abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:04:08 #101
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113413244
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:03 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ali, nog niet op gereageerd?

Spijswetten zijn dus volgens JC overbodig.
wat dacht je van het visioen van Petrus in Handelingen 10:

Maar hij kreeg honger en wilde iets eten. Terwijl er eten voor hem werd klaargemaakt, werd hij gegrepen door een visioen. Hij zag hoe vanuit de geopende hemel een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek aan vier punten op de aarde werd neergelaten. Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. Hij hoorde een stem zeggen: ‘Ga je gang, Petrus, slacht en eet.’ Maar Petrus antwoordde: ‘Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.’ En voor de tweede maal hoorde hij de stem: ‘Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.’
I thought you thought
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:07:32 #102
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113413377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:04 schreef Scabies het volgende:

[..]

wat dacht je van het visioen van Petrus in Handelingen 10:

Maar hij kreeg honger en wilde iets eten. Terwijl er eten voor hem werd klaargemaakt, werd hij gegrepen door een visioen. Hij zag hoe vanuit de geopende hemel een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek aan vier punten op de aarde werd neergelaten. Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. Hij hoorde een stem zeggen: ‘Ga je gang, Petrus, slacht en eet.’ Maar Petrus antwoordde: ‘Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.’ En voor de tweede maal hoorde hij de stem: ‘Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.’
Ok, de Bijbel spreekt zichzelf dus niet tegen, maar God is een draaikont die de ene keer iets als onrein ziet en de andere keer weer niet. Hoe kun je trouwens een kleed laten vliegen? Ow, het is een visioen.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:11:40 #103
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113413554
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:07 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ok, de Bijbel spreekt zichzelf dus niet tegen, maar God is een draaikont die de ene keer iets als onrein ziet en de andere keer weer niet. Hoe kun je trouwens een kleed laten vliegen? Ow, het is een visioen.
een vlieg kleden kan ik wel....

God is een draaikont. Dat ook. Lees OT.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:23:09 #104
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113414084
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

een vlieg kleden kan ik wel....

God is een draaikont. Dat ook. Lees OT.
Ja, maar wat ik niet snap is: christenen zeggen tegen mij: De Bijbel spreekt zichzelf nergens tegen en is het woord van God, toch lees ik:

Mark 15:21, Matthew 27:32, Luke 23:26 - Jesus gets help from Simon of Cyrene
John 19:17 - Jesus carries his own cross the whole way

Mark 15:26 - The inscription: “The King of the Jews.”
Matthew 27:37 - The inscription: “This is Jesus the King of the Jews.”
Luke 23:38 - The inscription: “This is the King of the Jews.”
John 19:19 - The inscription: “Jesus of Nazareth, the King of the Jews.”

2 Samuël 8:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 600 ruiteren, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde alle wagenpaarden, en hield daarvan 100 wagenen over.
1 Kronieken 18:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 7.000 ruiters, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde al de wagen paarden; doch hij behield 100 wagens daarvan over.

(Hebreeen 6:18) Opdat wij, door twee onveranderlijke dingen, in welke het onmogelijk is dat God liege, een sterke vertroosting zouden hebben, wij namelijk, die de toevlucht genomen hebben, om de voorgestelde hoop vast te houden;

(1 Koningen 22:22) En de HEERE zeide tot hem: Waarmede? En hij zeide: Ik zal uitgaan, en een leugengeest zijn in den mond van al zijn profeten.

:')

(Spreuken 26:4) Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt.

(Spreuken 26:5) Antwoord den zot naar zijn dwaasheid, opdat hij in zijn ogen niet wijs zij.

Wat ik hiervan begrijp is: Je moet een zot niet antwoorden met dezelfde zotheid, want daar word je zelf een zot van, maar je moet hem ook naar dwaaheid beantwoorden omdat hij dan niet wijs kan worden.

lol
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:31:29 #105
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113414464
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, maar wat ik niet snap is: christenen zeggen tegen mij: De Bijbel spreekt zichzelf nergens tegen en is het woord van God, toch lees ik:

Mark 15:21, Matthew 27:32, Luke 23:26 - Jesus gets help from Simon of Cyrene
John 19:17 - Jesus carries his own cross the whole way

Mark 15:26 - The inscription: “The King of the Jews.”
Matthew 27:37 - The inscription: “This is Jesus the King of the Jews.”
Luke 23:38 - The inscription: “This is the King of the Jews.”
John 19:19 - The inscription: “Jesus of Nazareth, the King of the Jews.”

2 Samuël 8:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 600 ruiteren, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde alle wagenpaarden, en hield daarvan 100 wagenen over.
1 Kronieken 18:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 7.000 ruiters, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde al de wagen paarden; doch hij behield 100 wagens daarvan over.

(Hebreeen 6:18) Opdat wij, door twee onveranderlijke dingen, in welke het onmogelijk is dat God liege, een sterke vertroosting zouden hebben, wij namelijk, die de toevlucht genomen hebben, om de voorgestelde hoop vast te houden;

(1 Koningen 22:22) En de HEERE zeide tot hem: Waarmede? En hij zeide: Ik zal uitgaan, en een leugengeest zijn in den mond van al zijn profeten.

:')

(Spreuken 26:4) Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt.

(Spreuken 26:5) Antwoord den zot naar zijn dwaasheid, opdat hij in zijn ogen niet wijs zij.

Wat ik hiervan begrijp is: Je moet een zot niet antwoorden met dezelfde zotheid, want daar word je zelf een zot van, maar je moet hem ook naar dwaaheid beantwoorden omdat hij dan niet wijs kan worden.

lol
Handelingen 9:7 De mannen die met Saulus meereisden, stonden sprakeloos; ze hoorden de stem wel, maar zagen niemand.

Handelingen 22:9 De mensen die bij me waren, zagen wel het licht, maar hoorden niet de stem van hem die tegen me sprak.

en ach...ik heb een lijst met honderden tegenstrijdigheden die allemaal, herhaal allemaal, met een hoop gekronkel weer worden rechtgetrokken.

Als het echt een goddelijk geïnspireerd boek was dan was er niet zoveel verdeeldheid bij de uitleg.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:39:52 #106
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113414817
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Handelingen 9:7 De mannen die met Saulus meereisden, stonden sprakeloos; ze hoorden de stem wel, maar zagen niemand.

Handelingen 22:9 De mensen die bij me waren, zagen wel het licht, maar hoorden niet de stem van hem die tegen me sprak.

en ach...ik heb een lijst met honderden tegenstrijdigheden die allemaal, herhaal allemaal, met een hoop gekronkel weer worden rechtgetrokken.

Als het echt een goddelijk geïnspireerd boek was dan was er niet zoveel verdeeldheid bij de uitleg.
Dat kan natuurlijk ook betekenen dat Paulus aan het liegen is. :P Maar ja, nou ga ik het net als gelovigen weer recht zitten trekken, ik snap echter niet hoe je dat van die inscripties recht kan trekken, als ze het allemaal gezien hebben kan unnen ze toch niet allemaal iets anders zeggen van wat er stond? Ik vind dat Thomas Evangelie nog de meest logische.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:48:23 #107
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113415220
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook betekenen dat Paulus aan het liegen is. :P Maar ja, nou ga ik het net als gelovigen weer recht zitten trekken, ik snap echter niet hoe je dat van die inscripties recht kan trekken, als ze het allemaal gezien hebben kan unnen ze toch niet allemaal iets anders zeggen van wat er stond? Ik vind dat Thomas Evangelie nog de meest logische.
http://www.apologeet.nl/f(...)3_wat_hoorden_ze.pdf
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:00:02 #108
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113415674
quote:
Dit vind ik nog vrij logisch maar waar wordt dan iets echt rechtgetrokken wat behoorlijk krom is?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:12:36 #109
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113416235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dit vind ik nog vrij logisch maar waar wordt dan iets echt rechtgetrokken wat behoorlijk krom is?
Daar bestaan hele websites over. http://www.allabouttruth.(...)in-de-bijbel-faq.htm bijvoorbeeld. maar ik heb hier ook dircussies gevoerd met ene Bianconeri die werkelijk alles weghoont en verdraait om zijn gelijk te bewerkstelligen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:23:03 #110
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113416665
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:12 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Daar bestaan hele websites over. http://www.allabouttruth.(...)in-de-bijbel-faq.htm bijvoorbeeld. maar ik heb hier ook dircussies gevoerd met ene Bianconeri die werkelijk alles weghoont en verdraait om zijn gelijk te bewerkstelligen.
Ik heb op de site gekeken, maar dit geeft geen antwoord op mijn vraag. Zijn er ook tegenstrijdigheden die zeer krom rechtgetrokken worden? Die volkstelling van David, hoe kan dat erin komen dat de ene zegt dat de HEERE en de andere dat Satan David daartoe aanzette?
pi_113417513
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik heb op de site gekeken, maar dit geeft geen antwoord op mijn vraag. Zijn er ook tegenstrijdigheden die zeer krom rechtgetrokken worden? Die volkstelling van David, hoe kan dat erin komen dat de ene zegt dat de HEERE en de andere dat Satan David daartoe aanzette?
yep, deze gaat niet over die volkstelling, maar net zo een.
http://www.alive-and-well(...)-oude-testament.html
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:45:35 #112
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113417769
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:40 schreef Gedoetje1 het volgende:

[..]

yep, deze gaat niet over die volkstelling, maar net zo een.
http://www.alive-and-well(...)-oude-testament.html
Je moet van God dus een onschuldig lammetje dood maken? Ik vind dat een beetje zielig voor die diertjes.
pi_113417988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:45 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je moet van God dus een onschuldig lammetje dood maken? Ik vind dat een beetje zielig voor die diertjes.
Ik ook. Speciaal voor de vegetariers is daarom Jezus gekomen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:50:42 #114
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113418072
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:49 schreef Gedoetje1 het volgende:

[..]

Ik ook. Speciaal voor de vegetariers is daarom Jezus gekomen.
Ja, maar de reden dat ik, ook al ben ik het met bijna alle uitspraken van Jezus eens (veel atheïsten/agnosten geven toe dat hij toch een zeer wijze man was, althans Bertrand Russell wel), toch het christendom niet goed begrijp is omdat God dit dan toch toestaat.
pi_113418288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, maar de reden dat ik, ook al ben ik het met bijna alle uitspraken van Jezus eens (veel atheïsten/agnosten geven toe dat hij toch een zeer wijze man was, althans Bertrand Russell wel), toch het christendom niet goed begrijp is omdat God dit dan toch toestaat.
Wat bedoel je, het doden van dat lam toestaat? Dat kon niet anders in het oude verbond, want toen was het Lam Gods er nog niet. God bekleedde Adam en Eva ook direct met dierenvellen. Kennelijk vindt Hij mensen belangrijker, ach en in mijn geloofsbeleving gaan alle dieren ook naar de hemel.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:57:38 #116
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113418395
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:55 schreef Gedoetje1 het volgende:

[..]

Wat bedoel je, het doden van dat lam toestaat? Dat kon niet anders in het oude verbond, want toen was het Lam Gods er nog niet. God bekleedde Adam en Eva ook direct met dierenvellen. Kennelijk vindt Hij mensen belangrijker, ach en in mijn geloofsbeleving gaan alle dieren ook naar de hemel.
Ja, ik respecteer je geloofsbeleving maar ik kan niet goed tegen de manier waarop met veel dieren omgegaan wordt in het het Oude Testament.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 17:12:53 #117
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113418991
quote:

lol
haha beter zwijgen dus
I thought you thought
pi_113419447
quote:

[..]

lol
Ik vatte hem altijd zo op:
Je moet hem laten zien hoe dwaas zijn redenering is, opdat hij niet wijs zij in eigen oog: dan ziet hij zelf zijn dwaasheid in. Maar je moet er niet in meegaan, want dan doe je zelf net zo stom.
Maar hoe snap ik ook niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 17:12 schreef Scabies het volgende:

[..]

haha beter zwijgen dus
Ja, zelfs een dwaas die zwijgt gaat door voor wijs, staat ook ergens in Spreuken.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 17:39:30 #119
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113420104
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 17:22 schreef Gedoetje1 het volgende:

[..]

Ik vatte hem altijd zo op:
Je moet hem laten zien hoe dwaas zijn redenering is, opdat hij niet wijs zij in eigen oog: dan ziet hij zelf zijn dwaasheid in. Maar je moet er niet in meegaan, want dan doe je zelf net zo stom.
Maar hoe snap ik ook niet.

Ja, als dit soort dingen duidelijker waren zouden meer mensen christen worden, maar dit weerhoudt veel mensen, en mij ook, daarvan. Dat neemt niet weg dat ik me laat inspireren door wat Jezus zegt, bij bestudering van theologie (ook al geloof ik het niet, het blijft toch interessant). Ik denk echter dat het Thomas Evangelie wetenschappelijk wat betrouwbaarder is voor veel uitspraken van Jezus.

quote:
Ja, zelfs een dwaas die zwijgt gaat door voor wijs, staat ook ergens in Spreuken.
Of juist voor dom, omdat hij niet vraagt hoe dingen in elkaar zitten. :P
pi_113420341
quote:

[..]

lol
Toch maar eens de Nieuwe Bijbelvertaling lezen, dan wordt het waarschijnlijk allemaal wat duidelijker :)

Spreuken 26
4 Antwoord een dwaas niet met dwaasheid,
word niet als hij.
5 Antwoord hem naar zijn dwaasheid,
hij moet niet denken dat hij wijs is.

http://www.biblija.net/bi(...)6&id18=1&l=nl&set=10
  dinsdag 26 juni 2012 @ 18:00:26 #121
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113420807
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 17:46 schreef kleinduimpje3 het volgende:
5 Antwoord hem naar zijn dwaasheid,
hij moet niet denken dat hij wijs is. [/i]

http://www.biblija.net/bi(...)6&id18=1&l=nl&set=10
ja dat is dan toch zo tegenstrijdig als wat
I thought you thought
pi_113420991
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 18:00 schreef Scabies het volgende:

[..]

ja dat is dan toch zo tegenstrijdig als wat
Volgens mij niet, er staat dat je zelf niet in dwaasheid moet vervallen, maar hem wel zodanig van repliek moet dienen dat hem zijn dwaasheid aan zijn verstand gebracht wordt.

Een nobel streven, maar volgens mij helaas in vele gevallen niet haalbaar.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 18:08:09 #123
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113421059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 18:05 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Volgens mij niet, er staat dat je zelf niet in dwaasheid moet vervallen, maar hem wel zodanig van repliek moet dienen dat hem zijn dwaasheid aan zijn verstand gebracht wordt.

Heel nobel, neemt niet weg dat "wel" het tegenovergestelde is van "niet".

begrijp je?
I thought you thought
pi_113421088
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 16:55 schreef Gedoetje1 het volgende:

[..]

Het kon WEL anders, waarom zouden er offers moeten komen om bij een god te horen? Wat voor minderwaardige god is dat?
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  dinsdag 26 juni 2012 @ 18:09:24 #125
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113421104
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 18:05 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Ook al zit er een goede intentie achter, God vraagt hier om twee tegenovergestelde dingen te doen, hoe weet je nou wat je moet doen zo?
pi_113421241
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 18:08 schreef Scabies het volgende:

[..]

begrijp je?
Nee, ik begrijp het niet.
Ik zie het probleem niet, en het interesseert me om de waarheid te zeggen ook maar matig.
pi_113421393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 18:08 schreef Scabies het volgende:

[..]

begrijp je?
Het gaat om de woorden met en naar. Zoals je een kleuter naar zijn dwaasheid moet antwoorden (je moet je dus aanpassen aan zijn niveau) maar niet met dwaasheid (dus geen sprookjes vertellen en doen alsof het de waarheid is).
Zo lees ik het althans
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_113429539
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:03 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ali, nog niet op gereageerd?

Spijswetten zijn dus volgens JC overbodig.
Uit je post bleek voor mij niet dat je op een reactie zat te wachten.

Waar in die verzen heeft Jezus het over spijswetten?
pi_113429860
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:07 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

En opnieuw neem je klakkeloos iets aan van iemand die zelf niet begrijpt wat hij schrijft of citeert.

Als je het hele verhaal neemt, blijkt dat er een heidenman was, Cornelius, die genade had gekregen in Gods ogen. En God wilde dat Petrus naar hem toe ging. Maar omdat de man heiden was, zou Petrus als jood dat normaal gesproken niet doen, omdat heidenen als onrein werden gezien en contact werd vermeden.

11 En hij zag den hemel geopend, en een zeker vat tot hem nederdalen, gelijk een groot linnen laken, aan de vier hoeken gebonden, en nedergelaten op de aarde;
12 In hetwelk waren al de viervoetige dieren der aarde, en de wilde, en de kruipende dieren, en de vogelen des hemels.
13 En er geschiedde een stem tot hem: Sta op, Petrus! slacht en eet.
14 Maar Petrus zeide: Geenszins, Heere! want ik heb nooit gegeten iets, dat gemeen of onrein was.
15 En een stem geschiedde wederom ten tweeden male tot hem: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken.
16 En dit geschiedde tot drie maal; en het vat werd wederom opgenomen in den hemel.
17 En alzo Petrus in zichzelven twijfelde, wat toch het gezicht mocht zijn, dat hij gezien had, ziet, de mannen, die van Cornelius afgezonden waren, gevraagd hebbende naar het huis van Simon, stonden aan de poort.
18 En iemand geroepen hebbende, vraagden zij, of Simon, toegenaamd Petrus, daar te huis lag.
19 En als Petrus over dat gezicht dacht, zeide de Geest tot hem: Zie, drie mannen zoeken u;
20 Daarom sta op, en ga af, en reis met hen, niet twijfelende; want ik heb hen gezonden.
21 En Petrus ging af tot de mannen die van Cornelius tot hem gezonden waren, en zeide: Ziet, ik ben het, dien gij zoekt; wat is de oorzaak, waarom gij hier zijt?
22 En zij zeiden: Cornelius, een hoofdman over honderd, een rechtvaardig man, en vrezende God, en die goede getuigenis heeft van het ganse volk der Joden, is door Goddelijke openbaring vermaand van een heiligen engel, dat hij u zou ontbieden te zijnen huize, en dat hij van u woorden der zaligheid zou horen.
23 Als hij hen dan ingeroepen had, ontving hij ze in huis. Doch des anderen daags ging Petrus met hen heen, en sommigen der broederen, die van Joppe waren, gingen met hem.
24 En des anderen daags kwamen zij te Cesarea. En Cornelius verwachtte hen, samengeroepen hebbende die van zijn maagschap en bijzonderste vrienden.
25 En als het geschiedde, dat Petrus inkwam, ging hem Cornelius tegemoet, en vallende aan zijn voeten, aanbad hij.
26 Maar Petrus richtte hem op, zeggende: Sta op, ik ben ook zelf een mens.
27 En met hem sprekende, ging hij in, en vond er velen, die samengekomen waren.
28 En hij zeide tot hen: Gij weet, hoe het een Joodsen man ongeoorloofd is, zich te voegen of te gaan tot een vreemde; doch God heeft mij getoond, dat ik geen mens zou gemeen of onrein heten.
29 Daarom ben ik ook zonder tegenspreken gekomen, ontboden zijnde. Zo vraag ik dan, om wat reden gijlieden mij hebt ontboden.

Dat visioen ging dus niet over spijswetten maar over mensen. God opende het evangelie voor de heidenen door Petrus te laten zien dat hij mensen niet als onrein dient te beschouwen, maar dat ook voor hen het evangelie is. Het heeft helemaal niets met eten of drinken te maken. Slechts een oppervlakkige lezing zou dat kunnen doen vermoeden, maar uit hetzelfde hoofdstuk blijkt duidelijk dat het daar niet om ging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 26-06-2012 21:36:51 ]
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:58:04 #130
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113432094
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En opnieuw neem je klakkeloos iets aan van iemand die zelf niet begrijpt wat hij schrijft of citeert.

Als je het hele verhaal neemt, blijkt dat er een heidenman was, Cornelius, die genade had gekregen in Gods ogen. En God wilde dat Petrus naar hem toe ging. Maar omdat de man heiden was, zou Petrus als jood dat normaal gesproken niet doen, omdat heidenen als onrein werden gezien en contact werd vermeden.

11 En hij zag den hemel geopend, en een zeker vat tot hem nederdalen, gelijk een groot linnen laken, aan de vier hoeken gebonden, en nedergelaten op de aarde;
12 In hetwelk waren al de viervoetige dieren der aarde, en de wilde, en de kruipende dieren, en de vogelen des hemels.
13 En er geschiedde een stem tot hem: Sta op, Petrus! slacht en eet.
14 Maar Petrus zeide: Geenszins, Heere! want ik heb nooit gegeten iets, dat gemeen of onrein was.
15 En een stem geschiedde wederom ten tweeden male tot hem: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken.
16 En dit geschiedde tot drie maal; en het vat werd wederom opgenomen in den hemel.
17 En alzo Petrus in zichzelven twijfelde, wat toch het gezicht mocht zijn, dat hij gezien had, ziet, de mannen, die van Cornelius afgezonden waren, gevraagd hebbende naar het huis van Simon, stonden aan de poort.
18 En iemand geroepen hebbende, vraagden zij, of Simon, toegenaamd Petrus, daar te huis lag.
19 En als Petrus over dat gezicht dacht, zeide de Geest tot hem: Zie, drie mannen zoeken u;
20 Daarom sta op, en ga af, en reis met hen, niet twijfelende; want ik heb hen gezonden.
21 En Petrus ging af tot de mannen die van Cornelius tot hem gezonden waren, en zeide: Ziet, ik ben het, dien gij zoekt; wat is de oorzaak, waarom gij hier zijt?
22 En zij zeiden: Cornelius, een hoofdman over honderd, een rechtvaardig man, en vrezende God, en die goede getuigenis heeft van het ganse volk der Joden, is door Goddelijke openbaring vermaand van een heiligen engel, dat hij u zou ontbieden te zijnen huize, en dat hij van u woorden der zaligheid zou horen.
23 Als hij hen dan ingeroepen had, ontving hij ze in huis. Doch des anderen daags ging Petrus met hen heen, en sommigen der broederen, die van Joppe waren, gingen met hem.
24 En des anderen daags kwamen zij te Cesarea. En Cornelius verwachtte hen, samengeroepen hebbende die van zijn maagschap en bijzonderste vrienden.
25 En als het geschiedde, dat Petrus inkwam, ging hem Cornelius tegemoet, en vallende aan zijn voeten, aanbad hij.
26 Maar Petrus richtte hem op, zeggende: Sta op, ik ben ook zelf een mens.
27 En met hem sprekende, ging hij in, en vond er velen, die samengekomen waren.
28 En hij zeide tot hen: Gij weet, hoe het een Joodsen man ongeoorloofd is, zich te voegen of te gaan tot een vreemde; doch God heeft mij getoond, dat ik geen mens zou gemeen of onrein heten.
29 Daarom ben ik ook zonder tegenspreken gekomen, ontboden zijnde. Zo vraag ik dan, om wat reden gijlieden mij hebt ontboden.

Dat visioen ging dus niet over spijswetten maar over mensen. God opende het evangelie voor de heidenen door Petrus te laten zien dat hij mensen niet als onrein dient te beschouwen, maar dat ook voor hen het evangelie is. Het heeft helemaal niets met eten of drinken te maken. Slechts een oppervlakkige lezing zou dat kunnen doen vermoeden, maar uit hetzelfde hoofdstuk blijkt duidelijk dat het daar niet om ging.
Het zal wel aan mij liggen, maar met al die uitgebreide quotes van verzen en redeneringen hoe God alles precies bedoeld heeft vind ik je een beetje als een Farizeeër overkomen.
pi_113432303
Toch vind ik het wel logisch klinken ^O^
Neemt niet weg dat het verzonnen is, maar dan wel door een "geniale" schrijver.
Friedrich Nietzsche
pi_113432946
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen, maar met al die uitgebreide quotes van verzen en redeneringen hoe God alles precies bedoeld heeft vind ik je een beetje als een Farizeeër overkomen.
Als je ervoor kiest om af te gaan op halve citaten, halve uitleg, zul je ook maar tot half begrip komen. Dat is voor mij een beetje als een recept lezen, de helft van de ingredienten schrappen, beginnen te koken en als het klaar is klagen dat wat je eet niet lekker is. En wanneer iemand je erop wijst dat je alle ingredienten in je gerecht had moeten doen en niet de helft moeten schrappen, die persoon als een culinaire hypocriete wijsneus beschouwen.

Je citeerde eerder over dwaasheid. Vind je het zelf niet een beetje dwaas om te weigeren het hele verhaal te lezen om te begrijpen wat er bedoeld wordt wanneer je iets niet snapt?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 26-06-2012 22:21:40 ]
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:26:46 #133
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113433566
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je ervoor kiest om af te gaan op halve citaten, halve uitleg, zul je ook maar tot half begrip komen. Dat is voor mij een beetje als een recept lezen, de helft van de ingredienten schrappen, beginnen te koken en als het klaar is klagen dat wat je eet niet lekker is. En wanneer iemand je erop wijst dat je alle ingredienten in je gerecht had moeten doen en niet de helft moeten schrappen, die persoon als een culinaire hypocriete wijsneus beschouwen.

Je citeerde eerder over dwaasheid. Vind je het zelf niet een beetje dwaas om te weigeren het hele verhaal te lezen om te begrijpen wat er bedoeld wordt wanneer je iets niet snapt?
Nee, maar ik snap dingen niet goed en ik ben geen theoloog. En kerken hebben bepaald dat je het zo moet interpreteren ja.
pi_113433982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:26 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee, maar ik snap dingen niet goed en ik ben geen theoloog. En kerken hebben bepaald dat je het zo moet interpreteren ja.
In hetzelfde hoofdstuk staat geschreven dat Petrus zei dat God hem had laten zien dat hij geen mens als onrein dient te beschouwen.

Er komt geen kerk bij aan te pas. Ik kan lezen, jij kan lezen. Je hebt een goed stel hersens gekregen van God, ik ook, en de rest van de mensen hier ook. Iedereen die wil begrijpen, kan dit begrijpen. Maar als je koppig wilt zijn en de meest vanzelfsprekende en simpele waarheden niet wilt accepteren, wie kan je dan nog helpen? Hoe wil je dan verder komen? Ik geef je uitleg van de tekst op basis van de letterlijke tekst die voor zichzelf spreekt, vervolgens ben ik een farizeeer. Waarom stel je dan vragen? Als je zo wilt beginnen, ga in dat geval dan alsjeblieft iemand anders zijn tijd verdoen, dan kan ik me elders nuttig maken.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:39:39 #135
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113434432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

In hetzelfde hoofdstuk staat geschreven dat Petrus zei dat God hem had laten zien dat hij geen mens als onrein dient te beschouwen.

Er komt geen kerk bij aan te pas. Ik kan lezen, jij kan lezen. Je hebt een goed stel hersens gekregen van God, ik ook, en de rest van de mensen hier ook. Iedereen die wil begrijpen, kan dit begrijpen. Maar als je koppig wilt zijn en de meest vanzelfsprekende en simpele waarheden niet wilt accepteren, wie kan je dan nog helpen? Hoe wil je dan verder komen? Ik geef je uitleg van de tekst op basis van de letterlijke tekst die voor zichzelf spreekt, vervolgens ben ik een farizeeer. Waarom stel je dan vragen? Als je zo wilt beginnen, ga in dat geval dan alsjeblieft iemand anders zijn tijd verdoen, dan kan ik me elders nuttig maken.
Misschien heb je het niet door, maar de onderliggende reden van mijn reacties heeft met persoonlijke zaken te maken. Ik kan vaak niet doorzien wat je intenties zijn, en die zullen vast niet verkeerd zijn, maar in dat geval zit je me onbewust te beïnvloeden. Ik wil onafhankelijk onderzoek doen en als ik naar de wetenschappelijke achtergrond van het christendom kijk, het wetenschappelijk onderzoek naar de evangeliën en andere myhtologiën zijn er niet zulke sterke gronden. Daarnaast worden veel complottheorieën ondersteund door speculatie, dat Marx gefinancierd zou zijn door Nathan Rothschild is nergens in betrouwbare bronnen terug te vinden, dat Hitler van de Rothschilds afstamt is pure speculatie, en zo verder. Ik heb op dit moment geen zin om al die bijbelverzen door te lezen, als ik er behoefte aan heb en me ernaar voel zal ik er wel naar kijken.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:40:36 #136
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113434489
Zo beschuldig je ATON van kwantiteit in plaats van kwaliteit, terwijl zijn bronnen toch wel van vrij professionele en gespecialiseerde mensen komen, zoals Elaine Pagels.
pi_113434594
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Misschien heb je het niet door, maar de onderliggende reden van mijn reacties heeft met persoonlijke zaken te maken. Ik kan vaak niet doorzien wat je intenties zijn, en die zullen vast niet verkeerd zijn, maar in dat geval zit je me onbewust te beïnvloeden. Ik wil onafhankelijk onderzoek doen en als ik naar de wetenschappelijke achtergrond van het christendom kijk, het wetenschappelijk onderzoek naar de evangeliën en andere myhtologiën zijn er niet zulke sterke gronden. Daarnaast worden veel complottheorieën ondersteund door speculatie, dat Marx gefinancierd zou zijn door Nathan Rothschild is nergens in betrouwbare bronnen terug te vinden, dat Hitler van de Rothschilds afstamt is pure speculatie, en zo verder. Ik heb op dit moment geen zin om al die bijbelverzen door te lezen, als ik er behoefte aan heb en me ernaar voel zal ik er wel naar kijken.
Mijn intentie is om je niet door jan en alleman een hoop onzin aan te laten praten. Dat zou je kunnen zien omdat ik, in tegenstelling tot scabies hierboven, het hele verhaal plaats en je wijs op het feit dat Petrus zelf aangeeft dat het visioen niet over spijswetten ging maar over mensen. Mijn intentie is dus om je te helpen iets te begrijpen wat je niet begrijpt, omdat je daar, voor zover ik uit je posts op kan maken, behoefte aan lijkt te hebben (je stelt niet voor niets vragen?). Verder interesseert het me niet zoveel wat je ermee doet. Ik zou het alleen naar voor je vinden als je door iemand zoals scabies op een dwaalspoor gezet wordt, omdat hij zelf niet eens begrijpt waar hij het over heeft, laat staan dat jij vervolgens iets ervan zult snappen. Je web van verwarring zal er alleen maar groter van worden. Volgens mij is, na die uitleg, en als je zelf die tekst leest, de enige logische conclusie dat het visioen niets met spijswetten te maken had, zoals eerder gesuggereerd werd, maar met mensen. Daarmee is je vraag weer een beetje meer beantwoord.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 26-06-2012 22:50:37 ]
pi_113435095
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Zo beschuldig je ATON van kwantiteit in plaats van kwaliteit, terwijl zijn bronnen toch wel van vrij professionele en gespecialiseerde mensen komen, zoals Elaine Pagels.
Ik verwerp al het gnosticisme omdat die filtering al door de vroege kerk gedaan is. De gnostische werken maken geen deel uit van de bijbel omdat ze door de vroege kerk, die de geschriften van de evangelisten en apostelen direct ontving, en ook door de apostelen zelf al in hun brieven, als onbetrouwbaar werden geacht en dus verworpen. Ik bespaar me dus een hoop werk en ga niet iets wat 1900 jaar geleden al met de grootste nauwkeurigheid gedaan is, herhalen. Als ATON in gnosticisme wil geloven is dat allemaal prima, maar op de bijbel zoals hij nu is kan je dat niet baseren. Ik neem mensen die het tegendeel beweren dus ook niet serieus nee.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:51:01 #139
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113435213
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik verwerp al het gnosticisme omdat die filtering al door de vroege kerk gedaan is. De gnostische werken maken geen deel uit van de bijbel omdat ze door de vroege kerk, die de geschriften van de evangelisten en apostelen direct ontving, en ook door de apostelen zelf al in hun brieven, als onbetrouwbaar werden geacht en dus verworpen. Ik bespaar me dus een hoop werk en ga niet iets wat 1900 jaar geleden al met de grootste nauwkeurigheid gedaan is, herhalen. Als ATON in gnosticisme wil geloven is dat allemaal prima, maar op de bijbel zoals hij nu is kan je dat niet baseren. Ik neem mensen die het tegendeel beweren dus ook niet serieus nee.
De vraag is waarom je ervan uitgaat dat het juist is dat die verworpen zijn? Dat is toch mensenwerk?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:53:04 #140
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113435345
Ik zie niet in hoe je iets wat zo lang geleden is gedaan wetenschappelijk kunt vinden met betrekking tot juistheid en al aanneemt als waarheid. Dat acht ik geen wetenschappelijke methode.
pi_113435410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:51 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

De vraag is waarom je ervan uitgaat dat het juist is dat die verworpen zijn? Dat is toch mensenwerk?
Nee, dat is mensenwerk onder inspiratie van de Heilige Geest geweest, en niet zuiver mensenwerk. Paulus wijst steeds op zijn communicatie met God en de leiding van God in zijn eigen werk en dat van de andere apostelen. Gods geest werkt met mensen om de zaken correct te krijgen. Ik kan zelf communiceren met God en door Gods geest geleid worden, en twijfel er dus ook geen moment aan dat de apostelen en vroege christenen ook door God geleid werden in dit proces van selectie. God heeft Zijn woord gebracht en behouden tot in onze tijd aan toe. Gnosticisme spreekt direct tegen wat in de bijbel beschreven staat met betrekking tot verlossing enzovoorts. Dus ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat die werken betrouwbaar zouden kunnen zijn. Ze geven een heidense filosofie weer die door de bijbel veroordeeld wordt, en zijn niet christelijk. Daarnaast heb ik zelf ervaring met zowel gnosticisme en het bijbelse geloof en ken dus ook van beide de vruchten. Die ervaringen bevestigen het onderscheid dat gemaakt wordt: het ene is de gezonde leer, het andere is dwaalleer.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:56:12 #142
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113435523
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, dat is mensenwerk onder inspiratie van de Heilige Geest geweest, en niet zuiver mensenwerk. Paulus wijst steeds op zijn communicatie met God en de leiding van God in zijn eigen werk en dat van de andere apostelen. Gods geest werkt met mensen om de zaken correct te krijgen. Ik kan zelf communiceren met God en door Gods geest geleid worden, en twijfel er dus ook geen moment aan dat de apostelen en vroege christenen ook door God geleid werden in dit proces van selectie. God heeft Zijn woord gebracht en behouden tot in onze tijd aan toe. Gnosticisme spreekt direct tegen wat in de bijbel beschreven staat met betrekking tot verlossing enzovoorts. Dus ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat die werken betrouwbaar zouden kunnen zijn. Ze geven een heidense filosofie weer die door de bijbel veroordeeld wordt, en zijn niet christelijk. Daarnaast heb ik zelf ervaring met zowel gnosticisme en het bijbelse geloof en ken dus ook van beide de vruchten. Die ervaringen bevestigen het onderscheid dat gemaakt wordt: het ene is de gezonde leer, het andere is dwaalleer.
Voor zover ik weet gebruikte je paddo's voor je ervaringen en veel gnostici raden dat gebruik ook af. Ik zie dus niet in hoe je op basis daarvan je eigen ervaringen betrouwbaar kunt vinden als je geen betrouwbare manier gebruikt om zelf eraan te doen.
pi_113435649
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Voor zover ik weet gebruikte je paddo's voor je ervaringen en veel gnostici raden dat gebruik ook af. Ik zie dus niet in hoe je op basis daarvan je eigen ervaringen betrouwbaar kunt vinden als je geen betrouwbare manier gebruikt om zelf eraan te doen.
Dat zal best. Wat ik weet is dat de filosofie die ik door paddo's binnenkreeg overeen kwam met wat gnostici geloven. Dat is voor mij wat telt. Een gnosticus is wat mij betreft verdwaald en zo'n uitspraak heeft voor mij geen waarde, hij is verwikkeld in zijn eigen opgeblazenheid maar weet zelf niet dat hij verdwaald is in een web van leugens en misleiding. Als hij zelf op de verkeerde weg is, hoe kan hij dan aanwijzen wat de juist of onjuiste weg voor een ander is?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:59:28 #144
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113435770
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat zal best. Wat ik weet is dat de filosofie die ik door paddo's binnenkreeg overeen kwam met gnostici geloven. Dat is voor mij wat telt. Een gnosticus is wat mij betreft verdwaald door het en zo'n uitspraak heeft voor mij geen waarde, hij is verwikkeld in zijn eigen opgeblazenheid maar weet zelf niet dat hij verdwaald is in een weg van leugens en misleiding.
Waar baseer je dat op? Kun je aantonen dat gnostici ook egoïstisch zijn volgens jou? Want mijn ervaring is anders, behalve bij sommige users op dit forum, maar dat ervaar ik ook bij christenen en atheïsten hier.
pi_113435888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:59 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Kun je aantonen dat gnostici ook egoïstisch zijn volgens jou? Want mijn ervaring is anders, behalve bij sommige users op dit forum, maar dat ervaar ik ook bij christenen en atheïsten hier.
Maak een lijstje van egoistische karaktertrekken en ga na of je ze aantreft bij gnostici. Succes ermee. Ik ga slapen. Welterusten.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 23:06:11 #146
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113436188
Het probleem is dat veel belangrijke leerstellingen uit het christendom door mensen bepaald zijn, waaronder op het Concilie van Nicae in 325 na christus, dan is het toch door mensen gedaan? Of is Keizer Constantijn met zijn oorlog waardoor hij christen werd geïnspireerd geweest door God dat hij dat liet doen?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 23:06:47 #147
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113436229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 23:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maak een lijstje van egoistische karaktertrekken en ga na of je ze aantreft bij gnostici. Succes ermee. Ik ga slapen. Welterusten.
Ok welterusten.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 23:15:04 #148
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113436778
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat zal best. Wat ik weet is dat de filosofie die ik door paddo's binnenkreeg overeen kwam met wat gnostici geloven. Dat is voor mij wat telt. Een gnosticus is wat mij betreft verdwaald en zo'n uitspraak heeft voor mij geen waarde, hij is verwikkeld in zijn eigen opgeblazenheid maar weet zelf niet dat hij verdwaald is in een web van leugens en misleiding. Als hij zelf op de verkeerde weg is, hoe kan hij dan aanwijzen wat de juist of onjuiste weg voor een ander is?
Egoïsme of lotsverbondenheid?

7

Jezus zei:
De leeuw die mens wordt,
gegeten door de mens,
is gezegend.
De leeuw die mens wordt,
gegeten door de leeuw,
is armzalig.

In logion 2 werd beloofd dat je koning kunt worden over je eigen zingeving. Logion 6 vraagt om trouw aan jezelf.
Maar dat kun je wel heel verkeerd verstaan.

Doen waar je zin in hebt, is dat dan de kern van de gnostiek? Lekker egoïstisch alleen maar aan jezelf denken? Leert de gnostiek dat je eisend in het leven kunt staan, de vervulling van je begeertes stampvoetend afdwingend?
Ja, als je opgeroepen wordt om trouw te zijn aan jezelf, dan zou je dat zo kunnen verstaan.
Maar dan heeft de leeuw, je zelfzuchtig roofdier begeerte, de boodschap van de gnostiek opgegeten. Dan blijf je net zo armzalig als voorheen. Dan zul je de dood smaken, als in logion 1 werd gezegd.
Misschien wordt je dan wel een machtig heerser van ‘de menigte’, van de sociale gemeenschap waartoe je behoort, maar daarmee ben je nog geen koning van het koninkrijk in jezelf.

Anders is het als de boodschap van het Thomas Evangelie een vermoeden in je oproept van een heel andere zijnsmogelijkheid.
Wie werkelijk het kind in zichzelf gevonden heeft, zal zijn naaste kunnen liefhebben als zichzelf. Dan speelt begeerte geen rol meer. Dan weet je dat de ander aan jou verwant is, als mens-met-de-mensen.
Dan zal naastenliefde geen moreel gebod zijn, van buiten opgelegd, maar een gerealiseerde innerlijke menselijke mogelijkheid.
Als je de gnostiek ervaart als een uitnodiging op zoek te gaan in jouzelf naar de eenheid met de Bron van alle zijn, en naar de ervaring van lotsverbondenheid met je medemens die daaruit als vanzelfsprekend voortkomt, dan heeft de mens in je de boodschap opgegeten.
Nee, dan zul je de dood niet smaken.
Ja, dan ben je gezegend.

Bron: http://www.gnostiek.nl/db/thomas/toelichting/?logion=7
pi_113437397

[ Bericht 100% gewijzigd door Gedoetje1 op 27-06-2012 01:11:29 ]
pi_113446757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En deze post komt dan van iemand die net daarvoor dit durfde beweren:
quote:
Mijn intentie is om je niet door jan en alleman een hoop onzin aan te laten praten.
En deze vers komt niet uit de bijbel:

- Als de vos de passie preekt, boer let op je kippen -

En o ja, deze wil ik zeker nog even onderlijnen:
quote:
Ik kan zelf communiceren met God en door Gods geest geleid worden, en twijfel er dus ook geen moment aan dat de apostelen en vroege christenen ook door God geleid werden in dit proces van selectie.
Wat een schitterende onzin. Dit is duidelijk niet Jan noch Alleman, maar Ali_Kannibali, de door God rechtstreeks verlichte geest.

[ Bericht 14% gewijzigd door ATON op 27-06-2012 07:36:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')