quote:
Op donderdag 14 juni 2012 16:06 schreef lionessa het volgende:Laaste post van mij:
Heftig weekje geweest. Dinsdag moest onze zoon weer onder de MRI. Dit keer zonder narcose, dus ik was erbij. Jeetje wat komen dan een herinneringen boven. Hij deed het boven verwachting heel erg goed. Lag goed stil. Volgende week dinsdag krijgen we de uitslag. We zijn niet echt zenuwachtig, want er zijn geen aanwijzingen dat het weer terug zou zijn.
Woensdag werd ik door de make a wish foundation gebeld of ze een stukje over ons voor een reclame mogen gebruiken. Natuurlijk mag dat. Ook weer met die dame gepraat die met ons mee was en weer een hoop herinneringen.
Ook had ik een mailtje getuurd naar de gemeente hoe het zit met het vervoer naar school. Voor dochterlief wordt het vergoed. En voor zoonlief zijn ze er nog mee bezig, daar hoor ik maandag waarschijnlijk meer over.
Vandaag iemand van cluster 3 over de vloer, want ik vind het niet goed gaan op school met R. Met name de begeleiding schiet te kort. Nou ja, ik heb er al zat over gepost. Misschien moet hij naar een andere school, misschien lukt het na een gesprek met de school om hem daar te houden en dan met meer begeleiding en aangepaste lessen. Die man van cluster 3 gaat dan mee ter ondersteuning, zodat het volgend schooljaar misschien beter gaat.
Ik zie er tegenop, maar ja je doet alles voor je kind he?
Je was me net voor, ik was al een uurtje een update aan het schrijven, is deeltje 3 ineens dicht...
Ik zal voor jullie uitslag duimen!!!
Even weer eens een update...
Het gaat goed met meisje, totaal niet ziekjes meer en ze is heerlijk vrolijk. De onderhoudskuur antibiotica doet goed zijn werk.
Meisje gaat vooruit, ze "pakt" en grijpt opeens naar lepels en haar drinkbeker. Ze is wat alerter, reageert beter en ze kijkt je wat langer aan als je haar aandacht hebt (ze keek je nooit aan, maar draaide altijd haar blik van je vandaan).
Hele kleine stapjes, maar we gaan tenminste vooruit!!!
Het bezoekje aan Bochum een paar weken geleden blijkt z'n vruchten af te werpen. We hebben op aanraden van de longarts in Bochum een nieuw vernevelapparaat aangevraagd en toegewezen gekregen. Meisje moet 3x per dag inhaleren en we hadden zo'n luid compressorgeval. Veel kabaal en het duurde ongeveer een kwartier voordat ze klaar was. Nu hebben we een klein draagbaar apparaatje wat totaal geen geluid maakt en binnen 3 minuten klaar is.
![178G1005-eFlow-Rapid.png]()
Apparaatje kost wel bijna ¤900,- maar is z'n geld meer dan waard wat ons betreft.
Het op maat gemaakte therapiebed(hoog/laagbed) is nu wel goedgekeurd, zojuist de kleuren en opties doorgesproken met de leverancier en over 8 weken komen ze hem opbouwen!
Het wordt deze:
![emma_wei_mag_2.jpg]()
Met 2 lage bedienbare hekjes (zodat we aan 2 kanten kunnen werken)
Met deze zijpoten:
![emma_060810_2.jpg]()
De Krankenkasse deed over het bed nu totaal niet moeilijk en hebben zo onze wensen overgenomen. Dat mocht ook wel, dit bed willen we toch zo'n 10 jaar mee doen.
Wel waren er wat strubbelingen over de aangepaste stoel voor op de Kindergarten. We krijgen een nieuw onderstel welke geschikt is voor binnen en buiten, met daarboven een nieuwe zitorthese. De oude wordt nu te klein, dus daar moet ze zowieso een nieuwe voor hebben.
Kregen we echter een brief dat dit akkoord is en dat ze het oude onderstel
en onze rolstoel terug gingen halen. PANIEK!!!!! Dat is niet de bedoeling, die rolstoel gebruiken we als we weg gaan of gaan lopen. We gaan toch zeker niet op pad met een onderstel+zitorthese?
Hulpmiddelenleverancier/verzorger opgebeld en die regelt het met de Krankenkasse want dit kon toch echt niet de bedoeling zijn. Was echter een typische reactie van de Krankenkasse volgens hem, maar ik moest me er niet druk om maken, onze mooie roze rolstoel blijft waar hij is.
Autostoeltje is ook goedgekeurd en inmiddels besteld, dit wordt hem:
![tc051008.jpg]()
Is draaibaar zodat je makkelijker het kindje erin kunt zetten en eruit kunt halen.
Kleur is wat anders, zwart met grijs. (kon kiezen uit rood, groen of blauw. Dus ik zeg, doe maar grijs dan

)
Met m'n schoonvader gaat het ook redelijk. Is nog gewoon lekker thuis, heeft wel constant zuurstof nodig maar hij heeft niet het idee dat het slechter wordt. Hij geniet van elke dag en wij genieten in het weekend met hem mee!
Verder nog nieuws? Ja, ik ben sinds zondag gestopt met roken. Ben zo nerveus en jumpy als het kan, maar ik hou het vol!!! M'n zwager is een paar weken geleden gestopt, nu m'n schoonmoeder nog en dan rookt er niemand meer bij ons.
Thijs gaat vanavond logeren op de Kindergarten, dat doen ze elk jaar met de kinderen die na de vakantie naar de Grundschule gaan.
Tschüssie!!!!