abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113151511
Ok dank je. Dan hoop ik dat ze dat halen.
pi_113155403
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:32 schreef nelisb het volgende:
Mijn aanslag is gisteren verzonden door mijn accountant.
Je aanslag is verzonden? Als je de aangifte bedoelt dan is er ongeacht het middel een streeftermijn van 3 maanden. Als die vandaag is verstuurt dan zou je vóór eind september dus bericht kunnen verwachten.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:16 schreef Nomadd het volgende:

[..]

Het gaat om het vermogen in box 3 toch?
Dat is niet boven de 163k dus in principe is het voor mij dan toch sowieso 2x ouderen toeslag?
Als de WOZ waarde van het huis zou worden meegerekend dan kom je wel boven de 500k.. maar dat is box 1.
Volgens mij wordt er in dat geval gewoon voldaan aan de in art. 5.6 leden 1 en 2 Wet IB gestelde voorwaarden er mag er op het bedrag 2× ¤ 27.516 aan ouderentoeslag verrekend worden. Het huis is een bezitting die belast wordt in box 1 (al is de kans vrij klein dat het als daadwerkelijk inkomen gezien wordt, gezien de eventuele aftrek vanwege geen of geringe eigenwoningschuld (EWS) die gelijk is aan het EWF -/- aftrekbare rente en kosten EWS).

Mij ging het er specifiek om als de situatie was dat opa+oma tezamen meer dan 279k hadden. Volgens het aangifteprogramma is er bij fiscaal partnerschap tot 2×279k recht op ouderentoeslag. Daar is echter geen enkele wettelijke basis voor omdat art. 5.6 lid 2 IB niet stelt dat de grens van 279k ook verhoogd wordt als een van de partners gedurende het jaar overleden is.

@Stefan: Hoewel je de brieven tegelijk krijgt, en de aangifte ervoor tegelijk hebt gedaan moet je de aangifte ZVW en IB totaal los van elkaar zien. Zometeen kun je het ook op je definitieve aanslag 2011 zien. Het aanslagnummer voor de IB heeft een H na je BSN, in het aanslagnummer voor de ZVW zit een W na je BSN. Je haalt dus twee totaal verschillende processen door elkaar.
pi_113200523
En weer niks vandaag...
  donderdag 21 juni 2012 @ 19:13:54 #54
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_113200741
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:17 schreef DreO het volgende:

[..]

Je aanslag is verzonden? Als je de aangifte bedoelt dan is er ongeacht het middel een streeftermijn van 3 maanden. Als die vandaag is verstuurt dan zou je vóór eind september dus bericht kunnen verwachten.

[.

@Stefan: Hoewel je de brieven tegelijk krijgt, en de aangifte ervoor tegelijk hebt gedaan moet je de aangifte ZVW en IB totaal los van elkaar zien. Zometeen kun je het ook op je definitieve aanslag 2011 zien. Het aanslagnummer voor de IB heeft een H na je BSN, in het aanslagnummer voor de ZVW zit een W na je BSN. Je haalt dus twee totaal verschillende processen door elkaar.
Oke, maar staat er op je aangifte een bedrag dat je moet betalen qua inkomstenbelasting?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_113207077
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 19:13 schreef Stefan het volgende:

[..]

Oke, maar staat er op je aangifte een bedrag dat je moet betalen qua inkomstenbelasting?
Als je digitaal aangifte doet rekent het programma van beiden uit of je moet betalen of niet. Waarschijnlijk staat er bij jou bij het resultaat een bedrag aan inkomstenbelasting van minder dan 44 Euro (de aanslaggrens), vandaar de breif dat je geen VA krijgt, daarnaast zal er dus een te betalen bedrag voor de ZVW staan, vandaar ook de aanslag.
Het zijn 2 gescheiden processen, maar voor beiden worden wel de gegevens uit je aangifte gebruikt.
pi_113222159
Verder nog iemand die niks gehoord heeft?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 08:18:33 #57
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_113222903
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 05:51 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ja, hier.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_113223064
quote:
Ja, hier, ikzelf, ouders, zus en buren ook nog niets gehoord..
pi_113223322
quote:
Hier ook nog steeds niks. :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_113225827
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 08:30 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ja, hier, ikzelf, ouders, zus en buren ook nog niets gehoord..
lopen jullie elke dag te bespreken of de aangifte al binnen is ofzo? :')
Facts don't care about your feelings
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 22 juni 2012 @ 10:31:47 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_113225984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

of je hebt nog van niemand een blauwe brief gezien terwijl je in 1 huis woont.....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_113226028
dat zie je niet vaak dat je in 1 huis woont met je buren :P
Facts don't care about your feelings
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 22 juni 2012 @ 10:35:06 #63
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_113226084
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:32 schreef YoshiBignose het volgende:
dat zie je niet vaak dat je in 1 huis woont met je buren :P
het bestaat
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_113226713
Vandaag brief van man ontvangen.Maar die krijgt niks terug. Mijn eigen nog niet gezien,maar ach het is nog geen juli.
pi_113230363
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee Niet dagelijks maar komt redelijk vaak ter sprake. Onze omstandigheden zijn daar ook naar. :)
  vrijdag 22 juni 2012 @ 12:20:36 #66
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_113230523
Hier ook nog niks gehoord ;(
Vriendlief wel, begin van de week en het geld is ook al binnen
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  vrijdag 22 juni 2012 @ 12:23:37 #67
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_113230627
Zijn er hier ook "adviseurs" waar bij veel klanten de uitbetaling van de heffingskortingen niet goed is gegaan bij de voorlopige aanslag? Een hele hoop "aanrechtsubsidie klanten" moeten nu ¤ 2k terug betalen. Gisteren een paar uur bezig geweest met bezwaren schrijven. :N
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_113230695
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 12:23 schreef MyTiredFeet het volgende:
Zijn er hier ook "adviseurs" waar bij veel klanten de uitbetaling van de heffingskortingen niet goed is gegaan bij de voorlopige aanslag? Een hele hoop "aanrechtsubsidie klanten" moeten nu ¤ 2k terug betalen. Gisteren een paar uur bezig geweest met bezwaren schrijven. :N
Nee. Klanten die aanrechtsubsidie wensen weiger ik uit principe.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 12:26:51 #69
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_113230749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 12:25 schreef DonJames het volgende:
Nee. Klanten die aanrechtsubsidie wensen weiger ik uit principe.
:9

Geen (huis)vrouwen van oudere DGA's dus?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_113240514
noem mij maar gek...maar aanrechtsubsidie? toeslagen als huurtoeslag enzo bedoel je daarmee? Dat is zelfs zonder hulp van een adviseur aan te vragen toch :) .

hier overigens ook nog niks, ach volgende week dan maar!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:50:29 #71
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_113241400
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:26 schreef kikkerbril het volgende:
noem mij maar gek...maar aanrechtsubsidie? toeslagen als huurtoeslag enzo bedoel je daarmee? Dat is zelfs zonder hulp van een adviseur aan te vragen toch :) .

Aanrechtsubsidie is heffingskorting voor niet-verdiende fiscaal partner.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_113241768
quote:

Als je zelf onder een bepaalde grens verdiend, en je partner genoeg belasting afdraagt, kun je je heffingskorting uit laten betalen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_113245654
^^
Vergeet je niet de voorwaarde over het verzamelinkomen van de partner? Je zult niet de eerste zijn die roept dat er nog 'ruimte' in de verschuldigde IB/PV van de fiscale partner is om algemene heffingskorting bij de minst verdienende partner te laten uitkeren, maar niet aan die voorwaarde voldoet omdat door aftrekposten het verzamelinkomen van de partner onder de ¤ 14.835 gaat.

quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 12:23 schreef MyTiredFeet het volgende:
Gisteren een paar uur bezig geweest met bezwaren schrijven. :N
Verspilde moeite, tegen een VA kun je geen bezwaar maken, het enige dat je kunt doen is een nieuwe aangifte insturen, in dit geval is dat overigens nog niet eens niet nodig omdat de BD er zelf ook achter is dat mensen die de uitbetaling van de algemene heffingskorting direct naar een belastingconsulent gesleept hebben zonder medelijden afgestraft worden.

quote:
noem mij maar gek...maar aanrechtsubsidie? Dat is zelfs zonder hulp van een adviseur aan te vragen toch :)
(huis)vrouwenkorting, luie wijvenkorting en aanrechtsubsidie zijn de populistische termen voor uitbetaling van de algemene heffingskorting aan de weinig/niets verdienende partner als aan de volgende drie voorwaarden voldaan wordt (cijfers 2012)
• De weinig of niets verdienende partner heeft een lager jaarinkomen dan ¤ 6.485.
• Er is voor gedurende het jaar voor tenminste 6 maanden sprake van fiscaal partnerschap
• De fiscale partner heeft een verzamelinkomen dat hoger is dan ¤ 14.835

De hoogte van de uitbetaling is maximaal de verschuldigde inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen die de fiscale partner moet betalen. Iemand die een VA in het lopende jaar heeft voor uitbetaling van de AHK kan dus vervelend tegen de lamp lopen als na afloop van het jaar blijkt dat de partner niet genoeg IB/PV verschuldigd is.

Het verzamelinkomen is het belastbaar in box 1,2 en 3 na aftrek van persoonsgebonden aftrekposten (specifieke zorgkosten, giften, scholingsuitgaven, etc.)

Als de minstverdienende partner meer dan ¤ 6.485 verdiend kan de algemene heffingskorting niet meer worden uitbetaald omdat deze op dat moment al volledig via het inkomen verrekend wordt (het is namelijk niet de bedoeling om de loonheffingskortingen niet te laten toepassen bij de werkgever en ondertussen de AHK te laten uitbetalen via de BD.)

Overigens heb ik ze al veel vreemder gezien, er zijn mensen die hulp bij aangifte willen om een aangifte in te vullen waaruit alleen maar uitbetaling van de AHK moet volgen. Bij een papieren aangifte hoef je dan alleen vraag 33 maar in te vullen en het voorblad en klaar ben je
pi_113250517
oh zo! thanks ! Ik zal dus als alleenstaande moeder die vier dagen per week werkt nooit voor een luie wijven belasting in aanmerking komen! Hoeft ook niet hoor, maar ik kende de term echt niet :D
pi_113254265
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 20:44 schreef kikkerbril het volgende:
oh zo! thanks ! Ik zal dus als alleenstaande moeder die vier dagen per week werkt nooit voor een luie wijven belasting in aanmerking komen! Hoeft ook niet hoor, maar ik kende de term echt niet :D
Nee, daarvoor is de alleenstaande ouderkorting en eventueel de inkomensafhankelijke combinatiekorting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')