abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 22 juni 2012 @ 19:19:20 #1
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113246860
Heel veel mensen brullen dat banden uitgelijnd moeten worden als je de wielen van je auto gedemonteerd hebt. En je moet je wielen laten balanceren als je auto naar links of naar rechts trekt. Nee dus. Die mensen bewijzen alleen maar dat ze duidelijk geen verstand van zaken hebben en zouden dus ook hun mond moeten houden.

Wat is uitlijnen ?

Uitlijnen is er voor zorgen dat de wielen onder je auto allemaal in de juiste richting staan. Over het algemeen staan de wielen van je auto niet altijd precies recht naar voren maar een klein stukje naar binnen of naar buiten. Dit heeft te maken met de wegligging en de krachten op je wielophanging. Hoeveel de wielen van je auto naar binnen of naar buiten moeten staan hangt af van het merk, type en (soms) ook bouwjaar van je auto af. De uitlijning kan je zelf niet bijstellen omdat er speciale apparatuur nodig is om te meten of je wielen wel in de goede richting staan.

Wanneer moet mijn auto uitgelijnd worden ?

Niet vaak. het is alleen nodig als je iets aan je wielophanging vervangen hebt (bijvoorbeeld een fuseekogel, stuurkogel of rubber bus) of een stuurstang losgehaald hebt en je niet geteld hebt hoeveel slagen die stuurkogel losgedraaid hebt bij demontage. Als je op 'safe' wilt spelen kan je altijd je auto uit laten lijnen na zoiets. Het hoeft dus alleen als je niet alleen het wiel, maar ook de wielnaaf (het onderdeel waar je wiel aan vast geschroefd zit) los gemaakt hebt van de rest van de auto. Alleen als je het wiellager vervangt hoeft het weer niet, maar als je aan dat soort klussen begint weet je dat zelf ook wel.

Ook wanneer je (te) hard een stoeprand geraakt hebt moet je auto uitgelijnd worden. Meestal staat je stuur dan ook scheef als je rechtuit rijdt zonder (veel) zijwind en/of je auto heeft de neiging om in een ruime bocht naar links of naar rechts te rijden.

En als je je je auto verlaagd hebt moet je je auto ook uit laten lijnen want dan is alles los geweest + door het verlagen staan je draagarmen en stuurstangen in een andere stand (tip van Chuck-N0rr1s).

Het is dus niet nodig om je auto uit te lijnen als je de banden opgepompt hebt of je wielen gedemonteerd hebt voor een reparatie.

Kan het kwaad als mijn auto niet goed uitgelijnd is ?

Ja. De wegligging van je auto verandert. In een bocht reageert je auto niet zoals je gewend bent en ook bij rechtdoor rijden kan je auto minder stabiel zijn en gemakkelijk de neiging hebben om een bocht te maken. Tevens slijten je banden scheef af waardoor je die sneller moet vervangen. Ook kunnen de diverse onderdelen van je wielophanging sneller verslijten.

Wat is balanceren?

Balanceren is er voor zorgen dat je wielen in evenwicht zijn. Stel je het volgende voor: je neemt een wasmachine en kinkelt daarvan het raampje in. Vervolgens zet je de wasmachine aan op de centrifugestand. Misschien trilt de wasmachine een beetje, maar veel bijzondders gebeurt er niet. Vervolgens mik je een baksteen van 5kg door het ingekinkelde raampje de wasmachine in. De baksteen raakt de trommel, 'plakt' door de middelpuntvliedende krachten tegen de binnenkant van de trommel en de trommel gaat trillen. Dat zal door de draaisnelheid en het gewicht van de baksteen zo hevig zijn dat de hele wasmachine begint te schudden en op den duur zelfs uit elkaar schudt.

Iets vergelijkbaars kan gebeuren bij de wielen van je auto. Natuurlijk zit daar geen baksteen in, maar toch zal zo'n wiel rondom niet even zwaar zijn. Dat komt door het ventiel in de velg maar ook omdat het nagenoeg onmogelijk (lees: heel duur) is om een band te produceren die rondom even zwaar is. Daarom is het nodig dat een wiel gebalanceerd wordt als er een andere band op komt. Dit balanceren gebeurt door het wiel op een machine te monteren die het wiel ronddraait en dan meet waar het wiel te licht is om goed in balans te zijn. Op die plaatsen waar het wiel te licht is worden dan gewichtjes (vroeger van lood, tegenwoordig van zink) op de velg geklemd of geplakt.

Wanneer moeten mijn wielen gebalanceerd worden ?

Wederom niet vaak. Je wielen moeten gebalanceerd worden als er nieuwe banden op de velgen gemonteerd worden en/of wanneer je zo'n gewichtje dat op je velg zit verloren hebt. Het is ook verstandig om je wielen te laten balanceren als ze een paar maanden niet onder je auto gezeten hebben (bijvoorbeeld omdat je op zomerbanden/winterbanden reed) omdat er in die tijd per ongelijk een gewichtje af gestoten kan zijn. Als je rijdt terwijl je wielen niet gebalanceerd zijn voel je vaak een trilling door de hele auto of alleen in je stuurwiel.

Het is dus niet nodig om je wielen te balanceren als je de banden opgepompt hebt of je wielen gedemonteerd hebt voor een reparatie.

Kan het kwaad als mijn wielen niet goed gebalanceerd zijn ?

Ja. Door de trillingen raak je sneller vermoeid. Tevens 'stuiteren' de wielen wat op en neer waardoor ze niet altijd even hard tegen het wegdek aan duwen en je dus minder grip hebt. Tevens slijten verschillende onderdelen van je wielophanging sneller.

Jemig, dat klinkt wel eng allemaal.

Ja, dat snap ik, maar als je je auto laat onderhouden bij een goede garage en je merkt zelf ook niets raars is de kans klein dat er iets mis is en kan je rustig doortuffen.

[ Bericht 1% gewijzigd door 2cv op 22-06-2012 20:03:32 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_113247473
Waarom wijk je dan langzaam een stukje naar links of rechts eigenlijk.
pi_113247503
De corioliskracht? :P
  † In Memoriam † vrijdag 22 juni 2012 @ 19:37:35 #4
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113247636
Omdat de linker of rechter kant van een band dan harder tegen het asfalt duwt waardoor het wiel (en dus de hele auto) naar links of naar rechts wil sturen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 22 juni 2012 @ 20:02:28 #5
268070 DeKleineBaas
De Kleine Baas Is Hier !!
pi_113248669
Het is niet omdat een band harder tegen het wegdek aan duwt dan de andere band.
Wat je vaak hebt als de auto naar links of naar rechts trekt .
Is dat je wielvlucht niet gelijk staat aan mekaar .
Dan staat je linker wiel bv recht .
En je rechter wiel staat iets naar binnen heen .
Dan heb je hetzelfde gewicht links en rechts maar zal de auto naar links heen trekken .
Groot Geworden Door Klein Te Blijven !!!
pi_113248860
..never mind..sjezus..
pi_113249880
Wat is er aan de hand als hij bij 100km gewoon trillingsvrij is, maar bij 140 toch nog begint te trillen?
.
pi_113249930
dan is een hoogte slag in een velg of in een band eerder een verdachte dan onbalans in een velg band

of een canvas breuk, of vlakke kanten
  † In Memoriam † vrijdag 22 juni 2012 @ 20:33:26 #9
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113249972
Of een kleine onbalans in combinatie met speling op een stuurkogel (ik heb het meegemaakt).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_113250046
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:32 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
dan is een hoogte slag in een velg of in een band eerder een verdachte dan onbalans in een velg band

of een canvas breuk, of vlakke kanten
inderdaad voelbare trillingen door onbalans ligt vaak tussen de 80 en 120.
en die ervaring heb ik opgedaan door dat berlingo's "holle" velgen hebben waar modder in blijft steken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 25 juni 2012 @ 18:16:50 #11
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_113375364
Goed stuk 2CV, mag je vaker maken, leest lekker weg :). Ik heb ook trilling in het stuur en de auto trekt naar rechts. Voor de APK in november moet ik 4 nieuwe banden hebben, want uitgedroogd en rechtsvoor zit een scheurtje aan de zijkant (niet in het loopvlak dus). Nu verwacht ik komende zomer nog eens een kilometertje of 4000 te rijden tot de keuring en ben een beetje bang voor de speling die kan ontstaan in de wielophanging door de trillingen (die krijg ik tussen de 120 en 150). Eigenlijk wil ik doorrijden tot de keuring ivm de financien, maar wat adviseer jij? Het is niet echt extreem ofzo, dus ik twijfel een beetje.
pi_113375538
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:16 schreef HeetBoven het volgende:
Goed stuk 2CV, mag je vaker maken, leest lekker weg :). Ik heb ook trilling in het stuur en de auto trekt naar rechts. Voor de APK in november moet ik 4 nieuwe banden hebben, want uitgedroogd en rechtsvoor zit een scheurtje aan de zijkant (niet in het loopvlak dus). Nu verwacht ik komende zomer nog eens een kilometertje of 4000 te rijden tot de keuring en ben een beetje bang voor de speling die kan ontstaan in de wielophanging door de trillingen (die krijg ik tussen de 120 en 150). Eigenlijk wil ik doorrijden tot de keuring ivm de financien, maar wat adviseer jij? Het is niet echt extreem ofzo, dus ik twijfel een beetje.
nieuwe banden er onder voor de vakantie

heb nu al meerdere malen van die uitgedroogde krengen gewisselt met de reserve band langs de weg.

Hoe ouder een band is en droger des te eerder deze klapt, en dat wil je niet met 150km/h
  † In Memoriam † maandag 25 juni 2012 @ 18:31:24 #13
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113376016
Dat + verdroogde banden hebben minder grip.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 25 juni 2012 @ 18:36:04 #14
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_113376208
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:31 schreef 2cv het volgende:
Dat + verdroogde banden hebben minder grip.
Maar 4K erbij is dus geen groot risico op speling? Dan rij ik wel wat rustiger tot 120 voorlopig :P Zijn wel Conti's dus meestal wel sterk. Ow ja, met 6 mm profiel nog..
  † In Memoriam † maandag 25 juni 2012 @ 18:43:54 #15
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113376562
Groot ? Hangt er vanaf hoe erg het al versleten is. En het rubber droogt uit en wordt hard, dat zorgt voor minder grip op het wegdek. Het profiel is 'slechts' voor het afvoeren van water zodat je auto door de plassen heen zakt en het rubber het wegdek raakt.

Maar als er iets trilt en je auto trekt zou ik hem meteen laten nakijken. Het kan vanalles zijn namelijk.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_113377043
trillingen en naar rechts trekken dan denk ik aan een kapote homokineet.

waarschijnlijk de hoes kapot, zal resulteren in een nieuwe aandrijfas....
  maandag 25 juni 2012 @ 18:56:41 #17
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_113377145
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
trillingen en naar rechts trekken dan denk ik aan een kapote homokineet.

waarschijnlijk de hoes kapot, zal resulteren in een nieuwe aandrijfas....
:N het advies van Seat Point was uitlijnen en balanceren, geen sprake van zoiets.
  maandag 25 juni 2012 @ 19:21:48 #18
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_113378417
Wegtrekken naar een bepaalde kant kan ook zeker met de wielvlucht te maken hebben. Toespoor en uitspoor, als het rechterwiel goed staat, en het linkerwiel heeft uitspoor, dan zal die heel langzaam naar links trekken bijvoorbeeld. Balanceren geeft vaak alleen maar trillingen, tenzij het gewichtsverschil enorm is.
Tadumtiedum.
pi_113378850
Moest door het wasmachine-voorbeeld direct aan dit filmpje denken :')

  † In Memoriam † maandag 25 juni 2012 @ 19:32:47 #20
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113378964
Dat filmpje inspireerde mijn uitleg ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_113453511
Ik had bij mijn vorige BMW dat op snelheden van ca 110 km/h ik het gevoel had dat hij heel snel lateraal schudde (van links naar rechts dus).
Nu heb ik de wielen van die auto op mijn nieuwe BMW gezet en heb daar opeens hetzelfde probleem.

Is het waarschijnlijk dat ik dit met balanceren weg krijg, of zou er een velg krom kunnen zijn.
Hoe check ik of de velg krom is? Met een meetklok ofzo?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  † In Memoriam † woensdag 27 juni 2012 @ 20:11:49 #22
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113476958
Auto opkrikken (wiel vrij van de grond) en het wiel dan een slinger geven. Je ziet het dan wel bewegen. Let dan niet alleen op de velg, maar ook op de band.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_113478674
Natuurlijk. Gaan we doen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  zondag 25 november 2012 @ 23:37:51 #24
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_119625119
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:56 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

:N het advies van Seat Point was uitlijnen en balanceren, geen sprake van zoiets.
Ondertussen voor de APK geweest vorige maand en had nog steeds trillingen in het stuur icm een geluid dat klonk alsof er iets vermorzeld werd bij lage snelheden linksvoor. Wat bleek? Had voor de APK nieuwe velgen + banden gescoord en zelf gemonteerd. Kennelijk een wielbout over het hoofd gezien, deze lag dus al die tijd los achter het plastic afdekkapje :+ . Wielbout vastgezet door de garage, wat trouwens wel een opmerking op het APK rapport opleverde. Verder alles in orde dus nieuwe APK en de trillingen zijn een stuk minder maar nog niet helemaal weg...
  † In Memoriam † maandag 26 november 2012 @ 01:30:06 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_119627731
Gokje: roest tussen velg en wielnaaf waardoor het wiel nog niet recht zit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_119633179
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef 2cv het volgende:
Auto opkrikken (wiel vrij van de grond) en het wiel dan een slinger geven. Je ziet het dan wel bewegen. Let dan niet alleen op de velg, maar ook op de band.
Maar hij heeft het alleen bij 110 km/uur. Dus: auto opkrikken, versnellingsbak in z'n 2, motor starten, baksteen op het gaspedaal en dan uitstappen om te kijken of er iets slingert. Als 'ie klaar is met kijken eenvoudigweg de auto weer van de krik duwen, slaat vanzelf wel af.
  † In Memoriam † dinsdag 27 november 2012 @ 15:30:27 #27
25682 2cv
Niet subtiel
pi_119675162
Die slinger zie je ook wel bij lagere snelheden. Het gaat er om dat je het wiel ziet bewegen, niet hoe snel het beweegt.

Je controleert ook niet met 1000rpm of je kleppen niet tegen de zuigers aan komen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 27 november 2012 @ 16:07:35 #28
182073 invine
blablabla etc.
pi_119676384
Mijn wagen die heeft de neiging naar links te gaan, ik moet dan ook altijd tegensturen naar rechts? Dat wordt uitlijnen? mijn monteur zei namelijk dat ik ook eens kon proberen links en rechts te verwisselen (voorbanden).. maar daar heb ik het gereedschap momenteel niet voor.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_119677637
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:07 schreef invine het volgende:
Mijn wagen die heeft de neiging naar links te gaan, ik moet dan ook altijd tegensturen naar rechts? Dat wordt uitlijnen? mijn monteur zei namelijk dat ik ook eens kon proberen links en rechts te verwisselen (voorbanden).. maar daar heb ik het gereedschap momenteel niet voor.
Wat doe je dan als je een lekke band krijgt?
  † In Memoriam † dinsdag 27 november 2012 @ 16:48:54 #30
25682 2cv
Niet subtiel
pi_119677835
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:07 schreef invine het volgende:
Mijn wagen die heeft de neiging naar links te gaan, ik moet dan ook altijd tegensturen naar rechts? Dat wordt uitlijnen? mijn monteur zei namelijk dat ik ook eens kon proberen links en rechts te verwisselen (voorbanden).. maar daar heb ik het gereedschap momenteel niet voor.
Je moet ook kijken of je niet met de draairichting in de knel komt.

Officieel zou het niet werken, maar je kan het eens proberen. Baadt het niet, schaadt het niet (draairichting band negerende).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 27 november 2012 @ 16:50:28 #31
182073 invine
blablabla etc.
pi_119677879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat doe je dan als je een lekke band krijgt?
Hoezo? Ik heb gewoon een volwaardig reserve wiel?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 27 november 2012 @ 16:51:37 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_119677929
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:50 schreef invine het volgende:

[..]

Hoezo? Ik heb gewoon een volwaardig reserve wiel?
Maar hoe zet je die eronder als je het gereedschap niet hebt om je wielen te wisselen?
pi_119677939
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:50 schreef invine het volgende:

[..]

Hoezo? Ik heb gewoon een volwaardig reserve wiel?
Voor het wisselen van een wiel-met-lekke-band met het reservewiel heb je geen ander gereedschap nodig dan voor het wisselen van het linkervoorwiel met het rechtervoorwiel..
  † In Memoriam † dinsdag 27 november 2012 @ 16:52:28 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_119677955
Kliksysteempje, licht autootje ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_119678132
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Voor het wisselen van een wiel-met-lekke-band met het reservewiel heb je geen ander gereedschap nodig dan voor het wisselen van het linkervoorwiel met het rechtervoorwiel..
Ik zou het knap vinden als jou dat lukt. :)
Je hebt namelijk meer onderdelen nodig, mag je zelf proberen te achterhalen welke...
pi_119678209
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik zou het knap vinden als jou dat lukt. :)
Je hebt namelijk meer onderdelen nodig, mag je zelf proberen te achterhalen welke...
Een kratje/stapel bakstenen/schoonmoeder om de ene kant van de auto in de lucht te houden als je de krik aan de andere kant nodig hebt bedoel je? In noodgevallen niet eens nodig trouwens, even (voorzichtig) op de remschijf neerzetten kan ook best.
pi_119678241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een kratje/stapel bakstenen/schoonmoeder om de ene kant van de auto in de lucht te houden als je de krik aan de andere kant nodig hebt bedoel je?
Dat ja, dus je hebt meer "gereedschap" nodig. ;)

Je kan natuurlijk ook het reservewiel gebruiken, maar dat terzijde. :P

Na je edit:
Ik ga de krik er niet onderuit krijgen als ik hem op de schijfrem zou willen laten rusten.
Daarnaast gaat je auto bewegen als je de andere kant gaat opkrikken en schuur je dus met je remschijf over de grond, lijkt me niet echt gezond.
  dinsdag 27 november 2012 @ 17:12:53 #38
182073 invine
blablabla etc.
pi_119678725
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar hoe zet je die eronder als je het gereedschap niet hebt om je wielen te wisselen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Voor het wisselen van een wiel-met-lekke-band met het reservewiel heb je geen ander gereedschap nodig dan voor het wisselen van het linkervoorwiel met het rechtervoorwiel..
Ja klopt, als je het zo ziet kan het ook wel. Laat ik het dan zo zeggen; ik heb er weinig zin in om hier op straat dat te doen ;)
Nadeel nu is: wiel eraf, reserve erop, andere wiel eraf en wiel erop. Reserve er weer af en wiel er weer op.. nahh :P
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_119701155
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
...
Ik ga de krik er niet onderuit krijgen als ik hem op de schijfrem zou willen laten rusten.
Daarnaast gaat je auto bewegen als je de andere kant gaat opkrikken en schuur je dus met je remschijf over de grond, lijkt me niet echt gezond.
Krik krijg je prima onder de auto vandaan, vraag maar aan alle velgendieven :D En die schijfrem kan best wel wat hebben. Alleen de ankerplaat even rechtbuigen, anders gaat 'ie aanlopen. No problemo :)
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2012 @ 21:35:14 #40
25682 2cv
Niet subtiel
pi_119728635
Ja, en als die schijfrem met 2 lullige schroefjes vast zitten die afbreken heb je een probleem.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_119730000
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:35 schreef 2cv het volgende:
Ja, en als die schijfrem met 2 lullige schroefjes vast zitten die afbreken heb je een probleem.
als ze er uberhaubt nog zitten :P
pi_119738748
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 21:35 schreef 2cv het volgende:
Ja, en als die schijfrem met 2 lullige schroefjes vast zitten die afbreken heb je een probleem.
Die breken niet af. Luister, ik heb het vaak genoeg zo gedaan. Gaat prima, gebeurt echt niks met die remschijf. Tip: ga eens op de stort kijken hoeveel auto's daar op de remschijven staan (bijna allemaal) en bij hoeveel van die auto's de remschijf afbreekt (geen).
pi_119738905
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik zou het knap vinden als jou dat lukt. :)
Je hebt namelijk meer onderdelen nodig, mag je zelf proberen te achterhalen welke...
krik in het midden. heb niks extra nodig :P
pi_119738922
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:16 schreef HeetBoven het volgende:
Goed stuk 2CV,
oh en dit. :)
pi_119740603
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:56 schreef rival het volgende:

[..]

krik in het midden. heb niks extra nodig :P
Met de standaard krik die achter in de kofferbak ligt? Denk niet dat het je daarmee gaat lukken. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')