Dan worden alleen de unieke waarden geteld. Dus in het voorbeeld komt er dan 2 uit ipv 3 (GuitarJJ telt de 2 nl dubbel).quote:
Bij mij ook, maar ook als je cel B2 veranderd in bijvoorbeeld 12 dan blijft de uitkomst op 3 staanquote:
In dit of het vorige topic is dezelfde vraag ook al langesgekomen, inclusief antwoordquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:24 schreef Façade het volgende:
Hoi!
Ik heb een sheet waar ik dingen met een drop-down menu wil kiezen, alleen moeten deze drop downs met elkaar verbonden zijn.
Zo heb ik in het eerste drop-down menu een lijstje met telefoonmerken.
[ afbeelding ]
In D:15 kan ik dus de telefoonmerken kiezen. Nu wil ik in E:15 de toestellen van dit merk kunnen kiezen. En daar zit het probleem.
In een ander sheet staat een lijst met alle toestellen, gesorteerd per merk.
[ afbeelding ]
Hoe krijg ik die toestellen in het E:15 drop-down menu? Ik zat te denken aan een IF-functie die de van het D:15 gekozen merk de toestellen kopieert naar een aparte celrange. Dan zou ik in principe voor E:15 kunnen refereren naar die nieuwe celrange.
Het probleem zit'm (voor mij) in het feit dat ik met de IF-functie het niet voor elkaar krijg om tekst van meerdere cellen naar lege cellen te kopiëren.
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.
Dan ga ik het even doorspitten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
In dit of het vorige topic is dezelfde vraag ook al langesgekomen, inclusief antwoord
Gevonden en (veel te makkelijk ) opgelost. Bedankt voor de heads up.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
In dit of het vorige topic is dezelfde vraag ook al langesgekomen, inclusief antwoord
Graag gedaan!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:07 schreef Façade het volgende:
[..]
Gevonden en (veel te makkelijk ) opgelost. Bedankt voor de heads up.
maar wellicht nog iets anders?quote:Dim i As Integer
Dim myCell, rRange As Range
'Aan de hand van deze rRange zorg ik dat je alleen de beschreven cellen in A:L doorloopt
'formules worden niet meegenomen.
Set rRange = ActiveSheet.Range("A:L").SpecialCells(xlCellTypeConstants)
For Each myCell In rRange
'wanneer die ja bevat dan moet je hem meenemen
If myCell Like "*ja*" Then
i = i + 1
End If
'wanneer die nee bevat ook meenemen
If myCell Like "*nee*" Then
i = i + 1
End If
Next myCell
Set rRange = Nothing
Dank voor je antwoord! Ik denk dat ik er zo uit kom.. (anders kom ik nog even terug ;-)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:10 schreef snabbi het volgende:
Voor mij is er net te weinig info om de vraag te beantwoorden. Je kan namelijk verschillende dingen willen.
Optie 1: Je wilt het aantal cellen tellen waarin ja of nee in voorkomt (ongeacht of er meer info in staat).
Gebruik wildcards in je huidige code door het toevoegen van *
MsgBox Evaluate("Sum(COUNTIF(A:L,{""*Nee*"",""*Ja*""}))")
Optie 2: Je wilt het aantal cellen tellen de som van het aantal cellen met ja en de som van het aantal cellen met nee. (in dit geval tel je dus een cel met ja nee 2 keer, maar 1 keer wanneer er meerdere keren ja in staat.)
[..]
maar wellicht nog iets anders?
*edit: even Lcase toegevoegd zodat alles naar lower case gaat en hij Ja JA en jA ook meetelt.quote:Dim aantalJa, aantalNee, AantalJaNee As Integer
Dim myCell, rRange As Range
Set rRange = ActiveSheet.Range("A:L").SpecialCells(xlCellTypeConstants)
For Each myCell In rRange
If Lcase(myCell.value) Like "*ja*" And Lcase(myCell.value) Like "*nee*" Then
AantalJaNee = AantalJaNee + 1
ElseIf Lcase(myCell.value) Like "*ja*" Then
aantalJa = aantalJa + 1
ElseIf lcase(myCell.value) Like "*nee*" Then
aantalNee = aantalNee + 1
End If
Next myCell
Set rRange = Nothing
ah dank, had even ge-eddited, ben een beetje onduidelijk vanwege het late tijdstip.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:00 schreef snabbi het volgende:
Let wel op, dat hij het dus maar 1 keer telt wanneer het meerdere keren voorkomt in 1 cel:
[..]
Mocht je ook binnen een cel meerdere keren willen tellen, dan moeten we daar iets aparts voor schrijven.
Het is mogelijk op de volgende manier:quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:34 schreef gerrit098 het volgende:
Is het in excel 2007 ook mogelijk om een macro blijvend te maken voor alle documenten.
als ik nu 1 aanmaak blijft hij alleen voor het huidige document?
Het is ook een invoegtoepassing geworden, geen macro.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:47 schreef gerrit098 het volgende:
Ik heb het geprobeerd stap voor stap. maar het lukt niet, als ik excel weer open is het qua macro niet terug te vinden
Ok ik ben inderdaad een beetje snel gegaan. De eerder genoemde methode werkt alleen voor macro's die je hebt geschreven om vanaf je werkboek als formule aan te roepen (de zogenaamde public functions).quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:47 schreef gerrit098 het volgende:
Ik heb het geprobeerd stap voor stap. maar het lukt niet, als ik excel weer open is het qua macro niet terug te vinden
Zoeken naar de eerste keer dat er 4 cijfers achter elkaar staan, dan daar voor splitsen. Dan bij het linker gedeelte de laatste spatie wissen, dan splitsen op de laatste spatie. Bij het rechter gedeelte splitsen op de tweede spatie.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:53 schreef draadstalig het volgende:
Ik heb cellen die er als volgt uitzien:
St. Hubertusstraat 10 6531 LB Nijmegen
Dus één adres, postcode + plaats in één cel. Nu wil ik de straatnaam en het huisnummer loskoppelen, maar wat is hiervoor de slimste manier. Ik dacht zelf al via "tekst naar kollomen" (en spatie als nieuwe cel), maar dan moet ik alsnog heel veel werk achteraf gaan doen, aangezien je bij bovenstaande voorbeeld als een spatie na St. hebt. Hoe pak ik dit dus het beste aan?
Briljant. Thnxquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zoeken naar de eerste keer dat er 4 cijfers achter elkaar staan, dan daar voor splitsen. Dan bij het linker gedeelte de laatste spatie wissen, dan splitsen op de laatste spatie. Bij het rechter gedeelte splitsen op de tweede spatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werkt heel makkelijk en is zeer efficiënt. Alleen is het mij op de een of andere manier gelukt om de kolommen die je bovenaan de tabel ziet te verwijderen. Normaal gesproken kun je deze kolommen gebruiken om dingen te sorteren (je kunt naast kolom 1 op een pijltje klikken en dan aanvinken wat je wilt zien). Maar deze optie zie ik niet meer, ik zie alleen kolom 1 staan zonder de pijl ernaast.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?
Alvast Bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |