quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
19 Douglas (BRA) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
Plet is het ook niet... David dan, of een andere knakker uit Jong Twente?quote:Op maandag 18 juni 2012 17:30 schreef the_ring het volgende:
Lijkt me geen Douglas, want anders lag die lange inmiddels ergens op de grond met een blauw oog
Ach so... tja, als 5e doelman ben je niet echt bekend hequote:Op maandag 18 juni 2012 18:18 schreef Q. het volgende:
Die lange is iig Fernandez.Ken uw 5e doelmannen.
Ik denk dat je beter kan zeggen: :"Ken uw eerste doelman"quote:Die lange is iig Fernandez.Ken uw 5e doelmannen.
Klopt. Zodra Mihaylov weg is (wat hoogstwaarschijnlijk zal gebeuren) staat deze man in het doel.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:32 schreef ikbennikon het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter kan zeggen: :"Ken uw eerste doelman"
Tevens is de Peruviaan Renato Tapia op proef bij FC Twente. Tapia is een 16-jarige centrale verdediger die vorig jaar onder meer in de belangstelling stond van Liverpool.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:05 schreef ikbennikon het volgende:
Vanmorgen is de eerste training alweer afgewerkt.
Hier de foto's die ik heb geschoten.
http://www.fctwente.nu/fo(...)twente-18062012.html
Snap daar persoonlijk niets van. Ik snap dat hij nogal wat concurrentie voor zich heeft op dit moment maar nog een seizoentje verhuren en dan een kans maken lijkt mij een veel betere tactiek.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:20 schreef Jester65 het volgende:
Opvallend dat Berghuis weggaat, dat is toch best een talent?
Ik ben het met je eens op het laatste stuk na. McClaren heeft zelf aangegeven dat de keuze om toen de jeugd niet te gebruiken te maken had met het feit dat ze dat jaar kampioen wilden worden, niet omdat hij het niet in de jeugd zag zitten. Nu is hij niet teruggekomen met dat specifieke doel en wilde hij meer gebruik gaan maken van de jeugd.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:32 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Snap daar persoonlijk niets van. Ik snap dat hij nogal wat concurrentie voor zich heeft op dit moment maar nog een seizoentje verhuren en dan een kans maken lijkt mij een veel betere tactiek.
Naja McClaren is aan de macht dus de jeugd gaat weer verpieteren. Zonde.
Omdat in zijn contract is opgenomen dat hij per jaar 2 jeugdspelers moet laten debuteren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:47 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens op het laatste stuk na. McClaren heeft zelf aangegeven dat de keuze om toen de jeugd niet te gebruiken te maken had met het feit dat ze dat jaar kampioen wilden worden, niet omdat hij het niet in de jeugd zag zitten. Nu is hij niet teruggekomen met dat specifieke doel en wilde hij meer gebruik gaan maken van de jeugd.
Whut? De beste spits van de eredivisie en de toekomstige spits van nederland voor 10 miljoen weg terwijl er al 15 geboden was en duitse topclubs hem willen? Kan beter.quote:
Strikje er om naar mijn ideequote:Plet in belangstelling Rapid Wien
ENSCHEDE - Glynor Plet staat in de belangstelling van Rapid Wien. De Oostenrijkse club meldde zich bij de zaakwaarnemer van de spits van FC Twente.
Plet heeft niet veel oren naar een vertrek uit Enschede. ,,Ik speel nog maar sinds de winterstop hier. Aan vertrekken denk ik helemaal niet.’’ Plet kwam op 30 januari over van Heracles Almelo als vervanger van Marc Janko.
/TCTubantia
Hahahaha WUT!? WEG MET PLET!quote:
Mja, las het.quote:
De Deense international?quote:
Aanvoerder van Jong Oranje, zit dus wel wat in. En hoe zit het met die gozer die bij jullie dit jaar centraal stond, er geen reet van bakte, maar toch wel contract verlenging kreeg?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:42 schreef Mdrop het volgende:
Nuytinck, voor die tijd nooit opgelet en ook niet direct een speler waar ik op zou komen maar zou zeker NIET onder doen voor wisgerhof gok ik zo maar.
Centraal hadden we Wisgerhof en Douglas, Wisgerhof wordt een dagje ouder en Douglas is al langer dan een jaar de weg kwijt, dus wie bedoel je?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:44 schreef Typisch het volgende:
[..]
Aanvoerder van Jong Oranje, zit dus wel wat in. En hoe zit het met die gozer die bij jullie dit jaar centraal stond, er geen reet van bakte, maar toch wel contract verlenging kreeg?
Bengtson? Ik snap niet dat iedereen daar zo ongelofelijk negatief over is, naar mijn idee heeft die toch een heel aantal wedstrijden een goede voldoende gespeeld.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:44 schreef Typisch het volgende:
Aanvoerder van Jong Oranje, zit dus wel wat in. En hoe zit het met die gozer die bij jullie dit jaar centraal stond, er geen reet van bakte, maar toch wel contract verlenging kreeg?
Had gerust een jaartje bij PEC mogen voetballenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:32 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Snap daar persoonlijk niets van. Ik snap dat hij nogal wat concurrentie voor zich heeft op dit moment maar nog een seizoentje verhuren en dan een kans maken lijkt mij een veel betere tactiek.
Naja McClaren is aan de macht dus de jeugd gaat weer verpieteren. Zonde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |