Nee, ze zijn het onderling niet eens in Brussel.En ik vraag me af of ze het ooit onderling eens zullen worden. Frankrijk en Duitsland liggen te ver van elkaar als het om ideeën gaat.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat die klap komt proberen ze juist uit alle macht te voorkomen in Brussel. Ze worden alleen tegengewerkt door al die obscure populistische partijen.
Lijkt me niet. Maar dat is dan een meningsverschil. Als je iets te exporteren hebt dan lukt dat uiteindelijk wel. Die export word ook gesloopt omdat we straks niets meer te exporteren hebben. Met bloemen, fruit, kaas, dienstverlening kom je er straks niet. Dat heeft dus wel meer oorzaken dan alleen een EU ja of te nee. Sterker nog want dat is mijn grootste probleem waarom ik niet voor de EU ben. De EU zorgt juist voor oneerlijke concurrentie. In NL moet je je aan alle voorschriften houden(opgelegd door Brussel) waardoor producten hier gemaakt te duur worden. Terwijl bv in voormalige Oostblok landen die regels helemaal niet van toepassing zijn. Waarom wij dus wel en andere landen binnen de EU krijgen dan vrijstelling.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onze export slopen we er in elk geval effectief mee.
De PIGGS willen Duitsland en Nederland en Finland laten betalen voor hun economisch falen door de te dure Euro, En Spanje en Italie willen geen enkele zeggenschap over hun fiscus en de wijze waarop men het geld besteedquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee, ze zijn het onderling niet eens in Brussel.En ik vraag me af of ze het ooit onderling eens zullen worden. Frankrijk en Duitsland liggen te ver van elkaar als het om ideeën gaat.
Dat heeft niets met wat populistische partijen te maken.
Onze munt zal veel duurder worden. daar heb je last van als je wilt exporteren. De Zwitsers merken dit nu ook. Zeker met bulkgoederen die ook elders wel te krijgen zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Maar dat is dan een meningsverschil. Als je iets te exporteren hebt dan lukt dat uiteindelijk wel.
Dan draait noord de kredietkraan dicht. Zij zijn van ons afhankelijk, niet direct andersom.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:18 schreef HD9 het volgende:
Daar kom je niet uit
Ik zie een enorme ruzie tussen Noord en Zuid ontstaan
Dat kan , maar de import word dan weer goedkoper. En daarbij hoef je niet de munt af te schaffen. Maar het gaat mij erom dat regels gemaakt door Brussel voor elk land moeten gelden binnen de EU.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onze munt zal veel duurder worden. daar heb je last van als je wilt exporteren. De Zwitsers merken dit nu ook. Zeker met bulkgoederen die ook elders wel te krijgen zijn.
Oh, dat de markt nog een stuk vrijer moet ben ik het mee eens al is men wel degelijk op de goede weg. Echter juist dat proces doet pijn en een gedeelde munt lukt niet zonder gedeelde markt en daarbij moet je ook politiek zaken delen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat kan , maar de import word dan weer goedkoper. En daarbij hoef je niet de munt af te schaffen. Maar het gaat mij erom dat regels gemaakt door Brussel voor elk land moeten gelden binnen de EU.
Zolang dit er niet van komt zal ik nooit voor de EU zijn.
Ik zie de Noordelijke landen dan ook uit de euro stappen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan draait noord de kredietkraan dicht. Zij zijn van ons afhankelijk, niet direct andersom.
Dat is ook geen erg structurele oplossing. Ze moeten hun economie drastisch gaan hervormen anders blijven ze achter de feiten aanhollen... In die zin is deze crisis nog niet zo erg.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:32 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik zie ze dan ook uit de euro stappen.
De euro kan dan dalen tot een werkbaar niveau voor de PIGGS , (pariteit dollar of lager)
je kunt een koe niet dwingen over een hek te springen zonder dat ie beide benen breektquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is ook geen erg structurele oplossing. Ze moeten hun economie drastisch gaan hervormen anders blijven ze achter de feiten aanhollen...
Je kan een kudde echter wel de juiste richting op drijven met voldoende stimulans en eventueel dwang.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:35 schreef HD9 het volgende:
[..]
je kunt een koe niet dwingen over een hek te springen zonder dat ie beide benen breekt
De economische divergentie blijft jaar over jaar toenemen, de vraag naar steun miljarden dus ook .quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan een kudde echter wel de juiste richting op drijven met voldoende stimulans en eventueel dwang.
Als die drie grote landen enkel Europees regelen wat in hun gemeenschappelijke belang is en de rest aan de lidstaten zelf overlaten (het federale stelsel) dan is dat geen probleem. Helaas zitten we nog met verschillende belastingsstelsels, subsidieregelingen enz. waardoor het financiële belang van de ene lidstaat botst met dat van de andere listaat. Pas wanneer deze problemen zijn opgelost wordt een Europese superstaat mogelijk. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat dit gebeurt maar het zal m.i. zeker nog minstens enkele decennia duren. Tenzij de internationale concurrentie als katalysator fungeert.quote:Nee, ze zijn het onderling niet eens in Brussel.En ik vraag me af of ze het ooit onderling eens zullen worden. Frankrijk en Duitsland liggen te ver van elkaar als het om ideeën gaat.
Dat heeft niets met wat populistische partijen te maken.
niemand wil een Europese superstaatquote:Op donderdag 28 juni 2012 14:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als die drie grote landen enkel Europees regelen wat in hun gemeenschappelijke belang is en de rest aan de lidstaten zelf overlaten (het federale stelsel) dan is dat geen probleem. Helaas zitten we nog met verschillende belastingsstelsels, subsidieregelingen enz. waardoor het financiële belang van de ene lidstaat botst met dat van de andere listaat. Pas wanneer deze problemen zijn opgelost wordt een Europese superstaat mogelijk. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat dit gebeurt maar het zal m.i. zeker nog minstens enkele decennia duren. Tenzij de internationale concurrentie als katalysator fungeert.
Hoiquote:
Dat doet het niet, maar dat doet blijven in de Euro ook niet. We moeten gewoon accepteren dat het fout is gelopen en dat het ons hoe dan ook geld gaat kosten, een mooie uitweg bestaat niet.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Nog steeds ben ik benieuwd hoe een exit uit de EU moet leiden tot hosanna Nederland.
Een eenzijdige exit uit de Euro voor Nederland dus? En daarna ook maar uit de Unie stappen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat doet het niet, maar dat doet blijven in de Euro ook niet. We moeten gewoon accepteren dat het fout is gelopen en dat het ons hoe dan ook geld gaat kosten, een mooie uitweg bestaat niet.
Nope, gewoon het idealisme eventjes laten zitten en gewoon een legertje economen en wiskundigen eens alles door laten rekenen. Het is altijd een stuk makkelijker om op basis van feiten een goede beslissing te nemen dan van te voren één kant te kiezen en je daar ook volop op vast pinnen (no matter how much it cots).quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een eenzijdige exit uit de Euro voor Nederland dus? En daarna ook maar uit de Unie stappen?
Wat is dat nou voor een antwoord? Wat wil je nou concreet? De gulden terug? Nederland uit de EU? Wat is het nou?quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nope, gewoon het idealisme eventjes laten zitten en gewoon een legertje economen en wiskundigen eens alles door laten rekenen. Het is altijd een stuk makkelijker om op basis van feiten een goede beslissing te nemen dan van te voren één kant te kiezen en je daar ook volop op vast pinnen (no matter how much it cots).
Geen overhaaste conclusies trekken en gewoon dit afwachten:quote:
Uit de Euro dat gaat vanzelf , door de divergentie tussen de aangesloten landen, of de EU dat overleeft is de vraag,.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een eenzijdige exit uit de Euro voor Nederland dus? En daarna ook maar uit de Unie stappen?
Dus een neuro? Hierboven stel ik de vraag hoe een exit uit de EU kan leiden tot hosanna voor Nederland en naar een paar posts kom je met de revolutionaire splitsing van de euro?quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geen overhaaste conclusies trekken en gewoon dit afwachten:
http://www.volkskrant.nl/(...)eling-eurozone.dhtml
er is geen sprake van hossanna, maar een gedwongen terugkeer uit de Euro, omdat de volgende 40 miljard steun niet door de kamer komtquote:Op donderdag 28 juni 2012 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus een neuro? Hierboven stel ik de vraag hoe een exit uit de EU kan leiden tot hosanna voor Nederland en naar een paar posts kom je met de revolutionaire splitsing van de euro?
Hou op met mij woorden in de mond te leggen. Als er uit dat onderzoek uit komt dat één euro uiteindelijk beter voor ons uitpakt dan steun ik dat gewoon, andersom als blijkt dat het slecht uit zou pakken zou ik die splitsing steunen. Het feit dat het nu tijd is om op te houden met halve maatregelen te nemen betekent niet dat je niet meer rustig na hoeft te denken over de maatregelen die dan wel genomen moeten worden.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus een neuro? Hierboven stel ik de vraag hoe een exit uit de EU kan leiden tot hosanna voor Nederland en naar een paar posts kom je met de revolutionaire splitsing van de euro?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |