http://www.forbes.com/sit(...)t-sears-microsoft/3/quote:
Met alle tablets die er nu al zijn kun je toch al inloggen op je bedrijfsnetwerk en Office-bestanden openen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:53 schreef Revolution-NL het volgende:
het is toch schitterend als je tablet volledig seamless werkt met je Office omgeving en kantoor netwerk.
dat kan wel, maar nog niet helemaal seamless (zeker niet als je W8 tablets en W8 pc's gaat hebben op ten duurquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met alle tablets die er nu al zijn kun je toch al inloggen op je bedrijfsnetwerk en Office-bestanden openen?
Wat bedoel je concreet?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:47 schreef mschol het volgende:
[..]
dat kan wel, maar nog niet helemaal seamless (zeker niet als je W8 tablets en W8 pc's gaat hebben op ten duur
onzin is dat tenzij Microsoft zelf bewust bugs in hun netwerktechnieken gaat bouwen, maar de tijd dat clients en servers een afgestemde versie moesten draaien zou eigenlijk al 15 jaar achter ons moeten liggen...quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:47 schreef mschol het volgende:
[..]
dat kan wel, maar nog niet helemaal seamless (zeker niet als je W8 tablets en W8 pc's gaat hebben op ten duur
technisch kan het wel, maar dan ben je imho niet seamless (vanwege de verschillende gui's en manieren van inloggen op netwerk enzo)quote:
je MS haat lijkt diepgeworteld te zitten als je zo gaat redeneren...quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
onzin is dat tenzij Microsoft zelf bewust bugs in hun netwerktechnieken gaat bouwen, maar de tijd dat clients en servers een afgestemde versie moesten draaien zou eigenlijk al 15 jaar achter ons moeten liggen...
als is het idd zeker zo dat Microsoft er nog altijd zijn bedrijfsmodel op lijkt te bouwen, maar volgens mij is dat geen voordeel meer voor MS maar begint het ook hun naam steeds slechter te maken, en voorkomt het dat MS werkelijk innoverend wordt....
voor gecompliceerde bedrijfsnetwerken is het ook niet te doen om altijd alle client en server systemen exact op elkaar af te stemmen en heb je gewoon een flexibele en modulaire netwerkstructuur nodig waar niet volop bottlenecks en potnetiele problemen in besloten liggen als niet bij iedere update het hele netwerk gelijktijdig updated en alle licenties weer vernieuwd worden (al lijkt Microsoft nog altijd te denken dat ze daarmee het meeste geld kunnen verdienen)...
Je praat echt complete onzin.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
onzin is dat tenzij Microsoft zelf bewust bugs in hun netwerktechnieken gaat bouwen, maar de tijd dat clients en servers een afgestemde versie moesten draaien zou eigenlijk al 15 jaar achter ons moeten liggen...
als is het idd zeker zo dat Microsoft er nog altijd zijn bedrijfsmodel op lijkt te bouwen, maar volgens mij is dat geen voordeel meer voor MS maar begint het ook hun naam steeds slechter te maken, en voorkomt het dat MS werkelijk innoverend wordt....
voor gecompliceerde bedrijfsnetwerken is het ook niet te doen om altijd alle client en server systemen exact op elkaar af te stemmen en heb je gewoon een flexibele en modulaire netwerkstructuur nodig waar niet volop bottlenecks en potnetiele problemen in besloten liggen als niet bij iedere update het hele netwerk gelijktijdig updated en alle licenties weer vernieuwd worden (al lijkt Microsoft nog altijd te denken dat ze daarmee het meeste geld kunnen verdienen)...
de denkwereld van Microsoft wélquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:25 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je praat echt complete onzin.
Clients en server wil je naadloos op elkaar aansluiten om zo optimale controle te hebben over je omgeving.
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:20 schreef mschol het volgende:
[..]
technisch kan het wel, maar dan ben je imho niet seamless (vanwege de verschillende gui's en manieren van inloggen op netwerk enzo)
als alles W8 is dan is het voor de eindgebruiker volledig seamless
ik heb het tot op heden bij de bedrijven waar ik kom niet seamless zien werken, of, wellicht betergezegd: het is niet mijn manier van seamless werkenquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Als ik nu op de bedrijfs-iPad van m'n vriendin wil inloggen, krijg ik gewoon een username/password-ding te zien in de stijl van de iPad waarmee ik moet inloggen met haar bedrijfsaccount. Als je dat correct invoert, zit je gelijk via VPN op de server van d'r werk. Hoe is dat niet seamless?
Wat zou je dan willen? Ik begrijp echt niet wat er mis is met de integratie van de huidige tablets en hoe Microsoft dit beter zou kunnen doen dan hoe het nu al werkt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:36 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb het tot op heden bij de bedrijven waar ik kom niet seamless zien werken, of, wellicht betergezegd: het is niet mijn manier van seamless werken
Mwa, ik vind het wel een betere oplossing voor on-the-road zegmaar dan een laptopquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:51 schreef drbarisart het volgende:
Ik zie hier geen toekomst in. Ik zie alweer een case met een toetsenbord en trackpad. Maak dan gewoon een laptop.
Microsoft lijkt niet te snappen dat een tablet fundamenteel anders is dan een laptop of desktop. Ze zijn blijkbaar doodsbang om iets uit te brengen wat minder functionaliteit heeft dan een laptop of een desktop. Dan ga je concessies moeten maken aan de gebruikservaring en zal je de tablet markt echt niet overwinnen.
rot es op appleboy, wat jij niet snapt is dat vaak mensen moeten kiezen uit óf een tablet óf een laptop, de tablets zijn niet even zwaar (qua processor) als een laptop maar hebben wel de handige functionaliteit, dat toetsenbord hoeft er niet op als je wilt he.. zonder toetsenbord is het gewoon een mooie tablet.. en mensen die die functionaliteit willen hebben op bijv. de rit naar hun werk toe, kunnen hem wel gewoon gebruiken als laptop (eenmaal op het werk).. dus de enige die het niet snapt.. ben JIJquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:51 schreef drbarisart het volgende:
Ik zie hier geen toekomst in. Ik zie alweer een case met een toetsenbord en trackpad. Maak dan gewoon een laptop.
Microsoft lijkt niet te snappen dat een tablet fundamenteel anders is dan een laptop of desktop. Ze zijn blijkbaar doodsbang om iets uit te brengen wat minder functionaliteit heeft dan een laptop of een desktop. Dan ga je concessies moeten maken aan de gebruikservaring en zal je de tablet markt echt niet overwinnen.
Wellicht. De verkoopcijfers zullen het uitwijzen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:54 schreef andreas612 het volgende:
[..]
rot es op appleboy, wat jij niet snapt is dat vaak mensen moeten kiezen uit óf een tablet óf een laptop, de tablets zijn niet even zwaar (qua processor) als een laptop maar hebben wel de handige functionaliteit, dat toetsenbord hoeft er niet op als je wilt he.. zonder toetsenbord is het gewoon een mooie tablet.. en mensen die die functionaliteit willen hebben op bijv. de rit naar hun werk toe, kunnen hem wel gewoon gebruiken als laptop (eenmaal op het werk).. dus de enige die het niet snapt.. ben JIJ
een van de belangrijkste personen van apple had laatst laten blijken dat apple nog wel wat kon leren van WP7(.5) en dat 't goed in elkaar zat, echter met de huidige upgrade naar win8 en WP8 wordt 't alleen maar beter lijkt me, 'k denk dat veel mensen wel zitten te wachten op een nieuwe interface ipv altijd die apps icoontjes.. en die gewoon even soepel en makkelijk in gebruik is als een ipad, maar wel uitgebreidere functies.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:04 schreef Jarno het volgende:
Los van het feit dat hier absoluut een markt voor is en dat Microsoft er álles aan zal doen mbt marketing om dit tot een succes te maken, zie ik er geen - laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen - iPad killer in. Ik denk niet dat dit is waar mensen (en dan heb ik het over tante sjaan en ome henk) over het algemeen op zitten te wachten.
De echte road warriors zullen wellicht blij zijn met een alles in 1 optie maar ook in het zakelijke segment vliegen de iPads (meegebracht, uitgekozen of als onderdeel van standaard IT infrastructuur ondertussen) je ook om de oren.
Maar goed het zal weer ff spannend en interessant worden.
Ik zeg ook niet dat WP7 of 8 niet goed in elkaar zou steken. Maar de consumenten markt is redelijk verzadigd, ik zie echt mensen met iPads lopen die nog geen laptop aan kunnen zetten, de mensen die nu nog geen iPad hebben zijn of zakelijke gebruikers die om welke reden dan ook er geen hebben of mogen (ivm company policy) of mensen die tóch nooit iets kopen omdat ze specsgeil zijn en er altijd iets beters aankomt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
een van de belangrijkste personen van apple had laatst laten blijken dat apple nog wel wat kon leren van WP7(.5) en dat 't goed in elkaar zat, echter met de huidige upgrade naar win8 en WP8 wordt 't alleen maar beter lijkt me, 'k denk dat veel mensen wel zitten te wachten op een nieuwe interface ipv altijd die apps icoontjes.. en die gewoon even soepel en makkelijk in gebruik is als een ipad, maar wel uitgebreidere functies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |