abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2012 @ 04:40:24 #181
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_113497070
betekend dus ook dat je iedere fucking keer als je een rondje haalt in de kroeg je id kaart door een of ander apparaat moet sleuren. Dat is echt niet te doen. bij een drukke bar moeten er dan minimaal een apparaat per bartender ingebouwd worden. En dan duurt het nog een tijdje voordat het geautoriseerd word. Super onwerkbaar tenzij je dan ook alle betalingen met pin gaat doen, maar dat zuigt big time.
  donderdag 28 juni 2012 @ 04:45:20 #182
287380 TrippleDistilled
Shoot his horse, Siete Leguas
pi_113497076
Bureaucratie, got to love it. Als ik binnen ben verhuis ik naar het Caribisch gebied.
Mijn Schilt ende betrouwen
Sijt ghy, o Godt mijn Heer,
Op u soo wil ick bouwen
Verlaet mij nimmermeer
  donderdag 28 juni 2012 @ 05:36:09 #183
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_113497103
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:39 schreef fruityloop het volgende:
Hier kan je het uitgebreidere artikel lezen.

En daarin lezen we dus dat 75% van de kinderen onder 16 het nu nog lukt om toch alcohol te kopen, en dat dus de caissières niet echt op zitten te letten. Met deze scanner, daalde het percentage tot beneden de 20%, en vond >75% van de mensen het geen enkel probleem om hun id hiervoor te tonen.

De winkeliers zouden het liefste zien dat de kassa bij het scannen van alcohol op slot gaat, en dat pas na het scannen van een id, deze wel/niet vrijgegeven wordt. Het idee om bijvoorbeeld alleen mensen <20 om een id te vragen, voelt men niet zoveel voor, omdat er dan alsnog weer een stuk controle bij de caissières komt te liggen.
Stel je toch eens voor dat die kassamiepen/drollen hun werk gaan doen! :')
Hallon!
  donderdag 28 juni 2012 @ 06:37:27 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113497185
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:32 schreef Adames het volgende:

[..]

wedstrijdjes coma zuipen lijken haast te worden verzonnen, dat er meer mensen op de EHBO komen kan goed. Maar dat ligt niet aan meer drinken, vroeger werd je naast je bank gegooid en moest je maar kijken of je de volgende ochtend weer mee naar huis kon.
Er worden nog steeds zuipspelletjes gehouden, zowel officieel (per café) als besloten (per vriendengroep).
pi_113497933
quote:
11s.gif Op donderdag 28 juni 2012 05:36 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Stel je toch eens voor dat die kassamiepen/drollen hun werk gaan doen! :')
Leuke dooddoener, het onderzoek toont duidelijk aan dat caissières door diverse oorzaken, deze taak niet goed kunnen/durven uitvoeren, en soms ook regelrecht onder een hoedje spelen met vriendjes. Wat denk je, als je maar lang genoeg blijft miepen en bléren dat ze "hun werk" moeten doen, het vanzelf wel goed komt? :N
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:40:19 #186
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113497966
Bij mij vragen ze het lekker toch nooit
Mijn nieuwe ondertitel
pi_113654730
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:09 schreef Geelman het volgende:
Wat ik nu weer eens op de radio hoorde:

Niet alleen jongeren, maar iedereen moet zich legitimeren om alcohol te kopen in de supermarkt. Dat is het idee van de ID-Swiper, bedacht door de GGD. Het is een apparaat dat de leeftijdsgrens van 16 jaar op je legitimatiebewijs controleert. In vier supermarkten hebben ze er een maand mee gewerkt. Een gesprek met Martijn Planken van de GGD Nijmegen. Hij presenteert later vanochtend de resultaten van een onderzoek naar de Swiper.

Bron: NOS

Wat is er mis met de gemiddelde kassière tegenwoordig? Je kan toch wel het verschil zien tussen een persoon van 15-jaar en een persoon van 30-jaar? Dit soort maatregelen brengen een hoop bureaucratisme met zich mee en dat levert weer extra gedoe op bij de kassa. Straks moet je nog een hele procedure doorlopen om een biertje te mogen kopen. Daarnaast komen minderjarigen toch wel aan alcohol als ze dat willen.

De regels handhaven is goed, maar het moet ook niet doorslaan...
Heb jij je identiteitskaart wel eens bekeken?
Op de voorkant staat, ongeveer bijna precies in het midden, met goed leesbare letters en cijfers je geboortedatum.
Als je dan in de kantine van de supermarkt de kalender van 18 jaar geleden ophangt, of je plakt elk jaar een nieuwe sticker op de kassa, dan kan elke muts of goof gewoon zien vóór welke datum een klant geboren moet zijn om alcohol te mogen kopen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_113654841
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:16 schreef dramatic het volgende:
De enige reden voor deze maatregel is dat caissières te dom zijn om terug te rekenen naar de geboortedatum :')
Ja, en dan een scanner installeren die de uitermate gestandaardiseerde letters en cijfers van het kaartje nog in 20 % van de gevallen mist........
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 1 juli 2012 @ 23:57:57 #189
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_113655208
quote:
16s.gif Op donderdag 28 juni 2012 08:40 schreef sinepedraap het volgende:
Bij mij vragen ze het lekker toch nooit
hier in de lokale supermarkt ook nooit, ook niet toen ik 14 was :s)
  maandag 2 juli 2012 @ 00:00:00 #190
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_113655316
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heb jij je identiteitskaart wel eens bekeken?
Op de voorkant staat, ongeveer bijna precies in het midden, met goed leesbare letters en cijfers je geboortedatum.
Als je dan in de kantine van de supermarkt de kalender van 18 jaar geleden ophangt, of je plakt elk jaar een nieuwe sticker op de kassa, dan kan elke muts of goof gewoon zien vóór welke datum een klant geboren moet zijn om alcohol te mogen kopen.
Deze oplossing kost waarschijnlijk iets van...wat zal het zijn, 1 Euro? ...wat zou zo'n ID swiper kosten? :')

...trouwens in de VS wordt standaard om een ID gevraagd als je bier/wijn bij de supermarkt gaat kopen, je gaat me toch niet vertellen dat de kassamiepen/drollen daar slimmer zijn als in Nederland? :D
Hallon!
pi_113656091
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:26 schreef Leandra het volgende:
Wat een nonsens weer, laat ze die leeftijdsgrens goed gaan handhaven, en daarvoor is het helemaal niet nodig dat mijn moeder van 71 haar ID langs een paaltje haalt als ze een paar flessen wijn voor mijn vader meeneemt.

Gaan ze het ook centraal registreren? Dat er dan komt te staan dat m'n moeder 5 flessen wijn gekocht heeft? :')
maar de zorgverzekeraars kunnen er echt niet bij hoor!
"Pools are perfect for holding water"
pi_113656566
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:00 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Omdat ze niet kijken naar het ID. Sommige kassasystemen gaan op slot als er alcohol verkocht wordt. Dan moet de cassiere een knop indrukken als ze de legitimatie hebben gezien. Zelfs dit werkt niet, het is automatisme geworden om die melding weg te drukken.
dus omdat die kinders hun werk niet kunnen doen, moet nu de klant gaan betalen voor een duur systeem?
pi_113656742
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:10 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Vroeger gaven wij gewoon lijstjes aan elkaar voor schoolfeesten en je gaf een paar euro fooi en het werd in de pauze voor je gehaald :') En dat was 10 jaar geleden in de brugklas of zo

Ik had ook toen ik 15 was met photoshop m'n id gefaked, en de smoes erbij ja ik raak hem altijd kwijt dus mag alleen een kopie meenemen. Toen werkte dat nog gewoon.
dit :D
pi_113657065
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 00:27 schreef probeer het volgende:

[..]

dit :D
Helemaal niet dit: een kopie is geen kaart! Klaar. "Chef naar kassa 5 alstublieft."
  maandag 2 juli 2012 @ 00:36:44 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113657128
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 00:13 schreef probeer het volgende:

[..]

maar de zorgverzekeraars kunnen er echt niet bij hoor!
Zou wel humor zijn, ze dronk sowieso al vrijwel geen alcohol, maar sinds haar 38ste helemaal niet meer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')