en dan nog 120 euro willenquote:Op zondag 17 juni 2012 20:44 schreef kiwiko het volgende:
[..]
En zijn ouders de studie betalen, en hij 800 euro verdient............ en hij thuiswoont.......
Je bedoeld dat zijn ouders 120 euro vergoeding willen voor alle onkosten die ze voor hem maken, en alle moeite die ze voor hem doen?quote:Op zondag 17 juni 2012 20:45 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
en dan nog 120 euro willen
Maar ik ga die discussie niet weer aan, het is gewoon een kwestie van cultuur of opvoeding
ik ga voetbal kijken
Je moet serieus gewoon eerst mijn post goed lezen. Ik maak er geen 'eigen' verhaal van. TS vraagt of het normaal is als ouders kostgeld vragen. Ik vind van niet, maar ik geef een miljoen keer aan dat ik het raar vind dat hij bijvoorbeeld zijn collegegeld niet zelf betaalt en dat ik vind dat hij niet moet zeuren.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:41 schreef kiwiko het volgende:
Ik zal je even begrijpend lezen uitleggen, het gaat en ging hier om TS, niet om welk verhaal jij er ook van maakt, wat mij betreft trek je hem een roze pyama aan!
Hetgeen je loopt te raaskallen slaat kant nog wal, heeft helemaal niet te doen met TS en zijn issue. Dat jij er een hele eigen draai aan geeft moet je zelf weten, maar dan moet je niet achteraf doen alsof wij een stel mongolen zijn die maar niet willen snappen wat jij bedoeld.
[..]
Geld willen van je kind omdat je moeite voor hem doet, alsjeblieft zeg.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:50 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Je bedoeld dat zijn ouders 120 euro vergoeding willen voor alle onkosten die ze voor hem maken, en alle moeite die ze voor hem doen?
en inderdaad zal het zeker een kwestie zijn van opvoeding, en misschien ook wel van cultuur.
Ja ik vind het WEL normaal als ouders kostgeld vragen, als hij zijn studie zelf moest betalen was hij duurder uit......quote:Op zondag 17 juni 2012 20:56 schreef junamii het volgende:
[..]
Je moet serieus gewoon eerst mijn post goed lezen. Ik maak er geen 'eigen' verhaal van. TS vraagt of het normaal is als ouders kostgeld vragen. Ik vind van niet, maar ik geef een miljoen keer aan dat ik het raar vind dat hij bijvoorbeeld zijn collegegeld niet zelf betaalt en dat ik vind dat hij niet moet zeuren.
Hij vraagt om advies en wat wij van de situatie nu vinden. Dit is wat ik ervan vind en ik geef ook aan hoe hij het zou moeten doen naar mijn mening. Dát is de situatie die ik aanraad (en dus schets). Wat is daar raar aan of klopt daar niet aan.
Waar is het respect gebleven voor wat je ouders allemaal voor je doen ........... hoe triest!quote:Op zondag 17 juni 2012 20:59 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Geld willen van je kind omdat je moeite voor hem doet, alsjeblieft zeg.
Het is dat je eerder heb gezegd dat je aan je eigen kind niks vraagt.
Want respect toon je door geld te betalen als je opeens 18 bent en nog thuis woont.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:01 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Waar is het respect gebleven voor wat je ouders allemaal voor je doen ........... hoe triest!
Moet dat respect betaald worden met geldquote:Op zondag 17 juni 2012 21:01 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Waar is het respect gebleven voor wat je ouders allemaal voor je doen ........... hoe triest!
Begrijpend lezen, grammatica. Gaat allemaal niet goed hè.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:59 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Ja ik vind het WEL normaal als ouders kostgeld vragen, als hij zijn studie zelf moest betalen was hij duurder uit......
Maar je hebt wel gelijk hoor, ik snap geen reet van jouw denkwijzeAls je als ouder zijnde je kind zelf zijn studie laat betalen is het OK, maar als jij de studie betaald en je vraagt 1/5 deel daarvan als kostgeld is het niet ok.....
je hebt gelijk, ik snap er geen reet van
Lieverd, concentreer jij je nou maar op je eigen leven, want je hebt nog een hoop te leren voordat je op eigen beentjes kan staan.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:08 schreef junamii het volgende:
[..]
Begrijpend lezen, grammatica. Gaat allemaal niet goed hè.
Of in meehelpen in het huishouden, en ja een financiele bijdrage is helemaal niet verkeerd. In een hotel verblijf je ook niet kosteloos toch?quote:Op zondag 17 juni 2012 21:03 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Moet dat respect betaald worden met geld![]()
Nu ben je gewoon aan het trollen toch
Ik hielp me moeder ook wel met huishouden hoor, begrijp me niet verkeerd je moet wel je kind opvoedenquote:Op zondag 17 juni 2012 21:11 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Of in meehelpen in het huishouden, en ja een financiele bijdrage is helemaal niet verkeerd. In een hotel verblijf je ook niet kosteloos toch?
Ja ik vind het normaal dat de ouders dat moeten doenquote:Op zondag 17 juni 2012 21:16 schreef kiwiko het volgende:
Als jij geld verdient kan je best bijdragen in het huishouden......... of vind jij het normaal dat je ouders dat maar moeten doen.......
Doet jullie rijkste vriendje ook altijd de barbon afrekenen??
Want jij weet precies wat ik in mijn leven doe en hoe mijn leven er precies uitziet. Met mij komt het wel goed en als we dan toch persoonlijk gaan aanvallen: je hebt een kind en je beheerst de Nederlandse grammatica niet eens, laat staan het vermogen iemand te begrijpen. En oh ja, je denkt dat een kind respect heeft voor de ouders als kostgeld betaald wordt. Een beetje sneu, het ouderlijk huis is geen hotel.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:10 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Lieverd, concentreer jij je nou maar op je eigen leven, want je hebt nog een hoop te leren voordat je op eigen beentjes kan staan.
En ik vind dat dus niet normaal. Als ouder heb je maar een taak, en dat is ervoor te zorgen dat je kind zijn eigen boontjes kan doppen in het echte leven. Leren dat geld op gaat, is daar een van...... en leren dat het niet altijd leuk en lief is is daar ook een onderdeel van.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:17 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Ja ik vind het normaal dat de ouders dat moeten doen
het is je eigen kind kom op zeg
Sterker nog, ik heb een kind en een hele goede secretaressequote:Op zondag 17 juni 2012 21:18 schreef junamii het volgende:
[..]
Want jij weet precies wat ik in mijn leven doe en hoe mijn leven er precies uitziet. Met mij komt het wel goed en als we dan toch persoonlijk gaan aanvallen: je hebt een kind en je beheerst de Nederlandse grammatica niet eens, laat staan het vermogen iemand te begrijpen. En oh ja, je denkt dat een kind respect heeft voor de ouders als kostgeld betaald wordt. Een beetje sneu, het ouderlijk huis is geen hotel.
Alsof dat niet kan zonder geld te eisen van je eigen kindquote:Op zondag 17 juni 2012 21:20 schreef kiwiko het volgende:
[..]
En ik vind dat dus niet normaal. Als ouder heb je maar een taak, en dat is ervoor te zorgen dat je kind zijn eigen boontjes kan doppen in het echte leven. Leren dat geld op gaat, is daar een van...... en leren dat het niet altijd leuk en lief is is daar ook een onderdeel van.
Nou snap ik het wel dat er zoveel jongelingen in de schuldhulp zitten, als je opgevoed bent met het idee dat pappie en mammie wel voor me blijven zorgen tot ze dood gaan, tja dan komt dat niet goed nee.
En waar baseer jij dit precies op? Het feit dat ik het raar vind dat er ouders zijn die kostgeld vragen aan hun kind? Vreemde aannames maak je dan. Komt wellicht gewoon omdat je echt het vermogen niet heb om begrijpend (terug) te lezen.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:23 schreef kiwiko het volgende:
[..]
Sterker nog, ik heb een kind en een hele goede secretaresseDat moet jij nog maar voor elkaar zien te boksen.......... maargoed, jij krijgt alles op een dienblaadje aangereikt, en als het even niet lukt dan ren je naar pappie en mammie die je dan wel uit de stront trekken en je een kusje op je voorhoofd geven...... en dat zullen ze nog jaahaaren moeten doen, want ze hebben jou nooit geleerd om voor jezelf te zorgen, je eigen boontjes te doppen, te budgetteren en te kijken of je plan van morgen vandaag nog inpasbaar is.
Tja, daar kunnen we zeker blij om zijnquote:Op zondag 17 juni 2012 21:29 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Alsof dat niet kan zonder geld te eisen van je eigen kind![]()
Maar ieder zijn eigen opvoeding maar ben blij dat wij niet samen een kind hebben
ja......... van de deurwaardersquote:Op zondag 17 juni 2012 21:30 schreef waspoedertje het volgende:
Waarde van geld leren ze toch wel kennen als ze gaan stappen en zelf zorgverzekering en telefoon etc moeten betalen
Je moet alleen je hotel nog zelf betalen......... dan ben je lekker bezigquote:Op zondag 17 juni 2012 21:37 schreef junamii het volgende:
[..]
En waar baseer jij dit precies op? Het feit dat ik het raar vind dat er ouders zijn die kostgeld vragen aan hun kind? Vreemde aannames maak je dan. Komt wellicht gewoon omdat je echt het vermogen niet heb om begrijpend (terug) te lezen.
Ik werk kei- en keihard voor mijn geld, naast twee studies die ik doe. Ik geef vaak genoeg geld uit aan boodschappen (wordt niet van me verwacht, doe ik wel met alle liefde), ik betaal m'n verzekering zelf, ik betaal m'n collegegeld zelf, ik betaal al m'n abonnementen zelf, vakanties, kleding etc. Het enige wat ik niet betaal is 'kostgeld'. Mijn vader verwacht dat gewoon niet van me en ik doe dagelijks sowieso genoeg thuis (wordt ook niet verwacht, doe het met alle respect en liefde uit mezelf). Dus voortaan voordat je zulke achterlijke dingen zegt, moet je maar even bedenken hoeveel je nou uit een gegeven als 'kostgeld betalen aan ouders vind ik raar' kan halen. Daaruit kun je niet halen dat ik nog een lange weg te gaan heb om op m'n eigen benen te staan en ook niet dat ik alles op een dienblad aangereikt krijg.
hahahaha, tja, ouders zijn wat makkelijker dan de woningbouw vereniging met betrekking tot een maandje overslaan want ik heb gisteren zoveel uitgegeven met stappenquote:Op zondag 17 juni 2012 21:40 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
en die kans lopen ze niet als ze al heel veel aan de ouders moeten betalen ?
juist ja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |