quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:25 schreef RolloGreb het volgende:
[..]
De vraag zou kunnen zijn hoe Jip en Janneke (de mensen dus) kunnen weten dat ze door jou of mij of ieder ander ('God' In dit geval) gelezen worden. Wat voor bewijs zouden ze kunnen aanvoeren voor de aanname van ons (de lezers) bestaan? En aan welke criteria dient een dergelijk bewijs te voldoen?
quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:46 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Objectief in de wereld (indirect) waarneembaar / kenbaar zijn.
quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:25 schreef RolloGreb het volgende:
[..]
De vraag zou kunnen zijn hoe Jip en Janneke (de mensen dus) kunnen weten dat ze door jou of mij of ieder ander ('God' In dit geval) gelezen worden. Wat voor bewijs zouden ze kunnen aanvoeren voor de aanname van ons (de lezers) bestaan? En aan welke criteria dient een dergelijk bewijs te voldoen?
Beste bedoel je. Ik vraag de beste vraag die je maar kan vragen op dit subforumquote:
Dat zou natuurlijk kunnen maar of dat voor een ieder (de meer kritische mens) bevredigend zou zijn is een tweede.quote:
quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:31 schreef Paul het volgende:
[..]
Beste bedoel je. Ik vraag de beste vraag die je maar kan vragen op dit subforum
ik weet dat er veel gebeden word in bepaalde kerken en mensen spontaan weer kunnen lopen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:33 schreef Paul het volgende:
Zijn er bewijzen gevonden dat God mensen weer heeft laten lopen oid?
Punt is dat wij als lezers van Jip en Janneke ons nu juist niet in hun wereld bevinden.quote:
Maar is er niemand die altijd verlamd was, maar doordat hij bij een dominee kwam oid of in een kerk. Dat hij daarna weer kon lopen? HELEMAAL NIETS?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik weet dat er veel gebeden word in bepaalde kerken en mensen spontaan weer kunnen lopen.
ik heb gehoord van gevallen dat dokters na het gebed geen ziekte meer kunnen vinden in het lichaam.
de meest vreemde dingen
maar bewijs, fysiek bewijs, zoals een handtekening van God, nee..
jawel dat is er genoegquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:36 schreef Paul het volgende:
[..]
Maar is er niemand die altijd verlamd was, maar doordat hij bij een dominee kwam oid of in een kerk. Dat hij daarna weer kon lopen? HELEMAAL NIETS?
Het reduceert de waarschijnlijkheid tot het minimum, de enige mogelijkheid bij "godsbewijzen".quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:43 schreef RolloGreb het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan de constatering dat God in dat geval nog net zo goed kan bestaan.
Jawel, juist om die reden.quote:Het is zeker onzinnig maar juist niet om de reden die jij hier noemt.
Jip en Janneke (de mensen dus) bevinden zich in dezelfde wereld als ik tochquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef RolloGreb het volgende:
[..]
Punt is dat wij als lezers van Jip en Janneke ons nu juist niet in hun wereld bevinden.
je bent m nog niet tegengekomen, dus je sluit m ook niet uit?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Jip en Janneke (de mensen dus) bevinden zich in dezelfde wereld als ik toch.
Ik snap dat je de voorstelling van de werkelijkheid kun herdefinieren tot je een ons weegt. Mijn startpunt is eenvoudig: mijn natuurlijke waarnemings- en begripsvermogen. Zodoende ben ik God nog niet tegengekomen.
Voor mij is God een door anderen verzonnen idee.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:50 schreef Daskaar het volgende:
[..]
je bent m nog niet tegengekomen, dus je sluit m ook niet uit?
maar je kan de kans dat hij bestaat niet uitsluiten tot 0 procent.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:54 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Voor mij is God een door anderen verzonnen idee.
Je kunt niets uitsluiten tot 0 procent. Misschien ben jij wel de eerste nederlands typende Afrikaanse olifant.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:00 schreef Daskaar het volgende:
[..]
maar je kan de kans dat hij bestaat niet uitsluiten tot 0 procent.
en portugees!quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:04 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je kunt niets uitsluiten tot 0 procent. Misschien ben jij wel de eerste nederlands typende olifant.
In dat geval. Hoe is het leven als olifant? Zo'n slurf lijkt me best handig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:08 schreef Daskaar het volgende:
[..]
en portugees!
ik zocht een hobby en dacht dat portugees wel lache zou zijn.
niks leuks aan uiteindelijk, pure hel.
zo'n cursus gedaan via internet, dat zo'n mentor je via de email corrigeert en helpt.
gast was nooit aanwezig en sprak geen woord portugees, wat bleek, hij was geen leraar portugees, ik was gewoon een vreemde aan het schrijven omdat ik me verveelde.
waar hadden we t over?
typt kutquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:12 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In dat geval. Hoe is het leven als olifant? Zo'n slurf lijkt me best handig.
Als jij Ganesha bent wel ja.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:19 schreef Daskaar het volgende:
[..]
je hebt mn schoolfoto gevonden zie ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |