abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113087840
Twinkly gefeliciteerd *O*

Sorbootje vervelend van de jeuk zeg, hoop dat er iets tegen valt te doen..

Speeseend en Freecell succes met de echo's :)

Rond 5 uur een beetje wakker gelegen, maar verder prima nacht gehad. Over een half uurtje moet ik weer bij de VK zijn. Proefdrukje van geboortekaartje was helemaal mooi :) Deze week hoor ik of ik word uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek met mijn dikke buik :D
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:04:56 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113087945
Bedankt allemaal!
Keshet, ik hoop dat voor jou de eerste wachtweek ook een beetje voorbij is gevlogen. Je bent al óver een derde!
pi_113087946
Twinkly van harte!

Sorbo wat irritant van die jeuk!

En straks twee voor een echo, succes!

Ik ben een beetje vaag teruggedommeld vanochtend, heel irritant. Kweet niet of ik nu wel/niet nog heb geslapen, en ik dacht net werkelijk dat er hier iemand in huis liep. En of ik dus wel/niet nog heb gedroomd. Zo maar eens op onderzoek uit wat dan wel/niet zo is :D :P.

Hier sinds vanochtend weer wat licht gerommel, en behalve de vaagheid van net :D goed geslapen vannacht.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:16:02 #124
100412 mefke79
komt goed!
pi_113088244
twinkly!!!! Gefeliciteerd, gaaf. En ik hoop dat de misselijkheid snel over is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113088308
geweldig, dag 2 van mijn verlof en staat sinds vandaag een steiger aan de voorkant van de flat en ook een aan de achterkant. Ze zijn nu fijn aan het boren met zo'n hele harde boor :(

Vorige keer in ons oude huis begonnen ze ook op dag van mijn verlof aan de straat te werken :(
En het is altijd dat zo fijn dat ze het boren en timmeren van 7 tot 11 doen en s'middags de rustige klusjes.
pi_113089113
Hallo! Ben weer terug van vakantie en begonnen aan de laatse werkweken ( zes nog te gaan)
Mijn werk is voor geen meter overgenomen, dus heerlijk twee weken achterstand inhalen. Kan nog leuk worden met verlof. Gelukkig ligt het aan mij volgens een collega want ik heb haar niet goed ingewerkt.....gelukkig weet de rest beter en negeert haar opmerkingen. Maar mag me wel melden bij de baas uiteraard. Heb er zin in!

Ik moet nog even bijlezen dames!
:P
pi_113089261
WHAAA!!! TWINKLY!!! WAT ONWIJS TOF!!!!

Gefeliciteerd! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113090401
Twinks, gefeliciteerd! *O*

SEO was helemaal prima, perfect kindje zo te zien! :)
pi_113090707
Of je klapt VOL op je waffel midden in het dorp met je bijna 36 weken buik :') (niks aan de hand, kon mijn knieën en handen in de strijd gooien :')) maar wel een beetje jammer dat mensen eerst gaan staan aangapen, dan de buik zien, schrikken en zeggen: oooh ik zie nu je buik pas, gaat het? :')

Conclusie, zonder buik mag je te pletter flikkeren :') maar als je zwanger bent gaan we ons om je bekommeren :{w

Enfin, broek vies (net uit de was :') het drama van een zwangere) maar gelukkig nog heel :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:36:42 #130
100412 mefke79
komt goed!
pi_113090738
Free, mooi dat alles goed was. En geslacht bij jullie bekend? Jullie gingen het toch niet zeggen he.
pi_113090996
Gerbera :X oi!

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:36 schreef mefke79 het volgende:
Free, mooi dat alles goed was. En geslacht bij jullie bekend? Jullie gingen het toch niet zeggen he.
We weten het nu zelf wel inderdaad :)
Nog even bedenken of ouders en vrienden het wel mogen weten.

We konden vingers tellen en tenen en gezichtje zien.
En ik kon de beeb tegelijk zien en voelen bewegen, leuk! O+
pi_113091028
Klinkt fijn Freecell.
(ik kan niet wachten...)
Met een meidenkwartet
pi_113091616
Gerb :o. Uitkijken gekkerd!

Fijn freecell!
pi_113091953
Nou wat je zegt clauwhee.. Gerb voorzichtig toch!

Fijn dat je het geslacht weet freecell. Wordt het allemaal nog betekenisvollet. Hoop dat de uitslag voor speeseend ook goed is.

Sterretjes hier.. advies idd veel zoutrijke dingen eten en vooral niet vergeten veel te drinken anders heeft al dat zout nog geen zin. Mag niet in de auto stappen totdat ik de sterretjes kwijt ben/zijn verminderd. En donderdag weer bloeddruk en alles laten meten als we naar het ziekenhuis moeten voor vervolg na de 20-wekenecho van vorige week.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:15:45 #135
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_113092108
Ai Gerb! Voorzichtig! Nergens pijn?

Twinkly, welkom *O* !

Freecell, fijn dat alles goed was *O*

Sopho, welkom terug :). Balen dat je werk zo slecht is overgenomen...Dat is niet fijn thuiskomen!

Speeseend, succes vandaag :*

Verder is er niet zoveel blijven hangen. Heerlijk om zo rustig aan te kunnen doen!
pi_113092681
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:35 schreef Gerberaatje het volgende:
Of je klapt VOL op je waffel midden in het dorp met je bijna 36 weken buik :') (niks aan de hand, kon mijn knieën en handen in de strijd gooien :')) maar wel een beetje jammer dat mensen eerst gaan staan aangapen, dan de buik zien, schrikken en zeggen: oooh ik zie nu je buik pas, gaat het? :')

Conclusie, zonder buik mag je te pletter flikkeren :') maar als je zwanger bent gaan we ons om je bekommeren :{w

Enfin, broek vies (net uit de was :') het drama van een zwangere) maar gelukkig nog heel :P
Oppassen hoor Gerbje

hulp is soms ver te zoeken. Ik heb dat een keer gehad ergens rond de 37 weken aan de kassa bij het Kruidvat omdat ze het daar zo vol hadden gebouwd met meuk pal voor de kassa. Ik betaal, zet twee stappen achteruit om om te draaien en zag die meuk niet, ga zo op mijn plaat. En dat mensen dan in lachen uitbarsten :(
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_113092885
So.. das wel heel erg zeg!
Merk je steeds meer dat mensen individualistischer worden. Jammer!

Ik mag weer fijn vakantiedagen inleveren 'want zoveel zwangeren' hebben lage bloeddruk.
pi_113093035
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:38 schreef Twinkle20 het volgende:

Ik mag weer fijn vakantiedagen inleveren 'want zoveel zwangeren' hebben lage bloeddruk.
Ja echt joh? En als je gewoon ziek bent dan? Ja er zijn er nu zoveel ziek want het heerst dus lever maar vakantiedagen in?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113093337
quote:

ik snap echt niet dat je dit pikt...
Ik zou het UWV eens ff bellen...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:51:16 #140
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113093379
quote:

je kon toch ook thuis werken? Tenminste dat zou je met een baby toch ook doen, dan moet dat nu toch ook kunnen? Met een uurtje minder (wettelijke verplichting van de baas) of om de zoveel tijd ff liggen?
pi_113093436
Ik vind het niet normaal. Je bent toch ziek. Wat een onzin wat ze zeggen. Ik zou ook het UWV bellen. Ziek is ziek hoor.

Gerb, wat schrikken joh. En niet normaal hoe mensen tegenwoordig reageren.

Free, leuk dat je weet wat je krijgt. Ik ben nieuwsgierig hoor. Dus hopelijk besluiten jullie het alsnog te vertellen O-)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:53:32 #142
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113093465
Free, fijn dat de 20 weken echo goed was!!

*nu snel weer aan het werk*
pi_113093547
Freecell wat fijn dat de 20 weken echo goed was!

Gerb doe eens ff niet ;) :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:06:17 #144
351479 KatyM
Hihaah!
pi_113093940
Free, fijn dat het goed ging!

Gerb, auw!

Hier iets minder nieuws, de vk vond zoveel vocht vasthouden en onwijs tintelende handen wel zorgelijk. Oh en ik ben ook zo misselijk vandaag. Bloeddruk ook flink gestegen, dus urine getest, daarin nog niks gevonden. Ik moet nu tot 6 uur op de bank blijven liggen en kijken of die misselijkheid minder wordt, anders bellen.

En ik wilde vanavond nog naar mn moeders verjaardag, weet niet of dat hem wordt.
pi_113094044
quote:

Vooral aan toegeven en doen :D :N
pi_113094069
Katy -O- wel goed dat ze je even extra in de gaten houdt....
pi_113094111
Katy, rust houden hoor! :* klinkt inderdaad niet goed zo, fijn dat je in de gaten gehouden wordt!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113094210
Gewoon ziekmelden twinkle, jouw werk bepaalt niet wat wel en niet ziek is, ze moeten je ziekmelding accepteren!

Gelukkig goed afgelopen Gerbera, Kijk je uit voortaan?

Fijn dat alles goed was freecell!

Jammer van je werk Sopho, maar was je vakantie wel leuk??

Ik heb ook net een echo gegroeid en ze is nu toch weer wat meer afgebogen van d'r curve en nu gaf ze het advies aan de vk om me door te sturen naar de gynaecoloog. Gewicht word nu geschat op 1900 gram..
pi_113094258
Oei Troet, das toch wel iets om even in de gaten te houden...
pi_113095361
Katy rustig aan meis! Hoop dat het snel beteret je gaat. Ging zo goed met je.. en nu llm en dan dit :*

Over dat thuis werken becky.. dat is van tafel geveegd twee weken terug en mag niet meer.

Ik weet dat ik me gewoon bang laat maken en overbluffen. En dat hebben zij dondersgoed in de gaten. En meiden, uit jullie reacties put ik echt eerlijk waar heel veel kracht!

Naar aanleiding van dat vorige akkefieyje ongeveer drie maanden terug heb ik hier voor me een officiele waarschuwing liggen. Hierin staat dat ik het vertrouwen van werkgever heb geschonden om achter hun rug om informatie te vergaren. Verder staat in deze brief dat als ik ziek ben door zwangerschap de mogelijkheid heb om mij ziek te melden. moeheid valt hier niet onder en daar dien ik verlofuren voor op te nemen. Verder werd er gedreigd met advocaten en juridische procedures waar ik zo van geschrokken ben dat ik me heb terug getrokken.

Ik heb de arbo zojuist gebeld en zij gaf aan dat ik t.a.t contact met hen op mag nemen. Of dit nu gebeurt als ik vooraf mijn werkgever inlicht of niet.

Als advies gaf ze om nogmaals werkgever op te bellen om aan te geven dat dit valt onder zwangerschapsgerelateerde klachten en dat je je daarvoor voor onbepaalde tijd wilt ziek melden. Wordt dat niet getolereerd dan moet ik terug bellen naar de arbo om te bekijken wat we verder gaan doen.

Ik wacht hiermee tot mijn man thuis is. Anders laat ik mij toch weer overbluffen.. ik moet er even een sterk persoon bij hebben anders gaan mijn emoties met me aan de haal.

Pff.. voel me weer net zo hulpeloos als toen. Zou willen dat ik de adremheid van sommigen van jullie wat meer had. Wordt weer vervolgd. Ik ga mijn best doen en layen zien dat ik wat met jullie adviezen doe!

Amgst is echt een hele, hele slechte raadgever.
pi_113095409
Katy, goed dat ze zo oplettend is. Maar geen gekke dingen zo op het eind hoor! Hoop dat het liggen helpt :*

Troeta, ook al sjips.. -O-
pi_113095881
Freecell wat fijn dat SEO goed was.

Twinkel verstandig en jammer dat het zo moet.

Gerb Jeetje geen last van je valpartij?

Katy voel je al iets beter?

Hier weer goedgekeurd. Bloeddruk beter dan vorige keer. Geen eiwitten in urine. Ook niet stripbaar. Baarmoedermond was wel verweekt en ze kon mijn vliezen aanraken. Ze verwachtte niet dat ik volgende week dinsdag ingeleid moest worden. Ze komt vrijdag langs en dan probeert ze het weer. Dus maar weer afwachten.
pi_113096408
Nou Twinkel, als het mijn werkgever was dan kon hij in de stront zakken. Dan meldde ik mij ziek tot aan mijn verlof. Burn Out. Dan sturen ze de arbo maar langs en weet ik het wie. Ziek is ziek. Ongeacht de oorzaak.
pi_113096690
Ik denk dat het gewoon komt omdat ik mijn werk ontzettend graag doe.. en daarom mijn eigen gezondheid maar op de laatste plaats zet. Of omdat ik bang ben om zonder werk thuis te komen zitten. Wie wil er nu een zwangere vrouw in dienst nemen. En bang dat als ik naar de arbo moet in mijn nadeel een beslissing volgt. Dit dus ten koste van mezelf.

Man is over uur thuis.. dan ga ik bellen.

Bedankt voor jullie tips. Dat geeft me alleen maar meer het gevoel dat ik niet gek ben en maakt me toch net weer wat sterker.
pi_113096927
Het gaat nu niet meer om alleen je eigen gezondheid. En jullie kleine meid kan het niet voor der zelf opnemen. Dat moet der mama doen. En dat ben jij. En je moet voor de arbo niet bang zijn. Ik moest er toen ook een keer heen en ze waren heel schappelijk. Je zorgt niet alleen voor jezelf was hun reactie. Op het werk redden ze zich wel.

Succes zo!!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:19:53 #156
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_113096973
Twinkle: rustig aan meis :) duurt misschien even idd voor je het effect van het zout merkt :) Maar als je zo'n lage bloeddruk hebt kan ietsje meer echt geen kwaad! ;) Je moet idd geen bakken zout wegwerken en alleen maar kant- en klaar maaltijden gaan eten :+

Sorbo, stom joh. :* 23 weken :D *O*

KatyM 39w *O* :D

Twinkly :D
Lol haha uit de kast dus :+

Wat een vervelende nachten allemaal voor veel zeg! :* voor degenen die het nodig hebben.

Omg gerb :o gelukkig is alles goed! Jeez die mensen :') Jaja, alleen je buik is belangrijk he :? :{w

Estrys serieus mensen die je uitlachen? :o :N Pfff....

Twinkle -O- wat een hopeloze werkgever heb je... jezes. Ik heb er geen goed woord voor over. :N :X
Vervelend dat je zo geschrokken en bang bent.. fijn iig dat je arboarts gewoon aardig is! :* Ik zou hem/haar gewoon op de hoogte houden en dingen via hun regelen :)

Bij mij op mn werk gaat het ook niet al te goed, vandaag min of meer gezegd dat ik er nog niet aan toe ben/ me nog niet goed genoeg voel om uren uit te breiden. Mn coördinator was weer niet-begrijpend, zei dat ik het toch kon proberen, hoe kon ik het nou weten als ik het niet probeerde? Andere coördinator (zitten met z'n 2en in 1 kantoor) vroeg wat de VK ervan vond, en ik zei dat zij had gezegd dat als ik het niet zag zitten ik het niet moest doen. Vond ze maar raar volgens mij, ik moest het maar proberen dan om thuis wat meer te doen en dan kon ik op mn werk ook uitbreiden.
Pfffffffffff. -O- Ik heb vannacht ook enorm kut geslapen dus ik had gewoon de puf er niet voor om er tegenin te gaan, baal daar wel van. Ik twijfel nog of ik de arbo arts even zal bellen om haar dit voor te leggen, of dat ik donderdag (dan is mn coördinator er weer) gewoon weer hetzelfde zal zeggen en voet bij stuk ga houden, dit keer. Als het nodig is zeg ik er wel bij dat ik thuis heb geprobeerd meer te doen en dat dat niet gaat, als zij dat zo graag wil.
Ik vind het zo bizar dat ze me zo lopen te pushen, ik voelde me echt voor het blok gezet. Zelfs een collega van mij zei dat ik maar moest kijken of ik kon uitbreiden, daar krijg ik ook niet erg veel steun van. Beetje jammer. Ik weet dat ze me toch niks kunnen maken (ik begin dan wel gewoon een rechtszaak, kom maar op :{w ), maar toch. Je niet gesteund voelen is hopeloos.

Nja, en dan ook nog kut geslapen vannacht dus ik doe vandaag maar geen dutje, eens kijken of ik dan beter slaap vannacht :')
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_113097077
Twinkel, Waarom zou de arbo in jouw nadeel beslissen als je echt niet in staat bent om te werken? Als werken slecht is voor jouw gezondheid en vooral voor die van je kind.
Echt ik zou zelf naar de arbo stappen en dan maar eens zien wie er gelijk krijgt. Ze trekken heus niet alleen partij voor de werkgever.

En ik heb mensen een burn out zien krijgen om minder dan wat jouw werkgever jou flikt. :(

Wat een nare werkgevers toch allemaal zeg.

Hier totaal niet. Sterker ik wilde vanmorgen een pak papier mee naar boven nemen en toen werd ik al boos aangekeken. 'JIJ mag niet tillen hoor!' Ja zeg een pak papier, ik ben niet gehandicapt :D
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:23:50 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113097141
Maar Enfermera, wat is er dan precies aan de hand, behalve dat je gewoon 22 weken zwanger bent? Ik mis echt je verhaal een beetje....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113097360
Tijdens mijn eerste zwangerschap werkte ik bij IKEA en had ik ook een hele toffe leidinggevende en die was ook heel lief en meelevend. Vooral omdat ik vanaf 6 weken tot week of 23 bijna niet kon werken ivm misselijkheid. Moest toen bij de arbo komen maar was niks aan de hand. Spugend in een winkel staan is het ook niet. Heb toen ander werk binnen het bedrijf gekregen en mocht mijn eigen uren indelen. Werkte op papier ook maar 9 uur dus scheeld ook.
Bij de zwangerschap van Leander daarin tegen had ik een andere leidinggevende. Zijn vrouw was even ver zwanger als mij toen en ook zo ziek. Maar beetje meedenken zat er niet in. Zijn vrouw kon niet werken en daar had ie alle respect voor terwijl ie mij steeds naar de arbo stuurde. Gelukkig was de arbo weer net als de vorige keer. Als het niet gaat gaat het niet. Ik kreeg toen ook in mijn zwangerschapsverlof bericht dat ik niet meer op mijn vaste dagen kon werken en als ik daar niet mee akkoord ging ik maar op zoek moest gaan naar ander werk. Heb die leidinggevende toen behoorlijk gevloekt en het het ergste toegewenst :P Was blij dat ie een lelijk kind kreeg :D
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:31:24 #160
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_113097431
Ticootje: ik heb sinds half maart een nieuwe baan, toen wist ik al dat ik zwanger was maar heb het pas later (bij 12 weken) verteld. Heb toen ook wat dingen gedaan die niet echt handig zijn, dus zit nu in een verbetertraject met leerdoelen etc. Gaat supergoed, vind ik zelf, denk dat het deels aan mn zwangerschap lag dat ik rare dingen deed, ik herkende het ook niet bij mezelf.
Magoed, eigenlijk gaat het dus super, ik laat me van mijn goeie kant zien behalve dat ik dan maar 50% werk, maar dat kwam omdat ik op een gegeven moment 6 harde buiken in een klein uur had, en zelfs de vk zei dat ik rustig aan moest doen. Ben toen ook naar de arbo geweest, idd ook een hele aardige vrouw, superbegrijpend, heerlijk :) maar mn coördinator die snapt het allemaal niet want die heeft zelf '2 vliegende zwangerschappen gehad' en 'energie voor 10 in het 2e trimester'. :r Dat het anders is bij iedereen snapt ze gewoon niet.. :N
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:37:07 #161
100412 mefke79
komt goed!
pi_113097675
Twinkle ik vrees dat je er gewoon rekening mee moet houden dat wat jij ook doet, ze altijd wel een reden zullen vinden om je eruit te werken als ze daar zin in hebben. En kennelijk hebben ze nu een manier gevonden.
Nee, het mag niet wat ze doen, maar tja, jij gaat er nu ook in mee, het kost je onwijs veel energie en het gaat ten koste van jezelf en je gezondheid. Komt bij dat je nu ook al zegt dat je op meer dan een uur rijden zit, je niet thuis mag werken etc. Hoe ga je dat dan straks doen? Dat wordt echt niet ineens anders als je meisje er is.
Met andere woorden: ik denk dat je onder ogen zult moeten zien dat wat jij ook doet of niet doet, het je links- of rechtsom je baan gaat kosten. En nee, dat mag niet en nee, dat kan officieel niet, maar geloof me, daar draait het op uit. En dan? Dan heb je je zwangerschap hierdoor laten beïnvloeden, lijkt me ook niet de bedoeling.
Wat ik dus zou doen is gewoon naar de Arbo, je gewoon ziekmelden, aangeven dat het voor minimaal een week is en dan voor jezelf op een rijtje gaan zetten wat je wilt: je nog tijden de benen uit je lijf rennen om alles voor elkaar te krijgen en iedereen te pleasen of te kiezen voor jezelf en je kleintje.

(en ja, ik klink hard, ik weet het, maar geloof me, ik weet waar ik over praat)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:38:48 #162
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113097735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:41 schreef Twinkle20 het volgende:

Naar aanleiding van dat vorige akkefieyje ongeveer drie maanden terug heb ik hier voor me een officiele waarschuwing liggen. Hierin staat dat ik het vertrouwen van werkgever heb geschonden om achter hun rug om informatie te vergaren. Verder staat in deze brief dat als ik ziek ben door zwangerschap de mogelijkheid heb om mij ziek te melden. moeheid valt hier niet onder en daar dien ik verlofuren voor op te nemen. Verder werd er gedreigd met advocaten en juridische procedures waar ik zo van geschrokken ben dat ik me heb terug getrokken.

Ik heb de arbo zojuist gebeld en zij gaf aan dat ik t.a.t contact met hen op mag nemen. Of dit nu gebeurt als ik vooraf mijn werkgever inlicht of niet.

Als advies gaf ze om nogmaals werkgever op te bellen om aan te geven dat dit valt onder zwangerschapsgerelateerde klachten en dat je je daarvoor voor onbepaalde tijd wilt ziek melden. Wordt dat niet getolereerd dan moet ik terug bellen naar de arbo om te bekijken wat we verder gaan doen.
Dit klinkt trouwens al of ze een dossier aan het opbouwen zijn en van je af willen (niet lullig bedoeld maar ik heb het wel eens moeten doen). Ik zou zeker je verloskundige benaderen want zij kunnen volgens mij ook aangeven dat je maar beperkt of niet kunt werken door je fysieke gestel en daar een verklaring voor schrijven. Maar dat weet ik niet 100% zeker. Wie heeft er voor jou bepaald dat je niet mag autorijden? Want als dat noodzakelijk is voor je werk moet dat ook ergens vastgelegd zijn dat dat niet mag en je kan dus je werk niet uitvoeren.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:39:08 #163
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_113097751
Precies Mefke... stel je voor. Daar denk ik ook continue aan, en dat houdt me op de been. Stel he, stel, ik ga gewoon weer volle dagen werken. Ik krijg harde buiken en ik ga door. Dan loop ik dus een enorm risico op een vroeggeboorte, en al die verschrikkelijke narigheid. Dat is het gewoon ABSOLUUT niet waard. Dat kan gewoon niet. Dan kan ik ook niet meer leven met mezelf, als ik dat zelf gedaan heb.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:40:03 #164
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113097796
Maar tussen 50% en volle dagen zit nog heel veel he. Ik persoonlijk zou het gewoon proberen, dat halve uurtje per dag extra. Gewoon een dag of twee en als 't niet gaat dan gaat 't niet.
A grand adventure has begun.
pi_113097913
Twinkle, wat voor super leuke baan heb jij dan? Wat een vreselijke werkgever zeg!
Probeer het zakelijk(er) te benaderen. Het is zo zonde van de verspilde energie. Ik weet het, het klinkt makkelijker dan dat het is. Maar als ik je verhalen lees zou ik hier zo-ie-zo niet willen blijven werken!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:44:42 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_113097991
Eh, mijn reactie ging dus over de werkgever van Twinkle dames, niet over Enfermera ;)
Keshet, ik sluit me bij jou aan. Enfermera: Zij wisten niet dat je zwanger was, je hebt het kennelijk niet heel goed gedaan in je eerste weken en tja, nu werk je maar 50%. Bekeken vanuit een werkgever is dat gewoon niet heel handig. Dus tenzij je meteen weer tig harde buiken per uur hebt, zou ik ook even dat half uurtje extra proberen.
pi_113098164
In het geval van de werkgever van Enfermera zou ik ook niet helemaal blij zijn. Je neemt een nieuwe aan omdat er werk verzet moet worden en dan blijkt het niks te zijn. Klinkt misschien lullig maar snap wel dat ze van je vragen om iets meer uren te draaien. Proberen kan altijd. Zo laat je wel zien dat je het echt wil. En als het niet gaat zien ze dat ook meteen!!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:57:23 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113098543
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:31 schreef Enfermera het volgende:
Ticootje: ik heb sinds half maart een nieuwe baan, toen wist ik al dat ik zwanger was maar heb het pas later (bij 12 weken) verteld. Heb toen ook wat dingen gedaan die niet echt handig zijn, dus zit nu in een verbetertraject met leerdoelen etc. Gaat supergoed, vind ik zelf, denk dat het deels aan mn zwangerschap lag dat ik rare dingen deed, ik herkende het ook niet bij mezelf.
Magoed, eigenlijk gaat het dus super, ik laat me van mijn goeie kant zien behalve dat ik dan maar 50% werk, maar dat kwam omdat ik op een gegeven moment 6 harde buiken in een klein uur had, en zelfs de vk zei dat ik rustig aan moest doen. Ben toen ook naar de arbo geweest, idd ook een hele aardige vrouw, superbegrijpend, heerlijk :) maar mn coördinator die snapt het allemaal niet want die heeft zelf '2 vliegende zwangerschappen gehad' en 'energie voor 10 in het 2e trimester'. :r Dat het anders is bij iedereen snapt ze gewoon niet.. :N
Maar heb je dan zo vreselijk zwaar werk? Want je werkgever zou ook met je kunnen denken over passend werk... Ik kan me niet voorstellen dat als je gewoon wat boekhoud / administratie dingetjes doet, op jouw tempo, met wat rust, dat je dan niet wat meer kan werken dan 50%...

Je hebt al niet een mooi plaatje neergezet, ik denk dat je je best een beetje extra mag inzetten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113098545
Sowieso vind ik dat er hier vaak snel op werkgevers afgegeven wordt, maar soms denk ik ook wel eens dat we met z'n allen vinden dat alles maar moet kunnen, maar ook de relatie met je werkgever is geen éénrichtingsverkeer.

Natuurlijk kunnen bepaalde dingen echt niet, maar ik wil maar aangeven dat een verhaal twee kanten heeft.
pi_113098600
Overigens niet bedoeld om je nog even een schop na te geven hoor Enf!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:34:53 #171
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113100337
Eens met Sorbootje, maar ik heb in dat opzicht ook wel een fijne leidinggevende. Maar ik heb dan ook 'een tweede vliegende zwangerschap en energie voor 10'.

Volgens mij weet je ook dat wanneer je zwanger ergens solliciteert je meer risico loopt op dit soort praktijken vanuit een werkgever. Tis niet netjes maar als werkgever ben je echt niet blij. Je moet dan een extra halve kracht aannemen om 1 fte op te vullen.
pi_113100971
Ik werk nu bijna 10 jaar naar ieders tevredenheid bij deze werkgever. Laatste functioneringsgesprek van eind november is zelfs lovend te noemen.

Nooit dit soort reacties gehad maar sinds ze weten dat ik zwanger ben heb ik soms het gevoel dat alle ogen op mij gericht zijn.
De reacties gaan ook niet inhoudelijk over mijn werk maar echt puur over mijn zwangerschap. Vk
pi_113101045
Vreemd hoor Twinkle.
pi_113101118
Naar Twinkle, zeker na een lange tijd van werken. Hier gelukkig een meelevende werkgever. Mag morgen gewoon onder werktijd de dertig weken echo laten doen en dan terugkomen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 15:56:58 #175
100412 mefke79
komt goed!
pi_113101311
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik werk nu bijna 10 jaar naar ieders tevredenheid bij deze werkgever. Laatste functioneringsgesprek van eind november is zelfs lovend te noemen.

Nooit dit soort reacties gehad maar sinds ze weten dat ik zwanger ben heb ik soms het gevoel dat alle ogen op mij gericht zijn.
De reacties gaan ook niet inhoudelijk over mijn werk maar echt puur over mijn zwangerschap. Vk
Maar Twinkle, juist daarom: je kan doen wat je wilt, maar voor hen zul je het NOOIT goed doen. Je zwangerschap zit ze dwars. Dat mag niet, dat is flauw, dat is rot, maar het is wel zo. En dat ga je nooit winnen.
Draai het eens om: stel een vriendin van je komt met dit verhaal bij je, zou je dan ook niet denken: rare werkgever, ik zou er niet willen werken? Wat eerder al werd gezegd: bekijk het zakelijk, hoe lastig dan ook.
pi_113101425
Heuj dat ging niet goed. fijn mobiel internet.

Advies om vandaag in ieder geval rustig aan te doen en zout p te krikken kwam van vk na controle. Donderdag ben ik weer in ziekenhuis en dan moet ik het weer even laten checken.

Ik heb me in al die jaren zelden ziek gemeld. Dat ik nu plat lig is niet omdat ik dat leuk vind. Vandaag en morhen had ik een mooi project wat nu aan mijn neus voorbij gaat. Ik ben/raak super gemotiveerd van mijn werk. Dus het is geen aanstelleritus en ik baal er gruwelijk van dat ik dat gevoel nu wel krijg door werkgever. Ga dan enorm aan mezelf twijfelen en mijn zelfvertrouwen is het afgelopen jaar al verminderd vind ik zelf.

Heb werkgever nogmaals opgebeld op aanraden arbo en die klonk uiterst mat. Nam het ter kennisgeving aan en verwacht me morgen op zijn kantoor.
Zometeen terugkoppelen naar arbo zodat zij op de hoogte zijn.

Echt buiten mijn zwangerschap om nooit slechte dingen van mijn werkgever gehoord dus dossieropbouw.. zou kunnen hoor maar dat zijn dan zwangerschapsgetelateerde dingen die negatief zouden kunnen zijn. Meer niet.
pi_113101534
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:47 schreef Vlindur het volgende:
WHAAA!!! TWINKLY!!! WAT ONWIJS TOF!!!!

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Gefeliciteerd! O+
+1!!!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_113101562
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:56 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Maar Twinkle, juist daarom: je kan doen wat je wilt, maar voor hen zul je het NOOIT goed doen. Je zwangerschap zit ze dwars. Dat mag niet, dat is flauw, dat is rot, maar het is wel zo. En dat ga je nooit winnen.
Draai het eens om: stel een vriendin van je komt met dit verhaal bij je, zou je dan ook niet denken: rare werkgever, ik zou er niet willen werken? Wat eerder al werd gezegd: bekijk het zakelijk, hoe lastig dan ook.
haha grappig dat je dat zegt. Een coach zeiij ook eens: als je ooit in een lastige situatie zot.. bedenk dan wat voor advies je je beste vriendin zou geven.

Mijn advies zou zijn: meid laat je niet op je kop zitten! Als iets niet gaat gaat het niet.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:17:13 #179
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_113102169
Ok, wellicht laat ik me wat teveel leiden door mijn hormonen. Ik weet alleen teveel van wat er mis kan gaan bij zwangerschappen, en dat helpt niet zo als je zelf zwanger bent :)
Ik wil ook absoluut niet mijn situatie met die van Twinkle vergelijken.

Ik heb even met de bedrijfsarts gebeld en die zegt ook dat ik best rustig kan opbouwen, met een half uurtje per dag, en kijken hoe dat gaat. Krijg ik toch weer harde buiken dan ga ik gewoon weer terug in uren. :)

Sorbo nee snap ik :* :)

Een voordeel bij deze werkgever is dat ik nog overgepland sta gezien de opleiding die ik nog moet doen, en ik snap idd dat het 'vervelend' is dat ik zwanger ben, maarja, aan de andere kant is een jonge vrouw aannemen altijd een 'risico'. Het hoort wel gewoon bij de samenleving en kinderen krijgen is ook goed voor de economie, al snap ik ook wel dat het vervelend is voor werkgevers in de zin van dingen regelen enzo.

Apart hoor Twinkle, dat ze ineens zo omgeslagen zijn terwijl je er al 10 jaar werkt. :{
Snap dat je het vervelend vindt dat je zo weinig kunt doen op je werk. Heb je ook benoemd toch naar je werkgever? Totaal begrijpelijk, en al helemaal dat je niet met opzet ziek bent oid.
Hihi, ik zou zeggen, goed advies voor jezelf meis! :* :D
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:18:16 #180
100412 mefke79
komt goed!
pi_113102204
Maar Twinkle, dat zeg je nu wel mooi, maar je zegt het, maar je doet het niet. Het raakt je (en terecht hoor) dus dan is mijn wedervraag: leuk, maar waar wil je de energie vandaan halen?! En bovendien, wie zegt dat dit niet zo blijft na je zwangerschap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')