abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112963478
Ik heb onlangs een woning aangeboden gekregen via de woningbouwvereniging. Ik vind het een mooie woning. Het enige wat ik nog moet regelen is de overnames van de oude bewoners. Ze hebben achtergelaten:

- laminaat,
- kookstel met kastje eronder
- lamellen voor een schuifdeur.

Gisteren gebeld en was onaangenaam verrast dat ze in eerste instantie 700 euro vroegen, en niet lager wilde gaan dan 600 euro. Voor alleen het laminaat noemde hij een bedrag van 350 euro. Ikzelf zat te denken in de richting van 50-100 euro voor alles bij elkaar.

Het gaat mij eigenlijk alleen om het laminaat. Het gaat om 33m2, en het is laminaat dat "geen tientje per vierkante meter kost" volgens de oude bewoner, duurder dus, maar wat wel 6 jaar oud is en hij geen bonnetje van heeft.

Wat is een redelijke prijs en hoe voorkom ik dat de oude bewoner uit pure rancune het laminaat eruit haalt? Ik heb echt geen zin zelf een vloer te gaan leggen.

Ik heb gezegd dat ik er nog even over na zou denken en hem maandag terugbel.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:46:37 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112963534
6 jaar oud?

Ik heb voor 15-30m2 laminaat incl ondervloer ¤400 betaald. 2,5 jaar oud.

Ik zou als ik jou was ¤300 bieden. En anders laat je ze het maar lekker eruit halen...

Ik heb alleen de woonkamer betaald. De rest heb ik zelf gekocht en ben bezig met leggen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:47:18 #3
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112963554
Waarom niet? Laminaat leggen is niet veel werk.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:47:46 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112963559
50-100 vind ik wel weinig voor laminaat + lamellen + kookstel met kastje (tenzij het in slechte staat is). Zeg gewoon dat je er niet meer dan 200 euro voor wil betalen.

Want als hij het eruit moet halen heeft ie er alleen maar werk van en krijgt er totaal niks voor terug. Dus dat zal ie niet snel doen. Hij probeert nu gewoon snel geld te verdienen.
pi_112963610
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:47 schreef kwiwi het volgende:
50-100 vind ik wel weinig voor laminaat + lamellen + kookstel met kastje (tenzij het in slechte staat is). Zeg gewoon dat je er niet meer dan 200 euro voor wil betalen.

Want als hij het eruit moet halen heeft ie er alleen maar werk van en krijgt er totaal niks voor terug. Dus dat zal ie niet snel doen. Hij probeert nu gewoon snel geld te verdienen.
Dat. Vooral dat laatste.
Hij wil zijn eigen nieuwe vloer terugverdienen en speelt hard. Prima, maar dat kun jij ook. Maximaal x bedrag en anders moet ie het er maar uit halen. Dat kost hem geld en hij krijgt er niks voor terug. Kijken of ie dan nog voet bij stuk houdt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:52:50 #6
296595 foodlover
live and learn
pi_112963661
Aangezien het om een huurwoning gaat mag hij blij zijn dat hij er nog iets voor krijgt, je kunt nl. eisen dat hij het er uit haalt en dan heeft hij een leuke klus!. Zou hem max. 250 euro voor alles bij elkaar geven, volgens mij voor beide partijen een redelijk bedrag. Kan me aan zijn kant ook wel voorstellen dan hij je uitlacht als je een bedrag van 50-100 euro noemt...
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:52:56 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112963667
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat. Vooral dat laatste.
Hij wil zijn eigen nieuwe vloer terugverdienen en speelt hard. Prima, maar dat kun jij ook. Maximaal x bedrag en anders moet ie het er maar uit halen. Dat kost hem geld en hij krijgt er niks voor terug. Kijken of ie dan nog voet bij stuk houdt.
O en TS betaal niet voordat je de vloer hebt gezien en hij niet meer in het huis komt. Want je hebt nogal eens mensen die, uit frustratie over het lage bedrag dat ze er maar uit hebben kunnen halen, de spullen vervolgens na het ontvangen van het geld (deels) vernielen. En er zijn snel wat flinke krassen in een laminaatvloer gezet natuurlijk.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:54:41 #8
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112963703
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O en TS betaal niet voordat je de vloer hebt gezien en hij niet meer in het huis komt. Want je hebt nogal eens mensen die, uit frustratie over het lage bedrag dat ze er maar uit hebben kunnen halen, de spullen vervolgens na het ontvangen van het geld (deels) vernielen. En er zijn snel wat flinke krassen in een laminaatvloer gezet natuurlijk.
^O^

Wilde ik nou net ook gaan typen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:07:50 #9
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_112964022
Had donderdagochtend een bezichtiging van een 3 kamer appartement 48 m2
van een Amsterdamse woningbouwvereniging, de huidige bewoonster vroeg
200 euro voor laminaat, ze had de bon van 5 jaar geleden , 620 euro,
"ik had het druk met foto's maken, de bezichtiging deed ik voor een vriend
die zelf op vakantie was, niemand van de 14 kijkers reageerde op het overnemen
laminaat, uiteindelijk zei ze , nou ik zie er tegenop om het laminaat en de ondervloer
eruit te halen, dus voor 150 euro mag het ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door tuinfluiter op 16-06-2012 12:16:56 (snellejelle, zeikerd, dan lees je er maar overheen) ]
pi_112964135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:07 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

Had donderdagochtend een bezichtiging van een 3 kamer appartement 48 m2
van een Amsterdamse woningbouwvereniging, de huidige bewoonster vroeg
200 euro voor laminaat, ze had de bon van 5 jaar geleden , 620 euro,
"ik had het druk met foto's maken, de bezichtiging deed ik voor een vriend
die zelf op vakantie was, niemand van de 14 kijkers reageerde op het overnemen
laminaat, uiteindelijk zei ze , nou ik zie er tegenop om het laminaat en de ondervloer
eruit te halen, dus voor 150 euro mag het ook.
Mooie zin, lekker duidelijk...

Zeker niet teveel bieden TS, maar voor 50/100 euro haalt 'ie het er wrs. wel gewoon uit en gunt 'ie het je niet.
pi_112964183
ligt eraan wat voor laminaat. Ligt er quickstep in voor 32,95 per m2, of is het kwantum troep voor 6,-. maakt nogal uit.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:15:58 #12
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112964232
Is altijd lastig te zien zonder bon.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_112964247
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:13 schreef Markster het volgende:
ligt eraan wat voor laminaat. Ligt er quickstep in voor 32,95 per m2, of is het kwantum troep voor 6,-. maakt nogal uit.
Dat dus en als ik het goed begrijp, wil de TS het wel in z'n kamer houden? Mwah..¤100 - ¤150 voor 30 m² laminaat van 6 jaar oud.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_112964399
Hoe moeten wij zonder foto's/merken beoordelen wat een redelijke prijs is?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:23:19 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_112964425
Het kostte mij destijds 550 euro geloof ik voor het hele appartement, ik zit er nu ook zo'n 5,5 jaar in, maar ik zou al blij zijn als ik het er niet uit hoefde te halen eerlijk gezegd... Zeker omdat er nog een verlijmde vloerbedekking onder ligt dat ik als ondervloer heb gebruikt. Voor dat laminaat zou ik niet meer dan 100 euro geven en dat is echt de grens.

De vorige bewoner in mijn appartement wilde voor de vloerbedekking ook 350 euro hebben, het zag er helemaal afgeleefd en vies uit, maar heb toen gezegd dat ik hem maximaal 50 euro wilde geven zodat ik het als ondervloer kon gebruiken, anders wenste ik hem succes met het eruit halen (veel werk, want verlijmd). Met frisse tegenzin heeft hij het toen toch geaccepteerd omdat hij ook inzag dat hij daar twee dagen mee zoet kon zijn... Gewoon voet bij stuk houden.
Don't let my username fool you...
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:45:10 #16
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112964975
Erg is dat. Mensen die in een huurwoning alles gaan verlijmen :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_112966744
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:23 schreef Metalfreak het volgende:
Het kostte mij destijds 550 euro geloof ik voor het hele appartement, ik zit er nu ook zo'n 5,5 jaar in, maar ik zou al blij zijn als ik het er niet uit hoefde te halen eerlijk gezegd... Zeker omdat er nog een verlijmde vloerbedekking onder ligt dat ik als ondervloer heb gebruikt. Voor dat laminaat zou ik niet meer dan 100 euro geven en dat is echt de grens.

De vorige bewoner in mijn appartement wilde voor de vloerbedekking ook 350 euro hebben, het zag er helemaal afgeleefd en vies uit, maar heb toen gezegd dat ik hem maximaal 50 euro wilde geven zodat ik het als ondervloer kon gebruiken, anders wenste ik hem succes met het eruit halen (veel werk, want verlijmd). Met frisse tegenzin heeft hij het toen toch geaccepteerd omdat hij ook inzag dat hij daar twee dagen mee zoet kon zijn... Gewoon voet bij stuk houden.
Je hebt jezelf dus voor 50,- genaaid. Iets wat 2 dagen kost om weg te halen, ga je toch niet voor betalen.

TS, 100,- is zat. En zeg er dan wel bij dat je alleen het laminaat wil en niet vanplan bent voor die andere rommel te betalen.
pi_112967477
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:44 schreef popovitsj het volgende:
Ik heb onlangs een woning aangeboden gekregen via de woningbouwvereniging. Ik vind het een mooie woning. Het enige wat ik nog moet regelen is de overnames van de oude bewoners. Ze hebben achtergelaten:

- laminaat,
- kookstel met kastje eronder
- lamellen voor een schuifdeur.

Gisteren gebeld en was onaangenaam verrast dat ze in eerste instantie 700 euro vroegen, en niet lager wilde gaan dan 600 euro. Voor alleen het laminaat noemde hij een bedrag van 350 euro. Ikzelf zat te denken in de richting van 50-100 euro voor alles bij elkaar.

Het gaat mij eigenlijk alleen om het laminaat. Het gaat om 33m2, en het is laminaat dat "geen tientje per vierkante meter kost" volgens de oude bewoner, duurder dus, maar wat wel 6 jaar oud is en hij geen bonnetje van heeft.

Wat is een redelijke prijs en hoe voorkom ik dat de oude bewoner uit pure rancune het laminaat eruit haalt? Ik heb echt geen zin zelf een vloer te gaan leggen.

Ik heb gezegd dat ik er nog even over na zou denken en hem maandag terugbel.
Ik heb nog nooit betaald voor spullen die huurders of verkopers hebben laten liggen. Ze moeten blij zijn dat ze het MOGEN laten liggen van mij. Dat scheelt hun namelijk tijd en dus ook geld. Dat krijgen ze dan van mij, namelijk het ficitieve bedrag dat ze kwijt zijn als ze het eruit MOETEN halen.

Een vloer liggen is een eitje, elke beunhaas kan dat voor minder dan wat die persoon ervoor vraagt.
Ik had het wel geweten...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 14:24:04 #19
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112967658
Zie hier de twee posts boven mij. Arrogantie ten top.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_112968222
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 14:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Zie hier de twee posts boven mij. Arrogantie ten top.
In mijn laatste huurwoning heb ik ook aangegeven wat ze eventueel over konden nemen.
Dit was onder meer de schutting tussen mij en een buurman, de schutting tussen het erf en de brandgang inclusief poort, de andere schutting zou blijven staan want die had ik samen met de andere buurman gezet en kan ik dus niet weghalen.
Gordijnrails indien gewenst, en lambrisering in de gang, als dat weggehaald zou worden, dan zou die ouderwetse keiharde laag eronder zichtbaar zijn.
En de schuur in de tuin.

Tevens de melding gedaan dat het mij niet interesseerde wat ze wel of niet over zouden nemen, wat niet overgenomen zou worden gaat eruit.

De schutting werd als enigste overgenomen voor het gewenste bedrag.
De rest wilden ze niet of wilden ze veel minder voor betalen, de rest is dan ook verwijderd.
De lambrisering ING naar mijn buurman die ik er een groot plezier mee deed.
De muur zag er niet uit, maar werd door de wbv gewoon geaccepteerd.
De gordijnrails allen verwijderd waarvan het grootste deel dus in het andere huis terecht kwam.
De schuur geheel gedemonteerd waarmee ik vervolgens stellingen van gemaakt hebt in mijn eigen schuur en in die van mijn broer.

Achteraf kreeg ik te horen dat ze er toch wel spijt van hadden dat ze zo star waren, de schuur hadden ze eigenlijk wel graag gehad voor hun motor, de gordijnrails vervangen viel hun betreft de kosten toch vies tegen en de muur in de gang hebben ze ontzettend veel werk aan gehad om het netjes te krijgen.

Ze waren in ieder geval wel blij dat ze de schutting overgenomen hadden, maar ik had ze ook heel duidelijk gemaakt dat in het nieuwe huis geen schutting aanwezig was en ik daar hoe dan ook een schutting nodig zou hebben.

Mijn motto is je hoeft het niet, maar je krijgt het dan ook niet, ben er liever een week mee bezig om het op de vuilstort te dumpen dan me te laten naaien.
Maar de prijzen die ik vraag zijn dan ook alleszins redelijk te noemen.
Voor alles vroeg ik de helft, amper twee jaar oud en bonnetjes aanwezig
  zaterdag 16 juni 2012 @ 14:57:55 #21
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112968618
Precies.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_112969875
Als ik de prijs moet bepalen:

Goede laminaat gaat 10 jaar mee, stel dat het aardige laminaat was (25 euro / m2) , dat hadden ze 900 euro betaald. Zes jaar verstreken nog 360 euro aan waarde. Daarbij is de waarde in werkelijkheid nog minder omdat de andere partij geen echte keuzemogelijkheid heeft (smaak is persoonlijk) dus dat scheelt al de helft. Minstens.

Als je zelf goedkope nieuwe(!) laminaat erin legt, ben je 300 euro kwijt aan materiaal.

Op basis van deze twee overwegingen vind ik een prijs van 150 euro echt heel redelijk. Ik zou niet hoger gaan in ieder geval.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:51:57 #23
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112970019
Correctie: miniaal ¤300 + ondervloer + plinten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:58:59 #24
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_112970214
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:51 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je hebt jezelf dus voor 50,- genaaid. Iets wat 2 dagen kost om weg te halen, ga je toch niet voor betalen.

TS, 100,- is zat. En zeg er dan wel bij dat je alleen het laminaat wil en niet vanplan bent voor die andere rommel te betalen.
Het is maar net wat je genaaid vindt... Ik had toen berekend dat een fatsoenlijke ondervloer me zo'n 100 euro ging kosten en dan had ik wel een ondervloer voor dat doel. Dus 50 euro vond ik voor mezelf acceptabel, scheelde mij dus 50 euro en het werk van het leggen van de ondervloer. Ik denk dat als ik niets had willen betalen, hij het toch eruit had gehaald.
Don't let my username fool you...
pi_112970889
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:58 schreef Metalfreak het volgende:
Ik denk dat als ik niets had willen betalen, hij het toch eruit had gehaald.
Dat soort mensen heb je (zoals ik), die uit rancune, liever de hele zaak eruit slopen om de nieuwe huurder een hak te zetten, dan 't achterlaten voor noppes of een krats.

Je moet dus schipperen tussen ratio (wat is redelijk qua overameprijs voor hem en voor mij) en voorkómen dat iemand (zoals ik) in de contramine schiet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_112976855
Je moet de rollen omdraaien, ZIJ mogen blij zijn dat jij iets wil overnemen inplaats dat jij blij mag zijn om wat over te mogen nemen.
Desnoods laat je die lamellen en gasstel links liggen, marktplaats staat er vol mee!
250/300 bieden voor de vloer indien ze dat niet goedkeuren dan mogen ze het voor 0 euro komen slopen. Maak ze wijs dat als ze niet akkoord gaan dat ze dan ook geen cent eraan verdienen en nog werk moeten verrichten ook.
pi_112977068
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:31 schreef deadly_kiss het volgende:
Je moet de rollen omdraaien, ZIJ mogen blij zijn dat jij iets wil overnemen inplaats dat jij blij mag zijn om wat over te mogen nemen.
Desnoods laat je die lamellen en gasstel links liggen, marktplaats staat er vol mee!
250/300 bieden voor de vloer indien ze dat niet goedkeuren dan mogen ze het voor 0 euro komen slopen. Maak ze wijs dat als ze niet akkoord gaan dat ze dan ook geen cent eraan verdienen en nog werk moeten verrichten ook.
En omgedraaid moet jij dus ook weer werk verzetten om het netjes te krijgen.

De wbv gaf aan dat ze totaal niet kijken naar hoe het behang er bijvoorbeeld uitziet, dus ook al hangt dit er in lappen bij maakt dat niet uit, wel zo handig met het weghalen van de lambrisering in de hal kan ik je vertellen.
En het betonemaille ( kwam eerder niet op het woord) is nu ook niet bepaald een pluspunt in een hal.
De buurman was er overigens erg blij mee, en die heeft het uiteraard gratis gekregen.
Heb hem nog geholpen met monteren en daar kreeg ik nog een kratje bier voor terwijl dat helemaal niet nodig was.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:12:28 #28
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_112980636
Zou 350 voor alles vragen als ik hem was (laminaat + kookplaat + lamellen).
En als TS dat niet wil geven de hele bende eruit slopen en wegpleuren...

Zelf ook zo gedaan toen we uit huurhuis gingen; vroeg iets van 150 euro voor een
lading inbouwkasten, planken en door de muur getrokken TV kabel door hele huis. Laminaat (oud), zeil op de slaapkamer (nieuwe, vonden ze mooi), gordijnrailzen en peertjes overal. Enige dat ik vroeg was of ze het grove latex op de slaapkamermuur zouden overnemen, want dat bleek te grof en moest ik anders glad maken.
Vonden ze 150 euro te duur. Hele tyfusbende eruit getrokken en weggepleurd. Alle lampen weggehaald, nog geen kroonsteentje laten zitten. Vlakschuurmachine over de muren heengehaald om ze vlakker te maken... Man o man wat een bende.
Alleen die sippe gezichtjes toen ze zagen dat er niks meer over was en ze opeens in een lege teringbende zaten was me het geld al waard :D
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:13:10 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112980659
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:12 schreef matthijst het volgende:
Zou 350 voor alles vragen als ik hem was (laminaat + kookplaat + lamellen).
En als TS dat niet wil geven de hele bende eruit slopen en wegpleuren...

Zelf ook zo gedaan toen we uit huurhuis gingen; vroeg iets van 150 euro voor een
lading inbouwkasten, planken en door de muur getrokken TV kabel door hele huis. Laminaat (oud), zeil op de slaapkamer (nieuwe, vonden ze mooi), gordijnrailzen en peertjes overal. Enige dat ik vroeg was of ze het grove latex op de slaapkamermuur zouden overnemen, want dat bleek te grof en moest ik anders glad maken.
Vonden ze 150 euro te duur. Hele tyfusbende eruit getrokken en weggepleurd. Alle lampen weggehaald, nog geen kroonsteentje laten zitten. Vlakschuurmachine over de muren heengehaald om ze vlakker te maken... Man o man wat een bende.
Alleen die sippe gezichtjes toen ze zagen dat er niks meer over was en ze opeens in een lege teringbende zaten was me het geld al waard :D
Nou wat een lol, extra werk hebben én geen bijvoorbeeld 100 euro :')
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:19:15 #30
28167 matthijst
pi_112980960
Ging om het principe: was een matsprijs.
Dan sloop ik het er net zo lief uit en geen geld.
pi_112981089
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou wat een lol, extra werk hebben én geen bijvoorbeeld 100 euro :')
Dat zie je dan wel goed, een man kan daar echt lol aan beleven, maar ik geloof best dat veel vrouwen zich dat niet kunnen voorstellen.
Gewoon effe lekker uitleven in het ene huis om de stress van het nieuwe huis wat je waarschijnlijk al achter de rug hebt mbt opbouwen kwijt te raken.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:35:29 #32
28167 matthijst
pi_112981776
In dit geval zei mijn vrouw ook: laat ze maar in de stront zakken, we halen alles er wel uit :D

Zoals gezegd: ging om het principe... als iets al goedkoop is moet je bij mij niet nog verder gaan janken, dan hou ik het liever zelf, of geef het gratis aan iemand anders... Of in dit geval: sloop ik het er wel uit :)
pi_112984782
Toen wij onze vorige woning betrokken waren de muren echt alle kleuren van de regenboog. Echt zonnebloemgeel, balpenblauw en nederlandselftal-oranje. Dit hebben we zelf in neutralere kleuren geverfd. Wit, wit met een zweempje groen en lichtgroen waren de hoofd kleuren. Wij gingen er dan ik eigenlijk van uit dat wij het zo ook weer mohten opleveren. Maar helaas. De huis as wilde alle muren wit hebben. De nieuwe huurders vonden dat niet nodig en dus spraken we af dat zij de latex over zouden nemen. Voor het extreme bedrag van een hele euro. Maar de huisbaas was onverbiddelijk en we moesten toch echt alles wit maken. Pr ma, dan knallen we er toch even een goedkope latex over. We hebben niet eens gekeken of de boel wel dekte en egaal was. Wit=wit op zulkemomenten.

Toen de nieuwe huurder overigens aangaf 350 EUR teveel te vinden voor alle tapijt en zeil (totaal 60 vierkante meter), een afzuigkap, kookstel, koelkast, kapstok en spiegels in hal en badkamer werd ik ook even principieel. We hebben alles eruit gehaald en een deel aan vrienden/familie gegeven en de dingen waar niemand behoefte aan had hebben we op gratisaftehalen.nl gezet. Binnen 2 dagen was de flat leeg en 'wit'
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:48:01 #34
28167 matthijst
pi_112985537
^O^ ^O^
pi_112985884
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:35 schreef matthijst het volgende:
In dit geval zei mijn vrouw ook: laat ze maar in de stront zakken, we halen alles er wel uit :D

Zoals gezegd: ging om het principe... als iets al goedkoop is moet je bij mij niet nog verder gaan janken, dan hou ik het liever zelf, of geef het gratis aan iemand anders... Of in dit geval: sloop ik het er wel uit :)
Dat bedoel ik met: in de contramine schieten. Zo ben ik nou ook.
pi_112985981
Mensen met principes die tijd en geld kost. Man wat heb je dan geen leven. :')

Als het voor mij makkelijker is om iets te laten zitten, mogen ze het gratis hebben. Ik hoef niet overal een euro op te verdienen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_112986938
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:56 schreef Trommeldaris het volgende:
Spijker op de kop geslagen.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 23:17:46 #38
28167 matthijst
pi_112987042
quote:
Ik verhuis niet zo heel vaak hoor :D
En normaal kom ik weinig paupers tegen O-)

edit, OK, pas nog 1 hier op Fok die 15 euro bood voor een shirt van 25 euro:
Haha. 15 euro verbrand ik hem liever voor *)
  zondag 17 juni 2012 @ 03:35:07 #39
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112994721
Eigenlijk is dat best wel triest... dat je uit rancune alles eruit gaat slopen omdat de overnemer niet jouw bedrag ervoor wilt betalen. Naar mijn idee is dat namelijk het risico van investeren in een huurhuis. Dat je een groot deel afschrijft en dat je dus blij moet zijn als je uberhaupt wat terug krijgt ervoor als je verhuist. Uiteraard wil in alle redelijkheid en de gunfactor speelt zeker mee.

Geen idee wat ik zou geven voor de vloer. Een en ander zou echt sterk afhangen van wat ik zelf in gedachten heb ervoor en wat een nieuwe vloer me dan zou kosten. Heb ik een leuke vloer gezien en dat zou me 500 euro kosten, dan ga ik niet 350 euro betalen voor een overname vloer van 5 jaar oud. Voor die 150 euro verschil koop ik dan wel nieuw, precies naar mijn smaak, met volledige garantie en een doos reserve planken. Dan is het hardstikke jammer voor de vorige huurder dat ie zelf duur laminaat erin heeft gegooid, maar dat is zijn probleem dan. Had ie maar aan moeten denken toen ie dat kocht dat ie ooit wel eens zou verhuizen...

Zou dus voor mezelf puur een rekensommetje maken: wat vind ik het zelf waard? En wat scheelt het mij aan werk en aanschaf als ik het er opnieuw moet inleggen?

Hoewel het lastig is zonder foto's zou ik denk ik max 150-200 euro overname ervoor betalen en dan enkel als het echt helemaal naar m'n zin zou zijn ook.

Alternatief is zelf nieuw kopen en dat kost je afhankelijk van wat je wilt hebben een paar honderd euro aan materiaal en wat tijd. Laten we zeggen: 15 euro/m2 incl ondervloer. En dat is dan vind ik al redelijk ruim ingecalculeerd. Voor dat geld koop je erg mooi laminaat tegenwoordig. Krijg het idee dat die prijzen redelijk gedaald zijn afgelopen jaren.
Ook hoi !
  zondag 17 juni 2012 @ 04:07:36 #40
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112995030
Voor 300 euro heb je een nieuwe vloer. Laminaat is super simpel om te leggen. Bovendien heb je niks aan een vloer die oud is want krassen enzo.

Een woning ziet er trouwens altijd afgeragd en leeg uit in het begin maar je hebt zo alles weer op orde. Dus die rancune snap ik ook niet echt. Ik wilde zelf juist dat ze het laminaat eruit haalden want ik had geen zin om het zelf te doen (afgeragd en lelijk was het). Tja, het laminaat is jouw eigendom wat je er in zet, dus in principe moet je het gewoon meenemen en hergebruiken.

[ Bericht 57% gewijzigd door Mishu op 17-06-2012 04:23:27 ]
pi_112995979
Vraag is ook: hoe lang blijf je in de huurwoning, en wat wil de volgende eigenaar met de laminaatvloer: overnemen, tegen welke prijs....
pi_112996043
quote:

Als het voor mij makkelijker is om iets te laten zitten, mogen ze het gratis hebben. Ik hoef niet overal een euro op te verdienen.
Ja, dat heb ik nou ook! Je hebt er zelf toch plezier van gehad en het kost je alleen werk als je het eruit moet slopen. Eigenlijk gaat het om verdienen op grof vuil 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 17 juni 2012 @ 09:48:23 #43
28167 matthijst
pi_112996142
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 03:35 schreef Inlognaam het volgende:
Eigenlijk is dat best wel triest... dat je uit rancune alles eruit gaat slopen omdat de overnemer niet jouw bedrag ervoor wilt betalen. Naar mijn idee is dat namelijk het risico van investeren in een huurhuis.
Ik zie het sowieso niet als een investering waar ik geld voor terug moet hebben. Je moet het kaal opleveren dus in principe moet alles eruit. Als je dan de toekomstige bewoner wat gunt voor weinig en ze hebben wel interesse maar willen het gratis. Tsja, dan is het inderdaad een kwestie van gunnen.

In mijn geval wilden ze trouwens per se die muur glad opgeleverd hebben, want ze waren bang dat ze dat anders bij verlaten zelf moesten doen. Dus ze wilden alles wel hebben, maar niet de muur. Terwijl dat voor mij nou juist een nette deal was: hun alle spullen die ze wilden voor een minimaal bedrag, ik geen werk aan de muur.

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 17-06-2012 09:53:41 ]
pi_112996337
gewoon 200 euro bieden voor alles bij elkaar en anders haalt ie het er maar allemaal uit. wel pas betalen als hij de woning uit is.
pi_112997390
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik nou ook! Je hebt er zelf toch plezier van gehad en het kost je alleen werk als je het eruit moet slopen. Eigenlijk gaat het om verdienen op grof vuil 8)7
Laminaat is overigens zeer gemakkelijk te verwijderen en te hergebruiken.
In dat laatste huurhuis wilden ze het laminaat bijvoorbeeld wel overnemen, maar dat bood ik niet aan, was ook maar 2 jaar oud en behoorlijk duur als je de ondervloer en plinten meerekent.
De eventuele overnameprijs vonden ze veel te duur voor dat onderdeel, waarop ik uitlegde dat de bedoeling is dat ik het laminaat meeneemt om te hergebruiken in de nieuwe woning voor de slaapkamers, dus als ze het willen overnemen dan is de prijs gebaseerd op 15 jaar afschrijving van het laminaat, geen afschrijving op de ondervloer en een korting omdat ik geen tijd kwijt zou zijn om het eruit te halen.
Overigens zou het zelf verwijderen mij dus ruim geld opleveren, hetzelfde laminaat was duurder geworden doordat ik het tijdens een actieweek kocht en nu buiten de actie viel.
Hetzelfde laminaat halen zou mij meer kosten dan het hier zou opleveren, de enige besparing zou tijd zijn.

Uiteindelijk alles eruit gehaald en hergebruikt in de nieuwe woning, hoefde er maar 8 pakken extra bij te kopen om alles weer te voorzien.
En ja er was geen kleurverschil te zien.
pi_112997514
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:10 schreef klipper het volgende:

Uiteindelijk alles eruit gehaald en hergebruikt in de nieuwe woning, hoefde er maar 8 pakken extra bij te kopen om alles weer te voorzien.
Fantastisch! Daaruit blijkt dat laminaat ook nog eens milieuvriendelijk bouwmateriaal is: hoog op de Lansink-ladder . Wat dat betreft zou tapijt e.d. gewoon verboden moeten worden, verdwijnt moeizaam in de verbrandingsovens, moet vaak eerst door een shredder met alle energiekosten van dien.
pi_112997771
quote:

In dat laatste huurhuis wilden ze het laminaat bijvoorbeeld wel overnemen, maar dat bood ik niet aan, was ook maar 2 jaar oud en behoorlijk duur als je de ondervloer en plinten meerekent.
De eventuele overnameprijs vonden ze veel te duur voor dat onderdeel, waarop ik uitlegde dat de bedoeling is dat ik het laminaat meeneemt om te hergebruiken in de nieuwe woning voor de slaapkamers, dus als ze het willen overnemen dan is de prijs gebaseerd op 15 jaar afschrijving van het laminaat, geen afschrijving op de ondervloer en een korting omdat ik geen tijd kwijt zou zijn om het eruit te halen.
Overigens zou het zelf verwijderen mij dus ruim geld opleveren, hetzelfde laminaat was duurder geworden doordat ik het tijdens een actieweek kocht en nu buiten de actie viel.
Hetzelfde laminaat halen zou mij meer kosten dan het hier zou opleveren, de enige besparing zou tijd zijn.

Dat klinkt dan niet als heel erg goedkoop laminaat zoals in de openingspost beschreven staat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_112998249
quote:

[..]

Als je het kan gebruiken is het natuurlijk een ander verhaal. Genoeg die hier alleen geld willen zien voor iets wat ze anders toch naar de vuilstort willen brengen. :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  zondag 17 juni 2012 @ 11:48:12 #49
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112998326
quote:

[..]

Ik doe ook precies hetzelfde in mijn huurhuis :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_112998786
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:24 schreef Isabeau het volgende:
Dat klinkt dan niet als heel erg goedkoop laminaat zoals in de openingspost beschreven staat.
In de OP staat dat het veel duurder dan 10¤/m² is (geweest). Volgens de huidige huurder dan, maar dat kan ook een beetje overdreven zijn.
pi_112998903
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoe het bij ts is weet ik natuurlijk niet.
Was ook geen goedkoop laminaat en ook geen goedkope ondervloer overigens.
Ik wilde het dan ook zelf meenemen, maar overnemen tegen een redelijke prijs is altijd mogelijk.
Wat dit laminaat betreft, zou er hoe dan ook hetzelfde weer terug komen, met dien verschil dat het in het huurhuis in de woonkamer lag en in het nieuwe huis op de slaapkamers.

Sommigen doen hier echter alsof de oude bewoner blij moet zijn dat hij of zij het mag laten zitten, maar dat verhaal gaat natuurlijk lang niet altijd op.

Zoals eerder gezegd, de gordijnrails konden ze overnemen, wilden ze niet, maakt niet uit, in het nieuwe huis moest ook gordijnrails komen, dus of het nieuw aangeschaft moest worden of hergebruikt maakt natuurlijk niets uit, maar je moet maar eens een 12 meter gordijnrails halen, blijkt het toch duurder te zijn dat je verwacht had inclusief alle bevestigingen.
Van de 15 meter in het oude huis had ik dus 12 meter nodig in mijn nieuwe huis, de overige raambekleding zou anders worden en had ik dus geen gordijnrails voor nodig.

De schuur is hergebruikt voor het maken van stellingen in mijn schuur en die van mijn broer, ik kan je vertellen dat het goedkoper was dan nieuwe stellingen aan te schaffen welke bovendien zwakker zouden zijn dan de constructie zoals die nu staat, wederom een winwin situatie.
De tijd die eraan gespendeerd is zien sommige misschien als nutteloos, maar ik vindt het leuk om zelf iets te maken, bovendien maak ik onderdelen zo dat het altijd simpel uit elkaar te halen is, de schuur was dan ook als bouwpakket ontworpen, had er al min of meer rekening meegeholpen dat ik het ooit voor iets anders zou gebruiken, zelfs het dak is bij mijn broer hergebruikt.

De lambrisering in de gang was wederom snel verwijderd, had hier een klikvast systeem voor gemaakt, was dus zo verwijderd en bij de buurman aan wie ik het beloofd had als het niet overgenomen zou worden zo weer gemonteerd, hij blij omdat zijn gang zo ontzettend opknapte en ik blij omdat ik iemand er een groot plezier mee kon doen, zeker als je bedenkt dat die man dat zelf allemaal niet meer kon wegens omstandigheden.
Dan gun ik het liever iemand dan het gewoon weg te geven.

De nieuwe bewoners waren blij dat ze de schutting wel overgenomen hadden, want die was er echt uitgegaan en hergebruikt in mijn nieuwe woning, maar doordat zij dat wel overgenomen hadden, hadden we met alle buren dezelfde schutting als ik eerder had wederom gekocht ( werden door een bedrijf op verzoek gemaakt, was dus geen standaard spul )
De schutting zie ik als eerste afscherming, de tuin moet wel zo groen mogelijk zijn.
  zondag 17 juni 2012 @ 12:33:19 #52
28167 matthijst
pi_112999429
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:13 schreef klipper het volgende:
Sommigen doen hier echter alsof de oude bewoner blij moet zijn dat hij of zij het mag laten zitten, maar dat verhaal gaat natuurlijk lang niet altijd op.
Inderdaad. En alsof je letterlijk alles weg moet gooien als je eruit gaat en het dus daarom waardeloos is. Veel dingen kan je zelf wel hergebruiken (inbouwkasten, planken, etc) of wil familie misschien wel hebben...dus waarom gratis aan de sloeber na je geven. Je kent die tjappies niet eens.
En sommigen zijn schijnbaar zulke paupers dat ze dingen alleen gratis willen hebben want owee als degene die verhuist er zomaar geld voor wil hebben.
Stel je voor zeg: betalen voor spullen die je kunt gebruiken, als is het maar een kwart van de waarde, dat gaat dus mooi niet door, dan kan je het net zo goed nieuw kopen :D :D
Wie is dan de grotere idioot vraag ik me af: degene die het weigert gratis weg te geven, of degene die liever 75% meer betaalt.
  zondag 17 juni 2012 @ 12:33:58 #53
28167 matthijst
pi_112999451
2x

[ Bericht 99% gewijzigd door matthijst op 17-06-2012 12:34:31 ]
pi_113003720
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

Inderdaad. En alsof je letterlijk alles weg moet gooien als je eruit gaat en het dus daarom waardeloos is. Veel dingen kan je zelf wel hergebruiken (inbouwkasten, planken, etc) of wil familie misschien wel hebben...dus waarom gratis aan de sloeber na je geven. Je kent die tjappies niet eens.
En sommigen zijn schijnbaar zulke paupers dat ze dingen alleen gratis willen hebben want owee als degene die verhuist er zomaar geld voor wil hebben.
Stel je voor zeg: betalen voor spullen die je kunt gebruiken, als is het maar een kwart van de waarde, dat gaat dus mooi niet door, dan kan je het net zo goed nieuw kopen :D :D
Wie is dan de grotere idioot vraag ik me af: degene die het weigert gratis weg te geven, of degene die liever 75% meer betaalt.
Nogmaals. Bij hergebruik vind ik het een ander verhaal. Alleen om iets eruit te slopen om het vervolgens gewoon weg te gooien, uit een debiel soort principe. Dat vind ik nogal lomp :')
pi_113008957
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:32 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Nogmaals. Bij hergebruik vind ik het een ander verhaal. Alleen om iets eruit te slopen om het vervolgens gewoon weg te gooien, uit een debiel soort principe. Dat vind ik nogal lomp :')
ben ik het niet helemaal mee eens...als de nieuwe huurder voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, dan sloop ik het er ook liever uit....er is ook sprake van een "gun" faktor, ik hoef net de hoofdpijs voor spul wat ik achterlaat maar het moet van twee kanten komen..
pi_113010291
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:51 schreef sijs het volgende:

[..]

ben ik het niet helemaal mee eens...als de nieuwe huurder voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, dan sloop ik het er ook liever uit....er is ook sprake van een "gun" faktor, ik hoef net de hoofdpijs voor spul wat ik achterlaat maar het moet van twee kanten komen..
Dus je gunt het ze niet omdat ze niet willen betalen voor iets wat jij eigenlijk weg wilt gooien, maar uit gemak ook kunt laten zitten? :{
pi_113010754
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:25 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dus je gunt het ze niet omdat ze niet willen betalen voor iets wat jij eigenlijk weg wilt gooien, maar uit gemak ook kunt laten zitten? :{
Dit moeten mensen toch helemaal zelf weten? Mij boeit het niet of iemand mij iets gunt of niet, mij gaat het erom dat als ik het overneem ik mensen werk bespaar. Als zij er nog meer voor willen hebben, dan hebben ze pech. Ze moeten blij zijn dat ze het MOGEN laten liggen en ik hun dus werk bespaar.
Wat ze met die informatie doen maakt mij niks uit, als je er toch al vanuit gaat dan de nieuwe woning leeg MOET zijn.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_113010807
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:51 schreef sijs het volgende:

[..]

Waarom moet het van 2 kanten komen als je verplicht ben om het eruit te halen?
  zondag 17 juni 2012 @ 17:52:12 #59
28167 matthijst
pi_113011134
Omdat je de toekomstige huurder matst?
Waarom denk je anders dat het principe van overnemen van spullen ueberhaupt bestaat, dombo?

Het is niet dat de toekomstige huurder er geen voordeel van heeft als hij geen laminaat hoeft te leggen, geen planken en kasten hoeft te monteren en geen gordijnrails hoeft op te hangen...
Als hij het zelf allemaal nog moet kopen kost het hem ook gewoon tijd en geld.

Volgens die suffe logica van jou kun je spullen op Marktplaats voortaan ook gratis afhalen: de verkoper moet er toch vanaf.
En vanaf morgen is alle verse waar bij de supermarkt ook gratis, want na een dag is het bedorven en moeten ze het toch weggooien.
  zondag 17 juni 2012 @ 17:57:46 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_113011274
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:52 schreef matthijst het volgende:
Omdat je de toekomstige huurder matst?
Waarom denk je anders dat het principe van overnemen van spullen ueberhaupt bestaat, dombo?

Het is niet dat de toekomstige huurder er geen voordeel van heeft als hij geen laminaat hoeft te leggen, geen planken en kasten hoeft te monteren en geen gordijnrails hoeft op te hangen...
Als hij het zelf allemaal nog moet kopen kost het hem ook gewoon tijd en geld.

Volgens die suffe logica van jou kun je spullen op Marktplaats voortaan ook gratis afhalen: de verkoper moet er toch vanaf.
En vanaf morgen is alle verse waar bij de supermarkt ook gratis, want na een dag is het bedorven en moeten ze het toch weggooien.
Volgens die suffe logica hebben wij bij onze verhuizing inderdaad een heleboel spullen nasr de kringloop gebracht.

Gek hè, zulke mensen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_113012194
klopt.. ik moet het huis leeg achterlaten, dus ik heb de keuze tussen over laten nemen, maar wel voor een acceptabele prijs - en dat is absoluut niet de hoofdprijs-, of verwijderen..maar als mensen daar nog op menen te moeten afdingen,wat ik heb meegemaakt, dan ben ik heel simpel, dan ros ik alles eruit
  zondag 17 juni 2012 @ 18:35:51 #62
28167 matthijst
pi_113012470
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens die suffe logica hebben wij bij onze verhuizing inderdaad een heleboel spullen nasr de kringloop gebracht.

Gek hè, zulke mensen.
Nee, niet gek, met weggeven is weinig mis, maar weggeven aan nieuwe huurders die te beroerd zijn om jou dan ook eregens mee te matsen, tsja, dat gaat mij wat ver.
Niet alles is waardeloos na een paar jaar gebruik.

Maar goed, deze discussie gaat nergens heen: sommigen vinden schijnbaar dat je als verlatende huurder blij moet zijn dat je je spullen mag laten zitten en daar geen geld voor hoeft te verwachten. Anderen vinden dat nieuwe huurders blij moeten zijn dat je hen en jezelf een hoop werk en geld bespaart en dat een kleine vergoeding dan op z'n plaats is.

Mensen nemen doorgaans geen dingen over die ze niet mooi vinden, dus ik snap al dat gejank niet zo. Als je nou iets achter wilt laten dat de nieuwe huurder lelijk vindt, dan lijkt het me logisch dat hij zegt: sloop het er maar uit, of laat het gratis zitten, ik heb er niks voor over.
  zondag 17 juni 2012 @ 20:55:22 #63
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113019207
Verbaas me trouwens over overname betreffende tuinen en dergelijke. Nooit geweten dat dat ook gebruikelijk was? Dan doel ik op schuttingen, stenen en dat soort spul. Leek me dat schutting altijd van jouw en de buren gezamelijk was, maar kennelijk niet dus.
Ook hoi !
pi_113022506
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:55 schreef Inlognaam het volgende:
Verbaas me trouwens over overname betreffende tuinen en dergelijke. Nooit geweten dat dat ook gebruikelijk was? Dan doel ik op schuttingen, stenen en dat soort spul. Leek me dat schutting altijd van jouw en de buren gezamelijk was, maar kennelijk niet dus.
Ligt eraan, ik had bijvoorbeeld 1 schutting tussen mij en een van de buren gezamenlijk aangeschaft, aan de andere kant vond de buurman het prima dat ik een schutting zou neerzetten maar hij kon er niet aan mee betalen omdat hij het geld er niet voor had.
Toen gelijk gezegd wat de eventuele consequentie was en dat vond hij prima.
Zodoende heb ik de tweede schutting tussen mij en de andere buurman dus zelf bekostigd evenals de schutting aan het eind van het pad dat de afscheiding vormde tussen erf en brandgang.
Zelfs de wbv gaf aan dat het mijn eigen pakken aan was wat ik ermee zou doen.
Zelfs het tegelpad zou ik mee mogen nemen.

De tegels wilde ik niet in het nieuwe huis dus die heb ik gewoon laten liggen, de schutting zou ik echter prima kunnen gebruiken dus die konden ze overnemen, tenminste de delen die van mij waren, de delen die gezamenlijk aangeschaft waren was ik gewoon kwijt.

Wat de tuin betreft, heb ik gewoon meegenomen wat ik zelf wilde hebben, onder andere enkele coniferen en sowieso de appelboom, dat was namelijk de geboorteboom van mijn oudste zoon.
pi_113022758
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:35 schreef matthijst het volgende:

Mensen nemen doorgaans geen dingen over die ze niet mooi vinden, dus ik snap al dat gejank niet zo. Als je nou iets achter wilt laten dat de nieuwe huurder lelijk vindt, dan lijkt het me logisch dat hij zegt: sloop het er maar uit, of laat het gratis zitten, ik heb er niks voor over.
Ik heb altijd gezegd dat spullen die ik niet over wilde nemen dat ze dat zelf mee moesten nemen, ook gratis wil ik het dan niet hebben.
Bij vele wbv is het gebruikelijk dat wat je overneemt of het nu gratis is of niet je daar ook verantwoordelijk voor bent, zodoende is het mogelijk dat je het later zelf wel moet verwijderen.
pi_113027044
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:42 schreef klipper het volgende:

[..]

Ik heb altijd gezegd dat spullen die ik niet over wilde nemen dat ze dat zelf mee moesten nemen, ook gratis wil ik het dan niet hebben.
Bij vele wbv is het gebruikelijk dat wat je overneemt of het nu gratis is of niet je daar ook verantwoordelijk voor bent, zodoende is het mogelijk dat je het later zelf wel moet verwijderen.
klopt de keren dat ik een nieuw huis huurde en er geen oude huurder was -- de eerstge was overleden- en de tweede met de noorderzon vertrokken, heb ik de verhuurder alles in de staat laten herstellen zoals ik het ook zou moeten achterlaten, - de schrootjes werden erafgehaald, een plavond opniuw gestuct en zo, ik zorg er altijd voor dat dingen die ik verander óf verwijderbaar zijn óf door de verhuurder als verbetering worden geaccepteerd .in mijn huidige huis heb ik een grote velux in het dak gezet...mocht ik hier wegggaan krijg ik daar van de woningbouw zelfs een vergoeding voor
pi_113029649
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:55 schreef Inlognaam het volgende:
Verbaas me trouwens over overname betreffende tuinen en dergelijke. Nooit geweten dat dat ook gebruikelijk was? Dan doel ik op schuttingen, stenen en dat soort spul.
Mijn zwager had een paar jaar geleden 3500 betontegels van 30x30 nodig (voor langs de slootkanten).
We zijn bij heel wat huurwoningen geweest om de tuin leeg te rossen en bijna alle tegels (gratis natuurlijk) mee te nemen, meestal moest er alleen een padje van 2 tegels breed over blijven naar de voordeur toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door bluemoon23 op 18-06-2012 11:17:08 (gratis toegevoegd) ]
  PR/Manusje van alles maandag 18 juni 2012 @ 09:47:52 #68
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_113040568
Betalen voor de troep van een ander... Beetje de omgekeerde wereld. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 18 juni 2012 @ 09:57:54 #69
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_113040768
Het is maar net wat voor huurder je treft in dit spel, de meeste proberen het gewoon met een hoog bedrag en kijken dan waar het eindigt en happen dan toch wel toe omdat ze er anders ook niets voor krijgen én het kutwerk hebben. :+

Heb zelf destijds een hoop daar achtergelaten, van een nieuwe keuken tot aan de pas opgeknapte tuin en het slechts twee jaar oude laminaat.
Puur omdat ik het zelf niet kwijt kon, geen zin had om de boel in de Marktplaats te zetten en de nieuwe bewoonster er meer dan blij mee was.
pi_113043116
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:57 schreef Lastpost het volgende:
Puur omdat ik het zelf niet kwijt kon, geen zin had om de boel in de Marktplaats te zetten en de nieuwe bewoonster er meer dan blij mee was.
Dat laatste is ook een argument: is de ander er oprecht blij mee.

Ik ben van apotheek geswitched, bij de apotheek hier op het dorp, keek men nooit blij als ik kwam, vanwege het omvangrijke pillenpakket dat ik afhaal; sterker nog, werd ik genegeerd. Bij de nieuwe apotheek in de stad (20 min. fietsen) is men heel blij met mijn komst; vanwege het omvangrijke pillenpakket dat ik afhaal.
pi_113045489
Heb ook eens iemand mee geholpen met verhuizen, zelfs de stenen uit de tuin werden meegenomen. Van die hele mooie lange zwarte stenen. De tuin was zo mooi maar de nieuwe huurders wilden ze niet. Toen hun opnieuw kwamen kijken was het 1 grote modder / zand bende.

Hja dan ineens roepen dat het er nu wel erg somber uitziet... nee echt ?
pi_113058193
Bedankt voor de vele reacties! Het was wel fijn om wat meningen te horen, zeker aangezien ik helemaal geen ervaring met dit soort dingen heb.

Ik heb de oude bewoner net gebeld en ben tot overeenstemming gekomen: 275,- voor de vloer en de lamellen. De kookplaat + kastje bleek hem heel veel waard; hij wilde niet lager gaan dan 525,- voor alles bij elkaar, maar dat vind ik toch echt te veel geld.
pi_113058563
Toen ik in mijn huurhuis trok werd er een paar honderd gevraagd voor lamellen/gasfornuis/laminaat. Ik had daar geen trek in dus heb gezegd: haalt er maar uit. Toen mocht ik het gratis hebben :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 18 juni 2012 @ 17:16:50 #74
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113058679
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:06 schreef popovitsj het volgende:
Bedankt voor de vele reacties! Het was wel fijn om wat meningen te horen, zeker aangezien ik helemaal geen ervaring met dit soort dingen heb.

Ik heb de oude bewoner net gebeld en ben tot overeenstemming gekomen: 275,- voor de vloer en de lamellen. De kookplaat + kastje bleek hem heel veel waard; hij wilde niet lager gaan dan 525,- voor alles bij elkaar, maar dat vind ik toch echt te veel geld.
Dat is toch wel heel netjes dacht ik. Eruit gegaan dat beide nog in nette staat zijn :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 18 juni 2012 @ 18:18:04 #75
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113061122
Zeker als het naar je zin is scheelt het wel het nodige werk. Nog steeds een hoop geld vind ik, maar soms moet het maar.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')