genoemd ja... Ik noem het een kind van eenquote:Op maandag 25 juni 2012 12:19 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Je mag het ook een indigokind noemen, of een nieuwetijdskind.
Dat is het sterrenmeisjequote:Op maandag 25 juni 2012 12:19 schreef Casos het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat dat kinderen met vele sterren in het gezicht getatoeëerd waren.
En dus uiteraard om wangedrag niet te hoeven corrigeren.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik geloof daar absoluut niet in. Dat is gewoon pseudowetenschap gebruiken om zogenaamd aan te tonen dat het kind o zo speciaal is.
Hier ook hoor... ik weet ook niet waar die term vandaan komt, het is gewoon Indigo (wat in mijn ogen vooral de kleur van een spijkerbroek isquote:Op maandag 25 juni 2012 12:18 schreef Marie30 het volgende:
Emotionele chantage is het beste.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat dan wel? Hem op de strafstoel zetten?
Ga ik ook eens proberenquote:Joshua zat inmiddels op een Vrije School, en op een dag draaide hij weer rondjes om zijn eigen as. ‘Weet je wat dit is’, zei een andere moeder, ‘hij pikt trillingen uit de kosmos op.’
Wat dan? Als je louter probeert te redenen gaat het echt het ene oor in en het andere weer uit hoorquote:Op maandag 25 juni 2012 12:20 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ook dat is niet de beste manier om je kind slecht gedrag af te leren.
Gaat voornamelijk over doodgeboren kinderen. Die mama's noemen ze ook sterrenmama's. Ik vind dat wel toepasselijk.quote:
Indigo is dan de kleur van hun aura of zoietsquote:Op maandag 25 juni 2012 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier ook hoor... ik weet ook niet waar die term vandaan komt, het is gewoon Indigo (wat in mijn ogen vooral de kleur van een spijkerbroek is)
Klopt, hoe triest is het tegenwoordig ook.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je moet toch iets verzinnen om het gedrag van een kind goed te praten.
Niet helemaal, ik heb er een van 20 die nog wel eens een opvoedkundige tik heeft gehad, en een van 1½ die er nog geen heeft gehad, maar het blijkt toch ook echt anders te kunnen dan 20 jaar geleden de norm was.... kost wel wat meer tijd, en vreemd genoeg hadden de moeders 20 jaar geleden over het algemeen nog meer tijd voor de opvoeding omdat het nog vrij normaal was dat je stopte met werken of minder ging werken zodra je kinderen kreeg.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:22 schreef Splutje het volgende:
[..]
Wat dan? Als je louter probeert te redenen gaat het echt het ene oor in en het andere weer uit hoor
Niet vreemd, Fok! zit vol met sterrenindigonieuwetijdskinders.quote:
Nee, precies want het kind kan er niets aan doen want het is een indigokind, sterrenkind, paranormaal begaafd. Allemaal termen die absoluut geen wetenschappelijk fundament hebben - in tegenstelling tot bijvoorbeeld autisme - maar men slaat hier een beetje in door met dat verzinnen van termen om maar niet te hoeven corrigeren. Vroeger had men dit niet, toen corrigeerde men zulk gedrag simpelweg.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:21 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En dus uiteraard om wangedrag niet te hoeven corrigeren.
Autisme wordt tegenwoordig ook nog maar weinig wetenschappelijk gebruikt. Hoeveel mensen lopen er wel niet rond met kinderen die ze zelf hebben gediagnosticeerd op basis van een of andere internetsite.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:25 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, precies want het kind kan er niets aan doen want het is een indigokind, sterrenkind, paranormaal begaafd. Allemaal termen die absoluut geen wetenschappelijk fundament hebben - in tegenstelling tot bijvoorbeeld autisme - maar men slaat hier een beetje in door met dat verzinnen van termen om maar niet te hoeven corrigeren. Vroeger had men dit niet, toen corrigeerde men zulk gedrag simpelweg.
En het zijn ook van die zweverige types die ermee aan komen. De wetenschap blijft er in ieder geval ver vandaan omdat het natuurlijk gewoon onzin is, het zijn vaak diezelfde types die ook bepaalde stenen dragen omdat dat zogenaamd geneest. Complete onzin en jammer dat mensen in 2012 nog steeds zo barbaars zijn hierin te geloven.
even lekker je hoofd leeghalenquote:Op maandag 25 juni 2012 12:26 schreef CaptainCookie het volgende:
Mensen het was gezellig maar ik heb even genoeg indrukken gehad voor vandaag.
mijn persoonlijke favorietquote:Dolphin Meditation Janina Parvati
Dolfijnen en walvissen nemen ons mee in de diepte van de oceanen waar de absolute stilte heerst. Dolphin Meditation is een fantastische muzikale begeleiding voor diepteontspanning. Uitgebalanceerd en gecentreerd verdwijn je in de diepte van je innerlijke schoonheid.
Nou dit verhaal uit de OP is nogal bizar, nu weet ik niet hoe oud Sofie is, maar je dient je kind te leren dat je mensen kan kwetsen met opmerkingen. De vraag is of ze dat ooit geleerd heeft, natuurlijk zoekt een kind grenzen op, het moet leren wat wel en niet mag en hoe de wereld werkt. Als Sofie dat niet heeft geleerd kan zij op bijvoorbeeld 5-jarige leeftijd niet perse weten dat zoiets niet mag. Als jij hierop reageert door een tik te geven voelt zij een grote afwijzing en zal ze het zeker niet meer doen. Omdat ze bang is, dat is niet de goede motivatie om slecht gedrag af te leren.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat dan wel? Hem op de strafstoel zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |