abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113481076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:41 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Voor zij die zeggen dat Jezus Christus uniek was, dit is een leugen:

Jezus Christus is de enige die de messiaanse profeties vervult en daarmee wel degelijk uniek. Geen krishna of mithras heeft dat gedaan. Dit wijst op de exclusiviteit van Jezus als messias.
pi_113481258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef kleinduimpje3 het volgende:
De gechannelde Jezus zegt ook een paar dingen over gnosis, wat de kern wel raakt volgens mij:

[..]

http://www.askrealjesus.nl/node/644

Bovendien zegt Jezus in Lucas 11:

52 Wee jullie wetgeleerden, want jullie hebben de sleutel tot de kennis weggenomen; zelf zijn jullie niet binnengegaan, en anderen die wel binnen wilden gaan hebben jullie tegengehouden.

Kennis is hier de vertaling van het Griekse woord gnosis.
Dus omdat het woordje 'kennis' gebruikt wordt, is Jezus een gnosticus?
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:24:27 #203
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113481270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jezus Christus is de enige die de messiaanse profeties vervult en daarmee wel degelijk uniek. Geen krishna of mithras heeft dat gedaan. Dit wijst op de exclusiviteit van Jezus als messias.
In de Koran staan ook profetieën die van toepassing kunnen zijn op deze tijd. Dat is dus een flutargument.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_113481311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

In de Koran staan ook profetieën die van toepassing kunnen zijn op deze tijd. Dat is dus een flutargument.
Over welke profeties heb ik het?
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:30:22 #205
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113481667
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je hebt niet de moeite genomen om op te zoeken waar zij dat vandaan hebben gehaald? Je denkt dat de makers van de site het verzonnen hebben?

Ik heb nog gekeken, maar ik kan geen betrouwbare bron terug vinden. Ik heb een betrouwbare bron nodig, niet een bijbelboek.

quote:
Die site is de enige die het zegt omdat je niet verder hebt gekeken of het elders ook staat. Maar jij bent de wetenschapper, dus ik ga het niet voor je voorkauwen, zoek zelf de bron op.

Heb ik wel gedaan, die site is de enige die dat zegt als ik erop zoek.

quote:
Ik heb me hier inderdaad vergist bij het vertalen van een engels stuk.
Wat er stond is dat de steun voor die werken veel later pas is gegeven. Lang na het vaststellen voor de canon. Dus dat ten tijde van het vaststellen van de canon en daarvoor, al die boeken inderdaad geschreven en ook bekend waren bij de kerkvaders en bisschoppen en dergelijke. En dat ze toen al door hen verworpen werden. Er was dus geen sprake van zomaar uitkiezen. Men verwierp ze op basis van criteria. Als we dezelfde criteria vandaag de dag toe zouden passen, zouden we tot dezelfde conclusies komen: in de prullenbak ermee.
Dat kan, vergissingen maken we allemaal.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:31:24 #206
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113481728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Over welke profeties heb ik het?
Je draagt profetieën aan als argument, maar moslims hebben die ook en hún profetieën zijn óok van toepassing op deze tijd, als je erin leest wat je erin wil lezen, wat ook zo is bij bijbelse profetieën, dáarom is dat geen goed argument. Die profetieën zijn niet uniek, want de moslims hebben ook profetieën.
pi_113481739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik heb nog gekeken, maar ik kan geen betrouwbare bron terug vinden. Ik heb een betrouwbare bron nodig, niet een bijbelboek.

Heb ik wel gedaan, die site is de enige die dat zegt als ik erop zoek.
Dan zoek je niet goed genoeg.

quote:
Dat kan, vergissingen maken we allemaal.
Dat weet ik.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:31:54 #208
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113481760
Daarnaast maken de joden duidelijk dat christenen zeer veel dingen krom trekken om die profetieën op Jezus te laten slaan.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:34:28 #209
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113481935
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dan zoek je niet goed genoeg.

http://www.freerepublic.com/home.htm is ook geen objectieve en betrouwbare site.

quote:
Dat weet ik.
Misschien had ik beter ook mijn verontschuldigingen kunnen aanbieden, het was geen leugen, maar zo komt het op het eerste gezicht wel over als dingen gezegd worden die in je voordeel zijn.
pi_113481982
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je draagt profetieën aan als argument, maar moslims hebben die ook en hún profetieën zijn óok van toepassing op deze tijd, als je erin leest wat je erin wil lezen, wat ook zo is bij bijbelse profetieën, dáarom is dat geen goed argument. Die profetieën zijn niet uniek, want de moslims hebben ook profetieën.
Waarom geef ik dat argument?

Welke profeties bedoel ik?

Waaruit zou blijken dat die profeties iets van bewijs zijn in vergelijking met andere profeties van andere heilige boeken?

2/3 van de bijbel is profetie.

Ik vind het zeer verbanzingwekkend hoe oppervlakkig je om wilt springen met gigantisch complexe materie die al duizenden jaren bestudeerd word, en tegelijkertijd autoritair wilt stellen dat anderen hun onderzoek niet doen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:38:28 #211
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113482224
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom geef ik dat argument?

Welke profeties bedoel ik?

Waaruit zou blijken dat die profeties iets van bewijs zijn in vergelijking met andere profeties van andere heilige boeken?

2/3 van de bijbel is profetie.

Ik vind het zeer verbanzingwekkend hoe oppervlakkig je om wilt springen met gigantisch complexe materie die al duizenden jaren bestudeerd word, en tegelijkertijd autoritair wilt stellen dat anderen hun onderzoek niet doen.

Ik zeg volgensmij niet dat anderen hun onderzoek niet doen, maar er zijn hier een paar problemen mee:

1. Die profetieën zijn vaag, dus kon je dat nooit concreet op iets toepassen.

2. Veel christenen verdraaien de woorden van Jezus zo dat die profetieën op de moderne tijd van toepassing zijn, als ik het me goed herinner.

3. De joden hebben duidelijk gemaakt dat christenen op een zeer selectieve wijze te werk gaan met die profetieën, waardoor ze er dingen in lezen die er niet in staan, Jezus Christus is volgens hen niet voorspeld, maar dat hebben christenen ervan gemaakt. Als dat al niet klopt, hoe kun je de rest van die profetieën dan wél serieus nemen zoals de christenen dat doen?
pi_113482237
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef kleinduimpje3 het volgende:

Bovendien zegt Jezus in Lucas 11:

52 Wee jullie wetgeleerden, want jullie hebben de sleutel tot de kennis weggenomen; zelf zijn jullie niet binnengegaan, en anderen die wel binnen wilden gaan hebben jullie tegengehouden.

Kennis is hier de vertaling van het Griekse woord gnosis.
Hier een stuk uit mijn bovenstaande link die waarschijnlijk niemand leest:
There are 2 varieties of GNOSIS, one from MAN & the other from GOD.
*Gnósis *is knowledge, true or false

.

[ Bericht 17% gewijzigd door Gedoetje1 op 27-06-2012 21:47:12 ]
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:40:33 #213
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113482389
Waar Jezus niet aan voldeed, wat betreft de profetieën:

1. het aanbreken van een periode van vrede en welvaart zowel voor het Joodse volk als de andere volkeren nog tijdens het leven van de messias
2. de wederopbouw of herinwijding van de Tempel van Jeruzalem, waarbij alle volkeren (de eenheid van) God zullen erkennen.
3. de opstanding van de doden in het laatste der dagen na de periode van stabiliteit en moreel gedrag.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:41:41 #214
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113482503
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:38 schreef Gedoetje1 het volgende:

[..]

Hier een stuk uit mijn bovenstaande link die waarschijnlijk niemand leest:
There are 2 varieties of GNOSIS, one from MAN & the other from GOD.
*Gnósis *is knowledge, true or false, (as used in) 1Timothy 6:20
*Epígnosis* is always true knowledge; it may be either full knowledge or increasing knowledge, but it is always knowledge in the spiritual sphere. God’s knowledge, mentioned but twice in the New Testament, Ro 11:33
(note)
and Col 2:3
(note)
, is*gnósis*, not *epignosis* , for there are no gradations in it, it is absolute. Cp. Psalm 139:6
.
Ik heb hem proberen te lezen, maar die site was zo'n berg vol met Engelse tekst dat ik er geen zin in had.
pi_113483568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Waar Jezus niet aan voldeed, wat betreft de profetieën:

1. het aanbreken van een periode van vrede en welvaart zowel voor het Joodse volk als de andere volkeren nog tijdens het leven van de messias
2. de wederopbouw of herinwijding van de Tempel van Jeruzalem, waarbij alle volkeren (de eenheid van) God zullen erkennen.
3. de opstanding van de doden in het laatste der dagen na de periode van stabiliteit en moreel gedrag.
Dat gaat toch over de wederkomst.
pi_113483635
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:38 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik zeg volgensmij niet dat anderen hun onderzoek niet doen, maar er zijn hier een paar problemen mee:

1. Die profetieën zijn vaag, dus kon je dat nooit concreet op iets toepassen.

2. Veel christenen verdraaien de woorden van Jezus zo dat die profetieën op de moderne tijd van toepassing zijn, als ik het me goed herinner.

3. De joden hebben duidelijk gemaakt dat christenen op een zeer selectieve wijze te werk gaan met die profetieën, waardoor ze er dingen in lezen die er niet in staan, Jezus Christus is volgens hen niet voorspeld, maar dat hebben christenen ervan gemaakt. Als dat al niet klopt, hoe kun je de rest van die profetieën dan wél serieus nemen zoals de christenen dat doen?
Welke profeties bedoel ik specifiek over de messias?
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:01:36 #217
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113483931
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:55 schreef Gedoetje1 het volgende:

[..]

Dat gaat toch over de wederkomst.
Ja, de wederkomst inderdaad. Dat was een beter woord geweest, want profetieën zijn het niet echt.
pi_113484387
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, de wederkomst inderdaad. Dat was een beter woord geweest, want profetieën zijn het niet echt.
Als ik Hal Lindsey mag geloven zijn er al ik weet niet hoeveel profetieen uitgekomen, vooral die met dat beeld van Nebukadnesar, maar zinnig navertellen kan ik het niet echt.
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:08:46 #219
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113484454
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Welke profeties bedoel ik specifiek over de messias?
Zou je dat kunnen zeggen?
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:10:15 #220
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113484574
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:07 schreef Gedoetje1 het volgende:

[..]

Als ik Hal Lindsey mag geloven zijn er al ik weet niet hoeveel profetieen uitgekomen, vooral die met dat beeld van Nebukadnesar, maar zinnig navertellen kan ik het niet echt.
Op die manier kun je Nostradamus ook serieus nemen.

Mensen zien wat ze willen zien, je kunt in profetieën altijd iets zien wat later uitkomt, en die kans is ook groot ja. Hoe verder de tijd verstrijkt, hoe groter de kans dat willekeurige genoemde gebeurtenissen uitkomen.

Lees anders Nostradamus en zeg dan of zijn voorspellingen ook uit zijn gekomen, die zijn namelijk zo vaag dat je er van alles in kan zien. Ik heb er zelf een boek van liggen en de verklaringen die de auteur geeft, zijn interpretaties, maar je kunt er van alles in lezen.
pi_113484588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Zou je dat kunnen zeggen?
Dus je hebt al 5 posts besteed aan waarom die profeties niet tellen, terwijl je niet weet wat ik bedoel?
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:11:51 #222
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113484698
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus je hebt al 3 posts besteed aan waarom die profeties niet tellen, terwijl je niet weet wat ik bedoel?
Dat ik algemene kennis heb over wereldgodsdiensten betekent niet dat ik er van alles van afweet. Dat neemt niet weg dat ik enige kennis heb van kritiek op specifieke zaken. Moet ik nu van jou meteen alles van theologie weten?
pi_113485629
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:11 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dat ik algemene kennis heb over wereldgodsdiensten betekent niet dat ik er van alles van afweet. Dat neemt niet weg dat ik enige kennis heb van kritiek op specifieke zaken. Moet ik nu van jou meteen alles van theologie weten?
Maar wat heeft de kritiek voor zin als je kennis oppervlakkig is?

Wat jij volgens mij doet is de kritiek ter harte nemen zonder de stof zelf je eigen te maken om zelf een beeld te vormen.
Hoeveel tijd heb je in totaal in je leven besteed aan het lezen van de bijbel? Dus niet een paar verzen kopieren en plakken maar werkelijk lezen en proberen te begrijpen wat er staat.

Een kwartier? Een half uur misschien? Een uur?

En de andere godsdienstige boeken?

Lees zelf en vorm zelf een beeld, eventueel aan de hand van wat anderen over de tekst zeggen. Dat kunnen zowel critici als gelovigen zijn. Volgens mij is de methode die je nu hanteert volstrekt zinloos aangezien je kritiek lever zonder uberhaupt te weten waar de ander het over heeft. Lijkt je dat zelf ook niet een beetje doelloos?
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:24:00 #224
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113485658
Zo te lezen Jessaja en nog een aantal andere bijbelboeken.

Het punt blijft ook dat die Drie-Eenheid een heidens element is binnen het christendom, je ziet dat namelijk terug in oudere Egyptische godsdiensten.
pi_113485727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Zo te lezen Jessaja en nog een aantal andere bijbelboeken.

Het punt blijft ook dat die Drie-Eenheid een heidens element is binnen het christendom, je ziet dat namelijk terug in oudere Egyptische godsdiensten.
Waarom sleep je er ineens de drie-eenheid bij?
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:25:32 #226
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113485778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar wat heeft de kritiek voor zin als je kennis oppervlakkig is?

Wat jij volgens mij doet is de kritiek ter harte nemen zonder de stof zelf je eigen te maken om zelf een beeld te vormen.
Hoeveel tijd heb je in totaal besteed aan het lezen van de bijbel? Dus niet een paar verzen kopieren en plakken maar werkelijk lezen en proberen te begrijpen wat er staat.

Een kwartier? Een half uur misschien?

Lees zelf en vorm zelf een beeld, eventueel aan de hand van wat anderen over de tekst zeggen. Dat kunnen zowel critici als gelovigen zijn. Volgens mij is de methode die je nu hanteert volstrekt zinloos aangezien je kritiek lever zonder uberhaupt te weten waar de ander het over heeft. Lijkt je dat zelf ook niet een beetje doelloos?
Ik heb geen zin om geïndoctrineerd en bekeerd te worden, dus ik ga niet die hele bijbel lezen en luisteren naar mooie praatjes van gelovigen, zonder dat ik ook de kritiek heb aangehoord. Ik heb geen zin om dingen aan te nemen die tegen mijn verstand indruisen, dat vind ik een misdaad als iemand dat bij mij probeert te doen, ik ga liever naar wetenschappelijke bronnen en verschillende visies kijken, en als ik niet jouw bijbelse visie aanneem ben ik fout bezig.
pi_113485846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om geïndoctrineerd en bekeerd te worden, dus ik ga niet die hele bijbel lezen en luisteren naar mooie praatjes van gelovigen, zonder dat ik ook de kritiek heb aangehoord. Ik heb geen zin om dingen aan te nemen die tegen mijn verstand indruisen, dat vind ik een misdaad als iemand dat bij mij probeert te doen, ik ga liever naar wetenschappelijke bronnen en verschillende visies kijken, en als ik niet jouw bijbelse visie aanneem ben ik fout bezig.
Waarom stel je me dan vragen?
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:26:46 #228
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113485883
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom sleep je er ineens de drie-eenheid bij?
Om aan te tonen dat joden er een punt mee hebben als ze zeggen dat Jezus onterecht als een joodse profeet wordt gezien, het jodendom is monotheïstisch en het christendom zou dat ook moeten zijn, maar door geloof in God de Vader, de Zoon en de Heilige Geest zit je een heel vaag concept aan te hangen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:27:07 #229
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113485909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat ik jou niet snap.
pi_113486005
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:27 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Omdat ik jou niet snap.
En waarom denk je dat ik je erop wijs dat je meer aandachtig en met diepgang dient te lezen?
pi_113486079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:26 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Om aan te tonen dat joden er een punt mee hebben als ze zeggen dat Jezus onterecht als een joodse profeet wordt gezien, het jodendom is monotheïstisch en het christendom zou dat ook moeten zijn, maar door geloof in God de Vader, de Zoon en de Heilige Geest zit je een heel vaag concept aan te hangen.
Waarom begin je ineens over de punten van de joden?
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:31:24 #232
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113486262
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom begin je ineens over de punten van de joden?
Waarom denk je dat zelf? Omdat je kritisch naar jezelf dient te kijken? Als mensen mij kritiek geven op zaken die ik doe of aanhang kijk ik daar serieus naar, dus ik doe dat ook bij wat jij aanhangt.
pi_113486354
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Waarom denk je dat zelf? Omdat je kritisch naar jezelf dient te kijken? Als mensen mij kritiek geven op zaken die ik doe of aanhang kijk ik daar serieus naar, dus ik doe dat ook bij wat jij aanhangt.
Maar je boort ineens spontaan een heel ander punt aan dan waar we het over hadden.
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:33:40 #234
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113486464
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar je boort ineens spontaan een heel ander punt aan dan waar we het over hadden.
Dit is iets dat samenhangt met de voorspelling van de Messias, omdat Jezus gezien werd als onderdeel van de Drie-Eenheid, wat een van de zaken was die de joden sterktte in hun opvatting dat Jezus niet de voorspelde Messias was.
pi_113488793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als je kijkt naar een boek als Daniel en de Apocalypse is het opmerkelijk hoe twee schrijvers die onafhankelijk en zo ver verwijderd in tijd zulke profetische zaken hebben kunnen beschrijven die zo met elkaar overeenkomen dat het in wezen twee dezelfde boeken zijn met overeenkomstige symboliek. Plus alle andere profeten die daar ook weer op aansluiten. Dat wijst op een hogere hand, mensen zijn niet tot zoiets in staat.
Wat heb jij toch met profetieën zeg. Ik hoor dagelijks een profeet het weer voorspellen maar ga daar neit zo hysterisch over doen.
pi_113489421
quote:
Jezus Christus is de enige die de messiaanse profeties vervult en daarmee wel degelijk uniek.
Dan moet jij die profetieën uit dat boek nog maar eens rustig herlezen. Jezus heeft helemaal die profetieën niet ingevuld verdorie, hij is gekruisigd. En een dooie messias hadden die profeten nou niet direct voor ogen hoor. Tjonge, wat hebben ze jou toch allemaal wijs gemaakt. Ik vrees dat dit niet meer goed komt.
quote:
Geen krishna of mithras heeft dat gedaan. Dit wijst op de exclusiviteit van Jezus als messias.
Tja, dat werd van hen niet verwacht he ? Ten eerste, het waren geen joden en ten tweede, dat waren mythologische figuren. Eigenlijk niet zo écht geschikt als toekomstig koning van Palestina, snap je ?
pi_113489794
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Iemand die kennis bezit wil in het grieks zeggen : een gnosticus. Geen chamaan, geen voodoo-priester, geen zwarte-missen-priester, geen anti-christ, een Dracula of weerwolf. Gewoon iemand met inzicht en weten. Je hoeft dus écht geen schrik te hebben hoor. Gnostici doen je écht geen kwaad.
pi_113497187
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:33 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dit is iets dat samenhangt met de voorspelling van de Messias, omdat Jezus gezien werd als onderdeel van de Drie-Eenheid, wat een van de zaken was die de joden sterktte in hun opvatting dat Jezus niet de voorspelde Messias was.
Heb je hier een bron voor?
  donderdag 28 juni 2012 @ 07:20:24 #239
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113497322
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Touche ^O^
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_113498042
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 06:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Heb je hier een bron voor?
Je valt wel in herhaling hoor. Als je zelfs de betekenis van messias niet kent.... 8)7
pi_113499675
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je kijkt naar een boek als Daniel en de Apocalypse is het opmerkelijk hoe twee schrijvers die onafhankelijk en zo ver verwijderd in tijd zulke profetische zaken hebben kunnen beschrijven die zo met elkaar overeenkomen dat het in wezen twee dezelfde boeken zijn met overeenkomstige symboliek. Plus alle andere profeten die daar ook weer op aansluiten. Dat wijst op een hogere hand, mensen zijn niet tot zoiets in staat.
Als je kijkt naar de schoonheid van de Arabische teksten in de Koran en de wetenschappelijke voorspellingen die er gedaan worden en uit zijn gekomen, dan moet je wel concluderen dat het van God komt; mensen zijn niet tot zoiets in staat. Aldus veel moslims.

De pyramides, nog zoiets waartot mensen "niet in staat zouden zijn". Toch staan ze er.

Kortom: dat zijn nogal fishy uitspraken, en die zul je veel harder moeten maken wil het geloofwaardig worden :)
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:43:30 #242
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113500983
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 09:56 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de schoonheid van de Arabische teksten in de Koran en de wetenschappelijke voorspellingen die er gedaan worden en uit zijn gekomen, dan moet je wel concluderen dat het van God komt; mensen zijn niet tot zoiets in staat. Aldus veel moslims.

De pyramides, nog zoiets waartot mensen "niet in staat zouden zijn". Toch staan ze er.

Kortom: dat zijn nogal fishy uitspraken, en die zul je veel harder moeten maken wil het geloofwaardig worden :)
de eeuwenoude kaarten van de kustlijn van Zuid-Amerika. Zò gedetaileerd dat ze eigenlijk alleen vanuit de lucht getekend kunnen zijn. Hetzelfde geldt voor de kustlijnen van Antarctica. Die liggen onder een enorme ijslaag. Toch zijn er oude kaarten waar deze kustlijnen op staan. In de vorige eeuw bleken deze kaarten te kloppen, toen men er in slaagde dwars door het ijs te "fotograferen".

Deze kaarten kunnen eenvoudig niet door mensen zijn gemaakt. Ze waren er "niet toe in staat".
pi_113503111
quote:

[..]

Zacharia 12:10-14
Belofte van den Geest der genade
*
Doch over het huis Davids, en over de inwoners van Jeruzalem, zal Ik uitstorten den Geest der genade en der gebeden; en zij zullen Mij aanschouwen, Dien zij doorstoken hebben, en zij zullen over Hem rouwklagen, als met de rouwklage over een enigen zoon; en zij zullen over Hem bitterlijk kermen, gelijk men bitterlijk kermt over een eerstgeborene.
*
Te dien dage zal te Jeruzalem de rouwklage groot zijn, gelijk die rouwklage van Hadadrimmon, in het dal van Megiddon.
*
Op wie slaat deze tekst?
pi_113505421
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:43 schreef Gedoetje1 het volgende:
Zacharia 12:10-14
Belofte van den Geest der genade
*
Doch over het huis Davids, en over de inwoners van Jeruzalem, zal Ik uitstorten den Geest der genade en der gebeden; en zij zullen Mij aanschouwen, Dien zij doorstoken hebben, en zij zullen over Hem rouwklagen, als met de rouwklage over een enigen zoon; en zij zullen over Hem bitterlijk kermen, gelijk men bitterlijk kermt over een eerstgeborene.
*
Te dien dage zal te Jeruzalem de rouwklage groot zijn, gelijk die rouwklage van Hadadrimmon, in het dal van Megiddon.
*
Op wie slaat deze tekst?
Op het joodse volk in ballingschap. Hier zie je ook verwijzingen naar de Hebreeën in Egypte en Exodus. Zacharia was de profeet van de vertroosting en de verlossing ( van het volk ). Zacharia waarschuwde de corrupte priesters van de tweede tempel : ' Open je poorten, Libanon ! Vuur zal je ceders verteren' ( Zach.11:1 ). In één van zijn visioenen heeft hij het over ' vier hoorns ' . Deze gaan over de vier ballingschappen : Egypte, Babylon en Perzië. Het vierde ( beest ) zou de volgende overheersing worden : Griekenland.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zacharia_%28boek%29
Op de wiki-link zie je een fresco uit de sixtijnse kapel. Michelangelo heeft het gezicht van paus Julius II ( de opdrachtgever ) gebruikt als aanklacht tegen de corrupte binnen de Roomse kerk. De ene putti maakt ' een vijg ' naar Zacharia / Julius. Let op de hand wat over de andere putti z'n schouder hangt. Na restauratie/reiniging van deze fresco's heeft men gemerkt dat de duim tussen wijs-en middelvinger steekt ( een vijg maken ) , wat zoveel betekend als de middelvinger opsteken.
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:39:48 #245
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113505737
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:34 schreef ATON het volgende:

[..]

Op het joodse volk in ballingschap. Hier zie je ook verwijzingen naar de Hebreeën in Egypte en Exodus. Zacharia was de profeet van de vertroosting en de verlossing ( van het volk ). Zacharia waarschuwde de corrupte priesters van de tweede tempel : ' Open je poorten, Libanon ! Vuur zal je ceders verteren' ( Zach.11:1 ). In één van zijn visioenen heeft hij het over ' vier hoorns ' . Deze gaan over de vier ballingschappen : Egypte, Babylon en Perzië. Het vierde ( beest ) zou de volgende overheersing worden : Griekenland.
Op de wiki-link zie je een fresco uit de sixtijnse kapel. Michelangelo heeft het gezicht van paus Julius II ( de opdrachtgever ) gebruikt als aanklacht tegen de corrupte binnen de Roomse kerk. De ene putti maakt ' een vijg ' naar Zacharia / Julius. Let op de hand wat over de andere putti z'n schouder hangt. Na restauratie/reiniging van deze fresco's heeft men gemerkt dat de duim tussen wijs-en middelvinger steekt ( een vijg maken ) , wat zoveel betekend als de middelvinger opsteken.
Laten we niet vergeten dat de Egyptenaren veel betrouwbaardere en objectiever en vooral gedetailleerdere geschiedenis vastlegging hebben en compleet geen verwijzing hebben van alle gebeurtenissen die de bijbel beschrijft, sterker nog de egyptenaren hadden geen slaven maar loonwerkers wat door archeologen is vastgesteld.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_113507180
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:39 schreef trigt013 het volgende:
Laten we niet vergeten dat de Egyptenaren veel betrouwbaardere en objectiever en vooral gedetailleerdere geschiedenis vastlegging hebben en compleet geen verwijzing hebben van alle gebeurtenissen die de bijbel beschrijft, sterker nog de egyptenaren hadden geen slaven maar loonwerkers wat door archeologen is vastgesteld.
Daar ben ik het volkomen mee eens. De bijbel is zeker geen doorslagje van geschiedenis.
pi_113507880
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:34 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja, maar wie is Hem dan die ze doorstoken hebben? Als nu ineens alle joden Jezus aannemen als Messias, heb je dan niet zoiets van: o, dat zou ook daar op kunnen slaan?
pi_113509072
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af wat je onder gnosticus verstaat.

Zoals uit dit vers blijkt stond hij blijkbaar niet afwijzend tegenover gnosis, integendeel, hij vindt het een groot verlies dat die is weggenomen.

Als onder gnosis wordt verstaan een verdiept innerlijk ervaringsweten, vooral ten aanzien van het goddelijke in de mens, had Jezus dat natuurlijk, evenals Paulus dat had.

Als eronder wordt verstaan dat hij een kosmologie aanhing waarin de eerste hoofdstukken van Genesis totaal verschillend moeten worden geïnterpreteerd denk ik dat je kunt zeggen dat hij dat nooit heeft uitgedragen, en het er, zeker in letterlijke zin, ook niet mee eens geweest is.

Veel uit de gnostische beweging uit de beginperiode van het christendom vindt zijn oorsprong in channeling, en ook in de vele verschijningen en visioenen van Jezus na zijn opstanding.

Hiermee wordt het begrijpelijk dat Jezus in de gnostiek gezien wordt als iemand die een schijnlichaam bezat, want de manifestaties van Jezus na zijn opstanding vonden niet plaats in een gewoon stoffelijk lichaam.

Veel gnostici zijn hierbij later echter te ver doorgeschoten door de historische Jezus te ontkennen.

Omdat veel uit de gnostische beweging gechanneled is houdt dit automatisch in dat er 2 soorten van gnosis bestaan, een soort die zijn oorsprong heeft in openbaringen boven het dualiteitsniveau, in overeenstemming met de Heilige Geest, en een andere soort die voortkomt uit openbaringen uit het niveau van aardgebonden geesten.

Er bestaat dus inderdaad een ware en een valse gnosis. De gnosis die voortkomt uit experimenten met paddo’s is vals, hoewel ze natuurlijk wel ware elementen kan bevatten, want de gevaarlijkste valse leringen bevatten juist vaak zeer veel ware elementen. Het is niet anders.

Hierop aansluitend enkele woorden van de gechannelde Jezus:

quote:
Maakt het desondanks wat uit of mijn fysieke lichaam aan het kruis gestorven is? Is het niet veel belangrijker om naar de onderliggende spirituele les te kijken, namelijk dat ik door de geest te geven van mijn aardse identiteit, spiritueel herboren werd en dit het potentieel is dat alle mensen hebben? Degenen die zich zo op de uiterlijke 'feiten' richten, dat ze nooit uitreiken naar de innerlijke boodschap, hebben waarachtig mijn bedoeling om naar de aarde te komen, verkeerd begrepen. Het zijn net de Schriftgeleerden en Farizeeën die zich druk maken om de uiterlijke woorden en de lineaire interpretatie ervan, in plaats van de innerlijke boodschap die voor het wereldse wordt verborgen, omdat ze niet lineair is en daardoor niet door de dualistische geest gelabeld kan worden. Dergelijk mensen zullen de Parel van Onschatbare Waarde nooit vinden, die niet voor het 'zwijn' van het op het ego gebaseerde bewustzijn geworpen wordt.

[…]

Begrijp je mijn globale punt? Mijn vroege volgelingen waren verdeeld vanwege de discrepanties in hun openbaringen. Daardoor hebben de mensen die de stroom van de Geest wilden afsnijden en vervangen door een eenduidige doctrine, de hele stroom voor de christelijke beweging afgesneden, in plaats van de stroom te onderhouden die het christendom tot een levende spirituele beweging had kunnen maken. Hetzelfde kan opnieuw gebeuren als de spirituele mensen tegenwoordig niet een hogere eenheid kunnen vinden.

Ik zeg hiermee niet dat mensen alles moeten accepteren wat door iemand gechanneld wordt. Maar toch handhaaf ik de visie dat veel mensen zich zullen verenigen door hun individuele eenzijn met hun hogere wezen en hun spirituele leraren en eenheid belangrijker vinden dan uiterlijke verschillen. Dat de lineaire geest de 'feiten op een rij krijgt' is lang niet zo belangrijk als het onderhouden van de stroom van de Heilige Geest, die waait waarin hij wil die vaak opzettelijk de lineaire geest en haar mentaal kaders probeert aan te vallen.
quote:
[…]

Dit komt aan een heel echt probleem voor de Opgevaren Schare en onze pogingen om de mentale kaders van mensen aan te vechten. Zoals ik in het antwoord dat boven genoemd wordt, uitleg, was de vroeg christelijke beweging uiterst divers, met veel mensen die de Geest opvingen en diverse leringen en evangeliën naar voren brachten. Zoals je kunt zien door enkele van de zogenaamde Gnostische evangeliën te bestuderen, waren er duidelijk tegenstrijdigheden tussen enkele van deze leringen (net zoals er tegenstrijdigheden in de vier officiële evangeliën staan).

Dit heeft ervoor gezorgd dat er nogal wat controverse ontstond tussen diverse groepen van mijn vroege volgelingen, en hoe werd dit opgelost? Door het opkomen van een 'officiële' kerk die op den duur de katholieke kerk werd. Dit kenmerkte de vestiging van een verenigde 'officiële' doctrine en de onderdrukking van alle conflicterende takken van de vroege beweging en die alle andere als gnostisch of ketters labelde, door ze te proberen met kracht te onderdrukken.
http://www.askrealjesus.nl/node/1385
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:49:45 #249
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113509084
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:08 schreef ATON het volgende:

[..]

Daar ben ik het volkomen mee eens. De bijbel is zeker geen doorslagje van geschiedenis.
En nergens in de Egyptische geschiedschrijving blijkt dat er een paar miljoen joden/israeliten zijn vertrokken, na een aantal zware plagen waarbij tenslotte alle eerstgeboren jongens het loodje legden, en waarbij de farao, na een achtervolging, met zijn leger omkwam in de schelfzee....
pi_113509226
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:23 schreef Gedoetje1 het volgende:

Ja, maar wie is Hem dan die ze doorstoken hebben? Als nu ineens alle joden Jezus aannemen als Messias, heb je dan niet zoiets van: o, dat zou ook daar op kunnen slaan?
Hoe kan nu Jezus voor de joden de messias geweest zijn ?? Heb je wel enig idee wat het O.T. en al die profeten bedoelden met de messias ? Ik word hier écht moe van.
En Hem slaat in geen geval op Jezus. Laat dat even duidelijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')