abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:35:35 #91
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113165232
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site.. :W

En dan hebben we niet eens over verschil van bouwkwaliteit.
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend. :')

De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je premium dashboard :').

quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:26 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen. ;)
Trekvermogen interesseerd mij niet ;). Daarnaast is een volledig uitgeruste Megane / Focus / Auris / Prius / Insight nog altijd goedkoper dan een volledig uitgerust golfje.

De Megane heeft overigens een trekgewicht van 1500kg.

Al met al lijkt het erop dat VAG de competitie lijkt te verliezen als het gaat om zuinige motoren die ook nog eens betrouwbaar zijn.

Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.

Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen :P
pi_113165717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend. :')

De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je premium dashboard :').

[..]

Trekvermogen interesseerd mij niet ;). Daarnaast is een volledig uitgeruste Megane / Focus / Auris / Prius / Insight nog altijd goedkoper dan een volledig uitgerust golfje.

De Megane heeft overigens een trekgewicht van 1500kg.

Al met al lijkt het erop dat VAG de competitie lijkt te verliezen als het gaat om zuinige motoren die ook nog eens betrouwbaar zijn.

Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.

Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen :P
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.
pi_113165764
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend. :')

De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je
De up en Mii zijn nog maar net op de markt. Ik geloof niet dat ze door honderden op dezelfde manier getest zijn. Ik snap prima wat een gemiddelde betekend. Je site is niet heilig.

Het gevoel wat je in een up,mii hebt is niet te vergelijken met een Aygo. De up voelt degelijk aan niet van dat poppenspel als een Aygo. De motor van een up is de voorloper van de nieuwe tsi motoren. Een extra cilinder en een distributieriem met een onderhoudsinterval van 240000km. ;)
pi_113166040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:


Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.

Travelcard verbruik 10,2l/100km. _O-
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:48:42 #95
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113166080
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef H-D het volgende:

[..]

En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.

Iets wat ik erg jammer vind. Vond VAG producten voorheen altijd erg prettig aanvoelen en betrouwbaar, ik heb in mijn Leon 2006 120.000km fijne probleemloze kilometers gereden.
pi_113166622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.

Iets wat ik erg jammer vind. Vond VAG producten voorheen altijd erg prettig aanvoelen en betrouwbaar, ik heb in mijn Leon 2006 120.000km fijne probleemloze kilometers gereden.
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.

Verder ben ik het niet direct met je eens. Ze innoveren best prima. Alleen niet in een hybride aandrijflijn zoals bijv Lexus. Maar als je bijvoorbeeld het verbruik van Audi's nieuwe V8 diesel ziet is dat best knap gedaan.

Het blijft gewoon maar net wat je wilt als autokoper. Een hele zuinige maar minder spannende auto of misschien iets minder zuinigheid maar meer funfactor. Enkele uitzonderingen zoals die hybride Lexussen daargelaten.
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:57:05 #97
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113166686
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Travelcard verbruik 10,2l/100km. _O-
A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.

B. Je kijkt naar het verouderde 2011 model met een norm verbruik van 7,70l/100km en een praktijkverbruik van 8l/100km . Het nieuwe model is pas vanaf 1 Juli 2012 leverbaar.
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:10:05 #98
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113167663
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef H-D het volgende:

[..]

Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.

Verder ben ik het niet direct met je eens. Ze innoveren best prima. Alleen niet in een hybride aandrijflijn zoals bijv Lexus. Maar als je bijvoorbeeld het verbruik van Audi's nieuwe V8 diesel ziet is dat best knap gedaan.

Het blijft gewoon maar net wat je wilt als autokoper. Een hele zuinige maar minder spannende auto of misschien iets minder zuinigheid maar meer funfactor. Enkele uitzonderingen zoals die hybride Lexussen daargelaten.
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppen ;) Dat is namelijk waar het in de essentie om ging.

Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.

Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat :')
pi_113168896
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppen ;) Dat is namelijk waar het in de essentie om ging.

Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.

Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat :')
Het verbruik van die auto's is ook niet bepaald te vergelijken natuurlijk. De Audi is een diesel met een blok van 4.2 liter, terwijl die Lexus een 3.5 liter benzine blok heeft met elektromotoren. Tijdens de verbruikstests worden de elektromotoren volop gebruikt, waardoor het gemiddelde verbruik omlaag schiet.

Dat gaat nogal lastig bij die Audi. Daarbij ben ik ook wel benieuwd naar het gemiddelde verbruik van consumenten/leaserijders over een jaar in die Lexus. Kijken of dat ding echt zo zuinig is als beweerd wordt.

Maargoed, misschien is het handig om weer ontopic te gaan, want de Up! heeft geen elektromotoren en geen blok van 3.5 of 4.2 liter groot.
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2012 @ 23:41:32 #100
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113169650
Het ding ziet er uit als een design-vaatwasser in het prototype-stadium.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_113169737
Vandaag in een twee jaar oude C1 een stukje gereden. Wat is dat een stuk simpeler dan ik had verwacht zeg! en allemaal zo iel. Dan kan men de up! wel duurder vinden, je krijgt er een knappere auto voor. Wat ik de C1 wel moet meegeven is het lekkere geluid bij het gas geven. En mits goed ingereden, vlot genoeg!

Maar een pook op een lange stok, dat kan toch niet meer anno nu?
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2012 @ 23:46:55 #102
145146 Andyy
pi_113169925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen :P
Nah, er zijn veel betere. Die Twinscrollers zijn veel soepeler qua koppel en stukken betrouwbaarder :+
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2012 @ 23:49:07 #103
145146 Andyy
pi_113170051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.

B. Je kijkt naar het verouderde 2011 model met een norm verbruik van 7,70l/100km en een praktijkverbruik van 8l/100km . Het nieuwe model is pas vanaf 1 Juli 2012 leverbaar.
Al iets ervoor hoor, maar amper versies die de 20% bijtelling halen, omdat je in dat segment een luxe bak wilt. Geen uitgeklede met 16 inch en minder opties zodat je die paar gram bespaart voor 20%
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppen ;) Dat is namelijk waar het in de essentie om ging.

Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.

Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat :')
Niet te vergelijken, je zou de A8 met de LS moeten vergelijken en de A6 met de GS.
Ze spelen allebei in een ander segment.
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 00:04:41 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113170913
alsof je wakker ligt van de bijtelling als je voor een A8 of een 7 serie of een S klasse gaat shoppen, kom nou :') Ja, dat je voor een volledig aangeklede auto bij een ander merk goedkoper uit bent is zo ja, maar dat is logisch, want als die andere merken voor hetzelfde geld ook een kale auto zouden leveren, dan snppen zij ook wel dat een hoop consumenten zeggen ''ja dag, dan wil ik een Duitse auto". Dus ze moeten wel om die auto aantrekkelijk te maken in vergelijking met de concurrentie.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 10:17:27 #105
18653 crew  D.
pi_113178854
A8? S klasse?

On-topic maar weer? :P
pi_113180501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:43 schreef MdMa98 het volgende:
Vandaag in een twee jaar oude C1 een stukje gereden. Wat is dat een stuk simpeler dan ik had verwacht zeg! en allemaal zo iel. Dan kan men de up! wel duurder vinden, je krijgt er een knappere auto voor. Wat ik de C1 wel moet meegeven is het lekkere geluid bij het gas geven. En mits goed ingereden, vlot genoeg!

Maar een pook op een lange stok, dat kan toch niet meer anno nu?
Daar heb ik me ook altijd over verwonderd. Sowieso over de hele cheap ass look van het interieur.
pi_113185662
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan.
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:24:53 #108
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113185742
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:22 schreef Fritessaus het volgende:
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan.
Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.

Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia.
pi_113185834
Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze een nieuw interieur laten zitten tot de nieuwe versie. Het feit dat de laatste facelift van binnen geen wijzigingen heeft gehad lijkt mij ook een teken dat deze facelift gewoon de laatste adem is van het huidige model.
pi_113185871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.

Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia.
Kom op 7 jr geleden was dat interieur òok al gedateerd en goedkoop ogend. 20jr geleden kon je daar mee weg komen. Nu al lang niet meer.
pi_113186093
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto.

Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur.

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
pi_113186381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto.

Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur.

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Ja das waar veel mensen die in die klasse shoppen vinden het misschien ook niet zo erg. Persoonlijk zou het me wel storen mja :P

Opel heb ik toch wel enigzins afgeschreven als merk :{ is echt hard achteruit gegaan de afgelopen tijd imo.
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:11:35 #113
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113187773
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Die kende ik nog niet




Schitterende auto die er volwassen oogt maar is dit niet een auto voor het B-Segment? Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering.

Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi!
Hoewel ik stiekem toch het liefst een ampera voor de deur zou hebben staan.
pi_113187821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Die kende ik nog niet

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Schitterend autootje. Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering.

Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi!
Lol hoe meningen kunnen verschillen over Opel xD
pi_113187845
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
pi_113188010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
Ah vandaar ..nja kan ieder zn ding :P
Ik vind Opel echt 3x niks. Qua design niet, en motoren ook niet zo.
pi_113205386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.

Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Ik moet 1 op 8 kunnen halen en ik heb laatst 1 op 9 / 1 op 9,5 gehaald. Ik ben trots op me zelf.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_113206488
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
Staat inderdaad Corsa achterop.

Vandaag kwam er trouwens een bericht dat Opel weer goedkope auto's moet gaan maken en de Adam is daar de eerste van. Die moet voor ongeveer ¤10.000 op de markt gaan komen. Als het dan ongeveer het formaat van de Up! of C1/107/Aygo heeft en het autootje is goed, dan kan het nog wel eens de redding van Opel zijn :)

+ er komen een berg nieuwe modellen van Opel de komende jaren :)
pi_113206490
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 21:00:40 #120
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113206709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Op vakantie? Tof! Veel fun op vakantie (maar ik had begrepen dat je hier dan toch nog wel vertoeft zo af en toe ;) ) en laat vooral even weten hoe het is gegaan inderdaad met de Up! :)

*zwaait uit met zakdoekje en zo*
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')