abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:07:55 #101
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113507145
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat die klap komt proberen ze juist uit alle macht te voorkomen in Brussel. Ze worden alleen tegengewerkt door al die obscure populistische partijen.
Nee, ze zijn het onderling niet eens in Brussel.En ik vraag me af of ze het ooit onderling eens zullen worden. Frankrijk en Duitsland liggen te ver van elkaar als het om ideeën gaat.
Dat heeft niets met wat populistische partijen te maken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:14:15 #102
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113507438
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Onze export slopen we er in elk geval effectief mee.
Lijkt me niet. Maar dat is dan een meningsverschil. Als je iets te exporteren hebt dan lukt dat uiteindelijk wel. Die export word ook gesloopt omdat we straks niets meer te exporteren hebben. Met bloemen, fruit, kaas, dienstverlening kom je er straks niet. Dat heeft dus wel meer oorzaken dan alleen een EU ja of te nee. Sterker nog want dat is mijn grootste probleem waarom ik niet voor de EU ben. De EU zorgt juist voor oneerlijke concurrentie. In NL moet je je aan alle voorschriften houden(opgelegd door Brussel) waardoor producten hier gemaakt te duur worden. Terwijl bv in voormalige Oostblok landen die regels helemaal niet van toepassing zijn. Waarom wij dus wel en andere landen binnen de EU krijgen dan vrijstelling.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cherna op 28-06-2012 13:20:03 ]
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:18:46 #103
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_113507650
quote:
12s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee, ze zijn het onderling niet eens in Brussel.En ik vraag me af of ze het ooit onderling eens zullen worden. Frankrijk en Duitsland liggen te ver van elkaar als het om ideeën gaat.
De PIGGS willen Duitsland en Nederland en Finland laten betalen voor hun economisch falen door de te dure Euro, En Spanje en Italie willen geen enkele zeggenschap over hun fiscus en de wijze waarop men het geld besteed

Daar kom je niet uit
Ik zie een enorme ruzie tussen Noord en Zuid ontstaan
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_113507786
quote:
12s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Maar dat is dan een meningsverschil. Als je iets te exporteren hebt dan lukt dat uiteindelijk wel.
Onze munt zal veel duurder worden. daar heb je last van als je wilt exporteren. De Zwitsers merken dit nu ook. Zeker met bulkgoederen die ook elders wel te krijgen zijn.
pi_113507818
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:18 schreef HD9 het volgende:

Daar kom je niet uit
Ik zie een enorme ruzie tussen Noord en Zuid ontstaan
Dan draait noord de kredietkraan dicht. Zij zijn van ons afhankelijk, niet direct andersom.
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:26:35 #106
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113508002
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Onze munt zal veel duurder worden. daar heb je last van als je wilt exporteren. De Zwitsers merken dit nu ook. Zeker met bulkgoederen die ook elders wel te krijgen zijn.
Dat kan , maar de import word dan weer goedkoper. En daarbij hoef je niet de munt af te schaffen. Maar het gaat mij erom dat regels gemaakt door Brussel voor elk land moeten gelden binnen de EU.
Zolang dit er niet van komt zal ik nooit voor de EU zijn.
pi_113508202
quote:
12s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat kan , maar de import word dan weer goedkoper. En daarbij hoef je niet de munt af te schaffen. Maar het gaat mij erom dat regels gemaakt door Brussel voor elk land moeten gelden binnen de EU.
Zolang dit er niet van komt zal ik nooit voor de EU zijn.
Oh, dat de markt nog een stuk vrijer moet ben ik het mee eens al is men wel degelijk op de goede weg. Echter juist dat proces doet pijn en een gedeelde munt lukt niet zonder gedeelde markt en daarbij moet je ook politiek zaken delen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:32:56 #108
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_113508273
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan draait noord de kredietkraan dicht. Zij zijn van ons afhankelijk, niet direct andersom.
Ik zie de Noordelijke landen dan ook uit de euro stappen.

De euro kan dan dalen tot een werkbaar niveau voor de PIGGS , (pariteit dollar of lager)
pi_113508319
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:32 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ik zie ze dan ook uit de euro stappen.

De euro kan dan dalen tot een werkbaar niveau voor de PIGGS , (pariteit dollar of lager)
Dat is ook geen erg structurele oplossing. Ze moeten hun economie drastisch gaan hervormen anders blijven ze achter de feiten aanhollen... In die zin is deze crisis nog niet zo erg.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2012 13:34:10 ]
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:35:03 #110
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_113508376
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is ook geen erg structurele oplossing. Ze moeten hun economie drastisch gaan hervormen anders blijven ze achter de feiten aanhollen...
je kunt een koe niet dwingen over een hek te springen zonder dat ie beide benen breekt
pi_113508591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:35 schreef HD9 het volgende:

[..]

je kunt een koe niet dwingen over een hek te springen zonder dat ie beide benen breekt
Je kan een kudde echter wel de juiste richting op drijven met voldoende stimulans en eventueel dwang.
pi_113508858
Nog steeds ben ik benieuwd hoe een exit uit de EU moet leiden tot hosanna Nederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:51:28 #113
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_113509163
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kan een kudde echter wel de juiste richting op drijven met voldoende stimulans en eventueel dwang.
De economische divergentie blijft jaar over jaar toenemen, de vraag naar steun miljarden dus ook .

Het ESM is dan al volledig leeg en de volgende 40 miljard steungeld moet door de tweede kamer over gestemd gaan worden
Ik denk dat volgend jaar om deze tijd de zaken heel anders zijn

[ Bericht 6% gewijzigd door HD9 op 28-06-2012 14:18:06 ]
pi_113510966
quote:
Als die drie grote landen enkel Europees regelen wat in hun gemeenschappelijke belang is en de rest aan de lidstaten zelf overlaten (het federale stelsel) dan is dat geen probleem. Helaas zitten we nog met verschillende belastingsstelsels, subsidieregelingen enz. waardoor het financiële belang van de ene lidstaat botst met dat van de andere listaat. Pas wanneer deze problemen zijn opgelost wordt een Europese superstaat mogelijk. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat dit gebeurt maar het zal m.i. zeker nog minstens enkele decennia duren. Tenzij de internationale concurrentie als katalysator fungeert.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:43:31 #115
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_113511508
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 14:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als die drie grote landen enkel Europees regelen wat in hun gemeenschappelijke belang is en de rest aan de lidstaten zelf overlaten (het federale stelsel) dan is dat geen probleem. Helaas zitten we nog met verschillende belastingsstelsels, subsidieregelingen enz. waardoor het financiële belang van de ene lidstaat botst met dat van de andere listaat. Pas wanneer deze problemen zijn opgelost wordt een Europese superstaat mogelijk. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat dit gebeurt maar het zal m.i. zeker nog minstens enkele decennia duren. Tenzij de internationale concurrentie als katalysator fungeert.
niemand wil een Europese superstaat
pi_113511583
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 14:43 schreef HD9 het volgende:

[..]

niemand wil een Europese superstaat
Hoi :W
pi_113513586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Nog steeds ben ik benieuwd hoe een exit uit de EU moet leiden tot hosanna Nederland.
Dat doet het niet, maar dat doet blijven in de Euro ook niet. We moeten gewoon accepteren dat het fout is gelopen en dat het ons hoe dan ook geld gaat kosten, een mooie uitweg bestaat niet.
pi_113513645
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat doet het niet, maar dat doet blijven in de Euro ook niet. We moeten gewoon accepteren dat het fout is gelopen en dat het ons hoe dan ook geld gaat kosten, een mooie uitweg bestaat niet.
Een eenzijdige exit uit de Euro voor Nederland dus? En daarna ook maar uit de Unie stappen?
pi_113513762
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een eenzijdige exit uit de Euro voor Nederland dus? En daarna ook maar uit de Unie stappen?
Nope, gewoon het idealisme eventjes laten zitten en gewoon een legertje economen en wiskundigen eens alles door laten rekenen. Het is altijd een stuk makkelijker om op basis van feiten een goede beslissing te nemen dan van te voren één kant te kiezen en je daar ook volop op vast pinnen (no matter how much it cots).
pi_113513875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nope, gewoon het idealisme eventjes laten zitten en gewoon een legertje economen en wiskundigen eens alles door laten rekenen. Het is altijd een stuk makkelijker om op basis van feiten een goede beslissing te nemen dan van te voren één kant te kiezen en je daar ook volop op vast pinnen (no matter how much it cots).
Wat is dat nou voor een antwoord? Wat wil je nou concreet? De gulden terug? Nederland uit de EU? Wat is het nou?
pi_113513963
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat wil je nou concreet?
Geen overhaaste conclusies trekken en gewoon dit afwachten:

http://www.volkskrant.nl/(...)eling-eurozone.dhtml
  donderdag 28 juni 2012 @ 15:37:31 #122
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_113514075
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uit de Euro dat gaat vanzelf , door de divergentie tussen de aangesloten landen, of de EU dat overleeft is de vraag,.

Wat mij betreft is een EEG mee dan voldoende er is gen enkele noodzaak voor een EU
pi_113514095
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Geen overhaaste conclusies trekken en gewoon dit afwachten:

http://www.volkskrant.nl/(...)eling-eurozone.dhtml
Dus een neuro? Hierboven stel ik de vraag hoe een exit uit de EU kan leiden tot hosanna voor Nederland en naar een paar posts kom je met de revolutionaire splitsing van de euro?
  donderdag 28 juni 2012 @ 15:41:06 #124
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_113514237
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus een neuro? Hierboven stel ik de vraag hoe een exit uit de EU kan leiden tot hosanna voor Nederland en naar een paar posts kom je met de revolutionaire splitsing van de euro?
er is geen sprake van hossanna, maar een gedwongen terugkeer uit de Euro, omdat de volgende 40 miljard steun niet door de kamer komt

het beste zou zijn als Duitsland , Polen, Denemarken en Nederland samengevoegd worden tot een germaanse staat en dan de Neumark nemen
pi_113514402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hou op met mij woorden in de mond te leggen. Als er uit dat onderzoek uit komt dat één euro uiteindelijk beter voor ons uitpakt dan steun ik dat gewoon, andersom als blijkt dat het slecht uit zou pakken zou ik die splitsing steunen. Het feit dat het nu tijd is om op te houden met halve maatregelen te nemen betekent niet dat je niet meer rustig na hoeft te denken over de maatregelen die dan wel genomen moeten worden.

En zoals ik in die post ook al zei bestaat hosanna niet. Het gaat linksom of rechtsom sowieso geld kosten, iedereen die dat anders beweert had net zo goed een hele preek kunnen houden over het bestaan van het vliegend spaghettimonster.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')