En waar zet ik dat neer? Want k snap er echt ff helemaal niks meer van. Heb tot nu toe alleen "simpele" sommen hoeven verwerken in Excel en nog nooit echt met formules gewerktquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:24 schreef DaFan het volgende:
DATUMVERSCHIL(startdatum;einddatum;"m")
Waar "m" is de eenheid die je wilt (kan ook "j" zijn bv)
In cel c1 zet je =datumverschil(A1;B1;"m")quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:31 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
En waar zet ik dat neer? Want k snap er echt ff helemaal niks meer van. Heb tot nu toe alleen "simpele" sommen hoeven verwerken in Excel en nog nooit echt met formules gewerkt
En in cel C2 dus =datumverschil(A2;B2;"m") enz?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:57 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
In cel c1 zet je =datumverschil(A1;B1;"m")
Voer de formule in in cel c1, klik de cel aan en sleep het kleine vierkantje in de rechter onderhoek van de cel naar beneden. Als je dubbelklikt op dat vierkantje worden de cel gekopieerd tot de laatste gevulde cel van B2. A1 en B1 veranderen dan automatisch naar A2 en B2 in cel C2, en B3 en C3 in cel C3, enz.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:59 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
En in cel C2 dus =datumverschil(A2;B2;"m") enz?
Dat kan niet makkelijker? Ik hoef namelijk maar 505 rijen uit te rekenen
Helemaal geweldig!!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:02 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Voer de formule in in cel c1, klik de cel aan en sleep het kleine vierkantje in de rechter onderhoek van de cel naar beneden. Als je dubbelklikt op dat vierkantje worden de cel gekopieerd tot de laatste gevulde cel van B2. A1 en B1 veranderen dan automatisch naar A2 en B2 in cel C2, en B3 en C3 in cel C3, enz.
Welkom in de wondere wereld van Excel waar alles makkelijker is dan het lijktquote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:06 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Helemaal geweldig!!
Mijn dank is groot!!
Ghehe mjah ik heb er gewoon al jaren niet meer mee gewerkt. Voel me nu echt een dom blondjequote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:12 schreef Deetch het volgende:
[..]
Welkom in de wondere wereld van Excel waar alles makkelijker is dan het lijkt
Die was simpelquote:
1 | =AANTAL.ALS(E186:BG186;"D")-AANTAL.ALS(H186:K186;"D") |
1 | =AANTAL.ALS(E186:BG186;"D")-AANTAL.ALS(H186:K186;"D")-AANTAL.ALS(T186;"D") |
=ALS(B2="Actief";VANDAAG();ANDEREFORMULE)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:29 schreef Huppelmuts het volgende:
Ben ik weer!!
Ik ga proberen het uit te leggen. Geen idee of dat gaat lukken.![]()
Dit zijn mijn kolommen:
Kenteken, Status, Ingangsdatum, Einddatum, Fysieke Einddatum, Aantal maanden actief, Bedrag tot nu toe (2-8-12)
De kolom einddatum is gebruikt om het aantal maanden actief uit te rekenen. Maar toen ontdekten we dat die einddatum in sommige gevallen pas over 10 jaar is.
Wat ik nu zou willen is dat als de status kolom (waar de keuze bestaat uit "actief", "niet actief" o "geblokkeerd") actief is dat de einddatum automagisch op "vandaag" springt.
Ik weet dat ik voor "vandaag" =VANDAAG() moet gebruiken maar is dat stukje van als status actief is dan vandaag ook mogelijk en zo ja hoe?
Is het een beetje duidelijk uitgelegd?
Ik zou een afweging maken tussen hoe groot je bereik is en hoeveel individuele cellen je moet uittikken:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:04 schreef Freak188 het volgende:
Ik heb hier de volgende formule:
[ code verwijderd ]
Hij telt dus het aantal keer "D" in regel 186 van kolom E t/m BG. Hij trekt echter de kolommen H t/m K er van af.
Nu wil ik echter nog een paar losse kolommen selecteren die Excel ook moet aftrekken. Bijvoorbeeld cel T186 en AC186.
Maar hoe doe ik dat? Want ik kan alleen maar een bereik opgeven. Moet ik dan voor die losse cellen, telkens een nieuwe functie erachter zetten?
Dus als volgt:
[ code verwijderd ]
Mooi, wist niet dat SOM dat kon.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:04 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik zou een afweging maken tussen hoe groot je bereik is en hoeveel individuele cellen je moet uittikken:
=AANTAL.ALS(E186:BG186;"D")-AANTAL.ALS(H186:K186;"D")-SOM(T186="D";AC186="D")
heb je een groot bereik dan is aantal.als handig, heb je een paar lossen cellen dan kan je bijvoorbeeld gebruik maken van som. Dat som deel kan je gemakkelijk uitbreiden.
Bedankt! Maakt de formule wel overzichtelijker in ieder geval.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:04 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik zou een afweging maken tussen hoe groot je bereik is en hoeveel individuele cellen je moet uittikken:
=AANTAL.ALS(E186:BG186;"D")-AANTAL.ALS(H186:K186;"D")-SOM(T186="D";AC186="D")
heb je een groot bereik dan is aantal.als handig, heb je een paar lossen cellen dan kan je bijvoorbeeld gebruik maken van som. Dat som deel kan je gemakkelijk uitbreiden.
Dank u!!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
=ALS(B2="Actief";VANDAAG();ANDEREFORMULE)
Zo kijkt ie of er in B2 'Actief' staat. Als dat zo is dan vult ie VANDAAG() in, zo niet, dan voert ie de andere formule uit
wat voor ANDEREFORMULE heb je ingevuld?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dank u!!
Dat werkt maar half![]()
Als er bij status iets anders staat dan veranderd hij de datum die er stond in #NAAM![]()
Wat wil je dat ie doet als er een andere status staat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dank u!!
Dat werkt maar half![]()
Als er bij status iets anders staat dan veranderd hij de datum die er stond in #NAAM![]()
1 2 3 4 5 6 7 | v = Range("X10:AB" & lpr) For x = 1 To UBound(v) If v(x, 5) <> 1 Then v(x, 1) = v(x, 1) * v(x, 5) End If v(x, 5) = vbNullString Next x |
Eigenlijk vind ik dat dit buiten 'excel' gaat. Je zit meer in VB programmeren nu. Desalniettemin:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:09 schreef hendrik2009 het volgende:
Ik heb het volgende stukje VBA, waar kolom X (1) met kolom AB (5) wordt vermenigvuldigd.
[ code verwijderd ]
Nu wil ik bij het terugzetten van de variant kolom AB leeg hebben. Nu doe ik dit per regel (x,5). Kan ik ook in één keer kolom AB leeghalen? Zoiets als: v(1,5),v(ubound,5). Wat is de juiste code om kolom AB (5) in één keer te legen voordat de variant wordt terug gezet?
De meest 'simpele' manier is gewoon je gegevens te kopieren, vervolgens naar je andere tabblad te gaan en te kiezen voor 'Koppeling plakken' in het plakmenu. Vervolgens kun je de sortering aanpassen, maar blijft elke cel nog naar de oorspronkelijke cel verwijzen. Hierdoor hoef je een wijziging maar 1 keer door te voeren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:43 schreef jakees het volgende:
Hallo, ik heb een excelsheet met data op het 1e tabblad. Nu wil ik de data op meerdere tabbladen in de excelsheet tonen maar dan telkens anders gesorteerd. In Google docs heb ik dat ooit gedaan met verschillende sheets met de ImportRange formule.
Hoe zouden jullie zoiets doen?
vervang in de formule die nu half werkt de tekst ANDEREFORMULE door D2quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dank u!!
Dat werkt maar half![]()
Als er bij status iets anders staat dan veranderd hij de datum die er stond in #NAAM![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
Check!quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:18 schreef Deetch het volgende:
kan toch met een SUMIF of SOM.ALS? Check de help vand eze functie maar eens.
Zo misschien: http://helpdeskgeek.com/o(...)down-lists-in-excel/quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:56 schreef Z het volgende:
Opgelost. Tikfout. Maar de vraag of er eventueel een mooiere oplossing is, blijft staan.
Daar dacht ik ook aan maar werkt niet (bij mij althans, office 2007). Wat wel werkt is een hulpkolom met daarinquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:15 schreef Deetch het volgende:
[..]
Zo misschien: http://helpdeskgeek.com/o(...)down-lists-in-excel/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 35% gewijzigd door Markeerstift op 06-08-2012 22:03:27 ]
Oja, volgens mij heb ik hem nu goed, ik had al een kolom gemaakt met het verschil inderdaad, dus die heb ik gebruikt! Thanksquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:27 schreef Deetch het volgende:
Via deze methode worden de getallen die je gebruikt gezien als het verschil ten opzichte van de gemiddelde waarde.
Dus je confidence ondergrens ligt op 1.58 - (-4.66) = 6.24 en je bovengrens op 1.58 + 7.83 = 9.41 en dat is ook wat je ziet.
Je moet dus nog een kolommetje maken die het verschil berekend tussen je gemiddelde waarde en je ondergrens en je bovengrens en je gemiddelde waarde.
Zo te zien is het verschil tussen je ondergrens en gemiddelde en je bovengrens en gemiddelde hetzelfde getal? Dan kun je deze dus ook gebruiken als je error bar waarden.
Bij normaal verdeelde data is de boven en ondergrens symmetrisch ten opzichte van het gemiddelde. Dat is een uitgangspunt bij de meeste statistiek berekeningen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:35 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Oja, volgens mij heb ik hem nu goed, ik had al een kolom gemaakt met het verschil inderdaad, dus die heb ik gebruikt! Thanks(is dat verschil soms wel eens anders dan voor onder en bovengrens?
Ah oke, maar, mijn standaard deviaties zijn vaak groter dan het gemiddelde, ik dacht dat dat o.a. inhield dat de data een scheve distributie had..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:46 schreef Deetch het volgende:
[..]
Bij normaal verdeelde data is de boven en ondergrens symmetrisch ten opzichte van het gemiddelde. Dat is een uitgangspunt bij de meeste statistiek berekeningen.
[ link | afbeelding ]
Normaal gesproken check je ook altijd eerst of je data wel "normaal" verdeeld is voordat je er aan gaat rekenen. Via deze methode kun je visueel zien of de data normaal verdeeld is of niet.
Nee hoor, alleen dat je data heel erg veel spreiding om het gemiddelde kent. Dat kan liggen aan je meetmethode of het proces wat ten grondslag ligt aan je gemeten waarde.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:48 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ah oke, maar, mijn standaard deviaties zijn vaak groter dan het gemiddelde, ik dacht dat dat o.a. inhield dat de data een scheve distributie had..
1 | =TEKST.SAMENVOEGEN("http://route.anwb.nl/routeplanner/servlet/rp?rtvMode=departure&modality=car&zip1=";A1;"&street1=&housenr1=";B1;"&city1=&zip2=";D1;"&street2=&housenr2=";E1;"&city2=&x=49&y=13") |
1 | =HYPERLINK(B11;"Test") |
De ANWB ...que?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:20 schreef DaFan het volgende:
Wat zegt de ANWB API erover?
Dit is informatie halen van/uit een website, ik denk niet dat Excel daar de juiste tool voor is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Application_programming_interfacequote:
Of kijk hier eens, een opensource database met alle NLse postcodes: http://www.d-centralize.nl/projects/6pp/quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:00 schreef DaFan het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Application_programming_interface
Je moet iets hebben wat de communicatie tussen de ANWB site en Excel kan doen. Dat kan Excel zelf (bijna) niet.
Het kan wel met Google Maps, maar daar zitten wel wat haken en ogen aan:
http://stackoverflow.com/(...)-via-excel-web-query
Succes...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Sub vert_zoeken() Range("B2").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = _ "=IFERROR(VLOOKUP(RC[-1],'[Producten per leverancier.xlsx]Blad1'!R1:R1048576,4,FALSE),"""")" Range("B3").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = _ "=IFERROR(VLOOKUP(RC[-1],'[Leverancier per inkoper.xls]Lijst'!R1:R65536,2,FALSE),"""")" Range("C2").Select End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 'Verkoper informatie bestanden openen Workbooks.Open Filename:="u:\Inkoop\Producten per leverancier.xlsx" Workbooks.Open Filename:="u:\Inkoop\Leverancier per inkoper.xls" 'Verkoper informatie toevoegen Windows("mankorapport.xls").Activate Columns("C:D").Select With Selection .Insert shift:=xlToRight .ColumnWidth = 17 End With Range("C1").FormulaR1C1 = "Leverancier" Range("C2").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "=IFERROR(VLOOKUP(RC[-1],'[Producten per leverancier.xlsx]Blad1!'R1:R1048576,4,FALSE),"""")" Range("C2").AutoFill Destination:=Range("C2:C4520"), Type:=xlFillDefault Range("C2:C4520").Select Range("D1").FormulaR1C1 = "Inkoper" Range("D2").Select ActiveCell.Formula = "=IFERROR(VLOOKUP(RC[-1],'[Leverancier per inkoper.xls]Lijst'!R1:R65536,2,FALSE),"""")" Range("D2").AutoFill Destination:=Range("D2:D4520"), Type:=xlFillDefault Range("D2:D4520").Select |
omdat je in regel 14 van je code '! hebt staan in plaats van !' ?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:03 schreef Champy het volgende:
Beste mensen,
ben bezig met wat code in VBA, en natuurlijk gaat er weer iets fout, anders kwam ik hier niet.
Onderstaand de code die ik opgenomen heb in een leeg werkblad om te proberen
[ code verwijderd ]
Dit is getest, en werkt.
Als ik nu echter dezelfde code toe ga passen in mijn hoofdmap loopt hij er op vast. Code ziet er daar als volgt uit:
[ code verwijderd ]
Iemand enig idee waarom het verticaal zoeken in een nieuwe lege werkmap wel werkt, maar in de andere code niet?
Alvast bedankt!
Precies andersomquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:29 schreef Deetch het volgende:
[..]
omdat je in regel 14 van je code '! hebt staan in plaats van !' ?
1 2 | ActiveCell.FormulaR1C1 = _ "=IF(ISNA(VLOOKUP(RC[-1],[weeknummer.xls]Blad1!R1:R65536,2,FALSE)),"""",VLOOKUP(RC[-1],[weeknummer.xls]Blad1!R1:R65536,2,FALSE))" |
Dat lijkt me sterk, en ik zal uitleggen waarom ik dat denk.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:16 schreef Deetch het volgende:
zo te lezen doe je nu een Vlookup in de vierde kolom van een tabel die maar 1 kolom breed is (nl. R1:R65536) waarschijnlijk moet dit een RC achtige verwijzing worden of in ieder geval een breed genoege (hmmmzz) dataset.
hier meer over RC verwijzing.
http://www.lytebyte.com/2(...)ence-style-in-excel/
Is je 'hoofdmap' een xls file? want in dat geval kan excel in de compatibiliteitsmode staat. Dan kan je niet zoeken naar rijeen boven de 65536 (bestond namelijk nog niet). Dat doe je wel in regel 14. Dus het werkt in principe wel als je er even een xlsx van maakt (in je test bestandje deed hij het wel omdat een nieuwe file standaard een xlsx bestand is).quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:03 schreef Champy het volgende:
Beste mensen,
ben bezig met wat code in VBA, en natuurlijk gaat er weer iets fout, anders kwam ik hier niet.
Onderstaand de code die ik opgenomen heb in een leeg werkblad om te proberen
[ code verwijderd ]
Dit is getest, en werkt.
Als ik nu echter dezelfde code toe ga passen in mijn hoofdmap loopt hij er op vast. Code ziet er daar als volgt uit:
[ code verwijderd ]
Iemand enig idee waarom het verticaal zoeken in een nieuwe lege werkmap wel werkt, maar in de andere code niet?
Alvast bedankt!
Bedankt, dat was het probleem! Bestandjes opgeslagen als xlsx en xlsm, verwijzingen in de code ook aangepast en het werkt nu prima! Super bedankt, kan ik weer verder!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:37 schreef Cr0sje het volgende:
[..]
Is je 'hoofdmap' een xls file? want in dat geval kan excel in de compatibiliteitsmode staat. Dan kan je niet zoeken naar rijeen boven de 65536 (bestond namelijk nog niet). Dat doe je wel in regel 14. Dus het werkt in principe wel als je er even een xlsx van maakt (in je test bestandje deed hij het wel omdat een nieuwe file standaard een xlsx bestand is).
In A2 -> =A1+7 en dat naar beneden slepenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:31 schreef kidkash19 het volgende:
Hmmmm misschien een simpele vraag maar ik moet voor elkaar zien te krijgen dat de cellen per week oplopen als je deze naar beneden sleept
dus A1 staat bv op 13 augustus, deze word naar beneden gesleept en dan zou A2 20 augustus moeten worden ipv 14 augustus.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Mijn dank is groot, zat ik toch een beetje in de buurtquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
In A2 -> =A1+7 en dat naar beneden slepen
Je kunt ook in A1 13-9-2012 invoeren en in A2 20-9-2012. Selecteer ze beide en trek ze naar beneden. Op die manier heb je niet al die formules in je worksheet en is je worksheet dus sneller.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:34 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Mijn dank is groot, zat ik toch een beetje in de buurt
Wat heb je zelf al uitgezocht?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:05 schreef DJSeboss het volgende:
Hallo,
Ik ben bezig met de Eredivisie in excel in beeld aan het brengen. Nou heb ik 2 vragen:
Hoe kun je het zo maken (liefst geen VB Code maar als het niet anders kan...) dat als je een uitslag ingeeft dat Excel meteen 3 ptn bij de winnaar toevoegt, het doelsaldo wordt bijgewerkt en er bij W (winst) 1 bijkomt.
Mijn andere vraag is dat het automatisch wordt gesorteerd (nu moet ik de hele tijd Data -> Sorteren doen).
Ik ben niet zo goed met Excel, maar toch wel boven gemiddeld en ik weet niet hoe het heet wat ik nodig heb als iemand me dat geeft ben ik ook tevreden (en helemaal mooi als er dan site bij is waar uitleg bijstaat (voorkeurstaal Nederlands))
Alvast bedankt
Wat snap je daar niet aan dan?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:30 schreef DJSeboss het volgende:
Ik heb al gezocht op automatisch sorteren maar dat begreep ik niet zo:
http://www.veit.nl/351258-automatisch-sorteren-mogelijk
Zegt de functie ALS() je iets?quote:En wat betreft data van een sheet naar een ander sheet weet ik niet hoe heet/zoekterm
Bedankt, dat werkt!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 08:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het snelste een hulpkolom (C)
in kolom C zet je de functie =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A1;$B:$B;1;0));0;1)
vervolgens tel je deze kolom op en dat is het aantal getallen in lijst A dat in lijst B voorkomt
Dan worden alleen de unieke waarden geteld. Dus in het voorbeeld komt er dan 2 uit ipv 3 (GuitarJJ telt de 2 nl dubbel).quote:
Bij mij ook, maar ook als je cel B2 veranderd in bijvoorbeeld 12 dan blijft de uitkomst op 3 staanquote:
In dit of het vorige topic is dezelfde vraag ook al langesgekomen, inclusief antwoordquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:24 schreef Façade het volgende:
Hoi!
Ik heb een sheet waar ik dingen met een drop-down menu wil kiezen, alleen moeten deze drop downs met elkaar verbonden zijn.
Zo heb ik in het eerste drop-down menu een lijstje met telefoonmerken.
[ afbeelding ]
In D:15 kan ik dus de telefoonmerken kiezen. Nu wil ik in E:15 de toestellen van dit merk kunnen kiezen. En daar zit het probleem.
In een ander sheet staat een lijst met alle toestellen, gesorteerd per merk.
[ afbeelding ]
Hoe krijg ik die toestellen in het E:15 drop-down menu? Ik zat te denken aan een IF-functie die de van het D:15 gekozen merk de toestellen kopieert naar een aparte celrange. Dan zou ik in principe voor E:15 kunnen refereren naar die nieuwe celrange.
Het probleem zit'm (voor mij) in het feit dat ik met de IF-functie het niet voor elkaar krijg om tekst van meerdere cellen naar lege cellen te kopiëren.
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.
Dan ga ik het even doorspitten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
In dit of het vorige topic is dezelfde vraag ook al langesgekomen, inclusief antwoord
Gevonden en (veel te makkelijkquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:40 schreef qu63 het volgende:
[..]
In dit of het vorige topic is dezelfde vraag ook al langesgekomen, inclusief antwoord
Graag gedaan!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:07 schreef Façade het volgende:
[..]
Gevonden en (veel te makkelijk) opgelost. Bedankt voor de heads up.
maar wellicht nog iets anders?quote:Dim i As Integer
Dim myCell, rRange As Range
'Aan de hand van deze rRange zorg ik dat je alleen de beschreven cellen in A:L doorloopt
'formules worden niet meegenomen.
Set rRange = ActiveSheet.Range("A:L").SpecialCells(xlCellTypeConstants)
For Each myCell In rRange
'wanneer die ja bevat dan moet je hem meenemen
If myCell Like "*ja*" Then
i = i + 1
End If
'wanneer die nee bevat ook meenemen
If myCell Like "*nee*" Then
i = i + 1
End If
Next myCell
Set rRange = Nothing
Dank voor je antwoord! Ik denk dat ik er zo uit kom.. (anders kom ik nog even terug ;-)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:10 schreef snabbi het volgende:
Voor mij is er net te weinig info om de vraag te beantwoorden. Je kan namelijk verschillende dingen willen.
Optie 1: Je wilt het aantal cellen tellen waarin ja of nee in voorkomt (ongeacht of er meer info in staat).
Gebruik wildcards in je huidige code door het toevoegen van *
MsgBox Evaluate("Sum(COUNTIF(A:L,{""*Nee*"",""*Ja*""}))")
Optie 2: Je wilt het aantal cellen tellen de som van het aantal cellen met ja en de som van het aantal cellen met nee. (in dit geval tel je dus een cel met ja nee 2 keer, maar 1 keer wanneer er meerdere keren ja in staat.)
[..]
maar wellicht nog iets anders?
*edit: even Lcase toegevoegd zodat alles naar lower case gaat en hij Ja JA en jA ook meetelt.quote:Dim aantalJa, aantalNee, AantalJaNee As Integer
Dim myCell, rRange As Range
Set rRange = ActiveSheet.Range("A:L").SpecialCells(xlCellTypeConstants)
For Each myCell In rRange
If Lcase(myCell.value) Like "*ja*" And Lcase(myCell.value) Like "*nee*" Then
AantalJaNee = AantalJaNee + 1
ElseIf Lcase(myCell.value) Like "*ja*" Then
aantalJa = aantalJa + 1
ElseIf lcase(myCell.value) Like "*nee*" Then
aantalNee = aantalNee + 1
End If
Next myCell
Set rRange = Nothing
ah dank, had even ge-eddited, ben een beetje onduidelijk vanwege het late tijdstip.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:00 schreef snabbi het volgende:
Let wel op, dat hij het dus maar 1 keer telt wanneer het meerdere keren voorkomt in 1 cel:
[..]
Mocht je ook binnen een cel meerdere keren willen tellen, dan moeten we daar iets aparts voor schrijven.
Het is mogelijk op de volgende manier:quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:34 schreef gerrit098 het volgende:
Is het in excel 2007 ook mogelijk om een macro blijvend te maken voor alle documenten.
als ik nu 1 aanmaak blijft hij alleen voor het huidige document?
Het is ook een invoegtoepassing geworden, geen macro.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:47 schreef gerrit098 het volgende:
Ik heb het geprobeerd stap voor stap. maar het lukt niet, als ik excel weer open is het qua macro niet terug te vinden
Ok ik ben inderdaad een beetje snel gegaan. De eerder genoemde methode werkt alleen voor macro's die je hebt geschreven om vanaf je werkboek als formule aan te roepen (de zogenaamde public functions).quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:47 schreef gerrit098 het volgende:
Ik heb het geprobeerd stap voor stap. maar het lukt niet, als ik excel weer open is het qua macro niet terug te vinden
Zoeken naar de eerste keer dat er 4 cijfers achter elkaar staan, dan daar voor splitsen. Dan bij het linker gedeelte de laatste spatie wissen, dan splitsen op de laatste spatie. Bij het rechter gedeelte splitsen op de tweede spatie.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:53 schreef draadstalig het volgende:
Ik heb cellen die er als volgt uitzien:
St. Hubertusstraat 10 6531 LB Nijmegen
Dus één adres, postcode + plaats in één cel. Nu wil ik de straatnaam en het huisnummer loskoppelen, maar wat is hiervoor de slimste manier. Ik dacht zelf al via "tekst naar kollomen" (en spatie als nieuwe cel), maar dan moet ik alsnog heel veel werk achteraf gaan doen, aangezien je bij bovenstaande voorbeeld als een spatie na St. hebt. Hoe pak ik dit dus het beste aan?
Briljant. Thnxquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zoeken naar de eerste keer dat er 4 cijfers achter elkaar staan, dan daar voor splitsen. Dan bij het linker gedeelte de laatste spatie wissen, dan splitsen op de laatste spatie. Bij het rechter gedeelte splitsen op de tweede spatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werkt heel makkelijk en is zeer efficiënt. Alleen is het mij op de een of andere manier gelukt om de kolommen die je bovenaan de tabel ziet te verwijderen. Normaal gesproken kun je deze kolommen gebruiken om dingen te sorteren (je kunt naast kolom 1 op een pijltje klikken en dan aanvinken wat je wilt zien). Maar deze optie zie ik niet meer, ik zie alleen kolom 1 staan zonder de pijl ernaast.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?
Alvast Bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |