Kan niet als het alleen maar aftrekbare kosten zijn die je gemaakt hebt voor de aankoop van een woning in 2011... dan valt er nog weinig in maandelijkse termijnen terug te vorderen...quote:Tha_Duck het volgende:[/b]
[..]
Met zo'n bedrag geen maandelijkse voorlopige teruggaaf regelen is simpelweg dom in mijn ogen.
Regel 1 met geld: zorg dat het onder je eigen beheer is op een plek waar je direct controle op kan uitoefenen. Als er ineens regels veranderen ben je de sjaak.
Wat doe je dom :S Aftrekbare kosten misschien ivm aanschaf woningquote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:38 schreef Nizno het volgende:
[..]
hahahahaha stumper, heb jij 3K te veel betaald dit jaar?????
Ben blij dat ik dat in het jaar gewoon heb gehad.
Nee hoor, je kan ook gewoon een voorlopige teruggaaf aanvragen voor de eenmalige aankoopfinancieringskosten.quote:Op woensdag 20 juni 2012 07:30 schreef benafan het volgende:
[..]
Kan niet als het alleen maar aftrekbare kosten zijn die je gemaakt hebt voor de aankoop van een woning in 2011... dan valt er nog weinig in maandelijkse termijnen terug te vorderen...
Hypotheekrente wordt maandelijks wel teruggevorderd. Die kosten kun je pas verhalen bij de aangifte van dat jaar.. dus bijna een jaartje later
Niet op reageren joh, een puber die amper teruggave heeft.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:21 schreef kikkerbril het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen vind ik zo flauw... waarom meteen stumper?
Verder ben ik het wel eens met iemand anders, dat je het beter maandelijks kunt terugvragen. Dat wil ik ook gaan doen, dan zet ik het zelf weg en kan ik erbij wanneer ik dat nodig vind.
Gaan die brieven allemaal over dezelfde belasting en over hetzelfde jaar?quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:21 schreef Stefan het volgende:
Twee brieven vandaag
Brief met ik krijg GEEN voorllopige aanslag
Maar wel al met mijn verzamelinkomen
En meteen een brief met WELvoorlopige aanslag en acceptgiro.
Krijg ik nu wel of geen voorlopige aanslag
(ben zzpér)
Complete nonsens. Kosten zijn prima via de voorlopige aanslag te regelen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 07:30 schreef benafan het volgende:
[..]
Kan niet als het alleen maar aftrekbare kosten zijn die je gemaakt hebt voor de aankoop van een woning in 2011... dan valt er nog weinig in maandelijkse termijnen terug te vorderen...
Hypotheekrente wordt maandelijks wel teruggevorderd. Die kosten kun je pas verhalen bij de aangifte van dat jaar.. dus bijna een jaartje later
Misschien helpt het als voor de derde keer wordt opgemerkt dat dit onzin is,...quote:Op woensdag 20 juni 2012 07:30 schreef benafan het volgende:
[..]
zoals door 3 anderen gezegd is:quote:Op woensdag 20 juni 2012 07:33 schreef benafan het volgende:
[..]
Wat doe je dom :S Aftrekbare kosten misschien ivm aanschaf woning
Ja.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Gaan die brieven allemaal over dezelfde belasting en over hetzelfde jaar?
Ze gaan dus niet over hetzelfde. Je krijgt geen voorlopige aanslag IB, maar wel een aanslag Zvw.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja.
De gegevens leiden er niet toe dat u geen voorlopige aanslag krijgt. Inkomstenbelasting
En acceptgiro met voorlopige aanslag, inkomensafhankelijke bijdrage
Allebei 19 juli
Omzet belasting is al betaald
Maar het bedrag dat ik nu moet betalen is het bedrag waarop mn aangifteprogramma uitkwam.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ze gaan dus niet over hetzelfde. Je krijgt geen voorlopige aanslag IB, maar wel een aanslag Zvw.
Het gaat om het vermogen in box 3 toch?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:49 schreef DreO het volgende:
.
[..]
Of je nog een aparte aanslag krijgt o.b.v. de wijziging óf dat het in de definitieve aanslag wordt meegenomen hangt inderdaad af van de fase waarin de DA zich bevindt. Momenteel is bij niemand, uitgezonderd de mensen uit het VDA-proces, de fase begonnen waarin de wijziging meegenomen wordt in de DA, derhalve geldt:
Aangifte vóór 1 april ingestuurd en aanvulling voor 15 juni -> streven vóór 1 juli bericht
Aangifte ná 1 april ingestuurd en aanvulling voor 15 juni -> streven vóór 15 juli bericht
Aanvulling na 15 juni ingestuurd -> streven binnen 2 maanden bericht.
Bezwaar en verzoek tot ambtshalve vermindering heb ik voor het gemak op één hoop gegooid, enig verschil is dat voor bezwaar een reactietermijn van 6 weken na verstrijken van de bezwaarperiode geldt en bij een verzoek tot ambtshalve vermindering er binnen 8 weken een reactie komt.
Overigens heb ik de berekening m.b.t. ouderentoeslag bij een vermogen van 500k met fiscale partner die gedurende het jaar overleden is ook voor 2010 gereproduceerd, daar bestaat geen recht meer op ouderentoeslag als er voor fiscaal partnerschap gekozen wordt en het vermogen de ¤ 275.032 overschrijdt.
Dat programma rekent ook beide aanslagen uitquote:Op woensdag 20 juni 2012 15:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar het bedrag dat ik nu moet betalen is het bedrag waarop mn aangifteprogramma uitkwam.
Te betalen bedrag Zvw staat ook bij het resultaat in het programmaquote:Op woensdag 20 juni 2012 15:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar het bedrag dat ik nu moet betalen is het bedrag waarop mn aangifteprogramma uitkwam.
Dat zal, maar Zvw =/= IB.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, maar waarom krijg ik op dezelfde dag een brief dat ik geen voorlopige aanslag krijg en de aanslag met acceptgiro.quote:
Omdat je van beiden bericht moet ontvangen. Dus of 2 aanslagen of een aanslag en een GVA-brief, of 2 GVA-brievem. Logisch dat het op dezelfde dag komt aangezien het beiden resultaten zijn van dezelfde aangifte.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, maar waarom krijg ik op dezelfde dag een brief dat ik geen voorlopige aanslag krijg en de aanslag met acceptgiro.
Omdat je géén voorlopige aanslag inkomstenbelasting krijgt, maar wél een aanslag Zvw.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:42 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, maar waarom krijg ik op dezelfde dag een brief dat ik geen voorlopige aanslag krijg en de aanslag met acceptgiro.
"Vanaf tot en met september lijkt mij hetzelfde als "na september"..quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:32 schreef nelisb het volgende:
Mijn aanslag is gisteren verzonden door mijn accountant.
Eenmanszaak.
In welke periode hoor je dan wat? Vanaf tot en met september of na september bv?
Iemand een idee?
Streeftermijn is 3 maandenquote:Op woensdag 20 juni 2012 16:32 schreef nelisb het volgende:
Mijn aanslag is gisteren verzonden door mijn accountant.
Eenmanszaak.
In welke periode hoor je dan wat? Vanaf tot en met september of na september bv?
Iemand een idee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |