Dan zal dit je vast behagen..quote:
Dat is een heel bekend euvel bij alle spelers met een mechanische automatische afslag. Er wordt hoe dan ook tegen het einde van de plaat een kleine kracht uitgeoefend op de arm die dit soort ellende kan geven. Philips heeft al heel vroeg een systeem ontwikkeld dat werkte met een fotocel zodat je deze mechanische ellende niet had, maar dat vond weinig navolging bij de japanners. En Thorens huldigde de filosofie dat een automatische afslag overbodig was, want als je serieus een plaat beluisterde was je tenslotte ook in de buurt om de speler weer handmatig te stoppen.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:18 schreef Amoeba het volgende:
Er staat Thorens boven op het element, als dat het element is. Waar moet ik het anders zoeken?
[ afbeelding ]
En uiteraard klopt het dat deze geen automatische afslag heeft. Persoonlijk maakt mij dat niet veel uit, nadelig was aan die AKAI dat de naald de hele tijd terug op de plaat sprong, slechts een stukje, maar goed kan het uiteraard niet zijn. Zo ongeveer net alsof hij overslaat, alleen dan net op het einde.
Wel leuk die LP's. Ik ken die covers niet eens, heb ze alleen maar digitaal in iTunes.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dan zal dit je vast behagen..
[ afbeelding ]
Rechtsonder is Obscured By Clouds.. Beetje moeilijk te zien vanwege het licht hier. Animals, A Saucerful of Secrets en Meddle moet ik nog een keer tegen het lijf lopen. Ik vind trouwens de hoes van Animals heel mooi.
LP's van The Beatles zijn zo duur.. Daarom heb ik momenteel alleen een verzamelalbum, en van Bob Dylan heb ik ook maar 2-3 platen. Van Supertramp heb ik het beste wel, Breakfast in America, Crime of the Century, Live in Paris en Even in the Quietest Moments
Nice zeg!quote:Op maandag 9 juli 2012 00:41 schreef Amoeba het volgende:
Ik speelde vroeger veel Stratego, ook in wedstrijdverband. 5 maal Nederlands kampioen en eenmaal wereldkampioen bij de junioren.
Dat zou ik niet zeggen. Einstein heeft wel gewoon de vergelijkingen afgeleid voor de algemene relativiteitstheorie. Hij heeft de vergelijkingen officieel net ietsjes later dan Hilbert gevonden. Als je Hilbert kent, dan weet je hoe goed Einstein wasquote:Op zondag 8 juli 2012 01:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Eh, Einstein was niet zo goed in wiskunde. Dat liet hij aan zijn vrouw over.
Ik heb het idee dat je nu Hilbert verwart met Lorentz of wellicht met Minkowski, zie hier.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:31 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zeggen. Einstein heeft wel gewoon de vergelijkingen afgeleid voor de algemene relativiteitstheorie. Hij heeft de vergelijkingen officieel net ietsjes later dan Hilbert gevonden. Als je Hilbert kent, dan weet je hoe goed Einstein was
En zo is het. In Einstein's eigen woorden:quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Overigens is het leuk voor ons Nederlanders dat Lorenz een van de grote helden van Einstein was en dat Lorenz zijn transformatie een essentieel onderdeel was van Einsteins relativiteitstheorie.
Ik ben reeds geslaagd voor mijn wiskunde B examen (met een 8). Voor het examen heb ik me k a p o t geoefend op die examens, en dan vooral de meetkundige opgaven.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:11 schreef tfors het volgende:
Ik ken het hele boek niet, maar ik kan je wel vertellen dat in mijn geval meetkunde steeds makkelijker wordt hoe meer ik oefen, kijk bijvoorbeeld op havovwo.nl voor oefenexamens.
Nee, wat ik in een documentaire heb gezien, is dat Einstein een college heeft gegeven aan een Duitse universiteit en Hilbert zat toen in het publiek. Het was Einstein toentertijd nog niet gelukt om de juiste vergelijkingen (of vergelijking) te vinden voor de algemene relativiteitstheorie, dus heeft Hilbert het ook maar gedaan. Maar omdat het Einsteins idee was, heeft Hilbert de eer maar aan Einstein gegeven.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:56 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je nu Hilbert verwart met Lorenz of wellicht met Minkowski, zie hier.
Euclidische meetkunde stelt in de theoretische wiskunde niet meer zoveel voor. Dus je kan je tijd beter besteden door bijvoorbeeld te beginnen met dit boek: http://www.bol.com/nl/p/mathematical-proofs/1001004005475727quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:42 schreef Amoeba het volgende:
Om terug te komen over mijn verhaal m.b.t. mijn problemen met meetkunde, ik was gisteren in Eindhoven bij de boekhandel, en ik naam daar het boek getiteld "Meetkunde" in mijn handen. Zou het de moeite waard zijn dit boek aan te schaffen om van die 4,8 toch wat beters te maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |