abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134403737
quote:
3s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:02 schreef Re het volgende:

[..]

je stelt de vraag waarom hij dat niet gedaan zou hebben, en ik zeg je dat als hij dat wel had gedaan daarmee vast komt te staan wie de chauffeur is...daarmee kun je gewoon stellen dat de passagier niet heeft gevraagd rustig aan te doen...
Dus al IK heb gereden maar ik zeg tegen de rechter dat ik heb gezegd dat JIJ rustig aan moest doen, dan heb jij gereden? Huhwut?
  woensdag 18 december 2013 @ 14:29:04 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134403853
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dus al IK heb gereden maar ik zeg tegen de rechter dat ik heb gezegd dat JIJ rustig aan moest doen, dan heb jij gereden? Huhwut?
dat is idd dan jammer voor je bijrijder ja :)

maar ze zullen blijven zwijgen natuurlijk, dat had ik al gezegd.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134404071
quote:
3s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:29 schreef Re het volgende:

...
Even voor de duidelijkheid: Jij vindt dat dat in dit geval zo zou moeten zijn, toch? Het is toch niet zo dat je dit een volstrekt logische, kloppende redenatie vindt?
pi_134404193
quote:
3s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:29 schreef Re het volgende:

[..]

maar ze zullen blijven zwijgen natuurlijk, dat had ik al gezegd.
Dus als ik lieg en jij krijgt daardoor straf is dat jammer voor jou? En wat als we nu alletwee zeggen dat we hebben gezegd dat de ander rustig aan moet doen?

Serieus kerel, geef het op.
  woensdag 18 december 2013 @ 14:47:51 #65
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134404438
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dus als ik lieg en jij krijgt daardoor straf is dat jammer voor jou? En wat als we nu alletwee zeggen dat we hebben gezegd dat de ander rustig aan moet doen?

Serieus kerel, geef het op.
Het gaat er nu om dat eventuele schuld is bewezen omdat is aangetoond dat een vluchtscenario is besproken dan heb je dus 2 scenario's:

Ik ben de bijrijder... mijn maatje liegt en is een rat

ik ben de bestuurder... mijn maatje spreekt de waarheid en probeert zijn eigen hachje te redden, en is nog steeds een rat

ga jij voor de hogere straf of lagere straf?
pi_134404701
quote:
3s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:47 schreef Re het volgende:

[..]

Het gaat er nu om dat eventuele schuld is bewezen omdat is aangetoond dat een vluchtscenario is besproken dan heb je dus 2 scenario's:

Ik ben de bijrijder... mijn maatje liegt en is een rat

ik ben de bestuurder... mijn maatje spreekt de waarheid en probeert zijn eigen hachje te redden, en is nog steeds een rat
...
Hoe kan je hier serieus achter staan? Compleet onlogisch, klopt van geen kant. Als jij bestuurder bent loop je te liegen (je zegt dat je passagier was, en je zegt dat je tegen de bestuurder hebt gezegd dat ' ie niet zo hard moet rjiden), en omdat je loopt te liegen krijgt de passagier hogere straf?

Hoe dan? Hoe is dit logisch?
pi_134404944
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:11 schreef DonJames het volgende:

[..]

De spijker op z'n kop. Dat geldt inderdaad voor de bestuurder. Maar automatisch ook voor de passagier? Vind je dat zelf ook niet een klein beetje vreemd?
Binnen een context waarin beide personen afspreken om een delict te gaan plegen, waardoor roekeloos rijgedrag een zeer plausibele mogelijkheid is bij een eventuele vluchtpoging......ja, zonder meer. Volgens mij was dat ook de redenatie waarom deze rechtszaak over moet....
  woensdag 18 december 2013 @ 15:01:39 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134404956
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoe kan je hier serieus achter staan? Compleet onlogisch, klopt van geen kant. Als jij bestuurder bent loop je te liegen (je zegt dat je passagier was, en je zegt dat je tegen de bestuurder hebt gezegd dat ' ie niet zo hard moet rjiden), en omdat je loopt te liegen krijgt de passagier hogere straf?

Hoe dan? Hoe is dit logisch?
als een van de twee dit gaat zeggen vind ik het compleet logisch ja... ik zou dan toch eerst even achter mijn oren krabben wat mijn antwoord was op de beschuldiging van mijn medepleger (die zegt immers expliciet dat ik de bestuurder ben...) blijf ik zwijgen of niet...
pi_134405213
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:01 schreef stopnaald het volgende:
Binnen een context waarin beide personen afspreken om een delict te gaan plegen, waardoor roekeloos rijgedrag een zeer plausibele mogelijkheid is bij een eventuele vluchtpoging......ja, zonder meer. Volgens mij was dat ook de redenatie waarom deze rechtszaak over moet....
Ze spreken af dat ze die overval doen, eens. Misschien spreken ze zelfs af dat ze, mocht het misgaan, zullen vluchten (maar dat zal nog moeten blijken). Ook eens. Maar ze hebben niet afgesproken dat ze daadwerkelijk iemand zouden gaan doodrijden! Ik vind het nogal wat..

quote:
3s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:01 schreef Re het volgende:
als een van de twee dit gaat zeggen vind ik het compleet logisch ja... ik zou dan toch eerst even achter mijn oren krabben wat mijn antwoord was op de beschuldiging van mijn medepleger (die zegt immers expliciet dat ik de bestuurder ben...) blijf ik zwijgen of niet...
Dus je bent automatisch schuldig als je zwijgt? Ook al heb je het niet gedaan? Vreemd, heel vreemd...
pi_134405320
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:16 schreef DonJames het volgende:

Geloof me, ik zie die lui met alle plezier beide achter de tralies verdwijnen. Maar ik heb er gewoon moeite mee. Het principe van strafrecht is dat wanneer JIJ iets doet wat niet mag, JIJ gestraft wordt. Dat principe wordt hier wel heeel ver opgerekt. Verder vind ik het vreemd dat die overval er zo toe doet. Het is toch gek dat OMDAT die jongens op de vlucht waren, het ongeluk aan beide wordt toegerekend. Dus, wanneer ze zonder reden roekeloos reden en iemand dood hadden gereden, zouden ze beiden vrijuit gaan? Dat is toch niet uit te leggen?
Ja ik snap waar je heen wilt maar dat vind ik dus het probleem van het strafrecht en onze wetgeving. Als je willens en wetens samen iets plant ben je samen verantwoordelijk voor de gevolgen. Als een vluchtpoging daarbij uitloopt in een ongelukkige dood dus ook. Als je samen op een scooter zit en de bestuurder besluit ineens keihard te gaan crossen en je als bijrijder doodsangsten uitstaat en je eigenlijk niet durft af te stappen en onbewust dus een voetganger de dood in jaagt omdat je bestuurdersmaatje zo mongool moet doen... vind ik het toch wat anders.

Je tilt zwaar aan het strafrecht en ik snap waarom, maar ik vind dat krom en juist daarom omdat beide moedwillig een overval wilden plegen en in mijn ogen dan ook beide schuld hebben aan de gevolgen daarvan. Hij had de kans af te stappen of te springen... vergeet dat aub ook niet. Als je besluit met een groep een scheidsrechter in elkaar te schoppen dan interesseert het mij ook niet wie de fatale schop uitdeelde, je schopt als groep en je bent samen verantwoordelijk. Je kan weglopen of besluiten niet te schoppen.

Het kan ook zo zijn dat deze dadertjes het strafrecht goed kennen, of dat het ingefluisterd wordt door een advocaat, dat wanneer ze het zo spelen en elkaar de schuld geven het lastig te bewijzen wordt en ze wellicht beide minder straf krijgen. Dat vind ik nog veel lastiger uit te leggen... aan bijv nabestaanden en/of slachtoffers.
pi_134405678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ze spreken af dat ze die overval doen, eens. Misschien spreken ze zelfs af dat ze, mocht het misgaan, zullen vluchten (maar dat zal nog moeten blijken). Ook eens. Maar ze hebben niet afgesproken dat ze daadwerkelijk iemand zouden gaan doodrijden! Ik vind het nogal wat..

[..]

Nee, ze hebben waarschijnlijk niet afgesproken dat ze iemand zouden gaan doodrijden, maar ze hebben wél samen besloten dat ze zouden vluchten, met alle gevolgen van dien en dús ook het risico dat daar iemand bij gewond of gedood zou kunnen worden. En ja, ik ben met je eens, dat is nogal wat.

Ik vind het bijzonder stuitend dat er zo gemakkelijk overheen wordt gestapt. Ja, er werd besloten tot een overvalletje.....niets bijzonders toch? En ach....er is iemand dood....ja beetje pech voor hem.....maar gelukkig staan er nog genoeg "mensen" klaar om de arme knulletjes bij te staan in deze zware tijden..... Want zeg nou toch zelf......ZIJ hebben totaal geen verantwoordelijkheid....ZIJ zijn het slachtoffer.......of wacht.

What the fuck is er nog over van de vuistregel: if you chose the behavior, you chose te consequences. Die klootzakken mogen nog dankbaar en blij zijn dat de nabestaanden van Mario veel te beschaafd en fatsoenlijk zijn om die hufters op een zeer pijnlijke manier om zeep te helpen zoals elders nog wel eens gebeurt.
pi_134405794
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja ik snap waar je heen wilt maar dat vind ik dus het probleem van het strafrecht en onze wetgeving. Als je willens en wetens samen iets plant ben je samen verantwoordelijk voor de gevolgen. Als een vluchtpoging daarbij uitloopt in een ongelukkige dood dus ook. Als je samen op een scooter zit en de bestuurder besluit ineens keihard te gaan crossen en je als bijrijder doodsangsten uitstaat en je eigenlijk niet durft af te stappen en onbewust dus een voetganger de dood in jaagt omdat je bestuurdersmaatje zo mongool moet doen... vind ik het toch wat anders.

Je tilt zwaar aan het strafrecht en ik snap waarom, maar ik vind dat krom en juist daarom omdat beide moedwillig een overval wilden plegen en in mijn ogen dan ook beide schuld hebben aan de gevolgen daarvan. Hij had de kans af te stappen of te springen... vergeet dat aub ook niet. Als je besluit met een groep een scheidsrechter in elkaar te schoppen dan interesseert het mij ook niet wie de fatale schop uitdeelde, je schopt als groep en je bent samen verantwoordelijk. Je kan weglopen of besluiten niet te schoppen.

Het kan ook zo zijn dat deze dadertjes het strafrecht goed kennen, of dat het ingefluisterd wordt door een advocaat, dat wanneer ze het zo spelen en elkaar de schuld geven het lastig te bewijzen wordt en ze wellicht beide minder straf krijgen. Dat vind ik nog veel lastiger uit te leggen... aan bijv nabestaanden en/of slachtoffers.
Jij zegt het iets beter, dit is inderdaad precies wat ik bedoel. Verder denk ik inderdaad dat deze hufters het nodige hebben ingefluisterd gekregen van hun advocaten, want als je zo'n godvergeten stuk stront bent dat je een overval gaat plegen, dan kun je niet anders dan slechts 2 hersencellen bezitten.
pi_134405823
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:13 schreef Frutsel het volgende:
Waarom is dat anders? Waarom is puur voor de vraag of jij iets hebt gedaan (wat gewoon feitelijk is, je hebt het wel gedaan, of niet) van belang wat je eerder hebt uitgespookt?
quote:
Je tilt zwaar aan het strafrecht en ik snap waarom, maar ik vind dat krom en juist daarom omdat beide moedwillig een overval wilden plegen en in mijn ogen dan ook beide schuld hebben aan de gevolgen daarvan. Hij had de kans af te stappen of te springen
Is dat zo? Waar blijkt dat uit?
quote:
... vergeet dat aub ook niet. Als je besluit met een groep een scheidsrechter in elkaar te schoppen dan interesseert het mij ook niet wie de fatale schop uitdeelde, je schopt als groep en je bent samen verantwoordelijk. Je kan weglopen of besluiten niet te schoppen.
Eens. Maar dan doe je actief mee aan het schoppen, en het schoppen is de doodsoorzaak. Nu is de doodsoorzaak het roekeloos besturen van de scooter. En van de passagier kan je niet zeggen dat 'ie roekeloos bestuurde, wel?
quote:
Ik heb het al vaker gezegd: Het probleem is niet dat ze elkaar de schuld geven. Het probleem is dat er eentje liegt, we weten alleen niet welke. En het probleem is verder natuurlijk dat er vrij weinig bewijs is.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:25 schreef stopnaald het volgende:
Nee, ze hebben waarschijnlijk niet afgesproken dat ze iemand zouden gaan doodrijden, maar ze hebben wél samen besloten dat ze zouden vluchten, met alle gevolgen van dien en dús ook het risico dat daar iemand bij gewond of gedood zou kunnen worden. En ja, ik ben met je eens, dat is nogal wat.
Dat is dus nog maar de vraag..
quote:
Ik vind het bijzonder stuitend dat er zo gemakkelijk overheen wordt gestapt.
...
Wie stapt er hier zo makkelijk overheen? :?
pi_134405951
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:29 schreef DonJames het volgende:

Eens. Maar dan doe je actief mee aan het schoppen, en het schoppen is de doodsoorzaak. Nu is de doodsoorzaak het roekeloos besturen van de scooter. En van de passagier kan je niet zeggen dat 'ie roekeloos bestuurde, wel?

Wat nu als de passagier achterop met roekeloze acties bezig was waardoor de bestuurder de voetganger doodreed?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_134406016
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat nu als de passagier achterop met roekeloze acties bezig was waardoor de bestuurder de voetganger doodreed?
Dan wel natuurlijk. Maar dat zal dan moeten worden aangetoond.
pi_134406240
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:25 schreef stopnaald het volgende:

Ik vind het bijzonder stuitend dat er zo gemakkelijk overheen wordt gestapt. Ja, er werd besloten tot een overvalletje.....niets bijzonders toch? En ach....er is iemand dood....ja beetje pech voor hem.....maar gelukkig staan er nog genoeg "mensen" klaar om de arme knulletjes bij te staan in deze zware tijden..... Want zeg nou toch zelf......ZIJ hebben totaal geen verantwoordelijkheid....ZIJ zijn het slachtoffer.......of wacht.

Waar haal je deze onzin nou weer vandaan?
  woensdag 18 december 2013 @ 16:15:52 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134407535
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:10 schreef DonJames het volgende:

Dus je bent automatisch schuldig als je zwijgt? Ook al heb je het niet gedaan? Vreemd, heel vreemd...
lees eens een keer goed voordat je conclusies trekt. De schuldvraag is al bepaald uitgaande dat vast is gesteld dat een besproken vluchtscenario is vastgesteld...

let op! een scenario hè... waarbij na de schuldvraag je mededader jou aanwijst als bestuurder... lijkt me prima om te zwijgen dan maar daarmee riskeer je misschien een hogere straf

de werkelijkheid zal echter heus wel zijn dat er niets bekend zal worden over dat een vluchtscenario is besproken aangezien als ze slim zijn ook daarover hun mond houden en er verder weinig zal veranderen aan de eerdere vrijspraak...
pi_134408175
quote:
3s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:15 schreef Re het volgende:
lees eens een keer goed voordat je conclusies trekt. De schuldvraag is al bepaald uitgaande dat vast is gesteld dat een besproken vluchtscenario is vastgesteld...
Ja, dan hangen ze beiden. Maar dat is niet wat jij eerder schreef.. Ik lees gewoon wat er staat.
quote:
let op! een scenario hè... waarbij na de schuldvraag je mededader jou aanwijst als bestuurder... lijkt me prima om te zwijgen dan maar daarmee riskeer je misschien een hogere straf
Wacht, eerst zeg je dat hun beider getuigenissen niks waard zijn waardoor je het schuldvraagprobleem omzeilt. Nu zeg je bij de strafmaat dat diezelfde uitlatingen ineens wel waarde hebben?
pi_134408274
quote:
3s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:15 schreef Re het volgende:

[..]

lees eens een keer goed voordat je conclusies trekt.
Misschien moet jij gewoon wat duidelijk zijn want er is echt geen touw vast te knopen aan al die hersenspinsels van je.
pi_134408517
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom is dat anders? Waarom is puur voor de vraag of jij iets hebt gedaan (wat gewoon feitelijk is, je hebt het wel gedaan, of niet) van belang wat je eerder hebt uitgespookt?
Ik stap niet in de auto bij iemand die de opzet heeft om roekeloos te gaan rijden of bij iemand die bij een verzoek tot stoppen als een mongool er van door gaat. Ik neem aan dat ik mijn vrienden/familie zo goed ken. In dit geval zit hij bij iemand achterop die een gewapende overval wilde plegen (of hij was zelf degene die dat wilde) en dan ben je in mijn ogen al met de verkeerde mensen bezig. Maar goed, als jij dat ziet als aannames en veronderstellingen dan mag je dat. Maar het zijn gewoon criminelen, geen brave burgers, ze jatten, bedreigen, wapens etc etc... en van mij mag je alles meewegen in je eindoordeel en dan maar wat minder op de lettertjes in de wet letten...

quote:
Is dat zo? Waar blijkt dat uit?
Ga je mij vertellen dat je niet van een scooter kan springen? Ik snap in dit geval wel dat je het niet doet want ze hadden hem net gejat, dus stel je voor dat je je prooi weer prijs moet geven.

Waarom leg je je er niet bij neer dat wanneer tuig als dit de intentie heeft om strafbare dingen te doen en je je zelf beslist dat je je inlaat met dit soort tuig je zelf net zo gestoord bent en verantwoordelijk bent voor de daden die je samen met je 'vrienden' uitspookt?

Waarom draai je het om? Waarom bekijk je het vanuit een pietjeprecies-zo zijn de regelsstandpunt?
Regels zijn er uiteraard niet voor niets gemaakt, maar van mij moet er ook de mogelijkheid er zijn om uitzonderingen op de regel te maken,

quote:
Het schoppen is de oorzaak, daar doe je aan mee... het vluchten en roekeloos rijden is de oorzaak daar doe je ook aan mee. Je hebt/had in beide gevallen de kans het te stoppen of er niet aan te beginnen. En dat is mijn mening.

quote:
Ik heb het al vaker gezegd: Het probleem is niet dat ze elkaar de schuld geven. Het probleem is dat er eentje liegt, we weten alleen niet welke. En het probleem is verder natuurlijk dat er vrij weinig bewijs is.
En dat weten ze vermoedelijk donders goed. Ik vind dat alleen dat de wet in dit soort gevallen teveel steken laat vallen en van mij mag die dan aangescherpt/aangepast worden, want dit zorgt voor veel onvrede en onbegrip bij mensen. Jij vindt van niet en nogmaals ik snap wel waarom, maar ik blijf het anders zien. We zullen het vermoedelijk bij de benzinedief en zijn bijrijder ook niets eens worden. :P No offense :)
pi_134409269
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:36 schreef Frutsel het volgende:

Ik stap niet in de auto bij iemand die de opzet heeft om roekeloos te gaan rijden of bij iemand die bij een verzoek tot stoppen als een mongool er van door gaat. Ik neem aan dat ik mijn vrienden/familie zo goed ken. In dit geval zit hij bij iemand achterop die een gewapende overval wilde plegen (of hij was zelf degene die dat wilde) en dan ben je in mijn ogen al met de verkeerde mensen bezig. Maar goed, als jij dat ziet als aannames en veronderstellingen dan mag je dat.
...
Dat doe je zelf dus ook al, kennelijk.
quote:
Maar het zijn gewoon criminelen, geen brave burgers, ze jatten, bedreigen, wapens etc etc... en van mij mag je alles meewegen in je eindoordeel en dan maar wat minder op de lettertjes in de wet letten...
:')
quote:
Ga je mij vertellen dat je niet van een scooter kan springen?
Je kan niet van een scooter springen die zo hard rijdt. Althans, mensen doen dat doorgaans nooit.
quote:
Ik snap in dit geval wel dat je het niet doet want ze hadden hem net gejat, dus stel je voor dat je je prooi weer prijs moet geven.

Waarom leg je je er niet bij neer dat wanneer tuig als dit de intentie heeft om strafbare dingen te doen en je je zelf beslist dat je je inlaat met dit soort tuig je zelf net zo gestoord bent en verantwoordelijk bent voor de daden die je samen met je 'vrienden' uitspookt?

Waarom draai je het om? Waarom bekijk je het vanuit een pietjeprecies-zo zijn de regelsstandpunt?
Omdat we in een rechtsstaat wonen. Je kan gewoonweg niet zeggen "OK, we kunnen niet bewijzen dat je iets hebt gedaan, maar omdat je tuig bent of gewoon een lul, of een Marokkaan, of een Jood vinden we dat je het toch wel gedaan hebt. Klopt niet.
quote:
Regels zijn er uiteraard niet voor niets gemaakt, maar van mij moet er ook de mogelijkheid er zijn om uitzonderingen op de regel te maken,
Controleerbaar, en van tevoren vastgesteld. Bedenk goed dat die regels er niet alleen zijn om criminelen te straffen. Die regels zijn er (minstens) net zo goed om ervoor te zorgen dat jij als onschuldige burger niet zomaar de bak in vliegt. Want dat is gewoon mogelijk als je regels opstelt en er dan achteraf even een uitzondering op gaat maken.
quote:
Het schoppen is de oorzaak, daar doe je aan mee... het vluchten en roekeloos rijden is de oorzaak daar doe je ook aan mee.
Nee. Het vluchten is niet de doodsoorzaak. Van vluchten ga je niet dood. Van roekeloos rijden wel.
quote:
Je hebt/had in beide gevallen de kans het te stoppen of er niet aan te beginnen. En dat is mijn mening.

En dat weten ze vermoedelijk donders goed. Ik vind dat alleen dat de wet in dit soort gevallen teveel steken laat vallen en van mij mag die dan aangescherpt/aangepast worden, want dit zorgt voor veel onvrede en onbegrip bij mensen. Jij vindt van niet en nogmaals ik snap wel waarom, maar ik blijf het anders zien. We zullen het vermoedelijk bij de benzinedief en zijn bijrijder ook niets eens worden. :P No offense :)
De wet is niet echt het probleem hier. Gebrek aan bewijs is het echte probleem, en dat ga je met een wetswijziging ook niet oplossen. Verder komt zo'n soort zaak waarbij we 2 personen hebben waarvan 1 zeker de dader is, gelukkig niet vaak voor.
  woensdag 18 december 2013 @ 17:02:45 #82
3542 Gia
User under construction
pi_134409748
Toen onze jongens klein waren, jaar of 10, speelden ze veel buiten en er waren soms kinderen bij die graag rotzooi trapten.
Heb onze kinderen gezegd dat ze, wanneer die andere kinderen spullen van anderen vernielden, meteen naar huis moeten komen, omdat ze anders net zo schuldig zijn als het groepje gepakt zou worden.

Je hebt de keuze om niet mee te doen, maar ik hoorde er wel bij, maar deed niet mee is imo even fout.

De bijrijder in deze zaak is m.i. even fout en verantwoordelijk als de bestuurder.
Hij deed mee, vluchtte mee, met alle gevolgen van dien.

Hij had ervoor kunnen kiezen niet mee te vluchten. Dan was hij eerder opgepakt, maar alleen voor de overval. De bestuurder had dan, mogelijk, meer controle over de scooter gehad en dan was dit misschien niet gebeurd.
pi_134410254
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:52 schreef DonJames het volgende:

[q]
[..]

Je kan niet van een scooter springen die zo hard rijdt. Althans, mensen doen dat doorgaans nooit.
[..]
Ze werden staande gehouden in een politiecontrole, volgens mij gingen ze er toen vandoor. Toen had je de keuze... allebei... altijd maar dat zwakke gelul zeg

quote:
:')
Jammer dit, je gebruikelijke zwaktediscussie, einde discussie.
fijne avond
pi_134410556
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:16 schreef Frutsel het volgende:
Ze werden staande gehouden in een politiecontrole, volgens mij gingen ze er toen vandoor. Toen had je de keuze... allebei... altijd maar dat zwakke gelul zeg
Ja, gewoon lekker brallen. Knieschot, terug naar eigen land enzo :Z
quote:
Jammer dit, je gebruikelijke zwaktediscussie, einde discussie.
fijne avond
Fijne avond. Niet bij je maatje achterop z'n opgevoerde scooter gaan zitten, voor je het weet krijg jij die bekeuring op de mat. Oh nee, die betaal je gewoon, want dat is immers volstrekt logisch. :W
pi_134414671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 17:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, gewoon lekker brallen. Knieschot, terug naar eigen land enzo :Z

[..]

Fijne avond. Niet bij je maatje achterop z'n opgevoerde scooter gaan zitten, voor je het weet krijg jij die bekeuring op de mat. Oh nee, die betaal je gewoon, want dat is immers volstrekt logisch. :W
Ongelofelijk wat jij je laat kennen... :')
Er is echt niets veranderd... :')
En dan andere mensen bekritiseren op hun discussiegedrag en ze betichten van hokjesdenken _O-
God wat val jij weer door de mand :') Zelfs met dit account :')
#epicfail
pi_134414978
quote:
10s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ongelofelijk wat jij je laat kennen... :')
Er is echt niets veranderd... :')
En dan andere mensen bekritiseren op hun discussiegedrag en ze betichten van hokjesdenken _O-
God wat val jij weer door de mand :') Zelfs met dit account :')
#epicfail
Hokjesdenken :? Dit account :? Verder kap jij de discussie af met de woorden "zwak gelul".. Pot, ketel, zwart enzo.
  woensdag 18 december 2013 @ 19:33:34 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134415600
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Misschien moet jij gewoon wat duidelijk zijn want er is echt geen touw vast te knopen aan al die hersenspinsels van je.
misschien :@, maar ik ging er vanuit dat de situatie zo zou zijn dat schuld wel was bewezen als gevolg van de re-trial.
  woensdag 18 december 2013 @ 20:27:41 #88
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_134418584
De avond staat me nog steeds levendig bij. De singel was afgezet, waardoor ik niet thuis kon worden afgezet. In plaats daarvan liep ik het laatste stuk. Uit nieuwsgierigheid toch even kijken wat er aan de hand was. De scooter lag midden op de weg. 'Mo, ze hebben Mo te pakken', riep de eigenaar van de snackbar in de buurt die ook bij de afzetting stond. De ambulances, het afgedekte lichaam, een jongen wordt op een brancard naar de ambulance gebracht. De volgende ochtend begreep ik pas dat die 'Mo' één van de daders was.

Enkele maanden later was ik bij Lux, de werkgever van het slachtoffer. In het zijgebouw waar de kaartjes worden verkocht, hing zo'n paneel waar werknemers door het schuiven met een plaatje met hun naam erop kunnen aangeven of ze aanwezig zijn of niet. De naam van het slachtoffer stond er gewoon nog tussen. 'Afwezig'.

Ik hoop dat hier een juridische sluipweg is gevonden om het duo alsnog te bestraffen. Vergeet niet dat een van de twee alleen aan zijn veroordeling ontkwam omdat in hoger beroep een getuige niet betrouwbaar genoeg werd geacht.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 19 december 2013 @ 00:34:44 #89
3542 Gia
User under construction
pi_134435254
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:27 schreef Dwersdriever het volgende:
'Mo, ze hebben Mo te pakken', riep de eigenaar van de snackbar in de buurt die ook bij de afzetting stond. De ambulances, het afgedekte lichaam, een jongen wordt op een brancard naar de ambulance gebracht. De volgende ochtend begreep ik pas dat die 'Mo' één van de daders was.

Zo typisch dit. Dat Mo gepakt is is erger dan dat een man is doodgereden.
Ze heten ook allemaal Mo, hè.

Vroeger hadden we Moos, kon je mee lachen.
Nu hebben we Mo's, een heleboel, en da's niet om te lachen.

Ik hoop met je mee.

En effe voor de goede orde: ook als het om twee kaaskopjes ging, zou ik die hoop hebben.
pi_134437004
Mo moet gewoon een nekschot hebben, niet meer en niet minder.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')