Je aanslag is verzonden? Als je de aangifte bedoelt dan is er ongeacht het middel een streeftermijn van 3 maanden. Als die vandaag is verstuurt dan zou je vóór eind september dus bericht kunnen verwachten.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:32 schreef nelisb het volgende:
Mijn aanslag is gisteren verzonden door mijn accountant.
Volgens mij wordt er in dat geval gewoon voldaan aan de in art. 5.6 leden 1 en 2 Wet IB gestelde voorwaarden er mag er op het bedrag 2× ¤ 27.516 aan ouderentoeslag verrekend worden. Het huis is een bezitting die belast wordt in box 1 (al is de kans vrij klein dat het als daadwerkelijk inkomen gezien wordt, gezien de eventuele aftrek vanwege geen of geringe eigenwoningschuld (EWS) die gelijk is aan het EWF -/- aftrekbare rente en kosten EWS).quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:16 schreef Nomadd het volgende:
[..]
Het gaat om het vermogen in box 3 toch?
Dat is niet boven de 163k dus in principe is het voor mij dan toch sowieso 2x ouderen toeslag?
Als de WOZ waarde van het huis zou worden meegerekend dan kom je wel boven de 500k.. maar dat is box 1.
Oke, maar staat er op je aangifte een bedrag dat je moet betalen qua inkomstenbelasting?quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:17 schreef DreO het volgende:
[..]
Je aanslag is verzonden? Als je de aangifte bedoelt dan is er ongeacht het middel een streeftermijn van 3 maanden. Als die vandaag is verstuurt dan zou je vóór eind september dus bericht kunnen verwachten.
[.
@Stefan: Hoewel je de brieven tegelijk krijgt, en de aangifte ervoor tegelijk hebt gedaan moet je de aangifte ZVW en IB totaal los van elkaar zien. Zometeen kun je het ook op je definitieve aanslag 2011 zien. Het aanslagnummer voor de IB heeft een H na je BSN, in het aanslagnummer voor de ZVW zit een W na je BSN. Je haalt dus twee totaal verschillende processen door elkaar.
Als je digitaal aangifte doet rekent het programma van beiden uit of je moet betalen of niet. Waarschijnlijk staat er bij jou bij het resultaat een bedrag aan inkomstenbelasting van minder dan 44 Euro (de aanslaggrens), vandaar de breif dat je geen VA krijgt, daarnaast zal er dus een te betalen bedrag voor de ZVW staan, vandaar ook de aanslag.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Oke, maar staat er op je aangifte een bedrag dat je moet betalen qua inkomstenbelasting?
ja, hier.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 05:51 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Verder nog iemand die niks gehoord heeft?
Ja, hier, ikzelf, ouders, zus en buren ook nog niets gehoord..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 05:51 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Hier ook nog steeds niks.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 05:51 schreef TheOneAndOnly het volgende:
lopen jullie elke dag te bespreken of de aangifte al binnen is ofzo?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:30 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja, hier, ikzelf, ouders, zus en buren ook nog niets gehoord..
of je hebt nog van niemand een blauwe brief gezien terwijl je in 1 huis woont.....quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
lopen jullie elke dag te bespreken of de aangifte al binnen is ofzo?
het bestaatquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
dat zie je niet vaak dat je in 1 huis woont met je buren
Nee Niet dagelijks maar komt redelijk vaak ter sprake. Onze omstandigheden zijn daar ook naar.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
lopen jullie elke dag te bespreken of de aangifte al binnen is ofzo?
Nee. Klanten die aanrechtsubsidie wensen weiger ik uit principe.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:23 schreef MyTiredFeet het volgende:
Zijn er hier ook "adviseurs" waar bij veel klanten de uitbetaling van de heffingskortingen niet goed is gegaan bij de voorlopige aanslag? Een hele hoop "aanrechtsubsidie klanten" moeten nu ¤ 2k terug betalen. Gisteren een paar uur bezig geweest met bezwaren schrijven.
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:25 schreef DonJames het volgende:
Nee. Klanten die aanrechtsubsidie wensen weiger ik uit principe.
Aanrechtsubsidie is heffingskorting voor niet-verdiende fiscaal partner.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:26 schreef kikkerbril het volgende:
noem mij maar gek...maar aanrechtsubsidie? toeslagen als huurtoeslag enzo bedoel je daarmee? Dat is zelfs zonder hulp van een adviseur aan te vragen toch.
hier overigens ook nog niks, ach volgende week dan maar!
Als je zelf onder een bepaalde grens verdiend, en je partner genoeg belasting afdraagt, kun je je heffingskorting uit laten betalen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:26 schreef kikkerbril het volgende:
noem mij maar gek...maar aanrechtsubsidie? toeslagen als huurtoeslag enzo bedoel je daarmee? Dat is zelfs zonder hulp van een adviseur aan te vragen toch.
hier overigens ook nog niks, ach volgende week dan maar!
Verspilde moeite, tegen een VA kun je geen bezwaar maken, het enige dat je kunt doen is een nieuwe aangifte insturen, in dit geval is dat overigens nog niet eens niet nodig omdat de BD er zelf ook achter is dat mensen die de uitbetaling van de algemene heffingskorting direct naar een belastingconsulent gesleept hebben zonder medelijden afgestraft worden.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:23 schreef MyTiredFeet het volgende:
Gisteren een paar uur bezig geweest met bezwaren schrijven.
(huis)vrouwenkorting, luie wijvenkorting en aanrechtsubsidie zijn de populistische termen voor uitbetaling van de algemene heffingskorting aan de weinig/niets verdienende partner als aan de volgende drie voorwaarden voldaan wordt (cijfers 2012)quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:26 schreef kikkerbril het volgende:
noem mij maar gek...maar aanrechtsubsidie? Dat is zelfs zonder hulp van een adviseur aan te vragen toch![]()
Nee, daarvoor is de alleenstaande ouderkorting en eventueel de inkomensafhankelijke combinatiekorting.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:44 schreef kikkerbril het volgende:
oh zo! thanks ! Ik zal dus als alleenstaande moeder die vier dagen per week werkt nooit voor een luie wijven belasting in aanmerking komen! Hoeft ook niet hoor, maar ik kende de term echt niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |