Het is onwettig.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:42 schreef Gia het volgende:
Gepast geweld is niets mis mee, maar schoppen, zoals in dit filmpje is niet nodig.
Nonsens Hoe agressiever je je opstelt, hoe vriendelijker de politie.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Onzin.
Als jij je normaal gedraagt zal de betreffende agent(e) dat ook doen.
Ik dacht dat dit in Nederland verboden was hoor, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:42 schreef Gia het volgende:
Gepast geweld is niets mis mee, maar schoppen, zoals in dit filmpje is niet nodig.
Dat bedoel ik ook. Dit is geen gepast geweld, dus gewoon 'geweld', en ja dus verboden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:48 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit in Nederland verboden was hoor, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Naast een collega, inmiddels ook een persbericht van de politie.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze context?
Sorry hoor, iemand in de ballen trappen ben je in mijn wereld een valse feeks.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
FNu op het NOS-journaal...
Wordt nog onderzoek gedaan naar eventueel disproportioneel geweld.
Volgens de politie deed de man voorafgaand aan het filmpje agressief, volgens de filmer niet.
Wachten dus op de uitkomst van het onderzoek.
Als de FOKkers nou ook daar even op wachten voordat ze de politie voor rotwijf en alles wat slecht is, uitmaken....
Net journaal gezien. De waarheid is vooralsnog onduidelijk. Politie beweert dat de man agressief was, getuige beweert van niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Naast een collega, inmiddels ook een persbericht van de politie.
Al was ie agressief... Hij kon nauwelijks op zn benen staan en kreeg knietjes toen ie al gehurkt zat en overmeesterd was. Er stond nog een mannelijke agent naast ook.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Net journaal gezien. De waarheid is vooralsnog onduidelijk. Politie beweert dat de man agressief was, getuige beweert van niet.
Volgens mij waren er wel meer getuigen, aan 't geschreeuw op het filmpje te horen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Net journaal gezien. De waarheid is vooralsnog onduidelijk. Politie beweert dat de man agressief was, getuige beweert van niet.
Ik ben het met je eens hoor, het ging me er om dat de het bericht dat de arrestant eerder agressief was geweest vooralsnog geen vaststaand feit is.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:17 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Al was ie agressief... Hij kon nauwelijks op zn benen staan en kreeg knietjes toen ie al gehurkt zat en overmeesterd was. Er stond nog een mannelijke agent naast ook.
Het spijt me zeer, maar je moet wel heel graag een bepaalde uitkomst wensen wil je niet zien dat dit te ver ging.
Laten we het onderzoek af wachten. Waarschijnlijk hadden ze er een goede reden voor hoor Henkquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:38 schreef klusfoobje het volgende:
Vraagje aan de juristen hier.
Is er aangifte te doen tegen de agente die zonder enige zichtbare aanleiding een (waarschijnelijk) dronken persoon begint te schoppen op een manier die niet meer te classificeren is als gepast geweld.?
en zo ja, wat gebeurt met een dergelijke aangifte ?
Compensatiedrang, penisnijd, primatengedrag.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:27 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Laten we het onderzoek af wachten. Waarschijnlijk hadden ze er een goede reden voor hoor Henk
Mag je wettelijk gezien iemand nog schoppen als er op dit moment geen bedreiging meer is maar er 5 minuten geleden wel een bedreiging was?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Weet jij wat er van te voren is gebeurd?
Lijkt me niet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mag je wettelijk gezien iemand nog schoppen als er op dit moment geen bedreiging meer is maar er 5 minuten geleden wel een bedreiging was?
Een kind mag je nog geen tik op de vingers geven, maar een agent mag gerust een weerloze dronkelap verrot schoppen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 07:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
Oh jee, daar is Gia weer... nou is het topic helemáál verpest.
Dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:48 schreef Gia het volgende:
Een kind mag je nog geen tik op de vingers geven, maar een agent mag gerust een weerloze dronkelap verrot schoppen.
Ik ben niet 24/7 online liefiequote:Je loopt overigens gruwelijk achter, was er al eerder.
quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nee, maar aan de toon is duidelijk te merken dat de filmer zelf ook een uitgesproken mening is toegedaan (negatief, dus) aangaande de politie...
Uiteraard. Maar er zullen zich wel meer getuigen melden. Hoewel de beelden voor zich spreken. Zelfs toen de man ineengedoken op de grond zat ging ze nog door met schoppen. Echt niet goed te praten. Nog niet al was het een seriemoordenaar, dan nog heb je niet zomaar te schoppen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:53 schreef TripleS het volgende:
Niemand die denkt dat zo'n onderzoek niet geheel objectief is?
Gevalletje , 'Wij van wc-eend adviseren wc-eend'
Dat kunnen we ook omdraaien.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nee, maar aan de toon is duidelijk te merken dat de filmer zelf ook een uitgesproken mening is toegedaan (negatief, dus) aangaande de politie...
[..]
Dat zeg ik niet.
Ik zeg dat de feiten nodig zijn om te oordelen.
Wat nu als de getuige toevallig een hekel heeft aan de politie, zoals de helft van de posters hier, en nu een agent erbij probeert te naaien? Heeft die alle reden om te liegen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Sowieso denk ik dat er heel weinig situties zijn waar schoppen acceptabel is.
Hooguit uit zelfverdediging, maar daar was hier totaal geen sprake van. Afgaande op het verhaal van de getuige. En die heeft GEEN reden om te liegen.
Mag ik je op een eigen quoot wijzen?quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:31 schreef klusfoobje het volgende:
Dat kunnen we ook omdraaien.
Jij bent wel heel erg pro politie. Het maakt geen bal uit of je pro of contra bent wat de politie aangaat. Het gaat om het feit dat de politie boven verdenkingen moet staan.
Maar óf die agente inderdaad buiten boekje is geweest, moet nog blijken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als die agente inderdaad zonder reden te ver gegaan is, mag ze wat mij betreft de rest van haar werkzame leven doorbrengen in de kelder van het lokale buurtlokaal om het archief aan processen-verbaal handmatig te digitaliseren.
heb even geen TT bij de hand, linkje of samenvatting ?quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:21 schreef Lienekien het volgende:
Hebben jullie het bericht op teletekst al gezien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |