abonnement Unibet Coolblue
pi_112878134


Welkom in het ondernemerstopic van FOK!
Ben je eigenaar van een (eenmans)bedrijf of van plan een eigen bedrijfje op te starten? Dan bevind je je in het juiste topic.

Handige links:
Handboek startende ondernemer
Kamer van Koophandel
De verschillende rechtsvormen van een onderneming
Lancelots, forum voor ZZP’ers
Voorbeeld jaarrekening
Uitleg urencriterium
Wanneer ondernemer voor de belastingdienst
Wat houd je netto over van je omzet?
Ondernemersforum van de kamer van koophandel

Ondernemertests. Ben ik geschikt als ondernemer?
E-Scan (betaald)
Kamer van koophandel ondernemerstest
Eigenbaasworden.nl

Ondernemers op Fok:
El_Liberaliste (telefoonaccessoires, eigen verhuisbedrijf in de planning)
Crutch (videoproductiebedrijf, o.a. bedrijfsvideo's)
Terrorizer (wijnhandel)
SecurityException (technologische ontwikkeling websites)
Hi_flyer (logopediepraktijk)
vincm (ict-freelancer)
Burdie (webshop cosmetica, visagiste)
PeterPastoor (webshop Amerikaanse producten)
jefjef (werving- en selectiebureau)
JoshuaL (webhosting en ontwikkeling software)
Psy-freak (crisismanagement)
jochem8 (allround-ict'er)
Blue_note (online modehandel)
MariaEtcetera (freelance tekstschrijver/vertaler)
ex (allround-ict'er)
Jwvdiermen (icter, webapplicaties)
Skv (marketingbureau en spellenwebshop)
Drommolsch85 (videoproducties, ict, mobiele websites)
Mvr.poes (webwinkel woonaccesoires)
Vivi (journalist/tekstschrijver, mobiele espressobar)
Snoepje5 (Webwinkel)
TigerXtrm (webhosting)
Intelligence (IT)
Anno2012 (...)
Impossiebruuu(websites, -winkels, -applicaties)
Glasshouse (glasprojecten, in oprichting)
Stoeltafel (parkeerplaats)
YoshiBignose (administratie, websites)
RBWO (webshop games, consoles, accessoires)
Teeno (webshop motorolie, auto-onderhoud)
Flipsen (reisorganisatie Argentinië)
Audreyoot (schoenenwinkel)
_dirkjan_ (internetdiensten en affiliate marketing)
teamlead (interim management en consultancy in customer care)
_Flash_ (ontwikkelen van websoftware)
marcel9z9 (veiligheidskundige, stralingsdeskundige en lead auditor)
CherryLips (vertaler)

Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.
pi_112878525
Ten tijde van het starten van de webwinkel eigenlijk opgenomen dat bij een ongegrond beroep op garantie de koper verzendkosten moet betalen om het product opnieuw te ontvangen.

Nou heb ik deze week met hetzelfde soort product opnieuw te maken gehad met iemand die iets opstuurde omdat het kapot zou zijn, maar het niet kapot is. De eerste keer uit coulance maar de verzendkosten zelf betaald voor het opnieuw opsturen, maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje ver gaan dat mensen maar spullen blijven sturen die helemaal niet kapot zijn.

Bij dit tweede geval had ik bijvoorbeeld om een foto gevraagd zodat het eerst beoordeeld kon worden. Maar de foto was niet nodig volgens de persoon. Nu het product ontvangen, maar er blijkt helemaal geen defect te zijn wat deze persoon heeft aangegeven.

Wat zouden jullie doen? Maar opnieuw gratis opsturen? Of de klant eerst verzendkosten van 5,5¤ laten betalen? Op de website wordt slechts 3¤ voor verzending berekent. Maar dat dekt alle verzendkosten uiteraard niet.

Ik begrijp wel, klantenservice enzo. Maar men zal toch ook eens moeten realiseren dat zij toch wat duidelijker naar een product moeten kijken voor dat ze beslissen dat die defect is.

Anderzijds, hoe zit het eigenlijk met het feit van retouren. Kan iemand iets terugsturen voor garantie, dit is ongegrond, maar dan toch zeggen geef maar geld terug en kenmerk het als een retour? (alles gebeurt binnen 14 dagen). Het product is door gebruik minimaal afgeweken van nieuwe (wel enigszins dus).
pi_112878764
Ik hoor jou wel heel vaak over problemen met klanten. Verkoop je gewoon troep, of komen er alleen sloebers bij jou spullen kopen? Hoe kan je nou niet zien of je product werkend of kapot is...
Facts don't care about your feelings
pi_112879083
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik hoor jou wel heel vaak over problemen met klanten. Verkoop je gewoon troep, of komen er alleen sloebers bij jou spullen kopen? Hoe kan je nou niet zien of je product werkend of kapot is...
Dat vraag ik me dus ook af.
Het is gewoon knullig.

Het zijn de beste kwaliteitsproducten die er te vinden zijn, die ik verkoop. Ieder artikel wordt zelfs handmatig getest.

Maar zoals ik al zei, er zijn geen defecten die er wel worden aangegeven. Dus troep kan het niet zijn ;)
En sloebers zijn het ook niet, want daar zijn de producten te duur voor.

Wellicht dat ik een zuurpruim ben en dat een ander het gewoon accepteert terwijl er niets kapot is?
Ik vraag gewoon om advies ;)

Als ik mijn regels volg dan betaald de klant 6,5¤ aan verzendkosten om het product opnieuw te krijgen, want er is geen defect. Maar hoe klantvriendelijk is dat wel niet? 0,0 toch..
Dan kan ik enigszins denken, klant heeft verkeerd gezien dus vooruit dan product gratis terug. Maar dat de klant weigerde om een foto te maken breng ik in verband met het feit dat er wél verzendkosten moeten betaald worden. Anders had er helemaal niets opgestuurd hoeven te worden.

Maargoed, jij doet administratie :P Dus ik weet niet of je hier wel iets van af weet. Uiteraard ben ik wel benieuwd wat je als consument hier van zou vinden als jij de klant was die iets opstuurde dat niet defect was.

[ Bericht 4% gewijzigd door Snoepje5 op 14-06-2012 11:42:13 ]
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:50:24 #5
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_112879948
Duur grapje of niet, volgens mij kan je maar beter zorgen dat klanten 120% tevreden zijn. Dus als er eens iets retour komt, ga geen extra kosten rekenen maar neem je verlies. Dan heb je een zeer tevreden klant die wellich terugkomt of tegen anderen zal zeggen dat de service van jouw bedrijf top is. Er is aardig wat concurrentie, voor jou vast een paar anderen dus ik zou het risico niet nemen :) Zeker niet als de producten aan de prijs zijn!

Voor mijn reisorganisatie stel ik werkelijk álles in het werk om een tevreden klant te hebben. In de 6 jaar dat ik nu bezig ben heb ik dan ook nog geen enkele negatieve ´beoordeling´ gekregen van klanten en daar ben ik niet alleen trots op, het geeft je bedrijf ook een goede naam. Wat heel wat moeilijker is dan een slechte naam te krijgen vanwegen een zeikerd.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_112880667
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:50 schreef flipsen het volgende:
Duur grapje of niet, volgens mij kan je maar beter zorgen dat klanten 120% tevreden zijn. Dus als er eens iets retour komt, ga geen extra kosten rekenen maar neem je verlies. Dan heb je een zeer tevreden klant die wellich terugkomt of tegen anderen zal zeggen dat de service van jouw bedrijf top is. Er is aardig wat concurrentie, voor jou vast een paar anderen dus ik zou het risico niet nemen :) Zeker niet als de producten aan de prijs zijn!

Voor mijn reisorganisatie stel ik werkelijk álles in het werk om een tevreden klant te hebben. In de 6 jaar dat ik nu bezig ben heb ik dan ook nog geen enkele negatieve ´beoordeling´ gekregen van klanten en daar ben ik niet alleen trots op, het geeft je bedrijf ook een goede naam. Wat heel wat moeilijker is dan een slechte naam te krijgen vanwegen een zeikerd.
Idem dito hier, 100% tevreden klanten.

Maar dat neemt niet weg dat je bedrijf een negatieve beoordeling zou moeten ontvangen door 'eigen schuld' van jou klant, wat ik niet eerlijk zou vinden.
pi_112880678
Wat is het probleem met die klant dan? Snapt ie het product niet? Is het een debiel? Heb een emailadres of telefoonnummer zodat je deze vragen kan stellen?

En ja, vergoed die verzendkosten want zoals bovenstaande al aangeeft, een negatieve recensie wil je niet.
pi_112881167
Voortaan wordt een foto een pre in ieder geval om deze nutteloze zendingen te voorkomen.

Ik als consument heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt. Ik ga toch wel zeker uitvoerig mijn product bekijken voordat ik beslis dat ik het terugstuur omdat het kapot is.. :')
pi_112881541
Bij de meeste sites waar ik een RMA aanvraag zou doen staat altijd dat als je een product terugstuurt dat NIET defect blijkt te zijn, je zelfs voor de kosten opdraait en vaak nog een soort boete ook voor het verspillen van hun tijd.
Facts don't care about your feelings
pi_112881801
Wat voor een producten verkoop je dan Snoepje5? En hoe kan iemand denken dat een product defect is terwijl die helemaal niet defect is?
pi_112882770
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij de meeste sites waar ik een RMA aanvraag zou doen staat altijd dat als je een product terugstuurt dat NIET defect blijkt te zijn, je zelfs voor de kosten opdraait en vaak nog een soort boete ook voor het verspillen van hun tijd.
Dat is dus mijn situatie ook.
Op onze site staat wel vermeld dat een product pas na het voldaan van eventuele verzendkosten teruggestuurd wordt wanneer er duidelijk geen defect is.
Maargoed, menig van jullie geeft toch aan dat het verstandig is om het wel gratis terug te sturen voor de klantvriendelijkheid.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:23:06 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_112891028
:( zo'n dag dat 4 offertes tegelijk door de verschillende potentiële opdrachtgevers worden afgewezen }:|
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_112903398
Hebben hier ondernemers ervaring met folders huis aan huis bezorgen?

De verwijsborden voor mijn parkeerplaats zijn weg gehaald door de gemeente. Nu moet ik andere manieren vinden om klanten te trekken. Afgelopen twee weken ging gelukkig beter dan verwacht. Het meerendeel is vaste klant die de parkeerplaats weet te vinden.

Nu heb ik vorige week een advertentie gehad in een weekblad wat redelijk wat response opleverde.
Nu wil ik het eens proberen via een huis aan huis blad.

Weet iemand een goed bedrijf hiervoor? Het gaat voor de omgeving Apeldoorn
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:01:10 #14
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_112912743
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:10 schreef stoeltafel het volgende:
Hebben hier ondernemers ervaring met folders huis aan huis bezorgen?

De verwijsborden voor mijn parkeerplaats zijn weg gehaald door de gemeente. Nu moet ik andere manieren vinden om klanten te trekken. Afgelopen twee weken ging gelukkig beter dan verwacht. Het meerendeel is vaste klant die de parkeerplaats weet te vinden.

Nu heb ik vorige week een advertentie gehad in een weekblad wat redelijk wat response opleverde.
Nu wil ik het eens proberen via een huis aan huis blad.

Weet iemand een goed bedrijf hiervoor? Het gaat voor de omgeving Apeldoorn
misschien niet het antwoord op je vraag, maar waarom haalt de gemeente zomaar de verwijsborden weg en kun je niet beter even naar de gemeente toestappen? :)
pi_112914951
Kwam toen net een bedrijf tegen dat je adwords campagne gratis reviewt.

Interessant, ik was altijd wel al benieuwd of mijn campagne nou goed is of niet.
Eens afwachten wat ze te zeggen hebben :)
pi_112914993
#2 Wat doen jullie bij je bestellingen?

Een pen klinkt heel stom wellicht, maar het is iets dat je eigenlijk niet weggooit en altijd gebruikt, toch?
Ik heb hier een pen van 123 inkt liggen oid die toch best fijn schrijft!

Visitekaartjes zijn ook zo afgezaagd.
Een korte flyer lijkt mij ook niet geheel een goede optie.
Een kortingscode coupon voor een volgende bestelling wellicht iets? Heb dit in het begin gedaan maar dat leverde geen herhalingsaankopen op.
Of toch een pen?
pi_112915286
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:19 schreef Snoepje5 het volgende:
#2 Wat doen jullie bij je bestellingen?

Een pen klinkt heel stom wellicht, maar het is iets dat je eigenlijk niet weggooit en altijd gebruikt, toch?
Ik heb hier een pen van 123 inkt liggen oid die toch best fijn schrijft!

Visitekaartjes zijn ook zo afgezaagd.
Een korte flyer lijkt mij ook niet geheel een goede optie.
Een kortingscode coupon voor een volgende bestelling wellicht iets? Heb dit in het begin gedaan maar dat leverde geen herhalingsaankopen op.
Of toch een pen?
Ik doe er altijd 5 flyers bij, die ik met een pen vastklip aan de factuur, levert best wat extra klanten op.
pi_112916553
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 01:01 schreef Shispeed het volgende:

[..]

misschien niet het antwoord op je vraag, maar waarom haalt de gemeente zomaar de verwijsborden weg en kun je niet beter even naar de gemeente toestappen? :)
Als onderneming mag je alleen reclame maken op je eigen terrein. De verwijsborden mocht ik plaatsen totdat andere bedrijven gingen klagen. Dat moment was helaas vorige week. De gemeente em qpark hebben wel verwijsborden maar zij zijn veel groter en 24/7 open. Nu heb ik een heel klein Verwijsbordje gehad van de gemeente.

Gelukkig valt de schade mee. Heb echt veel vaste klanten die de parkeerplaats weten te vinden. Verder ben ik druk bezig om net iedere week vol te krijgen.

De dagprijs is 6.5 euro. Normaal had ik een flyer waarmee klanten voor 5 euro konden parkeren. Nu heb ik een advertentie gemaakt voor 2 euro de hele dag parkeren. De response is echt super. Heb nu twee medewerkers aangenomen die wekelijks 5 uur flyeren. Eentje staat op een openbare parkeerplaats en zij stuurt direct auto's naar mij. Dit werkt erg lekker. Hou dit nog twee maanden aan en dan ga ik evalueren. De potentie van beide parkeerterreinen is enorm.
pi_112918006
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:01 schreef Teeno het volgende:

[..]

Ik doe er altijd 5 flyers bij, die ik met een pen vastklip aan de factuur, levert best wat extra klanten op.
Vind je dat niet zonde van het geld?
De zending is gericht aan één persoon en je geeft deze 5 flyers?

Wellicht dat het bij jouw doelgroep anders ligt. Maar als ik 5 flyers krijg bij mijn bestelling dan ga ik ze niet uitdelen bij familie en vrienden :P
  vrijdag 15 juni 2012 @ 12:03:16 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_112922097
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:19 schreef Snoepje5 het volgende:
#2 Wat doen jullie bij je bestellingen?

Een pen klinkt heel stom wellicht, maar het is iets dat je eigenlijk niet weggooit en altijd gebruikt, toch?
Ik heb hier een pen van 123 inkt liggen oid die toch best fijn schrijft!

Visitekaartjes zijn ook zo afgezaagd.
Een korte flyer lijkt mij ook niet geheel een goede optie.
Een kortingscode coupon voor een volgende bestelling wellicht iets? Heb dit in het begin gedaan maar dat leverde geen herhalingsaankopen op.
Of toch een pen?
Een kaartje en een flyer. ;)
KuikenGuppy
pi_112924147
Is vistaprint iets om dat te laten maken of is dit ook weer zo'n afgezaagd bureau?
Die 60¤ kortingcoupons wekken namelijk niet veel vertrouwen..

Waar laten jullie dit drukken?

Ik denk toch dat een pen wellicht langer meegaat dan een flyer en kaartje. Maar dat kost uiteraard ook weer meer..
pi_112925410
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Is vistaprint iets om dat te laten maken of is dit ook weer zo'n afgezaagd bureau?
Die 60¤ kortingcoupons wekken namelijk niet veel vertrouwen..

Waar laten jullie dit drukken?

Ik denk toch dat een pen wellicht langer meegaat dan een flyer en kaartje. Maar dat kost uiteraard ook weer meer..
Vistaprint is wel goedkoop, maar ze proberen je ontzettend veel troep aan te smeren.
Ik had ook zo'n 60¤ kortingcoupon, maar daar komt nog aardig wat verzendkosten bij. Uploaden van je ontwerp kost ook iets van 5 euro, of je moet het via de website ontwerpen wat niet bepaald professioneel is.

Had dus ook wat in m'n winkelwagen staan, maar door al die extra kosten toch maar niet gedaan. Zo'n 3 mails gehad over dat ik dingen in m'n winkelwagen had staan. :') Ik ga dus uit principe niet daar bestellen, genoeg alternatieven.

Geen slechte ervaringen met ze hoor, mag ze gewoon niet. ;)

Ik ga binnenkort m'n huisstijl laten drukken bij drukkert.nl. Geen ervaring mee, maar hun proefdrukken zijn gratis en zagen er netjes uit, prijs is ook wel goed.
pi_112926699
Ik twijfel nog,

of een kaartje met een leeg vak waar ik een kortingscode op kan plakken.
of een pen :P

Ik kan overweg met photoshop, maar heb er ook geen cursus in gedaan..

Vistaprint spamt inderdaad ook mijn mailbox vol met spullen die ik in mijn winkelmandje heb laten hangen..
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:22:23 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_112927968
Ik heb eerder alles bij vistaprint laten drukken, maar sinds onze nieuwe huisstijl bestel ik alles bij drukland.nl :)
Het ontwerp van het drukwerk doe ik zelf, en dan is daar laten drukken het goedkoopst. Ik vind dat ze fijne service leveren, goede werk leveren en vaak ook sneller leveren dan ze van te voren aangeven.
Ze hebben er ook pennen, dus misschien de moeite waard om even te kijken? ;)
Met zulke producten is een vergelijkend warenonderzoek sowieso altijd heel erg de moeite waard.

Ik zoek trouwens nog een leverancier die plakband/tape kan bedrukken, iemand suggesties?
KuikenGuppy
pi_112928160
Ik heb of een of andere manier een extreme haat tegen Vista-print ontwikkeld. Altijd die addertjes onder het gras enzo. En associeer het vooral met kereltjes van 18 die een eigen ''website-ontwikkel-bedrijf'' hebben en dan maar visitekaartjes hebben met een standaard design.
pi_112928483
Zal na 5é eens kijken als alle pakketten de deur uit zijn. Dank.
pi_112929543
Mensen die klagen dat de bestelling niet de volgende dag is geleverd terwijl toch duidelijk via track en trace te zien is dat deze de volgende dag is bezorgd en de zelfde dag van bestellen nog is verzonden.

Erg jammer! :N
Men moet onderhand toch ook eens realiseren dat als iets verzonden is, je afhankelijk bent van de vervoerder?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:27:58 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_112930918
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:59 schreef Snoepje5 het volgende:
Mensen die klagen dat de bestelling niet de volgende dag is geleverd terwijl toch duidelijk via track en trace te zien is dat deze de volgende dag is bezorgd en de zelfde dag van bestellen nog is verzonden.

Erg jammer! :N
Men moet onderhand toch ook eens realiseren dat als iets verzonden is, je afhankelijk bent van de vervoerder?
Joh, ik denk altijd maar zo: die mensen balen er ook gewoon van. ;)
KuikenGuppy
pi_112930991
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Joh, ik denk altijd maar zo: die mensen balen er ook gewoon van. ;)
Maar dan de winkel de schuld er van geven vind ik echt not done..

Ik zou uiteraard ook balen als het een dag later aan kwam. Maar dan ga ik niet op het internet zetten dat ze hun beloftes niet nakomen omdat er iets bij PostNL verkeerd gaat..

Achja.. Klant is koning ofzo zullen we maar zeggen hé ;)
pi_112931752
@Burdie: Ik weet toevallig dat http://www.tapemotions.com/ (voorheen The Tape Company / Cartoseal) diverse soorten tapes en plakband heeft. Kwaliteit is prima. Bedrukking weet ik niet.
pi_113048947
50 cent per pen gaat me toch nog iets te ver :P

Die visitekaartjes bij drukland.nl zijn wel scherp geprijsd tegenover vistaprint. 400g fullcolor dubbelzijdig 500 stuk voor 35 euro valt wel mee.. Maar ik twijfel toch nog aan het nut van visitekaartjes bij webshops..

Denk dat ik wat flyers laat drukken en daar een vak open laat voor kortingscodes ofzo.. Maar 31¤ voor 2000 stuks :S :D

[ Bericht 27% gewijzigd door Snoepje5 op 18-06-2012 14:10:43 ]
pi_113055502
Deze week sluiten we onze College Company af, vandaag hebben we het project geëvalueerd en ik heb een ondernemers certificaat mogen ontvangen van Jong Ondernemen. Erg leuk!

Welke bacherlor opleiding aan het HBO raden jullie erg aan voor ondernemers? Ik wil zelf graag International Business and Management gaan doen omdat het Engels is en het mij erg aanspreekt, echter blijkt volgens sommige dat deze opleiding niet zoveel toekomstperspectieven bied. Na wat zoeken kwam ik ook op de opleiding Small Retail & Business Management terecht, klinkt ook erg goed, meer praktisch gericht.

http://saxion.nl/studeren(...)nt%20studies_vt_ens/
http://saxion.nl/studeren(...)agement_vt_enschede/

Uiteindelijk wil ik gewoon mijn eigen ding doen en niet voor iemand werken.
If not now, then when.
pi_113056818
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Deze week sluiten we onze College Company af, vandaag hebben we het project geëvalueerd en ik heb een ondernemers certificaat mogen ontvangen van Jong Ondernemen. Erg leuk!

Welke bacherlor opleiding aan het HBO raden jullie erg aan voor ondernemers? Ik wil zelf graag International Business and Management gaan doen omdat het Engels is en het mij erg aanspreekt, echter blijkt volgens sommige dat deze opleiding niet zoveel toekomstperspectieven bied. Na wat zoeken kwam ik ook op de opleiding Small Retail & Business Management terecht, klinkt ook erg goed, meer praktisch gericht.

http://saxion.nl/studeren(...)nt%20studies_vt_ens/
http://saxion.nl/studeren(...)agement_vt_enschede/

Uiteindelijk wil ik gewoon mijn eigen ding doen en niet voor iemand werken.
Maar toekomstperspectief i.r.t. een opleiding en eigen ondernemerschap staan natuurlijk enigszins los van elkaar.

Mag ik zo vrij zijn te vragen wat je vooropleiding is?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_113057550
Ik moet volgend jaar een minor doen, uiteraard aan het kijken voor iets in de richting van ondernemerschap.

Er is één minor echter voor ondernemerschap waar je geen hol aan hebt. Wellicht dat dat in verband staat met een HBO bachelor studie, ik zal eens nakijken hoe die minor precies heette. Moet vast aan een studie te koppelen zijn.
pi_113058204
Kan het niet zo snel vinden.

Ik zou als ik jou was voor de praktijk gaan. Die Engelstalige studie lijkt me een hoop theorie waar je uiteindelijk nog niet veel mee opschiet.
pi_113060264
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:42 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Maar toekomstperspectief i.r.t. een opleiding en eigen ondernemerschap staan natuurlijk enigszins los van elkaar.

Mag ik zo vrij zijn te vragen wat je vooropleiding is?
MBO Internationale Groothandel niveau 4.

Ja ik weet MBO :') x 1000, maar ik heb specifiek voor MBO gekozen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Kan het niet zo snel vinden.

Ik zou als ik jou was voor de praktijk gaan. Die Engelstalige studie lijkt me een hoop theorie waar je uiteindelijk nog niet veel mee opschiet.
Ja praktijk gericht lijkt mij ook het beste om echt wat te leren. Net zoals bij dit project wat we afgerond hebben, heb ik meer geleerd dan in al die jaren theorie. :P Ben nog niet klaar overigens, bijna.
If not now, then when.
pi_113060392
Meestal ben je ergens goed (door jezelf, of een opleiding) en maak je daar een onderneming van. Ik weet niet of het zo slim is om te gaan start op basis van een opleiding over ondernemen, want uiteindelijk weet je misschien wel alle aspecten, maar heb je geen kennis van een bepaald vakgebied :P
Facts don't care about your feelings
pi_113060590
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Meestal ben je ergens goed (door jezelf, of een opleiding) en maak je daar een onderneming van. Ik weet niet of het zo slim is om te gaan start op basis van een opleiding over ondernemen, want uiteindelijk weet je misschien wel alle aspecten, maar heb je geen kennis van een bepaald vakgebied :P
Het is echt lastig, ik word er een beetje simpel van. :P

Ondernemen zit sowieso in mijn bloed maar ja, ik weet het niet. Anders moet je maar even die beschrijvingen van die opleidingen doorlezen.

Ik vind marketing wel een erg leuk aspect van een bedrijf en daar heb ik dan ook wel veel kennis van, maarja ik zit ook niet te wachten op bergen theorie.
If not now, then when.
pi_113075730
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 16:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Deze week sluiten we onze College Company af, vandaag hebben we het project geëvalueerd en ik heb een ondernemers certificaat mogen ontvangen van Jong Ondernemen. Erg leuk!

Welke bacherlor opleiding aan het HBO raden jullie erg aan voor ondernemers? Ik wil zelf graag International Business and Management gaan doen omdat het Engels is en het mij erg aanspreekt, echter blijkt volgens sommige dat deze opleiding niet zoveel toekomstperspectieven bied. Na wat zoeken kwam ik ook op de opleiding Small Retail & Business Management terecht, klinkt ook erg goed, meer praktisch gericht.

http://saxion.nl/studeren(...)nt%20studies_vt_ens/
http://saxion.nl/studeren(...)agement_vt_enschede/

Uiteindelijk wil ik gewoon mijn eigen ding doen en niet voor iemand werken.
Ik ben ondernemer en doe de opleiding Small Business en zou jet echt niet aanraden. Zou kiezen voor een standaard opleiding zoals CE. Vind de opleiding te vrij. Je moet je eigen boeken kiezen, heb nog nooit college gehad. De vrijheid past niet zo goed bij mij. Heb hierdoor dikke vertraging opgelopen. Gelukkig nu bezig met mijn scriptie.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 00:40:37 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_113083467
Die vrijheid heb je als ondernemer natuurlijk ook, dus als het niet bij je past lijkt me het ondernemerschap misschien ook niet zo'n goede match? ;)
KuikenGuppy
pi_113083611
Inderdaad, die vrijheid zou voor mij enigszins wel ideaal zijn aangezien je zelf je toetsen kan inplannen voor wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent, toch?

Ik denk dat jij misschien te 'lui' bent geweest waardoor je vertraging opgelopen hebt? :P
If not now, then when.
pi_113085422
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Het is echt lastig, ik word er een beetje simpel van. :P

Ondernemen zit sowieso in mijn bloed maar ja, ik weet het niet. Anders moet je maar even die beschrijvingen van die opleidingen doorlezen.

Ik vind marketing wel een erg leuk aspect van een bedrijf en daar heb ik dan ook wel veel kennis van, maarja ik zit ook niet te wachten op bergen theorie.
Je hebt geen ondernemingsdiploma nodig om ondernemer te worden.
pi_113085676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 03:06 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je hebt geen ondernemingsdiploma nodig om ondernemer te worden.
In België wel :P
(je mag daar geen onderneming beginnen zonder enige kennis van het ondernemen)
pi_113126752
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 03:06 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je hebt geen ondernemingsdiploma nodig om ondernemer te worden.
Misschien lees je niet zo goed maar ik geef aan dat ik een studie wil volgen voor ten eerste een zekerheid en ten tweede voor de ondergrond. Extra kennis is nooit verkeerd.
If not now, then when.
pi_113126968
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 00:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Inderdaad, die vrijheid zou voor mij enigszins wel ideaal zijn aangezien je zelf je toetsen kan inplannen voor wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent, toch?

Ik denk dat jij misschien te 'lui' bent geweest waardoor je vertraging opgelopen hebt? :P
Ja en ja. Zo werkt het. Het punt is dat er vanuit school nul druk is. En ik ben nogal lui dus dat werkt niet echt. Terwijl het mijn met bedrijf toch anders is. Daar is de motivatie veel groter.

Nu leuke flyer gemaakt voor 10.000 huishoudens in Apeldoorn. Ben benieuwd naar de response. Als deze goed is verstuur ik er volgende week nog eens 30.000
pi_113127408
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:45 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ja en ja. Zo werkt het. Het punt is dat er vanuit school nul druk is. En ik ben nogal lui dus dat werkt niet echt. Terwijl het mijn met bedrijf toch anders is. Daar is de motivatie veel groter.

Nu leuke flyer gemaakt voor 10.000 huishoudens in Apeldoorn. Ben benieuwd naar de response. Als deze goed is verstuur ik er volgende week nog eens 30.000
Laat me even weten hoe de response was, ben wel benieuwd naar de effectiviteit van flyers in de hedendaagse maatschappij i.t.t. tot vele jaren terug.

Wat voor bedrijf is het? Hoeft niet specifiek, branche is ook goed.
If not now, then when.
pi_113129585
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Laat me even weten hoe de response was, ben wel benieuwd naar de effectiviteit van flyers in de hedendaagse maatschappij i.t.t. tot vele jaren terug.

Wat voor bedrijf is het? Hoeft niet specifiek, branche is ook goed.
Parkeerplaatsen ;)
Dus het zal niet direct vergelijkbaar zijn met andere branches denk ik zoals een webshop of een administratiekantoor..
pi_113137158
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 00:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Laat me even weten hoe de response was, ben wel benieuwd naar de effectiviteit van flyers in de hedendaagse maatschappij i.t.t. tot vele jaren terug.

Wat voor bedrijf is het? Hoeft niet specifiek, branche is ook goed.
Parkeren :) Ik pacht twee parkeerplaatsen in het centrum van Apeldoorn. De flyer gaat over de grootste parkeerplaats. Deze heeft 200 plaatsen. Het gaat lekker alleen mag ik geen verwijsborden meer plaatsen van de gemeente dus vandaar de flyer actie. Heb bewust laag ingezet. Hierdoor levert het qua saldo minder op maar als de klanten terug komen is hèt zo terug verdiend.

Check de tarieven maar is. Qpark is 4 euro per uur. De gemeente rond de 3 euro uur. Bij mij is het 6.5 euro per dag. Als mensen de flyer inleveren kunnen ze voor 2 euro de gehele dag staan.

Begin met 10.000 stuks. Het drukwerk en de verspreiding is hiervoor 300e.
Stond vorige week jn een lokaal gratis weekkrantje. Hierdoor had ik 20 klanten gehad en volgens mij was de oplage 80.000. Echter stond ik ergens op pagina 18 onderin. De flyer wordt bezorgd samen met een krantje en 3 of 4 andere flyers. De klant ziet het veel eerder en het formaat is veel groter, A5.

Hopelijk werkt de actie goed.
pi_113143256
Wat kost die parkeerplaats jou eigenlijk als ik vragen mag? (per maand/jaar)

Daarnaast ben je daar ook dagelijks aanwezig? Kost ook een hoop tijd lijkt me.


Net sample box van drukland binnen. Leuk om alle mogelijkheden te zien. Binnenkort eens wat bestellen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Snoepje5 op 20-06-2012 14:54:50 ]
pi_113144114
Hebben jullie het idee dat:
1)-Ondernemen heel veel tijd gaat kosten indien je een serieuze onderneming wilt beginnen, waardoor dit dus ten koste van bijvoorbeeld studie/bijbaantjes gaat? Of dat je dit helemaal zelf gradueel op kan voeren hoeveel tijd je erin wilt steken?

2) -Ik heb wat research gedaan over minors, deze is erg populair op de UvA: zal dit wat zijn? http://studiegids.uva.nl/web/uva/2007_2008/nl/p/923.html

3) Dat iemand met veel startkapitaal veel meer kansen heeft in ondernemersland, en sneller kan groeien?
pi_113144263
1 nee - ja
2 uva :') 2007-2008 :o
3 Niet per definitie
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_113144466
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:04 schreef RanTheMan het volgende:
1 nee - ja
2 uva :') 2007-2008 :o
3 Niet per definitie
Ja OK deze dan http://www.minorentrepreneurship.com/
Vriend van me heeft er leuke dingen mee bereikt tot nu toe!
3. Kun je niet per definitie uitleggen?
pi_113144617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:41 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat kost die parkeerplaats jou eigenlijk als ik vragen mag? (per maand/jaar)

Daarnaast ben je daar ook dagelijks aanwezig? Kost ook een hoop tijd lijkt me.

Net sample box van drukland binnen. Leuk om alle mogelijkheden te zien. Binnenkort eens wat bestellen.
Over prijzen kan ik niet praten. In het begin was ik begonnen met de grote parkeerplaats. De openingstijden zijn op donderdag avond, zaterdag en koopzondag. Meer een bijbaantje dus.

Op de nieuwe parkeerplaats zit ik inderdaad de hele week. Echter is het nu niet zo erg omdat ik er mijn scriptie schrijf. Zodra ik van de gemeente door mag gaan dan komt hier een elektronische slagboom icm abonnement. Dan ga ik ergens werken en pak ik geld via de abonnement. Op deze manier hoef ik fysiek niet meer aanwezig te zijn.
pi_113145370
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:08 schreef jakosi het volgende:

[..]

Ja OK deze dan http://www.minorentrepreneurship.com/
Vriend van me heeft er leuke dingen mee bereikt tot nu toe!
3. Kun je niet per definitie uitleggen?
3 - Nou het hangt er natuurlijk volledig van af wat je doet, als je een seo bedrijfje hebt, dan hoef je geen geld in Marketing te steken, want als het goed is los je het adan anders op. Doe je iets online dan heb je per definitie veel minder kapitaal nodig dan wanneer je iets fysieks hebt. Doe je iets waarbij een voorraad aanwezig moet zijn, dan zijnd e kosten weer hoger dan wanneer je consultant bent oid..

Maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_113449311
Hebben jullie wel eens een marketing Campagna laten organiseren via een extern bedrijf??

Zoals sommige weten exploiteer ik twee parkeerterreinen. Zelf heb ik twee medewerkers in dienst die wekelijk flyeren op verschillende plekken. Dit levert goede resultaten op. Volgende week krijgen 10.000 huishoudens een flyer dus ik ben druk bezig. Over de bezettingsgraad mag ik niet klagen maar het kan altijd beter. Als ik bijvoorbeeld kijk dat de grootste garage om 12 uur in de middag al vol zit dan is er nog genoeg te winnen. Deze garage heeft 600 parkeerplaatsen en ik heb er bijna 200. In de krant heb ik al een paar geadverteerd met een redelijke response.

Nu zit ik erover t denken om een grote campagne op te zetten met het resultaat dat ik wekelijks vol zit.
Echter hoe is jullie ervaring met een campagne?

Nog even terug naar mijn bedrijf. Bijna alle nieuwe klanten blijven terug komen echter veel mensen weten het nog niet is mijn ervaring dus via een grote campagne probeer ik veel nieuwe mensen te bereiken.
pi_113449839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:09 schreef stoeltafel het volgende:
Hebben jullie wel eens een marketing Campagna laten organiseren via een extern bedrijf??

Zoals sommige weten exploiteer ik twee parkeerterreinen. Zelf heb ik twee medewerkers in dienst die wekelijk flyeren op verschillende plekken. Dit levert goede resultaten op. Volgende week krijgen 10.000 huishoudens een flyer dus ik ben druk bezig. Over de bezettingsgraad mag ik niet klagen maar het kan altijd beter. Als ik bijvoorbeeld kijk dat de grootste garage om 12 uur in de middag al vol zit dan is er nog genoeg te winnen. Deze garage heeft 600 parkeerplaatsen en ik heb er bijna 200. In de krant heb ik al een paar geadverteerd met een redelijke response.

Nu zit ik erover t denken om een grote campagne op te zetten met het resultaat dat ik wekelijks vol zit.
Echter hoe is jullie ervaring met een campagne?

Nog even terug naar mijn bedrijf. Bijna alle nieuwe klanten blijven terug komen echter veel mensen weten het nog niet is mijn ervaring dus via een grote campagne probeer ik veel nieuwe mensen te bereiken.
Tsja, de grote vraag is natuurlijk hoe een persoon een parkeerplek selecteert en/of vindt.
Zelf heb ik zowel in loondienst als voor mijn eigen activiteiten wel eens gebruik gemaakt van externe marketing partijen. Als je het mij vraagt, over het algemeen totale geldverspilling. Vaak weet jij veel meer af van de (lokale) markt en het gedrag van je klanten waar je op in dient te spelen. Wellicht dat de conversies iets hoger liggen, maar de baten tov de extra kosten van deze externe "experts" worden absoluut niet gedekt.

Als je echt ballen hebt zet je 1 van je 2 mensen bij de grote concurrent met een enorm bord: goedkoper parkeren? Vraag mij oid :)

Wanneer ik naar mijn eigen selectie gedrag kijk voor het kiezen van een parkeerplaats, volg ik in een onbekende stad gewoon de bordjes en in een bekende plaats weet je de plekjes uit ervaring of van vrienden oid, maar nog nooit een advertentie voor een parkeerplaats gezien geloof ik :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_113450882
Iedereen volgt de borden wat vrij logisch is. Echter mag ik geen borden meer plaatsen en de ingang van de parkeerplaats zit in een doodlopende straat. Nu flyer ik wekelijks op een openbare parkeerplaats en dit gaat goed echter ik wil meer.

Volgende week worden de 10.000 flyers bezorgd dus ik wacht even af. Kan me verder goed vinden in jou verhaal. Beste blijkt toch mensen zelf aanspreken.

Heb nu een flyer dat klanten voor 2 euro de gehele dag kunnen parkeren dit werkt super. Ben nu drie weken bezig om deze te verspreiden. Al veel auto's hierdoor gehad. Dus het heeft gewoon tijd nodig. Dit weekend is er groot festival tegenover mijn parkeerplaats. Hopelijk weer veel nieuwe klanten.
pi_113465846
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:00 schreef jakosi het volgende:
Hebben jullie het idee dat:
1)-Ondernemen heel veel tijd gaat kosten indien je een serieuze onderneming wilt beginnen, waardoor dit dus ten koste van bijvoorbeeld studie/bijbaantjes gaat? Of dat je dit helemaal zelf gradueel op kan voeren hoeveel tijd je erin wilt steken?

2) -Ik heb wat research gedaan over minors, deze is erg populair op de UvA: zal dit wat zijn? http://studiegids.uva.nl/web/uva/2007_2008/nl/p/923.html

3) Dat iemand met veel startkapitaal veel meer kansen heeft in ondernemersland, en sneller kan groeien?
1. Hangt echt af van wat je wilt doen, het hoeft niet per se 40 uur of meer per week te kosten.. Zeker als je freelance iets doet.

2. Ik heb de minor Entrepreneurship (HvA/UvA) gedaan en die vond ik, onlangs dat ik 'm niet heb gehaald ( :') ) erg nuttig.

3. Iedere lul kan met startkapitaal een onderneming starten, iedere handige donder kan dat ook zonder startkapitaal. Toen ik 15 was had ik al een florerende handel in tweedehands fietsen met 50 euro startkapitaal :')
pi_113467083
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:39 schreef El_Liberaliste het volgende:

3. Iedere lul kan met startkapitaal een onderneming starten, iedere handige donder kan dat ook zonder startkapitaal. Toen ik 15 was had ik al een florerende handel in tweedehands fietsen met 50 euro startkapitaal :')
Mijn eerste fietsen waren uit het kanaal gevist *O*
  woensdag 27 juni 2012 @ 17:03:09 #60
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_113467203
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:00 schreef jakosi het volgende:
Hebben jullie het idee dat:
1)-Ondernemen heel veel tijd gaat kosten indien je een serieuze onderneming wilt beginnen, waardoor dit dus ten koste van bijvoorbeeld studie/bijbaantjes gaat? Of dat je dit helemaal zelf gradueel op kan voeren hoeveel tijd je erin wilt steken?

2) -Ik heb wat research gedaan over minors, deze is erg populair op de UvA: zal dit wat zijn? http://studiegids.uva.nl/web/uva/2007_2008/nl/p/923.html

3) Dat iemand met veel startkapitaal veel meer kansen heeft in ondernemersland, en sneller kan groeien?
Ligt sowieso aan wat voor onderneming je wil. Sommige ondernemingen zijn heel winstgevend maar hebben veel minder startkapitaal nodig.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_113470702
Wie wil voor mij een Macbook kopen en vervolgens de btw aftrekken? :')
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_113470877
Zo werkt dat dus niet hé: ')
Facts don't care about your feelings
pi_113471196
Kan dat eigenlijk wel?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_113471277
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 18:23 schreef Neraice het volgende:
Kan dat eigenlijk wel?
zeker zou het kunnen...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_113471289
...maar?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_113471312
Alles kan, maar dat MAG niet. Als je iets zakelijk koopt moet het ten eerste zakelijk gebruikt worden, niet prive en al helemaal niet prive iemand anders :')

Kans dat je belastingcontrole krijgt is natuurlijk niet heel groot, maar als ze er dan achter komen dat je die macbook helemaal niet heb staan dan zal je dat dus moeten corrigeren op je cijfers + eventuele boete als er nog meer mis is.
Facts don't care about your feelings
pi_113471396
Ah zo, zal het risico inderdaad niet waard zijn voor het merendeel. Jammer. :D
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_113471506
Je bent niet de eerste die op het idee komt en er zijn natuurlijk heel veel spullen die twijfelgevallen zijn is het zakelijk of privé maar voor iemand anders iets kopen en dat in je kosten gooien is wel het uiterste wat je kunt doen en zou ik niet aanraden :P
Facts don't care about your feelings
pi_113471575
Nee begrijp ik. Voor jezelf is natuurlijk een ander verhaal, bij een laptop die je voornamelijk privé gebruikt zal het niet heel lastig zijn om hard te maken dat je hem weldegelijk zakelijk gebruikt.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:35:24 #70
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_113471803
Wat als je bijv. een externe harde schijf koopt voor iemand of prive voor jezelf. En je als smoes gebruikt dat hij stuk is gegaan als ze vragen waar de harde schijf is?
Paardelul !!!
pi_113471942
Kan in principe dan met alles toch?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:42:41 #72
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_113472200
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 18:37 schreef Neraice het volgende:
Kan in principe dan met alles toch?
Boven 450 euro dacht ik krijg je te maken met afschrijvingen, dan kan het weer niet denk ik.
Paardelul !!!
pi_113472213
Smoes :') ja dat kan altijd. Net als je zegt dat je huis leeggeroofd is om zo verzekeringsgeld te krijgen.

Waarom zou het met afschrijvingen niet kunnen?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:45:47 #74
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_113472371
Wat is er mis met smoes?

Een harde schijf of een leeggeroofd huis is nogal een verschil....

Weet ik niet
Paardelul !!!
pi_113472422
Nee, je lult gewoon slap, ga wat nuttigs doen :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:55:11 #76
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_113472817
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, je lult gewoon slap, ga wat nuttigs doen :')
Sorry mister bigstar.
Ik zal voortaan eerst aan jou vragen wat ik mag zeggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Anno2012 op 27-06-2012 19:17:07 ]
Paardelul !!!
pi_113473964
Ik heb mijn iPad ook opgegeven voor de btw. Scheelt een euro of 80-90.

Tja, in hoeverre ik mijn iPad zakelijk gebruik.. Om mijn e-mail te checken wanneer ik niet thuis ben en dus klanten te beantwoorden. Af en toe om orders te checken via de backoffice via het internet..
Zal me een worst wezen om eerlijk te zijn :P

En als ik een MacBook zou kopen, ga ik dat toch ook zeker doen. Bespaart je 20%, lekker toch.
Zo moeilijk is het niet om hard te maken dat je een laptop zakelijk gebruikt. Immers heb je internet nodig om je zaak te runnen en dat internet zit op een macbook. :)

Een TV? Tuurlijk. Ik moet toch teletekst kunnen kijken om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen binnen mijn branche. ;)

Goed.. wellicht overdrijf ik nu een beetje..
pi_113475739
Ja het is heel leuk dat jij dat vindt, maar ja de regel is dat je alleen kosten mag nemen die echt zakelijk zijn. Een Internet abonnement mag eigenlijk nooit zakelijk, ook al werk je thuis. Zelfde voor telefoon, dan moet je apart zakelijke telefoonabonnement aanmaken. Als je een PC gebruikt om te gamen en af en toe je administratie te doen mag dat ook niet zakelijk, maar stel dat het 50/50 is zou je 50% op kunnen voeren.

Maar ja niemand natuurlijk die het echt zo serieus neemt. Je kan wel een mierenneuker treffen en als je dan nog wat meer foutjes of dubieuze dingen in je administratie hebt, dan gaat er zeker gecorrigeerd worden.

Als je een kantoor hebt is natuurlijk alles veel beter te onderbouwen, maar mensen die thuis werken doen veel te snel allemaal kosten op de zaak die eigenlijk nauwelijks zakelijk zijn dus die zal de BD sneller controleren lijkt me :P

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 18:55 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Sorry mister bigstar.
Ik zal voortaan eerst aan jou vragen wat ik mag zeggen.
Doe nou maar niet zo dom. Je mag best dingen zeggen en je kan niet alles weten maar doe niet of je gelijk hebt terwijl je geen idee hebt waar je het over hebt.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:46:15 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_113487368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 19:17 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb mijn iPad ook opgegeven voor de btw. Scheelt een euro of 80-90.

Tja, in hoeverre ik mijn iPad zakelijk gebruik.. Om mijn e-mail te checken wanneer ik niet thuis ben en dus klanten te beantwoorden. Af en toe om orders te checken via de backoffice via het internet..
Zal me een worst wezen om eerlijk te zijn :P

En als ik een MacBook zou kopen, ga ik dat toch ook zeker doen. Bespaart je 20%, lekker toch.
Zo moeilijk is het niet om hard te maken dat je een laptop zakelijk gebruikt. Immers heb je internet nodig om je zaak te runnen en dat internet zit op een macbook. :)

Een TV? Tuurlijk. Ik moet toch teletekst kunnen kijken om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen binnen mijn branche. ;)

Goed.. wellicht overdrijf ik nu een beetje..
Er zijn ook regels voor wat je wel en niet mag aftrekken en opvoeren als kosten ;).
Als jij vindt dat je een privé jacht nodig hebt, mag je dat toch echt uit je eigen zak betalen en niet op kosten van de zaak zetten.
KuikenGuppy
pi_113503295
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er zijn ook regels voor wat je wel en niet mag aftrekken en opvoeren als kosten ;).
Als jij vindt dat je een privé jacht nodig hebt, mag je dat toch echt uit je eigen zak betalen en niet op kosten van de zaak zetten.
Dat is wel iets anders dan een tv (op je werklocatie) een ipad (voor zakelijk gebruik onderweg) en een laptop (ook voor zakelijk gebruik onderweg).

Een boot is geloof ik ook een registergoed zoals een auto? Daar gelden hele andere regels voor.

Neem bijvoorbeeld een radio station. Die hebben tv schermen hangen om teletekst te kijken ter behoefte van de zaak, want zij publiceren dit nieuws. Die tv's mogen toch echt wel worden aangemerkt om btw van af te trekken. En dat hoeft dan echt niet alleen voor een radio station te gelden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')