http://www.volkskrant.nl/(...)ek-maar-indigo.dhtmlquote:Maar boven alles zorgt Barbara ervoor dat Sofie altijd zichzelf kan zijn. Al betekent dat soms dat ze andermans grenzen overschrijdt.
Laatst waren ze bij opa, Barbara’s vader. ‘Uw nieuwe auto heeft een lelijke kleur’, zei Sofie. En dat bleef ze maar herhalen. Totdat opa zijn hand hief; hij had haar bijna geslagen. Toen rende Sofie naar de slaapkamer.
‘Je had moeten ingrijpen,’ zei opa later tegen Barbara. ‘Nee’, antwoordde die, ‘dat doe ik niet. Sterrenkinderen zoeken nou eenmaal grenzen op, dus ook Sofie.’
Want als er een ding is dat Barbara heeft geleerd: Sofies gave is het probleem van de omgeving. Niet dat van Sofie. En al helemaal niet het hare.
Hangt er vanaf. Heel af en toe een tik voor de billen is niks mis mee, als het kind iets heel ergs gedaan heeft.quote:
Nee.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:08 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Heel af en toe een tik voor de billen is niks mis mee, als het kind iets heel ergs gedaan heeft.
Als een kind van je vriendin herhaaldelijk tegen je zegt dat je een rotkop hebt, en je vriendin grijpt niet in want ze heeft een 'sterrenkind' dan vind jij dat allemaal best?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:09 schreef Leandra het volgende:
Een kind willen slaan omdat ze herhaalt dat je auto een lelijke kleur heeft?
Geen wonder dat moeder een andere opvoedmethode kiest dan haar ouders....
Geen flauw idee wat sterrenkinderen zijn trouwens, maar het voorbeeld in de OP is nogal triest... vooral opa.
Een corrigerende tik op zijn tijd kan geen kwaad hoor, ik heb ze ook gehad en ik ben gewoon goed terechtgekomen en heb een goede relatie met mijn ouders. De wereld is gewoon veel te mieterig geworden omdat tegenwoordig een draai om de oren al "kindermishandeling" isquote:
Je vergelijkt "een rotkop hebben" met "je auto heeft een lelijke kleur"?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:12 schreef Bunnyfluff het volgende:
[..]
Als een kind van je vriendin herhaaldelijk tegen je zegt dat je een rotkop hebt, en je vriendin grijpt niet in want ze heeft een 'sterrenkind' dan vind jij dat allemaal best?
Oftewel, het zijn gewoon autisten met een "hippe" benaming.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:15 schreef DeTolk het volgende:
http://www.nieuwetijdskind.com/indigo-test-indigo-eigenschappen/
Zweverig New-Age gedoe.
Oh ik denk ook zeker niet dat een kind er perse iets aan overhoud. Het gaat erom dat je je kind moet leren hoe zich te gedragen, en je ook het goede voorbeeld dient te geven. Slaan is niet oke, dus dan moet je zelf ook niet die regel breken.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:14 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Een corrigerende tik op zijn tijd kan geen kwaad hoor, ik heb ze ook gehad en ik ben gewoon goed terechtgekomen en heb een goede relatie met mijn ouders. De wereld is gewoon veel te mieterig geworden omdat tegenwoordig een draai om de oren al "kindermishandeling" is.
Zolang je ze maar hun gang laat gaan en alleen foei zegt, worden het juist van die petjesvolkeren.
Vind ik ook hoor. Kinderen kan je nou eenmaal nog niet altijd rationeel laten blijken dat ze iets verkeerd hebben gedaanquote:
Ik bedoel ook geen slaan suikersnoesje, ik bedoel een tikjequote:Op maandag 25 juni 2012 12:16 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Oh ik denk ook zeker niet dat een kind er perse iets aan overhoud. Het gaat erom dat je je kind moet leren hoe zich te gedragen, en je ook het goede voorbeeld dient te geven. Slaan is niet oke, dus dan moet je zelf ook niet die regel breken.
Het is gewoon niet de beste manier. Dus als je je gewoon even verdiept in de opvoedkunde is het niet nodig.
Precies. Niks lekkerders dan na een frustrerende werkdag even met de riem over je kind te gaan.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:17 schreef Splutje het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. Kinderen kan je nou eenmaal nog niet altijd rationeel laten blijken dat ze iets verkeerd hebben gedaan
Autisme... Ook iets door de farmaceutische industrie bedacht.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:16 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Oftewel, het zijn gewoon autisten met een "hippe" benaming.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |