Hoor je wat 'ie zegt, dan? Zie je wat 'ie in z'n zak heeft? (als voorbeeld)quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
op het filmpje is te zien dat ie op dat moment geen overduidelijke bedreiging is.
Dat maakt niet uit, wat iemand zegt of wat ie in z'n zak heeft kan nooit een reden zijn om bedreigend te zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoor je wat 'ie zegt, dan? Zie je wat 'ie in z'n zak heeft? (als voorbeeld)
Het kan geen reden zijn om bedreigend te zijn, maar dat is vast niet wat je bedoelde.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, wat iemand zegt of wat ie in z'n zak heeft kan nooit een reden zijn om bedreigend te zijn.
dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik kan mij goed voorstellen dat als je aanwijzingen hebt dat iemand een mes of een pistool in zijn zak heeft je maatregelen neemt om te voorkomen dat iemand dat gaat gebruiken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, wat iemand zegt of wat ie in z'n zak heeft kan nooit een reden zijn om bedreigend te zijn.
Dat is precies wat ik denk: zo'n opmerking lijkt me meer dan voldoende om de agent geen risico te laten nemen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:52 schreef Five_Horizons het volgende:
"Ik pak zo dat mes uit m'n zak om je neer te steken"
"Dwing me maar te gaan liggen....ik snij je kapot"
Dan moet ie wel eerst naar zijn zak grijpen hè.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het kan geen reden zijn om bedreigend te zijn, maar dat is vast niet wat je bedoelde.
Niet bedreigend, nee?
voor mij zit daar een beetje de crux van het verhaal. Die twee reactie spreken elkaar compleet tegen. Twee personen die bij het zelfde bedrijf werken, aan dezelfde regels moeten voldoen en dezelfde trainingen krijgen reageren totaal tegenovergesteld in dezelfde situatie... Niemand reageert hetzelfde, maar zo'n verschil ?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:54 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik denk: zo'n opmerking lijkt me meer dan voldoende om de agent geen risico te laten nemen.
Al moet ik dan eerlijkheidshalve wel zeggen dat de lauwe reactie van de mannelijke collega me een tikje verbaast.
Ja want iemand met een mes schakel je uit met een trap.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het kan geen reden zijn om bedreigend te zijn, maar dat is vast niet wat je bedoelde.
Niet bedreigend, nee?
*zucht*quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ja want iemand met een mes schakel je uit met een trap.
Maar natuurlijk.
Kortom: kul.
ja dat gevoel ken ik ja.quote:
Ik begrijp dat inleven in een situatie vrij lastig voor je is. Had ik er bij moeten schrijven dat het was 'dit, maar niet uitsluitend', voordat je beperkte gedachtengang het voorbeeld begreep of lukt het nu achteraf toch wel?quote:
Je snapt er dus niets van.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:31 schreef Maanvis het volgende:
nouja zie het filmpje.
ze staat op 3 meter afstand van die gast en loopt er naar toe.
alle situaties met bedreiging door een mes zijn dus niet van toepassing (want dan loop je niet op iemand af maar trek je je dienstwapen).
ten 2e staat die gast niet in een bedreigende houding.
Voor hetzelfde geld is hij enkel gedesorienteerd door de pepperspray.quote:
Lekker tendentieus. Daar win je geen discussie mee (maar geef toe, daar gaat het je ook niet om, toch, trolletje?).quote:misschien was zijn zwalkende manoeuvre wel erg bedreigend voor mevr. de eenstrepert
jij ben zeker zo'n BOAquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je snapt er dus niets van.
Een agent die wordt bedreigd moet meteen een wapen trekken?
Nogmaals: waar komt die 5% vandaan, en waarom is de kans niet 4% of 6%?
[..]
Voor hetzelfde geld is hij enkel gedesorienteerd door de pepperspray.
[..]
Lekker tendentieus. Daar win je geen discussie mee (maar geef toe, daar gaat het je ook niet om, toch, trolletje?).
Als er concrete sprake is van bedreiging tegen het leven gericht mag dit wapen getrokken worden.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je snapt er dus niets van.
Een agent die wordt bedreigd moet meteen een wapen trekken?
Misschien is het wel 4 of 6% ja!quote:Nogmaals: waar komt die 5% vandaan, en waarom is de kans niet 4% of 6%?
Tja, als je de discussie niet op inhoud kunt winnen, kun je moeilijk anders dan op de man spelen, hè?quote:
Blabla, jada jada.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:44 schreef Maanvis het volgende:
Misschien is het wel 4 of 6% ja!
Hier kun je alleen een schatting op doen, en als elke vorm van bedreiging al wegvalt (omdat er gewoon geen bedreigingssituaties te bedenken zijn waar een agente in deze vorm zou moeten reageren) dan blijft er maar een hele kleine kans over dat het schoppen terecht was.
Kerel je hebt toch wel het 'ca' gelezen neem ik aan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:49 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Tja, als je de discussie niet op inhoud kunt winnen, kun je moeilijk anders dan op de man spelen, hè?
[..]
Blabla, jada jada.
Als het bij een schatting blijft, moet je ook die procenten niet noemen want je probeert daarmee een vals idee van zekerheid aan te geven.
Waarom is de kans dan 4-6% en niet 15%? Of 45,876%?
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:49 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dom gelul allemaal: als hij zoiets had geroepen had die andere agent allang een wapen getrokken of andere actie ondernomen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Niet bedreigend, nee?
getuigenverklaringen + filmpje = 5%quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:00 schreef matthijst het volgende:
Hehe, die neger is nou niet de meest betrouwbare getuige volgens mij; die zou alles zeggen om die agente er slecht uit te laten zien... Zat op TV iig aardig te gniffelen toen hij zijn verhaal deed.
Ik ben benieuwd welke attesten jij dan gebruikt om je gelijk aan te tonen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:52 schreef Maanvis het volgende:
Kijk maar op rechtspraak.nl naar soortgelijke gevallen, dan zul je zien dat het niet 15% of 45,876% is.
Intern onderzoek = 95%.quote:
quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik ben benieuwd welke attesten jij dan gebruikt om je gelijk aan te tonen.
En dan ook: een 15% kans is niet klein.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik ben benieuwd welke attesten jij dan gebruikt om je gelijk aan te tonen.
google even het vuurwapen gebruik van de politie... zelfs als iemand een mes beetheeft en zegt ik steek je neer mag een agent zijn vuurwapen NIET trekkenquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:31 schreef Maanvis het volgende:
nouja zie het filmpje.
ze staat op 3 meter afstand van die gast en loopt er naar toe.
alle situaties met bedreiging door een mes zijn dus niet van toepassing (want dan loop je niet op iemand af maar trek je je dienstwapen).
ten 2e staat die gast niet in een bedreigende houding.
heb je zo een linkje? Mijn google resultaten zijn namelijk gepersonaliseerd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:26 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
google even het vuurwapen gebruik van de politie... zelfs als iemand een mes beetheeft en zegt ik steek je neer mag een agent zijn vuurwapen NIET trekken
kan je tijdelijk uitvinkenquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
heb je zo een linkje? Mijn google resultaten zijn namelijk gepersonaliseerd.
Moeilijk hè, als je opeens inhoudelijk moet worden?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:25 schreef Maanvis het volgende:
de kerel was geen bedreiging, dat staat vast aan de hand van de beelden.
Jawel....quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:26 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
google even het vuurwapen gebruik van de politie... zelfs als iemand een mes beetheeft en zegt ik steek je neer mag een agent zijn vuurwapen NIET trekken
quote:Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde een vuurwapen waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven, is slechts geoorloofd:
a. om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken;
b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf
1°. waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld, en
2°. dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit of de persoonlijke levenssfeer, of
3°. dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn.
c. tot het beteugelen van oproerige bewegingen of andere ernstige wanordelijkheden, indien er sprake is van een opdracht van het bevoegd gezag en een optreden in gesloten verband onder leiding van een meerdere;
d. tot het beteugelen van militaire oproerige bewegingen, andere ernstige militaire wanordelijkheden of muiterij indien de militair van de Koninklijke marechaussee in opdracht van de minister van Defensie dan wel de officier van justitie te Arnhem belast met militaire zaken in gesloten verband onder leiding van een meerdere optreedt.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat daadwerkelijk zo is. Indien wel dan kun je net zo goe dde mensen een tandenborstel meegeven, heb je ook niets aan.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:26 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
populistisch gebral is: "jaaaah! uitvretend tuig verdient niet anders. moeten ze maar luisteren. is vast een linkse boomknuffelaar of kraker"quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, daar heb je hem al, de anti-politie-aap die uit de mouw van de TS klimt. Hoe voelt dat nou, dat heerlijke populistisch gebral zonder onderbouwing? Lekkur met zuh alluh teguh de polisie?
Punt is dat je er gewoon geen percentages genoemd moeten worden omdat die suggereren dat het allemaal lekker meetbaar, zwart-wit en zeker is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:34 schreef klusfoobje het volgende:
Dat % gedoe slaat ook totaal nergens aan. In dat geval durf ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat het 50% is. Of wel, of niet... Eigenlijk durf ik wel met 100% te stellen dat het 50% zal zijn.... Of het statistisch gezien anders ligt, daar hadden we het niet over.
Dat is je goed recht, zoals het mijn recht is om het daar niet mee eens te hoeven zijn.quote:en worteltjestaart, ik ben nog steeds van mening dat de dame echt moet hangen, en dat meen ik echt.
Dit topic doet echter anders vermoeden.quote:Dit soort zit de politie echt niet op te wachten hoor, zeker niet de burger op straat.
Ah, een agent mag daar dus geen mening over hebben?quote:Collega's die die nog willen goedpraten mogen wat mij betreft ook een herevaluatie krijgen... Of een bezoek aan de Brilmij....
Google wijst weer naar FOK! en op FOK! vertelt niet iedereen de waarheid.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Moeilijk hè, als je opeens inhoudelijk moet worden?
hoezo, je kunt zelf toch wel zoeken op rechtspraak.nl ?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
En jij wijst op rechtspraak.nl voor jurisprudentie maar kan je claim niet hard maken.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:17 schreef Maanvis het volgende:
Met alle mogelijke voorbeelden kom ik slechts op een kans van ca. 5% dat het schoppen door de agente terecht was.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:26 schreef Worteltjestaart het volgende:
Welke factoren dicht jij welke individuele waarschijnlijkheid toe dat Zijne Grote Maanvisheid op een verhelderende 5% kans komt (en geen 4% of 6% of welk ander percentage dan ook)?
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nogmaals: waar komt die 5% vandaan, en waarom is de kans niet 4% of 6%?
quote:
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:49 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als het bij een schatting blijft, moet je ook die procenten niet noemen want je probeert daarmee een vals idee van zekerheid aan te geven.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:50 schreef Maanvis het volgende:
En hoezo is er een idee van zekerheid als ik zelf nog aangeef dat er 5% kans is dat de agente gelijk krijgt?
quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vraag je alleen maar (voor de zoveelste keer, lezen is moeilijk hè?) om de attesten op grond waarvan je die kans hebt berekend, kenbaar te maken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:52 schreef Maanvis het volgende:
Kijk maar op rechtspraak.nl naar soortgelijke gevallen, dan zul je zien dat het niet 15% of 45,876% is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |