Zoals je hier verkondigd denk ik van dafuqquote:Op zondag 17 juni 2012 21:37 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Tja, daar kunnen we zeker blij om zijn![]()
Ik vind discipline een groot goed, zowel met geld als alle andere dingen............ en begrijp me niet verkeerd hoor! Mijn kind is heel vrij, ik betaal nu haar tunnels bijvoorbeeld, maar daarvoor in ruil haalt ze de vaatwasser leeg elke dag.
Als ze geld nodig heeft krijgt ze het van me, maar als ik wat aan haar vraag wil ik geen getrut hebben. Gaat ze wel trutten, gaat de geld kraan dicht. as simple as that. Ik moet als volwassen vrouw fulltime werken (in onze branche 36 uur pw) en daarnaast ben ik ook gewoon een uur of 15 per week met het huishouden bezig, op vrijwillige basis.... dus ik kan wel zeggen dat ik hard werk, en dan pak ik niet eens de uren mee die ik als aandacht moet wegschrijven aan mijn man of mijn kind. Doe het met liefde hoor, met alle liefde......... maar niet trutten als ik eens zeg "he jullie beurt vandaag"
Zo wel, dan ga ik staken en zorg ik alleen voor mezelf..... heb ik ooit twee dagen gedaan, toen werd de hint begrepen.
Ik ben hoofdkostwinnaar in dit gezin (mijn man is software tester, en een hele goede) maar zolang ik betaal, ben ik degene die bepaald.
Jij ziet je huis wellicht als hotel voor je kind. Mijn vader staat daar toch iets anders tegenover.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:39 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Je moet alleen je hotel nog zelf betalen......... dan ben je lekker bezig
jouw geluk, ik hoop voor je dat hij dat zo blijft zien tot het eindequote:Op zondag 17 juni 2012 21:44 schreef junamii het volgende:
[..]
Jij ziet je huis wellicht als hotel voor je kind. Mijn vader staat daar toch iets anders tegenover.
Studeer zequote:Op zondag 17 juni 2012 21:48 schreef kiwiko het volgende:
Ik ga nog even een uurtje studeren, fijne avond
quote:Op zondag 17 juni 2012 21:46 schreef kiwiko het volgende:
[..]
jouw geluk, ik hoop voor je dat hij dat zo blijft zien tot het einde![]()
het zal je moeilijk vallen als je straks ineens echt voor jezelf moet gaan zorgen in financiele zin.
Ik vind het wel eerlijk, eigenlijk:quote:Op zondag 17 juni 2012 15:04 schreef Stay2fresh het volgende:
Ik weet niet of dit de goede plek is hiervoor. Maar boeie.
Ik heb straks een gesprek met mijn ouders over kostgeld.
Ik doe een studie en daarnaast werk ik veel. ik hou bijna geen vrije tijd over.
alleen de zondag... ik verdien 800 per maand. mijn ouders willen dat ik 120 kostgeld betaal per maand. Is dat eerlijk?
Ik vind van niet. ik hou geen vrije tijd meer over omdat ik zoveel moet doen. ik zou het wel begrijpen als ik geen studie aan het doen was en constant aan het werk was dat ik een bijdrage aan het huis moet geven. omdat je dan nog vrije tijd overhoud en ook meer verdient.
Wat denken jullie hiervan? wel? minder? niet? wel maar wat opzij zetten maar dan voor jezelf? enzzz
Zo, hè hè. Iemand die me begrijpt.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:04 schreef BundyChen het volgende:
@junamii
Sowieso is het gewoon een beetje raar, dat zijn ouders alles voor hem betalen en dan kostgeld vragen. Zelfs al gaat ie 'overstag' dan leert hij nog niet met geld omgaan want dan denkt hij toch ik heb m'n inkomsten minus 120 euro te besteden aan alles wat ik wil (uitgaan, gadgets, etc).
Terwijl als je alles zelf betaalt je meer beseft waar 't naar toe gaat.
90% hier leest toch niet eens wat je inhoudelijk zegt, dus niet zo gek dat je zo lang moest wachten.quote:
Het zou voor de inhoudelijke les voor TS beter zijn geweest als hij bijvoorbeeld als eerste zijn eigen collegegeld zou moeten betalen (¤ 150,- pm). Dan kan je daarna bijvoorbeeld overgaan op het betalen van verzekeringen (zorgverzekering is netto rond de ¤ 50,- pm met volledige zorgtoeslag). Dit afhankelijk van wat realistisch is.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:04 schreef BundyChen het volgende:
@junamii
Sowieso is het gewoon een beetje raar, dat zijn ouders alles voor hem betalen en dan kostgeld vragen. Zelfs al gaat ie 'overstag' dan leert hij nog niet met geld omgaan want dan denkt hij toch ik heb m'n inkomsten minus 120 euro te besteden aan alles wat ik wil (uitgaan, gadgets, etc).
Terwijl als je alles zelf betaalt je meer beseft waar 't naar toe gaat.
Ik betaal 500 euro aan mijn ouders en betaal alles behalve eten zelf, ook studie.quote:Op zondag 17 juni 2012 15:04 schreef Stay2fresh het volgende:
Ik weet niet of dit de goede plek is hiervoor. Maar boeie.
Ik heb straks een gesprek met mijn ouders over kostgeld.
Ik doe een studie en daarnaast werk ik veel. ik hou bijna geen vrije tijd over.
alleen de zondag... ik verdien 800 per maand. mijn ouders willen dat ik 120 kostgeld betaal per maand. Is dat eerlijk?
Ik vind van niet. ik hou geen vrije tijd meer over omdat ik zoveel moet doen. ik zou het wel begrijpen als ik geen studie aan het doen was en constant aan het werk was dat ik een bijdrage aan het huis moet geven. omdat je dan nog vrije tijd overhoud en ook meer verdient.
Wat denken jullie hiervan? wel? minder? niet? wel maar wat opzij zetten maar dan voor jezelf? enzzz
Je betaalt ¤500 om thuis te mogen wonen?quote:Op maandag 18 juni 2012 06:39 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Ik betaal 500 euro aan mijn ouders en betaal alles behalve eten zelf, ook studie.
120 euro is niks en je verdient genoeg. Niet zeuren.
Wat een nonsensquote:Op maandag 18 juni 2012 13:29 schreef Aardappel2610 het volgende:
Het is natuurlijk de vraag wat de redenen zijn dat TS' zijn ouders geld vragen. Ouders die het niet nodig hebben moeten niet zeiken en ouders die er een zooitje van gemaakt hebben in hun leven ook niet.
Sjesus.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:29 schreef Aardappel2610 het volgende:
Het is natuurlijk de vraag wat de redenen zijn dat TS' zijn ouders geld vragen. Ouders die het niet nodig hebben moeten niet zeiken en ouders die er een zooitje van gemaakt hebben in hun leven ook niet.
500 euro en alles zelf betalen en studerenquote:Op maandag 18 juni 2012 06:39 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Ik betaal 500 euro aan mijn ouders en betaal alles behalve eten zelf, ook studie.
120 euro is niks en je verdient genoeg. Niet zeuren.
Anders heb je even professionele hulp nodig he dit is echt niet goed.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:49 schreef kiwiko het volgende:
TS had aan mij een goede gehad............. echt, ik heb een hekel aan huilebalken.
Niet eens met kostgeld.......... dan gewoon heel je salaris overmaken en dan krijg je wel zakgeld knul!!
En anders kost ik 10 euro per was, 15 euro per strijk, 10 euro per keer dat ik je kamer op moet ruimen en per maaltijd mag je ook 10 euro betalen. Licht aan is 5 euro....... puteren 2.50 tv kijken2.50....... mijn telefoon gebruiken.... kwartje....... en zo kan ik oneindig doorgaan.
Heb jij de reacties wel gelezen?quote:Op maandag 18 juni 2012 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien hoopte TS dat wij het met hem eens zouden zijn en wou hij dat vervolgens dan aan zijn ouders laten zien. Nu wij zijn ouders gelijk geven laat hij het natuurlijk niet aan zijn ouders zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |