Ja, het is ook een paradox. En het erge is nog, hoe meer je gehecht bent aan het eindresultaat, hoe moeilijker het is om normaal en spontaan te zijn want je gaat teveel in je hoofd zitten.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:56 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Wel op de manier waarop ik dat denk, want dat is wat hij communiceert in zijn filmpje. Ik kan niks anders draaien van zijn woorden om 'a motherfucking pimp' te worden en "stand out to have sex with hot woman"
Als ik een meid wil 'hebben', is dat niet voor een nachtje, maar voor een relatie oid. Dan ben ik sowieso erg geïnteresseerd in haar als persoon, en sta ik dus niet los van het eindresultaat. Dat wil ik ook niet, want dat zou betekenen dat ik haar helemaal niet waardeer als persoon, maar alleen om het feit dat zij een vrouw zou zijn.
Weleens iemand helemaal zien veranderen nadat hij terug kwam van een wereldreis bijv? Het gebeurd niet veel, maar soms heb je mensen die totaal veranderd zijn en gegroeid als persoon. Mensen die je totaal niet meer herkend zelfs.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:57 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Lees je even in.
Geheel transformeren, lariekoekje kan angsten overwinnen om lekkerder in je vel te zitten, maar je gaat niet van de ene naar de andere persoonlijkheid.
Een tegenstrijdigheid afdoen als een paradox? Een paradox is schijnbaar tegenstrijdig, leg mij dan maar uit waar dat schijbare in ligt,quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja, het is ook een paradox. En het erge is nog, hoe meer je gehecht bent aan het eindresultaat, hoe moeilijker het is om normaal en spontaan te zijn want je gaat teveel in je hoofd zitten.
Het is niet geheel tegenstrijdig, want als je in het moment leeft dan denk je niet eens aan resultaat maar kan je het pad wel bewandelen omdat je het leuk vind. Maar het is wel een beetje tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:06 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Een tegenstrijdigheid afdoen als een paradox? Een paradox is schijnbaar tegenstrijdig, leg mij dan maar uit waar dat schijbare in ligt,
Dat komt omdat je denkt dat iedereen hetzelfde in elkaar zit. Je kan wel spontaan en normaal doen en daarnaast op een gezonde manier gehecht zijn aan het eindresultaat.
Vrienden van mij die op wereldreis zijn geweest zijn welzeker veranderd, maar niet zo radicaal als je het durft neer te zetten. Het geeft een open blik op de wereld, visie en levenservaring. Maar absoluut geen verandering van persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Weleens iemand helemaal zien veranderen nadat hij terug kwam van een wereldreis bijv? Het gebeurd niet veel, maar soms heb je mensen die totaal veranderd zijn en gegroeid als persoon. Mensen die je totaal niet meer herkend zelfs.
Persoonlijkheids veranderingen komen wel vaker voor. Ook bij bepaalde aandoeningen en maken we soms zelfs mee als iemand drank op heeft of een trauma heeft gehad.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:13 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Vrienden van mij die op wereldreis zijn geweest zijn welzeker veranderd, maar niet zo radicaal als je het durft neer te zetten. Het geeft een open blik op de wereld, visie en levenservaring. Maar absoluut geen verandering van persoonlijkheid.
Maar houd maar op, ik zal niet veranderen naar het beeld waarin jij vind dat mannen moeten voldoen, want dat ben ik niet.
En dat wil jij aandragen om te zeggen dat mijn karakter daarom gaat wijzigen zodat ik ga ervaren wat jij ervaart?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Persoonlijkheids veranderingen komen wel vaker voor. Ook bij bepaalde aandoeningen en maken we soms zelfs mee als iemand drank op heeft of een trauma heeft gehad.
In het moment leven is het bewust het doel buiten ogenschouw te laten? Zegmaar de weg bewandelen met oogkleppen op?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is niet geheel tegenstrijdig, want als je in het moment leeft dan denk je niet eens aan resultaat maar kan je het pad wel bewandelen omdat je het leuk vind. Maar het is wel een beetje tegenstrijdig.
Ze voelt aan waar je naar toe probeert te werken als je resultaat gericht denkt, en dan ben je niet geheel jezelf want je maakt een planning naar een eindresultaat en probeert de interactie in jouw voordeel om te buigen. Hier is een interactie niet voor bedoelt. Het moet pure expressie zijn van je gevoelens, en niet met een verborgen agenda.
Je in situaties gooien met vrouwen maakt je vanzelf een ander persoon. Vrouwen straffen je namelijk op slecht onnatuurlijk gedrag.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:25 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
En dat wil jij aandragen om te zeggen dat mijn karakter daarom gaat wijzigen zodat ik ga ervaren wat jij ervaart?
En wat gaat daar voor gebeuren? Verre rijzen heb ik al gemaakt, dat gaat niet helpen, een trauma misschien, of een paar glazen alcohol?
![]()
Ja, vrouwen "versieren" doe je met oogkleppen op en puur je eigen gevoelens/intenties van het moment volgen. In het moment leven doe je onbewust overigens, anders zit je niet meer in het momentquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:26 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
In het moment leven is het bewust het doel buiten ogenschouw te laten? Zegmaar de weg bewandelen met oogkleppen op?
Ze mag niet voelen dat je haar leuk vind, want dat schrikt haar af? Het is geen planning, alleen het aangeven van je interesse.
Wie heeft het nu weer over onnatuurlijk gedrag? Dat ik dingen anders ervaar is helemaal niet onnatuurlijk. Het ging over persoonlijkheidsveranderingen, en dat gebeurt helemaal niet als ik met dames omga.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je in situaties gooien met vrouwen maakt je vanzelf een ander persoon. Vrouwen straffen je namelijk op slecht onnatuurlijk gedrag.
Ik zeg niet dat het onnatuurlijk gedrag is dat je dingen anders ervaar. Ik zeg dat vrouwen straffen op eventueel onnatuurlijk gedrag van de desbetreffende persoon. Dus negatieve feedback geven als mensen creepy zijn. Na verloop van tijd worden die mensen minder creepy.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:39 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Wie heeft het nu weer over onnatuurlijk gedrag? Dat ik dingen anders ervaar is helemaal niet onnatuurlijk. Het ging over persoonlijkheidsveranderingen, en dat gebeurt helemaal niet als ik met dames omga.
Wat is afstraffen nu weer?
Het leven bestaat uit oa in het moment leven. Als je dit niet echt hebt dan sta je verder van jezelf af.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:39 schreef Murvgeslagen het volgende:
Je blijft om de hete brij heen draaien Firefly, het leven bestaat niet uit vrouwen versieren.
Welke intenties / gevoelens moet je dan anders volgen? Je hebt toch alleen maar intenties op dat moment?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:30 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja, vrouwen "versieren" doe je met oogkleppen op en puur je eigen gevoelens/intenties van het moment volgen. In het moment leven doe je onbewust overigens, anders zit je niet meer in het moment
Het is juist goed als ze voelt dat je haar leuk vind, maar je moet tegelijk ook voelen dat het je niets uit maakt (in het moment leven). Dan voelt ze ook dat het je tegelijk niet boeit, en leeft ze ook meer in het moment. Dit is heel het "versieren".
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:25 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Right, en waar zien wij dan de koppeling introversie en testosteron?
Was ook niet duidelijk na die post, ik moest weg...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja? Ik snap neit helemaal waar je heen wil.
Jij raakt rare sprongen in je gedachtegang, of volgt het verloop van de discussie niet helemaal.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het onnatuurlijk gedrag is dat je dingen anders ervaar. Ik zeg dat vrouwen straffen op eventueel onnatuurlijk gedrag van de desbetreffende persoon. Dus negatieve feedback geven als mensen creepy zijn. Na verloop van tijd worden die mensen minder creepy.
De eerste gedachte die in je op komt (of eigenlijk gevoel) volgen, in plaats van de gedachtes die erna komen. Want meestal zijn de 2e en 3e gedachtes excuusjes om iets niet te doen. Bijvoorbeeld: "Oh een leuke meid, maaarrr laat maar ze staat te ver weg". "Oh een leuke meid, oh wacht misschien staat die vriend naast haar".quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:43 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Welke intenties / gevoelens moet je dan anders volgen? Je hebt toch alleen maar intenties op dat moment?
Nee hoor, als je ergens wilt komen zal je lange termijn doelstellingen moeten nemen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het leven bestaat uit oa in het moment leven. Als je dit niet echt hebt dan sta je verder van jezelf af.
Te simpel gebracht dit..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:49 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Nee hoor, als je ergens wilt komen zal je lange termijn doelstellingen moeten nemen.
Dat zijn een heleboel rare bewoordingen om te zeggen dat je met angst moet afrekenen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De eerste gedachte die in je op komt (of eigenlijk gevoel) volgen, in plaats van de gedachtes die erna komen. Want meestal zijn de 2e en 3e gedachtes excuusjes om iets niet te doen. Bijvoorbeeld: "Oh een leuke meid, maaarrr laat maar ze staat te ver weg". "Oh een leuke meid, oh wacht misschien staat die vriend naast haar".
Bij die opvolgende gedachtes volg je je ware intenties niet meer en pas je jezelf aan aan de situatie. Aka niet echt jezelf zijn, niet meer in het moment leven en maar jezelf aanpassen aan de omgevingsfactoren.
Verklaar jezelf. Firefly zegt dat je niet teveel moet nadenken over wat er op langere termijn kan gebeuren. Als je ambitie hebt zal je toch verder moeten kijken dan 'in het moment leven'.quote:
Misschien ben je geen creep, maar voor iemand die bijv heel extreem goed is met vrouwen kom je over als een creep. Ik zie mensen van vroeger nu heel anders, en in die tijd zag ik sommige mensen ook als normale sociale wezens. Maar op een gegeven moment zie je dat ze eigenlijk zeer onzeker zijn omdat je op een heel ander groei niveau weer zit.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:47 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Jij raakt rare sprongen in je gedachtegang, of volgt het verloop van de discussie niet helemaal.
- Je begint te zeggen dat ik het anders ga ervaren als mijn persoonlijkheid veranderd.
- Ik zeg dat kan niet, een persoonlijkheid veranderd niet in die mate.
- Jij zegt dat doet het wel met reizen of alcohol, trauma's
- Ik ontkracht dat, mijn persoonlijkheid veranderd niet.
- Jij zegt persoonlijkheid veranderd door vrouwen die negatief gedrag afstraffen in het geval van creeps.
Wat hebben creeps nu weer met het veranderen van mijn volkomen normale persoonlijkheid te maken? Ik ken overigens zeer weinig creeps.
Beter verklaar jij jezelf sommige dingen komen op je af, en hoef je niet in te plannen met een doelstelling.quote:
Op het werk is in het moment leven helemaal niet handig. Je moet erin en eruit kunnen stappen idd. Weten wanneer je kunt genieten op de korte termijn en wanneer je moet presteren voor de lange termijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:51 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Verklaar jezelf. Firefly zegt dat je niet teveel moet nadenken over wat er op langere termijn kan gebeuren. Als je ambitie hebt zal je toch verder moeten kijken dan 'in het moment leven'.
Lees even de aanvulling op mijn post.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:52 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Beter verklaar jij jezelf sommige dingen komen op je af, en hoef je niet in te plannen met een doelstelling.
Daarin heb je gelijk, maar je hebt geen ambitie om een vrouw te versieren, dat is onzinnnig en daarmee doe je een vrouw tekort, mbt de context van dit topic gaat dat dus niet opquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:54 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Lees even de aanvulling op mijn post.
Je leeft juist op het moment op je werk.. Je bent dan ''lekker bezig'' namelijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Op het werk is in het moment leven helemaal niet handig. Je moet erin en eruit kunnen stappen idd. Weten wanneer je kunt genieten op de korte termijn en wanneer je moet presteren voor de lange termijn.
Wat kan mij het schelen dat een ander mij een creep vind? Ik zit lekker in mijn vel hoor. Zo iemand is eerder zelf een creep.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Misschien ben je geen creep, maar voor iemand die bijv heel extreem goed is met vrouwen kom je over als een creep. Ik zie mensen van vroeger nu heel anders, en in die tijd zag ik sommige mensen ook als normale sociale wezens. Maar op een gegeven moment zie je dat ze eigenlijk zeer onzeker zijn omdat je op een heel ander groei niveau weer zit.
Ik mag hopen dat ik die grote mate van alcohol of trauma's niet zal tegenkomen, zelfs niet als het mij plotseling zo goed maakt met de dames als jij van jezelf verwacht.quote:Dat je ontkent dat iemand met een trauma of andere extreme ervaring bijv een heel ander persoonlijkheid kan krijgen is jammer.
Ik bedoel dus dat je vrouwen gaat versieren op het werk en uit het raam gaat kijken omdat je dat liever wilt doenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je leeft juist op het moment op je werk.. Je bent dan ''lekker bezig'' namelijk.
Maar wel met een gezonde instelling om ergens te komen, en meer op te pakken dan dat er van jewordt verwacht.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je leeft juist op het moment op je werk.. Je bent dan ''lekker bezig'' namelijk.
Ik zeg alleen dat je oneindig kunt groeien en je het eindstation niet hebt bereikt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:57 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Wat kan mij het schelen dat een ander mij een creep vind? Ik zit lekker in mijn vel hoor. Zo iemand is eerder zelf een creep.
Dat zeg ik ook niet, je zit me woorden te verdraaien. Ik zeg alleen dat persoonlijkheid kan veranderen, op een positieve of negatieve manierquote:[..]
Ik mag hopen dat ik die grote mate van alcohol of trauma's niet zal tegenkomen, zelfs niet als het mij plotseling zo goed maakt met de dames als jij van jezelf verwacht.![]()
Het is in geen enkele situatie in het leven handig om met oogkleppen op te lopen, om de angst om te falen te ontwijken.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Daarin heb je gelijk, maar je hebt geen ambitie om een vrouw te versieren, dat is onzinnnig en daarmee doe je een vrouw tekort, mbt de context van dit topic gaat dat dus niet op
Gaat automatisch, daar leg ik geen doelstellingen voor als ik ''bezig'' ben, dat komt later in tijd van reflectie.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:58 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Maar wel met een gezonde instelling om ergens te komen, en meer op te pakken dan dat er van jewordt verwacht.
Als je angsten hebt leef je eigenlijk al te weinig in het moment, want dan denk je resultaat gericht. Dan denk je al teveel in principe.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:00 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Het is in geen enkele situatie in het leven handig om met oogkleppen op te lopen, om de angst om te falen te ontwijken.
Je wilt zeggen dat je ambitie hebt zonder langetermijndoelen te hebben?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gaat automatisch, daar leg ik geen doelstellingen voor als ik ''bezig'' ben, dat komt later in tijd van reflectie.
De ambitie om ambitie te hebben.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:02 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat je ambitie hebt zonder langetermijndoelen te hebben?
Dat zeg je niet. Wat je nu zegt is net zo'n gebazel.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:59 schreef firefly3 het volgende:
Ik zeg alleen dat je oneindig kunt groeien en je het eindstation niet hebt bereikt.
Je hebt denk ik mijn punt gemist dat mensen niet zo erg veranderen als dat jij beweert.quote:Dat zeg ik ook niet, je zit me woorden te verdraaien. Ik zeg alleen dat persoonlijkheid kan veranderen, op een positieve of negatieve manier
Wat bedoel je daarmee?quote:
Ah, dus je wilt niks zeggen.quote:
Signalen herkennen + op reageren en signalen terugsturen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:09 schreef daeh het volgende:
Jongens, interessant topic! Ik heb alleen de op gelezen, en herken er wel een boel van. Het komt erop neer dat het niet eens zo heel moeilijk is om een vrouw te versieren, als je je zelf erin traint en niet zo bang bent?
Wie heeft meer info, want ik ga niet al die discussies over welles nietes door lezen.
Mensen kunnen veranderen in positieve of negatieve zin. Hoe erg dat is maakt niet uit. Voor de één kost het 2 jaar, voor de ander 20 jaar. Het is je eigen reis. Je veranderd hoe dan ook, of je er bewust van bent of niet. Aan jou de keus om het te versnellen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:08 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Dat zeg je niet. Wat je nu zegt is net zo'n gebazel.
[..]
Je hebt denk ik mijn punt gemist dat mensen niet zo erg veranderen als dat jij beweert.
Waar deze discussie om gaat is jouw eerdere reactie waar jij wil zeggen dat we allemaal op een bepaalde manier in elkaar moeten zitten, en dat is de manier waarop jij in elkaar zit. Dat is puur geneuzel.
Het is niet zo moeilijk om beter te worden in dingen, heeft alleen wat tijd nodig.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:09 schreef daeh het volgende:
Jongens, interessant topic! Ik heb alleen de op gelezen, en herken er wel een boel van. Het komt erop neer dat het niet eens zo heel moeilijk is om een vrouw te versieren, als je je zelf erin traint en niet zo bang bent?
Wie heeft meer info, want ik ga niet al die discussies over welles nietes door lezen.
Als we spiritueel gaan worden... Dan is beter worden in dingen een extra'tje een geen verreiste.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mensen kunnen veranderen in positieve of negatieve zin. Hoe erg dat is maakt niet uit. Voor de één kost het 2 jaar, voor de ander 20 jaar. Het is je eigen reis. Je veranderd hoe dan ook, of je er bewust van bent of niet. Aan jou de keus om het te versnellen.
Dat mensen veranderen kan ik beamen. Waar ik het absoluut niet mee eens ben is dat mensen moeten worden waarvan jij zegt dat ze zijn. (maar eigenlijk niet zijn)quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mensen kunnen veranderen in positieve of negatieve zin. Hoe erg dat is maakt niet uit. Voor de één kost het 2 jaar, voor de ander 20 jaar. Het is je eigen reis. Je veranderd hoe dan ook, of je er bewust van bent of niet. Aan jou de keus om het te versnellen.
Ik mis de stap dat je je onzekerheden in kaart brengt. Je kunt pas iets veranderen als je weet wat het is en waar het vandaan komt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:12 schreef Murvgeslagen het volgende:
Stappenplan: Reken af met onzekerheid, en ga daarna je angsten afbreken door buiten je comfortzone te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |