Maar hij heeft het alleen bij 110 km/uur. Dus: auto opkrikken, versnellingsbak in z'n 2, motor starten, baksteen op het gaspedaal en dan uitstappen om te kijken of er iets slingert. Als 'ie klaar is met kijken eenvoudigweg de auto weer van de krik duwen, slaat vanzelf wel af.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef 2cv het volgende:
Auto opkrikken (wiel vrij van de grond) en het wiel dan een slinger geven. Je ziet het dan wel bewegen. Let dan niet alleen op de velg, maar ook op de band.
Wat doe je dan als je een lekke band krijgt?quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:07 schreef invine het volgende:
Mijn wagen die heeft de neiging naar links te gaan, ik moet dan ook altijd tegensturen naar rechts? Dat wordt uitlijnen? mijn monteur zei namelijk dat ik ook eens kon proberen links en rechts te verwisselen (voorbanden).. maar daar heb ik het gereedschap momenteel niet voor.
Je moet ook kijken of je niet met de draairichting in de knel komt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:07 schreef invine het volgende:
Mijn wagen die heeft de neiging naar links te gaan, ik moet dan ook altijd tegensturen naar rechts? Dat wordt uitlijnen? mijn monteur zei namelijk dat ik ook eens kon proberen links en rechts te verwisselen (voorbanden).. maar daar heb ik het gereedschap momenteel niet voor.
Hoezo? Ik heb gewoon een volwaardig reserve wiel?quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat doe je dan als je een lekke band krijgt?
Maar hoe zet je die eronder als je het gereedschap niet hebt om je wielen te wisselen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:50 schreef invine het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb gewoon een volwaardig reserve wiel?
Voor het wisselen van een wiel-met-lekke-band met het reservewiel heb je geen ander gereedschap nodig dan voor het wisselen van het linkervoorwiel met het rechtervoorwiel..quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:50 schreef invine het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb gewoon een volwaardig reserve wiel?
Ik zou het knap vinden als jou dat lukt.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Voor het wisselen van een wiel-met-lekke-band met het reservewiel heb je geen ander gereedschap nodig dan voor het wisselen van het linkervoorwiel met het rechtervoorwiel..
Een kratje/stapel bakstenen/schoonmoeder om de ene kant van de auto in de lucht te houden als je de krik aan de andere kant nodig hebt bedoel je? In noodgevallen niet eens nodig trouwens, even (voorzichtig) op de remschijf neerzetten kan ook best.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou het knap vinden als jou dat lukt.
Je hebt namelijk meer onderdelen nodig, mag je zelf proberen te achterhalen welke...
Dat ja, dus je hebt meer "gereedschap" nodig.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:59 schreef DonJames het volgende:
[..]
Een kratje/stapel bakstenen/schoonmoeder om de ene kant van de auto in de lucht te houden als je de krik aan de andere kant nodig hebt bedoel je?
quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar hoe zet je die eronder als je het gereedschap niet hebt om je wielen te wisselen?
Ja klopt, als je het zo ziet kan het ook wel. Laat ik het dan zo zeggen; ik heb er weinig zin in om hier op straat dat te doenquote:Op dinsdag 27 november 2012 16:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Voor het wisselen van een wiel-met-lekke-band met het reservewiel heb je geen ander gereedschap nodig dan voor het wisselen van het linkervoorwiel met het rechtervoorwiel..
Krik krijg je prima onder de auto vandaan, vraag maar aan alle velgendievenquote:Op dinsdag 27 november 2012 17:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
...
Ik ga de krik er niet onderuit krijgen als ik hem op de schijfrem zou willen laten rusten.
Daarnaast gaat je auto bewegen als je de andere kant gaat opkrikken en schuur je dus met je remschijf over de grond, lijkt me niet echt gezond.
als ze er uberhaubt nog zittenquote:Op woensdag 28 november 2012 21:35 schreef 2cv het volgende:
Ja, en als die schijfrem met 2 lullige schroefjes vast zitten die afbreken heb je een probleem.
Die breken niet af. Luister, ik heb het vaak genoeg zo gedaan. Gaat prima, gebeurt echt niks met die remschijf. Tip: ga eens op de stort kijken hoeveel auto's daar op de remschijven staan (bijna allemaal) en bij hoeveel van die auto's de remschijf afbreekt (geen).quote:Op woensdag 28 november 2012 21:35 schreef 2cv het volgende:
Ja, en als die schijfrem met 2 lullige schroefjes vast zitten die afbreken heb je een probleem.
krik in het midden. heb niks extra nodigquote:Op dinsdag 27 november 2012 16:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou het knap vinden als jou dat lukt.
Je hebt namelijk meer onderdelen nodig, mag je zelf proberen te achterhalen welke...
Met de standaard krik die achter in de kofferbak ligt? Denk niet dat het je daarmee gaat lukken.quote:Op donderdag 29 november 2012 09:56 schreef rival het volgende:
[..]
krik in het midden. heb niks extra nodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |