Puur sec een niet liberaal standpunt inderdaad, echter vanuit een moraal oogpunt goed te verdedigen. Echter is D66 verreweg de meest liberale partij (die in de kamer zit).quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:21 schreef Njosnavelin het volgende:
Hm.. dat vind ik ook een twijfelachtig voorstel. Kunnen ze die 7 miljoen mensen niet op een andere manier bereiken?
Vond ik ook. Heel helder.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:16 schreef Hexagon het volgende:
Ook bij Lowlands was hij sterk
http://nos.nl/video/40843(...)d66-op-lowlands.html
Ik was het met je eens, tot die laatste zinquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:38 schreef PKRChamp het volgende:
Ik blijf het maar een gluiperd vinden die zich graag inlikt en uit de hoogte doet tegen mensen die hij minderwaardig vind.
Veruit de meest verradelijke politicus die dit land nu heeft.
Ik vind hem eerlijk, integer, standvastig, een briljant debater (beste van de kamer m.i.). Mijn stem heeft hij.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 00:38 schreef PKRChamp het volgende:
Ik blijf het maar een gluiperd vinden die zich graag inlikt en uit de hoogte doet tegen mensen die hij minderwaardig vind.
Veruit de meest verradelijke politicus die dit land nu heeft.
Dat vind ik zelf wat overdreven. Hij komt misschien soms een tikkeltje elitair uit de hoek in vergelijking met bijvoorbeeld een Roemer, maar narcistisch zou ik hem niet noemen. Dan zou dat net zo goed voor Rutte of Wilders gelden naar mijn mening.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:34 schreef Morthill het volgende:
Fatsoen zit in meer dan wat je zegt, ook wat je doet. Pechtold is veel te narcistisch om hem fatsoenlijk te noemen.
Vergeleken met een Fortuyn of Wiegel vind ik Pechtold nog enorm meevallen qua narcisme. Wel dat hij zich duidelijk verheven voelt boven figuren als Wilders of PVV'ers, maar daar kan ik hem moeilijk ongelijk in geven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:34 schreef Morthill het volgende:
Fatsoen zit in meer dan wat je zegt, ook wat je doet. Pechtold is veel te narcistisch om hem fatsoenlijk te noemen.
Geen man duidelijker dan Pechtold naar mijn mening. Zolang de VVD genoeg voorsprong heeft op de SP krijgt hij mijn stem. (vorige keer Boris trouwens)quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:47 schreef Knipoogje het volgende:
Die man praat mijns insziens echt geen poep.
Wat vind jij van zijn aanwezigheid op de bilderberg conferentie en dat hij daar geen openheid van zaken geeft terwijl er hoogst vermoedelijk toch politieke zaken besproken zijn daar?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:44 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik vind hem eerlijk, integer, standvastig, een briljant debater (beste van de kamer m.i.). Mijn stem heeft hij.
Bij wie heeft hij zich volgens jou ''ingelikt'' dan? Hij valt zowel de VVD als SP aan.
Eerlijk gezegd heb ik trouwens liever iemand die uit de hoogte doet tegen mensen die hij minderwaardig vindt, dan iemand die mensen die hij minderwaardig vindt uitscheldt en psychisch terroriseert. Zie Wilders -> Cohen. Dat was pas vreselijk. Pechtold houdt tenminste zijn fatsoen, ook al kan hij iemand met zijn ogen wel schieten.
Sowieso gewoon D'66 stemmen. Een stem op de VVD is sowieso een verloren stem, ook al stem je strategisch. De VVD is natuurlijk niet liberaal te noemen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:32 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Geen man duidelijker dan Pechtold naar mijn mening. Zolang de VVD genoeg voorsprong heeft op de SP krijgt hij mijn stem. (vorige keer Boris trouwens)
Begin vooral over liberaal, net nadat D66 stelt dat iedereen donor moet zijnquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sowieso gewoon D'66 stemmen. Een stem op de VVD is sowieso een verloren stem, ook al stem je strategisch. De VVD is natuurlijk niet liberaal te noemen.
Boris van der Ham is trouwens een sympathieke man. Ben geabonneerd op z'n Youtube-lezingen.
Wat een irritante interviewsterquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:47 schreef Knipoogje het volgende:
Die man praat mijns insziens echt geen poep.
Volgens mij is er geen partij met meer concrete voorstellen om de financiën op orde te krijgen. De VVD blijft hangen in voorstellen in de marge als 'minder bureaucratie' of het korten van ontwikkelingshulp.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:31 schreef Morthill het volgende:
Pechtold is er blijkbaar niet voor om zodanig te bezuinigen dat er binnen afzienbare tijd ook lagere belastingen kunnen komen. Liever een grote overheid die klauwen met geld kost.
Waarom moet er een rekening zijn die betaald wordt. Als de partij die zich zo graag liberaal noemt eens stopt met de lasten keer op keer te verzwaren om de almaar uitdijende overheid te betalen en echt komt met bezuinigingsplannen, dan is er ruimte zat voor lastenverlichtingen.
Ik twijfel al langer, maar als deze koers doorgaat, dan ga ik echt geen D66 stemmen. Lidmaatschap be damned.
Het zijn niet alleen politici maar ook het bedrijfsleven wat daar ook aanwezig was. Het is een grote lobbyclubje en ik vind dat alleen daarom al er openheid van zaken gegeven moeten worden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:48 schreef knnth het volgende:
Politici komen zo vaak bij elkaar zonder dat er openheid van zaken wordt gegeven ... alleen nu heeft de bijeenkomst een naampje en is het bekend ...
Iedereen kan de financiën op orde krijgen met hogere belastingen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:33 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen partij met meer concrete voorstellen om de financiën op orde te krijgen. De VVD blijft hangen in voorstellen in de marge als 'minder bureaucratie' of het korten van ontwikkelingshulp.
Afgezien van het langzaam beperken van de HRA, wat wordt gecompenseerd door het afschaffen van de overdrachtsbelasting, welk voorstel van D66 pleit voor belastingverhoging?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:27 schreef Morthill het volgende:
[..]
Iedereen kan de financiën op orde krijgen met hogere belastingen.
Je bedoelt, behalve de verhoging van het BTW-tarief naar 21% en het belasten van de reiskostenvergoedingen? Twee vrij recente maatregelen nog.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:35 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Afgezien van het langzaam beperken van de HRA, welk voorstel van D66 pleit voor belastingverhoging?
Ja, dat zijn voorstellen uit het kunduzakkoord, een compromis. Als je stelt dat D66 daar daarom voorstander van is, geldt dit ook voor de VVD.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:36 schreef Morthill het volgende:
[..]
Je bedoelt, behalve de verhoging van het BTW-tarief naar 21% en het belasten van de reiskostenvergoedingen? Twee vrij recente maatregelen nog.
VVD loopt er, hypocriet als ze zijn, al weer aan te morrelen. Pechtold is het heilige boontje dat nog altijd vol achter dat akkoord staat. Feit is gewoon dat belastingverhogingen worden gebruikt om de financiën iets beter op orde te krijgen. En dan ook nog maar om aan de 3% te voldoen op de korte termijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:37 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Ja, dat zijn voorstellen uit het kunduzakkoord, een compromis. Als je stelt dat D66 daar daarom voorstander van is, geldt dit ook voor de VVD.
Tjah, als je met meerdere partijen een akkoord sluit zul je ook dingen moeten slikken waar je zelf niet direct voorstander van bent. Zonder GroenLinks had het akkoord geen meerderheid, en met die partij krijg je niet alle voorstellen om het tekort terug te dringen er doorheen. Dat Rutte zich vervolgens oppertunistisch opstelt doet daar niks van af.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:40 schreef Morthill het volgende:
[..]
VVD loopt er, hypocriet als ze zijn, al weer aan te morrelen. Pechtold is het heilige boontje dat nog altijd vol achter dat akkoord staat. Feit is gewoon dat belastingverhogingen worden gebruikt om de financiën iets beter op orde te krijgen. En dan ook nog maar om aan de 3% te voldoen op de korte termijn.
Als iedereen zo gaat redeneren kunnen ze straks helemaal niks meer realiseren.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:50 schreef Wespensteek het volgende:
Net het verkiezingsprogramma doorgeworsteld en mijn complimenten het ziet er goed uit. Op gebied van verhoging AOW blijf ik het volledig oneens met D'66 omdat ik het erg dom vind om ouderen langer te laten werken terwijl de werkloosheid alleen toeneemt. De enige oplossing blijft in mijn ogen nu snijden in de kosten en een eventuele beslissing over langer doorwerken pas te nemen als de arbeidsmarkt dat mogelijk en noodzakelijk maakt.
De werkgevers de WW laten betalen voor 6 maanden vind ik ook onjuist. Als werkgevers tot ontslag overgaan is dat ingegeven door economische of arbeidsrechtelijke noodzaak, ik zie geen reden waarom zij de WW moeten betalen. Het D'66 voorstel van ontslagrecht vind ik prima, jammer dat dat in het Kunduz akkoord er zo beroerd uit is komen te zien.
Dat ik niet ga stemmen op D'66 heeft daar ook mee te maken. Ik ben bang dat een samenwerking met de VVD alle goede punten uit het D'66 voorstel gaan halen en er een koude sanering overblijft. In de aanloop naar Balkenende 2 heb ik D'66 gestemd en me erg geschaamd voor het resultaat. Ik besef dat D'66 daar weinig aan kan veranderen want coalitievorming vergt compromissen maar als stemmer heb je weinig aan verkiezingsprogramma's waaruit in de praktijk net dat wordt geschrapt wat jij belangrijk vindt.
Klopt, toch neem ik mee dat Pechtold de SP bijna uitsluit en de VVD dus de bijna onvermijdelijke partner wordt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:03 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Als iedereen zo gaat redeneren kunnen ze straks helemaal niks meer realiseren.
De SP heeft dan ook een belachelijk programmaquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Klopt, toch neem ik mee dat Pechtold de SP bijna uitsluit en de VVD dus de bijna onvermijdelijke partner wordt.
Dat zijn de uitlatingen waar ik dus een hekel aan heb, ik tref in bijna elk programma wel goede punten aan. Je kunt best van mening verschillen over economisch beleid maar je moet nooit denken dat jij de enig juiste oplossing hebt, alles is erg relatief.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:18 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
De SP heeft dan ook een belachelijk programma
Ach, je hebt goede oplossingen en slechte oplossingen. De financiën op orde brengen door enorme belastingen is een oplossing, dat maakt het geen oplossing die we serieus moeten nemen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zijn de uitlatingen waar ik dus een hekel aan heb, ik tref in bijna elk programma wel goede punten aan. Je kunt best van mening verschillen over economisch beleid maar je moet nooit denken dat jij de enig juiste oplossing hebt, alles is erg relatief.
In ieder geval niet op de D66 hobby´s. Europese Unie, ontwikkelingshulp, kunst, Afghanistan missie en leningen aan EU lidstaten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:17 schreef Bendoe het volgende:
Maar waar willen ze eigenlijk op bezuinigen?
Kost miljarden, kost miljarden, kost miljoenen, kost miljarden, kost miljarden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:01 schreef rop45 het volgende:
[..]
In ieder geval niet op de D66 hobby´s. Europese Unie, ontwikkelingshulp, kunst, Afghanistan missie en leningen aan EU lidstaten.
EU? Goedquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:01 schreef rop45 het volgende:
[..]
In ieder geval niet op de D66 hobby´s. Europese Unie, ontwikkelingshulp, kunst, Afghanistan missie en leningen aan EU lidstaten.
Nee, ik weet nog niet eens op ik D66 wel ga stemmen (of dat ik uberhaupt ga stemmen) en ik heb geen zin om op zo'n congres rond te lopen en te stemmen over een programma waar ik toch niet echt achter sta.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:03 schreef _dirkjan_ het volgende:
Vanavond verkiezingscongres. Ik verdedig twee amendementen (1 wordt overgenomen door Landelijk Bestuur), gaan er nog meer mensen?
Welke oplossing je ook kiest er zijn altijd mensen die er meer last van hebben dan anderen. Het hele probleem is volgens mij toch gewoon een kwestie van wie laten we het meest betalen al moet je dan betalen ook zien als het verlenen van minder diensten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:55 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ach, je hebt goede oplossingen en slechte oplossingen. De financiën op orde brengen door enorme belastingen is een oplossing, dat maakt het geen oplossing die we serieus moeten nemen.
Volgens mij is zo'n partijcongres alleen voor leden, dus ik denk niet dat de vraag aan jou gericht is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:46 schreef Morthill het volgende:
[..]
Nee, ik weet nog niet eens op ik D66 wel ga stemmen (of dat ik uberhaupt ga stemmen) en ik heb geen zin om op zo'n congres rond te lopen en te stemmen over een programma waar ik toch niet echt achter sta.
Morgen wel naar Den Haag, maar dat is familiebezoek.
Ik zit in het bestuur van D66 voor de regio Groningen, maar verder is het inderdaad niet voor mijquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:20 schreef Bigs het volgende:
[..]
Volgens mij is zo'n partijcongres alleen voor leden, dus ik denk niet dat de vraag aan jou gericht is.
Ha! Leuke chick hebben jullie die de lokale campagne leidtquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:34 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik zit in het bestuur van D66 voor de regio Groningen, maar verder is het inderdaad niet voor mij
Het voordeel van een studentenstadquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:27 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Ha! Leuke chick hebben jullie die de lokale campagne leidt
Economisch beleid is wel hetgeen waaruit we de centjes moeten verdienen dus naar mijn mening ook het belangrijkste omdat het toch deels bepaald hoeveel geld je als overheid kan besteden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zijn de uitlatingen waar ik dus een hekel aan heb, ik tref in bijna elk programma wel goede punten aan. Je kunt best van mening verschillen over economisch beleid maar je moet nooit denken dat jij de enig juiste oplossing hebt, alles is erg relatief.
Volgens mij is dat nogal relatief want de grootste economische invloeden komen gewoon uit het buitenland.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:46 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Economisch beleid is wel hetgeen waaruit we de centjes moeten verdienen dus naar mijn mening ook het belangrijkste omdat het toch deels bepaald hoeveel geld je als overheid kan besteden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |