We weten het nu zelf wel inderdaadquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:36 schreef mefke79 het volgende:
Free, mooi dat alles goed was. En geslacht bij jullie bekend? Jullie gingen het toch niet zeggen he.
Oppassen hoor Gerbjequote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:35 schreef Gerberaatje het volgende:
Of je klapt VOL op je waffel midden in het dorp met je bijna 36 weken buik(niks aan de hand, kon mijn knieën en handen in de strijd gooien
) maar wel een beetje jammer dat mensen eerst gaan staan aangapen, dan de buik zien, schrikken en zeggen: oooh ik zie nu je buik pas, gaat het?
Conclusie, zonder buik mag je te pletter flikkerenmaar als je zwanger bent gaan we ons om je bekommeren
![]()
Enfin, broek vies (net uit de washet drama van een zwangere) maar gelukkig nog heel
Ja echt joh? En als je gewoon ziek bent dan? Ja er zijn er nu zoveel ziek want het heerst dus lever maar vakantiedagen in?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:38 schreef Twinkle20 het volgende:
So.. das wel heel erg zeg!
Merk je steeds meer dat mensen individualistischer worden. Jammer!
Ik mag weer fijn vakantiedagen inleveren 'want zoveel zwangeren' hebben lage bloeddruk.
ik snap echt niet dat je dit pikt...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik mag weer fijn vakantiedagen inleveren 'want zoveel zwangeren' hebben lage bloeddruk.
je kon toch ook thuis werken? Tenminste dat zou je met een baby toch ook doen, dan moet dat nu toch ook kunnen? Met een uurtje minder (wettelijke verplichting van de baas) of om de zoveel tijd ff liggen?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Vooral aan toegeven en doenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Dit klinkt trouwens al of ze een dossier aan het opbouwen zijn en van je af willen (niet lullig bedoeld maar ik heb het wel eens moeten doen). Ik zou zeker je verloskundige benaderen want zij kunnen volgens mij ook aangeven dat je maar beperkt of niet kunt werken door je fysieke gestel en daar een verklaring voor schrijven. Maar dat weet ik niet 100% zeker. Wie heeft er voor jou bepaald dat je niet mag autorijden? Want als dat noodzakelijk is voor je werk moet dat ook ergens vastgelegd zijn dat dat niet mag en je kan dus je werk niet uitvoeren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Naar aanleiding van dat vorige akkefieyje ongeveer drie maanden terug heb ik hier voor me een officiele waarschuwing liggen. Hierin staat dat ik het vertrouwen van werkgever heb geschonden om achter hun rug om informatie te vergaren. Verder staat in deze brief dat als ik ziek ben door zwangerschap de mogelijkheid heb om mij ziek te melden. moeheid valt hier niet onder en daar dien ik verlofuren voor op te nemen. Verder werd er gedreigd met advocaten en juridische procedures waar ik zo van geschrokken ben dat ik me heb terug getrokken.
Ik heb de arbo zojuist gebeld en zij gaf aan dat ik t.a.t contact met hen op mag nemen. Of dit nu gebeurt als ik vooraf mijn werkgever inlicht of niet.
Als advies gaf ze om nogmaals werkgever op te bellen om aan te geven dat dit valt onder zwangerschapsgerelateerde klachten en dat je je daarvoor voor onbepaalde tijd wilt ziek melden. Wordt dat niet getolereerd dan moet ik terug bellen naar de arbo om te bekijken wat we verder gaan doen.
Maar heb je dan zo vreselijk zwaar werk? Want je werkgever zou ook met je kunnen denken over passend werk... Ik kan me niet voorstellen dat als je gewoon wat boekhoud / administratie dingetjes doet, op jouw tempo, met wat rust, dat je dan niet wat meer kan werken dan 50%...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:31 schreef Enfermera het volgende:
Ticootje: ik heb sinds half maart een nieuwe baan, toen wist ik al dat ik zwanger was maar heb het pas later (bij 12 weken) verteld. Heb toen ook wat dingen gedaan die niet echt handig zijn, dus zit nu in een verbetertraject met leerdoelen etc. Gaat supergoed, vind ik zelf, denk dat het deels aan mn zwangerschap lag dat ik rare dingen deed, ik herkende het ook niet bij mezelf.
Magoed, eigenlijk gaat het dus super, ik laat me van mijn goeie kant zien behalve dat ik dan maar 50% werk, maar dat kwam omdat ik op een gegeven moment 6 harde buiken in een klein uur had, en zelfs de vk zei dat ik rustig aan moest doen. Ben toen ook naar de arbo geweest, idd ook een hele aardige vrouw, superbegrijpend, heerlijkmaar mn coördinator die snapt het allemaal niet want die heeft zelf '2 vliegende zwangerschappen gehad' en 'energie voor 10 in het 2e trimester'.
Dat het anders is bij iedereen snapt ze gewoon niet..
Maar Twinkle, juist daarom: je kan doen wat je wilt, maar voor hen zul je het NOOIT goed doen. Je zwangerschap zit ze dwars. Dat mag niet, dat is flauw, dat is rot, maar het is wel zo. En dat ga je nooit winnen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik werk nu bijna 10 jaar naar ieders tevredenheid bij deze werkgever. Laatste functioneringsgesprek van eind november is zelfs lovend te noemen.
Nooit dit soort reacties gehad maar sinds ze weten dat ik zwanger ben heb ik soms het gevoel dat alle ogen op mij gericht zijn.
De reacties gaan ook niet inhoudelijk over mijn werk maar echt puur over mijn zwangerschap. Vk
+1!!!!!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:47 schreef Vlindur het volgende:
WHAAA!!! TWINKLY!!! WAT ONWIJS TOF!!!!
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Gefeliciteerd!
haha grappig dat je dat zegt. Een coach zeiij ook eens: als je ooit in een lastige situatie zot.. bedenk dan wat voor advies je je beste vriendin zou geven.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:56 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Maar Twinkle, juist daarom: je kan doen wat je wilt, maar voor hen zul je het NOOIT goed doen. Je zwangerschap zit ze dwars. Dat mag niet, dat is flauw, dat is rot, maar het is wel zo. En dat ga je nooit winnen.
Draai het eens om: stel een vriendin van je komt met dit verhaal bij je, zou je dan ook niet denken: rare werkgever, ik zou er niet willen werken? Wat eerder al werd gezegd: bekijk het zakelijk, hoe lastig dan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |