Onze lieve heer vind ik geen steekhoudend argument. Wat zegt Christus overigens over hoogmoed? Beeld je niet in dat je weet wat God waarmee bedoeld, want dat weet je niet, en pretenderen in Zijn naam te praten is een zonde.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Waar staat in de Bijbel dat men altijd een gordel in auto om moet hebben?
Niet alles staat geschreven in de Bijbel, Maar het is toch duidelijk als Hij zoveel gebruikers laat doodgaan?
quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:43 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Er vallen elk jaar honderden ruim een miljoen doden in het verkeer. Mag autorijden dan ook niet van god?
Ja.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dus dan is het verantwoord om te zeggen dat het hartstikke veilig is?
Nee, alleen dat is ook niet het standpunt dat de meerderheid die het niet met jou eens is voert.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dus dan is het verantwoord om te zeggen dat het hartstikke veilig is?
Stukje meer dan xtc toch? Ik zou dus snel stoppen met geloven in die god, straks ga je er nog dood aan.quote:In short, 809 million people have died in religious wars.
leuk dat je het op je wil nemen maar 'omdat ik er het nut niet van in zie' is nou niet echt dat je zegt een top argument hequote:Op donderdag 14 juni 2012 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Even advocaat van de duivel spelen om nog iets van een discussie te krijgen.
Ik vind dat beperkt aantal dode aan vervuilde xtc in Canada nog geen reden om een soort van staatswinkel te beginnen waar xtc vrij verkocht kan worden zoals dat nu met wiet in Nederland het geval is. Ook niet als dat boven de 18 of alleen aan Canadezen zou gebeuren omdat ik het nut van vrij verkrijgbare xtc niet inzie.
Waarom zou er volgens jou een winkel moeten zijn waar iedereen legaal xtc kan kopen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
leuk dat je het op je wil nemen maar 'omdat ik er het nut niet van in zie' is nou niet echt dat je zegt een top argument he
Apotheek. Gewoon kale witte pillen zonder leuk logo of mooie kleurtjes. De nieuwe generatie heeft dan een stuk minder interesse in zo'n pil als alle anderen hoor.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom zou er volgens jou een winkel moeten zijn waar iedereen legaal xtc kan kopen?
Hetzelfde principe als wiet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom zou er volgens jou een winkel moeten zijn waar iedereen legaal xtc kan kopen?
En door mensen die de risico's van roken accepteren, zijn we allemaal jaarlijks ik weet niet hoeveel geld kwijt. Je persoonlijke vrijheid houdt op als anderen er last van hebben.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:59 schreef 16meter het volgende:
Drugsgebruik komt met risico's, net als... laten we zeggen; te weinig lichaamsbeweging in combinatie met slechte of teveel voeding.
Sommige mensen accepteren de risico's van obesitas, omdat ze fastfood en bankhangen belangrijker vinden dan een lang en gezond leven. Anderen accepteren de risico's van drugsgebruik om af en toe een leuke avond te hebben.
Precies. Daarom vettaks.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En door mensen die de risico's van roken accepteren, zijn we allemaal jaarlijks ik weet niet hoeveel geld kwijt. Je persoonlijke vrijheid houdt op als anderen er last van hebben.
Maar als het nooit gelegaliseerd was, had die schade in de graphs even laag gezeten als MDMA. Van MDMA zijn de gevolgen om de lange termijn lang niet zo duidelijk als alcohol, zeker niet als het op regelmatige basis gebruikt gaat worden, zoals alcohol nu.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:01 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Alcohol had nooit gelegaliseerd moeten worden. Het is duidelijk (check de graphs page 1) veel schadelijker dan een gros van de bekende drugs. Net als tabak (en ik ben zelf een roker, maarja).
Klopt, ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar als het nooit gelegaliseerd was, had die schade in de graphs even laag gezeten als MDMA. Van MDMA zijn de gevolgen om de lange termijn lang niet zo duidelijk als alcohol, zeker niet als het op regelmatige basis gebruikt gaat worden, zoals alcohol nu.
En zelfs voorstanders moetne toegeven, het zijn nou niet bepaald vitaminepilletjes. Dikke kans dat als het gelegaliseerd wordt, en even geaccepteerd als alcohol wordt, de slachtoffers bij die van alcohol in de buurt komen, zelfs kans dat ze eroverheen knallen.
Verkeersveiligheid neemt af ja, maar ik denk dat als iedere persoon op aarde het love gevoel ervaart van xtc, dat menig persoon beter met zijn medemens zal omgaan.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jullie vergeten de effecten die XTC op mensen hebben. Het lijkt me duidelijk dat de schade aan het lichaam bij XTC gebruik erg beperkt is. Maar als xtc netzo maatschappelijk geaccepteerd is als het drinken van een biertje dan neemt in elk geval de overlast ernstig toe, om maar te zwijgen over de verkeersveiligheid.
ik ben ook niet tegen xtc gebruik, heb het vroeger ook een aantal keer gebruikt. Zoals het in nederland geregeld is vind ik eigenlijk wel prima. Bij gebruikershoeveelheden is het amper strafbaar en je kan als je even zoekt je pillen vooraf legaal testen. Maar het legaal in een staatswinkel gaan verkopen zoals die Canadese dokter dat wil, daar zie ik het nut niet van in. Het levert dan een hoop ellende op en is een veels te sterke maatregel om vervuilde drugs aan te pakken. Dat kan je op veel andere manieren beter oplossen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:09 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Verkeersveiligheid neemt af ja, maar ik denk dat als iedere persoon op aarde het love gevoel ervaart van xtc, dat menig persoon beter met zijn medemens zal omgaan.
Na mijn eerste keer xtc ben ik ook veel positiever gaan worden over veel dingen, minder bevooroordeeld, vriendelijker, meer inzicht in het leven etc. Denk niet dat het gedrag van mensen veel achteruit zou gaan. Wel als men 3 pillen per week neemt
Want? Heb je het wel eens geprobeerd? Mdma is een heel ander middel, je gaat je er totaal anders van gedragen dan alcohol hoor. Ten eerste komt het niet in drankjes en bepaal je dus veel beter vooraf welke dosis je gaat nemen, ten tweede word je niet baldadig zoals met alcohol, je gaat niet op automatische piloot maar kunt nog steeds best nadenken vergeleken met alcohol (alleen neem je dingen anders waar). Autorijden moet je niet doen nee, op geen enkele drug, maar zeggen dat de overlast groter gaat worden door mdma-gebruik ipv alcohol lijkt me nergens op gebaseerd.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
dan zullen de overlast en verkeersonveiligheid veel grotere vormen aannemen dan bij alcohol.
Heb niet echt het idee dat jij over de nodige kennis beschikt om dit te kunnen onderbouwen.. maar probeer het vooral.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als xtc legaal verkrijgbaar is in winkels, en maatschappelijk netzo geaccepteerd is dan zullen de overlast en verkeersonveiligheid veel grotere vormen aannemen dan bij alcohol.
Ik heb last van te slechte en te dure drugs. Ik heb last van een niet te winnen oorlog tegen (veelal natuurlijke) genotsmiddelen die NL 16 miljard per jaar kost en natuurlijk gedrag criminaliseert.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En door mensen die de risico's van roken accepteren, zijn we allemaal jaarlijks ik weet niet hoeveel geld kwijt. Je persoonlijke vrijheid houdt op als anderen er last van hebben.
Loop je over straat en dan word je ineens zomaar door een wildvreemde geknuffeld.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:24 schreef 16meter het volgende:
[..]
Heb niet echt het idee dat jij over de nodige kennis beschikt om dit te kunnen onderbouwen.. maar probeer het vooral.
Vooral naar die overlast ben ik benieuwd.
Al je zintuigen veranderen drastisch. Je ziet overal kleuren in, hebt moeite om je te concentreren of om situaties op waarde in te schatten. Je motoriek veranderd ernstig en ga zo maar door. Heel wat erger dan bij alcohol.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:29 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Haha mdma is de meest liefdevolle drug die er is. Al zie ik niet hoe het iemands rijkunsten verslechtert, zou ik het alsnog niet doen achter het stuur. Maar als alle voetbalfans xtc op hadden, stonden ze elkaar te knuffelen en als een team verloor feliciteerde ze het winnende team alsnog.
omdat er niets mis is met xtcquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |