quote:Op dinsdag 19 juni 2012 06:39 schreef Monopoly het volgende:
Voor de spotters
Morgen rijd ik eind van de middag door Amsterdam Centraal met een lege kolentrein
FYP.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik kan zoveel concepten naar ze toesturen, ze ik blijvenf volharden in hun mijn eigen koppigheid...
Over Amsterdam gesproken: de reparatie van een van de bruggen over de Oosterdoksvaart zal twee dagen korter duren dan gepland. Gisteren voer er een schip tegen de meest noordelijke brug aan, waardoor de Watergraafsmeer slecht bereikbaar is geworden en de Fyra en Benelux ingekort moesten worden tot Schiphol. Ze verwachten nu dat het treinverkeer donderdag weer normaal zal verlopen, al moet je dat met het voorspelde noodweer van die dag mogelijk met een korrel zout nemenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 06:39 schreef Monopoly het volgende:
Voor de spotters
Morgen rijd ik eind van de middag door Amsterdam Centraal met een lege kolentrein
twitter:ProRail twitterde op maandag 18-06-2012 om 13:49:09@timbiels Bij het opendraaien van de brug is de verankering kapot gegaan. Geen aanvaring dus. Brug ligt nu vast, moet nog gerepareerd worden reageer retweet
ja, maar daarvoor moet je wel even de tunnel doorquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:36 schreef Gtaboy107 het volgende:
Oké, mijn reisgenoot moet nu via spoor 10a binnenkomen, dat is ook vlakbij 13a neem ik aan?
Oh dat is niet zo erg.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar daarvoor moet je wel even de tunnel door
Zoiets had ik me ook bedacht maar hij zal die opleiding waarschijnlijk wel gaan halen. Bij mij is het maar afwachtenquote:
Wat ik mij nou afvraag he, hoe kan je de trdl bereiken als je geen netwerk hebt?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:22 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen donderdagavond tijdens het laden van de kolentrein te Amsterdam Westhaven.
Gelukkig geen ramp, op het moment dat je het bedrijfsspoor oprijdt meld je je binnen. Pas weer contact met de TRDL wanneer je het S-bord wilt passeren.
Met je mobiele telefoon bellenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:55 schreef DrNick het volgende:
[..]
Wat ik mij nou afvraag he, hoe kan je de trdl bereiken als je geen netwerk hebt?
Lag het aan het bereik of iets anders?
En hoe kom ik aan het nummer van de trld?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Met je mobiele telefoon bellen
Maar het lag aan het bereik. Tijdens het laden zijn er 3 punten waar je het contact even kwijt bent. Dit is bekend en geen probleem, omdat de TRDL je niet hoeft te bereiken omdat je als enige "binnen" bent.
Officieel moet een TRDL je ten alle tijden kunnen bereiken voor in geval van nood etc, maar om dit aan te passen voor één simpel spoortje maken ze niet veel haast (blijkbaar)
Dat krijg je van je werkgeverquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:02 schreef DrNick het volgende:
[..]
En hoe kom ik aan het nummer van de trld?
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat krijg je van je werkgever
Maar het heeft weinig zin om zo te bellen. Je moet trein nummers weten en waar je je bevind, en dan nog de goede post bellen om iets te meldenDus je kan ze niet prank callen ofzo
Google.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:02 schreef DrNick het volgende:
[..]
En hoe kom ik aan het nummer van de trld?
Hoi trdl van Utrecht, ik sta vlak voor Houten met de 3578 en er staat een koe op het spoor. Te grazen. Ja, een koe ja.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat krijg je van je werkgever
Maar het heeft weinig zin om zo te bellen. Je moet trein nummers weten en waar je je bevind, en dan nog de goede post bellen om iets te meldenDus je kan ze niet prank callen ofzo
CFF is helemaal niet de goederentak van de SBB, CFF is namelijk hetzelfde bedrijf. De volledige bedrijfsnaam is "SBB CFF FFS", wat drie afkortingen zijn voor "Zwitserse staatsspoorwegen": Een Duitse (SBB), een Franse (CFF) en een Italiaanse (FFS). De goederenpoot heet SBB Cargo / CFF Cargo / FFS Cargo.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:53 schreef greavy het volgende:
De CFF, de Goederentak van de SBB, had bij het ongeval circa 12 goederentreinen stil laten zetten die al onderweg waren. Een aantal moesten weer teruggetrokken worden voor een omleiding.
CFF leidt de goederentreinen om.
Tsja, via Almelo naar Zwolle kost 55 minuten, terwijl via Nijverdal 20 minuten extra kost. Daarbij zit je via Deventer in een wat relaxter treinstel. Dan weet ik het ook wel.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:21 schreef Bitlord het volgende:
Midden in de spits, maar slechts vijf reizigers tussen Nijverdal en Nijverdal-West met de NS-bus. Hoewel er vanuit Almelo via Deventer een sneller alternatief is via Deventer heb ik toch het idee dat deze verbinding door de ondertunneling bij Nijverdal behoorlijk om zeep is geholpen.
Tja, dat was wel te voorspellen, ik denk dat het autoverkeer ook wel aardig is gestegen, overstappen is één van de grootste OV-don'ts. Moeten maar zien dat die lijn weer op het oude niveau komt.. complete minachting voor de reiziger, het opknippen. Moeten ze eens in het westen proberen, 3 jaar een spoorlijn knippen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:21 schreef Bitlord het volgende:
Midden in de spits, maar slechts vijf reizigers tussen Nijverdal en Nijverdal-West met de NS-bus. Hoewel er vanuit Almelo via Deventer een sneller alternatief is via Deventer heb ik toch het idee dat deze verbinding door de ondertunneling bij Nijverdal behoorlijk om zeep is geholpen.
Als ze dan nou eens wat vaker die NS-bus inzetten, dan zou het misschien al wat schelen. Om nou 20 minuten te gaan wachten op een bus en daarna nog eens 6 minuten op de volgende trein..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, dat was wel te voorspellen, ik denk dat het autoverkeer ook wel aardig is gestegen, overstappen is één van de grootste OV-don'ts. Moeten maar zien dat die lijn weer op het oude niveau komt.. complete minachting voor de reiziger, het opknippen. Moeten ze eens in het westen proberen, 3 jaar een spoorlijn knippen.
Geen retroromaanse afkorting?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
CFF is helemaal niet de goederentak van de SBB, CFF is namelijk hetzelfde bedrijf. De volledige bedrijfsnaam is "SBB CFF FFS", wat drie afkortingen zijn voor "Zwitserse staatsspoorwegen": Een Duitse (SBB), een Franse (CFF) en een Italiaanse (FFS). De goederenpoot heet SBB Cargo / CFF Cargo / FFS Cargo.
De spoorwegen hebben ook eigen jingles voor ieder deel van het land.
Was je hier ziek ofzo?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was het weer even. Doorkwebbelen maar
Bron: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=111031quote:Hoofdstation Groningen krijgt metamorfose
Het hoofdstation in Groningen ondergaat de komende jaren een metamorfose.
In totaal wordt bijna 150 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe sporen, perrons, wachtruimten en winkeltjes. De aanpak is nodig vanwege de enorme groei van het aantal reizigers. Die wordt veroorzaakt door extra sneltreinen naar Zwolle en Leeuwarden en door de komst van de regiotram.
Door de aanleg van extra spoor kan in de toekomst ieder kwartier een trein rijden in elke richting. En de treinen vanuit Veendam en Nieuwschans kunnen via het hoofdstation doorrijden naar Delfzijl en Roodeschool. Verder verdwijnt het huidge opstelterrein voor treinen van de locatie achter het hoofdstation naar een plek buiten de stad.
De klus wordt deels betaald van het compensatiegeld voor de Zuiderzeelijn. Ook de provincie Groningen, de gemeente Groningen en plaatsen in de regio betalen mee. De verwachting is dat de werkzaamheden in het najaar van 2013 van start gaat. De megaklus moet in 2020 klaar zijn.
Ik vraag meestal om het mobiele nummer van de machinist als ik toestemming geef een stamlijn te bezetten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:57 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Met je mobiele telefoon bellen
Maar het lag aan het bereik. Tijdens het laden zijn er 3 punten waar je het contact even kwijt bent. Dit is bekend en geen probleem, omdat de TRDL je niet hoeft te bereiken omdat je als enige "binnen" bent.
Officieel moet een TRDL je ten alle tijden kunnen bereiken voor in geval van nood etc, maar om dit aan te passen voor één simpel spoortje maken ze niet veel haast (blijkbaar)
Je valt zo door de mand, als ik nog wat extra vragen stel.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoi trdl van Utrecht, ik sta vlak voor Houten met de 3578 en er staat een koe op het spoor. Te grazen. Ja, een koe ja.
Nog niet eensquote:
Dit was slechts een poging een nogal ongebruikelijke lichamelijke inspanning cinematografisch in live action in beeld te brengen. Lang verhaal.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het was een terechte vraag waard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |