Zodra de economische situatie weer iets beter is dan zal van der Ham naar voren geschoven gaan worden is mijn hoop en vermoeden. Ik blijft tot dusver twijfelen tussen verschillende partijen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sowieso gewoon D'66 stemmen. Een stem op de VVD is sowieso een verloren stem, ook al stem je strategisch. De VVD is natuurlijk niet liberaal te noemen.
Boris van der Ham is trouwens een sympathieke man. Ben geabonneerd op z'n Youtube-lezingen.
Voor een groot deel uit Europa ja. Persoonlijk maakt het me niet veel uit waar mensen op stemmen maar als ze zeggen dat ze PVV of SP gaan stemmen probeer ik ze meestal naar een andere partij toe te pratenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nogal relatief want de grootste economische invloeden komen gewoon uit het buitenland.
Dan kun je beter de standpunten van D'66 veranderen want dan maak je meer kans bij mij.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:15 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Voor een groot deel uit Europa ja. Persoonlijk maakt het me niet veel uit waar mensen op stemmen maar als ze zeggen dat ze PVV of SP gaan stemmen probeer ik ze meestal naar een andere partij toe te praten
Ja joh, ik zal wel even eigenhandig de standpunten van D66 veranderenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan kun je beter de standpunten van D'66 veranderen want dan maak je meer kans bij mij.
Wordt lid en doe het zelf zou ik zeggen. Je bent (als lid) vrij om moties in te dienen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan kun je beter de standpunten van D'66 veranderen want dan maak je meer kans bij mij.
Ik moet toegeven dat ik me niet heel erg in de materie heb verdiept, maar ik vond dit toch wel opvallend. Misschien dat iemand hier meer duidelijkheid kan scheppen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:01 schreef rop45 het volgende:
[..]
In ieder geval niet op de D66 hobby´s. Europese Unie, ontwikkelingshulp, kunst, Afghanistan missie en leningen aan EU lidstaten.
Je kunt wel bezuinigen, maar wat er nu gebeurt is een kaalslag. Het is één ding om de sector langzaam aan de markt over te laten, wat nu gebeurt is dat enorm veel instellingen die grotendeels afhankelijk waren van subsidie plots zonder moeten rondkomen. Dus bezuinigen ja, maar op een fatsoenlijke manier.quote:Op zondag 26 augustus 2012 11:00 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik me niet heel erg in de materie heb verdiept, maar ik vond dit toch wel opvallend. Misschien dat iemand hier meer duidelijkheid kan scheppen.
De kieswijzer geeft bij D66 aan het eens te zijn met de stelling "Moet er bezuinigd worden op kunstsubsidies?".
Als ik het verkiezingsprogramma van D66 erbij pak lees ik alleen passages over hoe belangrijk kunst & cultuur is en dat ze schade die door voorgaande bezuinigingen veroorzaakt is willen terugdraaien.
Nou kan je bezuinigingen natuurlijk op vele manieren invullen, echter klinkt dit nogal tegenstrijdig.
Ik vind dat D66 er redelijk uitkomt, maar waar ik toch wel trots op ben is dat D66 er goed uitkomt op onderwerpen zoals het onderwijs en het milieu. Als ik de doorberekening bekijk, dan staat D66 aan de bovenkant van de middenmoot.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:34 schreef Wespensteek het volgende:
De CPB doorrekeningen van D'66 vielen mij tegen wat vinden de D'66 mensen er zelf van?
Mjah, altijd de beperkingen van modellen, als er rare dingen gebeuren dan falen ze volledig. Als de euro valt, dan blijft er weinig over van wat het CPB zegtquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:46 schreef Paxcon het volgende:
En de CBP berekeningen kunnen bij internationale veranderingen alweer de prullenbak in hoorde ik, dus hoeveel waarde je daar aan moet hechten?
Goed spotje, lekker inhoudsloosquote:
Goede reactie, lekker inhoudsloos.quote:
Het werkt. En dus moeten alle partijen meedoen. Jammer maar helaas. Eerlijkheid loont niet echt. Je ziet ook tijdens de interviewrondes in 1 vandaag dat geen politicus nog een eerlijk helder antwoord durft te geven. Overal wordt omheen gedraaid. Onderzoek heeft ongetwijfeld aangetoond dat een eerlijk helder kort antwoord zetels kost en je op de vlakte houden zetelbehoud geeft. Net zoals het feit dat de ander zwartmaken meer zetels oplevert dan je eigen programma promoten. Mensen onthouden immers vooral negatieve zaken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:38 schreef Belabor het volgende:
Zo zie je maar weer dat ook D66, de partij waar ik zeer waarschijnlijk op ga stemmen en die ik vaak zo verstandig over vind komen, gewoon lekker mee gaat doen met het populisme en de persoonlijke aanvallen op de rest. Vind ik heel erg jammer.
D66 bedient zich al langere tijd van populisme voor de Weldenkende Mensch ...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:38 schreef Belabor het volgende:
[..]
Goede reactie, lekker inhoudsloos.
Je hebt wel gewoon gelijk trouwens. Echt een spotje van niks. Ik vind de zogenaamde 'subliminal messages' die hierin zitten (en die voornamelijk over Roemer en de SP gaan) slecht bedacht en daarnaast is die hele spot weer eens veel te populistisch opgezet.
Vreemd dat ze nú met een anti-Roemerspotje komen. De SP is het momentum in de peilingen kwijt, een focus op de VVD en het voorbije kabinetsbeleid had me logischer geleken als symbool van stilstand.quote:
Spotje zal vast gemaakt zijn toen Roemer nog skyhigh stondquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:21 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Vreemd dat ze nú met een anti-Roemerspotje komen. De SP is het momentum in de peilingen kwijt, een focus op de VVD en het voorbije kabinetsbeleid had me logischer geleken als symbool van stilstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |