abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113086281
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

Babysloth's got 'is gee-waff </V1z> :D O+

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113086381
Ml, verzin eens een mooie TT? Ik ben inspiratieloos en mobiel openen is al een uitdaging ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*O* voor je mannetje!!

Heeft je moeder een longaandoening dat ze zo vaak de klos is?
Ja ze heeft COPD (chronische longemfyseem) in het laatste stadium. Met extra zuurstof kan ze thuis nog net aan functioneren, zeg maar. En ze heeft zwaar ondergewicht (ze was altijd al aan de magere kant, maar ademen kost haar zoveel energie dat ze eigenlijk wel 2500 kcal binnen zou moeten krijgen om op gewicht te blijven. Lukt bij lange na niet, zelfs niet met respifor (bijvoeding speciaal voor longpatienten).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113086417
Val je echt af van artisjokken?
pi_113086424
Mogguh!

Nozem, als je een kilo artisjokken per dag eet en verder alleen water drinkt wel ja :)

ERMAGERD!

Vanavond weer eens beulen in de sportschool, hopen dat deze week de spierpijn een beetje meevalt. Voelde me vorige week een oud lijk, en heb morgen een dagje Solex-tour met BBQ op Texel, net als Coco laatst.
Er gaat vandaag dus een 200gr eiwit naar binnen gewerkt worden :7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_113086439
Planning vandaag

O: magere kwark met muesli
T: appel
L: salade van tomaat/komkommer/olijven/feta
T: twee dikke sneeën brood (zelfgesneden) met pindakaas
S: uurtje fitness (4 km hardlopen + kracht)
D: shepherds pie
T: kersen en wat nootjes, denk ik
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_113086478
Netjes, GB!

Sorry Nozem, was een kutantwoord, maar hoezo zou je van artisjokken afvallen? Of zijn die net als asperges vochtafdrijvend?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_113086527
Mooi lijstje GB :Y.

Fijn dat het weer beter gaat Phaidra! Hopelijk knapt je moeder ook snel op.

Planning:
O: Yoghurt met appel, 2 crackers met runderpastrami/biefstukworst (en komkommer)
L: Drie volkoren boterhammen met runderpastrami/gerookte kip (en komkommer)
T: Salade met veldsla, appel en haring of salade met tasty tom tomaten, cherrytomaten, zongedroogde tomaten en feta
D: Lasagne van spinazie, geitenkaas en zongedroogde tomaten
T: Bak fruityoghurt met kersen
pi_113086548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:45 schreef Phaidra het volgende:
Ml, verzin eens een mooie TT? Ik ben inspiratieloos en mobiel openen is al een uitdaging ;)

[..]

Ja ze heeft COPD (chronische longemfyseem) in het laatste stadium. Met extra zuurstof kan ze thuis nog net aan functioneren, zeg maar. En ze heeft zwaar ondergewicht (ze was altijd al aan de magere kant, maar ademen kost haar zoveel energie dat ze eigenlijk wel 2500 kcal binnen zou moeten krijgen om op gewicht te blijven. Lukt bij lange na niet, zelfs niet met respifor (bijvoeding speciaal voor longpatienten).
Vermoedde al zoiets zie TT.

Jeetje had al wel het idee dat het niet goed was maar dit is echt erg :*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_113086587
Net lijstje GB, beetje weinig groente alleen, maar misschien doe je veel in de sheperds pie?

VB, netjes zoals altijd.

Mijn lijstje nog een keer, ben er vrij content mee :P

O - Yoghurt met een banaan, noten en roggevlokken
L - sla en postelein met halve avocado, tom, kom, kiemen, zongedroogde tomaten, parmezaan.
Snee vkbrood met tonijn.
T - 2 rijstwafels pindakaas
S - krachttraining
D - groene curry met courgette en sperziebonen met zilvervliesrijst
T - yoghurt met honing
T - koffie verkeerd
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113086610
Oh Phaid! Fijn dat het zo goed gaat met de baby :) en wat naar zeg, dat je moeder zo chronisch ziek is.
pi_113086630
Dankje Novem! En inderdaad, jij hebt ook een mooi lijstje! :Y
pi_113086645
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:49 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Nozem, als je een kilo artisjokken per dag eet en verder alleen water drinkt wel ja :)

ERMAGERD!
[ afbeelding ]

Vanavond weer eens beulen in de sportschool, hopen dat deze week de spierpijn een beetje meevalt. Voelde me vorige week een oud lijk, en heb morgen een dagje Solex-tour met BBQ op Texel, net als Coco laatst.
Er gaat vandaag dus een 200gr eiwit naar binnen gewerkt worden :7
Solex-tour-op-Texel-boks! :D

Smeer je in als de zon ook maar een beetje schijnt! En neem een jas mee, eventueel een vest & jas. Op die dingen kan het verrektes koud zijn als je rijdt. Dus dan zit je te koukleumen terwijl je ondertussen levend verbrandt :+

Wel tof! :Y
pi_113086660
Phaidra, fijn dat frummel het weer zo goed doet O+ En een smakkerd voor je mams en jou! :*
pi_113086716
Eens een poging doen tot een lijstje

O: yoghurt met lijnzaad
S: les 8 beginnersschema Runners World
T: nectarine
L: iets van salade
T: zure haring
D: schnitzel, krieltjes en mexicaanse bonen.
S: 2,5 uur buikdanstraining

L & D zitten er dicht op elkaar omdat ik al voor 5 uur gegeten moet hebben.
pi_113086812
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Solex-tour-op-Texel-boks! :D

Smeer je in als de zon ook maar een beetje schijnt! En neem een jas mee, eventueel een vest & jas. Op die dingen kan het verrektes koud zijn als je rijdt. Dus dan zit je te koukleumen terwijl je ondertussen levend verbrandt :+

Wel tof! :Y
*boks*, al zal ik de stenen schapen gewoon met rust laten :P
Zat net al te bedenken wat ik nou mee moest gaan nemen, niet aan zonnebrand gedacht :@ Thx! O+

Vanaf hier ook nog een keer sterkte gewenst, Phaidra :*

Novem, denk je aan eiwitten na je krachttraining? Rest gewoon weer ubernetjes! ^O^

VB, jij hoeft niet meer af te vallen dus wat meer vet mag echt wel ;) Maar rest is weer degelijk!
Wat is nu je doel eigenlijk? gewoon zo blijven? Waar zit je nu op?

Sarabi, na een S mag je zeker wel iets meer eten dan een nectarine ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 19-06-2012 09:19:15 ]
pi_113087013
Hallo!

Ochtendje thuiswerken O+
Ik zie weer heerlijke lijstjes langskomen!

Hoe is het met de poezels V1z?
Be someone that makes you happy
pi_113087144
Fijn dat je beeb het zo goed doet Phaid, kan ook niet anders met zo'n supermoeder he :P
of moet ik nou zeggen dat je superboobies hebt :') :+

Ik ben bij de tandarts geweest en geen gaatjes of andere enge dingen *O* En mijn tanden zijn weer 3 tinten lichter nu de tandsteen weg is :X

Zo nog ff klantje doen en dan naar huis, haring eten :9
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:31:07 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113087176
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:29 schreef _aurum_ het volgende:
Fijn dat je beeb het zo goed doet Phaid, kan ook niet anders met zo'n supermoeder he :P

Ik ben bij de tandarts geweest en geen gaatjes of andere enge dingen *O* En mijn tanden zijn weer 3 tinten lichter nu de tandsteen weg is :X

Zo nog ff klantje doen en dan naar huis, haring eten :9
Ik heb ook haring want bonus bij AH :D :Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_113087189
Volgens mij is Solex touren hip 8-) Wij hebben 't vorig jaar gedaan met werk. Alleen kregen wij zo'n foute lange jas mee :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113087207
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik heb ook haring want bonus bij AH :D :Y)
aaah, nooooeeesss! Die haring komt altijd superslecht uit de test. Hele bacterie families die op je vis wonen enzo :o

Wel goed voor je weerstand though _O-
pi_113087220
't Zijn trutten! }:| Om half zeven besloten ze een woonkamer-slaapkamer-rallye te houden met als finish mijn neus... Wakker worden met 2,5kilo op je hoofd en een ander die in volle gang tegen je hoofd aan loopt :{

:D nee gaat goed! Ze doen nu eindelijk vriendelijk tegen elkaar waar ik wel blij om ben :) Chloe is nog wel altijd schichtig als er visite is, maar zodra de visite weg is komt ze weer lief doen bij mij O+

SPOILER: Foto van Beetlejuice
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een klantje doen, Aurum?! :')

Is dat wel lekker, Maria? Vind het altijd zo raar, voorverpakte haring... Zo'n ding moet zo dicht mogelijk voor je 'm opeet schoongemaakt worden. :9
pi_113087269
:X Nou weet iedereen hoe ik aan mijn geld kom :')

Ik ga trouwens best aardig met operation low carb, ben bijna 1,5 kg kwijt in 5 dagen. Meerendeels zal vocht zijn, maar toch het schiet op :Y)

Moet alleen wat meer vlees gaan halen, gaat hard zo :+
pi_113087321
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:35 schreef _aurum_ het volgende:
:X Nou weet iedereen hoe ik aan mijn geld kom :')

Ik ga trouwens best aardig met operation low carb, ben bijna 1,5 kg kwijt in 5 dagen. Meerendeels zal vocht zijn, maar toch het schiet op :Y)

Moet alleen wat meer vlees gaan halen, gaat hard zo :+
Vandaaarrrr! :+

Lief V1z!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_113087329
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:12 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Sarabi, na een S mag je zeker wel iets meer eten dan een nectarine ;)
Ja maar ik heb ook net pas ontbeten.
pi_113087354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:32 schreef V1z0R het volgende:
't Zijn trutten! }:| Om half zeven besloten ze een woonkamer-slaapkamer-rallye te houden met als finish mijn neus... Wakker worden met 2,5kilo op je hoofd en een ander die in volle gang tegen je hoofd aan loopt :{

:D nee gaat goed! Ze doen nu eindelijk vriendelijk tegen elkaar waar ik wel blij om ben :) Chloe is nog wel altijd schichtig als er visite is, maar zodra de visite weg is komt ze weer lief doen bij mij O+

SPOILER: Foto van Beetlejuice
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een klantje doen, Aurum?! :')

Is dat wel lekker, Maria? Vind het altijd zo raar, voorverpakte haring... Zo'n ding moet zo dicht mogelijk voor je 'm opeet schoongemaakt worden. :9
Haha die ralley's zijn wel herkenbaar... liefst midden in de nacht ;)
Mn hoofd ontwijken ze nog gelukkig!
Wat een mooierd is die andere!
Leuk dat het goed gaat :Y
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:46:07 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113087498
Beetle O+

Aurum orly? Ik vind ze altijd wel lekker :@ :+ *duidelijk geen culisnob, harhar*
pi_113087772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja maar ik heb ook net pas ontbeten.
Keek ook net naar het schema, maar was minder intens dan verwacht...
Welke van de 3 is het trouwens? Zit namelijk nogal wat verschil in :@
Maar omdat je bij je lunch alleen een salade hebt (en daar vaak gigantisch verschil in zit per persoon) leek het mij handiger wat meer te doen.
pi_113087824
:') shake-weights op zich al... :') sorry, progje :@
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:38 schreef Nallie het volgende:

[..]

Haha die ralley's zijn wel herkenbaar... liefst midden in de nacht ;)
Mn hoofd ontwijken ze nog gelukkig!
Wat een mooierd is die andere!
Leuk dat het goed gaat :Y
Waarom waren die van jou nu trouwens al aan ander eten toe eigenlijk? :@
Oeh! En zag dat je vakantie geboekt had! Nice! B-)
pi_113087863
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Keek ook net naar het schema, maar was minder intens dan verwacht...
Welke van de 3 is het trouwens? Zit namelijk nogal wat verschil in :@
Maar omdat je bij je lunch alleen een salade hebt (en daar vaak gigantisch verschil in zit per persoon) leek het mij handiger wat meer te doen.
Het is geen zwaar schema, die van mij is echt de aller eerste.
Dus in totaal 16 minuten waarvan je er maar 8 hardloopt.
pi_113087925
Dan heb ik niets gezegd :+
pi_113087953
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:59 schreef V1z0R het volgende:
:') shake-weights op zich al... :') sorry, progje :@

[..]

Waarom waren die van jou nu trouwens al aan ander eten toe eigenlijk? :@
Oeh! En zag dat je vakantie geboekt had! Nice! B-)
Ander eten? Het zijn geen kittens he?! Ze eten al gewoon volwassen voer... had gewoon gewisseld van merk op aanraden van Novem :)

En ja vakantie *O*
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:11:41 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113088130
Ik doe eens wild, vanmiddag om 15:00 naar de kappert op een thuiswerkdag! :D Ga ik gewoon daarna weer verder :+
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2012 @ 10:11:44 #34
70532 loveli
N
pi_113088132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:59 schreef V1z0R het volgende:
:') shake-weights op zich al... :') sorry, progje siral :@
Over progje gesproken, :W en schuif een beetje werk af naar anderen ;)
crap in = crap out
pi_113088276
Was meer, mocht progje eventueel weer eens meelezen :P
Was progje toch met een shake-weight? Siral dus ook?

Had 'r van 't weekend nog op FB gesproken, mochten jullie het willen weten, ging erg goed met haar en d'r buik maar zoals loveli al zei, nog steeds erg druk met het werk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:05 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ander eten? Het zijn geen kittens he?! Ze eten al gewoon volwassen voer... had gewoon gewisseld van merk op aanraden van Novem :)

En ja vakantie *O*
I know, maar had de reden waarom ze op een ander merk overgingen niet meegekregen :)
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2012 @ 10:18:34 #36
70532 loveli
N
pi_113088324
XCO is toch met shakeweight?
/noob
crap in = crap out
pi_113088376
Ik ken heul XCO niet :@
Edit: Daar gebruik je dus een buis gevuld met grind
pi_113088430
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:17 schreef V1z0R het volgende:
Was meer, mocht progje eventueel weer eens meelezen :P
Was progje toch met een shake-weight? Siral dus ook?

Had 'r van 't weekend nog op FB gesproken, mochten jullie het willen weten, ging erg goed met haar en d'r buik maar zoals loveli al zei, nog steeds erg druk met het werk.

[..]

I know, maar had de reden waarom ze op een ander merk overgingen niet meegekregen :)
Deze is meer natuurlijk, vooral vlees, bevat geen mais/rijst/tarwe. Schijnt dat ze daar sneller dik van worden en suikerziekte van kunnen krijgen. Maar merkte dus echt meteen verschil in het eetgedrag!
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2012 @ 10:25:52 #39
70532 loveli
N
pi_113088537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:20 schreef V1z0R het volgende:
Ik ken heul XCO niet :@
Edit: Daar gebruik je dus een buis gevuld met grind
En die shake je?
crap in = crap out
pi_113088645
Gmorge!
Lijstje van gisteren is toch anders geworden!
Laate O: mag yoghurt
S: jillian 1
L: Boerenomelet met extra paprika en ui, op 2 geroosterde volk bth
T: kletskop kleintje
D: overschotel van aardappel anders, met broccoli en schnitzel
T: vriendlief had chocomouse met slagroom voor mij neergezet :9

Al met al, toch niet n superlijstje..

V1z, die rally's zal je nog vaak meemaken haha. Ow, en als je behang en gordijnen heb, bereid je maar vast voor ;)
~ Bonito La Risa ~
pi_113088674
Dat XCO met die shakeweights ziet er zo stom uit :D Stel huisvrouwen die helemaal kapot pompen met dat ding :')

Viz, ik eet mijn D direct na het sporten, dus probeer de schade te beperken door na mijn D direct Griekse yoghurt te eten, zit 10 gram eiwit in ofzo :)

Oh en Beetle is cute! Vannacht die van ons ook racen, m'n vriend heeft nu precies vier krassen over z'n neus lopen :P
pi_113088715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:22 schreef Nallie het volgende:

[..]

Deze is meer natuurlijk, vooral vlees, bevat geen mais/rijst/tarwe. Schijnt dat ze daar sneller dik van worden en suikerziekte van kunnen krijgen. Maar merkte dus echt meteen verschil in het eetgedrag!
Ja heb ik ook weleens gehoord ja, en teveel eiwit is slecht voor de darmen, en tarwe is ook slecht voor de tandjes geloof ik..

Ik geef biologisch achtig voer zonder tarwe etc. Ik merkte het ook hoor, van goedkoop voer naar kwalitief voer :)
~ Bonito La Risa ~
pi_113088760
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:25 schreef loveli het volgende:

[..]

En die shake je?
Yep, Siral had pas ook zo'n filmpje gepost, zag er wel intensief uit!

Planning:
O: appel, kiwi, muesli, yoghurt
T: koffie verkeerd, 2 rijstwafels pindakaas
L: 2 volkbh met aubergine/fetasalade en een salade van spinazie/artisjok/zongedroogde tomaat
T: 3 abrikozen en wat nootjes
D: kikkererwten/courgette/aubergine/tomatenprutje met chorizo
S: ruim een uur boksen
T: wheyshake met banaan, havermout en sojamelk
pi_113088766
Alleen ontbijten vandaag: saai
Worry is a misuse of imagination
pi_113088853
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:01 schreef Novem het volgende:
Net lijstje GB, beetje weinig groente alleen, maar misschien doe je veel in de sheperds pie?

VB, netjes zoals altijd.

Mijn lijstje nog een keer, ben er vrij content mee :P

O - Yoghurt met een banaan, noten en roggevlokken
L - sla en postelein met halve avocado, tom, kom, kiemen, zongedroogde tomaten, parmezaan.
Snee vkbrood met tonijn.
T - 2 rijstwafels pindakaas
S - krachttraining
D - groene curry met courgette en sperziebonen met zilvervliesrijst
T - yoghurt met honing
T - koffie verkeerd
Ja hoor, er zitten champignons, ui en sperziebonen in de shepherds pie! :D En nog tomaat en komkommer bij de lunch dus, al zet dat weinig zoden aan de dijk.

Lekker lijstje heb jij, vooral die lunch! :9~ En de rijstwafels met pindakaas heb ik ook ontdekt! :9
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_113088933
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:34 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja hoor, er zitten champignons, ui en sperziebonen in de shepherds pie! :D En nog tomaat en komkommer bij de lunch dus, al zet dat weinig zoden aan de dijk.

Lekker lijstje heb jij, vooral die lunch! :9~ En de rijstwafels met pindakaas heb ik ook ontdekt! :9
Ja lekker he! :D Aurum doet dat altijd en ik dacht dat het een vreselijk droge hap zou worden, maar het is echt :9~
pi_113089156
Ik voel mij een beetje eenzaam vandaag :')
pi_113089457
Kan ik van iemand een weekje tijd lenen? /ietstedrukheeft
pi_113089666
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:44 schreef Probability het volgende:
Ik voel mij een beetje eenzaam vandaag :')
:W

:*
pi_113089707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:59 schreef Siral het volgende:

[..]

:W

:*
hej :s)
pi_113089756
Ik heb morgen trouwens sollicitatie als telefonisch schoonheidsadviseuse hahah.

Ben benieuwd.
pi_113089789
Mc, je had binnenkort toch hele weken de tijd? Kun je dan een goede inhaalslag maken, 80u./week schiet al snel op natuurlijk :P

Oh zo, Nallie, heb zelf nog het voer dat ik meekreeg van An, eten ze met z'n tweeën een bakje van leeg per dag. Ze poepen in ieder geval goed. Dus niet het idee dat ze teveel eten.

Beetle is best cute inderddaad, thx :) Vooral gestoord, maar ook enigszins cute :D :')

M_M, Chloe is volgens mij bij An al goed afgericht, hangt eignelijk nooit in de gordijnen, Beetle na herhaalde waarschuwingen ook al 70% minder. Het behang durven ze niet aan te zitten, hoef maar snel in de benen te komen en ze hebben wel door dat ze koest moeten wezen. En dan komen ze slijmen :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:29 schreef Novem het volgende:
Dat XCO met die shakeweights ziet er zo stom uit :D Stel huisvrouwen die helemaal kapot pompen met dat ding :')

Viz, ik eet mijn D direct na het sporten, dus probeer de schade te beperken door na mijn D direct Griekse yoghurt te eten, zit 10 gram eiwit in ofzo :)

Oh en Beetle is cute! Vannacht die van ons ook racen, m'n vriend heeft nu precies vier krassen over z'n neus lopen :P
Wat is je totaal aan eiwitten op zo'n dag ongeveer? Bij krachtsport (om het meeste eruit te halen) zou ik toch gaan voor zo'n 1,5x je lichaamsgewicht in grammen eiwit. dus in jouw geval zo'n 90gr.

E/K/V verdeling van zo'n 60/20/20 kom je bij 90gr E uit op ~2000kcal, zou qua onderhoud op zo'n dag ongeveer goed zijn gok ik.
Afhankelijk van hoe je krachttraining doet natuurlijk. Zie vrouwen die het doen eigenlijk nooit echt voluit gaan :@ behalve types als miss-fitness dan.
Een 33/33/33 verdeling wat meer gericht is op afvallen met 90gr E = ~1350

Een verdeling daar tussenin zou dus het beste zijn.
/Iew! Bah! Technisch bezig met voeding! :P

:o ik misreken vet! Bij 33/33/33 = 1530, is dus een prima uitgangspunt!
Bij 60/20/20 = 2250, iets te hoog voor de meesten waarschijnlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door V1z0R op 19-06-2012 11:10:30 ]
pi_113089802
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:31 schreef Nallie het volgende:

[..]

Yep, Siral had pas ook zo'n filmpje gepost, zag er wel intensief uit!

Planning:
O: appel, kiwi, muesli, yoghurt
T: koffie verkeerd, 2 rijstwafels pindakaas
L: 2 volkbh met aubergine/fetasalade en een salade van spinazie/artisjok/zongedroogde tomaat
T: 3 abrikozen en wat nootjes
D: kikkererwten/courgette/aubergine/tomatenprutje met chorizo
S: ruim een uur boksen
T: wheyshake met banaan, havermout en sojamelk
Mensen die denken dat xco is voor oude huisvrouwen moeten een keer op maandag avond komen xcoen bij health city in nuenen. :Y)
pi_113089935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:02 schreef Siral het volgende:
Ik heb morgen trouwens sollicitatie als telefonisch schoonheidsadviseuse hahah.

Ben benieuwd.
"Ik hoor aan uw stem dat u hele mooie lippen heeft. Donkerrode lipstick zal u erg goed staan"

:P wat doe je dan?
pi_113089961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:10 schreef Probability het volgende:

[..]

"Ik hoor aan uw stem dat u hele mooie lippen heeft. Donkerrode lipstick zal u erg goed staan"

:P wat doe je dan?
Ik heb geen idee zal het morgen horen :D Denk dat het gewoon een telefonisch vraagbaak is voor een bepaald merk oid. Zal wel gewoon een script krijgen :)
pi_113090137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:04 schreef Siral het volgende:

[..]

Mensen die denken dat xco is voor oude huisvrouwen moeten een keer op maandag avond komen xcoen bij health city in nuenen. :Y)
Het ziet er gewoon stom uit :D Zal vast heel zwaar zijn hoor, een uur lang met een buis met grind schudden, daar niet van.
pi_113090425
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:04 schreef V1z0R het volgende:
Mc, je had binnenkort toch hele weken de tijd? Kun je dan een goede inhaalslag maken, 80u./week schiet al snel op natuurlijk :P

Oh zo, Nallie, heb zelf nog het voer dat ik meekreeg van An, eten ze met z'n tweeën een bakje van leeg per dag. Ze poepen in ieder geval goed. Dus niet het idee dat ze teveel eten.

Beetle is best cute inderddaad, thx :) Vooral gestoord, maar ook enigszins cute :D :')

M_M, Chloe is volgens mij bij An al goed afgericht, hangt eignelijk nooit in de gordijnen, Beetle na herhaalde waarschuwingen ook al 70% minder. Het behang durven ze niet aan te zitten, hoef maar snel in de benen te komen en ze hebben wel door dat ze koest moeten wezen. En dan komen ze slijmen :D

[..]

Wat is je totaal aan eiwitten op zo'n dag ongeveer? Bij krachtsport (om het meeste eruit te halen) zou ik toch gaan voor zo'n 1,5x je lichaamsgewicht in grammen eiwit. dus in jouw geval zo'n 90gr.

E/K/V verdeling van zo'n 60/20/20 kom je bij 90gr E uit op ~2000kcal, zou qua onderhoud op zo'n dag ongeveer goed zijn gok ik.
Afhankelijk van hoe je krachttraining doet natuurlijk. Zie vrouwen die het doen eigenlijk nooit echt voluit gaan :@ behalve types als miss-fitness dan.
Een 33/33/33 verdeling wat meer gericht is op afvallen met 90gr E = ~1350

Een verdeling daar tussenin zou dus het beste zijn.
/Iew! Bah! Technisch bezig met voeding! :P

:o ik misreken vet! Bij 33/33/33 = 1530, is dus een prima uitgangspunt!
Bij 60/20/20 = 2250, iets te hoog voor de meesten waarschijnlijk.
Thanks. Ik krijg volgens eetmeter 60 gram binnen vandaag, maar ik heb een vega dagje, dus dat verklaart het, op een vleesdag zal het een stuk meer zijn.

Ik train nu niet in de sportschool, gewoon thuis met losse gewichtjes, weighted squats, lunges etc. etc., dus in vergelijking met losgaan in de gym zal het wel meevallen met mijn inzet :P

Ik zat ook te denken dat ik het zonder vlees nogal moeilijk vind om veel eiwit binnen te krijgen, maar ik doe wel goed m'n best door yoghurt, ei, vis, peulvruchten enzo te eten.
Heb ook best wel wat spierpijn tegenwoordig. Ben alleen een beetje huiverig over eiwitshakes, is toch weer een x aantal kcals die ik niet overheb en ik eet dan liever wat.
pi_113090684
Klopt, maar moet voor WK wat deadlines halen. En vanavond trainingswedstrijden doen en shit regelen voor WK, verzekeringen etc.. En natuurlijk nog daten, maar daar wil ik best wat tijd voor nemen ;)
En probeer nu 3 weken werk in 3 dagen te proppen. Gaat me lukken!
pi_113091072
:D ja daten is ook belangrijk natuurlijk! ( ;( ik kan tegenwoordig net zo goed in een klooster gaan wonen, :o PHM al meer dan een jaar geleden en daar tussenin maar heel weinig, echt heel weinig...)
^O^ flow zien te vinden en vasthouden!

Die ik voorheen had was 80gr E per 100gr van 390kcal en is vegetarisch, ken zelfs varianten die veganistisch zijn. Heb ik Billy ooit een link naar gestuurd.
Punt daarvan is wel dat je minder verschillende soorten aminozuren binnenkrijgt.

Niet-vega-wel-eten: Zou ik gewoon gaan voor rosbief! Rundvlees heeft zo'n beetje het meest uitgebreide palet van aminozuren die je kunt bedenken!

Wel-vega-wel-eten: Kwark :') heeft toch het meeste aantal E met een goed aminozurenpalet, en bevat ook nog eens caseïne waardoor het langzaam wordt opgenomen. Daarom ook zo ideaal voor het slapen gaan.
Ei is niet vegetarisch toch?
Soja, weinig verschillende aminozuren, moeilijker op te nemen...
pi_113091285
Lijstje:

O= beschuitjes 2 volkoren met pasta
S= uurtje zwemmen
T= Banaan
L= 2 broodjes bruin met ei en n likje light fritessaus
S= uurtje fietsen
pi_113091292
Ei is wel vegetarisch, niet veganistisch. Vis is niet vegetarisch.
Het is niet dat ik vegetarier wil worden hoor, wil gewoon wat minderen, maar dat gaat nogal slecht samen met veel sporten, blijkt :P

Ik zal vaker eitjes, vis en rosbief bij mijn L doen, zeker als ik geen vlees eet bij mijn D.

Hm, hoeveel eiwitten heeft magere kwark? Als het veeel meer is dan 10 gram zal ik overwegen een bakje te kopen en het weer eens te proberen :P Merk sowieso dat magere griekse yoghurt ook al wat zuurder is dan de 10% versie.

Ok, ik ga er wat meer op letten en rond de 90 proberen te zitten iedere dag ^O^

En wat is PHM? :D (al kan ik het wel raden denk ik :') ) :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:54:42 #62
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113091349
PasHokjesMeisje!

</major in the History of V1z>
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2012 @ 11:55:04 #63
70532 loveli
N
pi_113091360
Waren het meerdere pashokjes?
crap in = crap out
pi_113091459
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
PasHokjesMeisje!

</major in the History of V1z>
Ah ok, een meisje :9 Ik dacht al, een of andere afkorting voor sexuele handelingen :P
pi_113091559
En Viz, je had t laatst toch over FB chick met grote oorbellen en playboybunny dingessen? Kun je altijd mee afspreken en zien waar de avond je brengt..
pi_113091647
...Ja... ehm.... nee... Nee, aan die ga ik m'n vingers niet branden :')

90gr hoeft heus niet elke dag, gewoon aanhouden qua dagen dat je krachttraining doet. 50gr is gewoon het aanbevolen minimum voor een vrouw, bij het aanhouden van die 50gr was er bij Mar wel een merkbaar effect. Geen wondermiddel, alles behalve ook, maar wel merkbaar effect.

Kwark heeft er 13 per 100, 8)7 even vergeten dat jij niet die 4 per 100 griekse yoghurt had...

:? Vis snap ik, maar dacht omdat een ei een kip in wording is het ook niet vegetarisch was.
pi_113091726
Oh volgens mij heb je gelijk wb ei! Ik at het ook niet toen ik een tijdje vega was.

Maarehm, misschien dan online gaan daten ofzo? Altijd leuk om in een andere vijver rond te kijken :9
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2012 @ 12:07:26 #68
70532 loveli
N
pi_113091805
http://nl.wikipedia.org/wiki/Semi-vegetarisme
Volgens mij hebben we een flexitarier gespot :')
crap in = crap out
pi_113091859
Is die te makkelijk of sletterig? Dat moet je ook niet hebben. Maar soms zegt uiterlijk niet alles. Sommige meisjes die ingetogen en verlegen lijken, kunnen je soms flink verrassen. Stille wateren...
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2012 @ 12:12:05 #70
70532 loveli
N
pi_113091974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:02 schreef V1z0R het volgende:
:? Vis snap ik, maar dacht omdat een ei een kip in wording is het ook niet vegetarisch was.
Eieren zijn alleen kip in wording als er een haan in de buurt is geweest.
crap in = crap out
pi_113091984
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:07 schreef loveli het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Semi-vegetarisme
Volgens mij hebben we een flexitarier gespot :')
Volgens die wiki moet je dan bewust minimaal 1 dag per week geen vlees eten. Zullen hier dus nog wel heel wat meer "flexitariers" zijn. Wat is er :') aan dan?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:12:50 #72
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113091999
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:55 schreef loveli het volgende:
Waren het meerdere pashokjes?
Je weet maar nooit! V1z is sowieso al 2 meter natuurlijk!
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2012 @ 12:13:41 #73
70532 loveli
N
pi_113092028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:12 schreef Novem het volgende:
Wat is er :') aan dan?
De onderverdeling in verschillende soorten vegetatier, bomen => bos.
crap in = crap out
pi_113092030
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Eieren zijn alleen kip in wording als er een haan in de buurt is geweest.
true :P
pi_113092199
Lacto, ovo, lacto-ovo, pesco, pollo, pesco-pollo...
Ach, zolang ze het anderen niet opdringen :)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:22:11 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113092324
Omnivoor *O*
pi_113092492
Las weer iets van een of andere wetenschapper die claimde dat dierlijk vet en eiwit de bron van obesitas, hart- en vaatziekten en kanker was en dat iedereen vegan moet gaan. De ander zegt weer dat het aan granen, peulvruchten en aardappelen ligt en dat we allemaal paleo moeten gaan en alleen nog maar vlees, vis en groenten moeten eten.

Ietwat verwarrend allemaal :')

Maar we zijn niet voor niets omnivoren, dus een beetje van alles lijkt me het beste :9

/dooddoener
pi_113092718
Wie? Diederik Stapel?
pi_113092727
Rijstewafels met pindakaas zijn nom!

Ik heb 2 haringen op, ook nom!
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2012 @ 12:35:06 #80
70532 loveli
N
pi_113092751
Het dierlijke vet van een met mais gevoede koe is ongezonder dan dat van een graskoe. Kanker door vlees is volgens mij wel aangetoond, ook staat vast dat rood vlees en varkensvlees ontstekingsbevorderend zijn.

Als je het allemaal een beetje normaal bekijkt en niet je vlees elke dag bbq-zwart bakt, komen we een flink eind.

En als katten diabetes krijgen van voer met mais/rijst/tarwe, waarom zouden wij dat dan wel gaan eten?
/ietwat kromme redenering, maar veel beesten krijgen diabetes (koeien, paarden en blijkbaar ook katten)
crap in = crap out
pi_113094089
Ontstekingsbevorderend kwa rood vlees en varkensvlees kan ik bevestigen..

En hoi!

En Phaidra wat fijn dat het zo goed met jou gaat en wat rot van je mams! :*

Lijstje voor vandaag:

O: kwark met muesli
T: worteltjes
L: soep, salade, cracker met kaas
T: appel, een paar olijfjes, glaasje wijn
D: rode bietjes, rundervink
T: kwark met kiwi
pi_113094117
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:52 schreef xliefs. het volgende:
Lijstje:

O= beschuitjes 2 volkoren met pasta
S= uurtje zwemmen
T= Banaan
L= 2 broodjes bruin met ei en n likje light fritessaus
S= uurtje fietsen
Ik denk dat je bij 't fietsen ter aarde gaat storten.
Ja doei.
pi_113094573
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij 't fietsen ter aarde gaat storten.
Is inderdaad veel te weinig eten. Uur zwemmen én uur fietsen kost 1500-2000 kcal, afhankelijk hoe fanatiek natuurlijk.
En waar zijn de eiwitten?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:29:28 #84
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113094840
1.5 kg, lekker Aurum dat geeft de burger moed!

Okee 1.5 x eiwit lichaamsgewicht bij krachttraining?
Hoeveel zou het moeten zijn bij hardlopen (minimaal 1 uur per keer?)

LIjst:
O: beschuit kaas
S: 14 km hardlopen met 10.6/uur
L: 2 getoaste boterhammen,2 gebakken ei met melk/tomaat/champignons e.d. verse kruiden, salade met dressing, beschuit kaas
T's: appel, peer, kwart meloen, blokje choco, boterham gegrilde kipfilet, klein kommetje verse nootjes van de markt (macadamiamix)
D: sperziebonen, gegrilde gemarineerde steak, gebakken ui en paprika, aardappelkroketten, potje spinazie ala creme
T: kwark en vla
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_113095010
Geen flauw idee, uniek. :@ Jij renmonstertje jij! _O_
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:35 schreef loveli het volgende:
Het dierlijke vet van een met mais gevoede koe is ongezonder dan dat van een graskoe. Kanker door vlees is volgens mij wel aangetoond, ook staat vast dat rood vlees en varkensvlees ontstekingsbevorderend zijn.

Als je het allemaal een beetje normaal bekijkt en niet je vlees elke dag bbq-zwart bakt, komen we een flink eind.

En als katten diabetes krijgen van voer met mais/rijst/tarwe, waarom zouden wij dat dan wel gaan eten?
/ietwat kromme redenering, maar veel beesten krijgen diabetes (koeien, paarden en blijkbaar ook katten)
Hoe meer onderzoeken ik lees, des te vaker zie ik dat de kaders bij zulke onderzoeken vaak al zijn toegespitst op een conclusie die door de onderzoeker als wenselijk wordt gezien.

En dat gewoon van beide kanten... :{ Zou het eigenlijk heel vaak geen wetenschap meer mogen noemen...
Ik lees ze dus ook gewoon niet meer :{w

Ik ga gewoon net zo doen als m'n opa, oogkleppen op naar de dingen die me toch alleen maar frustreren en zo lang ik me gezond en sterk voel niet veel veranderen, zolang ik maar genoeg beweeg, lekker gevarieerd eet en geniet.

Poep aan de politiek, journaille en fopwetenschap! :7 :D
pi_113095216
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:34 schreef _aurum_ het volgende:
Rijstewafels met pindakaas zijn nom!

Ik heb 2 haringen op, ook nom!
Buh, lijkt mij echt niet lekker, rijstwafels met pindakaas, ow en haring ook niet :')
~ Bonito La Risa ~
pi_113095239
Denk dat het meest gezonde variatie is in wat je eet. En alles wat zegt dat je het een pertinent niet moet doen of pertinent wel is imo fout :P
pi_113095955
Haai... Beetje laat maar nog bedankt voor de felicitaties gisteren! :)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_113096047
V1z, zal wel zijn Amerikaanse equivalent zijn :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:35 schreef loveli het volgende:

Weet je toevallig ook waarom vlees kanker veroorzaakt? Ik ben totaal niet thuis in die pubmed artikelen, weet ook niet hoe ik ze moet lezen of hoe ik kan zien of het een goed onderzoek is of niet.

Denk je dat het effect van vlees op het lichaam minder groot is dan dat van granen ed? Omdat jij weleens zegt dat je het best granen/carbs kan skippen ipv vlees.

Katten krijgen idd diabetes van het eten van veel koolhydraten, weet alleen niet of dat geldt voor alle koolhydraten, of granen specifiek. Hun stofwisseling is niet gemaakt om koolhydraten te verwerken, die van ons wel, maar waarschijnlijk in veel mindere mate dan wat wij naar binnen werken.
pi_113096128
goeiemorgen! Vandaag de eerste cursusdag, ben benieuwd!

Hoop dat ik wat sociale contacten opdoe, want ik heb sinds vrijdag bijna met niemand gepraat...
pi_113096569
Veganisten vind ik wel altijd eng skinny... merk aan de veganistische-eetblogjes die ik lees dat ook 80% daarvan een eetstoornis verleden heeft.

Daarnaast ben ik t eens met Li :)
Katten mogen trouwens ook geen melk/lactose

Oh ja en V1z, probeer eens internet daten... hilarisch ;)

Zit nu aan een overheerlijke lunch-salade.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nallie op 19-06-2012 14:17:34 ]
pi_113097044
Onbekende mensen... Weet je wel hoe eng? :{w

:@
pi_113097165
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:21 schreef V1z0R het volgende:

Juist leuk :D
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:26:40 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113097256
De veganitsten die ik ken blowen als een ketter en meer :')

Hoe lang blijf je daar Jeager?

Ben je wel een beetje op zoek V1? Je bent te leuk om niemand naast je te hebben O+

Ben al 2 uren de buitenboel aan het doen, ramen wassen, kozijnen en deuren afnemen. Mooi weer nu even.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_113097333
quote:

Ja maar dat is juist goed om te oefenen dan toch?
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2012 @ 14:31:46 #96
70532 loveli
N
pi_113097444
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:56 schreef Novem het volgende:
Weet je toevallig ook waarom vlees kanker veroorzaakt? Ik ben totaal niet thuis in die pubmed artikelen, weet ook niet hoe ik ze moet lezen of hoe ik kan zien of het een goed onderzoek is of niet.
Ben ook niet echt thuis in pubmed, gebruik het vaak als google zoekterm (bv coloncancer, meat, pubmed).
Er is een bewezen relatie tussen vlees en darmkanker, volgens mij deels door wat er met vlees gebeurt als je het te erg verhit (verhitten van eiwitten zorgt voor bruinkleuringsreacties die het vlees ook een lekkere smaak geven, maar als je te erg verhit, maak je stoffen die kankerverwekkend zijn). Van gevogelte en vis is dit effect niet aangetoond. Gevogelte bevat meer gezonde vetzuren dan rood vlees en vis al helemaal, de juiste omega-vetzuren hebben een ontstekingsremmende werking.
quote:
Denk je dat het effect van vlees op het lichaam minder groot is dan dat van granen ed? Omdat jij weleens zegt dat je het best granen/carbs kan skippen ipv vlees.
Ik denk dat diabetes de grootste bedreiging voor de gezondheid is vandaag de dag. Zo'n beetje de helft van de mensen heeft overgewicht en veel krijgen te maken met diabetes en alle bijbehorende kwalen (hart- en vaatziektes, nierfalen, beroertes, allerlei akelige dingen). Veel mensen denken bij diabetes alleen aan insuline spuiten, maar vergeten alle andere rottige gezondheidseffecten. Niet dat ik liever kanker heb dan diabetes, maar het risico dat ik diabetes krijg is groter dan het risico

Vlees bevat vitamines, essentiele aminozuren, een goed opneembare vorm van ijzer (het is moeilijker voor vegetariers om alles binnen te krijgen wat je nodig hebt).

Ik ben niet mordicus tegen alle granen, wel tegen mais (bevat veel linolzuur (omega-6, ontstekingsbevorderend) en suikers => werkt diabetes in de hand), heb een voorkeur voor havermout boven tarwe, omdat tarwe lang niet door iedereen goed wordt verwerkt en in havermout zitten dingen die goed zijn tegen diabetes.
Wanneer we een voedselaanbod zouden hebben zonder omega-6, zou ik waarschijnlijk voeding met omega-6 promoten (geen mais, want daar zit fructose in en omdat we daar teveel van binnenkrijgen, veroorzaakt het diabetes). In onze lichaamscellen hebben we een 50-50 verdeling aan verzadigde en onverzadigde vetten nodig. Van de onverzadigde vetten hebben we weer een goede verhouding nodig van omega-3, -6 en -9. In ons voer zitten (te) veel verzadigde vetten en de verhouding van de omega's is niet goed, vandaar het gehamer op omega-3. Verder zijn alle transvetten evil (gehard plantaardig vet is nooit transvet-vrij, dus als je aldi-pindakaas met gehard kokosvet eet, you're doomed).

Misschien sla ik soms wat door als anti-carb-maffia O-)

Uit onderzoek blijkt ook dat insulineresistentie (diabetes II) en kanker vriendjes zijn, daarom heeft een dieet met vis, gevogelte, veggies en zo nu en dan een biefstuk mijn voorkeur boven een carbrijk dieet met weinig/geen vlees.
quote:
Katten krijgen idd diabetes van het eten van veel koolhydraten, weet alleen niet of dat geldt voor alle koolhydraten, of granen specifiek. Hun stofwisseling is niet gemaakt om koolhydraten te verwerken, die van ons wel, maar waarschijnlijk is veel mindere mate dan wat wij naar binnen werken.
Vleeseters granen voeren lijkt idd onnatuurlijk, het lijkt logisch dat dieren die niet zijn gemaakt om carbs te verwerken er problemen mee krijgen.
Diabetes bij paarden komt heel vaak voor (paarden krijgen magnesium tegen diabetes), koeien krijgen ook mais (ipv gras) terwijl ze daar niet voor gemaakt zijn, daar krijgen ze een insulinerespons (=groeihormoon) op. Het vet dat ze aanmaken is wit (=ongezond vet), een graskoe heeft geel vet. Wij eten die diabeteskoe incl. dat ongezonde vet.

Kortom, ingrijpen in het natuurlijke voedingspatroon van een zoogdier heeft z'n nadelen.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 19 juni 2012 @ 14:32:22 #97
70532 loveli
N
pi_113097474
quote:

De bedoeling is dat je ze leert kennen, dan zijn het geen enge onbekende mensen meer.
crap in = crap out
pi_113097724
En als ze je niet kennen, wat maakt het dan uit wat ze van je vinden? En uberhaupt moet je je niet druk maken wat anderen van je vinden. Wees altijd jezelf en zorg dat je zelf tevreden bent met je zelf :) Wat kan jou de rest dan schelen..
pi_113097841
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:58 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vermoedde al zoiets zie TT.

Jeetje had al wel het idee dat het niet goed was maar dit is echt erg :*
O+ @ TT!!

Ze zit inmiddels alweer een jaar of 2 in het laatste stadium. Beter wordt het nooit, maar het kan wel heel lang stabiel blijven. Laten we hopen dat ze nog even mag blijven :).

Uhh, bovenstaande typte ik alweer een halve dag geleden :+. Net geen tijd meer om op invoeren te tikken.

We zijn thuis!!! *O* Blij dansje doet in hoeverre de hechtingen het toelaten :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113098103
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:29 schreef _aurum_ het volgende:
LOL

Ik ben best blij met de aanblik van mijn boobies op t moment :P maar voorlopig hebben ze het aanbod nog niet goed aangepast op de vraag. Dus zo super zijn ze nog niet (betekent dat dan ook dat ze nog groter worden??? :o)
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')