klopt, de android tablets zijn niet echt wat een tablet zou moeten zijn waarbij je dus eigenlijk alleen de ipad over houdt. Toch gaan die win8 tablets wel een grote impact hebben op de markt denk ik, mede omdat die surface ook vooral een marketingsstunt is om win8 een impuls te geven, het zal aan HP, Dell, Acer en Asus zijn om er echt wat van te maken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Twee weken terug bij HP geweest en daar loopt iedereen gewoon met een iPad. Waarom? "Tsja wij hebben niks beters".
De kaarten zijn gewoon geschud en MS moet echt met een joekel van een troef komen om dat spel nog op te kunnen schudden. En alle leuke specs en het toetsenbord ten spijt, ik denk niet dat de Surface dat is.
tja, ik heb eigenlijk nog nooit wat gekocht via de market, maar 'k denk dat de meeste mensen niet inzitten over een paar euro.. als je volledige navigatie apps gaat kopen van 50 eu.. da's een ander verhaal, maar denk niet dat dat een grote drempel zal worden, meeste mensen met android zullen overstappen, en meeste mensen die tegen een tablet aan zitten te hikken maar niet precies weten welke zullen ook een grote invloed hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:13 schreef Jarno het volgende:
Bedenk ook goed dat je op een gegeven moment in een eco systeem van apps en afhankelijkheden zit (even in het midden gelaten of dat goed of slecht is he). Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik al mijn apps opnieuw moet gaan kopen maar dan voor een ander platform.
En dat zijn nou net niet de bedrijven die ik erg hoog heb zitten qua innovatie en gebruiksvriendelijkheid. Standaardmerk 'hier' is HP maar als ik af en toe zie wat die in hun business lijn aan laptops durven uit te leveren... Brrr. Zelfs een goed trackpad maken is ze nog nooit gelukt. Ik geloof er gewoon niet in.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:15 schreef andreas612 het volgende:
[..]
klopt, de android tablets zijn niet echt wat een tablet zou moeten zijn waarbij je dus eigenlijk alleen de ipad over houdt. Toch gaan die win8 tablets wel een grote impact hebben op de markt denk ik, mede omdat die surface ook vooral een marketingsstunt is om win8 een impuls te geven, het zal aan HP, Dell, Acer en Asus zijn om er echt wat van te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 16:18:32 ]
is dit sarcastisch ?quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:18 schreef wolfrolf het volgende:
Top dingetje hoor. Day 1 aanschaf voor mij. Vaarwel iPad.
Dit dan?quote:
Ik denk ook niet dat Microsoft verwacht dat de Surface een enorme iPad-killer zal zijn. Zo presenteren ze het natuurlijk wel, want wie niet waagt die niet wint. Maar ik denk dat ze hun hoop meer hebben gevestigd op de lange termijn. Als ze in de komende jaren vasthouden aan coherente strategie en blijven investeren in hun nieuwe platform, dan kunnen ze uiteindelijk wel een groter speler worden op het mobiele vlak. Maar zoiets gaat niet over één nacht ijs.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
De kaarten zijn gewoon geschud en MS moet echt met een joekel van een troef komen om dat spel nog op te kunnen schudden. En alle leuke specs en het toetsenbord ten spijt, ik denk niet dat de Surface dat is.
dat denk ik ook. Ik kan/mag in september verlengen en dan zijn de eerste WP8 toestellen beschikbaar gok ik, ik wil ze echt wel proberen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:50 schreef speknek het volgende:
Ik denk zelf eigenlijk dat de tablet/netbook hybrids in de toekomst de rage zal zijn, en wat dat betreft heeft MS met Win8 de potentie een killer te worden (niet per se ipad killer). Temeer omdat de smartphones steeds groter worden en een dedicated tablet daardoor minder interessant wordt.
Wat voor apps heb je gekocht die je per se mee wil nemen naar toekomstige apparaten? Het is een beetje wat me ervan weerhoudt om een macbook te kopen (dat en de prijs en het feit dat ik ios niet zo prettig vind), dat je Office en Photoshop e.d. niet mee kunt nemen. Maar voor een ipad zou het me niet zoveel uitmaken, veel meer dan surfen en wat notities maken zal de gemiddelde gebruiker er niet mee doen. Dat kan natuurlijk met een x86 tablet zoals de Surface Pro wel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:13 schreef Jarno het volgende:
Bedenk ook goed dat je op een gegeven moment in een eco systeem van apps en afhankelijkheden zit (even in het midden gelaten of dat goed of slecht is he). Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik al mijn apps opnieuw moet gaan kopen maar dan voor een ander platform.
Eens, Microsoft was ooit de eerste met een tablet device. Men heeft echt enorm verzuimt om direct met een antwoord op de ipad en iphone te komen. Men heeft te lang vastgehouden aan het brakke Windows Mobile concept.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat WP7 of 8 niet goed in elkaar zou steken. Maar de consumenten markt is redelijk verzadigd, ik zie echt mensen met iPads lopen die nog geen laptop aan kunnen zetten, de mensen die nu nog geen iPad hebben zijn of zakelijke gebruikers die om welke reden dan ook er geen hebben of mogen (ivm company policy) of mensen die tóch nooit iets kopen omdat ze specsgeil zijn en er altijd iets beters aankomt.
Vorig jaar (al bijna een vol jaar geleden dus he) op VMWorld (internationeel IT event) geweest, een redelijk platform onafhankelijk merk (VMWare) en 99 op de 100 tablets daar waren gewoon iPads. Een paar Android devices maar dat waren echt uitzonderingen. En dat is gewoon wat je om je heen ziet. Twee weken terug bij HP geweest en daar loopt iedereen gewoon met een iPad. Waarom? "Tsja wij hebben niks beters".
nope...quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Eens, Microsoft was ooit de eerste met een tablet device.
Gaaf, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nope...
PenPoint was al ontwikkeld in 1992, en bevatte eigenlijk het basisconcept van een platte draagbare computer die vooral uit een beeldscherm bestond welke stuurbaar was via een Stylus, en bevatte ook al bv het concept van 'Gesture's' voor besturing
[ afbeelding ]
Microsoft heeft ook na de introductie van hún tablet een rechtzaak verloren vanwege het schenden van een aantal patenten die het bedrijf achter Penpoint geregistreerd had tijdens het ontwikkelen van hun tablet-PC, en moest hiervoor behoorlijk hoge licenties betalen (350 miljoen dollar)
ik vermoed dat die patent-rechtzaak voor MS wel de grond kon zijn geweest dat ze niet er een duidelijk richting in dor zijn gegaan... 350 miljoen dollar is en boel geld en ze zouden vermoedelijk zeker 10 miljoen van die dingen moeten verkopen om enkel de licentiekosten eruit te kunnen halen, wat niet direct zeer denkbaar leek te zijn...quote:
Ja want verkoopcijfers verklaren per definitie dat een product top is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:00 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Wellicht. De verkoopcijfers zullen het uitwijzen.
Ja duh! Want Windows is het beste OS, de iPad is de beste tablet en HP maakt de beste computers.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja want verkoopcijfers verklaren per definitie dat een product top is.
Even opletten, het ging er niet om of het product top is maar of het goed zal verkopen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja want verkoopcijfers verklaren per definitie dat een product top is.
aangezien MS op de desktop/server markt zit zal het uitgespeeld raken zeer verweg zijn...quote:maar het lijkt mij steeds meer dat het tijdperk van Microsoft uitgespeeld raakt met al het huidige Android en Apple geweld.
Dat zou ik niet durven nazeggen. Denk eerder dat PC gaming over een paar jaar toch wel een niche markt gaat worden voor alleen de echte die-hard gamers. De grote massa is toch al fors aan het verschuiven naar gaming op tablet, smartphones en natuurlijk de consoles.quote:
preview van een leading artikel vand e komende vanity Fair, over hoe Microsoft de afgelopen 10 jaar zn voorsprong geheel verspeld heeft en ook momenteel eerder achter de gebeurtenisen aanhobbelt en kennelijk één van de minst innoverende bedrijven geworden is.quote:
Microsoft’s Downfall: Inside the Executive E-mails and Cannibalistic Culture That Felled a Tech Giant
Analyzing one of American corporate history’s greatest mysteries—the lost decade of Microsoft—two-time George Polk Award winner (and V.F.’s newest contributing editor) Kurt Eichenwald traces the “astonishingly foolish management decisions” at the company that “could serve as a business-school case study on the pitfalls of success.” Relying on dozens of interviews and internal corporate records—including e-mails between executives at the company’s highest ranks—Eichenwald offers an unprecedented view of life inside Microsoft during the reign of its current chief executive, Steve Ballmer, in the August issue. Today, a single Apple product—the iPhone—generates more revenue than all of Microsoft’s wares combined.
Eichenwald’s conversations reveal that a management system known as “stack ranking”—a program that forces every unit to declare a certain percentage of employees as top performers, good performers, average, and poor—effectively crippled Microsoft’s ability to innovate. “Every current and former Microsoft employee I interviewed—every one—cited stack ranking as the most destructive process inside of Microsoft, something that drove out untold numbers of employees,” Eichenwald writes. “If you were on a team of 10 people, you walked in the first day knowing that, no matter how good everyone was, 2 people were going to get a great review, 7 were going to get mediocre reviews, and 1 was going to get a terrible review,” says a former software developer. “It leads to employees focusing on competing with each other rather than competing with other companies.”
When Eichenwald asks Brian Cody, a former Microsoft engineer, whether a review of him was ever based on the quality of his work, Cody says, “It was always much less about how I could become a better engineer and much more about my need to improve my visibility among other managers.” Ed McCahill, who worked at Microsoft as a marketing manager for 16 years, says, “You look at the Windows Phone and you can’t help but wonder, How did Microsoft squander the lead they had with the Windows CE devices? They had a great lead, they were years ahead. And they completely blew it. And they completely blew it because of the bureaucracy.”
According to Eichenwald, Microsoft had a prototype e-reader ready to go in 1998, but when the technology group presented it to Bill Gates he promptly gave it a thumbs-down, saying it wasn’t right for Microsoft. “He didn’t like the user interface, because it didn’t look like Windows,” a programmer involved in the project recalls.
“The group working on the initiative was removed from a reporting line to Gates and folded into the major-product group dedicated to software for Office,” Eichenwald reports. “Immediately, the technology unit was reclassified from one charged with dreaming up and producing new ideas to one required to report profits and losses right away.” “Our entire plan had to be moved forward three to four years from 2003–04, and we had to ship a product in 1999,” says Steve Stone, a founder of the technology group. “We couldn’t be focused anymore on developing technology that was effective for consumers. Instead, all of a sudden we had to look at this and say, ‘How are we going to use this to make money?’”
A former official in Microsoft’s Office division tells Eichenwald that the death of the e-reader effort was not simply the consequence of a desire for immediate profits. The real problem for his colleagues was the touch screen: “Office is designed to inputting with a keyboard, not a stylus or a finger,” the official says. “There were all kinds of personal prejudices at work.” According to Microsoft executives, the company’s loyalty to Windows and Office repeatedly kept them from jumping on emerging technologies. “Windows was the god—everything had to work with Windows,” Stone tells Eichenwald. “Ideas about mobile computing with a user experience that was cleaner than with a P.C. were deemed unimportant by a few powerful people in that division, and they managed to kill the effort.”
When one of the young developers of MSN Messenger noticed college kids giving status updates on AOL’s AIM, he saw what Microsoft’s product lacked. “That was the beginning of the trend toward Facebook, people having somewhere to put their thoughts, a continuous stream of consciousness,” he tells Eichenwald. “The main purpose of AIM wasn’t to chat, but to give you the chance to log in at any time and check out what your friends were doing.” When he pointed out to his boss that Messenger lacked a short-message feature, the older man dismissed his concerns; he couldn’t see why young people would care about putting up a few words. “He didn’t get it,” the developer says. “And because he didn’t know or didn’t believe how young people were using messenger programs, we didn’t do anything.”
“I see Microsoft as technology’s answer to Sears,” said Kurt Massey, a former senior marketing manager. “In the 40s, 50s, and 60s, Sears had it nailed. It was top-notch, but now it’s just a barren wasteland. And that’s Microsoft. The company just isn’t cool anymore.”
“They used to point their finger at IBM and laugh,” said Bill Hill, a former Microsoft manager. “Now they’ve become the thing they despised.”
Dat filmpje is echt symbolisch voor het falen van Microsoft. Ze proberen het wel maar het lukt gewoon niet.quote:
Je maakt jezelf volkomen belachelijk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:14 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Dat filmpje is echt symbolisch voor het falen van Microsoft. Ze proberen het wel maar het lukt gewoon niet.
Ja want dat die 500 mifi's het netwerk verstoren is echt aan Apple te wijten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je maakt jezelf volkomen belachelijk.
iFail
ga lekker anders lopen janken, bespreek de surface en anders klep houdenquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:28 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Ja want dat die 500 mifi's het netwerk verstoren is echt aan Apple te wijten.
amenquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:36 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ga lekker anders lopen janken, bespreek de surface en anders klep houden
Ten eerste ben ik niet degene die over Apple begint en ten tweede kan je best even netjes blijven, je moeder heeft je fatsoenlijk opgevoed neem ik aan?quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:36 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ga lekker anders lopen janken, bespreek de surface en anders klep houden
Ja, Balmer wordt ook de slechtse CEO genoemd in Forbes. De roep om Bill Gates wordt groter en groeter.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:27 schreef RM-rf het volgende:
http://www.vanityfair.com(...)-steve-ballmer.print
[..]
preview van een leading artikel vand e komende vanity Fair, over hoe Microsoft de afgelopen 10 jaar zn voorsprong geheel verspeld heeft en ook momenteel eerder achter de gebeurtenisen aanhobbelt en kennelijk één van de minst innoverende bedrijven geworden is.
Maar wel denk ik dat ze met W8 en WP8 wel een goeie weg hebben ingeslagen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:27 schreef RM-rf het volgende:
http://www.vanityfair.com(...)-steve-ballmer.print
[..]
preview van een leading artikel vand e komende vanity Fair, over hoe Microsoft de afgelopen 10 jaar zn voorsprong geheel verspeld heeft en ook momenteel eerder achter de gebeurtenisen aanhobbelt en kennelijk één van de minst innoverende bedrijven geworden is.
neequote:Op vrijdag 6 juli 2012 02:15 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik niet degene die over Apple begint en ten tweede kan je best even netjes blijven, je moeder heeft je fatsoenlijk opgevoed neem ik aan?
In dat artikel gaat het er niet om of windows -8 slecht of goed is... zelfs niet of Ballmer nu enkel de 'schuld' heeft...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:34 schreef spenky het volgende:
[..]
Maar wel denk ik dat ze met W8 en WP8 wel een goeie weg hebben ingeslagen.
waarschijnlijk wel ja. zo opzichtig..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:35 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ja, maar tja, geleakt door microsoft zelf?
Je krijgt er dacht ik wel een stylus pen bij.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:30 schreef speknek het volgende:
Ik zit weer te twijfelen. Ik vind nog steeds de Asus aanpak een beter idee. Een echte keyboard dock met extra batterij, opslag, connectors en misschien grafische kaart. Dan heb je echt best of both worlds. Maar hun top of the line Transformer Book series staat nu op de lange baan geloof ik, omdat hij waarschijnlijk te duur en te groot wordt en ze niet weten of hij wel verkocht gaat worden. Dan hebben ze nog de Asus Vivo Tab die uit moet komen rond de introductie van de Surface, maar volgens mij is de Surface Pro beter (core i5 vs atom) en zal de prijs ongeveer hetzelfde zijn door het keyboard dock. Dus dan wordt het meer een kwestie van welke de betere reviews krijgt.
Weet iemand of de Surface een stylus pen geintegreerd heeft? Om een of andere rare reden ben ik nog het meest psyched over de wacom integratie met win 8, dus dat je gewoon lekker kunt gaan schetsen op je tablet.
Denk van niet hoor. Als het net zo'n stevig cover heeft als de iPad kun je er gewoon op typen als hij bv op je schoot ligt.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:37 schreef speknek het volgende:
Ik bedenk me nu dat je echt aan een bureau moet zitten om die toetsenbord flap te kunnen gebruiken. Ik vind dat toch wel een nadeel en ga waarschijnlijk dan maar sowieso voor de asus. (of de samsung slate, keuzes, keuzes)
http://www.microsoft.com/(...)surfacespecsheet.pdfquote:Op donderdag 20 september 2012 09:37 schreef speknek het volgende:
Ik bedenk me nu dat je echt aan een bureau moet zitten om die toetsenbord flap te kunnen gebruiken. Ik vind dat toch wel een nadeel en ga waarschijnlijk dan maar sowieso voor de asus. (of de samsung slate, keuzes, keuzes)
De pen blijft door een magneet aan de tablet vastplakken.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:25 schreef speknek het volgende:
Nee maar ik heb er natuurlijk liever eentje die je in de tablet kan opbergen.
Dan koop je een cover met opbergruimte voor een pen. Je laat je keus toch niet afhangen van zoiets als een pen, dudequote:Op donderdag 20 september 2012 16:25 schreef speknek het volgende:
Nee maar ik heb er natuurlijk liever eentje die je in de tablet kan opbergen.
jaa hopen dat ze ook beetje tegelijk in Nederland uitkomen..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:49 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd overigens, daarnietvan
Ik heb zelf de Asus Transformer TF300 en ik kan deze niet echt aanbevelen.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:37 schreef speknek het volgende:
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:34 schreef Catch22- het volgende:
voorlopig heeft niemand écht met een surface apparaat gewerkt en wacht iedereen af...
behalve boterbartje, want die komt al klaar bij de gedachte aan Windows Phone 8
neequote:Op maandag 15 oktober 2012 14:17 schreef xminator het volgende:
Oftewel nog evenveel informatie bekend als een paar maanden geleden.
kan zijn dat die surface 300 kost, en dat je die typsleeve voor 80 euro erbij moet kopen oid..quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:15 schreef andreas612 het volgende:
ballmer had het over 300-700 eu, 300 voor RT en 700 voor PRO, nog niet helemaal duidelijk of dat voor surface tablets was of tablets win 8 algemeen...
sinds het intro geluidje van windows 95 geloof ik?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dat lachende meisje op het einde komt echt overal in voor!
zat ik toch goedquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:06 schreef Catch22- het volgende:
Ik gok dat ze vanaf 450-500 euro (eerder 500) op de markt komen.
Menigeen zal wel roepen dat ze goedkoper worden, maar dat geloof ik niet.
En dan heb ik het over de MS Surface.
Lichter niet, hij is 34 gram zwaarder. Wel 0,1 mm dunner. De vraag is eigeniljk of je hem niet beter met een iPad 2 zou moeten vergelijken...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:30 schreef spenky het volgende:
Hij is overigens lichter en dunner dan een ipad..
Geen geld! Let wel, men heeft hier over de RT versie (x86) de ARM versie zal dus nog een stuk goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:30 schreef spenky het volgende:
De prijzen zijn ook bekend.
http://www.theverge.com/2(...)pricing-availability
will go on sale on October 26th and will be priced starting at $499 for the 32GB version without Touch Cover and a 32GB version with the Touch Cover for $599. Microsoft is also offering 64GB model for $699 with a Touch Cover included.
Hij is overigens lichter en dunner dan een ipad..
Neeneenee, de RT is voor ARM processoren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Geen geld! Let wel, men heeft hier over de RT versie (x86) de ARM versie zal dus nog een stuk goedkoper zijn.
Voor dat geld ga ik ook een RT overwegen, toch mooi als je gewoon al je applicaties op een tablet kan draaien![]()
![]()
Ah shoot.... je hebt gelijkquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Neeneenee, de RT is voor ARM processoren.
1.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:24 schreef Boterbartje het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)kost-499-dollar.html
vraag me 2 dingen af
1. is dollar gelijk aan euro zoals apple altijd doet? hoop het niet.
2. waar zal deze verkrijgbaar zijn in nederland?!
Hij is goedkoper dan de iPad en daar ging het eigenlijk om. Je moet ook kijken naar wat je krijgt he?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:33 schreef speknek het volgende:
Behoorlijk duur eigenlijk. Het viel op zich te verwachten dat MS wat van die lucratieve marges van Apple wil ervaren, daarnaast willen ze waarschijnlijk een exclusief imago en misschien is het ook wel om partner OEMs niet weg te concurreren, maar om eerlijk te zijn vind ik het niet echt een sterke business case zo.
Voor hetzelfde geld heb je immers ook gewoon een iPad en voor de rest is RT op het moment gelimiteerder qua apps e.d. Het is geen impulse buy zoals de Nexus.
Daarnaast zal de Pro, met betere processor, meer opslag en minder inkomsten uit de store, nu wel helemaal een fortuin gaan kosten.
Dankje, ik had jou kunnen verwachten natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
1.Dit is echt een typische faalopmerking. Amerikaanse prijzen zijn altijd zonder BTW en er komen nog invoerrechten overheen, dus ja, de europrijs is de dollarprijs (zoals bij bijna alle electronica)
2. speciale stores en gewone winkels gok ik
Vertel? Ik kan er niks over vinden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:27 schreef spenky het volgende:
[..]
sinds het intro geluidje van windows 95 geloof ik?
Natuurlijk man, ik snap niets van belastingenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 15:49 schreef Catch22- het volgende:
Ik haat MS helemaal niet, krijg er alleen niet zo'n onwijze erectie van als jij... En je laat goed blijken dat je echt niets snapt van belastingen.
en ja, die brandstores komen misschien, maar ze zullen uiteindelijk wel bij de MM e.d. komen te liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |