quote:
Op zondag 24 juni 2012 20:04 schreef CruellaDeVil het volgende:Ik denk dat zij een routine voor je is geworden en dat autisten naarmate ze sterker autistisch zijn obsessiever aan routines vasthouden hoef ik jou niet te vertellen.
Elke dag doe je het. Je bekijkt haar foto's. Je denkt aan haar op bepaalde momenten. Je bekijkt haar Facebook. Het is denk ik net zo'n vanzelfsprekend deel van je dag geworden als, ik noem maar wat, eerst je tanden poetsen voor je 's ochtends gaat douchen. Het bestaat niet dat je zonder gepoetste tanden de douche in stap en het bestaat niet dat je de rituelen omtrent haar niet doorloopt.
Omdat jij nog zo enorm met haar bezig bent, zij een jaar later nog een belangrijk onderdeel van je dag is, kwam het natuurlijk hard aan toen zij je verteld dat zij eigenlijk verder is gegaan met je leven. Ik durf zelfs te wedden dat een deel van jouw dagelijkse ritueel bestond uit fantasieën over hoe zij je stiekem nog ontzettend miste en hoe jullie weer bij elkaar zouden komen. Ik denk dan ook dat toen zij je vertelde dat dit niet zo was jij niet simpelweg enorm teleurgesteld was, maar ook echt geschokt omdat je oprecht een ander antwoord van haar verwachtte.
----
Ik kan het heel goed begrijpen dat je haar foto's niet wilt verbranden. Ik zie ook niet waarom je dat zou moeten doen. Wat ik wel denk dat het beste zou zijn voor jou, is om jezelf de rituelen omtrent haar af te leren. Dat kan natuurlijk niet van dag op dag, dat begrijp ik en ik denk eerlijk gezegd dat je het in je eentje niet zult redden. Daarom wil ik je met de beste bedoeling aanraden professionele hulp te zoeken. Ook los van het gedoe omtrent je ex denk ik dat je daar baat bij zult hebben. Natuurlijk zul jij uiteindelijk het werk moeten doen, maar ik denk dat professionele ondersteuning in jouw geval geen kwaad kan.
----
Tot slot wil ik je op het hart drukken geen contact meer met haar op te nemen. Zij kan je simpelweg niet geven wat je van haar wilt en door contact met haar op te nemen rijt je niet alleen oude wonden open, maar maak je tevens nieuwe en maak je de situatie dus enkel véél moeilijker voor jezelf.
Ontzettend bedankt voor je berichtje, ik ben er echt stil van.
Je bent eigenlijk de eerste die echt precies maar dan ook precies begrijpt hoe het bij me aankwam, en dat ik inderdaad nog hoop had.. Dat ze nog aan mij dacht, en ook de maanden telde hoelang we al uit elkaar waren, en we eigenlijk weer op een dag samen zouden zijn, omdat de vorige keren we ook altijd weer uiteindelijk bij elkaar kwamen. .
En nu besef ik mij opeens, dat ik gewoon voor haar geen enige betekenis meer heb, en zij was echt alles, ze snapte mij.. Steunde mij, en ik snap niet hoe dat weg kan zijn....
Nu heb ik niemand meer die vraagt hoe het met mij is, en het is gewoon erg leeg in mijn leven, zonder enige liefde.
Zou u naar een psycholoog gaan in mijn geval, en hoe zit dat met de kosten als je rond de 23 bent?
Nogmaals ontzettend bedankt voor je reactie, u bent de enigste die mij echt helemaal begrijpt, ik was er echt stil van, want het is precies hoe ik alles voelde, en u kunt dat gewoon helemaal verwoorden!
Ik denk dat je gelijk hebt!
Bedankt nogmaals!
En inderdaad, ik kan niet de deur uit, zonder nog even op whats ap te kijken, of ik geen berichtje of iets van haar heb, het is echt allemaal een gewoonte.. Maar op zekere hoogte geen goede gewoonte natuurlijk..