abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113174888
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:16 schreef Ayca het volgende:
Haha, mooi compliment.
;(
pi_113174892
Nee grapje, dat was de kritiek. Mijn compliment zou zijn dat je ongelooflijk adrem bent. Niemand kan zo snel posten als jij. Ik ben er zelfs jaloers op. :@
pi_113174906
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:17 schreef Bilge het volgende:
Nee grapje, dat was de kritiek. Mijn compliment zou zijn dat je ongelooflijk adrem bent. Niemand kan zo snel posten als jij. Ik ben er zelfs jaloers op. :@
Dat is een levenloos verslaving :@
pi_113174991
In de afgelopen vijf minuten dat ik geen passende reactie heb kunnen verzinnen zou jij al tien keer hebben gereageerd. Hoe zou jij in casu op jezelf reageren?
pi_113175034
quote:
11s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:23 schreef Bilge het volgende:
In de afgelopen vijf minuten dat ik geen passende reactie heb kunnen verzinnen zou jij al tien keer hebben gereageerd. Hoe zou jij in casu op jezelf reageren?
Hmm, ik maak vaak ruzie met mezelf, zou het daardoor komen? Mezelf niet laten uitspreken, onderbreken en mijzelf mijn eigen wil opleggen omdat ik het toch beter weet?
pi_113175104
Ik las ooit een korte biografie van een Portugese schrijver (ik ben ff de naam kwijt), die in zijn eentje een tijdschrift volschreef met allerlei verzonnen personages. Die personages gingen dan ook in discussie met elkaar, of gaven elkaar gelijk. Misschien kan jij ook zoiets beginnen?
pi_113175119
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:34 schreef Bilge het volgende:
Ik las ooit een korte biografie van een Portugese schrijver (ik ben ff de naam kwijt), die in zijn eentje een tijdschrift volschreef met allerlei verzonnen personages. Die personages gingen dan ook in discussie met elkaar, of gaven elkaar gelijk. Misschien kan jij ook zoiets beginnen?
Men zegt dat Ataturks succes juist daar lag, wat vind jij? ---> Verschillende personages om de juiste momenten tot uiting the brengen.
pi_113175153
Fernando Pessoa
(...)

Pessoa koesterde de droom als het hoogst bereikbare, en de rest veeleer als middel daartoe.
Na zijn uren, vooral ’s nachts, schreef hij poëzie en proza, niet alleen in eigen naam maar vooral in naam van anderen. Deze anderen waren heteroniemen, die hij zelfs kritieken en recensies liet schrijven over elkaars werk.
Pessoa werkte deze heteroniemen astrologisch en karakterieel gedetailleerd uit, in zoverre dat ze zelfs gevoelens hadden (haat, liefde, ...) tegenover elkaar. Pessoa was immens gefascineerd door astrologie. De heteroniemen hadden elk hun eigen wereld, en de verzameling van deze werelden vormde het ‘ik’ Pessoa, die het gedicht en de denkoefening als een ‘spel’ zag.
Men zou Pessoa daarom onrecht aandoen mocht men zich alleen blindstaren op de heteroniemen en niet de achterliggende bedoeling, het spel van karakters en ideeën (eigen aan elk groot auteur), opmerken. Pessoa was zich bewust van deze waanzin, deze gespletenheid, die zonderling zou gebleven zijn, mocht ze niet geleid hebben tot literatuur en poëzie.
(...)
Behalve de drie bekendste heteroniemen (Alberto Caeiro, Ricardo Reis en Álvaro de Campos) zijn er nog meer dan twintig `anderen', waaronder Bernado Soares (de auteur van het Boek der rusteloosheid — in het Portugees Livro do Desassossego) die in meer of mindere mate samenvallen met Pessoa zelf.
pi_113175161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Men zegt dat Ataturks succes juist daar lag, wat vind jij? ---> Verschillende personages om de juiste momenten tot uiting the brengen.
Principes en standvastigheid zorgen er altijd voor dat de goeden verliezen. Om te winnen moet je zo glibberig zijn als een aal. })
pi_113175169
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:40 schreef Bilge het volgende:

[..]

Principes en standvastigheid zorgen er altijd voor dat de goeden verliezen. Om te winnen moet je zo glibberig zijn als een aal. })
Goede verliezen? Waar schaar jij Ataturk onder dan? :o
pi_113175185
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Goede verliezen? Waar schaar jij Ataturk onder dan? :o
Ik bewonder Atatürk als oorlogsheld én hervormer, maar ik zou hem geen heilig boontje durven te noemen. Hij is niet mulayim/ saf/ temiz.
pi_113175195
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:45 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik bewonder Atatürk als oorlogsheld én hervormer, maar ik zou hem geen heilig boontje durven te noemen. Hij is niet mulayim/ saf/ temiz.
Agreed, maar dat was zelfs Suleyman, Fatih of Salahuddin niet natuurlijk :P
pi_113175213
Jij bezit de gave (al dan niet positief) om elke discussie om te buigen naar óf seks, óf Islam/ Ottomaans rijk/ seculiere republiek. Valt me op. :P
pi_113175219
Haha turken haha
pi_113175226
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:48 schreef Bilge het volgende:
Jij bezit de gave (al dan niet positief) om elke discussie om te buigen naar óf seks, óf Islam/ Ottomaans rijk/ seculiere republiek. Valt me op. :P
Seks? Tovbe :{w

Nee, ik heb het meer over Ataturk, vergelijken met andere Turkse nationale helden, dus enige vergelijkingsmateriaal :D

En Ataturk gewoon omdat hij zoveel verschillende personages had op andere momenten :)
pi_113175230
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:49 schreef Chocoprince het volgende:
Haha turken haha
'turken' schrijf je met hoofdletters, voorafgegaan door 'weledele'. o|O
pi_113175235
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:50 schreef Bilge het volgende:

[..]

'turken' schrijf je met hoofdletters, voorafgegaan door 'weledele'. o|O
Wallah
pi_113175268
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Seks? Tovbe :{w

Nee, ik heb het meer over Ataturk, vergelijken met andere Turkse nationale helden, dus enige vergelijkingsmateriaal :D

En Ataturk gewoon omdat hij zoveel verschillende personages had op andere momenten :)
Ach ja. Ik zwets maar wat. Gisternacht heb ik maar een paar uur geslapen. Arcadia heeft mij vandaag een stuk of vijf keer op taalfouten gewezen/ uitgeluld. Het wordt tijd dat ik mijn bedje op zoek.

Ik zit er wel mee dat zarGon niet heeft gereageerd op mijn vraag of ik hem tot mijn internetvrienden mag rekenen. ;(
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:51 schreef Chocoprince het volgende:

[..]

Wallah
Wauw, een Turkenkenner. I am impressed. :o
pi_113175277
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 02:55 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ach ja. Ik zwets maar wat. Gisternacht heb ik maar een paar uur geslapen. Arcadia heeft mij vandaag een stuk of vijf keer op taalfouten gewezen/ uitgeluld. Het wordt tijd dat mijn bedje op zoek.

Ik zit er wel mee dat zarGon niet heeft gereageerd op mijn vraag of ik hem tot mijn internetvrienden mag rekenen. ;(

Slapen, wat fijn O+

Slaap lekker :*

En zwijgen zegt toch genoeg? ;(
pi_113175288
Zwijgen is instemmen. *O*

iyi geceler.
pi_113181774
Geen zin in les meer, ik ga me beter ziekmelden ofzo ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:41 schreef Bilge het volgende:

In een andere stad kan je toch ook studeren? :P
Als je de kennis hebt, kun je het ene Anatolische dorpje na het andere afstruinen, om mensen voor geld (of eten :P ) tips te geven voor meer en lekkerdere gewassen. Zo kun je heel Turkije doorreizen en bijdragen aan de productiviteit van Turkije. :7
Zie wat X zei :P Ik doe het liever zelf dan advies geven, ben ik niet zo goed in :P

quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:48 schreef WammesWaggel het volgende:
De uni van Wageningen behoort tot de top van wereld, als je echt die intresse hebt.
Goud geld zit er in de landbouw, echt een verstandige beslissing mocht je die richting kiezen.
Hmm, al is het wat te hoog gegrepen voor mij, ik ga effe kijken, misschien kan ik switchen van logistiek naar landbouw _O-
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_113199372
Heey, mijn oom uit Turkije heeft een lokale krant en wilt nu zijn camera upgraden naar een mooie goede 2e handse spiegelreflex camera..

Wat kunnen jullie adviseren qua merk, type en/of lens/lenzen accessoires e.d? Ik zoek eentje voor max 300 euro: http://kopen.marktplaats.(...)5D%5B0%5D=911&srt=pu
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:45:02 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113199488
Canon 400 of 450D met een 18-55 en 55-250 mm lens, of een vergelijkbare nikon/pentax. Is dan wel alleen handig voor overdag. Want oudere camera's hebben veeeeeel minder ISO.

In FOT loopt hier een reeks over.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_113200336
Had die subforum niet eens gezien, snel ff mijn post daar posten.. :P Thanks!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')