abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113908948
Ik heb ook een keertje bijles gegeven in natuurkunde. Wat was dat een drama, 90% van de tijd was het probleem dat de vraagstelling vaag was of waarbij allerlei dingen stilzwijgend verwaarloosd mochten worden.

Het probleem kan dus ook best zijn dat de vraagstelling gewoon niet goed is voor iemand die logisch redeneert, en in het denkproces niet allerlei dingen zomaar aanneemt.

Met een IQ van 137 voel je je waarschijnlijk wel thuis bij een studie wiskunde... dan ben je nog vrij normaal ;) .
pi_113910855
Achja, nu was ik vaak de slimste, op het WO hoop ik niet meer.
pi_113911151
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 00:11 schreef Amoeba het volgende:
Achja, nu was ik vaak de slimste, op het WO hoop ik niet meer.
Op de middelbare school was ik ook één van de slimsten (was wel een slimmere gast die een 9,5 gemiddeld had voor zijn diploma :P ). Nu is dat zeker niet meer zo... nog wel bovengemiddeld maar ook niet veel meer dan dat. Wiskunde trekt wel duidelijk de top van het vwo aan.
pi_113913062
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 00:18 schreef thenxero het volgende:

[..]

Op de middelbare school was ik ook één van de slimsten (was wel een slimmere gast die een 9,5 gemiddeld had voor zijn diploma :P ). Nu is dat zeker niet meer zo... nog wel bovengemiddeld maar ook niet veel meer dan dat. Wiskunde trekt wel duidelijk de top van het vwo aan.
Valt me ook op. Vergeleken met de mensen die wiskunde doen zijn de mensen die informatica doen vrij dom :P.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113913369
Achja, als je een voorkeur voor wiskunde uitspreekt denken mensen ook al vaak dat je een Einstein bent o.i.d. :')
pi_113913408
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 01:37 schreef Amoeba het volgende:
Achja, als je een voorkeur voor wiskunde uitspreekt denken mensen ook al vaak dat je een Einstein bent o.i.d. :')
Of dat je leraar wil worden :')
  zondag 8 juli 2012 @ 01:55:33 #157
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113913747
Eh, Einstein was niet zo goed in wiskunde. Dat liet hij aan zijn vrouw over.

quote:
Valt me ook op. Vergeleken met de mensen die wiskunde doen zijn de mensen die informatica doen vrij dom :P.
Dat verschil zal wel meevallen. Ik denk dat het verschil hem vooral zit in de percentages top-VWO'ers.
Bij mijn universiteit waren het trouwens de studenten van de faculteiten technische natuurkunde en elektrotechniek die het hoogste cijfer haalden voor de wiskunde-instaptoets. Voor wat het waard is.

quote:
was wel een slimmere gast die een 9,5 gemiddeld had voor zijn diploma :P
Dat is imponerend, en jaloersmakend. Had hij plannen om aan een buitenlandse topuniversiteit te studeren? Weet jij voor welke vakken hij een 10 haalde?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_113913829
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 01:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is imponerend, en jaloersmakend. Had hij plannen om aan een buitenlandse topuniversiteit te studeren? Weet jij voor welke vakken hij een 10 haalde?
Nee, is gewoon aan een TU in NL gaan studeren. Hij had in ieder geval een 10 voor wiskunde, verder weet ik het niet meer.
pi_113914534
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 01:59 schreef thenxero het volgende:

[..]

Nee, is gewoon aan een TU in NL gaan studeren. Hij had in ieder geval een 10 voor wiskunde, verder weet ik het niet meer.
Hah, zo iemand ken ik ook.
pi_113917582
quote:

Dat weet het gros van de mensen (waaronder ik) ook niet. :')
pi_113917670
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat weet het gros van de mensen (waaronder ik) ook niet. :')
Volgens mij wordt dat ook erg overdreven. Hij was misschien relatief slecht in wiskunde als je het vergelijkt met zijn natuurkundige inzicht. Hij had dus de hulp van wiskundigen nodig om bepaalde problemen op te lossen waar hij tegenaan liep bij de natuurkunde. Maar als je aan mijn begrip van "slecht in wiskunde" voldoet, zal je niet in staat zijn om de algemene relativiteitstheorie te ontwikkelen.

Gebruik maar eens voor de grap de zoekfunctie op het woord mathematics op de wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein . Je krijgt alleen te lezen dat hij er goed in was en al vroeg mee begon.
pi_113919967
Zodirect maar eens aan den wiskunde beginnen. Eerst douchen, zodra dit is afgelopen. _O_

Dan krijgt Riparius zijn tipje over de macht van een punt toch nog een gepast vervolg met hoofdstuk 9 van wisD _O_
Ik kan momenteel toch niet veel anders dan zitten :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2012 12:34:03 ]
pi_113925807
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:33 schreef Amoeba het volgende:
Zodirect maar eens aan den wiskunde beginnen. Eerst douchen, zodra dit is afgelopen. _O_

[ afbeelding ]
Kijk eens aan, een Thorens TD166 MkII, die heb ik ook. Soms ook een Denon MC element erin?
quote:
Dan krijgt Riparius zijn tipje over de macht van een punt toch nog een gepast vervolg met hoofdstuk 9 van wisD _O_
Ik kan momenteel toch niet veel anders dan zitten :')
Het verband tussen de macht van een punt ten opzichte van een cirkel en alleen kunnen zitten zie ik niet zo direct?
pi_113925983
Hij kan alleen maar zitten omdat ie op de grond is gevallen ;)
pi_113928379
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:53 schreef Riparius het volgende:

[..]

Kijk eens aan, een Thorens TD166 MkII, die heb ik ook. Soms ook een Denon MC element erin?

[..]

Het verband tussen de macht van een punt ten opzichte van een cirkel en alleen kunnen zitten zie ik niet zo direct?
Niet zo thuis in die dingen. Mijn vader had dat ding toevallig nog staan en aangezien mijn automatische afslag van m'n AKAI wat brakkig functioneerde heeft hij deze hier opgesteld (hij heeft zelf een volledig automatische draaitafel staan). Ik had hem net aan de telefoon, hij zou het even navragen. Heb je toevallig ook de LP van Simon & Garfunkel: The Concert At Central Park? Ben hem nu eens aan het luisteren.

Verder ben ik een liefhebber van Pink Floyd, Supertramp, Mike Oldfield, Bob Dylan en uiteraard The Beatles. Alhoewel ik groepen als Neil Young en Van Morrison ook zeker wel kan versmaden!

Thenxero heeft het topic ook gelezen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet zeggen dat ik wel verdomd snel hiervan genees, de zwelling is flink afgenomen en, alhoewel wat langzamer, lopen lukt ook weer.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2012 15:52:28 ]
pi_113928549
Ja ik lees altijd KLB als ik even niks te doen heb :P
pi_113928575
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 15:49 schreef thenxero het volgende:
Ja ik lees altijd KLB als ik even niks te doen heb :P
Ik probeer het wat minder te doen eigenlijk, DIG is meer mijn verblijf, alhoewel ik hier terecht ben gekomen via KLB. En dit topic uiteraard.
pi_113929242
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 15:45 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Niet zo thuis in die dingen. Mijn vader had dat ding toevallig nog staan en aangezien mijn automatische afslag van m'n AKAI wat brakkig functioneerde heeft hij deze hier opgesteld (hij heeft zelf een volledig automatische draaitafel staan).
Deze heeft helemaal geen automatische afslag ...
quote:
Ik had hem net aan de telefoon, hij zou het even navragen.
Je kunt toch gewoon even van dichtbij kijken welk element erin zit?

Komt trouwens nog een hoop metkunde kijken bij het bepalen van de optimale positie van het element om de horizontale aftastfouthoek te minimaliseren: de tip van het element beschrijft tijdens het afspelen een cirkelboog, zodat er tijdens het afspelen sprake is van een variabele horizontale fouthoek, die resulteert in aftastvervorming (net als trouwens een verkeerde verticale aftasthoek, maar dat kon je vrij gemakkelijk goed krijgen met de meegeleverde opvulstukjes en dan met een zakspiegeltje op het draaiplateau kijken). Ik moet nog ergens een mal hebben om die horizontale fouthoek over het gehele afspeelbereik te minimaliseren. Er is in al de jaren '40 van de vorige eeuw een uitvoerig wiskundig artikel over gepubliceerd dat ook ten grondslag lag aan die mal, maar dat artikel kan ik momenteel niet terugvinden.
pi_113929644
Er staat Thorens boven op het element, als dat het element is. Waar moet ik het anders zoeken?

En uiteraard klopt het dat deze geen automatische afslag heeft. Persoonlijk maakt mij dat niet veel uit, nadelig was aan die AKAI dat de naald de hele tijd terug op de plaat sprong, slechts een stukje, maar goed kan het uiteraard niet zijn. Zo ongeveer net alsof hij overslaat, alleen dan net op het einde.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2012 16:18:41 ]
  zondag 8 juli 2012 @ 16:25:12 #170
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113929888
quote:
Volgens mij wordt dat ook erg overdreven. Hij was misschien relatief slecht in wiskunde als je het vergelijkt met zijn natuurkundige inzicht. Hij had dus de hulp van wiskundigen nodig om bepaalde problemen op te lossen waar hij tegenaan liep bij de natuurkunde. Maar als je aan mijn begrip van "slecht in wiskunde" voldoet, zal je niet in staat zijn om de algemene relativiteitstheorie te ontwikkelen.
Ik gebruikte bewust de woorden "niet zo goed" in plaats van slecht en ja, dat was relatief bedoeld. Hij behaalde immers wel een 5 (schaal van vijf) voor wiskunde op zijn middelbare school.
#NoDAPL
pi_113929932
quote:
Verder ben ik een liefhebber van Pink Floyd, Supertramp, Mike Oldfield, Bob Dylan en uiteraard The Beatles
pi_113930042
Mijn vader had het even nagevraagd: een Denon DL160 dacht hij.
pi_113930056
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:18 schreef Amoeba het volgende:
Er staat Thorens boven op het element, als dat het element is. Waar moet ik het anders zoeken?
[ afbeelding ]
En uiteraard klopt het dat deze geen automatische afslag heeft. Persoonlijk maakt mij dat niet veel uit, nadelig was aan die AKAI dat de naald de hele tijd terug op de plaat sprong, slechts een stukje, maar goed kan het uiteraard niet zijn. Zo ongeveer net alsof hij overslaat, alleen dan net op het einde.
Je bent definitief geen kenner. Dit is het montagebeugeltje voor het element ... Het element is het blokje waar de naald deel van uitmaakt met de 4 pinnetjes voor de kabelschoentjes met de gekleurde draadjes aan de achterzijde.
pi_113930120
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:28 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je bent definitief geen kenner. Dit is het montagebeugeltje voor het element ... Het element is het blokje waar de naald deel van uitmaakt met de 4 pinnetjes voor de kabelschoentjes met de gekleurde draadjes aan de achterzijde.
Geen kenner, nee dat klopt. En dat wist ik wel.. Het originele element zat er nog in zei m'n vader. Ik heb toch al verteld hoe ik aan dat ding kwam.
pi_113930171
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:28 schreef Amoeba het volgende:
Mijn vader had het even nagevraagd: een Denon DL160 dacht hij.
Dat kan prima. Dat is een zogeheten high-output MC zodat je geen pre-preamp of impedantietrafo nodig hebt. Ik heb er zelf een Denon DL301 inzitten.
pi_113930313
Maargoed, ik ben pas op m'n 17de begonnen met LP's aan te schaffen, en deze draaitafel staat hier pas sinds woensdag. Kennis komt met de tijd..
pi_113930535
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:26 schreef thenxero het volgende:

[..]

Dan zal dit je vast behagen..

Rechtsonder is Obscured By Clouds.. Beetje moeilijk te zien vanwege het licht hier. Animals, A Saucerful of Secrets en Meddle moet ik nog een keer tegen het lijf lopen. Ik vind trouwens de hoes van Animals heel mooi.

LP's van The Beatles zijn zo duur.. Daarom heb ik momenteel alleen een verzamelalbum, en van Bob Dylan heb ik ook maar 2-3 platen. Van Supertramp heb ik het beste wel, Breakfast in America, Crime of the Century, Live in Paris en Even in the Quietest Moments

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2012 16:43:40 ]
pi_113930667
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:18 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is een heel bekend euvel bij alle spelers met een mechanische automatische afslag. Er wordt hoe dan ook tegen het einde van de plaat een kleine kracht uitgeoefend op de arm die dit soort ellende kan geven. Philips heeft al heel vroeg een systeem ontwikkeld dat werkte met een fotocel zodat je deze mechanische ellende niet had, maar dat vond weinig navolging bij de japanners. En Thorens huldigde de filosofie dat een automatische afslag overbodig was, want als je serieus een plaat beluisterde was je tenslotte ook in de buurt om de speler weer handmatig te stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 08-07-2012 17:17:49 ]
pi_113930813
Voor die filosofie is wel wat te zeggen vind ik. Wel zonde van de naald als hij zo 2 uur in die groeven doorgaat omdat je het vergeten bent.
pi_113953723
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:39 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dan zal dit je vast behagen..
[ afbeelding ]
Rechtsonder is Obscured By Clouds.. Beetje moeilijk te zien vanwege het licht hier. Animals, A Saucerful of Secrets en Meddle moet ik nog een keer tegen het lijf lopen. Ik vind trouwens de hoes van Animals heel mooi.

LP's van The Beatles zijn zo duur.. Daarom heb ik momenteel alleen een verzamelalbum, en van Bob Dylan heb ik ook maar 2-3 platen. Van Supertramp heb ik het beste wel, Breakfast in America, Crime of the Century, Live in Paris en Even in the Quietest Moments
Wel leuk die LP's. Ik ken die covers niet eens, heb ze alleen maar digitaal in iTunes. ;)
pi_113953779
Doodverveling alles. Duur akkefietje om tegenwoordig een verzameling aan te leggen.
pi_113953882
Hier vermaak ik me ook wel als ik me verveel: www.chesstempo.com _O_
pi_113954085
Schaak je graag?
pi_113954132
Ja, tis net wiskunde
pi_113954192
Ik speelde vroeger veel Stratego, ook in wedstrijdverband. 5 maal Nederlands kampioen en eenmaal wereldkampioen bij de junioren. Ik schaak ook graag trouwens, wel enkel op bord.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2012 00:42:20 ]
pi_113955223
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 00:41 schreef Amoeba het volgende:
Ik speelde vroeger veel Stratego, ook in wedstrijdverband. 5 maal Nederlands kampioen en eenmaal wereldkampioen bij de junioren.
Nice zeg!
pi_113955385
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2012 01:17 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Nice zeg!
Stelde niet zoveel voor. Alleen de eerste NL titel was zwaarbevochten.
pi_113955799
Een heel bekend raadseltje, maar voor diegenen die hem nog niet kennen:

Text of the original puzzle
1. There are five houses.
2. The Englishman lives in the red house.
3. The Spaniard owns the dog.
4. Coffee is drunk in the green house.
5. The Ukrainian drinks tea.
6. The green house is immediately to the right of the
ivory house.
7. The Old Gold smoker owns snails.
8. Kools are smoked in the yellow house.
9. Milk is drunk in the middle house.
10. The Norwegian lives in the first house.
11. The man who smokes Chesterfields lives in the house
next to the man with the fox.
12. Kools are smoked in the house next to the house
where the horse is kept. [should be "... a house ...",
see discussion below]
13. The Lucky Strike smoker drinks orange juice.
14. The Japanese smokes Parliaments.
15. The Norwegian lives next to the blue house.
Now, who drinks water? Who owns the zebra? In the
interest of clarity, it must be added that each of the five
houses is painted a different color, and their inhabitants
are of different national extractions, own different pets,
drink different beverages and smoke different brands of
American cigarets [sic]. One other thing: in statement 6,
right means your right.
— Life International, December 17, 1962
The premises leave out some details, notably that the houses are in
a row.
Since neither water nor a zebra is mentioned in the clues, there
exists a reductive solution to the puzzle, namely that no one owns
a zebra or drinks water. If, however, the questions are read as
"Given that one resident drinks water, which is it?" and "Given that
one resident owns a zebra, which is it?" then the puzzle becomes a
non-trivial challenge to inferential logic. (A frequent variant of the
puzzle asks "Who owns the fish?")
It is possible not only to deduce the answers to the two questions
but to figure out who lives where, in what color house, keeping
what pet, drinking what drink, and smoking what brand of
cigarettes.
Rule 12 leads to a contradiction. It should have read "Kools are
smoked in a house next to the house where the horse is kept", as
opposed to the house, since the implies that there is only one
house next to the house with the horse, which implies that the
house with the horse is either the leftmost or the rightmost house.
The text above has been kept as it is, as it is meant to be a
presentation of the text of the puzzle as originally published.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:24:48 #189
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_114029825
Een eenvoudig sommetje, ik probeer het op te lossen met normale algebra, maar volgens mij zie ik iets over het hoofd en weet niet waar het op te zoeken:

f(x) = x^3 en g(x) =x.x^(1/2) + 2 . Wat is het snijpunt:

de uitkomst is trouwens 4^(1/3)

vraag 2a uit:

https://www.eur.nl/filead(...)ple_exam_answers.pdf

https://www.eur.nl/filead(...)ics_example_exam.pdf

Bij voorbaat dank!
pi_114030451
simpel: stel x3/2 = u en los op voor u: u2 - u - 2 = 0
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:47:37 #191
369021 tfors
pi_114031059
Dank!
pi_114058408
quote:
Dat zou ik niet zeggen. Einstein heeft wel gewoon de vergelijkingen afgeleid voor de algemene relativiteitstheorie. Hij heeft de vergelijkingen officieel net ietsjes later dan Hilbert gevonden. Als je Hilbert kent, dan weet je hoe goed Einstein was :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_114062571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:31 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dat zou ik niet zeggen. Einstein heeft wel gewoon de vergelijkingen afgeleid voor de algemene relativiteitstheorie. Hij heeft de vergelijkingen officieel net ietsjes later dan Hilbert gevonden. Als je Hilbert kent, dan weet je hoe goed Einstein was :P
Ik heb het idee dat je nu Hilbert verwart met Lorentz of wellicht met Minkowski, zie hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 12-07-2012 00:00:05 ]
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:26:54 #194
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114067294
Ik had eerder al dat citaat van mij in perspectief geplaatst, namelijk dat Einstein in vergelijking met de meeste mensen wel goed was in wiskunde maar veel van de wiskundige uitwerkingen aan zijn vrouw zou hebben overgelaten, naar verluid.
Ik heb natuurlijk niets dan bewondering voor zijn genialiteit. ;)

Overigens is het leuk voor ons Nederlanders dat Lorenz een van de grote helden van Einstein was en dat Lorenz zijn transformatie een essentieel onderdeel was van Einsteins relativiteitstheorie.
#NoDAPL
pi_114069962
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Overigens is het leuk voor ons Nederlanders dat Lorenz een van de grote helden van Einstein was en dat Lorenz zijn transformatie een essentieel onderdeel was van Einsteins relativiteitstheorie.
En zo is het. In Einstein's eigen woorden:

De natuurkundigen van de jongere generatie zijn zich meestal niet meer ten volle bewust van de beslissende rol, die H.A. Lorentz speelde bij de vorming van de fundamentele ideeën van de theoretische natuurkunde. Dit wonderlijke feit berust hierop, dat de grondslag van Lorentz' ideeën hun zozeer vlees en bloed geworden is, dat zij nauwelijks nog in staat zijn zich voor te stellen hoe vermetel deze ideeën waren en hoever ze het natuurkundig fundament vereenvoudigden. [...] Voor mij betekende hij meer dan alle anderen die ik op mijn levensweg ontmoette.
pi_114071101
Om terug te komen over mijn verhaal m.b.t. mijn problemen met meetkunde, ik was gisteren in Eindhoven bij de boekhandel, en ik naam daar het boek getiteld "Meetkunde" in mijn handen. Zou het de moeite waard zijn dit boek aan te schaffen om van die 4,8 toch wat beters te maken?
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:11:28 #197
369021 tfors
pi_114072461
Ik ken het hele boek niet, maar ik kan je wel vertellen dat in mijn geval meetkunde steeds makkelijker wordt hoe meer ik oefen, kijk bijvoorbeeld op havovwo.nl voor oefenexamens.
pi_114072535
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:11 schreef tfors het volgende:
Ik ken het hele boek niet, maar ik kan je wel vertellen dat in mijn geval meetkunde steeds makkelijker wordt hoe meer ik oefen, kijk bijvoorbeeld op havovwo.nl voor oefenexamens.
Ik ben reeds geslaagd voor mijn wiskunde B examen (met een 8). Voor het examen heb ik me k a p o t geoefend op die examens, en dan vooral de meetkundige opgaven.
pi_114075775
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:56 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat je nu Hilbert verwart met Lorenz of wellicht met Minkowski, zie hier.
Nee, wat ik in een documentaire heb gezien, is dat Einstein een college heeft gegeven aan een Duitse universiteit en Hilbert zat toen in het publiek. Het was Einstein toentertijd nog niet gelukt om de juiste vergelijkingen (of vergelijking) te vinden voor de algemene relativiteitstheorie, dus heeft Hilbert het ook maar gedaan. Maar omdat het Einsteins idee was, heeft Hilbert de eer maar aan Einstein gegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mathemaat op 11-07-2012 19:34:48 ]
pi_114076055
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:42 schreef Amoeba het volgende:
Om terug te komen over mijn verhaal m.b.t. mijn problemen met meetkunde, ik was gisteren in Eindhoven bij de boekhandel, en ik naam daar het boek getiteld "Meetkunde" in mijn handen. Zou het de moeite waard zijn dit boek aan te schaffen om van die 4,8 toch wat beters te maken?
Euclidische meetkunde stelt in de theoretische wiskunde niet meer zoveel voor. Dus je kan je tijd beter besteden door bijvoorbeeld te beginnen met dit boek: http://www.bol.com/nl/p/mathematical-proofs/1001004005475727

Het is een goed boek waarin aan alle gebieden binnen de wiskunde een begin wordt gemaakt. Je leert ook erin bewijzen schrijven en lezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mathemaat op 11-07-2012 19:42:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')