Daar is moeilijk tegen op te boksen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Daar heb je toch bescherming voor ingebouwd.
Wellicht zijn er nu colonnes met Nieuwegeiners onderweg naar de bewoonde wereld om spullen in te slaan. Dat zal een slagveld geven in de dichtstbijzijnde nederzettingen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:42 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Had je maar een noodpakket moeten kopen.
Ik heb zo lang gewacht om dit te kunnen zeggen.
Bliksemafleiders zijn zo oud als de weg naar Rome. Kooien van Faraday ook.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:39 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Daar is moeilijk tegen op te boksen.
Ik heb met collega's een enorme ondergronds trafostation aangesloten maar ik geloof niet dat we bliksembeveiligers hebben gebruikt. Wel zekeringen natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bliksemafleiders zijn zo oud als de weg naar Rome. Kooien van Faraday ook.
Dan moet je ze alleen wel gebruiken en niet je besturings electronica ergens ophangen waar geen kooi zit.
Ik kreeg laatst een instructie mail van het CBR. In de mail stond dat ik ook mocht bellen als ik geen internet verbinding had.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:40 schreef bioloogje het volgende:
[..]
En hoe gaan ze die zenders bereiken zonder stroom?
Maar Jeej! Geboortegolf over 9 maanden!
?quote:
Ben benieuwd of die omvormers het doen als er geen netstroom is. Lijkt me van niet aangezien dat gevaarlijk kan zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:09 schreef Ulx het volgende:
En iedereen die zonnepanelen op het dak heeft maar lachen.
Het afvoerputje van Utrecht. Samen met Houten.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind Nieuwegein echt zo'n nonplaats.
Niet haten op mn geboorteplaats!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het afvoerputje van Utrecht. Samen met Houten.
Ik woon in Nieuwegeinquote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, wel dus. 55 ¤ na 12 uur storing, en daarna elke 4 uur 20 ¤ (ik zit nu al op bijna 100 piekquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:00 schreef Ener-G het volgende:
Tjeeses.. als dat een paar dagen duurt kan je ook de inhoud van je vrieskist/koelkast wegpleuren, die krijg je zeker ook niet vergoed..
Vreeswijk.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:12 schreef Gripper het volgende:
Maar dan wel in Vreeswijk, en gelukkig niet in zo'n betonwijk.
Wel in een spoiler graag.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:09 schreef daanski82 het volgende:
Zijn er toevallig foto's van de getroffen transformator ?
Hou je er rekening mee dat zakelijke contractanten een hoger vergoedingsbedrag krijgen én dat de maximale vergoeding per storing over alle contractanten samen 910.000 euro bedraagt?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:12 schreef Gripper het volgende:
Ja, wel dus. 55 ¤ na 12 uur storing, en daarna elke 4 uur 20 ¤ (ik zit nu al op bijna 100 piek)
Aangezien er in mijn vriezer 3 broden, wat pakjes kipfilet, ijsblokjes en een paar ingevroren prakjes macaroni liggen, ga ik straks héél riant boodschappen doen van mn smartengeld.
Hmm dat wist ik niet... Als de supermarkten en andere winkels de hele pot al opslokken blijft er misschien niet meer zoveel over voor mij. Nou ja, ik zie wel of ik wat krijg, zo ernstig ben ik niet gedupeerd.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:21 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hou je er rekening mee dat zakelijke contractanten een hoger vergoedingsbedrag krijgen én dat de maximale vergoeding per storing over alle contractanten samen 910.000 euro bedraagt?
Houten is wel prima plaatsjequote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
2 blikseminslagen op dezelfde plekquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:33 schreef Wokkel het volgende:
Jammer dat er in de pers niet wat dieper wordt ingegaan op de oorzaak. 1 transformatorhuisje kan kapot gaan, maar waarom ging de backup dan ook kapot?
zo'n kooi is lek als de elektronica met dingen buiten de kooi is verbondenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Bliksemafleiders zijn zo oud als de weg naar Rome. Kooien van Faraday ook.
Dan moet je ze alleen wel gebruiken en niet je besturings electronica ergens ophangen waar geen kooi zit.
Bij een onweersbui slaan er duizenden bliksems in op hoogspanningsmasten, dat leidt toch niet tot problemen met electronica in omschakelstations? Hoe kan de bliksem buiten inslaan zonder dat er een bliksembescherming actief is?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:15 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
zo'n kooi is lek als de elektronica met dingen buiten de kooi is verbonden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |