Nee, want dan willen de klassementsrenners al helemaal voorin zitten, omdat elke val waar je achter zit gelijk tijdsverlies oplevert. Er is weinig aan te doen want door de toegenomen belangen wil gewoon iedereen per se van voren zitten, met nog drie ploegmaten om zich heen ook als het even kan.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gewoon die hele regel afschaffen. Als ze vallen, dan hebben ze pech. Misschien leren ze dan dat ze gewoon de sprinters hun ding moet laten, dan gaat er doorgaans niets mis.
Omdat je anders een veel te grote pion achter krijgt en dat werkt niet (schuine ketting enzo).quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:35 schreef Eenskijken het volgende:
ah duidelijk. eigenlijk dus hetzelfde als versnellingen op elke andere fiets, maar waarom kan dat niet op 1 blad dan?
En nu wel?quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vroeger begreep ik niet waarom ze allemaal in een peloton rijden. in tegenstelling met een loopwedstrijd bijvoorbeeld.
achter hebben ze 10 of 11, toch?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:57 schreef Nober het volgende:
Het enige wat ik niet snap is die versnelling, soms hoor je bijvoorbeeld 53-11... denk dat je al blij moet zijn met drie tandwielen voor en 9 achter.
Zou je ze kunnen opnoemen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
De laatste jaren vatl er nogal eens een dode bij het afdalen van een bergpas.
Waarom neutraliseren ze dit deel van de koers niet?
Bijvoorbeeld: er wordt ergens 'onderaan' een streep getrokken en als je te snel bent moet je toch wachten tot de eerder vastgestelde veilige afdaaltijd bereikt is.
Casartelli 17 jaar geleden was de enige.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is minder relevant
Een Italiaan en een Belg iig.
Het is gevaarlijk en draagt nauwelijks bij aan het koersverloop. In de formule 1 loopt men beduidend minder risicoquote:Op woensdag 4 juli 2012 22:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Casartelli 17 jaar geleden was de enige.
Weylandt kan je daar niet eens bijrekenen. Dat was een steil kort klimmetje met een steile afdaling vlak voor de finish en absoluut geen grote col met een lange afdaling. Daarbij was het bij Weylandt een hele vervelende samenloop van omstandigheden.
Dus die 'de laatste jaren valt er nogal eens een dode in de afdaling van een col' van je komt neer op 1 renner, 17 jaar geleden. Nou poe poe.
Als je denkt dat het nauwelijks bijdraagt aan het koersverloop dan zit je inderdaad juist in dit topic. Ik raad je aan vooral veel wielrennen te kijken de komende jaren, dan snap je wel dat je opmerking niet klopt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is gevaarlijk en draagt nauwelijks bij aan het koersverloop. In de formule 1 loopt men beduidend minder risico
Ik wilde het net gaan posten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als je denkt dat het nauwelijks bijdraagt aan het koersverloop dan zit je inderdaad juist in dit topic.
Een goeie afdaling kan een groot verschil maken. Onze goeie vriend Gesink verloor Parijs-Nice in 2008 door een slechte afdaling. Ook Samuel Sanchez, één van de beste dalers van het peloton, won menig wedstrijd door een goeie afdaling.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is gevaarlijk en draagt nauwelijks bij aan het koersverloop. In de formule 1 loopt men beduidend minder risico
De eerste keer dat ik echt heel bewust er naar zat te kijken was Armstrong in 1999 op ik meer Sestriere waar hij voor hij ging constant zat te 'bellen'.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wanneer is het oortjes gedoe eigenlijk begonnen? Indurain had die dingen toch nog niet?
Gelul. Senna stierf een jaar eerder dan Casartelli en sindsdien is er weinig noemenswaardigs meer gebeurd bij beide sporten tot Weylandt vorig jaar.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In de formule 1 loopt men beduidend minder risico
Mjah, Kivilev klapte verder met zijn kop op de grond en was klaar in Parijs-Nice, maar die reed nog zonder helm. Maar verder valt het wel mee.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Casartelli 17 jaar geleden was de enige.
'Il Falco' Paolo Savoldelli won de Giro door een fenomenale afdaling. Zal ik ook nooit vergeten, kwam een minuut later boven nadat hij kraakte op de Finestre. Simoni reed toen virtueel roze. Ik meen dat Di Luca mee was en Rujano die de rit won en Savoldelli maakte in de afdaling het verschil weer goed en zou de Giro winnen. Dan kunnen ook ritten zoals ze er zijn in de tour van dit jaar echt schitterend zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:50 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Een goeie afdaling kan een groot verschil maken. Onze goeie vriend Gesink verloor Parijs-Nice in 2008 door een slechte afdaling. Ook Samuel Sanchez, één van de beste dalers van het peloton, won menig wedstrijd door een goeie afdaling.
1999? Dat is maar 3 jaar geleden ofzoquote:Op donderdag 5 juli 2012 01:25 schreef OProg het volgende:
En overigens, er zijn de afgelopen jaren meer renners tijdens training verongelukt dan in koers. Dan let ik verder niet op de tragische stergevallen rond de koers.
Overigens mag Pedro Horrillo uiteraard ook alles dankbaar zijn dat hij nog leeft en ze hem vonden in de Giro van 1999.
Als autosportvolger kan ik zeggen dat er recentelijk toch ook wel wat dodelijke ongelukken zijn gebeurd in kleinere Europese klassen, oa Surtees in 2009. Ik denk dat het allebei even veilig is, als we de Amerikaanse autosport, die een stuk minder veilig is, niet meerekenen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 01:14 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Gelul. Senna stierf een jaar eerder dan Casartelli en sindsdien is er weinig noemenswaardigs meer gebeurd bij beide sporten tot Weylandt vorig jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |