quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:18 schreef lipjes het volgende:
ik kan de road 3's aanraden
geweldige banden
Moet alleen de juiste spanning nog vinden....
Ik heb die Pilot Activ er op liggen. Ik heb er ruim voldoende grip mee en ze geven ook wel behoorlijk veel vertrouwen. Een stuk meer dan de BT45's die er eerst op lagen. Toen ik terug kwam van vakantie, na zo'n 300 km snelweg zag ik dat ie wel heel iets vierkant begon te worden, maar nu is dat al weer weg.quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:40 schreef whY... het volgende:
Ik heb nu ook Michelin met een 'street' profiel lijkt op de M45 en Michelin raadt aan: MICHELIN Pilot Activ erop te gooien. Jullie zeggen Pilot road 3, werkt dat met een yammie xj 900?
ja. Waar ik van de winter heerlijk warm blijf besterf ik het nu zodra ik hem aantrekquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:05 schreef Skv het volgende:
Iemand nog tips waar op te letten bij aanschaf van een rijbroek? Is het aan te raden om er een te nemen met een uitritsbare binnenbroek?
Ja, dat is aan te radenquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:05 schreef Skv het volgende:
Iemand nog tips waar op te letten bij aanschaf van een rijbroek? Is het aan te raden om er een te nemen met een uitritsbare binnenbroek?
Weet je hoe duur dat isquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:11 schreef lipjes het volgende:
geen idee, ik moet mijn 1e motorpak nog kopen
als je met regen rijd, gore-tex
2.6 in voor of achterband? Bij m'n vfr staat voor 2.5 en achter 2,9 aangeraden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:36 schreef lipjes het volgende:
heb nog niet met mijn road 3's met regen gereden, morgen skip ik hem ook even.
Maar verwacht dat ze dan ook wel goed rijden.
Denk alleen dat ik de spanning van 2.6 eens ga ophogen naar 2.7 of 2.8.
kijken of die dan nog beter rijd.
Bij mij zit er ook aerotex in, de reclame bij het pak deed lijken alsof het beter is dan gore-tex. Geen idee of dat zo is, maar het is wel waterdicht dus ik vind het wel bestquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:23 schreef lipjes het volgende:
klopt, je hebt ook aerotex, het goedkopere spul.
Maar enige pak wat ik heb is een bij elkaar geraapte
Eerste pak wat ik koop gaat echter wel gore-tex worden.
2e zomerpak, 3e doorwaaipak![]()
Je weet niet welke accu je moet hebben?quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:24 schreef Yreal het volgende:
http://www.motorcorner.nl(...)rm3LACFUUhtAodESoPzQ
uuuuuuuh.....
of vul merk/type/bouwjaar in en je krijgt het resultaatquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:29 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Bij mij zit er ook aerotex in, de reclame bij het pak deed lijken alsof het beter is dan gore-tex. Geen idee of dat zo is, maar het is wel waterdicht dus ik vind het wel best
[..]
Je weet niet welke accu je moet hebben?
Kijk welke er nu in zit en bestel die weer?
2.6 achter en 2.3 voorquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:27 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
2.6 in voor of achterband? Bij m'n vfr staat voor 2.5 en achter 2,9 aangeraden.
quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:55 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Zag net iemand op deze, met een geel hesje aan![]()
![]()
Sorry man maar moet toch een beetje opvallen met zo'n zwarte fietsquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:55 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Zag net iemand op deze, met een geel hesje aan![]()
![]()
Ik vind hem eerlijk gezegd niets aanquote:Op woensdag 20 juni 2012 15:18 schreef Yreal het volgende:
Als je je veiligheid belangrijk vindt rij je sowieso maar geen r6. Wat heeft dit model een onzichtbare knippers zeg![]()
Maar godver, wat een porno fietsen zijn die 2006 r6'jes![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:03 schreef Skv het volgende:
Ik vind sport-touring motoren toffer dan die supersports eigenlijk. Niet in de laatste plaats omdat ik me met een supersport ongetwijfeld het eerste het beste viaduct injaag.
Oh, herkenbaarquote:Op woensdag 20 juni 2012 16:03 schreef Skv het volgende:
Niet in de laatste plaats omdat ik me met een supersport ongetwijfeld het eerste het beste viaduct injaag.
Ga ik de motoport ook maar eens over bellenquote:Op woensdag 20 juni 2012 12:29 schreef Dekatria het volgende:
Michelin Anakee 2's onder de Alp hier. Doen het prima
En welke motoport hebben we het dan overquote:Op woensdag 20 juni 2012 18:29 schreef DeKleineBaas het volgende:
als jullie nou met zn allen tegelijk deze kant op komen kunne we hier wel een toerritje doen
Sorry hier is motorport
Qua uiterlijk vind ik supersports vaak mooier dan sport/tourquote:Op woensdag 20 juni 2012 16:03 schreef Skv het volgende:
Ik vind sport-touring motoren toffer dan die supersports eigenlijk. Niet in de laatste plaats omdat ik me met een supersport ongetwijfeld het eerste het beste viaduct injaag.
Het allermooiste is een pak/broek waarvan je én de voering eruit kunt rukken, én de wind- en waterdichte liner ookquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:05 schreef Skv het volgende:
Iemand nog tips waar op te letten bij aanschaf van een rijbroek? Is het aan te raden om er een te nemen met een uitritsbare binnenbroek?
Als het goed is, is het pas in de avond hier in het noorden. Dus ik kom nog droog overquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:39 schreef Sounddragon het volgende:
Morgenmiddag is het trouwens weer pak- en motorwasdag; Omo tabs op je schouders en rijden maar
Ik zag hengelo voorbijkomen aangezien ik in nijverdal woon is dat 30 min rijdenquote:Op woensdag 20 juni 2012 18:31 schreef lipjes het volgende:
[..]
En welke motoport hebben we het dan over
Het begint halverwege de dag al in het zuid-westen zei Piet, dus ik zal wel precies met mijn neus in 100 kilometer boter vallen rond een uurtje of 4 denk ikquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:55 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als het goed is, is het pas in de avond hier in het noorden. Dus ik kom nog droog over
KNMI en de regionale zender hier zeggen dat het pas einde middag/begin avond in het zuid-westen van NL binnen komt, dus dat spreekt elkaar een beetje tegenquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het begint halverwege de dag al in het zuid-westen zei Piet, dus ik zal wel precies met mijn neus in 100 kilometer boter vallen rond een uurtje of 4 denk ik
Same herequote:Op woensdag 20 juni 2012 21:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
KNMI en de regionale zender hier zeggen dat het pas einde middag/begin avond in het zuid-westen van NL binnen komt, dus dat spreekt elkaar een beetje tegen
Ik hoop dat KNMI gelijk heeft, ik ga morgen met de motor
Metzler Racetekquote:
Helemaal eens. Jack kan ik alles uit halen, broek niet, alleen de voering. En dat is pas smerig rijden boven de 20 graden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het allermooiste is een pak/broek waarvan je én de voering eruit kunt rukken, én de wind- en waterdichte liner ookAls alleen de wintervacht eruit kan zit je met wassen, en nog belangrijker; gore tex of wat voor tex dan ook; er komt geen zuchtje wind doorheen, en dat is nogal jakkie als het warmer wordt
![]()
Tevens kun je als alles uitneembaar is, je pak gewoon domweg in de was kwakken zonder dure speciale wasmiddeltjes die je membraam in leven zouden kunnen houden. verlijmde membramen zuigen en zijn onpraktisch
Was dat ook in deze kleuren of heel toevallig rood wit ?quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:55 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Zag net iemand op deze, met een geel hesje aan![]()
![]()
Mijn jas heeft inderdaad twee 'binnenjassen' die je er uit kan ritsen. Eentje is denk ik voor de winter (is gevoerd en dik en warm) en daar omheen zit nog een winddicht ding. Ik weet niet of die ook tegen water isquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het allermooiste is een pak/broek waarvan je én de voering eruit kunt rukken, én de wind- en waterdichte liner ookAls alleen de wintervacht eruit kan zit je met wassen, en nog belangrijker; gore tex of wat voor tex dan ook; er komt geen zuchtje wind doorheen, en dat is nogal jakkie als het warmer wordt
![]()
Tevens kun je als alles uitneembaar is, je pak gewoon domweg in de was kwakken zonder dure speciale wasmiddeltjes die je membraam in leven zouden kunnen houden. verlijmde membramen zuigen en zijn onpraktisch
Teflon treatment is VUILafstotend (tot de eerste wasbeurt). en dit is dus een zweetbroek met een laminaat erin ipv uitneembaar membraam; alleen de wintervoering kan eruitquote:Op donderdag 21 juni 2012 19:57 schreef Skv het volgende:
Zo, bedankt voor de tips allemaal. Zojuist deze broek van Difi gekocht. 80 Euro korting, ademend materiaal en een uitneembare warme binnenbroek. Ingespoten met Teflon ofzo, dus zou waterafstotend moeten zijn. Alleen de bretels vergeten te kopen, dus morgen nog even terug.
het meneertje zei dat dat aerotex er voor zou zorgen dat ie niet zou zweten. dat membraan klopt, die dingen waren achterlijk duur.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Teflon treatment is VUILafstotend (tot de eerste wasbeurt). en dit is dus een zweetbroek met een laminaat erin ipv uitneembaar membraam; alleen de wintervoering kan eruit
Achterlijk duur is maar wat je voor wat comfort over hebtquote:Op donderdag 21 juni 2012 21:33 schreef Skv het volgende:
[..]
het meneertje zei dat dat aerotex er voor zou zorgen dat ie niet zou zweten. dat membraan klopt, die dingen waren achterlijk duur.
Anyway, ik heb nu eindelijk een helm, laarzen, handschoenen, broek en jas. En rijbewijs. Nu nog een motor.
Ik leef van mn stagevergoeding van 280 Euro per maand en een beetje lening van de IB-groep. heb ook net mn rijbewijs gehaald (550 E aan uitgegeven). Daarna nog een helm + pak gekocht (170 helm, 120 broek, 100 jas). Dus dat is alweer bijna 1000 E.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Achterlijk duur is maar wat je voor wat comfort over hebtNeem je leer en airco in je BMW of jeukstof en zwengeltjes
![]()
Ik ben ook begonnen met een cheapass pak, daarna een iets minder cheapass pak, maar nog steeds kut, alleen duurdere kut. Nu heb ik maar geslikt en een honderdje of 6 uitgegeven voor mijn pak, volgende keer misschien wel meer als ik budget heb @ that time, want het kan altijd nóg beter, en zeker als je dagelijks rijdt is dat het geld gewoon dubbel en dwars waard vind ik.
600 voor een pak is nog best goedkoop, hier hangen pakken van 1000+quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Achterlijk duur is maar wat je voor wat comfort over hebtNeem je leer en airco in je BMW of jeukstof en zwengeltjes
![]()
Ik ben ook begonnen met een cheapass pak, daarna een iets minder cheapass pak, maar nog steeds kut, alleen duurdere kut. Nu heb ik maar geslikt en een honderdje of 6 uitgegeven voor mijn pak, volgende keer misschien wel meer als ik budget heb @ that time, want het kan altijd nóg beter, en zeker als je dagelijks rijdt is dat het geld gewoon dubbel en dwars waard vind ik.
En dan heeft je motor een keer onderhoud nodig. Ik kwam er de afgelopen twee maanden achter hoe duur dat dat is. Met veel zelf doen kom ik in totaal nog uit op ¤400 voor 2 nieuwe banden en een grote beurt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik leef van mn stagevergoeding van 280 Euro per maand en een beetje lening van de IB-groep. heb ook net mn rijbewijs gehaald (550 E aan uitgegeven). Daarna nog een helm + pak gekocht (170 helm, 120 broek, 100 jas). Dus dat is alweer bijna 1000 E.
Meer kan ik op het moment écht niet missen. En dan heb ik alles ook nog zo'n beetje met 50% korting gekocht.Maarja, ik wist van tevoren wel dat het duur zou zijn. Moet maar even snel afstuderen.
Bierbuik ontwikkelen, zakt ie ook niet af als je 'm goed hoog trekt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:57 schreef Skv het volgende:
Zo, bedankt voor de tips allemaal. Zojuist deze broek van Difi gekocht. 80 Euro korting, ademend materiaal en een uitneembare warme binnenbroek. Ingespoten met Teflon ofzo, dus zou waterafstotend moeten zijn. Alleen de bretels vergeten te kopen, dus morgen nog even terug.
Ach, mijn jas was ook 'maar' 119,95 euro maar ben er eigenlijk best blij meequote:Op donderdag 21 juni 2012 22:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik leef van mn stagevergoeding van 280 Euro per maand en een beetje lening van de IB-groep. heb ook net mn rijbewijs gehaald (550 E aan uitgegeven). Daarna nog een helm + pak gekocht (170 helm, 120 broek, 100 jas). Dus dat is alweer bijna 1000 E.
Meer kan ik op het moment écht niet missen. En dan heb ik alles ook nog zo'n beetje met 50% korting gekocht.Maarja, ik wist van tevoren wel dat het duur zou zijn. Moet maar even snel afstuderen.
Hier was het niet eens hozen en geen onweer gezien/gehoord. Zijn een paar druppen gevallen (hooguit 5mm). En het begon ook pas na 11 uur, hele avond was het goed weer..quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
Nou, het noodweer is gearriveerd hoor; 3 minuten hozen, en een beetje rommeldebom.. nu regent het en het rommelt een beetje.
De zandzakken kunnen weer voor de deur vandaan
was een beursaanbieding, en volgens mij had ik daar zelfs nog geld vanaf geluld omdat ik eigenlijk de zwarte contrastkleur wilde, en ze hadden alleen rood hangen in mijn maatquote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
600 voor een pak is nog best goedkoop, hier hangen pakken van 1000+
jep, iedereen denkt altijd dat motorrijden goedkoop is, maar dat kan soms vies tegenvallen. Banden slijten hard en zijn best prijzig, olie is duurder, onderhoudsintervallen zijn korter.. zo goedkoop is het allemaal nietquote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:31 schreef ArnosL het volgende:
[..]
En dan heeft je motor een keer onderhoud nodig. Ik kwam er de afgelopen twee maanden achter hoe duur dat dat is. Met veel zelf doen kom ik in totaal nog uit op €400 voor 2 nieuwe banden en een grote beurt.
Best veel geld als student zijnde
Ja, maar je hoort iedereen: "Je rijdt maar zo nu en dan op zo'n ding.", "Er zitten maar twee wielen op ipv vier (quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jep, iedereen denkt altijd dat motorrijden goedkoop is, maar dat kan soms vies tegenvallen. Banden slijten hard en zijn best prijzig, olie is duurder, onderhoudsintervallen zijn korter.. zo goedkoop is het allemaal niet
Hoe vaak verwissel je banden? Van les weet ik 'bij minder dan 1 mm profiel', maar is dat eens per jaar? Of per vijf jaar? (uitgaande van een seizoensrijder).quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:31 schreef ArnosL het volgende:
[..]
En dan heeft je motor een keer onderhoud nodig. Ik kwam er de afgelopen twee maanden achter hoe duur dat dat is. Met veel zelf doen kom ik in totaal nog uit op ¤400 voor 2 nieuwe banden en een grote beurt.
Best veel geld als student zijnde
Nee, maar het is zo'n hoog model zonder elastiek om je middel. Zitten wel 4 van die bretel-aanhechtdingen aan, dus bretels horen standaard aan dit model. Anders zakt 'ie af en heb ik de kniebeschermers onderaan mn scheenbeen bungelen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:31 schreef Tankiej het volgende:
Skv, waarom wil je eigenlijk bretels? Heb je de motorbroek op de groei gekocht?
Ligt ook aan je rijstijl natuurlijk!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:34 schreef whY... het volgende:
Ik rijd een heel jaar op 1 set banden. Het licht ook aan je rijstijl, er zijn ook rijders die per seizoen een setje wegrijden. Zelfs als je heel weinig rijd zou ik niet langer dan drie jaar op dezelfde banden willen rijden
. Dat rubber droogt dan helemaal uit en gaat scheuren.
Hoe zachter het rubber des te vaker sta je bij de bandenboer. Moet er niet aan denken elke paar maanden een nieuw setje supersport bandjes af te tikkenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:34 schreef whY... het volgende:
Ik rijd een heel jaar op 1 set banden. Het licht ook aan je rijstijl, er zijn ook rijders die per seizoen een setje wegrijden. Zelfs als je heel weinig rijd zou ik niet langer dan drie jaar op dezelfde banden willen rijden
. Dat rubber droogt dan helemaal uit en gaat scheuren.
Bij mij zit er ook geen elastiek om de middel maar ik heb van die 'banden' aan de zijkanten die ik strak kan trekken. Daarnaast rits ik hem vast aan m'n jas, dus naar beneden zakken doet ie nietquote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, maar het is zo'n hoog model zonder elastiek om je middel. Zitten wel 4 van die bretel-aanhechtdingen aan, dus bretels horen standaard aan dit model. Anders zakt 'ie af en heb ik de kniebeschermers onderaan mn scheenbeen bungelen.
Ah, dat heb ik niet. geeft wel iets mee, die bovenste rand, maar je kan het niet aantrekken om je middel. Alleen met bretels, maar dat vind ik geen probleem.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Bij mij zit er ook geen elastiek om de middel maar ik heb van die 'banden' aan de zijkanten die ik strak kan trekken. Daarnaast rits ik hem vast aan m'n jas, dus naar beneden zakken doet ie niet
Ik zou niet weten hoe lang die banden er onder zaten. Bij aanschaf zaten ze er al onder iig. Nu kunnen ze wel weer een km of 15000 mee als het goed is. Olie hoeft maar eens in de 10000 km en kleppen stellen eens in de 24000 km.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar je hoort iedereen: "Je rijdt maar zo nu en dan op zo'n ding.", "Er zitten maar twee wielen op ipv vier ()", "Verzekering is veel goedkoper!", "Je hoeft geen APK", etc etc. Valt inderdaad vies tegen.
![]()
Maar ik ben nu allang blij dat ik een pak en alles heb, mocht ik nu een motor zien dan kan ik er zo mee wegrijden zonder dat er nog een investering van honderden Euro's nodig is aan randartikelen. Alleen nog bretels en een (schrijfrem?)slot.
Bedragen van de pakken die jullie hier noemen overstijgen mijn budget voor een hele motor momenteel.
[..]
Hoe vaak verwissel je banden? Van les weet ik 'bij minder dan 1 mm profiel', maar is dat eens per jaar? Of per vijf jaar? (uitgaande van een seizoensrijder).
Als je een winterstop hebt, zou ik de olie + filter elk jaar vervangen (liefste voor de stop ivm zuren in de olie). Blijf je doorrijden... dan gewoon lekker doorrijden tot je die 10k aantikt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:03 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Olie hoeft maar eens in de 10000 km en kleppen stellen eens in de 24000 km.
Banden eens in de 2 jaar ongeveer, olie ieder anderhalf jaar en kleppen stellen eens in de 4 jaar ongeveer.
Ik vind het prijsverschil tussen 160 breedte en 190 wel meevallen, 190 is maar 15 euro duurder bij de lokale motorgarage. Het is wel iets duurder ja, maar 15 euro op zo'n bedrag (170 - 185) vind ik te weinig om het echt een nadeel te noemenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:29 schreef JK het volgende:
Onderhoudskosten van de motor hoeven niet duur te zijn, het ligt er aan wat voor motor je rijd en wat voor banden je kiest. Als jij sportbanden kiest die 3000km mee gaan, dan moet je niet klagen. Daarnaast is een kleinere bandenmaat (breedte) natuurlijk ook goedkoper. Maar koop jij een motor met brede sloffen, ja dan betaal je daar ook gewoon naar.
Een 125cc of 250cc is goedkoper in onderhoud dan een 1000cc. Dus vergelijk dan wel even de kosten van een zwaardere motor met een wat sportievere auto. Daarvan liggen de kosten ook hoger. Maargoed, met 125cc en 250cc moet je engelengeduld hebben.. kosten zijn lager, maar het koppel ook.
Ik zeg niet dat motorrijden duurder is dan autorijden, maar je kan best goedkoop rijden zo lang je maar niet alles wilt.
Zal qua verbruik ook iets uitmaken lijkt me.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:32 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik vind het prijsverschil tussen 160 breedte en 190 wel meevallen, 190 is maar 15 euro duurder bij de lokale motorgarage. Het is wel iets duurder ja, maar 15 euro op zo'n bedrag (170 - 185) vind ik te weinig om het echt een nadeel te noemen
Ben gewoon op de motor naar kantoor gegaan vandaag hoorquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:07 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja dacht een ritje te gaan rijden vandaag maar halverwege heb ik gps maar weer op huis gezet
Maar de wereld is groter dan 160 of 190. Ik heb achter een 130 zitten, op een 500cc twin.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:32 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik vind het prijsverschil tussen 160 breedte en 190 wel meevallen, 190 is maar 15 euro duurder bij de lokale motorgarage. Het is wel iets duurder ja, maar 15 euro op zo'n bedrag (170 - 185) vind ik te weinig om het echt een nadeel te noemen
Ja, ok daar zit wel een groter verschil inquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:22 schreef JK het volgende:
[..]
Maar de wereld is groter dan 160 of 190. Ik heb achter een 130 zitten, op een 500cc twin.
En tussen 130-190 bijv is het verschil al wat groter. Er zijn 125cc's met een 100 bandje achter, stelt niets voor, kost ook niets.
Verder kan je natuurlijk nog kiezen tussen ketting en tandwielen of cardan (of riem natuurlijk), bepaalde type motoren vreten wat liever een ketting op. Daarnaast ben je zelf verantwoordelijk voor het onderhoud aan de ketting gedurende z'n leven. Ook dat kan je drastisch verkorten en het onderhoud daardoor duurder maken. Maar als je motorrijden al duur vind, moet je de motorscooter helemaal vergeten.
Maargoed, wat maakt het uit dat het geld kost.. het is leuk, het heeft voordelen, het heeft nadelen... maar het is vooral leuk.
Ik ken iemand die een hele tijd geleden Hema wonderolie in z'n blok had geflikkerdquote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel km ik op een bandje rijd, op de huidige achterband staat inmiddels bijna 14k, en daar kan nog wel 4 bij denk ik, misschien wel meer. Op de voorband denk ik minimal het dubbele; ik verslijt 2 achterbanden op 1 voorbandje. Olie (dure Castrol) zit er nu 13k in, die gaat er bij 17.5k uit denk ik, zo vuil is hij nog niet. Ik rijd momenteel ruim 1000 km per week, anders blijf ik aan de gang
Je hebt natuurlijk altijd.de keus om er goedkopere olie in te gooien, dan vervang je wat eerder, maar ik heb liever goed spul, dan gaat het maar wat langer mee.
ik kwam niet verder dan 5k met een achterbandjequote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel km ik op een bandje rijd, op de huidige achterband staat inmiddels bijna 14k, en daar kan nog wel 4 bij denk ik, misschien wel meer. Op de voorband denk ik minimal het dubbele; ik verslijt 2 achterbanden op 1 voorbandje. Olie (dure Castrol) zit er nu 13k in, die gaat er bij 17.5k uit denk ik, zo vuil is hij nog niet. Ik rijd momenteel ruim 1000 km per week, anders blijf ik aan de gang
Je hebt natuurlijk altijd.de keus om er goedkopere olie in te gooien, dan vervang je wat eerder, maar ik heb liever goed spul, dan gaat het maar wat langer mee.
Rijstijl denk ikquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:50 schreef cageon2 het volgende:
[..]
ik kwam niet verder dan 5k met een achterbandje
Wat heb je der onder??quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel km ik op een bandje rijd, op de huidige achterband staat inmiddels bijna 14k, en daar kan nog wel 4 bij denk ik, misschien wel meer. Op de voorband denk ik minimal het dubbele; ik verslijt 2 achterbanden op 1 voorbandje. Olie (dure Castrol) zit er nu 13k in, die gaat er bij 17.5k uit denk ik, zo vuil is hij nog niet. Ik rijd momenteel ruim 1000 km per week, anders blijf ik aan de gang
Je hebt natuurlijk altijd.de keus om er goedkopere olie in te gooien, dan vervang je wat eerder, maar ik heb liever goed spul, dan gaat het maar wat langer mee.
Mijn achterband begon vierkant te worden, middenvlak was wat platquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rijstijl denk ik![]()
Ik maak nu debiel veel snelwegkilometers; volgens mij is mijn achterband al bijna zó vierkant dat ik hem zonder jiff rechtop kan laten staanVan de week pleurde ik hem plat in een bocht en toen ik gas gaf ging mijn kont er als een raket vandoor richting verkeerde kant; beetje weinig raakvlak denk ik
tanken?quote:Op zondag 24 juni 2012 19:58 schreef Yreal het volgende:
Nieuwe accu
Motor doet nog steeds net zo niks.
Iemand ideeën?
Heidenau K60quote:
Die kantjes van mij rijd je niet 'even' bij in een middagje ben ik bangquote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:27 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Mijn achterband begon vierkant te worden, middenvlak was wat plat
Maar na vanmiddag is ie weer goed! Wat zijn er eigenlijk toch lekkere weggetjes hier in het noorden
ja, meten.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:58 schreef Yreal het volgende:
Nieuwe accu
Motor doet nog steeds net zo niks.
Iemand ideeën?
Waarom wordt de road 3 afgeraden?quote:Op zondag 24 juni 2012 23:01 schreef whY... het volgende:
Je had ook geen licht enzulks he? Dus vanaf het omzetten van de sleutel gaat het al fout, heb je daar al gemeten?
Oh was bij motoport, ze vroegen 400 euro per twee banden bridgestone, de michelin (road 3, activ werd afgeraden) was 420 per twee en omleggen enal. Ze hadden mijn bandmaat alleen niet. Voor dit geld ga ik wel even serieus nadenken of ik dat niet veel goedkoper kan bij mijn eigen boer.
Ik moet trouwens dot3 of dot4 hebben, iemand zin om de verschillen uit te leggen? Waar te koop of laten doen, moto Lois?
edit: bijna vergeten, voor mijn vriendin een leuk jasje erbij gehaald en nieuw vizier voor op mijn helm. Uiteindelijk dus wel geld uitgegeven
Dat moet zeker wel goedkoper kunnen ja, ik zou even bellen naar andere garages. Bij de garage hier zou het 300 euro voor een set kosten voor de road 3, inclusief montage.quote:Op zondag 24 juni 2012 23:01 schreef whY... het volgende:
Je had ook geen licht enzulks he? Dus vanaf het omzetten van de sleutel gaat het al fout, heb je daar al gemeten?
Oh was bij motoport, ze vroegen 400 euro per twee banden bridgestone, de michelin (road 3, activ werd afgeraden) was 420 per twee en omleggen enal. Ze hadden mijn bandmaat alleen niet. Voor dit geld ga ik wel even serieus nadenken of ik dat niet veel goedkoper kan bij mijn eigen boer.
Ik moet trouwens dot3 of dot4 hebben, iemand zin om de verschillen uit te leggen? Waar te koop of laten doen, moto Lois?
edit: bijna vergeten, voor mijn vriendin een leuk jasje erbij gehaald en nieuw vizier voor op mijn helm. Uiteindelijk dus wel geld uitgegeven
Volgens mij zegt hij dat de activ werd afgeraden?quote:Op maandag 25 juni 2012 00:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
Waarom wordt de road 3 afgeraden?
Ik heb ze onder mijn GSX600F liggen en ik vind ze geweldig.
Maar weet niet waar je woont, maar anders Korst Bandenservice in fijnaart.
Daar had ik voor 305 mijn road 3's incl opleggen (losse velgen)
quote:30% korting, dus de scherpste prijs
MotoPort koopt banden in het groot in, waardoor we scherpe inkoopprijzen kunnen bedingen. En daar laten we de klant van meeprofiteren! Dat merk je zeker dit jaar, want in 2012 bestaat MotoPort 30 jaar en om dat te vieren biedt MotoPort gedurende dit hele jubileumjaar maar liefst 30% korting op alle motorbanden! Je krijgt vooraf een prijsopgave, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan
Zo, dan is het wel erg prijzigquote:Op maandag 25 juni 2012 09:05 schreef whY... het volgende:
Dat was metnormaal zijn ze dus nog duurder. Ik weet denk ik wel hoe het werkt, ze pakken de cataloguswaarde -30% +19%= is verkoopprijs. Normaliter kan je veel meer korting bedingen bij MotoPort en andere motorzaken want banden gaan eigenlijk nooit voor cataloguswaarde weg.
Niet te vergeten, bij MotoPort:
* gratis checkup (motor)
* inprincipe liggen de banden er gelijk op
* garantie op lekkeband
maar goed ik vond het best duur en had dus een mooi excuus (want de banden waren niet op voorraad) om ze niet te kopen en nog even verder te kijken.
Michelin Pilot Road 3 339 euro bij http://www.kalsbeekmotoren.nl/quote:Op zondag 24 juni 2012 23:01 schreef whY... het volgende:
Je had ook geen licht enzulks he? Dus vanaf het omzetten van de sleutel gaat het al fout, heb je daar al gemeten?
Oh was bij motoport, ze vroegen 400 euro per twee banden bridgestone, de michelin (road 3, activ werd afgeraden) was 420 per twee en omleggen enal. Ze hadden mijn bandmaat alleen niet. Voor dit geld ga ik wel even serieus nadenken of ik dat niet veel goedkoper kan bij mijn eigen boer.
Waren ze voor mij nog goedkoperquote:Op maandag 25 juni 2012 10:19 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Michelin Pilot Road 3 339 euro bij http://www.kalsbeekmotoren.nl/
Is alleen wel in Zwolle, dus wellicht te ver.
In het hoge noorden zijn ze nog wat goedkoper: http://www.rinketmotorsport.nl/index.php/prijslijstquote:Op maandag 25 juni 2012 10:19 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Michelin Pilot Road 3 339 euro bij http://www.kalsbeekmotoren.nl/
Is alleen wel in Zwolle, dus wellicht te ver.
inderdaad... iemand enig idee wat er aan de hand is?quote:
Ik zit nu nog in Apeldoorn voor een project dus wellicht is dat zo ver nog niet. Ik ga eerst mijn eigenboer maar even bellen.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:19 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Michelin Pilot Road 3 339 euro bij http://www.kalsbeekmotoren.nl/
Is alleen wel in Zwolle, dus wellicht te ver.
Eigenlijk nog nooit naar gekeken. Ik weet ook niet vanaf wanneer de leeftijd ook 'schadelijk' is. Ik kan me voorstellen dat een band best 1-2 jaar oud mag zijn voordat die gemonteerd wordt zolang die maar niet uitgedroogd is.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:05 schreef ZgurkogeL het volgende:
Kijkt ooit iemand naar de DOT-code (productiedatum) van banden? Ik bedoel, goedkoop rubber scoren willen we allemaal, maar als je dan "nieuwe" troep krijgt van meer dan een jaar oud... laat maar.
Michelin zegt 10 jaar.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:22 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Eigenlijk nog nooit naar gekeken. Ik weet ook niet vanaf wanneer de leeftijd ook 'schadelijk' is. Ik kan me voorstellen dat een band best 1-2 jaar oud mag zijn voordat die gemonteerd wordt zolang die maar niet uitgedroogd is.
quote:Indien de banden 10 jaar na hun datum van productie niet werden vervangen, raadt Michelin u aan ze te vervangen, zelfs indien ze in goede staat lijken en niet tot op de slijtage-indicator versleten zijn.
Waarom niet de Road 3 dan?quote:Op maandag 25 juni 2012 11:17 schreef Mirgeam het volgende:
Ik denk dat ik voor de Pilot Road 2 ga, liggen nu Pilot Power 2ct's onder van de vorige eigenaar
Alleen wanneer ik met een topkoffer rij eigenlijkquote:Op maandag 25 juni 2012 13:14 schreef lipjes het volgende:
waait trouwens weer lekker buiten.
Hebben jullie daar ook altijd zo een moeite mee, rijden met harde wind of ben ik toch de enige
Ja dat kan, ik rijd op een nakedquote:Op maandag 25 juni 2012 13:16 schreef lipjes het volgende:
Ja of het komt bij mij door het vele plastic.
Een goede harde windvlaag en de onderkant gaat ineens opzij.
op een naked zit je toch wel in de windquote:Op maandag 25 juni 2012 13:14 schreef lipjes het volgende:
waait trouwens weer lekker buiten.
Hebben jullie daar ook altijd zo een moeite mee, rijden met harde wind of ben ik toch de enige
Ja ik heb voornamelijk last van zijwind.quote:Op maandag 25 juni 2012 13:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
op een naked zit je toch wel in de wind
[ afbeelding ]
werkt weerquote:Op maandag 25 juni 2012 11:01 schreef lipjes het volgende:
werkt trouwens alleen bij mij motor-forum niet
hij krijgt toch betaald om daar te staanquote:Op maandag 25 juni 2012 19:11 schreef lipjes het volgende:
Ja, maar hij wachtte midden in de rij, en ik reed lekker naar voren
Denk dat hij er nog wel stond toen ik al thuis was, daarom rijd ik daar altijd naar voren
Wat voor motor is dat? Fazer?quote:Op maandag 25 juni 2012 13:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
op een naked zit je toch wel in de wind
[ afbeelding ]
Yepquote:
Ja, maar ik ben in een pak toch liever sneller op plaats van bestemming, kan die jas teminnste uit.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hij krijgt toch betaald om daar te staanzal hem een rotzorg wezen
Suzuki gsr 600quote:Op maandag 25 juni 2012 21:07 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Wat voor motor is dat? Fazer?
Vanmorgen ookquote:Op maandag 25 juni 2012 22:37 schreef lipjes het volgende:
[..]
Yep
Stierf van de motoragenten vandaag......
[..]
Vanochtend geen tegengekomen.quote:
als je dr niet uitkomt zit er weinig op hequote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:39 schreef Yreal het volgende:
iemand enige idee wat ik nou met mijn motor moet? Accu vervangen en zekeringen doorgemeten. Doe nog steeds helemaal niks.
waar? dan blijf ik binnen! xDquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:50 schreef lipjes het volgende:
Tevens, vriendinlief heeft maandag a.s. haar 1e rijles
Drechtstedenquote:
Netjesquote:
Je zit zeker niet in west-brabantquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:16 schreef Yreal het volgende:
18 graden, licht bewolkt, windkracht 2-3.
Dan zal je mij niet horen
25KW?quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:24 schreef dribbel79 het volgende:
ik doe m'n CBR weg, rij veuls te weinig...als je iemand kent/ bent die een leuke startersbike zoekt...
Jazekerquote:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/193182quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:18 schreef Humberto-T het volgende:
Ik ben helaas sinds twee weken één van mijn sleutels kwijt. Nu heeft mijn motor, in dit geval helaas, HISS waardoor ik niet zo een nieuwe sleutel kan laten slijpen.
Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Ik zie wel wat vage sites waarbij je een sleutel moet opsturen samen met de ecu waarbij je dan voor 'slechts' 245 euro een nieuwe sleutel krijgt
ik strip dadelijk alle binnenkleding van mijn pakquote:Op donderdag 28 juni 2012 14:46 schreef BlackLining het volgende:
* ZwartRandje drijft van zijn fiets af
Op de snelwegen is het heerlijk hoor, maar verdomme, die stoplichten
Punt is dat ik dus geen enkel ander pak heb dan een winterpakquote:Op donderdag 28 juni 2012 14:52 schreef BlackLining het volgende:
Met doorwaai pak, zomerhandschoenen, kevlar jeans en open vizier blijft het nog steeds zweten bij <50kmh. Komt ook met name omdat het extreem benauwd is.
Het is ook niet snel goed op de motor he
Ik vind ze juist super, mijn bochten zijn nog nooit zo goed gegaan.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:16 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Wat mindere ervaringen van kennissen, geen super gegronde reden ofzo
Doorwaai jas en handschoenen, broek zonder membraam, viziertje open, 100km snelweg, waarvan 35km file bij elkaar, de korte broek die ik eronder aan had, hangt nu te drogenquote:Op donderdag 28 juni 2012 14:52 schreef BlackLining het volgende:
Met doorwaai pak, zomerhandschoenen, kevlar jeans en open vizier blijft het nog steeds zweten bij <50kmh. Komt ook met name omdat het extreem benauwd is.
Het is ook niet snel goed op de motor he
M'n pa vindt ze ook helemaal geweldig. Hij heeft nog niet eerder zo'n fijne band gehad zegt iequote:Op donderdag 28 juni 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik vind ze juist super, mijn bochten zijn nog nooit zo goed gegaan.
Jas met de wintervoering eruit en de regenvoering erin, alle ritsen open, helpt geen zakquote:Op donderdag 28 juni 2012 17:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Doorwaai jas en handschoenen, broek zonder membraam, viziertje open, 100km snelweg, waarvan 35km file bij elkaar, de korte broek die ik eronder aan had, hangt nu te drogen![]()
Godzijdank schijnt de zon er niet ook nog bij, dan word je gebakken door het asfalt als je fileslalom doet
Je moet die regenliner er ook uithalen, die houdt de wind tegen. Heb ik gewoon los bij me in de koffer of mijn rugzak.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:07 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Jas met de wintervoering eruit en de regenvoering erin, alle ritsen open, helpt geen zakBroek heeft ook geen membraan, mijn niet-geventileerde zomerhandschoenen aan. Vizier dicht (kut beestjes
) maar gelukkig geen file
Waar de fuck moet jij langs als je 35km file hebt? Knooppunt Rijswijk oid? Of in Rotterdam?
Hier scheen de zon wel de hele dag. Morgen word leuk dagje, 8.00 fysio, 13.00-15.00 diploma uitreiking, daarna wat eten/drinken en om 17.00 uur moet ik in Heteren zijn voor een BBQ. Dat gaat wat worden, zijn daar werkzaamheden dus wel pleuriseind file staan
Nee, volle bak, 600 cc (zie foto OP, cbr 600f)quote:
Had al zo'n vermoeden dat ik die eruit moest halenquote:Op donderdag 28 juni 2012 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je moet die regenliner er ook uithalen, die houdt de wind tegen. Heb ik gewoon los bij me in de koffer of mijn rugzak.
Ik rijd Noord Limburg -Utrecht + v.v. elke dag.A73 gaat wel (rond 06.00), daarna A50, heenweg gaat op zich wel OK, is druk, maar goed te doen. Daarna de A12 die bijna over het gehele stuk in de werkzaamheden ligt met regelmatig wegverleggingen, noodbelijning, smalle rijstrook 1, waardoor standaard alle blikkers links, en alle vrachtwaggels rechts rijden. Strontirritant; ik haal er ook dagelijks minstens 40 rechts in, moeiteloos.
Terugweg is drama; vanaf Utrecht gaat het meteen van 4 banen naar 2, en dan het hele eind tot Veenendaal stop and go verkeer, bij Arnhem de A50 op, dat gaat soms een heel eind goed, maar vandaag was het na een km of 4 -5 al fileslalom tot ruim over de Waalbrug alwaar ze ook overal aan het verbouwen zijn; brugverbreding en het hele knooppunt ervoor ligt op een hoop. Daarna A73 wat meestal weer redelijk doorrijdt, op linkshangend verkeer na.
Heen gaat meestal wel als ik niet te laat ben; een kwartiertje te laat en ik ben de sjaak, terug is standaard drama.
Ik rijd trouwens standaard met mijn vizier open, alleen als het regent gaat 'ie dicht. Vliegjes zijn lekker, alleen motten gaan tussen je tanden zitten![]()
Hey wie weet heb ik je wel zien rijden, rijd al een paar weken, A12, A50 DH - Utrecht - Arnhem - Apeldoorn en weer terug. Vandaag laatste dagje dan is Hilversum aan de beurtquote:Op donderdag 28 juni 2012 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je moet die regenliner er ook uithalen, die houdt de wind tegen. Heb ik gewoon los bij me in de koffer of mijn rugzak.
Ik rijd Noord Limburg -Utrecht + v.v. elke dag.A73 gaat wel (rond 06.00), daarna A50, heenweg gaat op zich wel OK, is druk, maar goed te doen. Daarna de A12 die bijna over het gehele stuk in de werkzaamheden ligt met regelmatig wegverleggingen, noodbelijning, smalle rijstrook 1, waardoor standaard alle blikkers links, en alle vrachtwaggels rechts rijden. Strontirritant; ik haal er ook dagelijks minstens 40 rechts in, moeiteloos.
Terugweg is drama; vanaf Utrecht gaat het meteen van 4 banen naar 2, en dan het hele eind tot Veenendaal stop and go verkeer, bij Arnhem de A50 op, dat gaat soms een heel eind goed, maar vandaag was het na een km of 4 -5 al fileslalom tot ruim over de Waalbrug alwaar ze ook overal aan het verbouwen zijn; brugverbreding en het hele knooppunt ervoor ligt op een hoop. Daarna A73 wat meestal weer redelijk doorrijdt, op linkshangend verkeer na.
Heen gaat meestal wel als ik niet te laat ben; een kwartiertje te laat en ik ben de sjaak, terug is standaard drama.
Ik rijd trouwens standaard met mijn vizier open, alleen als het regent gaat 'ie dicht. Vliegjes zijn lekker, alleen motten gaan tussen je tanden zitten![]()
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:00 schreef Vinniiee het volgende:
Same here. Geen zonnetje, maar wel felle lucht = zonnevizier. Met zon uiteraard ook.
Mocht je achter mij zitten binnenkort (waarschijnlijk niet), en er is file. Ik heb nog geen spiegels (vrij kut op de snelweg overigens)Ze passen niet
klemdingen van de bar-ends gaan niet ver genoeg uit
Ik rijd nu 1000 km in de week, alleen woon - werk al, vind het niet zo'n ramp, wordt redelijk voor betaald; km vergoeding en anderhalf reisuur per dag, dus ik vind het primaquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Had al zo'n vermoeden dat ik die eruit moest halen![]()
Jezus, dat is wel een eind zeg. A50 is inmiddels echt een drama ja. En dat gaat nog wel een paar maandjes duren (kreeg email op mijn werk van de werkzaamheden, zal ze volgende week even opzoeken, zit nu thuis).
Meestal staat er voor mij de heenweg (Apeldoorn A50 - A12 - A50 richting Heteren) vrijwel nooit file, pas bij de brug bij Renkum. En een km of 5 er voor staan de matrixborden al op 90 terwijl er geen hond rijdt. Laatst was het pokke druk en kon iedereen gewoon 100/120 blijven rijden![]()
Dat is dan tussen 8.20-8.30 dat ik daar langs kom. Gelukkig bij Heteren eraf, dus niet nog meer file
Haha. Ik rij ook wel veel met mijn vizier open, maar met zonnevizier naar beneden waait het zo in mijn ogen
Ik rijd meestal rond half 7 de A12 op bij Grijsoord richting Utrecht, en in de middag vertrek ik meestal rond kwart over 4/half 5 vanuit Utrecht/Nieuwegein richting Arnhem. Makkelijk te herkennen volgens mij, zwart grjze AT met vierkante Gobi topkoffer, khaki/rood/zwart pak, anthracietgrijze allroadhelm met klep, vizier openquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:24 schreef whY... het volgende:
[..]
Hey wie weet heb ik je wel zien rijden, rijd al een paar weken, A12, A50 DH - Utrecht - Arnhem - Apeldoorn en weer terug. Vandaag laatste dagje dan is Hilversum aan de beurt
Haha ja ik dus ookquote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:43 schreef whY... het volgende:
Hahahahaaaa die volvo's !!! ZOOOO fokking herkenbaar, ik check echt elke volvo en laat ze soms passeren als ze een tijdje achter mij hangen en ik niet kan zien of er twee mensen in zitten. Geld overigens ook voor de volkswagen golfjes en andere auto's die mij te veel volgen.
De blikkers rijden vaak wel traag ja, aan de andere kant ik rijd dan weer te snel. Op de teller net geen 50 te hard. Alleen voor woon/werk eigenlijk.
Jezus, 1000km woon-werkquote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd nu 1000 km in de week, alleen woon - werk al, vind het niet zo'n ramp, wordt redelijk voor betaald; km vergoeding en anderhalf reisuur per dag, dus ik vind het prima![]()
Die matrixen op 90 doen ze om het aanbod op de knooppunten wat rustiger te laten aanrijden, helpt geen reet, want iedereen stuift gewoon door met 120 volgens mij; ikke wel iig, en die file staat r tóch welJij rijdt de tegenovergestelde A50 route als ik, dus elkaar tegen komen zit er niet, behalve in vogelvlucht met een vangrail ertussen.
Ik rijd standaard met een zonnebril op, zomer, winter, who cares, goede nauwsluitende bril, werkt uit de kunst, en je hebt altijd lekker frisse luchtVorige week een andere zonnebril gekocht, die ook in mijn helm past, en daar ben ik héél erg blij mee
[..]
Ik rijd meestal rond half 7 de A12 op bij Grijsoord richting Utrecht, en in de middag vertrek ik meestal rond kwart over 4/half 5 vanuit Utrecht/Nieuwegein richting Arnhem. Makkelijk te herkennen volgens mij, zwart grjze AT met vierkante Gobi topkoffer, khaki/rood/zwart pak, anthracietgrijze allroadhelm met klep, vizier open![]()
Ik kom best veel motorrijders tegen onderweg; de meeste haal ik in, óók in de file
Muziekquote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:32 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Jezus, 1000km woon-werk. Lekker muziekje erbij mag ik hopen?
KM vergoeding is bij mij 19 cent/km, en onderhoud kan ik zelf doen, dus dat scheelt al een hoop
Ja inderdaad, iedereen rijd gewoon door met 120. Of er nou 2 minuten eerder een file is, of later, maakt geen zak uit
Nice brilletje, werkt helaas voor mij niet. Laatste tijd steeds vaker mijn bril weer op omdat lenzen gaan irriteren.
Zal die kleurencombi onthouden. Ik heb een GS500 met de nieuw kleurstelling (blauw met zilver), waar een USD in gebouwd zit (sinds afgelopen weekend). Jas/broek zwart met blauwe tinten en een HJC helm.
Maar je werkt dus in Apeldoorn, wellicht zie ik je ooit nog eens rijden
Ik heb eigenlijk altijd mijn doppies in, behalve als ik op voorhand weet dat ik geen snelwegen ga rijden, dus toerritjes enzo doe ik ze niet in.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:11 schreef whY... het volgende:
Sounddragon, jij niegoelezennie ik werk namelijk wel in A'doorn.
ik heb soms muziek, als ik moe ben en anders oordoppen. Het zijn te lange ritjes om geen gehoorbescherming te hebben.
Als ik had geweten dat er ook nog water bij die soundtrack hoordequote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:27 schreef Sounddragon het volgende:
Muziek:
[ afbeelding ]
Dekatria weet hoe hij klinkt, volgens mij reed hij daarom steeds achter me![]()
Water is de bom jonguh, alleen kun je het beter niet over je liefje heen splashenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als ik had geweten dat er ook nog water bij die soundtrack hoorde
Deze dagen de Alp een grote beurt aan het geven... vandaag claxon gefikst, olie en -filtert vervangen (was ook wel nodig ook). Nu nog de luchtfilter en remblokken - de schroeven van de luchtfilter moet ik waarschijnlijk uitboren zo verkonkeld zijn ze
Nice, ik heb een Arrow demper op mijn GS geknutseld. Klinkt ook wel lekkerquote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Muziek:
[ afbeelding ]
Dekatria weet hoe hij klinkt, volgens mij reed hij daarom steeds achter me![]()
Verder geen audio in de helm, draag otoplastieken, dus dat werkt toch niet, en daarbij ga ik daar alleen maar harder van rijden, dus laat maarIk krijg een vast bedrag per dag waar ik aan overhoud, plus nog eens anderhalf uur per dag, dus ik word best wel wijzer van het rijden op de motor. Heb nu wel in anderhalve maand tijd een achterbandje compleet plat gereden; binnenkort maar eens een setje Anakee's bestellen, dan kunnen we weer wat platter door de bocht. Met een beetje mazzel heb ik die dan voor de winter weer op, kan er weer Heidenau onder als het gaat sneeuwen
![]()
Ik werk dus in Utrecht, niet in A'doorn; jijniegoeilezennie
Zit nu een K&N op hierquote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:12 schreef Sounddragon het volgende:
Ik twijfel nog steeds over een K&N filter; binnenkort wordt hij even opnieuw afgesteld, en dat is natuurlijk dé kans om er meteen eentje op te gooien
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nice, ik heb een Arrow demper op mijn GS geknutseld. Klinkt ook wel lekker![]()
Ik draag ook otoplastieken, vind nog wel vrij veel windruis hebben. Maar dat kan ook aan de helm liggen (HJC FS-11). Nice, dat heb je wel goed voor elkaar. Dus eigenlijk gewoon 1 bedrag als "km-vergoeding" en ook nog die reisuren betaald krijgen?![]()
Anakees schijnen lang mee te gaan. Hoor verhalen van 15k ofzo
Ah oke, nog een stukkie verder dus. Verward door Why denk ik
Jezus, minimaal is toch 5/5,5mm voor achter toch
Loopt hij nu beter of slechter met de K&N? en hou het verbruik eens in de gaten? men roept altijd dat afstellen een must is als je er een K&N in gooit.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zit nu een K&N op hier
Wat betreft de Anakees - m'n vorige achterband heeft het 13K uitgehouden, voorband kon nog wel langer door al heb ik die tesamen verwisseld.
Ga de komende weken sowieso checken hoeveel olie de Alp nu stooktquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Loopt hij nu beter of slechter met de K&N? en hou het verbruik eens in de gaten? men roept altijd dat afstellen een must is als je er een K&N in gooit.
Uhh, je hebt een K&N oliefilter? dat gaat ook niet uitmaken voor het verbruik, dan zul je de kop moeten opfrissen met nieuwe klepsealsquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:37 schreef Dekatria het volgende:
Praat dan ook es duidelijk mannieuwe luchtfiltert is geen K&N, maar die schroefjes die zijn bij mij helemaal naar z'n grootje. Morgen maar voorzichtig de boor erop zetten
Het zijn gewoon drie schroeven rondom de 'deksel' van het luchtfilter aan de linkerzijkant (je kan het zwarte plastic geheel deels zien zitten met de linkerkap er nog op). In wezen is het dus een heel makkelijk klusje om zo'n filter te vervangen... mits je de schroeven eruit krijgtquote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Uhh, je hebt een K&N oliefilter? dat gaat ook niet uitmaken voor het verbruik, dan zul je de kop moeten opfrissen met nieuwe klepseals
Ik heb geen idee hoe dat luchtfilterhuis van een alp in elkaar steekt, maar kun je er niet bij met een griptang ofzo?
Ah oke, ja dat wist ik niet van die uren. Zelf zit ik aan 40 minuten in de spits, dus dat krijg ik niet meequote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik krijg idd een vast bedrag per dag, en ook nog 1½ uur per dag, zijn gewoon reisuren à 100%, niet meer als normaal lijkt me, ik rijd in principe 2½ uur per dag, en het eerste reisuur is altijd voor jezelf (CAO).
Ik houd geen km standen bij qua banden, maar 15K haal je makkelijk op Anakee's; de Heidenau K60 M&S die er nu op ligt zou een zacht ding zijn wat als een gek zou slijten bij temperaturen boven de +10, en die gaat de 18k halen denk ik; nog 4 weken volhouden dus.
De voorband is nog de voorband die ik er samen met de vorige Anakee op heb gezet als set, dus die heeft de achterband overleefd en ook deze K60, zit nu nog anderhalve mm op denk ik. straks dus een nieuwe set Anakee's, en als ik een beetje constant ben qua rijden, gaat die voorband dus ook weer een Michelin en een K60 oprijden, dan zouden we ongeveer 35k verder moeten zijn; ergens in de 120 - 125k op de klok
40 minuten enkele reis is anderhalf uur per dag, uur voor jezelf, half uur voor de baas, 2½ uur per week in de knip.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:09 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ah oke, ja dat wist ik niet van die uren. Zelf zit ik aan 40 minuten in de spits, dus dat krijg ik niet mee
Haha, heb je mooi geluk mee dan dat dat toch niet zo is (hard slijten). Nice, lekker harde compount heeft die voorband dan.
Vanaf volgende week doe ik 500km woon-werk ongeveer per week. En over 3 weken naar Luxemburg, dus daar zullen de km's ook wel aantikken
Ik zou eerst de griptang proberen als je erop kunt komen, niet gekeken bij Anne.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het zijn gewoon drie schroeven rondom de 'deksel' van het luchtfilter aan de linkerzijkant (je kan het zwarte plastic geheel deels zien zitten met de linkerkap er nog op). In wezen is het dus een heel makkelijk klusje om zo'n filter te vervangen... mits je de schroeven eruit krijgt
Alleen leuk als je altijd met je vizier dicht rijdt, anders; nutteloos.quote:
Het is me evenzo gelukt. Onwaarschijnlijke kutklus (ook omdat de airbox van plastic is en het risico op beschadiging dus groot is), maar er bleef net 2-3mm schroef uitsteken wat ik met een grip tang los kon draaien.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou eerst de griptang proberen als je erop kunt komen, niet gekeken bij Anne.
De pest is dat je de koppen kapotdraait omdat de draad vast zit, dus als je koppen eraf boort, vergroot je het probleem eigenlijk, want dan moet de rest er nog uit, en dan heb je niks meer om vast te pakken.
die moet je even uitleggenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Alleen leuk als je altijd met je vizier dicht rijdt, anders; nutteloos.
Doe 'm boven de 40 eens open met je zonnevizier omlaag, merk je het vanzelfquote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:17 schreef Salatrel het volgende:
geen last van... maar boven de 40 gaat mijn vizier sowieso dicht dus
320 voor de Anakees?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:48 schreef Roderick2085 het volgende:
Net nieuw pak gehaald, en ff geïnformeerd naar de Anakee 2 prijzen (320 totaal)
Das incl binnenbanden (30) en monteren.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:53 schreef Dekatria het volgende:
[..]
320 voor de Anakees?Kan je ze beter via i-net bestellen en ze er ergens op laten gooien. Scheelt je bijna de helft.
Briljantquote:
you're getting ripped off, of is dat inclusief grote beurt en polijsten van de lak, uitlaat en velgen?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:48 schreef Roderick2085 het volgende:
Iemand hier ervaring met de Metzeler Tourance banden
Net nieuw pak gehaald, en ff geïnformeerd naar de Anakee 2 prijzen (320 totaal). Hij had alleen ook een aanbieding van de Metzelers, voor 220, scheelt toch aardig, genoeg om ff over te denken iig
ik doe niet andersquote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:20 schreef Salatrel het volgende:
ik heb geen behoefte om op snelheid met open vizier te rijden
Andere zaak had ik gemaild hier in de buurt, die zeiden iets van 302 excl binnenbanden, komt dus zo'n beetje op hetzelfde.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
you're getting ripped off, of is dat inclusief grote beurt en polijsten van de lak, uitlaat en velgen?
Depending on je woonplaats heb ik evt wel een adresje, en anders bestellen bij motorbandenmarkt. Binnenbanden vervangen vind ik bullshit.
Is linksvoor niet gewoon het lampje kapoet? Er is dan minder weerstand, waardoor de rest van de lampjes op het circuit (=linksachter) veel sneller knipperen of wellicht zelfs aan blijven staan.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:21 schreef whY... het volgende:
Mn knipperlicht naar links doet het ook heul niet meer, achter knippert hij niet, alleen aan en linksvoor helemaal niks.
waar heb je dat voor elkaar gekregen dan?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:13 schreef Dekatria het volgende:
Binnenbanden hoef je an sich niet te vervangen als ze nog prima zijn. Mijn Anakees waren bij elkaar 165, met BTW.
http://www.banden-pneus-online.nl/motorbanden.htmlquote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:26 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
waar heb je dat voor elkaar gekregen dan?
Hoe lang ben je? Ik heb in Oktober nog een volledig lichtgrijs doorwaaipak gescoord bij Motoport hier in R'dam, en ik ben zo rond de 1.90.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:48 schreef Roderick2085 het volgende:
Vanmiddag dus deze jas en broek gehaaldHad de broek liever ook in een lichte kleur gehad, maar die worden niet in extra lange maten geleverd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen naast me. Snelle rakkersquote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:27 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Iemand ervaring met een honda blackbird?
Tnxquote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:51 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hoe lang ben je? Ik heb in Oktober nog een volledig lichtgrijs doorwaaipak gescoord bij Motoport hier in R'dam, en ik ben zo rond de 1.90.
Fraaie jas trouwens
Lukt het niet zonder de motormover dan? Bij mij staat hij ook gewoon in de tuin onder een hoesquote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:32 schreef Mickeys het volgende:
En heb ik alleen "maar" een motorhoes gekocht. Eindelijk mijn motor weer "thuis", maar nu krijg ik de motor niet in de schuurWieltjes van de motormover zijn te klein en zijn niet zomaar grotere voor te vinden. Nog maar eens zien hoe we dat gaan oplossen.
Nope, moet minimaal 3 keer 90 graden keren op een stukje van 2 bij 2 m. Moet gewoon een goede constructie bedenken nog. Komt welquote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:35 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Lukt het niet zonder de motormover dan? Bij mij staat hij ook gewoon in de tuin onder een hoes
Op motorbandenmarkt zijn ze GRTVRR niet leverbaarquote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
http://www.banden-pneus-online.nl/motorbanden.html
Moet je alleen even ergens vinden om ze erop te zetten.
Zal wel kloppen denk, kan vreemdgenoeg nergens op m'n toenmalige factuur terugvinden wat de verzendkosten waren.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op motorbandenmarkt zijn ze GRTVRR niet leverbaar![]()
Ik kom voor een setje voor de AT op 196¤ inclusief verzenden.
3 keer links is ook 1 keer rechts hèquote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:38 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Nope, moet minimaal 3 keer 90 graden keren op een stukje van 2 bij 2 m. Moet gewoon een goede constructie bedenken nog. Komt wel
Goh... laat er nou een tuindeur en een hek tussen zitten. Daarom die 3 keer 90 graden... maar goed... idd erg blij dat de fiets er weer is. Was raar om te rijden maar wel even geweldig gevoel weer. Alsof er geen 3/4 jaar tussen had gezeten tussen deze en de voorlaatste ritquote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
3 keer links is ook 1 keer rechts hè
Goed dat de fiets weer terug is
Ik vind het een kutsite, krijg mijn bestelling niet rond.. Ideal werkt niet fatsoenlijk, heb hem weggeklikt, ik zoek wel een andere weg naar Romequote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zal wel kloppen denk, kan vreemdgenoeg nergens op m'n toenmalige factuur terugvinden wat de verzendkosten waren.
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op motorbandenmarkt zijn ze GRTVRR niet leverbaar![]()
Ik kom voor een setje voor de AT op 196¤ inclusief verzenden.
als ik de zoekfunktie gebruikquote:Anakee 140/80 R 17 69H / achterwiel / Op dit moment niet beschikbaar
Anakee 90/90 - 21 54H / Voorwiel / Op dit moment niet beschikbaar
Hmm oke, ja nu je het zegt. Zo had ik nog niet eens gedacht. Die uren tellen dus naast je km-vergoeding? Zal het eens navragen. /edit: nagekeken in bedrijfsregelement, daar staat alleen km-vergoeding in.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
40 minuten enkele reis is anderhalf uur per dag, uur voor jezelf, half uur voor de baas, 2½ uur per week in de knip.
Ligt overigens wel aan je CAO, is niet overal zo.
Ligt niet aan de compound, vermogen en druk komt meer op het achterwiel als het voorwiel, dus die slijt gewoon minder hard.
Het verschil zit hem vaak in het feit dat je de wielen zelf demonteert en weer monteert. Als je je motor een beurtje laat geven is het vaak makkelijker om meteen mee te laten nemen, maar dan ben je dus duurder uit door de werkplaatsuren, plus dat ze bij een motorzaak de hoofdprijs voor de banden zelf vragen zoals je zietquote:Op zondag 1 juli 2012 07:36 schreef Salatrel het volgende:
volgens mij ga ik mijn volgende set banden ook via internet bestellenalleen ff bij de buurman navragen waar hij ze had laten monteren want die had het er laatst over
Dat zeg ik; ligt aan je CAO.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hmm oke, ja nu je het zegt. Zo had ik nog niet eens gedacht. Die uren tellen dus naast je km-vergoeding? Zal het eens navragen. /edit: nagekeken in bedrijfsregelement, daar staat alleen km-vergoeding in.
Ligt toch ook deels aan de compound? Zachte band zal harder slijten als een harde compound bij dezelfde motor?
Nee, maar om ze nou net in beeld te zien als ze een pornofilm aan het kijken zijn via een beamerquote:
Daarvoor hebben ze 'reminders' uitgevondenquote:Op zondag 1 juli 2012 16:24 schreef Skv het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een Art4 of 5 slot voor de srx600. Ik heb geen idee of ik jet beste een ketting, beugelslot of schijfremslot kan kopen. De laatste lijkt me het meest handzaam. Maar ik weet ook zeker dat ik dat ding ga vergeten er af te halen en dan is de schijf krom. Dus dat doe ik denk ik niet.
Wat gebruiken jullie?
Geen overbodige luxe, ook. Toen ik in Drenthe was met de Alp en even langs de supermarkt ging had ik 'm even op schijfslot gezet... en pas toen ik even later opgestapt en al het gele touwtje zag wist ik het weerquote:Op zondag 1 juli 2012 17:08 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze 'reminders' uitgevonden
Je kan ook een stuk waslijn/touw of iets dergelijks gebruiken. Gewoon iets dat opvalt
[ afbeelding ]
Ik ken mezelf. Ik vergeet eerst de reminder er op te zetten. Daarna het slot.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:08 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze 'reminders' uitgevonden
Je kan ook een stuk waslijn/touw of iets dergelijks gebruiken. Gewoon iets dat opvalt
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 juli 2012 17:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Geen overbodige luxe, ook. Toen ik in Drenthe was met de Alp en even langs de supermarkt ging had ik 'm even op schijfslot gezet... en pas toen ik even later opgestapt en al het gele touwtje zag wist ik het weerwas bijna gestart met het slot er nog op.
quote:Op zondag 1 juli 2012 17:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik ken mezelf. Ik vergeet eerst de reminder er op te zetten. Daarna het slot.
Ik héb een Abus disclock, maar die gebruik ik heel zelden, en dan 100% mét reminder cable. Die laatste gebruikte ik trouwens ook als vangnet voor mijn TT, die plakte ik domweg op mijn teller, werkt goed, maar hij flikkert er heel af en toe wel eens afquote:Op zondag 1 juli 2012 16:24 schreef Skv het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een Art4 of 5 slot voor de srx600. Ik heb geen idee of ik jet beste een ketting, beugelslot of schijfremslot kan kopen. De laatste lijkt me het meest handzaam. Maar ik weet ook zeker dat ik dat ding ga vergeten er af te halen en dan is de schijf krom. Dus dat doe ik denk ik niet.
Wat gebruiken jullie?
Als ik mijn kettingslot meeneem bind ik hem altijd om m'n kofferdragersquote:Op zondag 1 juli 2012 18:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik héb een Abus disclock, maar die gebruik ik heel zelden, en dan 100% mét reminder cable. Die laatste gebruikte ik trouwens ook als vangnet voor mijn TT, die plakte ik domweg op mijn teller, werkt goed, maar hij flikkert er heel af en toe wel eens af
Ik heb een gewoon Peppi en Kokkie slot waarmee ik hem wel eens op slot zet, maar meestal zet ik hem alleen op het stuurslot. Ik probeer hem altijd zodanig neer te zetten dat het niet aantrekkelijk is voor boefjes om eraan te gaan kloten. (voor de deur van een druk warenhuis ofzo) dat wekt prima. Als je hem 's nachts moet laten staan is ergens aan vast wel de beste optie
Vroegahh, had ik een kettingslot wat ik gewoon om mijn middel deed als ik ging rijden. Kwestie van de goede maat bestellen
Ik bedoel qua sfeer, niet qua kleding hequote:Op zondag 1 juli 2012 19:20 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Wie gaat er nou in zn motorpak naar een festival
Staat een artikel in het Dagblad v'/h Noorden over een TT camping, met een foto van een groep die naar een 'natuurfilm met 2 mannen en 1 vrouw in de hoofdrol' zitten te kijkenquote:Op zondag 1 juli 2012 14:45 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nee, maar om ze nou net in beeld te zien als ze een pornofilm aan het kijken zijn via een beamer
vergeet je alcoholtests nietquote:Op zondag 1 juli 2012 19:58 schreef Thrilled het volgende:
Hallo allemaal, heb hier nog niet veel gepost maar wil toch even een bijdrage doen..
Heb vorige zomer mijn motorrijbewijs gehaald en wil over enkele weken richting Normandië in Frankrijk.. Zijn er hier mensen die ook naar die streek geweest zijn en dan specifiek D-day / WWII gerelateerde zaken hebben bekeken? Ik ben op zoek naar tips/bezienswaardigheden/hotels of motorvriendelijke/aangename tourweggetjes
Als toerist hoef je die stickers niet en dat gele hesje hoef je ook nietquote:Op zondag 1 juli 2012 20:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
En gele hesje, en reflectiestickers op je helm...
Echt, als er 1 land de motorrijder haat
Ik ben begin maart geweest, in Bayeux gebleven wat op ongeveer 30 min van alle stranden ligt. Leuk stadje waar je redelijk goedkoop kan eten.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:58 schreef Thrilled het volgende:
Hallo allemaal, heb hier nog niet veel gepost maar wil toch even een bijdrage doen..
Heb vorige zomer mijn motorrijbewijs gehaald en wil over enkele weken richting Normandië in Frankrijk.. Zijn er hier mensen die ook naar die streek geweest zijn en dan specifiek D-day / WWII gerelateerde zaken hebben bekeken? Ik ben op zoek naar tips/bezienswaardigheden/hotels of motorvriendelijke/aangename tourweggetjes
Geinugquote:Op zondag 1 juli 2012 20:44 schreef Salatrel het volgende:
en wat bewegend beeld van vandaag uit meerdere hoeken
ja vond het wel leuker om terug te zien dan constant zelfde povquote:
ik las iets van een schotland trip?quote:Op zondag 1 juli 2012 21:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vimeo heb ik altijd een goed alternatief gevonden
Wordt iig de eerste 3 dagen prima weer. Alleen een beetje frips in de ochtendquote:Op zondag 1 juli 2012 21:06 schreef lipjes het volgende:
Morgen weer lekker crossen.
En vriendinlief heeft ook haar eerste lesje morgen
Over twee weken inderdaadquote:Op zondag 1 juli 2012 21:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik las iets van een schotland trip?ik zie het filmpje wel tegemoet he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |