Dat weet ik.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat verschil tussen US/NL is niet alleen bij de MacBook Retina zo... da's al een héél lange tijd zo
De 'delete'-knop en de '<--'-knop hebben precies dezelfde functionaliteit.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:10 schreef Hyman het volgende:
[..]
Dat weet ik.
maar dan heet de backspace nog steeds "delete"
Terwijl het geen delete knopje is (hopelijk)
Was ook wel te verwachten jaquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De 'delete'-knop en de '<--'-knop hebben precies dezelfde functionaliteit.
Die ziet er inderdaad wel wat cleaner uit, maar daar geef ik op zich niet zoveel om... het is toch maar een hulpmiddel, hahaquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:13 schreef Hyman het volgende:
Maargoed, dan ben ik blij dat ik de US keyboard indeling heb gekocht.
Mijn Pro heb ik sinds april en ik heb geen enkel probleem met de 'scherpe rand'.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:14 schreef DuTank het volgende:
Vraagje:
Ik twijfel tussen een MacBook Pro en een Air. De Pro trekt me meer doordat je meer geheugen hebt. Maar de Air juist om zijn gewicht en dikte.
Nou heb ik gehoord dat als je lang achter een Pro zit te werken, het randje bij het toetsenbord gaat snijden in je arm/pols. Zijn er meer mensen die dit kennen?
Kunnen jullie mij advies geven over welke ik moet halen?
Oh zeker welquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:15 schreef J.Appleseed het volgende:
Het zal er i.i.g. niet beter om typen
Ik had het eerder over de backspace-toets. Wat betreft de enter-toets heb je zeker gelijk, maar ik ben persoonlijk dan een hoge enter-toets gewend i.p.v. zo'n langgerektequote:Op woensdag 20 juni 2012 17:20 schreef Hyman het volgende:
[..]
Oh zeker wel![]()
De enter toets is langer gerekt en als je een IT- er bent is het verschil tussen een ` een ' en een " heel groot. (met SQL of PHP bijvoorbeeld)
US keyboard indeling hebben 99% van alle nederlandse toetsenborden. Dat is ook eigenlijk iedereen gewend.
Wat?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:24 schreef Hyman het volgende:
Uiteindelijk is het wat je zelf lekker vindt. Ik wil gewoon niet altijd zoeken voor de goede quote knop.
1 2 3 | Mac - Windows Delete - Backspace Forward Delete - Delete |
Daar zat ik dus ook over te twijfelenquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:45 schreef remlof het volgende:
Huh, waar zit de backspace op die eerste?
Ah, alleen de naam is dus anders. Verwarrend inderdaadquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:49 schreef Hyman het volgende:
[..]
Daar zat ik dus ook over te twijfelenmaar die heet dus "delete" beetje verwarrend.
apostrof bedoelde ik eigenlijkquote:
Meh, dit vind ik vergezocht.quote:
PRAM reset uitvoeren.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:35 schreef RaymanNL het volgende:
O god, m'n eerste herstart met m'n SSD, blijft tie hangen op het inlogschermzodra ik m'n wachtwoord begin te typen komt de strandbal en komt hij niet verder
Bedankt, maar heb m'n Mac in herstelmodus gezet, daar nog wat dingen geprobeerd (zoals schrijfbeheer en dan via de optie terugzetten geprobeerd m'n oude HDD die ik via een USB-kabel had aangesloten over te kopiëren naar m'n ingebouwde SSD. Uiteraard is toen m'n SSD geformatteerd. Maar dit werkte ook al niet) en nu heb ik m'n oude HDD weer ingebouwd en probeer ik de inhoud via Carbon Copie Cloner op m'n SSD te zetten. Kijken of dat werktquote:Op woensdag 20 juni 2012 21:06 schreef Khadgar het volgende:
[..]
PRAM reset uitvoeren.
Command Option P R bij het opstarten, tot hij twee of drie keer Pwoang heeft gezegd.
"And I can browse smoothly..... Woeps......Excuse me a second.... Surface works great for entertainment as well."quote:
Wel een gaaf ding. Denk dat Apple ook graag met dat keyboard idee gekomen was.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:24 schreef Dimens het volgende:
[..]
"And I can browse smoothly..... Woeps......Excuse me a second.... Surface works great for entertainment as well."
Nee, gewoon nee.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:28 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wel een gaaf ding. Denk dat Apple ook graag met dat keyboard idee gekomen was.
Die was er dan ook al voor de iPad, van logitech. Maar Apple wil juist dat je de iPad zonder externe dingen gebruikt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker. Het is gewoon geniaal gevonden.
heerlijkquote:
Niet. Past totaal niet in Apple's denkwijze.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker. Het is gewoon geniaal gevonden.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:42 schreef dotKoen het volgende:
Iemand trouwens een tip voor een goede USB-lader met meerdere uitgangen die ook 10W levert om mijn iPad op te laden?
Heb je de officiële versie? Heb je een externe muis aangesloten? Ik had eens een gekraakte versie waarbij het automatische lopen door de muis/trackpad veroorzaakt werden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:20 schreef Saninl het volgende:
Iemand een idee waarom GTA Vice City een irritante bug heeft op mijn Macbook Air 2011?
Hij loopt automatisch vooruit zonder dat ik iets doe?! Game meermaals opgestart maar hij blijft automatisch lopen -wat zeer irritant is-
Ik heb inderdaad een externe muis aangesloten jaquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:53 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Heb je de officiële versie? Heb je een externe muis aangesloten? Ik had eens een gekraakte versie waarbij het automatische lopen door de muis/trackpad veroorzaakt werden.
Hoe heb je de muis aangesloten? USB of Bluetooth? Is je muis Mac-compatible?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:54 schreef Saninl het volgende:
Maar zonder muis is het ook lastig te spelen? Is er geen oplossing voor?
Als je het spel opstart zonder de muis aangesloten, loopt-ie dan nog steeds automatisch?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:43 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een externe muis aangesloten ja
Als ik mijn Macbook loskoppel van alles dan loopt hij niet automatischquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:11 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Als je het spel opstart zonder de muis aangesloten, loopt-ie dan nog steeds automatisch?
Ik heb het geprobeerd met de Magic Mouse van Apple en een simpele USB mousequote:Op donderdag 21 juni 2012 12:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hoe heb je de muis aangesloten? USB of Bluetooth? Is je muis Mac-compatible?
Ja hoor. Moet je wel óf de Mac-versie aanschaffen óf Windows 7 installeren en het daarop installeren. Eerdere Windows-versies ondersteunen nieuwe Macs namelijk niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:01 schreef rene90 het volgende:
Kan je op een macbook air nieuwe generatie nog een spelletje zoals gta san Andreas of iets dergelijks spelen?
En je hebt na drie keer vragen nog steeds niet geantwoord op de vraag of het spel wel legaal isquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:56 schreef Saninl het volgende:
[..]
Als ik mijn Macbook loskoppel van alles dan loopt hij niet automatisch
[..]
Ik heb het geprobeerd met de Magic Mouse van Apple en een simpele USB mouse
Ja, echt legaal niet denk ik. De prijs was wel heel laag...quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
En je hebt na drie keer vragen nog steeds niet geantwoord op de vraag of het spel wel legaal is
Hoe bedoel je, "de prijs was wel heel laag"? Waar heb je 'm gekocht dan? En op welke manier heb je 'm ontvangen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:19 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ja, echt legaal niet denk ik. De prijs was wel heel laag...
Maar hij slaat ook al niet op.. Ik kan wel saven, maar daarna staat er niets dat ik kan loaden..
Geen prijs is niet hetzelde als een hele lage prijsquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:19 schreef Saninl het volgende:
[..]
Ja, echt legaal niet denk ik. De prijs was wel heel laag...
Al gekalibreerd? Zie http://support.apple.com/kb/HT1490?viewlocale=nl_NLquote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:56 schreef J.Appleseed het volgende:
Hmm... de batterij van mijn MacBook Pro is in de 10 weken dat ik 'm heb toch al 8% van zijn totale capaciteit kwijt. Als dat zo doorgaat heb ik tegen het eind van dit jaar nog maar 60% van mijn batterijduur over.
Lijkt me toch niet dat dit de normale gang van zaken is als ik andere MBP's zie van dezelfde leeftijd (of zelfs ouder) - die zitten na 28 weken nog met 96% van hun lading.
Zou het overdreven zijn als ik eens naar de MediaMarkt ga om te vragen wat zij hiermee kunnen doen? Ik wil niet over een jaar met nog maar 2 à 3 uur batterijduur zitten.
Dat hoeft al sinds 2009 niet meer...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Al gekalibreerd? Zie http://support.apple.com/kb/HT1490?viewlocale=nl_NL
Maar is dit dan wel of niet toepassing op de nieuwe MacBooks?quote:Draagbare computers met een ingebouwde batterij
De batterij van de huidige draagbare Apple-computers is op voorhand gekalibreerd. U dient dus de kalibratie, zoals wordt uitgelegd in dit artikel, niet uit te voeren. Deze computers gebruiken een batterij die alleen door een Geautoriseerde Apple-serviceprovider mag worden vervangen.
quote:De kalibratie van de batterij van de PowerBook G4 (15-inch, Double-Layer SD) en alle MacBook- of MacBook Pro-modellen is bijgewerkt, omdat er bij deze computers een nieuwe batterij wordt geleverd. Volg bij deze computers de volgende stappen om uw batterij te kalibreren:
1. Sluit de lichtnetadapter aan en laad de batterij van uw computer volledig op totdat de lichtring van of het lampje op de adapterstekker groen wordt en op het scherm de indicator op de menubalk aangeeft dat de batterij volledig is opgeladen.
2. Laat de batterij ten minste twee uur volledig opgeladen rusten. Zo lang de adapter is aangesloten, kunt u uw computer gedurende deze tijd blijven gebruiken.
3. Koppel de lichtnetadapter los wanneer de computer is ingeschakeld en gebruik de computer op batterijvoeding. U kunt uw computer gewoon verder gebruiken. Wanneer de batterij bijna leeg is, verschijnt het dialoogvenster Batterij vrijwel leeg op het scherm.
4. Bewaar nu uw werk. Blijf uw computer verder gebruiken. Wanneer de batterij zo goed als leeg is, wordt de computer automatisch in de sluimerstand geplaatst.
Schakel de computer uit of laat deze vijf uur of langer in de slaapstand staan.
5. Sluit de lichtnetadapter aan en laad de batterij weer volledig op.
Dat is idd wel heel rap. Ik heb mijn MBP nu bijna 3 jaar en zit op 95%.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:56 schreef J.Appleseed het volgende:
Hmm... de batterij van mijn MacBook Pro is in de 10 weken dat ik 'm heb toch al 8% van zijn totale capaciteit kwijt. Als dat zo doorgaat heb ik tegen het eind van dit jaar nog maar 60% van mijn batterijduur over.
Lijkt me toch niet dat dit de normale gang van zaken is als ik andere MBP's zie van dezelfde leeftijd (of zelfs ouder) - die zitten na 28 weken nog met 96% van hun lading.
Zou het overdreven zijn als ik eens naar de MediaMarkt ga om te vragen wat zij hiermee kunnen doen? Ik wil niet over een jaar met nog maar 2 à 3 uur batterijduur zitten.
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is idd wel heel rap. Ik heb mijn MBP nu bijna 3 jaar en zit op 95%..
Volgens mij (maar daar zou je even op moeten googelen) heeft Apple richtlijnen voor hoe snel een accu achteruit mag gaan. En als je daar dan onder zit, wordt je accu vervangen. Heb je Applecare?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]![]()
Dus het is niet overdreven om even naar de MediaMarkt te gaan?
Geen AppleCare maar mij dunkt dat dit gewoon onder garantie valt, right? En dat moet MediaMarkt dan maar oplossen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij (maar daar zou je even op moeten googelen) heeft Apple richtlijnen voor hoe snel een accu achteruit mag gaan. En als je daar dan onder zit, wordt je accu vervangen. Heb je Applecare?
Wow. Ik zit na een jaar en 400 cycles op 88. Eergisteren nog op 80, maar gekalibreerd adhv Roel's link.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is idd wel heel rap. Ik heb mijn MBP nu bijna 3 jaar en zit op 95%..
Is ook zo hoor maar ik zou dus eerst even kijken of dat klopt van die richtlijnen dat geeft je wat munitie. En ik vroeg naar Applecare omdat ik altijd liever met Apple deal dan met een Mediamarkt bijv. (Toen na 2,5 jaar m'n oplader stuk ging werd zonder pardon een nieuwe opgestuurd bijv.).quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Geen AppleCare maar mij dunkt dat dit gewoon onder garantie valt, right? En dat moet MediaMarkt dan maar oplossen.
Ik ga toch ooit wel eens AppleCare aanschaffen, maar Apple zegt dat dit gewoon onder de garantie valt. En MediaMarkt is in principe gewoon mijn 'tussenpersoon' met Apple, toch? Ik dacht dat zij een store-in-store concept hadden.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Is ook zo hoor maar ik zou dus eerst even kijken of dat klopt van die richtlijnen dat geeft je wat munitie. En ik vroeg naar Applecare omdat ik altijd liever met Apple deal dan met een Mediamarkt bijv. (Toen na 2,5 jaar m'n oplader stuk ging werd zonder pardon een nieuwe opgestuurd bijv.).
quote:Your one-year warranty includes replacement coverage for a defective battery. You can extend your replacement coverage for a defective battery to three years from the date of your notebook purchase with the AppleCare Protection Plan. However, the AppleCare Protection Plan for notebook computers does not cover batteries that have failed or are exhibiting diminished capacity except when the failure or diminished capacity is the result of a manufacturing defect. Apple offers a battery replacement service for all MacBook, MacBook Air and MacBook Pro notebooks with built-in batteries. You can purchase replacement batteries for many late models of Apple notebooks directly from the Apple Store.
Nee, je hebt gelijk hoor. Maar wanneer is een accu defective?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:10 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ga toch ooit wel eens AppleCare aanschaffen, maar Apple zegt dat dit gewoon onder de garantie valt. En MediaMarkt is in principe gewoon mijn 'tussenpersoon' met Apple, toch? Ik dacht dat zij een store-in-store concept hadden.
Ik denk dat 'ie toch wel redelijk defect is als ik binnen één jaar nog maar 60% over heb terwijl anderen bij drie jaar nog dichtbij de 90% zitten.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, je hebt gelijk hoor. Maar wanneer is een accu defective?
Ik hoop dan altijd maar dat een puisterige Mediamarkt 'verkoper' dit ook vindquote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:32 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie toch wel redelijk defect is als ik binnen één jaar nog maar 60% over heb terwijl anderen bij drie jaar nog dichtbij de 90% zitten.
Binnen een jaar (of twee, geen idee meer) onder 80% was het toch? Dus lijkt me niet zo lastig hard te maken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:10 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ga toch ooit wel eens AppleCare aanschaffen, maar Apple zegt dat dit gewoon onder de garantie valt. En MediaMarkt is in principe gewoon mijn 'tussenpersoon' met Apple, toch? Ik dacht dat zij een store-in-store concept hadden.
[..]
Goed, dan zal ik me daarbij houden. Zelf zullen ze overigens ook wel richtlijnen hebben dunkt mequote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Binnen een jaar (of twee, geen idee meer) onder 80% was het toch? Dus lijkt me niet zo lastig hard te maken.
Dit is niet goed, mijn 44 maanden oude mac zit nog op 94%.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:48 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik dacht, "laat ik mijn batterij dan maar eens kalibreren door 'm helemaal leeg te laten lopen en 'm dan weer op te laden".
Wat denk je? Alweer 2% ervanaf. Volgende week probeer ik toch even naar de MediaMarkt te gaan
[ afbeelding ]
Jep, dat wordt dus gegarandeerd naar de MM. Dat ze me maar een nieuwe accu erin zettenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit is niet goed, mijn 44 maanden oude mac zit nog op 94%.
Neu, lijkt me niet dat ze iets over je software kunnen zeggen. Ik had mijn MacBook met Dvorak-toetsenbord (dat is; zelf de letters owgewisseld) eens ingeleverd ter reparatiequote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:13 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jep, dat wordt dus gegarandeerd naar de MM. Dat ze me maar een nieuwe accu erin zetten
Zou ik dan trouwens mijn Mountain Lion-installatie beter verwijderen?![]()
Oké danquote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:17 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Neu, lijkt me niet dat ze iets over je software kunnen zeggen. Ik had mijn MacBook met Dvorak-toetsenbord (dat is; zelf de letters owgewisseld) eens ingeleverd ter reparatieHebben ze niets van gezegd
(En ze hebben het sowieso gezien en opgemerkt. Want ze hadden getest of-ie het weer deed zag ik in Safari-historie.)
Er is een trucje waarmee je de 'Library/Bibliotheek' map in je Finder kunt zetten. In de nieuwe OS is dat namelijk weggehaald. Het helpt vaak al om in Finder, dan 'Grootte' aan te vinken zodat je van iedere map de totale grootte krijgt te zien. Als je dan die mappen verder goed doorzoekt zie je al veel bestanden die wel verwijderd kunnen worden.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 01:15 schreef Saninl het volgende:
Iemand een App voor mijn Macbook Air 2011 om alle mappen en bestanden op grootte te ordenen?
Mijn 170GB zit bijna vol, maar ik weet niet waarmee?!
of moet ik zelf gaan zoeken?
Daisy disk of space gremlin maken het aardig inzichtelijk.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 01:15 schreef Saninl het volgende:
Iemand een App voor mijn Macbook Air 2011 om alle mappen en bestanden op grootte te ordenen?
De MM doet zelf niks. Dus ja, een tijdje kwijtquote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:18 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oké dan
Zouden ze die accu gewoon even snel kunnen verwisselen? Of ben ik 'm dan een X aantal dagen / weken kwijt?
Niet dat ik 'm nodig heb voor school ofzo, maar ik heb woensdag wel een feestje waarbij ik 'm graag als jukebox wil gebruiken.
DaisyDiskquote:Op zaterdag 23 juni 2012 01:15 schreef Saninl het volgende:
Ik heb ook net even met m'n vader gepraat - volgens hem betekent -10% in 2 maanden niet direct -60% in 12 maanden, dus er hoeft niet persé een rechte curve te zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 08:22 schreef Estolan het volgende:
[..]
De MM doet zelf niks. Dus ja, een tijdje kwijt
Oké. Qua tijd dat je hem kwijt bent is het nogal een lang verhaal. Ik moet zeggen dat ik op dit punt niet precies weet hoe het zit met de MM-garantie en hun bereidheid om dingen te vervangen. Maar je zit in ieder geval nog binnen je Applecare-periode dus je kan hem bij iedere Apple Authorised Service Provider (dat betekent dat ze hem zelf maken) laten repareren. De meeste Premium Resellers zijn echter geen dedicated AASP maar hebben een zogeheten Service Check-in Point. Dat betekent dat ze de dag nadat je hem inlevert een keer die computer naar de echte reparatiemensen (ander bedrijf) gaat, en het allemaal best lang duurt, daarbij weten de mensen in de winkel achteraf eigenlijk helemaal niets over je reparatie! (Ik ben hierdoor mijn computer een keer ruim anderhalve week kwijt geweest; bovendien hadden ze het verkeerde onderdeel (wat niet kapot was) vervangen, en daar bovenop dat onderdeel eens goed vastgezet. — display bezel van mijn laptop heeft nog steeds millimeters ruimte tussen het beeldscherm en de bezel linksonderin en zit gewoon niet meer goed vast door die Eindhovense mongooltjes. Daarna nog een keer ingeleverd, krijg ik na een week te horen dat het niet onder Applecare valt. Een week dat ding kwijt, en dan doen ze er nog niet eens iets aan (!) Als ik het wilde laten repareren was ik een paar honderd euro en de laptop nog eens twee weken kwijt. Nooit meer heengegaan. Afschieten dat soort niet-Apple waardige serviceverleners.)quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:18 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oké dan
Zouden ze die accu gewoon even snel kunnen verwisselen? Of ben ik 'm dan een X aantal dagen / weken kwijt?
Niet dat ik 'm nodig heb voor school ofzo, maar ik heb woensdag wel een feestje waarbij ik 'm graag als jukebox wil gebruiken.
Kijk, dit is dus echt advies waar ik wat aan hebquote:Op zaterdag 23 juni 2012 08:44 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Oké. Qua tijd dat je hem kwijt bent is het nogal een lang verhaal. Ik moet zeggen dat ik op dit punt niet precies weet hoe het zit met de MM-garantie en hun bereidheid om dingen te vervangen. Maar je zit in ieder geval nog binnen je Applecare-periode dus je kan hem bij iedere Apple Authorised Service Provider (dat betekent dat ze hem zelf maken) laten repareren. De meeste Premium Resellers zijn echter geen dedicated AASP maar hebben een zogeheten Service Check-in Point. Dat betekent dat ze de dag nadat je hem inlevert een keer die computer naar de echte reparatiemensen (ander bedrijf) gaat, en het allemaal best lang duurt, daarbij weten de mensen in de winkel achteraf eigenlijk helemaal niets over je reparatie! (Ik ben hierdoor mijn computer een keer ruim anderhalve week kwijt geweest; bovendien hadden ze het verkeerde onderdeel (wat niet kapot was) vervangen, en daar bovenop dat onderdeel eens goed vastgezet. — display bezel van mijn laptop heeft nog steeds millimeters ruimte tussen het beeldscherm en de bezel linksonderin en zit gewoon niet meer goed vast door die Eindhovense mongooltjes. Daarna nog een keer ingeleverd, krijg ik na een week te horen dat het niet onder Applecare valt. Een week dat ding kwijt, en dan doen ze er nog niet eens iets aan (!) Als ik het wilde laten repareren was ik een paar honderd euro en de laptop nog eens twee weken kwijt. Nooit meer heengegaan. Afschieten dat soort niet-Apple waardige serviceverleners.)
Anyway, in de Apple Resource Locator, http://www.apple.com/nl/buy/locator/ zie je voor iedere winkel wat ze zijn/zijn. Kies bij ‘Je wilt’ voor Service Zoeken.
Hier is wat ik doe. Als er tegenwoordig iets met mijn laptop is bel ik eerst altijd zo'n echte AASP op en leg uit wat het probleem is. Zij voeren de reparaties immers zelf uit en kunnen meteen alles noteren. Als je het probleem uitgebreid uitlegt en je weet welk onderdeel kapot is of vervangen moet worden, kunnen ze die alvast bestellen als ze hem niet op voorraad hebben. Dan maak je een afspraak op korte termijn soms of voor na een paar dagen (zeker als het geen urgent probleem is). Vaak kun je die zo maken dan je hem 's ochtends inlevert en aan het einde van de middag weer ophaalt! (En als je zegt dat je van ver komt en het is een kleine reparatie kun je er soms zelf op wachten) Als je in de buurt van Tilburg, Den Bosch of Eindhoven woont, ga alsjeblieft langs bij ICTeam Zuid in Sint-Oedenrode, het ligt niet heel centraal, maar hun Apple-expertise en service is duizenmaal beter dan wat de omliggende Apple resellers bieden
Kortom: als je aan zo'n AASP uitlegt wat het probleem is met je batterij, kunnen zij ook checken of je in aanmerking komt voor vervanging, misschien willen ze hem zelf ook nog even bekijken of wat testjes mee uitvoeren maar als je het op de manier die ik beschrijf regelt ben je hem in ieder geval niet lang kwijt.
Hmm, oké. Dus ik ben bij de Amac beter af qua klantvriendelijkheid dan bij de MediaMarkt?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 08:50 schreef dotKoen het volgende:
Amac is een voorbeeld van een APR die ook AASP is met een gecentraliseerde service-afdeling in Utrecht.
Amac in Sittard is een Service Check-in point, dus ze repareren hem daar niet. Ik zou op je woonplaats zoeken en dan kijken waar de dichtstbijzijnde AASP zit en die opbellen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 08:51 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hmm, oké. Dus ik ben bij de Amac beter af qua klantvriendelijkheid dan bij de MediaMarkt?
Met de Amac heb ik sowieso alleen maar postieve ervaringen dus
Dat zal dan de Dynafix in Nuth zijn. Daar heb ik echter wel geen ervaringen mee... iemand anders hier toevallig wel?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:04 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Amac in Sittard is een Service Check-in point, dus ze repareren hem daar niet. Ik zou op je woonplaats zoeken en dan kijken waar de dichtstbijzijnde AASP zit en die opbellen.
Trouwensquote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:08 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat zal dan de Dynafix in Nuth zijn. Daar heb ik echter wel geen ervaringen mee... iemand anders hier toevallig wel?
Dan is er ook nog één IVIZI in Maastricht. Maakt het dan uit waar ik naartoe ga of is de service overal van dezelfde kwaliteit?
In principe is de service overal van dezelfde kwaliteit. Maar ik lees niet al te positieve verhalen over Dynafix als je even wat googelttwitter:APRamac twitterde op dinsdag 19-06-2012 om 10:53:49Wegens omstandigheden is Amac Sittard tot nader orde gesloten. Benieuwd waar je momenteel terecht kunt? http://t.co/PrwI37Pp reageer retweet
De Amac in Sittard is inderdaad maandag of dinsdag slachtoffer geworden van een ramkraak... maar diezelfde middag is 'ie gewoon weer opengegaan dacht ik.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:14 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
TrouwensIn principe is de service overal van dezelfde kwaliteit. Maar ik lees niet al te positieve verhalen over Dynafix als je even wat googelttwitter:APRamac twitterde op dinsdag 19-06-2012 om 10:53:49Wegens omstandigheden is Amac Sittard tot nader orde gesloten. Benieuwd waar je momenteel terecht kunt? http://t.co/PrwI37Pp reageer retweet
Ah, ja, er stond geen tweet met dat ze weer open warenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:17 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De Amac in Sittard is inderdaad maandag of dinsdag slachtoffer geworden van een ramkraak... maar diezelfde middag is 'ie gewoon weer opengegaan dacht ik.
Dat de gemeente niet standaard paaltjes zet voor zo'n zaken
Anyway, dan ga ik denk ik wel naar de IVIZI in M'tricht. Bedankt voor alle hulp!
Ja, een vriend van me had problemen met z'n Magic Mouse en hij heeft gisteren gewoon met de desbetreffende vestiging kunnen bellen om af te spreken dat 'ie vanmiddag even zou langsgaan...quote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:18 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Ah, ja, er stond geen tweet met dat ze weer open waren
Ja dat lijkt me wel, haha. Ik heb er dan zo'n hekel aan, als je als bedrijf sociale media gebruikt dan moet je dat ook wel goed/compleet doen, zeg maarquote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, een vriend van me had problemen met z'n Magic Mouse en hij heeft gisteren gewoon met de desbetreffende vestiging kunnen bellen om af te spreken dat 'ie vanmiddag even zou langsgaan...
Lijkt mij dus dat 'ie weer open is
Kloptquote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:53 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel, haha. Ik heb er dan zo'n hekel aan, als je sociale media inzet dan moet je dat ook wel goed/compleet doen, zeg maar
Welke generatie het is, de nieuwere hebben een verlicht toetsenbord.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:21 schreef Stienn het volgende:
Wat zijn punten waar je op moet letten wanneer je een tweedehands Mac Book Air gaat kopen?
Voor die prijs zul je 'm never te nooit gaan vinden - een 2008 aluminium MacBook gaat met wat geluk voor die prijs weg, maar een 2011 MacBook Air?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:35 schreef Stienn het volgende:
Ben op zoek naar een Mac Book Air 13' tweedehands voor ongeveer 650 / 700 euro. Hoop een model te vinden van vorig jaar. Dus de mid 2011.
waarbij de accu ook nog even mee gaat, m'n Acer van nu kan het 15 min zonder netstroom volhouden.
Nope, ik gebruik alleen een sleeve en een school- of laptoptas.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:44 schreef HalvinCarris het volgende:
Gebruiken jullie trouwens een case ter bescherming van je Macbook/MBA/MBP? Of gewoon in een laptoptas waar je hem voor gebruik uithaalt?
Ha, die heb ik ook, maar dan in knal oranjequote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:51 schreef remlof het volgende:
Ik heb de NeoPrene Sleeve van Incase voor m'n 13" MBA, perfect ding.
En ook: of ze al eens gerepareerd zijn, of er nog Applecare op zit en/of dat je dat er nog bij wilt aanschaffen, status van de batterij.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:21 schreef Stienn het volgende:
Wat zijn punten waar je op moet letten wanneer je een tweedehands Mac Book Air gaat kopen?
Geen harde case. Momenteel een rugzak en binnenkort een sleeve.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:44 schreef HalvinCarris het volgende:
Gebruiken jullie trouwens een case ter bescherming van je Macbook/MBA/MBP? Of gewoon in een laptoptas waar je hem voor gebruik uithaalt?
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:44 schreef HalvinCarris het volgende:
Klopt. Is 32-bit. Core 2 Duo is wel 64 bit.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een Core Duo is niet eens 64-bit toch? Wordt onder Lion ook al niet ondersteund.
Iemand?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:30 schreef RaymanNL het volgende:
OMFG. SSD zit in m'n Macbook, 1:1 kopie van m'n HDD gemaakt naar m'n SSD en draai daar nu op. Toen ik net begon met typen begon hij weer het strandballetje te geven maar de V-PRAM-reset die Khadgar als tip gaf heeft dit opgelost![]()
Kan m'n Time Machine nu wel bereiken, maar krijg alleen een reservekopie van vandaag te zien. De anderen daarvoor zijn helaas zwart, is hier iets aan te doen? Het liefst wil ik nog even een Time-Machine kopie er over heen draaien
Daarnaast start m'n MacBook nu constant op met de programma's die ik tijdens het overkopieren van de oude HDD naar de nieuwe HDD open had staan. Is hier iets tegen te doen?
Ohwja, m'n MacBook is nu snel, supersnel!
Dat heb ik geprobeerd, zie mijn geschiedenis in het vorige topic. Dan kan ik niet bij m'n Time Machine reservekopie uit m'n TimeMachine server (netwerk HDD van Western Digital), hij vraag dat om het wachtwoord van System Administrator (die ik nooit heb aangemaakt).quote:
Bedankt voor de tip! Ben de site tegengekomen (net zoals heel veel sitesquote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
username: wd_backup
password: admin / backup
geprobeerd?
http://community.wdc.com/(...)-nowhere/td-p/338885
Dit zijn allemaal simpele introductievideo's over de Mac.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:03 schreef Mickeys het volgende:
Heb ik ook nog een leuke uitdaging. Heb een paar weken de map met berichten geleegd. Zag allerlei dingen die ik niet goed thuis kon brengen.. tja, toen starte ik Outlook (Office voor mac 2011) op en was ik alle mail kwijt. Nu wou ik alle berichten dus herstellen maar dat doet deze niet omdat de identiteit niet overeen komt o.i.d.
Ben naar de macstore geweest en die hebben de DB diverse identiteiten gegeven en herstel uitgevoerd, maar niets lijkt te werken. Tja... en geen timemachine (nu wel natuurlijk). Heeft iemand nog tips wat te doen? Alles staat nog netjes in de prullenbak (ruim 10.000 bestanden)
Ik ben nog niet zo heel erg thuis in de mac wereld dus enigszins jip & janneke uitleg zal meer dan welkom zijn (liever ook niet Engelstalig... snap er geen hout van)
daar waar je berichten in staat. Mijn finder opende er altijd mee, nu niet meer overigensquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Welke mappen heb je precies leeggegooid?
Door te kiezen voor "zet terug" maar in de applestore hadden ze die ook gekopieerd en staan nu op mijn bureaubladquote:Hoe heb je de berichten precies geprobeerd te herstellen?
XS4all maar had onlangs alle webmail verwijderd... de goden verzoeken heet zoiets geloof ikquote:Welke e-mailprovider gebruik je?
Nee helaas, zie mijn vorig antwoord.quote:Kan je de berichten niet opnieuw downloaden?
tnx!, gelukkig weet ik wel iets, maar in dit geval kom ik er gewoon niet uit.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dit zijn allemaal simpele introductievideo's over de Mac.
Dan hoop ik dat je iets aan de video's hebtquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:58 schreef Mickeys het volgende:
[..]
tnx!, gelukkig weet ik wel iets, maar in dit geval kom ik er gewoon niet uit.
een lange lijst met bestanden. even een voorbeeldnaam:quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nog wat verdere vraagjes en zien of ik het begrjip en je kan helpen:
Je hebt ergens in de map ~/Documenten/Microsoft User Data/ bepaalde bestanden weggegooid, waaronder je e-mails. "~" staat voor je gebruikersnaam op je Mac.
Die bestanden staan nu nog in je prullenbak, en bij een Apple winkel (de officiële Apple Store in Amsterdam of een andere?) hebben ze een kopie daarvan op je bureaublad geplaatst.
Hoe staan ze in je prullenbak? Is het een lange lijst met alle berichten, of is het een map met de berichten daarin? Als het een map is, hoe heet de map?
Outlook blijft leeg, althans, de oude mail komt niet terug. Wel aantal keren dat identiteiten verificatie gebeuren gehad. Maar verder alleen een foutmelding gehad toen ik de berichten net had weggegooid. Wat dat wat weet ik niet meer, weet wel dat de database opnieuw opgebouwd werd.quote:Men heeft je geprobeerd te helpen, maar er was een probleem met een verkeerde "identiteit". Is dat iets wat ze zelf uitgevogeld hebben, of kwam Outlook met die melding? Welke meldingen heeft Outlook nog meer gegeven?
Ik heb time machine draaien. Is dat voldoende?quote:Sowieso is het nu een heel goed idee om op een usb-stick of een externe harde schijf nu een kopie te zetten van de volgende mappen, om zeker te weten dat je bij het proberen het probleem op te lossen het niet erger kan maken:
- de hele inhoud van de prullenbak
- de kopie die men op je bureaublad gemaakt heeft
- ~/Documenten/Microsoft User Data/
Ja dat inderdaadquote:
In theorie wel, mits die je hele schijf backupt. Een beetje extra zekerheid kan geen kwaad.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:55 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik heb time machine draaien. Is dat voldoende?
Heb nog een T7400 liggen om in te bouwenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Klopt. Is 32-bit. Core 2 Duo is wel 64 bit.
Nu je dit zo vertelt, schiet mij inderdaad wat te binnenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
In theorie wel, mits die je hele schijf backupt. Een beetje extra zekerheid kan geen kwaad.
Ok ik heb wat zitten spelen en het probleem kunnen repliceren (emails weggooien, database rebuilden als Outlook daarop vraagt, en daarna de mails weer terug proberen te krijgen in een bestaande identiteit). Ik heb het ook weer op kunnen lossen, maar ik kan nu even niet zien of ik alle mails terugheb, of alleen een gedeelte.
------
Wat ik gedaan heb:
- zorg ervoor dat Outlook niet aanstaat (als hij aanstaat, klik linksboven op Outlook - Stop Outlook)
- start Outlook op met alt (=option) ingedrukt
je krijgt nu de Microsoft Database Utility te zien
- maak met het plusje een nieuwe identiteit aan, bijvoorbeeld genaamd "terugzetten"
belangrijk!: druk niet op de knop "Opnieuw opbouwen"
- sluit de Microsoft Database Utility af
- ga in de Finder naar ~/Documenten/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/terugzetten/Data Records/
- maak daar een nieuwe map Messages aan
- kopieer daarin al je e-mailbestanden die in je prullenbak staan
- start weer Outlook op met option ingedrukt
- selecteer de identiteit "terugzetten" en klik op "Opnieuw opbouwen"
- wacht, en sluit de Microsoft Database Utility af
- start Outlook gewoon op.
-----
Bij mij stonden er weer mails daarna, maar ik kan niet garanderen dat dit alle mails zijn. Ik hoop dat het werkt.
Was ook niet ok die tijd. ineens was die klaar en toen begon het probleem. Identiteit is te oud en outlook is een nieuwere versie bladieblaat... ik denk dat het nu gewoon echt stuk isquote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een uur nog wel, dat lijkt me ook niet helemaal ok.
Ik vraag me nog steeds af hoe je die mails allemaal hebt kunnen verwijderen, bij mij staat ze echt diep verstopt en ook nog eens verspreid over allerlei submapjes.
Staat allemaal verzameld in de map "al mijn bestanden". En ja, ik ben een prutser.. i knowquote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een uur nog wel, dat lijkt me ook niet helemaal ok.
Ik vraag me nog steeds af hoe je die mails allemaal hebt kunnen verwijderen, bij mij staat ze echt diep verstopt en ook nog eens verspreid over allerlei submapjes:
~/Documents/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/Main Identity/Data Records/Messages/0T/0B/0M/0K
~/Documents/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/Main Identity/Data Records/Messages/0T/0B/0M/1K
~/Documents/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/Main Identity/Data Records/Messages/0T/0B/0M/2K
enz
elk rond de 500 berichten.
Bij opnieuw opbouwen stap 1 van de 5quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gaat het mis bij de laatste stap?
Oooooooh ja dat bestaat ook nog. Dat verklaart een hoop. En bij de eerste keer opnieuw opbouwen heeft Outlook al die submapjes verwijderd, waardoor de prullenbak ze met "zet terug" niet meer kon terugzetten.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:01 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Staat allemaal verzameld in de map "al mijn bestanden". En ja, ik ben een prutser.. i know
Weet je zeker dat je dan de goede identiteit geselecteerd hebt?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:01 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Bij opnieuw opbouwen stap 1 van de 5
Ja weet zeker dat ik de goede identiteit heb geselecteerd. dit omdat ik het terugzetten had genoemd.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Oooooooh ja dat bestaat ook nog. Dat verklaart een hoop. En bij de eerste keer opnieuw opbouwen heeft Outlook al die submapjes verwijderd, waardoor de prullenbak ze met "zet terug" niet meer kon terugzetten.
[..]
Weet je zeker dat je dan de goede identiteit geselecteerd hebt?
Ja "al mijn bestanden" is eigenlijk een zoekopdracht van je Mac op je hele schijf, dus nu vindt ie die bestanden wel in de prullenbak en op je bureaublad enzo.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:03 schreef Mickeys het volgende:
Als ik al mijn bestanden open, zie ik daar wel al die mail instaan die ik kwijt ben overigens... das raar. Maar in Outlook worden ze niet getoond..
Ja die had ook geprobeerd inderdaad. Werkte ook al niet. Dan vraag je je toch af waarom er in hemelsnaam dan een identiteit op moet zitten. Vind het eigenlijk van de zottequote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja "al mijn bestanden" is eigenlijk een zoekopdracht van je Mac op je hele schijf, dus nu vindt ie die bestanden wel in de prullenbak en op je bureaublad enzo.
Erop dubbelklikken om ze los te openen in Outlook geeft ook een mooie foutmelding die ik nu herken:
[ afbeelding ]
Ik ga even googlen of het mogelijk is om los die inhoud van die mailtjes te zien te krijgen.
Ok. ga ik morgenvroeg dit even doen. Zat te kijken, maar ik zit niet goed op te letten. (ben al vanaf 5 uur wakker en verhuizen en zo) dus verstandig dit even met een fris hoofd te doen... Ik laat je morgen in ieder geval de uitkomst weten. Klinkt op zich heel logisch wat je verklaart.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het blijkt dat de .olk14Message-bestanden niet de inhoud van de mails zelf zijn, maar alleen de headers. Je hebt dus nooit de inhoud van de mails weggegooid! De inhoud van de mails staat in gelijknamige .olk14MsgSource-bestanden, dus dus nog gewoon tussen één van de oude Identities staan.
Aangepaste instructies. Je moet even de backup van de Identiteit vinden die Outlook aanmaakte toen je de allereerste keer rebuilde. Hij heeft de vorm "Main Identity [Back-up van datum tijdstip gemaakt]". Uit de screenshot die je DMde kan ik opmaken dat het waarschijnlijk "Main Identity [Back-up van 2012-05-09 20.45.20 gemaakt] 1602" is.
Die 1602 erachter heeft iemand handmatig zo erachtergeplakt, maar ik hoop dat de inhoud onaangetast is.
- zorg ervoor dat Outlook niet aanstaat (als hij aanstaat, klik linksboven op Outlook - Stop Outlook)
- maak met het plusje een nieuwe identiteit aan, bijvoorbeeld genaamd "terugzetten2"
- ga in de Finder naar ~/Documenten/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/Main Identity [Back-up van 2012-05-09 20.45.20 gemaakt] 1602/Data Records/
- kopieer de map "Message Sources"
- ga in de Finder naar ~/Documenten/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/terugzetten2/Data Records/
- plak daar de map "Message Sources"
- selecteer de identiteit "terugzetten2" en klik op "Opnieuw opbouwen"
-----
Die heb ik uit, zulke snufjes geven me altijd de indruk meer resources te gebruiken dan nodigquote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:03 schreef Mickeys het volgende:
Als ik al mijn bestanden open, zie ik daar wel al die mail instaan die ik kwijt ben overigens... das raar. Maar in Outlook worden ze niet getoond..
Helaas blijft het resultaat hetzelfde.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het blijkt dat de .olk14Message-bestanden niet de inhoud van de mails zelf zijn, maar alleen de headers. Je hebt dus nooit de inhoud van de mails weggegooid! De inhoud van de mails staat in gelijknamige .olk14MsgSource-bestanden, die dus nog gewoon tussen één van de oude Identities staan.
Aangepaste instructies. Je moet even de backup van de Identiteit vinden die Outlook aanmaakte toen je de allereerste keer rebuilde. Hij heeft de vorm "Main Identity [Back-up van datum tijdstip gemaakt]". Uit de screenshot die je DMde kan ik opmaken dat het waarschijnlijk "Main Identity [Back-up van 2012-05-09 20.45.20 gemaakt] 1602" is.
Die 1602 erachter heeft iemand handmatig zo erachtergeplakt, maar ik hoop dat de inhoud onaangetast is.
- maak met het plusje een nieuwe identiteit aan, bijvoorbeeld genaamd "terugzetten2"
- ga in de Finder naar ~/Documenten/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/Main Identity [Back-up van 2012-05-09 20.45.20 gemaakt] 1602/Data Records/
- kopieer de map "Message Sources"
- ga in de Finder naar ~/Documenten/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/terugzetten2/Data Records/
- plak daar de map "Message Sources"
- selecteer de identiteit "terugzetten2" en klik op "Opnieuw opbouwen"
-----
Ik heb alleen mijn MacBoekje nog en moet zeggen dat me dat uitstekend bevalt. In het begin was het even raar en wennen om geen "gewone" computer te hebben, maar eigenlijk mis ik het nu helemaal niet meerquote:Op zondag 24 juni 2012 08:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik denk dat binnenkort mijn iMac (bureaulampmodel) de geest gaat geven. Hij doet het echt nog prima en staat dagelijks zijn plicht te doen, maar het ding is al bijna 10 jaar oud en eens gaat 'ie het begeven natuurlijk.
Dan komt het dilemma: een nieuwe mac doen of het gewoon maar bij de macbook houden....
Hier hetzelfde. Ik heb mijn 20" iMac vervangen door een 13" MacBook Pro, en ik heb me daar verrassend snel op aangepast. Je kunt je altijd ook nog een extern scherm erbij halen als je extra ruimte nodig hebt.quote:Op zondag 24 juni 2012 09:01 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik heb alleen mijn MacBoekje nog en moet zeggen dat me dat uitstekend bevalt. In het begin was het even raar en wennen om geen "gewone" computer te hebben, maar eigenlijk mis ik het nu helemaal niet meer
Nice. Die van mij moet 46 minuten opladen en is in 5 uur leeg.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:14 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Mijn macbook pro moet 5 uur opladen en is in 46 minuten leeg![]()
Wat een overpriced piece of shit
Ga er dan mee terug naar de winkel, want dat is natuurlijk niet normaal.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:14 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Mijn macbook pro moet 5 uur opladen en is in 46 minuten leeg![]()
Wat een overpriced piece of shit
Inderdaad, dan presteert mijn MacBook nog beter met z'n 90% capaciteitquote:Op zondag 24 juni 2012 11:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ga er dan mee terug naar de winkel, want dat is natuurlijk niet normaal.
Dit. Na 4 jaar nog steeds. Nouja, anderhalfuur opladen en dan kan ik er dik 3 uur mee toe, maar dan wel zuinig aan: beeldscherm op laag enzo.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:22 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nice. Die van mij moet 46 minuten opladen en is in 5 uur leeg.
Het gaat mij voornamelijk om een fatsoenlijk klopbord, maar inderdaad, die zijn ook wel los eraan te hangen....quote:Op zondag 24 juni 2012 10:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Ik heb mijn 20" iMac vervangen door een 13" MacBook Pro, en ik heb me daar verrassend snel op aangepast. Je kunt je altijd ook nog een extern scherm erbij halen als je extra ruimte nodig hebt.
Ik heb 'm denk ik altijd fout gebruikt: heb m altijd an de lader en heel soms laat ik m leeglopen, 5 uur liggen, en dan weer aan de prik. Maar hij blijft het goed volhouden.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:30 schreef jimjim1983 het volgende:
die van mij is tegenwoordig ook binnen iets meer dan een uur opheb m te vaak aan de oplader gehangen denk ik.
Nou dan geef ik het op de database van Outlook tevreden te stellenquote:Op zondag 24 juni 2012 07:53 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Helaas blijft het resultaat hetzelfde.
alhoewel ik zo wel een boel leer over identiteit aanpassen en zo hahaha
Zal dat ook nog eens proberen. En anders toch eens kijken of ik ergens iemand kan vinden van de Microsoft clan die hier misschien kaas van gegeten heeft. Het is en blijft een mickeysoft productquote:Op zondag 24 juni 2012 12:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nou dan geef ik het op de database van Outlook tevreden te stellen. Laatste methode om in elk geval de inhoud van losse mails nog te kunnen lezen:
Een .olk14MsgSource bestand hernoemen naar een .eml bestand zorgt ervoor dat je dat losse bestand kunt openen in Outlook of Mail, en de inhoud zien. Er zijn wel programmatjes, applescripts of Automator workflows te vinden waarmee je een heleboel bestanden tegelijk kunt hernoemen.
De .eml-bestanden zijn zelfs te zien in Quick Look (spatiebalk in Finder), dus redelijk snel door te bladeren. Maar voor zover ik kan zien is de inhoud niet doorzoekbaar met Spotlight.
Als je met deze methode nou mails vindt die je echt nooit meer kwijt wilt raken: open ze en print ze naar een .pdf.
Zelf gedaan dan dus? Mijn iPod Touch heeft hetzelfde probleem, maar dat valt buiten garantie en is dus héél duur, werd mij verteld bij de YouMacquote:Op zondag 24 juni 2012 13:11 schreef Svyatagor het volgende:
Zo, krakend speakertje van mijn iPhone vervangen. Voor 7 euro weer een tiptop phone.
Wat is precies het probleem?quote:Op zondag 24 juni 2012 14:05 schreef Stienn het volgende:
Ik zit met het volgende probleem. Wij hebben thuis sinds kort een airport om muziek van spotify te streamen naar de luidsprekers. Nu is het wifi signaal wat ik op pak in de woonkamer maximaal. Echter is de snelheid verschillend. Via m'n laptop zit ik op 2500 kb/s en via m'n iPhone of iPad amper op 400 kb/s.
Dat het signaal op m'n iPhone of iPad lager is. Hierdoor gaat het streamen via spotify in hoge kwaliteit niet.quote:
Breek een paar muren uit in je huis.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:21 schreef Stienn het volgende:
[..]
Dat het signaal op m'n iPhone of iPad lager is. Hierdoor gaat het streamen via spotify in hoge kwaliteit niet.
Terwijl ik op andere plekken gewoon op 2 mb/s zit met m'n iPhone of iPad.
Gaat de muziek ineens heel langzaam "spelen"? Ik begrijp er geen moer van in ieder geval. Maar ik heb dan ook geen spotify. Alles staat gewoon op mijn macboekje en iPod Touch en werkt perfect. Kan mij het nu schelen of het een fractie van een seconde later door mijn luidspreker komt, elke volgende noot komt met diezelfde vertraging door.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:21 schreef Stienn het volgende:
[..]
Dat het signaal op m'n iPhone of iPad lager is. Hierdoor gaat het streamen via spotify in hoge kwaliteit niet.
Terwijl ik op andere plekken gewoon op 2 mb/s zit met m'n iPhone of iPad.
Reden te meer voor mij om nooit aan dat spotify te beginnen, ik zie echt het voordeel er niet van inquote:Op zondag 24 juni 2012 16:26 schreef Stienn het volgende:
Wanneer ik stream via spotify gaat het langzaam en vaak moet hij bufferen om het af te spelen. Onderbreking tussen de liedjes.
Ik krijg het binnenkort bij m'n KPN alles-in-een pakket, ben wel benieuwd.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:27 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Reden te meer voor mij om nooit aan dat spotify te beginnen, ik zie echt het voordeel er niet van in
Ik schijn er al gebruik van te kunnen maken. Heb ook KPN maar heb nog steeds de voordelen er niet van kunnen vinden.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik krijg het binnenkort bij m'n KPN alles-in-een pakket, ben wel benieuwd.
Onbeperkt muziek streamen op al je online devices?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:31 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik schijn er al gebruik van te kunnen maken. Heb ook KPN maar heb nog steeds de voordelen er niet van kunnen vinden.
Staat al op al mijn devices en streamen doe ik ook via mijn airport of via mijn apple tv.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Onbeperkt muziek streamen op al je online devices?
Ja, zelf gedaan. Het is duur omdat het algauw een uurtje kost, en zo'n mannetje heeft een aardig uurtarief. Maar het ging in dit geval om de 'earpiece speaker', waarmee je dus belt. Die heeft de iPod Touch toch niet? De onboard speaker kun je ook wel vervangen, maar lijkt me niet dat je die heel vaak gebruikt, of ben je zo'n type dat in de metro de nieuwste dancehall-hitjes met iedereen deelt?quote:Op zondag 24 juni 2012 14:05 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Zelf gedaan dan dus? Mijn iPod Touch heeft hetzelfde probleem, maar dat valt buiten garantie en is dus héél duur, werd mij verteld bij de YouMac
Haha oke dan. Ik bedoel idd de speaker die bij de iPod in de headphone aansluiting zit. Deze kraakt heel erg bij lage tonen. Het is puur vanwege de doorverkoopwaarde, die een stukje meer zal zijn als het ding helemaal werktquote:Op zondag 24 juni 2012 16:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, zelf gedaan. Het is duur omdat het algauw een uurtje kost, en zo'n mannetje heeft een aardig uurtarief. Maar het ging in dit geval om de 'earpiece speaker', waarmee je dus belt. Die heeft de iPod Touch toch niet? De onboard speaker kun je ook wel vervangen, maar lijkt me niet dat je die heel vaak gebruikt, of ben je zo'n type dat in de metro de nieuwste dancehall-hitjes met iedereen deelt?![]()
600 euro?quote:Op maandag 25 juni 2012 11:14 schreef M.C. het volgende:
Wat is in jullie ogen een MBP 13' uit 2010 waard? Basismodel met core2duo 2,4 GHZ, 4GB RAM en 250 HDD. Met doos en toebehoren in zeer goede staat (geen krassen etc) Accu gaat zo'n 6 uur mee
Ik zou zeggen 7 - 800 euro max.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:14 schreef M.C. het volgende:
Wat is in jullie ogen een MBP 13' uit 2010 waard? Basismodel met core2duo 2,4 GHZ, 4GB RAM en 250 HDD. Met doos en toebehoren in zeer goede staat (geen krassen etc) Accu gaat zo'n 6 uur mee
Ik voel me prima, dank voor de interessequote:Op maandag 25 juni 2012 11:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
voel je je wel goed????
een nieuwe kost je net 1250, en 2011 editie nog geen 1000
Jij bent echt ultiem kut. In de hele reeks. Kan je nou nooit eens normaal reageren?quote:Op maandag 25 juni 2012 11:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
voel je je wel goed????
een nieuwe kost je net 1250, en 2011 editie nog geen 1000
jawel, maar 800e neertellen voor een 2010 model, dan ben je knetter gekquote:Op maandag 25 juni 2012 12:44 schreef Hyman het volgende:
[..]
Jij bent echt ultiem kut. In de hele reeks. Kan je nou nooit eens normaal reageren?
Hij zei 7 a 800 euro en reageer eens normaal idd. Dat gescheld en cynische gemopper hier altijd. Maakt echt dat dit 1 van de kutste techreeksen is, dat bijdehande gedoe op elkaar.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:45 schreef Estolan het volgende:
[..]
jawel, maar 800e neertellen voor een 2010 model, dan ben je knetter gek
welk gescheld??quote:Op maandag 25 juni 2012 12:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hij zei 7 a 800 euro en reageer eens normaal idd. Dat gescheld en cynische gemopper hier altijd. Maakt echt dat dit 1 van de kutste techreeksen is, dat bijdehande gedoe op elkaar.
Dat jij het er niet voor zou betalen betekent niet dat een ander dat niet zou doen.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:48 schreef Estolan het volgende:
[..]
en OEH 7 a 800, nou nou nou. 2010 is zoooooooo 2010, nog geen 400e waard
Thanks voor de backing J, ik ga er niet eens meer op in. Vroeger was het hier nog wel eens aangenaam, voordat de proleten zich meldden.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hij zei 7 a 800 euro en reageer eens normaal idd. Dat gescheld en cynische gemopper hier altijd. Maakt echt dat dit 1 van de kutste techreeksen is, dat bijdehande gedoe op elkaar.
Gaat dat niet via de startup manager? In system preferences?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:56 schreef Jahr00n het volgende:
Hoe stel ik in dat OSX standaard opstart i.p.v. Windows?
2ehands en 2 jaar oud is toch echt wel minimaal 50% erafquote:Op maandag 25 juni 2012 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat jij het er niet voor zou betalen betekent niet dat een ander dat niet zou doen.
Zoek jij eens een 2010 model voor 400 euro op dan, in goede staat?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:48 schreef Estolan het volgende:
[..]
welk gescheld??
voel je je wel goed is gewoon een opening!
Zo praten ze immers ook in de politiek tegen elkaar
en OEH 7 a 800, nou nou nou. 2010 is zoooooooo 2010, nog geen 400e waard
why should i?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zoek jij eens een 2010 model voor 400 euro op dan, in goede staat?
Fijn dat jij dat weet, maar als 400 euro geen marktconforme prijs is, waarom zou je hem dan voor dat veelstelage bedrag verkopen?quote:Op maandag 25 juni 2012 13:01 schreef Estolan het volgende:
[..]
why should i?
ik weet dat "men" meestal veels te hoge prijzen vraagt, en vaak ( 80% van de keren ) verkopen ze hem liever niet
Ik kan het nergens bij systeemvoorkeuren vinden iig. Beetje raar dat nu ik bootcamp erop heb gezet dat ding automatisch naar Windows boot.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gaat dat niet via de startup manager? In system preferences?
Yep.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gaat dat niet via de startup manager? In system preferences?
Heet "opstartschijf" in het NLquote:Op maandag 25 juni 2012 13:04 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik kan het nergens bij systeemvoorkeuren vinden iig. Beetje raar dat nu ik bootcamp erop heb gezet dat ding automatisch naar Windows boot.
wat is er realistisch aan?quote:Op maandag 25 juni 2012 13:03 schreef Jarno het volgende:
Nou goed, die Estolan weet niet waar -ie het over heeft iig, dus negeren maar. Een rondje op Marktplaats, Tweakers V&A en tweedehandsmac.nl leert dat zo rond de 700 een realistische prijs is voor een nette MBP uit die periode. Daar kruipen ook de biedingen naar toe van advertenties te (mi te hoog) op 900 euro inzetten.
2 jaar, 4 jaar, je weet het wel mooi te maken.quote:Op maandag 25 juni 2012 13:05 schreef Estolan het volgende:
[..]
wat is er realistisch aan?
iets wat 2 jaar oud is, waar alweer een nieuwe versie van is, ga je toch niet zo weinig onder de nieuwwaarde zitten? zelfs de verzekering zou niet zoveel uitkeren. Sterker nog, na 4jaar krijg je zga niks er meer voor
Gods ko Kquote:Op maandag 25 juni 2012 13:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
2 jaar, 4 jaar, je weet het wel mooi te maken.
Het is realistisch omdat dat de prijs is waar hij gemiddeld voor weg gaat, snap je dat niet? En ja, dan ga je weinig van de nieuwaarde afzitten, omdat dat de waarde is. Simpel, maar dat gaat er niet bij jou in geloof ik.
Het gaat om het feit dat er niks is als marktconformquote:Op maandag 25 juni 2012 13:10 schreef Scrummie het volgende:
In een Apple topic over een DVD speler beginnen. Wat doe je hier eigenlijk? Gewoon vervelend zijn of?
Jij bent ook zo iemand die 80k biedt voor een vrijstaande villa, right?quote:Op maandag 25 juni 2012 13:11 schreef Estolan het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat er niks is als marktconform
je kan vragen wat je wilt, alleen als het er echt op neer komt, verkoop je hem vaak niet voor die prijs, puur omdat hij dat
a. niet meer waard is
b. men eerder voor 100e meer een 2011 model koopt
c. men eerder voor 350e een gloed nieuwe koopt
Maat van me heeft pas z'n 2010 13 inch verkocht om een 15 inch van recente makelij te kunnen kopen, iets van tegen de 700 euro voor gevangen geloof ikquote:Op maandag 25 juni 2012 13:12 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb laatst mooi een 2010 model gekocht voor 1200 euro. 13'' nog wel. Ideaal ding zeg!
Oh ja want een huis is ook echt hetzelfdequote:Op maandag 25 juni 2012 13:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jij bent ook zo iemand die 80k biedt voor een vrijstaande villa, right?
Gek!quote:Op maandag 25 juni 2012 13:12 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb laatst mooi een 2010 model gekocht voor 1200 euro. 13'' nog wel. Ideaal ding zeg!
Nou, gefeliciteerd. Fijn voor je. Ik aanbid je nu!quote:Op maandag 25 juni 2012 13:14 schreef Estolan het volgende:
[..]
Gek!
Ik KREEG! een dec 2011 model GRATIS!
De helft van wat een nieuwe 13" MBP kost is precies de 600 - 700 euro die hier genoemd wordt.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:59 schreef Estolan het volgende:
[..]
2ehands en 2 jaar oud is toch echt wel minimaal 50% eraf
Nee. Waarschijnlijk eind volgende maand. En dan niet alleen NL markt, gewoon wereldwijd.quote:Op maandag 25 juni 2012 13:22 schreef Estolan het volgende:
Komt Mountain Lion as zondag al uit voor NL-markt?
Yay.quote:Op maandag 25 juni 2012 14:16 schreef DutchErrorist het volgende:
Apple Quietly Pulls Claims of Virus Immunity
> Systeemvoorkeuren > Systeem > Opstartschijf...quote:Op maandag 25 juni 2012 12:56 schreef Jahr00n het volgende:
Hoe stel ik in dat OSX standaard opstart i.p.v. Windows?
De 17" is niet meerquote:
Je zou het beste even rond kunnen bellen naar Apple-resellers of ze nog wat hebben liggen. De Apple Store zelf verkoopt volgens mij ook nog wat; http://store.apple.com/nl/browse/home/specialdeals/ipod Op http://www.tweedehandsmac.nl/ staat er ook eentje te koop.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:25 schreef CherryLips het volgende:
Hai, zijn er nog winkels die de vorige iPod Nano verkopen? Ik zit Marktplaats een beetje af te speuren, maar daar zijn de iPods of overreden of van de derde verdieping gestuiterd.
Dit is geen 'nieuwe' nieuwe MBA want Intel HD 3000.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:00 schreef Stienn het volgende:
http://electrogarant.com/product_info.php?cPath=2&products_id=162
Kent iemand deze website? Een nieuwe Mac Book Air 13' nieuw voor 899 is niet veel...
Volgens Google lopen er een paar topics op opgelichtopinternet.nl maar die site geeft een internal server error. Niet doen zeg ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:00 schreef Stienn het volgende:
http://electrogarant.com/product_info.php?cPath=2&products_id=162
Kent iemand deze website? Een nieuwe Mac Book Air 13' nieuw voor 899 is niet veel...
Is ook. Niets meer aan te doenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:14 schreef Stienn het volgende:
Thnx, zoiets had ik al verwacht. Nog één vraag. Is het mogelijk om het intern geheugen van een Mac Book Air later te upgraden? Hoor overal dat de zit vastgesoldeerd.
Is zo, niets aan te doen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:14 schreef Stienn het volgende:
Thnx, zoiets had ik al verwacht. Nog één vraag. Is het mogelijk om het intern geheugen van een Mac Book Air later te upgraden? Hoor overal dat de zit vastgesoldeerd.
Koop hem gelijk met voldoende geheugen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:21 schreef Stienn het volgende:
Begin nu wel erg te twijfelen.
Voordelen van een Mac Book Air zijn er zeker dat hij plat is, ssd HD. Licht gewicht. Nadeel is dat er geen lan in kan, upgraden kan niet, en geen cd's
Mac Book Pro heeft dan wel geen ssd maar wel alle andere aspecten.
Lastig allemaal.
Mijn eigen mening is dat de MacBook Pro meer futureproof is - je kunt het geheugen en de harde schijf upgraden wanneer je wil - en mocht je de SuperDrive toch niet altijd nodig hebben, kun je zelfs een SSD/HDD-combo installeren tegen een veel goedkopere prijs als waar Apple ze aan verkoopt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:21 schreef Stienn het volgende:
Voordelen van een Mac Book Air zijn er zeker dat hij plat is, ssd HD. Licht gewicht. Nadeel is dat er geen lan in kan, upgraden kan niet, en geen cd's
Lastig allemaal.
Zat ik eerst ook mee, heb toch een Air gekozen. Maar wel met een externe superdrive. Het bizarre is, die superdrive heb ik tot nu toe 1 keer aangeslotenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:21 schreef Stienn het volgende:
Lastig allemaal.
Keuzes, keuzes, neem je een stationwagon of een sportcoupe, steak frites of geroerbakken noedels...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:23 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mijn eigen mening is dat de MacBook Pro meer futureproof is - je kunt het geheugen en de harde schijf upgraden wanneer je wil - en mocht je de SuperDrive toch niet altijd nodig hebben, kun je zelfs een SSD/HDD-combo installeren tegen een veel goedkopere prijs als waar Apple ze aan verkoopt.
Tja, de is Air licht en dun, maar vergeet niet dat de Pro zeker ook niet zwaar en dik is voor een laptop van dat formaat! Ik heb er i.i.g. geen problemen mee om mijn 13" Pro elke dag mee naar school te nemen.
Ik las het op vk.nl. Net uitgeprobeerd, is nog niet zoquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:02 schreef FUFR het volgende:
http://www.telegraaf.nl/r(...)le-gebruikers__.html
Wat bedoel je met deze reactie?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Keuzes, keuzes, neem je een stationwagon of een sportcoupe, steak frites of geroerbakken noedels...
het zou ook wel heel schofterig zijnquote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik las het op vk.nl. Net uitgeprobeerd, is nog niet zo
Dan zet je Safari's UA-fingerprint toch even op IE 7?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:58 schreef FUFR het volgende:
dus jij vindt het normaal dat, omdat you een apple hebt, je de goedkopere kamer niet krijgt voorgeschoteld? Omdat sommige appelaars meer willen betalen? En jij laat dat dan voor jou beslissen?
dank je Remlof, maar ik gebruik die safari browsert om een of andere reden nooitquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan zet je Safari's UA-fingerprint toch even op IE 7?
[ afbeelding ]
Hé, ik heb die niet in Mountain Lion DP4. Hoe krijg je die?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan zet je Safari's UA-fingerprint toch even op IE 7?
[ afbeelding ]
Preferences > Advanced > Show Develop menu in menu barquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:07 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hé, ik heb die niet in Mountain Lion DP4. Hoe krijg je die?
Ah! Bedanktquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:08 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Preferences > Advanced > Show Develop menu in menu bar
Persoon heeft zo'n programmaatje coconut gedraait. Accu cycles zijn 151. Batterij capaciteit is 92%.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
Accu cycles
Behuizing nalopen op deuken
Touchpad moet soepel kunnen klikken
Speling scharnieren op letten
Die is 1250 toch?. Hetzelfde model (late 2011) is nieuw nu 999 euro.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:36 schreef boem-dikkie het volgende:
Heb je voor een iets grotere investering niet al een nieuwe Macbook Pro 13" met i7 en betere videokaart?
Ik niet, maar misschien komt daar verandering in met AirPlay in Mountain Lion. Geen HDMI-kabel meer nodigquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:30 schreef Strolie75 het volgende:
WoeiApple TV besteld!
Meer gebruikers hier?
Zekers! Al vanaf het eerste model. Heb nu de 2de en 3de gen. thuis staan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:30 schreef Strolie75 het volgende:
WoeiApple TV besteld!
Meer gebruikers hier?
ATV3 is nutteloos zonder Plex/xbmc en oudere ATV's hebben geen 1080P.quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:23 schreef nelisb het volgende:
[..]
Zekers! Al vanaf het eerste model. Heb nu de 2de en 3de gen. thuis staan.
Ideaal 2 van die dingen. Op de bank film kijken, pauze en in mijn bed verder kijken haha.
Hebben mensen nog films die in apple tv formaat zijn?
Misschien kunnen we ruilen?
Heb 320 films in apple tv formaat met ondertiteling en ongeveer 400 afleveringen van diverse series.
Air Video gebruiken en je hebt niks in Apple formaat nodig.quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:23 schreef nelisb het volgende:
[..]
Zekers! Al vanaf het eerste model. Heb nu de 2de en 3de gen. thuis staan.
Ideaal 2 van die dingen. Op de bank film kijken, pauze en in mijn bed verder kijken haha.
Hebben mensen nog films die in apple tv formaat zijn?
Misschien kunnen we ruilen?
Heb 320 films in apple tv formaat met ondertiteling en ongeveer 400 afleveringen van diverse series.
Daarmee kan ik gewoon alle videobestanden vanaf m'n NAS spelen?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Air Video gebruiken en je hebt niks in Apple formaat nodig.
Ja.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarmee kan ik gewoon alle videobestanden vanaf m'n NAS spelen?
Op m'n iPad of via Apple TV?
Ik bewaar alles. Apple formaten nemen soms wel 50-75% minder ruimte in beslag.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Air Video gebruiken en je hebt niks in Apple formaat nodig.
Omzetten valt mee. Max een uur per film. Eenmalig.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:12 schreef jpjedi het volgende:
[..]
ATV3 is nutteloos zonder Plex/xbmc en oudere ATV's hebben geen 1080P.
Moet je alle shit handmatig omzetten met handbrake.
Btw: Waarom/hoe ruilen als er usenet/SB/CP/SAB bestaat??
Da's niet handig.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Great. Maakt Apple eindelijk een losse Podcast-app, is het alleen voor iOS en synchroniseert het niet met iTunes op de desktop.
Moeilijk nee, duur ligt eraan hoe groot de SSD isquote:Op woensdag 27 juni 2012 18:28 schreef Neraice het volgende:
Is een SSD plaatsen in een MBP 13" moeilijk/duur?
Zolang hij 2.5inch is wel. Ik lees alleen dat Crucial M4 en Samsung 830 het meest gebruikt worden in een Mac en geen problemen geeft. Zijn ook scherp geprijstquote:
Je huidige MBP heeft zeker 2 GB ram? Ik heb geen ervaring met die programma's maar als 8GB genoeg is kan je een iMac later altijd nog makkelijk upgraden. Dat is sowieso een stuk goedkoper dan bij Apple, ook als je het nu al doet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:08 schreef Koopsie het volgende:
Ik denk dat ik maar eens ga sparen voor een Imac. Ik heb nu een Macbook Pro mid 2009 en wil eigenlijk voor thuis een vaste pc hebben, maar ik kan sinds ik een Macbook heb kan ik totaal niet meer met een Windows pc werken![]()
maar ik zit te twijfelen wat ik erin zou moeten doen, zou 8GB werkgeheugen genoeg zijn met een QuadCore van 2.5Ghz. want dan zou ik gewoon de "goedkoopste" kunnen doen.
Ik wil die vaste Imac eigenlijk puur gebruiken voor Photoshop,Illustrator,Dreamweaver, op mijn huidige macbook kan ik niet eens 2 programma's tegelijk open hebben![]()
Met deze Imac moet ik wel een tijd vooruit kunnen daarom vroeg ik het mij af.
Oh ik neem het terug, hij synchroniseert wel met iTunes. Maar niet via iCloud, gewoon via de kabel of wifi-sync. En het schijnt dat iOS-apparaten ook niet de posities in podcasts via iCloud synchroniseren, maar dat kan ik niet testen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Great. Maakt Apple eindelijk een losse Podcast-app, is het alleen voor iOS en synchroniseert het niet met iTunes op de desktop.
en hij draait niet op de iPhone 3G
Ach bij mij loopt alles volledig automatisch binnen op gewenste kwaliteit als ik iets in de watchlist van trakt of Imdb zet. Worden automatisch nl subs bij gezocht en Plex download zelf hoesje en nederlandse beschrijving. Zo lopen nieuwe episodes van series ook binnen als ik die wil volgen. Plex speelt overigens elk bestaand formaat met alle codecs.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:28 schreef nelisb het volgende:
[..]
Omzetten valt mee. Max een uur per film. Eenmalig.
Jailbreak op de 3 is er niet.
Aanbod Apple tv formaat is erg weinig ot niet.
Maakt mij verder niet uit. Ik ga gewoon door met omzetten en gebruik mijn Apple tv's dagelijks met veel plezier.
Klopt. Ik heb die van najaar 2011 en die is 2.4GHz.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:54 schreef Neraice het volgende:
http://computer-software.(...)00-gb-ssd-leeuw.html
Geloof je het zelf
En een vraagje: Is een MBP 13" met 2.5 Ghz sowieso eentje van voorjaar 2012 (de nieuwste dus)? Of anders gezegd, kan ik aan de doos het verschil zien tussen een najaar 2011 en een voorjaar 2012?
Mooie zee daar in Alkmaarquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:54 schreef Neraice het volgende:
http://computer-software.(...)00-gb-ssd-leeuw.html
Geloof je het zelf
En een vraagje: Is een MBP 13" met 2.5 Ghz sowieso eentje van voorjaar 2012 (de nieuwste dus)? Of anders gezegd, kan ik aan de doos het verschil zien tussen een najaar 2011 en een voorjaar 2012?
Wordt je als verkoper ook, maar je verdient er ook je geld mee, dus ach.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:55 schreef gebrokenglas het volgende:
'k Was vandaag even in een Applestore (een echte, fysieke winkel). Heel leuk maar het nerd gehalte vond ik er wel heel hoog zeg. En dan die klanten met allemaal zulke domme vragen, dat je daar als verkoper niet gek van wordt....
Wat denken jullie?quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:14 schreef Neraice het volgende:
Zal er in de praktijk veel verschil zijn tussen een najaar 2011 en een voorjaar 2012?
Nee die zee is in Londen, waar hij atm is. Heb meteen geld overgemaakt, koopje!quote:
Merk je eigenlijk niet. Heb die van mij (MBP 13" late 2011) al naast een 2012 gehad. Merkte geen verschil in snelheid...quote:
Die Pro kost met inruil evenveel als bij de Dixons zonder Pro. Het is het najaar 2011 model.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:21 schreef DuTank het volgende:
Nu wel interessant met die (inruil) actie bij de Mediamarkt..
Maar dan nog. Air of Pro?
Zoiets vermoedde ik al. Vanwaar dan het verschil van 250 euro in prijs?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:32 schreef DenS het volgende:
[..]
Merk je eigenlijk niet. Heb die van mij (MBP 13" late 2011) al naast een 2012 gehad. Merkte geen verschil in snelheid...
Maar ik twijfel tussen MacBook Air en MacBook Pro. Air omdat ie zo licht is en Pro omdat ie toch meer geheugen enzo heeft.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:49 schreef Neraice het volgende:
[..]
Die Pro kost met inruil evenveel als bij de Dixons zonder Pro. Het is het najaar 2011 model.
[..]
Zoiets vermoedde ik al. Vanwaar dan het verschil van 250 euro in prijs?
Voornamelijk studie. En mijn muziek bijhouden, maar die knal ik sowieso geregeld op een externe harde schijf.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |