abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113022751
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:37 schreef kiwiko het volgende:

[..]

Tja, daar kunnen we zeker blij om zijn :)

Ik vind discipline een groot goed, zowel met geld als alle andere dingen............ en begrijp me niet verkeerd hoor! Mijn kind is heel vrij, ik betaal nu haar tunnels bijvoorbeeld, maar daarvoor in ruil haalt ze de vaatwasser leeg elke dag.

Als ze geld nodig heeft krijgt ze het van me, maar als ik wat aan haar vraag wil ik geen getrut hebben. Gaat ze wel trutten, gaat de geld kraan dicht. as simple as that. Ik moet als volwassen vrouw fulltime werken (in onze branche 36 uur pw) en daarnaast ben ik ook gewoon een uur of 15 per week met het huishouden bezig, op vrijwillige basis.... dus ik kan wel zeggen dat ik hard werk, en dan pak ik niet eens de uren mee die ik als aandacht moet wegschrijven aan mijn man of mijn kind. Doe het met liefde hoor, met alle liefde......... maar niet trutten als ik eens zeg "he jullie beurt vandaag"

Zo wel, dan ga ik staken en zorg ik alleen voor mezelf..... heb ik ooit twee dagen gedaan, toen werd de hint begrepen.

Ik ben hoofdkostwinnaar in dit gezin (mijn man is software tester, en een hele goede) maar zolang ik betaal, ben ik degene die bepaald.
Zoals je hier verkondigd denk ik van dafuq :P

Maar zoals je het doet is het wel goed :)
Zijn we het daar iig over eens :D
pi_113022938
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:39 schreef kiwiko het volgende:

[..]

Je moet alleen je hotel nog zelf betalen......... dan ben je lekker bezig :D
Jij ziet je huis wellicht als hotel voor je kind. Mijn vader staat daar toch iets anders tegenover.
pi_113023108
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:44 schreef junamii het volgende:

[..]

Jij ziet je huis wellicht als hotel voor je kind. Mijn vader staat daar toch iets anders tegenover.
jouw geluk, ik hoop voor je dat hij dat zo blijft zien tot het einde :)

het zal je moeilijk vallen als je straks ineens echt voor jezelf moet gaan zorgen in financiele zin.
pi_113023268
Ik ga nog even een uurtje studeren, fijne avond :)
pi_113023645
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:48 schreef kiwiko het volgende:
Ik ga nog even een uurtje studeren, fijne avond :)
Studeer ze :)
Discussieren later wel verder hehe
pi_113024520
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:46 schreef kiwiko het volgende:

[..]

jouw geluk, ik hoop voor je dat hij dat zo blijft zien tot het einde :)

het zal je moeilijk vallen als je straks ineens echt voor jezelf moet gaan zorgen in financiele zin.

Ik ga dus gewoon stoppen met discussiëren met je. Je maakt nu alweer een vreemde en op niks gebaseerde aanname :W
pi_113027692
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 15:04 schreef Stay2fresh het volgende:
Ik weet niet of dit de goede plek is hiervoor. Maar boeie.
Ik heb straks een gesprek met mijn ouders over kostgeld.

Ik doe een studie en daarnaast werk ik veel. ik hou bijna geen vrije tijd over.
alleen de zondag... ik verdien 800 per maand. mijn ouders willen dat ik 120 kostgeld betaal per maand. Is dat eerlijk?

Ik vind van niet. ik hou geen vrije tijd meer over omdat ik zoveel moet doen. ik zou het wel begrijpen als ik geen studie aan het doen was en constant aan het werk was dat ik een bijdrage aan het huis moet geven. omdat je dan nog vrije tijd overhoud en ook meer verdient.

Wat denken jullie hiervan? wel? minder? niet? wel maar wat opzij zetten maar dan voor jezelf? enzzz
Ik vind het wel eerlijk, eigenlijk:
Toen ik thuiswoonde en studeerde moest ik zelf mijn studie, zelf mijn boeken, en kostgeld betalen.
(Was bij mij maar een klein bedrag, omdat ik rond de 100 euro p/m verdiende als zaterdagpostbode.)

Je kan nog prima sparen zonder die 120 euro/maand, tenzij je echt met geld loopt te smijten.
  zondag 17 juni 2012 @ 23:04:55 #158
308024 BundyChen
It's Al Chen, not Bundy
pi_113029523
@junamii

Sowieso is het gewoon een beetje raar, dat zijn ouders alles voor hem betalen en dan kostgeld vragen. Zelfs al gaat ie 'overstag' dan leert hij nog niet met geld omgaan want dan denkt hij toch ik heb m'n inkomsten minus 120 euro te besteden aan alles wat ik wil (uitgaan, gadgets, etc).

Terwijl als je alles zelf betaalt je meer beseft waar 't naar toe gaat.
pi_113029963
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 23:04 schreef BundyChen het volgende:
@junamii

Sowieso is het gewoon een beetje raar, dat zijn ouders alles voor hem betalen en dan kostgeld vragen. Zelfs al gaat ie 'overstag' dan leert hij nog niet met geld omgaan want dan denkt hij toch ik heb m'n inkomsten minus 120 euro te besteden aan alles wat ik wil (uitgaan, gadgets, etc).

Zo, hè hè. Iemand die me begrijpt.
  zondag 17 juni 2012 @ 23:17:39 #160
308024 BundyChen
It's Al Chen, not Bundy
pi_113030385
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 23:11 schreef junamii het volgende:

[..]

Zo, hè hè. Iemand die me begrijpt.
90% hier leest toch niet eens wat je inhoudelijk zegt, dus niet zo gek dat je zo lang moest wachten.

TS is verder toch gone, zeker op zoek naar het bonnetje van z'n laatst gedane boodschappen om te declareren bij paps en mams.
  zondag 17 juni 2012 @ 23:39:20 #161
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_113031864
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 23:04 schreef BundyChen het volgende:
@junamii

Het zou voor de inhoudelijke les voor TS beter zijn geweest als hij bijvoorbeeld als eerste zijn eigen collegegeld zou moeten betalen (¤ 150,- pm). Dan kan je daarna bijvoorbeeld overgaan op het betalen van verzekeringen (zorgverzekering is netto rond de ¤ 50,- pm met volledige zorgtoeslag). Dit afhankelijk van wat realistisch is.

Zo kan je het een beetje opbouwen richting einde studie. Zo deden mijn ouders het ook, en ga je meteen inzien hoeveel aankopen nutteloos zijn of niet vanzelfsprekend zijn. Zaken zoals gadgets (dure smartphone, tablets, laptops, tv's, audio, etc.), fastfood, de duurdere supermarkten, etc.

Op het moment heeft TS gewoon minimaal zijn maandloon minus een kleine bijdrage voor de huisvesting om uit te geven. Flink wat centen dus voor een thuiswonende.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_113038433
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 15:04 schreef Stay2fresh het volgende:
Ik weet niet of dit de goede plek is hiervoor. Maar boeie.
Ik heb straks een gesprek met mijn ouders over kostgeld.

Ik doe een studie en daarnaast werk ik veel. ik hou bijna geen vrije tijd over.
alleen de zondag... ik verdien 800 per maand. mijn ouders willen dat ik 120 kostgeld betaal per maand. Is dat eerlijk?

Ik vind van niet. ik hou geen vrije tijd meer over omdat ik zoveel moet doen. ik zou het wel begrijpen als ik geen studie aan het doen was en constant aan het werk was dat ik een bijdrage aan het huis moet geven. omdat je dan nog vrije tijd overhoud en ook meer verdient.

Wat denken jullie hiervan? wel? minder? niet? wel maar wat opzij zetten maar dan voor jezelf? enzzz
Ik betaal 500 euro aan mijn ouders en betaal alles behalve eten zelf, ook studie.
120 euro is niks en je verdient genoeg. Niet zeuren.
zelfde als diginoob
pi_113041256
Zou TS ooit nog terug komen?

Oh, en ik vind het niet raar, zeker als ze alle andere kosten ook voor TS betalen. Sterker nog, ik zou na zo'n 'weigergesprek' zeggen: 'zoek maar een kamer, :W '.

Al had ik het anders aangepakt en gezegd: betaal je eigen collegegeld maar, dat maakt het voor een beginnend zelfstandige wat minder abstract.
Ja doei.
pi_113041416
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 06:39 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ik betaal 500 euro aan mijn ouders en betaal alles behalve eten zelf, ook studie.
Je betaalt ¤500 om thuis te mogen wonen? :') Tering.
pi_113047719
Het is natuurlijk de vraag wat de redenen zijn dat TS' zijn ouders geld vragen. Ouders die het niet nodig hebben moeten niet zeiken en ouders die er een zooitje van gemaakt hebben in hun leven ook niet. :')
pi_113048375
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:29 schreef Aardappel2610 het volgende:
Het is natuurlijk de vraag wat de redenen zijn dat TS' zijn ouders geld vragen. Ouders die het niet nodig hebben moeten niet zeiken en ouders die er een zooitje van gemaakt hebben in hun leven ook niet. :')
Wat een nonsens :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 18 juni 2012 @ 16:37:12 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113056515
Gezien de inkomsten die hij met zijn werk krijgt vind ik het normaal dat die bijdrage, een die ver onder de kostprijs ligt, aan hem wordt gevraagd. Indien hij 40 uur per week met zijn opleiding bezig zou zijn, wat blijkbaar niet het geval is, dan zou ik het redelijk vinden als de ouders geen eigen bijdrage vragen aangezien de thuiswonende beurs veel lager is (minder dan de helft) dan de kosten van de opleiding. Dan moet het kind sowieso al werken voor die extra +100 Euro per maand en dan gun je het je kind toch wel dat hij een zakcentje overhoudt wetende dat hij inclusief zijn opleiding meer dan 40 uur per week werkt?
Wanneer je 800 Euro per maand krijgt met je werk en je woont nog thuis dan heb je niets te klagen, ook niet wanneer je een bijdrage van 120 Euro per maand moet betalen. Serieus, waar moet je het aan besteden? Die 120 Euro is nog minder dan wat je in een maand eet en drinkt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 18 juni 2012 @ 16:50:16 #168
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_113057264
en TS die is boos weggelopen van huis? :')
nerovetsrethca
  maandag 18 juni 2012 @ 19:28:02 #169
244933 trovey
Nachtoele
pi_113064010
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:29 schreef Aardappel2610 het volgende:
Sjesus. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_113066689
Er wordt een interessante topic gestart waarin advies wordt gevraagd, inmiddels zijn we 7 pagina's verder en TS is nergens te bekennen :')
  maandag 18 juni 2012 @ 20:25:41 #171
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_113067263
weggelopen naar Berlijn om daar in het bos verder te leven? :')
nerovetsrethca
pi_113070621
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 06:39 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

500 euro en alles zelf betalen en studeren :') ?

Werk je als callgirl in de avonduren ofzo?
pi_113071314
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:49 schreef kiwiko het volgende:
TS had aan mij een goede gehad............. echt, ik heb een hekel aan huilebalken.

Niet eens met kostgeld.......... dan gewoon heel je salaris overmaken en dan krijg je wel zakgeld knul!!

En anders kost ik 10 euro per was, 15 euro per strijk, 10 euro per keer dat ik je kamer op moet ruimen en per maaltijd mag je ook 10 euro betalen. Licht aan is 5 euro....... puteren 2.50 tv kijken2.50....... mijn telefoon gebruiken.... kwartje....... en zo kan ik oneindig doorgaan.
Anders heb je even professionele hulp nodig he dit is echt niet goed.
  maandag 18 juni 2012 @ 21:25:37 #174
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113071493
Misschien hoopte TS dat wij het met hem eens zouden zijn en wou hij dat vervolgens dan aan zijn ouders laten zien. Nu wij zijn ouders gelijk geven laat hij het natuurlijk niet aan zijn ouders zien. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_113071695
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien hoopte TS dat wij het met hem eens zouden zijn en wou hij dat vervolgens dan aan zijn ouders laten zien. Nu wij zijn ouders gelijk geven laat hij het natuurlijk niet aan zijn ouders zien. :)
Heb jij de reacties wel gelezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')