Auto vol vrouwen opgehaald hoop ik .quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:08 schreef gogosweden het volgende:
[..]
1 week niet een pc gezien
moet even wat inhalen
was het maar zoquote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:19 schreef kinkyboy het volgende:
[..]
Auto vol vrouwen opgehaald hoop ik .
Dan is het de moeite waard en heb ik geen medelijden met je
nou hup terug dan !!! en snellquote:
Liever 18 uur in een auto dan 3 uur in een vliegtuig van Ryanair of andere paupermaatschappij.quote:
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:20 schreef vosss het volgende:
18 uur non stop is best lang.
Zeg als je gemiddeld 80km/u rijdt wat me wel haalbaar lijkt als er flink wat snelwegkilometers bij zitten, dan leg je 1440km af.
Wat voor auto heb je dat je dat non stop kan doen? Wel een zuinige. Of een met een grote tank en een grote LPG tank en dan nog moet je ruim 700km per tank doen.
Ik gok zomaar dat er weinig auto's zijn die dergelijke afstanden zonder tanken kunnen overbruggen
Wat heeft Oxygen Free Copper er in godsnaam mee te maken?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:24 schreef gogosweden het volgende:
[..]
tankstops en hier en daar een pispauze van 2 minuten niet meegerekend ofc
de wat?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat heeft Oxygen Free Copper er in godsnaam mee te maken?
nee gelukkig niet zeg, damnquote:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat vrijwillig zou doen.quote:
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:26 schreef gogosweden het volgende:
[..]
de wat?
[..]
nee gelukkig niet zeg, damn
Oxygen Free Copper ofwel OFC. Ja wat dat er dus mee te maken heeft. Jij begint daaroverquote:Oxygen-free copper
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
The CuOFP capsule used as overpack for spent nuclear fuel disposal in the KBS-3 concept (Finnish version)
Oxygen-free copper (OFC) or Oxygen-free high thermal conductivity (OFHC) copper generally refers to a group of wrought high conductivity copper alloys that have been electrolytically refined to reduce the level of oxygen to .001% or below.[1][2]
Contents
1 Specification
1.1 Oxygen-free high thermal conductivity
2 Standards
3 Industrial applications
4 Use in home audio
5 Oxygen-free phosphorus-containing copper
6 See also
7 References
Specification
Oxygen-free copper is typically specified according to the ASTM/UNS database.[3] The UNS database includes many different compositions of high conductivity electrical copper. Of these three are widely used and two are considered oxygen-free.
C10100 - also known as Oxygen-Free Electronic (OFE). This is a 99.99%pure copper with 0.0005% oxygen content. It achieves a minimum 101% IACS conductivity rating. This copper is finished to a final form in a carefully regulated, oxygen-free environment. Silver (Ag) is considered an impurity in the OFE chemical specification. This is also the most expensive of the three grades listed here.
C10200 - also known as Oxygen-Free (OF). While OF is considered oxygen-free, its conductivity rating is no better than the more common ETP grade below. It has a 0.001% oxygen content, 99.95% purity and minimum 100% IACS conductivity. For the purposes of purity percentage, silver (Ag) content is counted as copper (Cu).
C11000 - also known as Electrolytic-Tough-Pitch (ETP). This is the most common copper. It is universal for electrical applications. ETP has a minimum conductivity rating of 100% IACS and is required to be 99.9% pure. It has 0.02% to 0.04% oxygen content (typical). Most ETP sold today will meet or exceed the 101% IACS specification. As with OF copper, silver (Ag) content is counted as copper (Cu) for purity purposes.
Oxygen-free high thermal conductivity
Oxygen-free high thermal conductivity (OFHC) copper is widely used in cryogenics. OFHC is produced by the direct conversion of selected refined cathodes and castings under carefully controlled conditions to prevent contamination of the pure oxygen-free metal during processing. The method of producing OFHC copper ensures extra high grade of metal with a copper content of 99.99%. With so small a content of extraneous elements, the inherent properties of elemental copper are brought forth to a high degree. Characteristics are high ductility, high electrical and thermal conductivity, high impact strength, good creep resistance, ease of welding, and low relative volatility under high vacuum.[4]
Standards
Conductivity is generally specified relative to the 1913 International Annealed Copper Standard of 58 MS/m. Advances in the refining process now yield OF and ETP copper that can meet or exceed 101% of this standard. (Ultra-pure copper has a conductivity of 58.65 MS/m, 102.75% IACS.) Note that OF and ETP coppers have identical conductivity requirements.[5]
Oxygen plays a beneficial role for improving copper conductivity. During the copper smelting process, oxygen is deliberately injected into the melt to scavenge impurities that would otherwise degrade conductivity.[6]
There are advanced refining processes such as Czochralski process than can be used to reduce impurity levels to below the C10100 specification by reducing copper grain density.[citation needed] At this time, there are currently no UNS/ASTM classifications for these specialty coppers and the IACS conductivity of these coppers is not readily available.
Industrial applications
For industrial applications, oxygen-free copper is valued more for its chemical purity than its electrical conductivity. OF/OFE grade copper is used in plasma deposition (sputtering) processes, including the manufacture of semiconductors and superconductor components, as well as in high vacuum devices such as particle accelerators. In any of these applications, the release of oxygen or other impurities can cause undesirable chemical reactions with other materials in the local environment.[7]
Use in home audio
The high-end speaker wire industry markets oxygen-free copper as having enhanced conductivity or other electrical properties that are significantly advantageous to audio signal transmission. However, conductivity specifications for common C11000 Electrolytic-Tough-Pitch (ETP) and higher-cost C10200 Oxygen-Free (OF) coppers are identical.[8] Much more expensive C10100, a highly refined copper with silver impurities removed and oxygen reduced to 0.0005%, has only a one percent increase in conductivity rating, insignificant in audio applications.[8] OFC is nevertheless valued by some for both audio and video signals in audio playback systems and home cinema.[8]
Oxygen-free phosphorus-containing copper
High electrical conductivity coppers are distinct from coppers deoxidized by the addition of phosphorus in the smelting process. Oxygen-free phosphorus-containing copper (CuOFP) is typically used for structural and thermal applications where the copper material will be subject to temperatures high enough to cause hydrogen embrittlement or more exactly steam embrittlement. Examples include welding/brazing rods and heat exchanger tubing.[9]
Indeed, copper alloys which contain oxygen as an impurity (in the form of residual oxides present in the metal matrix) can be embrittled if exposed to hot hydrogen. The hydrogen diffuses through the copper and reacts with inclusions of Cu2O, forming H2O (water), which then forms pressurized water steam bubbles at the grain boundaries. This process can cause the grains to literally be forced away from each other, and is known as steam embrittlement (because steam is produced, not because exposure to steam causes the problem).
CuOFP has been selected as corrosion resistant material for the overpack of spent nuclear fuel in the KBS-3 concept developed in Sweden and Finland to dispose high-level radioactive waste in crystalline rock formations.
See also
Copper wire and cable
References
^ "Innovations: Introduction to Copper: Types of Copper". Copper.org. 2010-08-25. Retrieved 2011-07-05.
^ "ASTM Standard Designation for Wrought and Cast Copper and Copper Alloys". Resources: Standards & Properties. Copper.org. 2010-08-25. Retrieved 2011-07-05.
^ "ASTM Standard Designation for Wrought and Cast Copper and Copper Alloys: Introduction". Copper.org. 2010-08-25. Retrieved 2011-07-05.
^ "Oxygen-Free Copper". Anchorbronze.com. Retrieved 2011-07-05.
^ "Innovations in Copper: Electrical and Metallurgy of Copper: High Copper Alloys". Copper.org. 2010-08-25. Retrieved 2011-07-05.
^ "Innovations : The Metallurgy of Copper Wire". Copper.org. 2010-08-25. Retrieved 2011-07-05.
^ http://www.hitachi-cable.co.jp/catalog/CE100.pdf
^ a b c Russell, Roger. "Speaker Wire – A History". Retrieved August 25, 2011.
^ "sec72". Cda.org.uk. 2011-05-31. Retrieved 2011-07-05.
FF?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:33 schreef FF het volgende:
Twee uur rijden, half uur rust is niet voor niets ingevoerd
4.5 uur en dan 3 kwartier pauzequote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:33 schreef FF het volgende:
Twee uur rijden, half uur rust is niet voor niets ingevoerd
dan had mijn rit nog pakweg 5 uur langer geduurdquote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:33 schreef FF het volgende:
Twee uur rijden, half uur rust is niet voor niets ingevoerd
Nee, 18 uur achter elkaar rijden is erg verantwoordquote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:36 schreef gogosweden het volgende:
[..]
dan had mijn rit nog pakweg 5 uur langer geduurd
ach, als je goed uitgerust begint kan het wel hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:37 schreef OnweersComplex het volgende:
[..]
Nee, 18 uur achter elkaar rijden is erg verantwoord
Eenschquote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:37 schreef vosss het volgende:
In principe kan je zonder problemen 8 uur aan een stuk rijden met zo nu en dan een tankstop.
Tip voor gogo: combineer die tankstop meteen met een pis-, fap-, of schijtstop om te voorkomen dat je 100km verder weer moet stoppen
Jaja zelf rijden wel maar GOGO zat samen met zijn zusje achterin de saab van pa en ma.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:55 schreef leeroy het volgende:
Mooi man die lange autoreizen, zelf een paar keer naar Italie gereden in een stuk.
Is best te doen
Dat is inderdaad een stuk minderquote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:56 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Jaja zelf rijden wel maar GOGO zat samen met zijn zusje achterin de saab van pa en ma.
Altijd maar zeiken op die beroepschauffeurs die 4 uur en 35 minuten rijden zodat ze hem niet midden op de snelweg stil hoeven te gooien maar Henk en Ingrid rijden wel in één ruk naar de camping in Zuid-Frankrijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:21 schreef OnweersComplex het volgende:
grappig dat mensen zich zo vaak overschatten
Alleen als het zonder reden is.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 01:50 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Huilen sowiesoNiks zo intens beleven als een potje huilen,....... wie herkent dit?
...en jij studeert toch ruimtevaarttechnologie oid?quote:
Dit.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:24 schreef mstx het volgende:
[..]
Liever 18 uur in een auto dan 3 uur in een vliegtuig van Ryanair of andere paupermaatschappij.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:50 schreef BlueMage het volgende:
[..]
...en jij studeert toch ruimtevaarttechnologie oid?![]()
Maar goed 18 uur in de auto is wel een beetje te lang.
Daar heb ik juist geen problemen meequote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:34 schreef Chaos-Zero het volgende:
23 uur in een trein is ook green pretje
Omdat mijn ouders vakantie kwamen vieren, en ik redelijk wat bende mee had voor de zomervakantiequote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Waarom neem je de nachttrein niet TS? Heb je een couchette en kan je slapen onderweg.
keer met een Marokkaanse maat Amsterdam-Casablanca gedaan in kleine 30 uur, 3000 kmquote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:26 schreef KrAlex het volgende:
Binnenkort de reis maken naar Turkije! 36 uur rijden heerlijke reis vind ik dat.
Lekkerste dat er is, gewoon door boeken Turkije is zo'n 3400KM rijden door de wegen van Hongarije, Servie en Bulgarije. Kom je echt ieder jaar wat leuks tegen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
keer met een Marokkaanse maat Amsterdam-Casablanca gedaan in kleine 30 uur, 3000 kmweinig stoppen, lekker doorblazen met de s-klasse. Al die bepakte busjes inhalen
En de kindjes in Afrika, die hebben pas honger!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:43 schreef handboek het volgende:
Man zeik niet zo, in Afrika zouden ze juist graag 18 uur in een auto zitten, want daar hebben ze niet eens auto's. Denk een beetje aan je medemens addergebroed.....
Dagelijkse kost voor mij deze.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:48 schreef Pharkus het volgende:
gogo, waarom oh waarom heb je in die 18 uur niet een van deze smatjes gehosseld http://www.gsoranje.nl/2012/06/team_zweedse_chicks.html
doe ik normaal ookquote:
Doe er dan wat mee! Dat was mijn boodschap, daar zal je het mee moeten doen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:58 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Dagelijkse kost voor mij deze.
Wel een terechte suggestie, nu moet ik tot 22 augustus wachten
[..]
doe ik normaal ook
Zal het onthouden!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:03 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Doe er dan wat mee! Dat was mijn boodschap, daar zal je het mee moeten doen.
Niks onthouden maar doen! Naar buiten jij, spreek ze aan, flirt met ze, doe dingen met ze die ik ook zou willen doen... Laat die format/games lekker hangen.quote:
Nu gaat het een beetje moeilijkquote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:10 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Niks onthouden maar doen! Naar buiten jij, spreek ze aan, flirt met ze, doe dingen met ze die ik ook zou willen doen... Laat die format/games lekker hangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |