abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113763045

Omdat een plaatje meer zegt, het kleinste is dus het binnenblad, de grotere is het buitenblad.
pi_113765796
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gewoon die hele regel afschaffen. Als ze vallen, dan hebben ze pech. Misschien leren ze dan dat ze gewoon de sprinters hun ding moet laten, dan gaat er doorgaans niets mis.
Nee, want dan willen de klassementsrenners al helemaal voorin zitten, omdat elke val waar je achter zit gelijk tijdsverlies oplevert. Er is weinig aan te doen want door de toegenomen belangen wil gewoon iedereen per se van voren zitten, met nog drie ploegmaten om zich heen ook als het even kan.
pi_113765934
ah duidelijk. eigenlijk dus hetzelfde als versnellingen op elke andere fiets, maar waarom kan dat niet op 1 blad dan?
There are only 151 Pokémon.
pi_113765972
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:35 schreef Eenskijken het volgende:
ah duidelijk. eigenlijk dus hetzelfde als versnellingen op elke andere fiets, maar waarom kan dat niet op 1 blad dan?
Omdat je anders een veel te grote pion achter krijgt en dat werkt niet (schuine ketting enzo).
Neil LOVES Carrots!
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 17:16:27 #130
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_113767638
Vroeger begreep ik niet waarom ze allemaal in een peloton rijden. in tegenstelling met een loopwedstrijd bijvoorbeeld.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_113770750
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vroeger begreep ik niet waarom ze allemaal in een peloton rijden. in tegenstelling met een loopwedstrijd bijvoorbeeld.
En nu wel? ;)
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_113777368
Het enige wat ik niet snap is die versnelling, soms hoor je bijvoorbeeld 53-11... denk dat je al blij moet zijn met drie tandwielen voor en 9 achter.
pi_113779339
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:57 schreef Nober het volgende:
Het enige wat ik niet snap is die versnelling, soms hoor je bijvoorbeeld 53-11... denk dat je al blij moet zijn met drie tandwielen voor en 9 achter.
achter hebben ze 10 of 11, toch?

Maar die 53 en 11 slaan op het aantal tanden wat het tandwiel wat ze gebruiken heeft.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:02:24 #134
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_113781018
De laatste jaren vatl er nogal eens een dode bij het afdalen van een bergpas.
Waarom neutraliseren ze dit deel van de koers niet?
Bijvoorbeeld: er wordt ergens 'onderaan' een streep getrokken en als je te snel bent moet je toch wachten tot de eerder vastgestelde veilige afdaaltijd bereikt is.
Wie dit leest is gek
pi_113781223
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
De laatste jaren vatl er nogal eens een dode bij het afdalen van een bergpas.
Waarom neutraliseren ze dit deel van de koers niet?
Bijvoorbeeld: er wordt ergens 'onderaan' een streep getrokken en als je te snel bent moet je toch wachten tot de eerder vastgestelde veilige afdaaltijd bereikt is.
Zou je ze kunnen opnoemen?
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:41:15 #136
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_113783488
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:05 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zou je ze kunnen opnoemen?
Dat is minder relevant
Een Italiaan en een Belg iig.
Wie dit leest is gek
pi_113784205
Als je niet kan dalen en sturen, moet je maar niet hard van een berg af. Overigens viel Weylandt omdat hij achterom keek en met zijn pedaal een muurtje raakte (dacht ik). Daarvoor is de laatste die overleed Kivilev, in 2003, waarna de helmen zijn ingevoerd.
pi_113784424
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:41 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat is minder relevant
Een Italiaan en een Belg iig.
Casartelli 17 jaar geleden was de enige.

Weylandt kan je daar niet eens bijrekenen. Dat was een steil kort klimmetje met een steile afdaling vlak voor de finish en absoluut geen grote col met een lange afdaling. Daarbij was het bij Weylandt een hele vervelende samenloop van omstandigheden.

Dus die 'de laatste jaren valt er nogal eens een dode in de afdaling van een col' van je komt neer op 1 renner, 17 jaar geleden. Nou poe poe.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:36:54 #139
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_113787019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:53 schreef TheArt het volgende:

[..]

Casartelli 17 jaar geleden was de enige.

Weylandt kan je daar niet eens bijrekenen. Dat was een steil kort klimmetje met een steile afdaling vlak voor de finish en absoluut geen grote col met een lange afdaling. Daarbij was het bij Weylandt een hele vervelende samenloop van omstandigheden.

Dus die 'de laatste jaren valt er nogal eens een dode in de afdaling van een col' van je komt neer op 1 renner, 17 jaar geleden. Nou poe poe.
Het is gevaarlijk en draagt nauwelijks bij aan het koersverloop. In de formule 1 loopt men beduidend minder risico
Wie dit leest is gek
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:41:12 #140
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_113787209
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is gevaarlijk en draagt nauwelijks bij aan het koersverloop. In de formule 1 loopt men beduidend minder risico
Als je denkt dat het nauwelijks bijdraagt aan het koersverloop dan zit je inderdaad juist in dit topic. Ik raad je aan vooral veel wielrennen te kijken de komende jaren, dan snap je wel dat je opmerking niet klopt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:41:32 #141
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113787231
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:41 schreef Redefine het volgende:

[..]

Als je denkt dat het nauwelijks bijdraagt aan het koersverloop dan zit je inderdaad juist in dit topic.
Ik wilde het net gaan posten.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:54:44 #142
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_113787993
Bahamontes had het overigens wel een goed plan gevonden denk ik. En Basso nu.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_113790493
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is gevaarlijk en draagt nauwelijks bij aan het koersverloop. In de formule 1 loopt men beduidend minder risico
Een goeie afdaling kan een groot verschil maken. Onze goeie vriend Gesink verloor Parijs-Nice in 2008 door een slechte afdaling. Ook Samuel Sanchez, één van de beste dalers van het peloton, won menig wedstrijd door een goeie afdaling.
  donderdag 5 juli 2012 @ 01:07:19 #144
14505 OProg
A Life in Music
pi_113791031
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wanneer is het oortjes gedoe eigenlijk begonnen? Indurain had die dingen toch nog niet?
De eerste keer dat ik echt heel bewust er naar zat te kijken was Armstrong in 1999 op ik meer Sestriere waar hij voor hij ging constant zat te 'bellen'. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 5 juli 2012 @ 01:14:24 #145
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113791193
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

In de formule 1 loopt men beduidend minder risico
Gelul. Senna stierf een jaar eerder dan Casartelli en sindsdien is er weinig noemenswaardigs meer gebeurd bij beide sporten tot Weylandt vorig jaar.
  donderdag 5 juli 2012 @ 01:17:47 #146
14505 OProg
A Life in Music
pi_113791252
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:53 schreef TheArt het volgende:

[..]

Casartelli 17 jaar geleden was de enige.
Mjah, Kivilev klapte verder met zijn kop op de grond en was klaar in Parijs-Nice, maar die reed nog zonder helm. Maar verder valt het wel mee.

Of Neveg die ergens in een rit in Portugal in een afdaling verongelukte, maar goed. Dat was dezelfde pech als Galvez die in een zesdaagse verongelukte.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 5 juli 2012 @ 01:25:12 #147
14505 OProg
A Life in Music
pi_113791438
En overigens, er zijn de afgelopen jaren meer renners tijdens training verongelukt dan in koers. Dan let ik verder niet op de tragische stergevallen rond de koers.

Overigens mag Pedro Horrillo uiteraard ook alles dankbaar zijn dat hij nog leeft en ze hem vonden in de Giro van 1999.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 5 juli 2012 @ 01:34:31 #148
14505 OProg
A Life in Music
pi_113791639
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:50 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Een goeie afdaling kan een groot verschil maken. Onze goeie vriend Gesink verloor Parijs-Nice in 2008 door een slechte afdaling. Ook Samuel Sanchez, één van de beste dalers van het peloton, won menig wedstrijd door een goeie afdaling.
'Il Falco' Paolo Savoldelli won de Giro door een fenomenale afdaling. Zal ik ook nooit vergeten, kwam een minuut later boven nadat hij kraakte op de Finestre. Simoni reed toen virtueel roze. Ik meen dat Di Luca mee was en Rujano die de rit won en Savoldelli maakte in de afdaling het verschil weer goed en zou de Giro winnen. Dan kunnen ook ritten zoals ze er zijn in de tour van dit jaar echt schitterend zijn. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_113792864
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 01:25 schreef OProg het volgende:
En overigens, er zijn de afgelopen jaren meer renners tijdens training verongelukt dan in koers. Dan let ik verder niet op de tragische stergevallen rond de koers.

Overigens mag Pedro Horrillo uiteraard ook alles dankbaar zijn dat hij nog leeft en ze hem vonden in de Giro van 1999.
1999? Dat is maar 3 jaar geleden ofzo 8)7
  Redactie Sport donderdag 5 juli 2012 @ 10:02:28 #150
274204 crew  Mexicanobakker
pi_113796109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 01:14 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Gelul. Senna stierf een jaar eerder dan Casartelli en sindsdien is er weinig noemenswaardigs meer gebeurd bij beide sporten tot Weylandt vorig jaar.
Als autosportvolger kan ik zeggen dat er recentelijk toch ook wel wat dodelijke ongelukken zijn gebeurd in kleinere Europese klassen, oa Surtees in 2009. Ik denk dat het allebei even veilig is, als we de Amerikaanse autosport, die een stuk minder veilig is, niet meerekenen.

Daarvoor was autosport uiteraard veel gevaarlijker dan wielrennen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')