abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113733340
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeker wel, je wilt dat het niet oneerlijk is, dan wil ik weten wat je daar mee bedoeld
Je weet niet wat ik bedoel als ik beweer dat het spelletje rigged is? Bij gebrek aan een betere Nederlandse term.
I´m back.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:26:24 #252
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113733435
Piet, jij vraagt naar de bekende weg.

- oneerlijk verdeelde genen
- oneerlijk verdeelde milieufactoren
- oneerlijk verdeelde kansen

Dus, proberen om iedereen voldoende kansen te geven. Gevolg => spreiding van inkomen en via het spreiden van inkomen het geven van kansen aan kansarme mensen.

Duidelijker kan ik het niet maken. Tomatenboer, wat vind jij van deze samenvatting?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 juli 2012 @ 22:13:09 #253
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113735979
:o ik overweeg zowaar SP te stemmen, Ike Teuling is wel heel goed
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 4 juli 2012 @ 01:39:16 #254
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113746479
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ach gut, "straffen" nog wel. Wat zielig. :')

Het feit dat je 52% betaalt maakt je niet zielig hoor. Degenen die dat betalen houden nog altijd meer dan genoeg over.

Daarnaast geloof ik echt niet dat het een rem op ambitie is omdat er meer belangen spelen dan alleen een financieel belang. Al hou je met 52% over ¤ 60.000 bijv altijd netto nog meer over dan bij 42% over ¤ 52.000 om maar wat te noemen. :)
Fixatie op wat iemand nog resterend heeft is ook altijd wel een leuke valstrik van een SP'er.
Op basis van die redenatie kan je namelijk prima een inkomenstop invoeren; je kan altijd stellen dat hij meer dan genoeg overhoudt.

Natuurlijk is financieel belang niet de enige ambitie die men heeft. Maar zodra je, door harder te werken, meer uren te maken voor je baas en je nek uit te steken in een hogere schijf terecht komt, voelt dat voor duizenden Nederlanders als straffen voor succes. Let wel; ik zeg niet dat alleen mensen met een hoog salaris hard werken, een verweer dat zo langzamerhand als een paradigma op Fok! rond blijft zwerven, maar als jij rond modaal zit, een promotie maakt, daardoor je aanspraak op gemeentelijke vrijstellingen, zorg- en/of huurtoeslag verliest en ook nog eens over elke meerverdiende euro 42% moet betalen, alleen omdat je carriere in de lift zit, is het best een rem op je enthousiasme en een klap in het gezicht.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 4 juli 2012 @ 01:59:36 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113746907
Vandaar dat velen stellen dat juist die mensen die werken en die geen bovenmodaal inkomen hebben het slechtst af zijn: geen subsidies (die in Nederland noodzakelijk zijn t.g.v. de HRA en de grondpolitiek!) meer krijgen maar tegelijkertijd meer belasting betalen over het extra bruto-inkomen. Ik ben het met je eens dat hier een gat zit, vandaar dat ik vind dat de rijken wat meer belast moeten worden. Van de armen valt het immers niet te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 04-07-2012 02:17:04 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 4 juli 2012 @ 02:13:22 #256
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113747159
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 01:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vandaar dat velen stellen dat het juist die mensen die werken en die geen bovenmodaal inkomen hebben het slechtst af zijn: geen subsidies (die in Nederland noodzakelijk zijn t.g.v. de HRA en de grondpolitiek!) meer krijgen maar tegelijkertijd meer belasting betalen over het extra bruto-inkomen. Ik ben het met je eens dat hier een gat zit, vandaar dat ik vind dat de rijken wat meer belast moeten worden. Van de armen valt het immers niet te halen.
Dus je accepteert een snelle verhoging in de gedeclareerde hoeveelheid HRA als daardoor de hoogste schijf - of een nieuwe hogere schijf - naar 62% kan? Immers, in diverse rekenvoorbeelden komt er, als het aan partijen op links ligt, al volgend jaar een 62% schaal, maar de HRA wordt nog niet datzelfde jaar gemaximeerd op 52%. Nu een maximale aftrek zou leiden tot een ramp op de vastgoedmarkt en minimaal 10% hogere maandlasten voor iedereen met een hypotheek boven de pak em beet 3,5 ton.

Nu 12-14 miljard HRA, dan zullen de duurste huizen al helemaal veel rente kunnen aftrekken en pas over een jaar of 10 - 20 is die reductie er van 42%. Je treft dus in beginsel mensen die huren en bent ook nog eens meer kwijt aan HRA (gok 18 mrd) doordat de topprofiteurs nog veel meer kunnen profiteren en daar geen probaat overheidsmiddel tegen opgewassen is. Of je moet het hele tax-stelsel weer gaan hervormen, heeft erik weer meer werk en zal hij in 98 van de 100 gevallen aantonen dat het niet kan, waarbij je tevens blijk geeft van weinig pragmatische verhogingen, daar zelfs 52% bij 52k al ver boven het optimum ligt zoals aangetoond door fiscaal economen.
pi_113748332
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, eerlijk is het grote nivileren, mensen straffen voor succes.
De banken zijn goed in oplichterij. Heeft een goede crisis veroorzaakt. Wil je dit soort praktijken echt behouden binnen een maatschappij?
.. was in use.
pi_113748351
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juli 2012 02:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus je accepteert een snelle verhoging in de gedeclareerde hoeveelheid HRA als daardoor de hoogste schijf - of een nieuwe hogere schijf - naar 62% kan? Immers, in diverse rekenvoorbeelden komt er, als het aan partijen op links ligt, al volgend jaar een 62% schaal, maar de HRA wordt nog niet datzelfde jaar gemaximeerd op 52%. Nu een maximale aftrek zou leiden tot een ramp op de vastgoedmarkt en minimaal 10% hogere maandlasten voor iedereen met een hypotheek boven de pak em beet 3,5 ton.

Nu 12-14 miljard HRA, dan zullen de duurste huizen al helemaal veel rente kunnen aftrekken en pas over een jaar of 10 - 20 is die reductie er van 42%. Je treft dus in beginsel mensen die huren en bent ook nog eens meer kwijt aan HRA (gok 18 mrd) doordat de topprofiteurs nog veel meer kunnen profiteren en daar geen probaat overheidsmiddel tegen opgewassen is. Of je moet het hele tax-stelsel weer gaan hervormen, heeft erik weer meer werk en zal hij in 98 van de 100 gevallen aantonen dat het niet kan, waarbij je tevens blijk geeft van weinig pragmatische verhogingen, daar zelfs 52% bij 52k al ver boven het optimum ligt zoals aangetoond door fiscaal economen.
De overheid tot nu maakt er een potje van. Geef SP een keer de kans.
.. was in use.
pi_113751275
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 03:27 schreef Snowfish het volgende:

[..]

Het slechte inruilen voor het kwaad :') Als je het met zulke argumenten moet doen om stemmen te winnen :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:34:00 #260
67174 Dos37
Come on Twente
pi_113752083
SP *O*
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_113758002
Ach, de SP is voor jaloerse mislukkelingen het walhalla alleen beseffen ze niet dat geld lenen geld kost en de rekening op vrij korte termijn terug betaald zal moet worden.
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:36:20 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113758119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Piet, jij vraagt naar de bekende weg.

- oneerlijk verdeelde genen
- oneerlijk verdeelde milieufactoren
- oneerlijk verdeelde kansen

Dus, proberen om iedereen voldoende kansen te geven. Gevolg => spreiding van inkomen en via het spreiden van inkomen het geven van kansen aan kansarme mensen.

Duidelijker kan ik het niet maken. Tomatenboer, wat vind jij van deze samenvatting?
Geef eens een definitie van eerlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:37:32 #263
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113758172
Eerlijk verdeelde milieufactoren, is dat de stelling dat Nederland net zoveel CO2 mag uitstoten als Ethiopië?
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:12:06 #264
45206 Pietverdriet
pi_113759557
quote:
12s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:37 schreef GSbrder het volgende:
Eerlijk verdeelde milieufactoren, is dat de stelling dat Nederland net zoveel CO2 mag uitstoten als Ethiopië?
Als je met Eeehwlijk bedoeld, iedereen hetzelfde, idd. maar is het grote nivelleren eerlijk?
pi_113760466
quote:

[..]

Tering, wat een inhoudelijk zwak en dermate treurige oneliner op een argument. Zelden een dommer weerwoord gezien.
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:02:38 #266
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_113761730
quote:
9s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tering, wat een inhoudelijk zwak en dermate treurige oneliner op een argument. Zelden een dommer weerwoord gezien.
Ik volg dit topic al een tijdje en het valt me op dat jij en Nikita inhoudelijk niks in te brengen hebben. Neem eens een voorbeeld aan oa GSbrdr en kom dit topic niet vervuilen met je gezwam.

Danku.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_113762209
De SP is al een groot inhoudsloze gezwam met het zogenaamde eerlijk stelen en jij komt ook nog eens inhoudsloos janken.

Gevoelige snaar jongen? En btw, ook bedankt voor je bijdrage.
pi_113762314
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:02 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik volg dit topic al een tijdje en het valt me op dat jij en Nikita inhoudelijk niks in te brengen hebben. Neem eens een voorbeeld aan oa GSbrdr en kom dit topic niet vervuilen met je gezwam.

Danku.
Er is genoeg inhoudelijk te melden, het is echter onbegonnen werk om daarover in dit topic te posten. Ik verbaasde me gewoon over het niveau van die SP-er die op basis van de posts van GSBrder een oneliner neerplempt die kant noch wal raakt en qua inhoud net zo hoogstaand is als een deurklink.

Daarnaast ben je zelf niet serieus te nemen getuige je eigen geweldige posts;

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:18 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Och, hebben we weer zo'n idioot...
Geen dank.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2012 15:16:52 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:34:09 #269
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113763166
quote:

[..]

De overheid doet het slecht. Meer overheid!

:') _O-
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_113765613
Waarom voelen sommige tegenstanders van de SP zo'n enorme behoefte om hier te reageren?

Ik heb besloten dat ik me voortaan wat ga inhouden als het op politiek aankomt. Van de week met mijn oom (die een overtuigd VVD'er is) ruzie gehad. Hij kon het niet hebben dat ik SP stem, hij werd agressief en ik kreeg allemaal beledigingen naar mijn hoofd. Maar goed, deze man is sowieso enorm bang voor alles wat naar links neigt.

Dat de SP de grootste mag worden. Dat zou het allermooiste zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2012 16:28:03 ]
pi_113767368
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:27 schreef Gewas het volgende:
Waarom voelen sommige tegenstanders van de SP zo'n enorme behoefte om hier te reageren?

Ik heb besloten dat ik me voortaan wat ga inhouden als het op politiek aankomt. Van de week met mijn oom (die een overtuigd VVD'er is) ruzie gehad. Hij kon het niet hebben dat ik SP stem, hij werd agressief en ik kreeg allemaal beledigingen naar mijn hoofd. Maar goed, deze man is sowieso enorm bang voor alles wat naar links neigt.

Agressief worden is nergens voor nodig. Heb je hem uit de tent gelokt met gekke antwoorden toevallig? Of van die kansloze oneliners uit het partijprogram? Ongeacht op welke partij je stemt, dat soort oneliners zijn om te jeuken zo irritant.

Ik kan trouwens wel begrijpen waarom je oom pissig werd, hij ziet de luie jeugd van tegenwoordig op de SP stemmen om zoveel mogelijk gratis geld binnen te harken, geld dat hij zijn hele leven lang al heeft verdiend door hard te werken. Dat voelt nogal oneerlijk aan he, als luiwammes aanspraak gaan maken op jouw geld.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2012 17:10:44 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:17:56 #272
45206 Pietverdriet
pi_113767701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:27 schreef Gewas het volgende:

Waarom? Wat wil je daarmee bereiken?
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:22:26 #273
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113767885
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je met Eeehwlijk bedoeld, iedereen hetzelfde, idd. maar is het grote nivelleren eerlijk?
Volgens de SP wel. Want geld verdienen mag geen doel op zich zijn. Geld verdelen mag wel een doel op zich zijn. Schiet mij maar lek.
pi_113767925
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Volgens de SP wel. Want geld verdienen mag geen doel op zich zijn. Geld verdelen mag wel een doel op zich zijn. Schiet mij maar lek.
Het.moet.eerlijker!

dus geef je zuurverdiende geld, smeerlap!
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:26:56 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113768055
quote:
9s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het.moet.eerlijker!

dus geef je zuurverdiende geld, smeerlap!
Ik heb geen geld, jij wel, niet eerlijk!
Ik heb wel vrije tijd, jij niet... ja, maar dat is een keuze :Y).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')