abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113086281
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

Babysloth's got 'is gee-waff </V1z> :D O+

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113086381
Ml, verzin eens een mooie TT? Ik ben inspiratieloos en mobiel openen is al een uitdaging ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*O* voor je mannetje!!

Heeft je moeder een longaandoening dat ze zo vaak de klos is?
Ja ze heeft COPD (chronische longemfyseem) in het laatste stadium. Met extra zuurstof kan ze thuis nog net aan functioneren, zeg maar. En ze heeft zwaar ondergewicht (ze was altijd al aan de magere kant, maar ademen kost haar zoveel energie dat ze eigenlijk wel 2500 kcal binnen zou moeten krijgen om op gewicht te blijven. Lukt bij lange na niet, zelfs niet met respifor (bijvoeding speciaal voor longpatienten).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113086417
Val je echt af van artisjokken?
pi_113086424
Mogguh!

Nozem, als je een kilo artisjokken per dag eet en verder alleen water drinkt wel ja :)

ERMAGERD!

Vanavond weer eens beulen in de sportschool, hopen dat deze week de spierpijn een beetje meevalt. Voelde me vorige week een oud lijk, en heb morgen een dagje Solex-tour met BBQ op Texel, net als Coco laatst.
Er gaat vandaag dus een 200gr eiwit naar binnen gewerkt worden :7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_113086439
Planning vandaag

O: magere kwark met muesli
T: appel
L: salade van tomaat/komkommer/olijven/feta
T: twee dikke sneeën brood (zelfgesneden) met pindakaas
S: uurtje fitness (4 km hardlopen + kracht)
D: shepherds pie
T: kersen en wat nootjes, denk ik
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_113086478
Netjes, GB!

Sorry Nozem, was een kutantwoord, maar hoezo zou je van artisjokken afvallen? Of zijn die net als asperges vochtafdrijvend?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_113086527
Mooi lijstje GB :Y.

Fijn dat het weer beter gaat Phaidra! Hopelijk knapt je moeder ook snel op.

Planning:
O: Yoghurt met appel, 2 crackers met runderpastrami/biefstukworst (en komkommer)
L: Drie volkoren boterhammen met runderpastrami/gerookte kip (en komkommer)
T: Salade met veldsla, appel en haring of salade met tasty tom tomaten, cherrytomaten, zongedroogde tomaten en feta
D: Lasagne van spinazie, geitenkaas en zongedroogde tomaten
T: Bak fruityoghurt met kersen
pi_113086548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:45 schreef Phaidra het volgende:
Ml, verzin eens een mooie TT? Ik ben inspiratieloos en mobiel openen is al een uitdaging ;)

[..]

Ja ze heeft COPD (chronische longemfyseem) in het laatste stadium. Met extra zuurstof kan ze thuis nog net aan functioneren, zeg maar. En ze heeft zwaar ondergewicht (ze was altijd al aan de magere kant, maar ademen kost haar zoveel energie dat ze eigenlijk wel 2500 kcal binnen zou moeten krijgen om op gewicht te blijven. Lukt bij lange na niet, zelfs niet met respifor (bijvoeding speciaal voor longpatienten).
Vermoedde al zoiets zie TT.

Jeetje had al wel het idee dat het niet goed was maar dit is echt erg :*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_113086587
Net lijstje GB, beetje weinig groente alleen, maar misschien doe je veel in de sheperds pie?

VB, netjes zoals altijd.

Mijn lijstje nog een keer, ben er vrij content mee :P

O - Yoghurt met een banaan, noten en roggevlokken
L - sla en postelein met halve avocado, tom, kom, kiemen, zongedroogde tomaten, parmezaan.
Snee vkbrood met tonijn.
T - 2 rijstwafels pindakaas
S - krachttraining
D - groene curry met courgette en sperziebonen met zilvervliesrijst
T - yoghurt met honing
T - koffie verkeerd
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113086610
Oh Phaid! Fijn dat het zo goed gaat met de baby :) en wat naar zeg, dat je moeder zo chronisch ziek is.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113086630
Dankje Novem! En inderdaad, jij hebt ook een mooi lijstje! :Y
pi_113086645
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:49 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Nozem, als je een kilo artisjokken per dag eet en verder alleen water drinkt wel ja :)

ERMAGERD!
[ afbeelding ]

Vanavond weer eens beulen in de sportschool, hopen dat deze week de spierpijn een beetje meevalt. Voelde me vorige week een oud lijk, en heb morgen een dagje Solex-tour met BBQ op Texel, net als Coco laatst.
Er gaat vandaag dus een 200gr eiwit naar binnen gewerkt worden :7
Solex-tour-op-Texel-boks! :D

Smeer je in als de zon ook maar een beetje schijnt! En neem een jas mee, eventueel een vest & jas. Op die dingen kan het verrektes koud zijn als je rijdt. Dus dan zit je te koukleumen terwijl je ondertussen levend verbrandt :+

Wel tof! :Y
pi_113086660
Phaidra, fijn dat frummel het weer zo goed doet O+ En een smakkerd voor je mams en jou! :*
pi_113086716
Eens een poging doen tot een lijstje

O: yoghurt met lijnzaad
S: les 8 beginnersschema Runners World
T: nectarine
L: iets van salade
T: zure haring
D: schnitzel, krieltjes en mexicaanse bonen.
S: 2,5 uur buikdanstraining

L & D zitten er dicht op elkaar omdat ik al voor 5 uur gegeten moet hebben.
pi_113086812
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Solex-tour-op-Texel-boks! :D

Smeer je in als de zon ook maar een beetje schijnt! En neem een jas mee, eventueel een vest & jas. Op die dingen kan het verrektes koud zijn als je rijdt. Dus dan zit je te koukleumen terwijl je ondertussen levend verbrandt :+

Wel tof! :Y
*boks*, al zal ik de stenen schapen gewoon met rust laten :P
Zat net al te bedenken wat ik nou mee moest gaan nemen, niet aan zonnebrand gedacht :@ Thx! O+

Vanaf hier ook nog een keer sterkte gewenst, Phaidra :*

Novem, denk je aan eiwitten na je krachttraining? Rest gewoon weer ubernetjes! ^O^

VB, jij hoeft niet meer af te vallen dus wat meer vet mag echt wel ;) Maar rest is weer degelijk!
Wat is nu je doel eigenlijk? gewoon zo blijven? Waar zit je nu op?

Sarabi, na een S mag je zeker wel iets meer eten dan een nectarine ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 19-06-2012 09:19:15 ]
pi_113087013
Hallo!

Ochtendje thuiswerken O+
Ik zie weer heerlijke lijstjes langskomen!

Hoe is het met de poezels V1z?
Be someone that makes you happy
pi_113087144
Fijn dat je beeb het zo goed doet Phaid, kan ook niet anders met zo'n supermoeder he :P
of moet ik nou zeggen dat je superboobies hebt :') :+

Ik ben bij de tandarts geweest en geen gaatjes of andere enge dingen *O* En mijn tanden zijn weer 3 tinten lichter nu de tandsteen weg is :X

Zo nog ff klantje doen en dan naar huis, haring eten :9
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:31:07 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_113087176
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:29 schreef _aurum_ het volgende:
Fijn dat je beeb het zo goed doet Phaid, kan ook niet anders met zo'n supermoeder he :P
of moet ik nou zeggen dat je superboobies hebt :') :+

Ik ben bij de tandarts geweest en geen gaatjes of andere enge dingen *O* En mijn tanden zijn weer 3 tinten lichter nu de tandsteen weg is :X

Zo nog ff klantje doen en dan naar huis, haring eten :9
Ik heb ook haring want bonus bij AH :D :Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_113087189
Volgens mij is Solex touren hip 8-) Wij hebben 't vorig jaar gedaan met werk. Alleen kregen wij zo'n foute lange jas mee :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113087207
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik heb ook haring want bonus bij AH :D :Y)
aaah, nooooeeesss! Die haring komt altijd superslecht uit de test. Hele bacterie families die op je vis wonen enzo :o

Wel goed voor je weerstand though _O-
pi_113087220
't Zijn trutten! }:| Om half zeven besloten ze een woonkamer-slaapkamer-rallye te houden met als finish mijn neus... Wakker worden met 2,5kilo op je hoofd en een ander die in volle gang tegen je hoofd aan loopt :{

:D nee gaat goed! Ze doen nu eindelijk vriendelijk tegen elkaar waar ik wel blij om ben :) Chloe is nog wel altijd schichtig als er visite is, maar zodra de visite weg is komt ze weer lief doen bij mij O+

SPOILER: Foto van Beetlejuice
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een klantje doen, Aurum?! :')

Is dat wel lekker, Maria? Vind het altijd zo raar, voorverpakte haring... Zo'n ding moet zo dicht mogelijk voor je 'm opeet schoongemaakt worden. :9
pi_113087269
:X Nou weet iedereen hoe ik aan mijn geld kom :')

Ik ga trouwens best aardig met operation low carb, ben bijna 1,5 kg kwijt in 5 dagen. Meerendeels zal vocht zijn, maar toch het schiet op :Y)

Moet alleen wat meer vlees gaan halen, gaat hard zo :+
pi_113087321
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:35 schreef _aurum_ het volgende:
:X Nou weet iedereen hoe ik aan mijn geld kom :')

Ik ga trouwens best aardig met operation low carb, ben bijna 1,5 kg kwijt in 5 dagen. Meerendeels zal vocht zijn, maar toch het schiet op :Y)

Moet alleen wat meer vlees gaan halen, gaat hard zo :+
Vandaaarrrr! :+

Lief V1z!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_113087329
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:12 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Sarabi, na een S mag je zeker wel iets meer eten dan een nectarine ;)
Ja maar ik heb ook net pas ontbeten.
pi_113087354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:32 schreef V1z0R het volgende:
't Zijn trutten! }:| Om half zeven besloten ze een woonkamer-slaapkamer-rallye te houden met als finish mijn neus... Wakker worden met 2,5kilo op je hoofd en een ander die in volle gang tegen je hoofd aan loopt :{

:D nee gaat goed! Ze doen nu eindelijk vriendelijk tegen elkaar waar ik wel blij om ben :) Chloe is nog wel altijd schichtig als er visite is, maar zodra de visite weg is komt ze weer lief doen bij mij O+

SPOILER: Foto van Beetlejuice
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een klantje doen, Aurum?! :')

Is dat wel lekker, Maria? Vind het altijd zo raar, voorverpakte haring... Zo'n ding moet zo dicht mogelijk voor je 'm opeet schoongemaakt worden. :9
Haha die ralley's zijn wel herkenbaar... liefst midden in de nacht ;)
Mn hoofd ontwijken ze nog gelukkig!
Wat een mooierd is die andere!
Leuk dat het goed gaat :Y
Be someone that makes you happy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')