Het ligt allemaal een beetje aan de situatie.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik bedoel. Mag ik hopen .
Ik stond gister een close-bachata te dansen met een oude vent. Het is gewoon dansen, maar genoeg mannen/vrouwen die zo'n dans onder 'geil' kunnen bestempelen. Zou ik dat dan niet meer mogen doen? Omdat een ander jaloers is omdat het geil zou kunnen zijn?

Jaloers op een ander zijn is vaak een gebrek aan zelfvertrouwen, en dat zelfvertrouwen is je eigen probleem, niet dat van een ander.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:16 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Het ligt allemaal een beetje aan de situatie.
Als je vriendje toe moet kijken hoe je wel erg intiem danst met een man die er wel erg veel genoegen in schept en het allemaal wel erg heerlijk en fijn is, en je vriendje geeft aan dat ie zich daar kut bij voelt... Dan kun je dat best serieus nemen.
Als je koste wat kost dat dansje met die man wenst te doen en dat belangrijker vindt dan de kutgevoelens die het je wederhelft geeft, dan denk ik dat de wederhelft daar met recht z'n twijfels over heeft.
Dat is niet bepaald hetzelfde als "van jou mag ik ook nooit eens wat". Soms moet er wat water bij de wijn, van twee kanten
Is dat een verschrikkelijke beperking, dan denk ik dat je beiden een prettiger gevoel zult hebben met iemand anders.

Een vriend van mij had een vriendin die juist te makkelijk was. Zij danste met iedereen, hij flirtte met iedereen. Ze mochten alles van elkaar. Uiteindelijk waren ze niet meer dan vrienden, en ging zij vreemd. Met alle ellende tot gevolg.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:17 schreef Kluts het volgende:
[..]
Jaloers op een ander zijn is vaak een gebrek aan zelfvertrouwen, en dat zelfvertrouwen is je eigen probleem, niet dat van een ander.
Daarom zijn er ook behoorlijk wat relaties stuk gegaan denk ik, op jaloers gedrag.

Kan zijn, maar een beetje begrip kan bestquote:Op maandag 25 juni 2012 16:17 schreef Kluts het volgende:
[..]
Jaloers op een ander zijn is vaak een gebrek aan zelfvertrouwen, en dat zelfvertrouwen is je eigen probleem, niet dat van een ander.
Daarom zijn er ook behoorlijk wat relaties stuk gegaan denk ik, op jaloers gedrag.

Oh, begrip is heel belangrijk, maar de bedoeling is neit dat je jaloers gedrag in stand gaat houden omdat je begrip toont.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:20 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Kan zijn, maar een beetje begrip kan best
Bovendien, waar trek je de grens? Het is iets waar je samen uit moet komen. Als je direct je poot stijf houdt en begint over "jouw probleem" dan is het wat mij betreft ajuu.
Temeer daar ik zelf wel dergelijk begrip op zou brengen, omdat dat me iets meer waard is.
Ook daar zijn grenzen natuurlijk, en die grens is altijd arbitrair. Maar het een laat zich wat makkelijker begrijpen dan het ander.

Natuurlijk ligt het aan de situatie en is het ook nog eens anders als hij toe 'moet' kijken. Maar als ik een vriend zou hebben en ik zou eigenlijk van hem dergelijke dansen niet meer mogen doen. Dan heeft ie echt wel pech gehad hoor.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:16 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Het ligt allemaal een beetje aan de situatie.
Als je vriendje toe moet kijken hoe je wel erg intiem danst met een man die er wel erg veel genoegen in schept en het allemaal wel erg heerlijk en fijn is, en je vriendje geeft aan dat ie zich daar kut bij voelt... Dan kun je dat best serieus nemen.
Als je koste wat kost dat dansje met die man wenst te doen en dat belangrijker vindt dan de kutgevoelens die het je wederhelft geeft, dan denk ik dat de wederhelft daar met recht z'n twijfels over heeft.
Dat is niet bepaald hetzelfde als "van jou mag ik ook nooit eens wat". Soms moet er wat water bij de wijn, van twee kanten
Is dat een verschrikkelijke beperking, dan denk ik dat je beiden een prettiger gevoel zult hebben met iemand anders.

En om nog even op de rest te reageren. Tuurlijk mag je zeggen wanneer iets je niet lekker zit. Maar dat is iets heel anders dan gaan lopen huilen omdat je er niet tegen kan dat je vriendin een dansje met een ander waagt.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:20 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik ben zelf gaarne bereid iemand te vertrouwen. Maar als iets me niet lekker zit dan zeg ik dat wel. Als ik dan direct geconfronteerd word met een repliek als de jouwe in plaats van een beetje begrip, dan ben ik eigenlijk al klaar.
En let wel... het uitspreken van iets dat me niet lekker zit is iets anders dan zeggen dat ik het niet wil hebben

quote:Op maandag 25 juni 2012 16:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het aan de situatie en is het ook nog eens anders als hij toe 'moet' kijken. Maar als ik een vriend zou hebben en ik zou eigenlijk van hem dergelijke dansen niet meer mogen doen. Dan heeft ie echt wel pech gehad hoor.
Natuurlijk houd je op dat moment wel rekening met hem.. dan gaat ie de volgende keer maar niet meer mee.
Dan zijn we het wel eens denk ik.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:23 schreef Kluts het volgende:
[..]
Oh, begrip is heel belangrijk, maar de bedoeling is neit dat je jaloers gedrag in stand gaat houden omdat je begrip toont.
Ik gun een ander de vrijheden die ik zelf ook graag wil hebben, daar wil ik begrip voor. Iemand die dat niet kan handelen zal dan ook nooit mijn partner worden.
Jaloers gedrag is hoe dan ook iets waar je zelf aan moet werken en wat 9 van de 10 keer ook op niets gebaseerd is. Dan kan je dat gaan lopen pamperen, maar daar wordt het alleen maar erger van.

Verbieden is ook onzinquote:Op maandag 25 juni 2012 16:25 schreef Kluts het volgende:
[..]
En om nog even op de rest te reageren. Tuurlijk mag je zeggen wanneer iets je niet lekker zit. Maar dat is iets heel anders dan gaan lopen huilen omdat je er niet tegen kan dat je vriendin een dansje met een ander waagt.
En als je iets ter sprake brengt, dan kan je erover praten. Als je iets gaat verbieden, werkt dat bij mij iig echt averechts.

Ja.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:27 schreef Sheldorrr_ het volgende:
Wat nou als we het verhaal omdraaien? Meisje zit in buitenland, en vriendj is met andere mensen aan het dansen, schuren of whatever ? Voor de rest het zelfde verhaal alleen dan de geslachten omgedraaid. Zijn er dan nog steeds mensen die vinden dat dansen op zon manier onschuldig is?

yupquote:Op maandag 25 juni 2012 16:27 schreef Sheldorrr_ het volgende:
Wat nou als we het verhaal omdraaien? Meisje zit in buitenland, en vriendj is met andere mensen aan het dansen, schuren of whatever ? Voor de rest het zelfde verhaal alleen dan de geslachten omgedraaid. Zijn er dan nog steeds mensen die vinden dat dansen op zon manier onschuldig is?

jij hebt makkelijk praten, jij bent onvervangbaarquote:

Ik ben wel eens bedrogen, hoor. En flink ook. Maar dat was sowieso gebeurd, daar hoefde geen openbaar dansje aan te pas te komen.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:28 schreef Maanvis het volgende:
jij hebt makkelijk praten, jij bent onvervangbaar

quote:
Interessantquote:

Ja hoor, hij gaat zijn gang maar.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:27 schreef Sheldorrr_ het volgende:
Ja, dat is onzin, maar dat is wel wat mensen met zo'n jaloezie-afwijking dan proberen te doen. En daar werk ik niet aan mee.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:27 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Verbieden is ook onzin
En een dansje is prima. Het ligt ook aan de andere persoon. Het zal wel een of ander oer iets zijn, maar als een andere man iets te leuk en vrijpostig doet dan heb ik vooral moeite met hem eigenlijk volgens mij. Vind dat respectloos naar mij toe.

maar als je vriend zo geil danst met vrouwen dat de vrouwen denken dat hij vrijgezel is en dus een move maken op hem? En als je de volgende keer in de kroeg komt dat je hoort dat ze dachten dat het uit was tussen jullie?quote:Op maandag 25 juni 2012 16:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ben wel eens bedrogen, hoor. En flink ook. Maar dat was sowieso gebeurd, daar hoefde geen openbaar dansje aan te pas te komen.

Er is een verschil tussen geil dansen en dansen die er toevallig geil uitzienquote:Op maandag 25 juni 2012 16:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar als je vriend zo geil danst met vrouwen dat de vrouwen denken dat hij vrijgezel is en dus een move maken op hem? En als je de volgende keer in de kroeg komt dat je hoort dat ze dachten dat het uit was tussen jullie?

Ja? En? Dan hebben ze dat toch verkeerd gedacht?quote:Op maandag 25 juni 2012 16:31 schreef Maanvis het volgende:
maar als je vriend zo geil danst met vrouwen dat de vrouwen denken dat hij vrijgezel is en dus een move maken op hem? En als je de volgende keer in de kroeg komt dat je hoort dat ze dachten dat het uit was tussen jullie?

En die nuance, uiteraard.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:31 schreef Cue_ het volgende:
Er is een verschil tussen geil dansen en dansen die er toevallig geil uitzien

Dat gaat toch helemaal niet meer over het vraagstuk of hij mag dansen met andere vrouwen?quote:Op maandag 25 juni 2012 16:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat gebeurde dus bij die vriend van me. Iedereen kwam aan hem vragen waarom het uit was omdat zij een avond flink de beest uit hing met een andere kerel, terwijl ze gewoon nog iets hadden

Omdat wss bij mannen de intentie vaker anders is dan "Laat ik even mijn mooie latin dans skills zien" ?quote:Op maandag 25 juni 2012 16:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Waarom zou het erger zijn als niet het ene, maar het andere geslacht het uitvoert?

It still takes two to tango ...quote:Op maandag 25 juni 2012 16:33 schreef Sheldorrr_ het volgende:
Omdat wss bij mannen de intentie vaker anders is dan "Laat ik even mijn mooie latin dans skills zien" ?
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |