Sorry mister bigstar.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, je lult gewoon slap, ga wat nuttigs doen
Doe nou maar niet zo dom. Je mag best dingen zeggen en je kan niet alles weten maar doe niet of je gelijk hebt terwijl je geen idee hebt waar je het over hebt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:55 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Sorry mister bigstar.
Ik zal voortaan eerst aan jou vragen wat ik mag zeggen.
Er zijn ook regels voor wat je wel en niet mag aftrekken en opvoeren als kosten .quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:17 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb mijn iPad ook opgegeven voor de btw. Scheelt een euro of 80-90.
Tja, in hoeverre ik mijn iPad zakelijk gebruik.. Om mijn e-mail te checken wanneer ik niet thuis ben en dus klanten te beantwoorden. Af en toe om orders te checken via de backoffice via het internet..
Zal me een worst wezen om eerlijk te zijn
En als ik een MacBook zou kopen, ga ik dat toch ook zeker doen. Bespaart je 20%, lekker toch.
Zo moeilijk is het niet om hard te maken dat je een laptop zakelijk gebruikt. Immers heb je internet nodig om je zaak te runnen en dat internet zit op een macbook.
Een TV? Tuurlijk. Ik moet toch teletekst kunnen kijken om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen binnen mijn branche.
Goed.. wellicht overdrijf ik nu een beetje..
Dat is wel iets anders dan een tv (op je werklocatie) een ipad (voor zakelijk gebruik onderweg) en een laptop (ook voor zakelijk gebruik onderweg).quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er zijn ook regels voor wat je wel en niet mag aftrekken en opvoeren als kosten .
Als jij vindt dat je een privé jacht nodig hebt, mag je dat toch echt uit je eigen zak betalen en niet op kosten van de zaak zetten.
Een TV in de kantine voor de pauzes mag je wel aftrekkenquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:48 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dat is wel iets anders dan een tv (op je werklocatie) een ipad (voor zakelijk gebruik onderweg) en een laptop (ook voor zakelijk gebruik onderweg).
Een boot is geloof ik ook een registergoed zoals een auto? Daar gelden hele andere regels voor.
Neem bijvoorbeeld een radio station. Die hebben tv schermen hangen om teletekst te kijken ter behoefte van de zaak, want zij publiceren dit nieuws. Die tv's mogen toch echt wel worden aangemerkt om btw van af te trekken. En dat hoeft dan echt niet alleen voor een radio station te gelden.
En dat de kantine savonds en in het weekend je woonkamer is, maakt het allemaal een stuk prettigerquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:58 schreef Kirov het volgende:
[..]
Een TV in de kantine voor de pauzes mag je wel aftrekken
Een skybox mag je ook aftrekken, waarom een boot om met potentiële klanten te borrelen niet? Zolang je hem niet privé gebruikt is er niets aan de handquote:Op donderdag 28 juni 2012 12:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Een boot mag nooit zakelijk geboekt worden tenzij je een botenverhuur bedrijf hebt bijv. of je hebt een party boot. Als er omzet uit voortvloeit dan is het in de meeste gevallen een zakelijk goed. Een boot zakelijk boeken die je gebruikt om rondjes te varen met (potentiële) klanten natuurlijk niet. Ook al plak je hem helemaal vol met logo's van je bedrijf
Dat word al een stuk lastigerquote:Op donderdag 28 juni 2012 12:05 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
En dat de kantine savonds en in het weekend je woonkamer is, maakt het allemaal een stuk prettiger
Ach, ze kunnen controleren wat ze willen maar sommige dingen blijven sowieso uit het zicht. Ben zelf werkzaam in de Horeca. En heel veel flesjes dure wijn zullen nimmer de boekhouding verschijnen, geen haan die er naar kraait.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies Nou moet ik toegeven dat laatst bij een boekingscontrole bij een klant, dat ze best milt zijn, maar ik heb ook genoeg verhalen gehoord waar je een verkeerde inspecteur treft die elk bonnetje uitgebreid na loopt.
Maar de meeste ondernemers stellen de verkeerde prioriteiten, ze zijn net begonnen of maken nauwelijks winst en willen dan al sjoemelen of min mogelijk belasting betalen. Niet alleen is het effect dan ook stukken minder, je moet je daar helemaal geen zorgen over maken. Eerst je bedrijf goed runnen en veel winst maken. Pas als je in die 52% schijf zit en alles goed loopt is het gunstig om zoveel mogelijk kosten te boeken.
Maar de fiscus is ook niet gek gisteren nog in het nieuws: http://www.accountancynie(...)tvoeren.112959.lynkx
Dan kijk je ergens overheen, het staat altijd ruim op tijd al er tussen. Bij mij en diverse klanten staat de aangifte voor deze maand er ook al tussen, maar ja je kan het sowieso niet indienen als de maand nog niet voorbij is lijkt mequote:Op donderdag 28 juni 2012 14:01 schreef GeorgeMichael het volgende:
Net een aangiftebrief omzetbelasting ontvangen, maar als ik inlog kan ik niks aangeven. Moet ik wachten tot de maande voorbij is? Of kijk ik er over heen?
Joh natuurlijk kan dat heb ook een klant in de horeca en natuurlijk worden er altijd dingen buiten de boekhouding gehouden. Wil niet zeggen dat dat MAG, daar hebben we het nu toch over of niet? Belastingdienst weet dat natuurlijk ook wel, daarom werken ze met marges om zo globaal te berekenen of inkoop matched met de omzet en dus de 6%/19% btw. Natuurlijk als je producten buiten de inkoop en verkoop houdt, zullen ze er niet snel achter komen. Wil nog niet zeggen dat het mag.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:04 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ach, ze kunnen controleren wat ze willen maar sommige dingen blijven sowieso uit het zicht. Ben zelf werkzaam in de Horeca. En heel veel flesjes dure wijn zullen nimmer de boekhouding verschijnen, geen haan die er naar kraait.
Ik kan nog wel wat voorbeelden noemen, maar das het geheim van de barman .
Ja. Je weet hoe meer je uitbesteedt/indekt des te meer het je kost. Hetzelfde idee als verzekeren en als ondernemer weet je zelf vast wel dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering echt belachelijk veel geld kost. Klant in de horeca van mij doet er niet aan, heeft misschien zo'n 5 tot 10 loonstrookjes per maand. De salarisadministratie uitbesteden en loonheffingen + salaris betalen is zoveel werk niet. Meeste werknemers hebben gewoon 0-uren of afroepcontract. Als je dat allemaal goed regelt, heb je echt niet zoveel risico's als werkgever.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand hier die personeel in dienst heeft (gehad)?
Voor mijn restaurant zal ik wel personeel moeten aannemen zodra het start, maar ik zit Payroll te overwegen om zo werkgevers risico's af te dekken.
Man het mooie van webshops is dat je super simpel kan beginnen en van de conversies en bijbehorende inkomsten kan uitbreiden.. Leuk een mooie website, maar vergeet niet dat je bezoekers en een online reputatie nodig hebt - en zo geweldig is whekamp nu ook weer nietquote:Op donderdag 28 juni 2012 17:27 schreef Guidetti het volgende:
Ik zit best wel in een dubio. Ik heb naar mijn mening een goed concept in mijn hoofd zitten voor een webshop. Maar om onderscheidend te zijn met de rest vind ik dat het plaatje perfect moet kloppen. Ik heb een offerte op laten maken voor de webshop van een zeer hoog niveau (denk aan sites zoals Wehkamp.nl) en dat gaat me tussen de 18.000 en 22.000 euro kosten. Vinden jullie dit een groot risico? Ik denk dat ik alleen op die manier mezelf goed in de markt kan zetten en niet met een webshop die in elkaar is gezet door een beunhaas.
Graag jullie mening hierover!
Bedankt voor jullie feedback!quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja tenzij je echt heel veel functies erin wilt hebben ofzo, voor 1000 tot 2000 heb je volgens mij toch ook al een vrij professionele webshop. Het lastigste is bezoekers krijgen, als je dat via adsense enzo wilt doen gaat dat ook nog eens geld kosten. Reclame maken is duur
Ik neem aan dat je een CV als rechtsvorm neemt, lijkt mij gewoon fifty/fifty.quote:Op zondag 1 juli 2012 08:41 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Bedankt voor jullie feedback!
Ik heb inmiddels een familielid gevonden die eventueel wel wil investeren zodat ik niet bij de bank aan hoef te kloppen. Een investeerder stop natuurlijk niet gratis ergens z'n geld in en wil ook zijn graantje meepikken. Op basis van wat keer je hem een bedrag uit? Ik neem aan een bepaald percentage van de winst? Maar wat is nou een gangbaar percentage?
Waarom neem jij een percentage van de winst aan? Als je bij een bank leent betaal je een percentage aan rente. Waarom leen je niet bij je familielid in plaats dat hij moet participeren?quote:Op zondag 1 juli 2012 08:41 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Bedankt voor jullie feedback!
Ik heb inmiddels een familielid gevonden die eventueel wel wil investeren zodat ik niet bij de bank aan hoef te kloppen. Een investeerder stop natuurlijk niet gratis ergens z'n geld in en wil ook zijn graantje meepikken. Op basis van wat keer je hem een bedrag uit? Ik neem aan een bepaald percentage van de winst? Maar wat is nou een gangbaar percentage?
Wil dat bij mij lukken, moet ie er wel een grote bak geld in stoppen en een groot risico lopen.quote:Op zondag 1 juli 2012 10:06 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een CV als rechtsvorm neemt, lijkt mij gewoon fifty/fifty.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |