Hij was nog primaquote:Op zaterdag 3 november 2012 23:32 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ben benieuwdik had me er zelf alleen niet prettig bij gevoeld, maar dat heb ik al snel als iets over de datum is. Laatst dacht ik bij een flesje drink yoghurt die een dag over de datum was dat het wel kon. Zaten er allemaal klontjes in
Toen wist ik weer waarom ik meestal de tht datum gewoon aanhou..
Ja, die moet ik nu dus ook hè... Heb van de week boterkoek gebakken, maar had ruzie met bakpapier bij het erin frotten van het deeg. Wel über lekker trouwens, ik had er citroenrasp doorgedaan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 22:57 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik vind een boterkoekvorm echt fucking ideaal, aangezien er een soort dinges inzit waarmee je hem n een keer lossnijdt vande vorm!
Ik moet bij zulke chocoladecake/taart altijd aan die film naar dat boek van Roald Dahl denkenquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:30 schreef Wanderlust. het volgende:
Vanavond een heerlijke, kleffe chocoladecake met gekarameliseerde pinda's gemaakt.
[ afbeelding ]
Recept.
Erg lekker!
quote:Op maandag 5 november 2012 21:48 schreef Sts het volgende:
Pompoen chocoladecheesecake en pompoenmuffins voor halloween. Nog bedankt, Isegrim, voor de tip van het roosteren. Dat icm de cheesecake maakte dat de vulling helemaal niet melig/korrelig meer was!
Jaa Mathildaquote:Op vrijdag 9 november 2012 22:35 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Ik moet bij zulke chocoladecake/taart altijd aan die film naar dat boek van Roald Dahl denken
[ afbeelding ]
die is prima! (kan niet in de vaatwasser, maar dat kunnen die van anderen ook niet)quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, die moet ik nu dus ook hè... Heb van de week boterkoek gebakken, maar had ruzie met bakpapier bij het erin frotten van het deeg. Wel über lekker trouwens, ik had er citroenrasp doorgedaan.
Nu zag ik die boterkoekvorm bij Action liggen voor drie euro ofzo, is dat wat of moet ik een 'echte'?
wat ziet dat er gaaf uit!quote:Op maandag 5 november 2012 21:48 schreef Sts het volgende:
Pompoen chocoladecheesecake en pompoenmuffins voor halloween. Nog bedankt, Isegrim, voor de tip van het roosteren. Dat icm de cheesecake maakte dat de vulling helemaal niet melig/korrelig meer was!
[ afbeelding ]
en heerlijke witte chocolade cranberry koekjes (Ottolenghi)
[ afbeelding ]
super, dan kan die op mijn verlanglijstje voor december. Zulke dingen gaan bij mij toch nooit in de vaatwasserquote:Op zaterdag 10 november 2012 09:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die is prima! (kan niet in de vaatwasser, maar dat kunnen die van anderen ook niet)
Nou djoven, dat ziet er behalve mooi ook nog eens verantwoord uit. Hulde!quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:51 schreef djkoelkast het volgende:
Ah, toch gevonden dit topicPaar dingetjes van de laatste tijd:
Mijn Tarte Tatin met kaneel, volkoren spelt rough puff en ongeraffineerde rietsuikercaramel.
[ afbeelding ]
Amandelstaaf (spijs een week laten rijpen, met bio ei, bio citroen en ongeraffineerde rietsuiker) met een rijk bladerdeeg naar Paul Hollywoods recept (alleen dan wederom met volkorenmeel):
[ afbeelding ]
Boterkoek uit het "gezins bakboek" uit 1986, maar dan met ongeraffineerde rietsuiker en volkorenmeel:
[ afbeelding ]
Ik bak graag met volkoren en ongeraffineerde suiker, véél meer smaak. Ook gebruik ik roomboter en kokosolie, geen surrogaten.
Het is allemaal zo veel lekkerder dan alles maar met wit meel en witte suiker te maken, daar is gewoon alle smaak uit gehaald en het heeft alleen nog functie. Ik gebruik ook zo veel mogelijk biologische ingrediënten, dan hoef ik bijvoorbeeld ook niet die chemische waslaag van de citroenen te wassen, want die is er nietquote:Op zaterdag 10 november 2012 10:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou djoven, dat ziet er behalve mooi ook nog eens verantwoord uit. Hulde!
Een croissant met volkorenmeel (10-15%) is wel weer erg lekker. Zuurdesem hoeft van mij niet, ik gebruik in brood gewoon biologisch gedroogd gist of verse gist van de bakker.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet mee eens, ik zou nooit een volkorenzuurdesemcroissant willen, of ongerafineerde suiker in een creme anglaise.
Die was goddelijk. Ik heb volkoren tarwe, rogge en spelt gebruikt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:18 schreef Isegrim het volgende:
Volkoren boterkoek lijkt mij wel erg lekker.
het klinkt al bijna gezondquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:18 schreef Isegrim het volgende:
Volkoren boterkoek lijkt mij wel erg lekker.
Ik geloof dat we bij jou gaan ontbijten morgenquote:Op zondag 11 november 2012 16:26 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn oogst van het weekeind. Plus nog zon bakblik vol.
Bakvorm van Gobel met uitneembare bodemquote:Op zaterdag 24 november 2012 17:17 schreef lady-wrb het volgende:
wat een leuke bakvormen heb je voor die lemon pie
ik vind dat er standaard recepten bij al dat lekkers moeten
dat is een mooi ding zeg!quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:25 schreef Estolan het volgende:
[..]
Bakvorm van Gobel met uitneembare bodem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |