abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_112878134


Welkom in het ondernemerstopic van FOK!
Ben je eigenaar van een (eenmans)bedrijf of van plan een eigen bedrijfje op te starten? Dan bevind je je in het juiste topic.

Handige links:
Handboek startende ondernemer
Kamer van Koophandel
De verschillende rechtsvormen van een onderneming
Lancelots, forum voor ZZP’ers
Voorbeeld jaarrekening
Uitleg urencriterium
Wanneer ondernemer voor de belastingdienst
Wat houd je netto over van je omzet?
Ondernemersforum van de kamer van koophandel

Ondernemertests. Ben ik geschikt als ondernemer?
E-Scan (betaald)
Kamer van koophandel ondernemerstest
Eigenbaasworden.nl

Ondernemers op Fok:
El_Liberaliste (telefoonaccessoires, eigen verhuisbedrijf in de planning)
Crutch (videoproductiebedrijf, o.a. bedrijfsvideo's)
Terrorizer (wijnhandel)
SecurityException (technologische ontwikkeling websites)
Hi_flyer (logopediepraktijk)
vincm (ict-freelancer)
Burdie (webshop cosmetica, visagiste)
PeterPastoor (webshop Amerikaanse producten)
jefjef (werving- en selectiebureau)
JoshuaL (webhosting en ontwikkeling software)
Psy-freak (crisismanagement)
jochem8 (allround-ict'er)
Blue_note (online modehandel)
MariaEtcetera (freelance tekstschrijver/vertaler)
ex (allround-ict'er)
Jwvdiermen (icter, webapplicaties)
Skv (marketingbureau en spellenwebshop)
Drommolsch85 (videoproducties, ict, mobiele websites)
Mvr.poes (webwinkel woonaccesoires)
Vivi (journalist/tekstschrijver, mobiele espressobar)
Snoepje5 (Webwinkel)
TigerXtrm (webhosting)
Intelligence (IT)
Anno2012 (...)
Impossiebruuu(websites, -winkels, -applicaties)
Glasshouse (glasprojecten, in oprichting)
Stoeltafel (parkeerplaats)
YoshiBignose (administratie, websites)
RBWO (webshop games, consoles, accessoires)
Teeno (webshop motorolie, auto-onderhoud)
Flipsen (reisorganisatie Argentinië)
Audreyoot (schoenenwinkel)
_dirkjan_ (internetdiensten en affiliate marketing)
teamlead (interim management en consultancy in customer care)
_Flash_ (ontwikkelen van websoftware)
marcel9z9 (veiligheidskundige, stralingsdeskundige en lead auditor)
CherryLips (vertaler)

Wil je in dit lijstje, of juist eruit, meld het dan even.
pi_112878525
Ten tijde van het starten van de webwinkel eigenlijk opgenomen dat bij een ongegrond beroep op garantie de koper verzendkosten moet betalen om het product opnieuw te ontvangen.

Nou heb ik deze week met hetzelfde soort product opnieuw te maken gehad met iemand die iets opstuurde omdat het kapot zou zijn, maar het niet kapot is. De eerste keer uit coulance maar de verzendkosten zelf betaald voor het opnieuw opsturen, maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje ver gaan dat mensen maar spullen blijven sturen die helemaal niet kapot zijn.

Bij dit tweede geval had ik bijvoorbeeld om een foto gevraagd zodat het eerst beoordeeld kon worden. Maar de foto was niet nodig volgens de persoon. Nu het product ontvangen, maar er blijkt helemaal geen defect te zijn wat deze persoon heeft aangegeven.

Wat zouden jullie doen? Maar opnieuw gratis opsturen? Of de klant eerst verzendkosten van 5,5¤ laten betalen? Op de website wordt slechts 3¤ voor verzending berekent. Maar dat dekt alle verzendkosten uiteraard niet.

Ik begrijp wel, klantenservice enzo. Maar men zal toch ook eens moeten realiseren dat zij toch wat duidelijker naar een product moeten kijken voor dat ze beslissen dat die defect is.

Anderzijds, hoe zit het eigenlijk met het feit van retouren. Kan iemand iets terugsturen voor garantie, dit is ongegrond, maar dan toch zeggen geef maar geld terug en kenmerk het als een retour? (alles gebeurt binnen 14 dagen). Het product is door gebruik minimaal afgeweken van nieuwe (wel enigszins dus).
pi_112878764
Ik hoor jou wel heel vaak over problemen met klanten. Verkoop je gewoon troep, of komen er alleen sloebers bij jou spullen kopen? Hoe kan je nou niet zien of je product werkend of kapot is...
Facts don't care about your feelings
pi_112879083
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik hoor jou wel heel vaak over problemen met klanten. Verkoop je gewoon troep, of komen er alleen sloebers bij jou spullen kopen? Hoe kan je nou niet zien of je product werkend of kapot is...
Dat vraag ik me dus ook af.
Het is gewoon knullig.

Het zijn de beste kwaliteitsproducten die er te vinden zijn, die ik verkoop. Ieder artikel wordt zelfs handmatig getest.

Maar zoals ik al zei, er zijn geen defecten die er wel worden aangegeven. Dus troep kan het niet zijn ;)
En sloebers zijn het ook niet, want daar zijn de producten te duur voor.

Wellicht dat ik een zuurpruim ben en dat een ander het gewoon accepteert terwijl er niets kapot is?
Ik vraag gewoon om advies ;)

Als ik mijn regels volg dan betaald de klant 6,5¤ aan verzendkosten om het product opnieuw te krijgen, want er is geen defect. Maar hoe klantvriendelijk is dat wel niet? 0,0 toch..
Dan kan ik enigszins denken, klant heeft verkeerd gezien dus vooruit dan product gratis terug. Maar dat de klant weigerde om een foto te maken breng ik in verband met het feit dat er wél verzendkosten moeten betaald worden. Anders had er helemaal niets opgestuurd hoeven te worden.

Maargoed, jij doet administratie :P Dus ik weet niet of je hier wel iets van af weet. Uiteraard ben ik wel benieuwd wat je als consument hier van zou vinden als jij de klant was die iets opstuurde dat niet defect was.

[ Bericht 4% gewijzigd door Snoepje5 op 14-06-2012 11:42:13 ]
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:50:24 #5
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_112879948
Duur grapje of niet, volgens mij kan je maar beter zorgen dat klanten 120% tevreden zijn. Dus als er eens iets retour komt, ga geen extra kosten rekenen maar neem je verlies. Dan heb je een zeer tevreden klant die wellich terugkomt of tegen anderen zal zeggen dat de service van jouw bedrijf top is. Er is aardig wat concurrentie, voor jou vast een paar anderen dus ik zou het risico niet nemen :) Zeker niet als de producten aan de prijs zijn!

Voor mijn reisorganisatie stel ik werkelijk álles in het werk om een tevreden klant te hebben. In de 6 jaar dat ik nu bezig ben heb ik dan ook nog geen enkele negatieve ´beoordeling´ gekregen van klanten en daar ben ik niet alleen trots op, het geeft je bedrijf ook een goede naam. Wat heel wat moeilijker is dan een slechte naam te krijgen vanwegen een zeikerd.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_112880667
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:50 schreef flipsen het volgende:
Duur grapje of niet, volgens mij kan je maar beter zorgen dat klanten 120% tevreden zijn. Dus als er eens iets retour komt, ga geen extra kosten rekenen maar neem je verlies. Dan heb je een zeer tevreden klant die wellich terugkomt of tegen anderen zal zeggen dat de service van jouw bedrijf top is. Er is aardig wat concurrentie, voor jou vast een paar anderen dus ik zou het risico niet nemen :) Zeker niet als de producten aan de prijs zijn!

Voor mijn reisorganisatie stel ik werkelijk álles in het werk om een tevreden klant te hebben. In de 6 jaar dat ik nu bezig ben heb ik dan ook nog geen enkele negatieve ´beoordeling´ gekregen van klanten en daar ben ik niet alleen trots op, het geeft je bedrijf ook een goede naam. Wat heel wat moeilijker is dan een slechte naam te krijgen vanwegen een zeikerd.
Idem dito hier, 100% tevreden klanten.

Maar dat neemt niet weg dat je bedrijf een negatieve beoordeling zou moeten ontvangen door 'eigen schuld' van jou klant, wat ik niet eerlijk zou vinden.
pi_112880678
Wat is het probleem met die klant dan? Snapt ie het product niet? Is het een debiel? Heb een emailadres of telefoonnummer zodat je deze vragen kan stellen?

En ja, vergoed die verzendkosten want zoals bovenstaande al aangeeft, een negatieve recensie wil je niet.
pi_112881167
Voortaan wordt een foto een pre in ieder geval om deze nutteloze zendingen te voorkomen.

Ik als consument heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt. Ik ga toch wel zeker uitvoerig mijn product bekijken voordat ik beslis dat ik het terugstuur omdat het kapot is.. :')
pi_112881541
Bij de meeste sites waar ik een RMA aanvraag zou doen staat altijd dat als je een product terugstuurt dat NIET defect blijkt te zijn, je zelfs voor de kosten opdraait en vaak nog een soort boete ook voor het verspillen van hun tijd.
Facts don't care about your feelings
pi_112881801
Wat voor een producten verkoop je dan Snoepje5? En hoe kan iemand denken dat een product defect is terwijl die helemaal niet defect is?
pi_112882770
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij de meeste sites waar ik een RMA aanvraag zou doen staat altijd dat als je een product terugstuurt dat NIET defect blijkt te zijn, je zelfs voor de kosten opdraait en vaak nog een soort boete ook voor het verspillen van hun tijd.
Dat is dus mijn situatie ook.
Op onze site staat wel vermeld dat een product pas na het voldaan van eventuele verzendkosten teruggestuurd wordt wanneer er duidelijk geen defect is.
Maargoed, menig van jullie geeft toch aan dat het verstandig is om het wel gratis terug te sturen voor de klantvriendelijkheid.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:23:06 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_112891028
:( zo'n dag dat 4 offertes tegelijk door de verschillende potentiële opdrachtgevers worden afgewezen }:|
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_112903398
Hebben hier ondernemers ervaring met folders huis aan huis bezorgen?

De verwijsborden voor mijn parkeerplaats zijn weg gehaald door de gemeente. Nu moet ik andere manieren vinden om klanten te trekken. Afgelopen twee weken ging gelukkig beter dan verwacht. Het meerendeel is vaste klant die de parkeerplaats weet te vinden.

Nu heb ik vorige week een advertentie gehad in een weekblad wat redelijk wat response opleverde.
Nu wil ik het eens proberen via een huis aan huis blad.

Weet iemand een goed bedrijf hiervoor? Het gaat voor de omgeving Apeldoorn
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:01:10 #14
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_112912743
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:10 schreef stoeltafel het volgende:
Hebben hier ondernemers ervaring met folders huis aan huis bezorgen?

De verwijsborden voor mijn parkeerplaats zijn weg gehaald door de gemeente. Nu moet ik andere manieren vinden om klanten te trekken. Afgelopen twee weken ging gelukkig beter dan verwacht. Het meerendeel is vaste klant die de parkeerplaats weet te vinden.

Nu heb ik vorige week een advertentie gehad in een weekblad wat redelijk wat response opleverde.
Nu wil ik het eens proberen via een huis aan huis blad.

Weet iemand een goed bedrijf hiervoor? Het gaat voor de omgeving Apeldoorn
misschien niet het antwoord op je vraag, maar waarom haalt de gemeente zomaar de verwijsborden weg en kun je niet beter even naar de gemeente toestappen? :)
pi_112914951
Kwam toen net een bedrijf tegen dat je adwords campagne gratis reviewt.

Interessant, ik was altijd wel al benieuwd of mijn campagne nou goed is of niet.
Eens afwachten wat ze te zeggen hebben :)
pi_112914993
#2 Wat doen jullie bij je bestellingen?

Een pen klinkt heel stom wellicht, maar het is iets dat je eigenlijk niet weggooit en altijd gebruikt, toch?
Ik heb hier een pen van 123 inkt liggen oid die toch best fijn schrijft!

Visitekaartjes zijn ook zo afgezaagd.
Een korte flyer lijkt mij ook niet geheel een goede optie.
Een kortingscode coupon voor een volgende bestelling wellicht iets? Heb dit in het begin gedaan maar dat leverde geen herhalingsaankopen op.
Of toch een pen?
pi_112915286
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:19 schreef Snoepje5 het volgende:
#2 Wat doen jullie bij je bestellingen?

Een pen klinkt heel stom wellicht, maar het is iets dat je eigenlijk niet weggooit en altijd gebruikt, toch?
Ik heb hier een pen van 123 inkt liggen oid die toch best fijn schrijft!

Visitekaartjes zijn ook zo afgezaagd.
Een korte flyer lijkt mij ook niet geheel een goede optie.
Een kortingscode coupon voor een volgende bestelling wellicht iets? Heb dit in het begin gedaan maar dat leverde geen herhalingsaankopen op.
Of toch een pen?
Ik doe er altijd 5 flyers bij, die ik met een pen vastklip aan de factuur, levert best wat extra klanten op.
pi_112916553
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 01:01 schreef Shispeed het volgende:

[..]

misschien niet het antwoord op je vraag, maar waarom haalt de gemeente zomaar de verwijsborden weg en kun je niet beter even naar de gemeente toestappen? :)
Als onderneming mag je alleen reclame maken op je eigen terrein. De verwijsborden mocht ik plaatsen totdat andere bedrijven gingen klagen. Dat moment was helaas vorige week. De gemeente em qpark hebben wel verwijsborden maar zij zijn veel groter en 24/7 open. Nu heb ik een heel klein Verwijsbordje gehad van de gemeente.

Gelukkig valt de schade mee. Heb echt veel vaste klanten die de parkeerplaats weten te vinden. Verder ben ik druk bezig om net iedere week vol te krijgen.

De dagprijs is 6.5 euro. Normaal had ik een flyer waarmee klanten voor 5 euro konden parkeren. Nu heb ik een advertentie gemaakt voor 2 euro de hele dag parkeren. De response is echt super. Heb nu twee medewerkers aangenomen die wekelijks 5 uur flyeren. Eentje staat op een openbare parkeerplaats en zij stuurt direct auto's naar mij. Dit werkt erg lekker. Hou dit nog twee maanden aan en dan ga ik evalueren. De potentie van beide parkeerterreinen is enorm.
pi_112918006
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:01 schreef Teeno het volgende:

[..]

Ik doe er altijd 5 flyers bij, die ik met een pen vastklip aan de factuur, levert best wat extra klanten op.
Vind je dat niet zonde van het geld?
De zending is gericht aan één persoon en je geeft deze 5 flyers?

Wellicht dat het bij jouw doelgroep anders ligt. Maar als ik 5 flyers krijg bij mijn bestelling dan ga ik ze niet uitdelen bij familie en vrienden :P
  vrijdag 15 juni 2012 @ 12:03:16 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_112922097
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:19 schreef Snoepje5 het volgende:
#2 Wat doen jullie bij je bestellingen?

Een pen klinkt heel stom wellicht, maar het is iets dat je eigenlijk niet weggooit en altijd gebruikt, toch?
Ik heb hier een pen van 123 inkt liggen oid die toch best fijn schrijft!

Visitekaartjes zijn ook zo afgezaagd.
Een korte flyer lijkt mij ook niet geheel een goede optie.
Een kortingscode coupon voor een volgende bestelling wellicht iets? Heb dit in het begin gedaan maar dat leverde geen herhalingsaankopen op.
Of toch een pen?
Een kaartje en een flyer. ;)
KuikenGuppy
pi_112924147
Is vistaprint iets om dat te laten maken of is dit ook weer zo'n afgezaagd bureau?
Die 60¤ kortingcoupons wekken namelijk niet veel vertrouwen..

Waar laten jullie dit drukken?

Ik denk toch dat een pen wellicht langer meegaat dan een flyer en kaartje. Maar dat kost uiteraard ook weer meer..
pi_112925410
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Is vistaprint iets om dat te laten maken of is dit ook weer zo'n afgezaagd bureau?
Die 60¤ kortingcoupons wekken namelijk niet veel vertrouwen..

Waar laten jullie dit drukken?

Ik denk toch dat een pen wellicht langer meegaat dan een flyer en kaartje. Maar dat kost uiteraard ook weer meer..
Vistaprint is wel goedkoop, maar ze proberen je ontzettend veel troep aan te smeren.
Ik had ook zo'n 60¤ kortingcoupon, maar daar komt nog aardig wat verzendkosten bij. Uploaden van je ontwerp kost ook iets van 5 euro, of je moet het via de website ontwerpen wat niet bepaald professioneel is.

Had dus ook wat in m'n winkelwagen staan, maar door al die extra kosten toch maar niet gedaan. Zo'n 3 mails gehad over dat ik dingen in m'n winkelwagen had staan. :') Ik ga dus uit principe niet daar bestellen, genoeg alternatieven.

Geen slechte ervaringen met ze hoor, mag ze gewoon niet. ;)

Ik ga binnenkort m'n huisstijl laten drukken bij drukkert.nl. Geen ervaring mee, maar hun proefdrukken zijn gratis en zagen er netjes uit, prijs is ook wel goed.
pi_112926699
Ik twijfel nog,

of een kaartje met een leeg vak waar ik een kortingscode op kan plakken.
of een pen :P

Ik kan overweg met photoshop, maar heb er ook geen cursus in gedaan..

Vistaprint spamt inderdaad ook mijn mailbox vol met spullen die ik in mijn winkelmandje heb laten hangen..
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:22:23 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_112927968
Ik heb eerder alles bij vistaprint laten drukken, maar sinds onze nieuwe huisstijl bestel ik alles bij drukland.nl :)
Het ontwerp van het drukwerk doe ik zelf, en dan is daar laten drukken het goedkoopst. Ik vind dat ze fijne service leveren, goede werk leveren en vaak ook sneller leveren dan ze van te voren aangeven.
Ze hebben er ook pennen, dus misschien de moeite waard om even te kijken? ;)
Met zulke producten is een vergelijkend warenonderzoek sowieso altijd heel erg de moeite waard.

Ik zoek trouwens nog een leverancier die plakband/tape kan bedrukken, iemand suggesties?
KuikenGuppy
pi_112928160
Ik heb of een of andere manier een extreme haat tegen Vista-print ontwikkeld. Altijd die addertjes onder het gras enzo. En associeer het vooral met kereltjes van 18 die een eigen ''website-ontwikkel-bedrijf'' hebben en dan maar visitekaartjes hebben met een standaard design.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')