De ANWB ...que?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:20 schreef DaFan het volgende:
Wat zegt de ANWB API erover?
Dit is informatie halen van/uit een website, ik denk niet dat Excel daar de juiste tool voor is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Application_programming_interfacequote:
Of kijk hier eens, een opensource database met alle NLse postcodes: http://www.d-centralize.nl/projects/6pp/quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:00 schreef DaFan het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Application_programming_interface
Je moet iets hebben wat de communicatie tussen de ANWB site en Excel kan doen. Dat kan Excel zelf (bijna) niet.
Het kan wel met Google Maps, maar daar zitten wel wat haken en ogen aan:
http://stackoverflow.com/(...)-via-excel-web-query
Succes...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Sub vert_zoeken() Range("B2").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = _ "=IFERROR(VLOOKUP(RC[-1],'[Producten per leverancier.xlsx]Blad1'!R1:R1048576,4,FALSE),"""")" Range("B3").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = _ "=IFERROR(VLOOKUP(RC[-1],'[Leverancier per inkoper.xls]Lijst'!R1:R65536,2,FALSE),"""")" Range("C2").Select End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 'Verkoper informatie bestanden openen Workbooks.Open Filename:="u:\Inkoop\Producten per leverancier.xlsx" Workbooks.Open Filename:="u:\Inkoop\Leverancier per inkoper.xls" 'Verkoper informatie toevoegen Windows("mankorapport.xls").Activate Columns("C:D").Select With Selection .Insert shift:=xlToRight .ColumnWidth = 17 End With Range("C1").FormulaR1C1 = "Leverancier" Range("C2").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "=IFERROR(VLOOKUP(RC[-1],'[Producten per leverancier.xlsx]Blad1!'R1:R1048576,4,FALSE),"""")" Range("C2").AutoFill Destination:=Range("C2:C4520"), Type:=xlFillDefault Range("C2:C4520").Select Range("D1").FormulaR1C1 = "Inkoper" Range("D2").Select ActiveCell.Formula = "=IFERROR(VLOOKUP(RC[-1],'[Leverancier per inkoper.xls]Lijst'!R1:R65536,2,FALSE),"""")" Range("D2").AutoFill Destination:=Range("D2:D4520"), Type:=xlFillDefault Range("D2:D4520").Select |
omdat je in regel 14 van je code '! hebt staan in plaats van !' ?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:03 schreef Champy het volgende:
Beste mensen,
ben bezig met wat code in VBA, en natuurlijk gaat er weer iets fout, anders kwam ik hier niet.
Onderstaand de code die ik opgenomen heb in een leeg werkblad om te proberen
[ code verwijderd ]
Dit is getest, en werkt.
Als ik nu echter dezelfde code toe ga passen in mijn hoofdmap loopt hij er op vast. Code ziet er daar als volgt uit:
[ code verwijderd ]
Iemand enig idee waarom het verticaal zoeken in een nieuwe lege werkmap wel werkt, maar in de andere code niet?
Alvast bedankt!
Precies andersomquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:29 schreef Deetch het volgende:
[..]
omdat je in regel 14 van je code '! hebt staan in plaats van !' ?
1 2 | ActiveCell.FormulaR1C1 = _ "=IF(ISNA(VLOOKUP(RC[-1],[weeknummer.xls]Blad1!R1:R65536,2,FALSE)),"""",VLOOKUP(RC[-1],[weeknummer.xls]Blad1!R1:R65536,2,FALSE))" |
Dat lijkt me sterk, en ik zal uitleggen waarom ik dat denk.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:16 schreef Deetch het volgende:
zo te lezen doe je nu een Vlookup in de vierde kolom van een tabel die maar 1 kolom breed is (nl. R1:R65536) waarschijnlijk moet dit een RC achtige verwijzing worden of in ieder geval een breed genoege (hmmmzz) dataset.
hier meer over RC verwijzing.
http://www.lytebyte.com/2(...)ence-style-in-excel/
Is je 'hoofdmap' een xls file? want in dat geval kan excel in de compatibiliteitsmode staat. Dan kan je niet zoeken naar rijeen boven de 65536 (bestond namelijk nog niet). Dat doe je wel in regel 14. Dus het werkt in principe wel als je er even een xlsx van maakt (in je test bestandje deed hij het wel omdat een nieuwe file standaard een xlsx bestand is).quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:03 schreef Champy het volgende:
Beste mensen,
ben bezig met wat code in VBA, en natuurlijk gaat er weer iets fout, anders kwam ik hier niet.
Onderstaand de code die ik opgenomen heb in een leeg werkblad om te proberen
[ code verwijderd ]
Dit is getest, en werkt.
Als ik nu echter dezelfde code toe ga passen in mijn hoofdmap loopt hij er op vast. Code ziet er daar als volgt uit:
[ code verwijderd ]
Iemand enig idee waarom het verticaal zoeken in een nieuwe lege werkmap wel werkt, maar in de andere code niet?
Alvast bedankt!
Bedankt, dat was het probleem! Bestandjes opgeslagen als xlsx en xlsm, verwijzingen in de code ook aangepast en het werkt nu prima! Super bedankt, kan ik weer verder!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:37 schreef Cr0sje het volgende:
[..]
Is je 'hoofdmap' een xls file? want in dat geval kan excel in de compatibiliteitsmode staat. Dan kan je niet zoeken naar rijeen boven de 65536 (bestond namelijk nog niet). Dat doe je wel in regel 14. Dus het werkt in principe wel als je er even een xlsx van maakt (in je test bestandje deed hij het wel omdat een nieuwe file standaard een xlsx bestand is).
In A2 -> =A1+7 en dat naar beneden slepenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:31 schreef kidkash19 het volgende:
Hmmmm misschien een simpele vraag maar ik moet voor elkaar zien te krijgen dat de cellen per week oplopen als je deze naar beneden sleept
dus A1 staat bv op 13 augustus, deze word naar beneden gesleept en dan zou A2 20 augustus moeten worden ipv 14 augustus.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Mijn dank is groot, zat ik toch een beetje in de buurtquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
In A2 -> =A1+7 en dat naar beneden slepen
Je kunt ook in A1 13-9-2012 invoeren en in A2 20-9-2012. Selecteer ze beide en trek ze naar beneden. Op die manier heb je niet al die formules in je worksheet en is je worksheet dus sneller.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:34 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Mijn dank is groot, zat ik toch een beetje in de buurt
Wat heb je zelf al uitgezocht?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:05 schreef DJSeboss het volgende:
Hallo,
Ik ben bezig met de Eredivisie in excel in beeld aan het brengen. Nou heb ik 2 vragen:
Hoe kun je het zo maken (liefst geen VB Code maar als het niet anders kan...) dat als je een uitslag ingeeft dat Excel meteen 3 ptn bij de winnaar toevoegt, het doelsaldo wordt bijgewerkt en er bij W (winst) 1 bijkomt.
Mijn andere vraag is dat het automatisch wordt gesorteerd (nu moet ik de hele tijd Data -> Sorteren doen).
Ik ben niet zo goed met Excel, maar toch wel boven gemiddeld en ik weet niet hoe het heet wat ik nodig heb als iemand me dat geeft ben ik ook tevreden (en helemaal mooi als er dan site bij is waar uitleg bijstaat (voorkeurstaal Nederlands))
Alvast bedankt
Wat snap je daar niet aan dan?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:30 schreef DJSeboss het volgende:
Ik heb al gezocht op automatisch sorteren maar dat begreep ik niet zo:
http://www.veit.nl/351258-automatisch-sorteren-mogelijk
Zegt de functie ALS() je iets?quote:En wat betreft data van een sheet naar een ander sheet weet ik niet hoe heet/zoekterm
Bedankt, dat werkt!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het snelste een hulpkolom (C)
in kolom C zet je de functie =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A1;$B:$B;1;0));0;1)
vervolgens tel je deze kolom op en dat is het aantal getallen in lijst A dat in lijst B voorkomt
Dan worden alleen de unieke waarden geteld. Dus in het voorbeeld komt er dan 2 uit ipv 3 (GuitarJJ telt de 2 nl dubbel).quote:
Bij mij ook, maar ook als je cel B2 veranderd in bijvoorbeeld 12 dan blijft de uitkomst op 3 staanquote:
In dit of het vorige topic is dezelfde vraag ook al langesgekomen, inclusief antwoordquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:24 schreef Façade het volgende:
Hoi!
Ik heb een sheet waar ik dingen met een drop-down menu wil kiezen, alleen moeten deze drop downs met elkaar verbonden zijn.
Zo heb ik in het eerste drop-down menu een lijstje met telefoonmerken.
[ afbeelding ]
In D:15 kan ik dus de telefoonmerken kiezen. Nu wil ik in E:15 de toestellen van dit merk kunnen kiezen. En daar zit het probleem.
In een ander sheet staat een lijst met alle toestellen, gesorteerd per merk.
[ afbeelding ]
Hoe krijg ik die toestellen in het E:15 drop-down menu? Ik zat te denken aan een IF-functie die de van het D:15 gekozen merk de toestellen kopieert naar een aparte celrange. Dan zou ik in principe voor E:15 kunnen refereren naar die nieuwe celrange.
Het probleem zit'm (voor mij) in het feit dat ik met de IF-functie het niet voor elkaar krijg om tekst van meerdere cellen naar lege cellen te kopiëren.
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.
Dan ga ik het even doorspitten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
In dit of het vorige topic is dezelfde vraag ook al langesgekomen, inclusief antwoord
Gevonden en (veel te makkelijkquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
In dit of het vorige topic is dezelfde vraag ook al langesgekomen, inclusief antwoord
Graag gedaan!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:07 schreef Façade het volgende:
[..]
Gevonden en (veel te makkelijk) opgelost. Bedankt voor de heads up.
maar wellicht nog iets anders?quote:Dim i As Integer
Dim myCell, rRange As Range
'Aan de hand van deze rRange zorg ik dat je alleen de beschreven cellen in A:L doorloopt
'formules worden niet meegenomen.
Set rRange = ActiveSheet.Range("A:L").SpecialCells(xlCellTypeConstants)
For Each myCell In rRange
'wanneer die ja bevat dan moet je hem meenemen
If myCell Like "*ja*" Then
i = i + 1
End If
'wanneer die nee bevat ook meenemen
If myCell Like "*nee*" Then
i = i + 1
End If
Next myCell
Set rRange = Nothing
Dank voor je antwoord! Ik denk dat ik er zo uit kom.. (anders kom ik nog even terug ;-)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:10 schreef snabbi het volgende:
Voor mij is er net te weinig info om de vraag te beantwoorden. Je kan namelijk verschillende dingen willen.
Optie 1: Je wilt het aantal cellen tellen waarin ja of nee in voorkomt (ongeacht of er meer info in staat).
Gebruik wildcards in je huidige code door het toevoegen van *
MsgBox Evaluate("Sum(COUNTIF(A:L,{""*Nee*"",""*Ja*""}))")
Optie 2: Je wilt het aantal cellen tellen de som van het aantal cellen met ja en de som van het aantal cellen met nee. (in dit geval tel je dus een cel met ja nee 2 keer, maar 1 keer wanneer er meerdere keren ja in staat.)
[..]
maar wellicht nog iets anders?
*edit: even Lcase toegevoegd zodat alles naar lower case gaat en hij Ja JA en jA ook meetelt.quote:Dim aantalJa, aantalNee, AantalJaNee As Integer
Dim myCell, rRange As Range
Set rRange = ActiveSheet.Range("A:L").SpecialCells(xlCellTypeConstants)
For Each myCell In rRange
If Lcase(myCell.value) Like "*ja*" And Lcase(myCell.value) Like "*nee*" Then
AantalJaNee = AantalJaNee + 1
ElseIf Lcase(myCell.value) Like "*ja*" Then
aantalJa = aantalJa + 1
ElseIf lcase(myCell.value) Like "*nee*" Then
aantalNee = aantalNee + 1
End If
Next myCell
Set rRange = Nothing
ah dank, had even ge-eddited, ben een beetje onduidelijk vanwege het late tijdstip.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:00 schreef snabbi het volgende:
Let wel op, dat hij het dus maar 1 keer telt wanneer het meerdere keren voorkomt in 1 cel:
[..]
Mocht je ook binnen een cel meerdere keren willen tellen, dan moeten we daar iets aparts voor schrijven.
Het is mogelijk op de volgende manier:quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:34 schreef gerrit098 het volgende:
Is het in excel 2007 ook mogelijk om een macro blijvend te maken voor alle documenten.
als ik nu 1 aanmaak blijft hij alleen voor het huidige document?
Het is ook een invoegtoepassing geworden, geen macro.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:47 schreef gerrit098 het volgende:
Ik heb het geprobeerd stap voor stap. maar het lukt niet, als ik excel weer open is het qua macro niet terug te vinden
Ok ik ben inderdaad een beetje snel gegaan. De eerder genoemde methode werkt alleen voor macro's die je hebt geschreven om vanaf je werkboek als formule aan te roepen (de zogenaamde public functions).quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:47 schreef gerrit098 het volgende:
Ik heb het geprobeerd stap voor stap. maar het lukt niet, als ik excel weer open is het qua macro niet terug te vinden
Zoeken naar de eerste keer dat er 4 cijfers achter elkaar staan, dan daar voor splitsen. Dan bij het linker gedeelte de laatste spatie wissen, dan splitsen op de laatste spatie. Bij het rechter gedeelte splitsen op de tweede spatie.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:53 schreef draadstalig het volgende:
Ik heb cellen die er als volgt uitzien:
St. Hubertusstraat 10 6531 LB Nijmegen
Dus één adres, postcode + plaats in één cel. Nu wil ik de straatnaam en het huisnummer loskoppelen, maar wat is hiervoor de slimste manier. Ik dacht zelf al via "tekst naar kollomen" (en spatie als nieuwe cel), maar dan moet ik alsnog heel veel werk achteraf gaan doen, aangezien je bij bovenstaande voorbeeld als een spatie na St. hebt. Hoe pak ik dit dus het beste aan?
Briljant. Thnxquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zoeken naar de eerste keer dat er 4 cijfers achter elkaar staan, dan daar voor splitsen. Dan bij het linker gedeelte de laatste spatie wissen, dan splitsen op de laatste spatie. Bij het rechter gedeelte splitsen op de tweede spatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werkt heel makkelijk en is zeer efficiënt. Alleen is het mij op de een of andere manier gelukt om de kolommen die je bovenaan de tabel ziet te verwijderen. Normaal gesproken kun je deze kolommen gebruiken om dingen te sorteren (je kunt naast kolom 1 op een pijltje klikken en dan aanvinken wat je wilt zien). Maar deze optie zie ik niet meer, ik zie alleen kolom 1 staan zonder de pijl ernaast.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?
Alvast Bedankt!
Ik neem aan dat dit een reactie is op mijn vraag?quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:05 schreef ralfie het volgende:
ctrl+shift+l wanneer je in de tabel staat.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:44 schreef iFok. het volgende:
Goedenavond,
Ik heb een vraag over Excel. Met Excel kun je tabellen invoeren met allemaal kolommen aan de bovenkant. Dit dus:Filter weer aanzetten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werkt heel makkelijk en is zeer efficiënt. Alleen is het mij op de een of andere manier gelukt om de kolommen die je bovenaan de tabel ziet te verwijderen. Normaal gesproken kun je deze kolommen gebruiken om dingen te sorteren (je kunt naast kolom 1 op een pijltje klikken en dan aanvinken wat je wilt zien). Maar deze optie zie ik niet meer, ik zie alleen kolom 1 staan zonder de pijl ernaast.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?
Alvast Bedankt!It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Ja. ctr+shift+L zet het filter weer aan (op office 2007 iig, neem aan dat dit niet veranderd in andere versies)quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:14 schreef iFok. het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit een reactie is op mijn vraag?![]()
Ik heb het geprobeerd, ik zie helaas geen verandering.
Ik zit op dit moment op de Apple, en daar doet hij het niet. Morgen zal ik het nodig hebben, en dan zit ik op de PC en probeer ik het nog een keer.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:44 schreef ralfie het volgende:
[..]
Ja. ctr+shift+L zet het filter weer aan (op office 2007 iig, neem aan dat dit niet veranderd in andere versies)
Vandaar dat ook in de OP staat dat je aan moet geven welke versie je hebt, dan zijn de tips beter te gebruikenquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:47 schreef iFok. het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment op de Apple, en daar doet hij het niet. Morgen zal ik het nodig hebben, en dan zit ik op de PC en probeer ik het nog een keer.
Zal ik voor de volgende keer doen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
Vandaar dat ook in de OP staat dat je aan moet geven welke versie je hebt, dan zijn de tips beter te gebruiken
No worries, deze keer viel t meequote:Op dinsdag 4 september 2012 21:55 schreef iFok. het volgende:
[..]
Zal ik voor de volgende keer doen.Bedankt allemaal.
Ik ben nog steeds met dit bezig, nu een uitbreiding.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:13 schreef Huppelmuts het volgende:
Schatjes ik kom er echt niet uit.
Ik heb in Excel kolom A is startdatum, kolom B is einddatum en dan wil ik dat kolom C het totaal aantal maanden laat zien maar welke formule moet ik dan waar neerplempen?
Versie 2007 geloof ik en taal staat gewoon in het Nederlands![]()
=DATUMVERSCHIL(C2;VANDAAG();"m")quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:37 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds met dit bezig, nu een uitbreiding.
Bij een aantal rijen is de einddatum in de toekomst. Ik wil het aantal maanden van start tot aan vandaag graag zien.
De formule die ik voor de rijen waar de einddatum al is geweest gebruik is: =DATUMVERSCHIL(C2;D2;"m")
Is deze formule makkelijk aan te passen zodat de D kolom meteen als "vandaag" wordt gezien?
Als ik lastig ben dan hoor ik het wel he
Die gaf dus als melding #WAARDE of #NAAMquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:41 schreef qu63 het volgende:
[..]
=DATUMVERSCHIL(C2;VANDAAG();"m")
Zoiets?
quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:22 schreef Holy_Goat het volgende:
Je zal maar eens tijd over hebben
Heb in excel eerst een algoritme getest (dat anderen al lang bedacht hebben maar ik wilde het ook kunnen) voor ik het in C++ in ging bouwen.
Random vakjes genereren, en dan alles wat connectie heeft aan een ander vakje (4 node) dezelfde kleur geven. Tadaa
[ afbeelding ]
Die formule zou gewoon moeten werken. Hier doet 'ie het in ieder geval gewoon (Excel 2007)quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:44 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Die gaf dus als melding #WAARDE of #NAAM
Ik heb nu gewoon de datum van vandaag ingevuld maar dat werkt ook niet echt lekker want dan moet ik die elke keer aanpassen
Had je ook de () na VANDAAG?quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:44 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Die gaf dus als melding #WAARDE of #NAAM
Ik heb nu gewoon de datum van vandaag ingevuld maar dat werkt ook niet echt lekker want dan moet ik die elke keer aanpassen
Nee!quote:
Formules hebben altijd haakjes, ook al zet je er niets tussenquote:
1 | =RECHTS(A1;2)&"-"&DEEL(A1;4;2)&"-"&LINKS(A1;4) |
Je kan de cellen met bovenstaande formule ombouwen tot een veld waar Excel iets mee kan. Dan kan je bij 'opmaak' bepalen hoe je de datum wil laten zien.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:26 schreef Orealo het volgende:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik importeer data, waaronder een veld dat de datum bevat maar in een niet-excel format (bijvoorbeeld 20120914) Ik kan daar wel met een formule iets van maken dat beter leesbaar is maar is er een mogelijkheid om er een veld van te maken dat Excel als datum veld herkent? Daarmee zou ik dus van het voorbeeld 'Vrijdag 14 september 2012' willen maken.
De formule die ik nu gebruik:
[ code verwijderd ]
Ik was al aan het klooien, ook met kopieeren naar notepad. Wat bleek nou. Ik had de datumquote:Op vrijdag 14 september 2012 21:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan de cellen met bovenstaande formule ombouwen tot een veld waar Excel iets mee kan. Dan kan je bij 'opmaak' bepalen hoe je de datum wil laten zien.
Geen extra code dus, gewoon de opmaak van het veld aanpassen
Wat misschien nog wat beter werkt (en zulke fouten op kan vangen) is dit:quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:31 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ik was al aan het klooien, ook met kopieeren naar notepad. Wat bleek nou. Ik had de datum
20111231. De formule bouwt dat niet goed om, werd 31-11-2011. Excel wilde het maar niet aanpassen maar november heeft natuurlijk geen 31 datum! Stom!
Ik kan verder. Bedankt.
Dat is nog sneller. Bedankt nogmaals!quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:35 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat misschien nog wat beter werkt (en zulke fouten op kan vangen) is dit:
=DATUM(LINKS(A1;4);DEEL(A1;5;2);RECHTS(A1;2))
Ik laat de DEEL()-code ook beginnen vanaf t 5e teken, en niet het 4e zoals jij deed. Vandaar dat je op 31 november uit kwam ipv 31 december
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | oWordFile = bestandsnaam CNT = 2 PGS = "2" Set oWord = CreateObject(Class:="Word.Application") With oWord.Documents.Open(oWordFile) .PrintOut Copies:=CNT, Pages:=PGS .Close False End With oWord.Quit False Set oWord = Nothing |
1 | .PrintOut Copies:=CNT, Range:=3, from:=PGSA, to:=PGSB |
probeer eens CNT = "2"quote:Op maandag 17 september 2012 09:48 schreef Joooo-pi het volgende:
hmmm. Toch min of meer opgelost met:
[ code verwijderd ]
range:=3 staat voor Range:=wdPrintFromTo
Het rare is dat copies nu niet werkt, maar dat los ik op met een for loopje...
Mooi!! mag ik ook?quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:22 schreef Holy_Goat het volgende:
Je zal maar eens tijd over hebben
Heb in excel eerst een algoritme getest (dat anderen al lang bedacht hebben maar ik wilde het ook kunnen) voor ik het in C++ in ging bouwen.
Random vakjes genereren, en dan alles wat connectie heeft aan een ander vakje (4 node) dezelfde kleur geven. Tadaa
kun je niet gewoon mailen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:47 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
alles klaargezet voor je, maar waar kan ik hosten?
Ik kan em wel hosten voor jequote:Op donderdag 20 september 2012 13:46 schreef Holy_Goat het volgende:
Tuurli
[..]
Uiteraard, maar wil graag ook een linkje hier op Fok zetten
Thanks, ga mailen als ik thuis benquote:Op donderdag 20 september 2012 13:50 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik kan em wel hosten voor jePB met mail is verstuurd
In B3 (naast Down dus) zet je =B2*B7. Dan die cel doortrekken naar rechts en je bent er. Of is dit niet wat je zoekt?quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben echt niet bekend met Excel buiten de standaard grafiekjes maken uit een tabelletje en kom er nu ook hier niet uit, voor jullie is het vast simpel, ik heb me er een ochtend over gebroken. Excel versie is 2011, Engels.
[ afbeelding ]
RATIO is de verhouding tussen UP en DOWN. Als UP en DOWN beide gelijk zouden zijn is RATIO 1. Nou is het zo dat de gegevens waar ik DOWN vandaan haal het aangeeft in bv. 1.2 en niet 1200. Dat maakt het onnauwkeurig dus ik wil aan de hand van de bekende RATIO de DOWN berekenen, en dat allemaal in 1 hokje dmv een formule maar daar kom ik juist niet uit. Iemand die kan helpen?
Dan kom ik op een getal uit die lager is dan UP, terwijl DOWN op dit moment hoger ligt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
In B3 (naast Down dus) zet je =B2*B7. Dan die cel doortrekken naar rechts en je bent er. Of is dit niet wat je zoekt?
Oh, dan moet het =B2/B7 zijnquote:Op zaterdag 22 september 2012 13:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dan kom ik op een getal uit die lager is dan UP, terwijl DOWN op dit moment hoger ligt.
Held!quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
Oh, dan moet het =B2/B7 zijn
Of als je em helemaal dynamisch wil maken:
=IF(B7<1,B2/B7,B2*B7)
Graag gedaan, mede Carisma-rijderquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Held!
en eigenlijk schaam ik me ervoor dat ik hier zelf niet uit kwam
Raar, het antwoord moet -11,987179487179487179487179487179 zijn...quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:56 schreef hoenselman het volgende:
Is er een optie in Excel om door een negatief getal te delen.
bijv de fooi voor een dag is -1,95 euro
er zijn 23,375 uur gewerkt die dag.
Dan zegt Excel als ik 23,375:-1,95 = -11,96
Nu heb ik zo snel geen grafische rekenmachine bij de hand. Maar dat kan niet kloppen ... dus wie o wie hoe kan ik een negatief getal delen met excel
Wat houden die parameters in eigenlijk? x en y snap ik nog wel (quote:Op maandag 24 september 2012 16:18 schreef Holy_Goat het volgende:
Zie er een bug in zitten trouwens. 8 node werkt niet als 8, maar ook als 4 node
x en y is dus pixels, getal daarna het aantal vakjes dat ie random kiest. Meer vakjes is meer kans op aansluiting.quote:Op maandag 24 september 2012 17:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wat houden die parameters in eigenlijk? x en y snap ik nog wel (), maar de rest?
1 2 3 4 | 00222200030 01000222030 01110022030 00010000030 |
1 2 3 4 | 00111100020 01000111020 01110011020 00010000020 |
Ik zie wel een verschil, maar snap niet waarom..quote:Op maandag 24 september 2012 22:11 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
x en y is dus pixels, getal daarna het aantal vakjes dat ie random kiest. Meer vakjes is meer kans op aansluiting.
Node 4 betekent dit:
[ code verwijderd ]
Node 8 betekent dit:
[ code verwijderd ]
zie jij waarom? (alleen 4 of 8 doet et hier niet denk ik)
4 betekent: alleen horizontaal/vertikaal aangrenzende velden meenemen (daar zijn er 4 van)quote:Op woensdag 26 september 2012 09:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik zie wel een verschil, maar snap niet waarom..
Node 4 heeft een aanta; 2tjes ipv 1tjes en 3tjes ipv 2tjes, maar meer snap ik er niet van..
Ah, die uitleg snap ik wel jaquote:Op woensdag 26 september 2012 19:09 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
4 betekent: alleen horizontaal/vertikaal aangrenzende velden meenemen (daar zijn er 4 van)
8 betekent: alle aangrenzende (ook schuin) meenemen
Daar is een pivot ook voorquote:Op dinsdag 25 september 2012 10:36 schreef nils7 het volgende:
Hoe kan ik hoeveelheden per onderdeel als totaal optellen welke verticaal onder elkaar staan?
Even een voorbeeld:
Onderdeel Hoeveelheid
MateriaalA 3
MateriaalA 2
MateriaalA 4
MateriaalB 1
MateriaalB 2
MateriaalC 3
MateriaalD 4
MateriaalD 2
Nu wil ik graag dit als uitkomst:
MateriaalA 9
MateriaalB 3
MateriaalC 3
MateriaalD 6
Nu is dit maar een korte lijst en zoals te zien is zit er geen patroon in.
Echter is de lijst ruim 3000 rijen met data dus zo 1 voor 1 gaan lopen optellen wordt 'm niet.
Iemand een tip?
Heb het met een pivot opgelost
niet als iedereen er tegelijk in gaat lopen prutsen.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:12 schreef nils7 het volgende:
Weet iemand of een shared file van 16MB in .xlsx met 15 man goed blijft gaan?
Of hoe kan ik data comprimeren?
Nee helaas niks grafisch enkel gekoppelde data.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:18 schreef Deetch het volgende:
[..]
niet als iedereen er tegelijk in gaat lopen prutsen.
Als er geen plaatjes ofzo in je excelfile staan maar wel heel veel gevulde cellen dan valt er weinig te comprimeren.
Daar heb ik helaas nog geen kaas van gegetenquote:
Dan zou ik dat maar eens gaan doenquote:Op donderdag 27 september 2012 17:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daar heb ik helaas nog geen kaas van gegeten
1 | =VERSCHUIVING(_PO!$A$1;'Dashboard Main'!E$19-1;$F24-1) |
1 | =als(isfout(VERSCHUIVING(_PO!$A$1;'Dashboard Main'!E$19-1;$F24-1));"nap";VERSCHUIVING(_PO!$A$1;'Dashboard Main'!E$19-1;$F24-1)) |
Nooit gedaan nog eigenlijk, UDF-en. Zit niets anders op denk ik te doen wat ik al opschreef, met als(isfout())quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:27 schreef DaFan het volgende:
Je zou met VBA natuurlijk bij Calculate event alle niet-lege cellen kunnen checken op errors. Maar als je sheet groot wordt, wordt dat wel pijnlijk.
Met conditional format lukt het je ook wel om te checken op fouten. Desnoods maak je dan de tekst en achtergrond rood (dan zie je de errormelding niet).
Een UDF die je eromheen wrapt kan ook maar dat is wel erg lelijk.
Je hoeft uiteraard alleen te controleren op de cel die daadwerkelijk wijzigt. Die andere cellen zijn/blijven fout en hoef je niet opnieuw te beoordelen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:27 schreef DaFan het volgende:
Je zou met VBA natuurlijk bij Calculate event alle niet-lege cellen kunnen checken op errors. Maar als je sheet groot wordt, wordt dat wel pijnlijk.
Met conditional format lukt het je ook wel om te checken op fouten. Desnoods maak je dan de tekst en achtergrond rood (dan zie je de errormelding niet).
Een UDF die je eromheen wrapt kan ook maar dat is wel erg lelijk.
Zet de waarden in Excel. Kies voor invoegen en vervolgens spreiding.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:23 schreef M-arijnn het volgende:
Hoi,
voor biologie moeten we een natuurwetenschappelijk onderzoek maken over de invloed van zoutoplossing (verschillende sterktes) op de lengte van zelfgesneden patatjes. Hierbij moeten we ook een grafiek maken maar m'n vader zit tot vrijdag in Parijs en dan moet het ingeleverd zijnOok heb ik net een nieuwe pc met Office 2010 waar ik al helemaal geen zak van snap. De grafiek moet er als volgt uit komen te zien:
[ afbeelding ]
De lijnen hoeven niet verbonden te worden met de punten, dus er hoeven alleen puntjes getekend te worden welke ik zelf inteken. De y-as is dus de ''concentratie van de zoutoplossing''. De x-as is de lengte van de patatjes. (''Lengte in mm'' zal voldoende wezen) Deze gegevens zijn als volgt:
% oplossing --- Dag 1 -------- Dag 5
0% --- ----- 50mm --------- 52mm
.5% --- ------- 50mm --- ----- 53mm
1% --- ----- 50mm --- ----- 49mm
2% --- ----- 50mm --- ----- 48mm
4% --- ------ 50mm --- ----- 47mm
8% --- ------ 50mm --- ----- 45mm
De puntjes v/d lengte moeten dus precies boven de juiste concentratie en het liefst in 2 verschillende kleuren (zoals in dit paint voorbeeld)
Als iemand dit voor mij zou willen doen zou die mij echt een heel groot plezier doen! Alvast bedankt!
Heb hem overigens ook gepost in school topic maar denk dat ik hier meer kans maak..
Je zou kunnen proberen om een afbeelding van 1 pixel hoog te strechten naar 10 pixels (10%) tot 100 pixels (100%)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:46 schreef WebHawkjuh het volgende:
Hallo! Weet iemand hier toevallig of en hoe ik deze stijl van grafieken in excel (ik heb zowel '03, '07 als '10 beschikbaar) voor elkaar kan krijgen? Liefst met iets dikkere 'ringen' om de staafjes heen overigens
[ afbeelding ]
Als je een standaard kolom grafiek maakt kun je de tweede reeks op je secundaire as zetten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:46 schreef WebHawkjuh het volgende:
Hallo! Weet iemand hier toevallig of en hoe ik deze stijl van grafieken in excel (ik heb zowel '03, '07 als '10 beschikbaar) voor elkaar kan krijgen? Liefst met iets dikkere 'ringen' om de staafjes heen overigens
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.foto van hoe het er nu uit ziet:
de temperatuurverschillen moeten dus duidelijker worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door gogosweden op 03-10-2012 10:33:14 ]Winnaar KLB verkiezingen 2012.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:38 schreef Deetch het volgende:
Rechtsklikken op reeks met temperatuurverschillen.
Dan Format Data Series en het vinkje bij secondary axis aanzetten.
Je kunt ook met een stacked cylinder grafiek werken waarbij je je reeksen wel anders moet berekenen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:46 schreef WebHawkjuh het volgende:
Hallo! Weet iemand hier toevallig of en hoe ik deze stijl van grafieken in excel (ik heb zowel '03, '07 als '10 beschikbaar) voor elkaar kan krijgen? Liefst met iets dikkere 'ringen' om de staafjes heen overigens
[ afbeelding ]
Achja natuurlijkquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:24 schreef snabbi het volgende:
[..]
Je hoeft uiteraard alleen te controleren op de cel die daadwerkelijk wijzigt. Die andere cellen zijn/blijven fout en hoef je niet opnieuw te beoordelen.
Pak hiervoor de event change en via Target kan je achterhalen welke cel gewijzigd is.
Je snapt ook waarom die wel werkt?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:54 schreef Panthera1984 het volgende:
Ok, ik werk met Excel 2010, NL versie.
Ik wil een score van een vragenlijst automatisch uit laten rekenen.
Als twee cellen geen waarde hebben, dan moet de waarde 1 worden.
Ik heb nu dit: =ALS(ISLEEG(Blad1!c3)EN(ISLEEG(Blad1!d3);1)
Deze werkt niet. Deze wel: =ALS(ISLEEG(Blad1!D3);1)
Maar dan heb ik niet beide cellen.
Iemand ideeën?
[edit] Oh Jeej! Even googlen doet ook wonderen:
=ALS(EN(ISLEEG(Blad1!C3);(ISLEEG(Blad1!D3)));1)
Half, het heeft iets te maken met de haakjes...quote:
Het heeft te maken met de EN()-functie. EN zelf bestaat niet. Als iets aan 2 of meer voorwaarden moet voldoen kan je EN() gebruiken EN(voorwaarde1;voorwaarde2) geeft alleen WAAR als antwoord. ALS(EN(voorwaarde1;voorwaarde2);actie als waar;actie als onwaar) zorgt er dus voor dat als aan beide voorwaardes uit EN() voldaan wordt er een actie uitgevoerd wordt. Als dat niet zo is, dan wordt de andere actie uitgevoerd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:47 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Half, het heeft iets te maken met de haakjes...
Die 7 variabelen is voor Excel 2003 en ouder als ik t goed heb.quote:Nu zit ik helaas met nog een issue, en ik heb al gegoogled maar toch is het me nog onduidelijk.
Ik moet in een cel een waarde weergeven die afhankelijk is van een uitkomst van een andere cel.
Voorbeeld: 1 tot en met 7 in A3 geeft waarde 1 terug. 8 tot en met 10 in A3 geeft waarde 2 terug. 11 tot en met 14 in A3 geeft waarde 3 terug. en zo door tot waarde 9.
Nu heb ik iets gelezen over 'nested IFS' en dat dat maar tot 7 variabelen kan gaan. Ik weet nu helemaal niet meer hoe en wat.
In tab 3 heb ik een hulptabel gemaakt. In kolom B de normscore en in kolom C de laagste waarde.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan een hulptabel maken. In kolom C 1 t/m 14 en verder en daarnaast de waarden die je terug wil hebben (dus 1/tm 9). Dus in C1 1 en in D1 ook 1, in C2 2, in D2 1.
Je kan dan met vert.zoeken(A3;C1:D25;2) de juiste waarde ophalen.
Die hulptabel kan je ook kleiner maken door in C1 1 te zetten en in D1 1, in C2 8 en D2 2, in C3 11 en D3 3 etc.
-edit-
Dus in kolom C de laagste waarde uit je reeks (1 t/m 7 is dus 1, 8 t/m 10 is 8, etc).
Nee, je formule moet dit zijn: =VERT.ZOEKEN(A3;tab3!B2:C10;2).quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:39 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
In tab 3 heb ik een hulptabel gemaakt. In kolom B de normscore en in kolom C de laagste waarde.
Zoals ik uit je voorbeeld haal zou het er nu zo uit zien: =(A3;tab3!B2:tab3!C10;2) (waar staat die 2 hier eigenlijk voor?) Echter ik krijg een foutmelding van Excel terug.
Hartstikke bedankt, ik heb het vanmorgen gebruikt en het werkt hartstikke goed!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nee, je formule moet dit zijn: =VERT.ZOEKEN(A3;tab3!B2:C10;2).
De 2e tab3! moet je dus weg laten.
Die 2 staat voor de 2e kolom waar in gezocht moet worden.
Zo te zien is het baggeruurtje begonnen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |